Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Heb nu Zoey zonder deken in bed gelegt. Kan wel merken dat ze moeilijker in slaap komt. Ik dekte haar aardig strak toe met de deken. Ben benieuwd.

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Bijvoeding, daarin ben ik het ook wel met Mieke eens. Zeker kindjes die BV krijgen hebben nog geen bijvoeding nodig.
    De smaak van BV verschilt subtiel van voeding tot voeding, terwijl KV altijd hetzelfde smaakt. Voor de smaakontwikkeling hebben ze t dus niet nodig. Bovendien hebben BV-beebjes geen (of iig veel minder) last van de ontlasting, dus daar is fruit/groente ook zeker niet voor nodig...
    Verder is het niet voor niets dat je de bijvoeding nog helemaal gepureerd moet aanbieden met 4 maanden, anders verslikken ze zich erin. Vanaf 6 maanden kun je in principe beginnen met het aanbieden van stukken voedsel, die ze dan zelf kunnen pakken en in de mond stoppen (weet niet of ik dat dan al zou doen hoor).

Al met al lijkt me 6 maanden dus een veel natuurlijkere leeftijd om te beginnen met bijvoeding...
    Natuurlijk zullen er absoluut beebjes zijn die er al eerder echt aan toe zijn. Toch denk ik niet dat het bijten, kwijlen en vanalles in de mond stoppen altijd betekent dat ze bijvoeding moeten hebben. Het is gewoon de ontwikkeling van de mond, tandjes die misschien al zitten te wringen etc. En niet perse de ontwikkeling van de darmen. (Net zoals de sta-reflex niet betekent dat ze willen staan!)

Maar ja, dit is natuurlijk vanuit mijn 'point of view' bekeken, ik begrijp ook wel dat je er vanuit een andere situatie tegenovergesteld tegenaan kunt kijken.

Wij zijn net uit eten geweest! En Vera was mee :D. De hele wagen afgeladen met speelgoed en mevrouw heeft zich de hele tijd vermaakt met haar rammelaar. Ze heeft geen kik gegeven (nou ja, één kikje, en dat was t dan). Op de terugweg viel ze tevreden in slaap.
    Ik moet wel zeggen dat we de hele tijd met samengeknepen billen hebben gezeten, omdat we bang waren dat haar humeur ieder moment kon omslaan! Maar we hebben rustig ons bord leeg kunnen eten.
    Whoehoe, applausje voor Vera ;)

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hallo meiden!

@Maka: leuk filmpje! hihi! ik plaats zo ook nog even een filmpje, Soraya die met geluid lacht, hahaha wij hadden het net niet meer :p

@Bijvoeden: ik zie dat hier een discussie plaats vind over het bijvoeden... :p Ik ben het ermee eens dat kindjes die bv krijgen, het tot 6 maanden niet nodig hebben. Maar bij kindjes die flesvoeding krijgen vind ik het wel noodzakelijk... niet om de ontlasting. dat vind ik echt onzin. ik vind het wel belangrijk dat ze verschillende smaken leert kennen. ook is het eten van een lepel goed voor de spraakontwikkeling. Soraya is er echt wel aan toe. ze kijkt ons letterlijk het eten van het bord af wanneer wij aan het eten zijn. ze wil dan zelf de fles ook echt niet drinken. die drinkt ze pas wanneer wij klaar zijn met eten..... genoeg reden voor mij om te beginnen met bijvoeden met 4 maanden ;)

hier nog even een filmpje van Soraya van vanavond :p

YouTube - Video0036

kom morgen weer uitgebreid reageren! BELOOFD!

Liefs, Mireille

4. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mireii het is zeker geen onzin hoor dat levi nu wel kan poepen en zonder fruithapje ligt het arme ventje te persen en moeilijk te doen ondanks de speciale voeding, ondanks de massage, ondanks de lactulose en ook de druppel olie in de fles mag niet helpen!!! dus ik ben het niet met je eens dat het onzin is zeer zeker niet, vandaag de 5e dag zonder poepen en de klysma zag ik niet weer zitten en dus eerst als laatste redmiddel het fruithapje geprobeerd en binnen een half uur had ie een poepluier vol

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    nee iggy, ik bedoel het ook niet op die manier. sorry als het er een beetje krom staan. voor mij was het niet voor de ontlasting! (of voor soraya dan) bij haar hielp de speciale voeding wel... ik lees net mijn bericht na en ik heb het er echt stom neer gezet. sorry daarvoor!

als het fruit wel helpt bij Levi, dan moet je er ook lekker mee doorgaan hoor ;)

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee ik vatte het niet lullig op maar wilde gewoon ff zeggen dat het voor de ontlasting echt uit kan maken hihihi

7. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Even snel want we moeten zo weer weg, dus alleen even ego :)

Gisteren op het feest is het supergoed gegaan! We hadden de wandelwageninzet meegenomen. De wagenbak is echt geen succes meer als we niet rijden. We hebben hem helemaal plat gelegd en dat ging heel goed. Morris heeft daar mooi in kunnen liggen terwijl wij aten en hij heeft er een dutje in gedaan. Ideaal is het natuurlijk niet, maar het ging wel goed.
    Verder heeft hij echt alle harten veroverd (had hij tijdens het kraambezoek natuurlijk ook al wel gedaan, maar nu is hij weer een stuk ouder) Hij heeft heel de middag naar iedereen gelachen, geweldig!
    En de twee andere baby'tjes waren klein! Onvoorstelbaar dat Morris ook zo klein was. (Al was het manneke van 4 weken te klein bij de geboorte en nu dus waarschijnlijk nog niet eens op Morris' geboortegewicht dus Morris is ook nooit zo klein geweest ;))

Ennnnn...tromgeroffel...Morris heeft vannacht doorgeslapen!!!! Joehoeeee!! Moet wel zeggen dat dat hier idd wel door het tutje icm zijn knuffeltje komt, want die heb ik een paar keer teruggedaan en toen sliep hij weer verder. Superfijn dat hij zo dicht bij me staat want als ik er iedere keer voor naar beneden had gemoeten had ik hem allang een keer aangelegd waarschijnlijk.

En nu snel haasten want we moeten dus om half 9 bij s.vader staan en we kunnen natuurlijk niet te laat zijn :D

Tot straks en anders morgen!

8. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Kuona
    Lekker dat morris door heeft geslapen. Wat een lief ventje hebben jullie dat hij zo met uiteten mee kan.

Hier ook weer een super nacht gehad. Zoey heeft van 19:00 tot 6:30 geslapen. Ze kwam wel moeilijker in slaap. Denk dat het komt ondat ze nu geen dekentje meer heeft en ik haar aardig strak toedekte. OJa toen ik vanmorgen bij haar kwam lag mevrouwtje precies zoals ik haar heb neer gelegt.:D

Hier nog even mijn 2 lieve kids.

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen!

Wij hebben een weekendje bij mijn schoonouders doorgebracht en het was weer heel gezellig! Ferry is ook heel lief en vrolijk geweest :D

Toen we hem om 19 uur in bed legde ging het prima en hij ging lekker slapen. Toen wij zelf om 00:30 uur naar bed gingen werd hij wakker en ging liggen kletsen. En dan werd hij weer even stil en dan viel ik bijna in slaap en begon hij weer te kletsen.
    Dit hebben we tot 03:00 uur volgehouden en toen heeft manlief hem uit bed gepakt. We dachten dat hij honger had, maar hij had zijn broek volgepoept :D
    Sinds een paar dagen poept hij eindelijk helemaal uit zichzelf! Dan hoeven we niet te helpen met de thermometer ofzo.
    We zijn het nog helemaal niet gewend, dus daarom hebben we daar niet naar gekeken ;)

Bijvoeden: Ik ben het met Maka en Mieke eens. Bijvoeden is echt niet nodig (en al helemaal niet noodzakelijk) tot een kindje 6 maanden is.
    Bij Ferry zijn we met 5 maanden begonnen, ook voor de ontlasting. Dat werkte hier niet! Pas nu, nu zijn darmpjes er aan toe zijn (net 6 maanden dus) werkt het bij hem. Achteraf zijn wij dus iets te vroeg begonnen, want hij snapte het eten van een lepeltje ook niet. Dat begrijpt hij pas anderhalve week.
    Iedereen moet het zelf weten, maar ik ben het wel met Maka en Mieke eens. En ja, het is wel leuk, maar kindjes kunnen hun hele leven nog vast voedsel eten.
    Natuurlijk heb je altijd uitzonderingen ;)

Vanmiddag 'moeten' wij weer naar het cb naar de arts. Ik ben benieuwd, zal wel wat dingen vragen over bijvoeden. Wanneer hij iets mag, wanneer er een fles af mag vallen (als hij dat zelf aangeeft).

Anouk: Jeeeeeeej :D Knappe Morris!

Maatje: Zoey ook al zo knap! :D

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maatje, ah wat een schattige foto zeg! LIEF!
    Heeft Zoey nou rossig haar, want daar hoopte je wel op toch.
    En dus niet in haar bedje gedraaid, hihihi.

Kuona, heerlijk dat Morris zo vrolijk was en zich goed gedragen heeft.
    En joehoe, doorgeslapen!!!!!

Uk, wat goed dat Ferry lekker uit zichzelf gepoept heeft zeg, hihi.
    Tja hier gaat hij dan meestal ook liggen kletsen op mopperen met een volle luier.
    Oh oh hebben we een discussie losgemaakt? ;)

Hier na de laatste papfles van 22.30 geslapen tot 4 uur.
    Daarna 10-15 min. laten mopperen en toen er toch maar uitgehaald.
    Mijn borst moest toch ook wel geleegd worden, door het afbouwen en dus het opsparen na zo'n hele dag is dat 's nachts toch nog nodig, dus toch aangelegd. En nu haalt papa ons kleine mannetje uit zijn bedje. Dus 2x 5 uur geslapen, toch ook netjes.

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    goede morgen! ook hier een goede nacht. half 8 de laatste fles en ze heeft tot 7 uur geslapen! ze kan het wel :D

@Maatje: leuke foto hoor!

@Kuona: Fijn dat het goed is gegaan op het feest.

@Uk: Leuk weekend gehad dus!

@Bijvoeden: is het trouwens ook niet zo dat wanneer de darmpjes er nog niet aan toe zijn dat het dan zo weer onverteerd in de luier terecht komt? Dan vind het ook niet zo gek dat de beebjes gelijk na het fruit gaan poepen ;)

@Mieke: nog niet doorgeslapen! Boaz kom op! Maar toch 2x5 uurtjes....

Wil niemand mijn filmpje dan zien? het is geen schrikfilmpje hoor :p

YouTube - Video0036

12. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Uk
    Wat lekker dat Ferry nu uitzichzelf poept. Succes vanmiddag bij het cb.

Mieke
    Boaz heeft goed gelapen he. Steeds weer wat langer super. Zoey is blond soms als het licht er anders op valt lijkt het rossig maar denk niet dat ze echt rood gaat worden zoals Justin.

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Miireii, had gister je filmpje bekeken, had ik daar dan niet op gereageerd? Schattig hoor dat lachen, doet Boaz nu ook.

Maatje, ik was ook wel een beetje rossig vroeger en toen werd ik wit en blond en nu weer een beetje rossig.

Patriessie en ik mogen zo weer babyzwemmen, joehoe!

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mobiel: wat een power heb jij meid. Dat je er zo voor gaat om je leven voor jezelf weer goed op de rit te krijgen. Ik vind het heel erg voor je dat het zo moet lopen, maar zelf zou ik denk ik ook niet met zo'n vent kunnen leven als ik eerlijk ben. You go girl!

@ Married: fijn dat de reis naar Oostenrijk goed ging! Zat Thije in de maxicosi? Dat jullie maar x gestopt zijn! Wij zouden denk ik wel 6-7x gestopt zijn. Wij krijgen altijd heel snel rugpijn in de auto..... Veel plezier nog op vakantie.

@ Mireii: oei, jij dus ook wat strubbelingen in je relatie. Vervelend dat je man niet ziet dat jij ook tijd voor jezelf moet hebben. Even uit nieuwsgierigheid: heb jij ook een baan of ben je fulltime moeder? Werkt jouw man fulltime? Hoe dan ook, je hebt sowieso af en toe even Mireii-time nodig vind ik!

@ Maatje: Ebbie draait ook veel in haar ledikantje. Ze begint nu ook aan de dekentjes te trekken en in haar mondje te doen. Ik ben ook weleens bang dat ze eronder terecht zal komen.

@ Mieke: wat een hongerlapje is die Boaz toch he? Ik lees wel in mijn babybijbeltje dat het nu steeds belangrijker wordt om je beebje geen gewoontes aan te leren die je straks weer zal moeten afleren... Maar ja, als jij zeker weet dat hij honger heeft wordt het wel lastig natuurlijk. Ik denk zelf toch dat ik waarschijnlijk zou proberen om Ebbie niet te gaan voeden. Laatst kwam ze ook weer een paar keer midden in de nacht, maar we hebben haar niet meer gevoed. Wel bijvoorbeeld vanmorgen om 05.45, grrrrr..... Maar ja, ze had gisteravond om 19.00 laatste flesje gehad, dus ja, dan is het gewoon wel echt honger ook. Lastig hoor. Wel fijn dat je boobs het getrokken hebben.

@ Iggy: top dat jullie dienstindelers zo flexibel meedenken zeg. Kan me voorstellen dat je opziet tegen het werken. heb ik ook, maar dan vooral vanwege het werk.

@ famveenstra; ow wat zielig dat jullie hond dan zo bang is. Dat versnipperen van haar kussen is toch ook echt een teken van stress I guess. Ah, zie net dat Iggy echt een supertip voor je heeft met die CD.
    Ebbie slaapt niet met een speen, dus daar kan ik je niet mee helpen. Maar misschien is het een idee, om die speen gewoon maar even te geven totdat hij straks herstelt is van de operatie? Je kan nou eenmaal niet alles tegelijk aanpakken, zeker nu Martijn nog zo kwetsbaar is?

@ Kuona: lastig dat Morris eenkennig is geworden. Krijgen de meeste van ons straks mee te maken ben ik bang...

@ Eppie: poeh, moet je alweer met kerstkaartjes beginnen meid? Tsja, dat zijn er meestal heel veel he?

@ Uk: mooi dat Ferry beter gaat met zijn ontlasting!

Zo, het weekendje Hamburg was een succes. We gingen zaterdag op pad. Mijn zusje en ik haalden mijn vader op en met mooi weer vertrokken we richting die immens grote havenstad. Smiddags kwamen we aan bij het atelier van die kunstenares. Al snel had mijn vader een schilderij op het oog wat hij heel mooi vond. Omdat we in haar atelier waren hoefden we geen galerie-prijs te betalen, dus dat scheelde echt een slok op een borrel!
    Savonds aan de Elbe uiteten geweest en we hebben in een supermooi hotel (Gastwerk Hotel Hamburg) geslapen.

Mijn vriend had dus zo'n 36 uur in zijn eentje de zorg voor Ebbie. Het was prima gegaan. Ze had nauwelijks gehuild enzo. Hij vond het alleen soms een beetje saai dat hij dan niet weg kon om wat te gaan doen. Tsja..., beebjes slapen nu eenmaal nog veel...

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Noppie: fijn dat het weekend geslaagd is hoor ;)

enne, ik ben nu nog full-time moeder, maar in september ga ik weer aan het werk. mijn man werkt fulltime.. ik heb nog maar 1x een dag gehad dat ik weg ben geweest zonder Soraya. Mijn man heeft die dag voor haar gezorgd. toen ik thuis kwam had hij dus ook niets in het huishouden gedaan. en hij zei ook nog: ik snap niet dat jij je altijd zo druk maakt.... nee, als je niets thuis doet, dan is het ook een eitje. soms weet ik niet wat ik ermee aan moet. maar ik wil zelf niet in de bende zitten, daar kan ik echt niet tegen.... het zal mij benieuwen hoe het straks gaat als ik weer aan het werk ben.

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahaha ik moet Soraya iedere keer weer op de buik leggen. ze rolt zichzelf steeds om! en dan wordt ze boos wanneer ze weer op de rug ligt. tsjah, zo blijven we lekker bezig he!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, wat goed dat jullie weekendje zo geslaagd was. Ook wel eens leuk om dat zo te doen. En je vader meteen verliefd op een kunstwerk, zo hoort dat ook!!!!
    En heel goed zo hoor dat je vriend eens fulltime papa is geweest, zo weet hij even hoe het echt is, zonder op vakantie te zijn en zonder mama in de buurt ;)

Nou ik ga inpakken en wegwezen!!! tot later.

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Gruss Gott! (Blijft leuk om te zeggen, haha)

Hier alles nog steeds goed, gister een erg warme dag gehad. Thije had blijkbaar toch iets te lang met blote enkeltjes in de zon gelegen (hij lag te slapen, maar dat gedeelte lag blijkbaar toch een beetje in de zon) want ’s avonds was het een beetje rood… ik voelde me gelijk een hele slechte moeder, maar hij leek er gelukkig geen last van te hebben. Wel een goede les dus, dat ik er nog beter op moet letten!

Hij heeft momenteel het kletsen trouwens ontdekt, kletst je de oren van de kop af! Het drinken gaat nog steeds onrustig. Tiet 1 gaat goed, tiet 2 is vaak een gevecht en dat laat ik dan ook maar even. Toch het sprongetje denk ik.

@ Suske, haha, nee hoor geen 9 kinderen! Al heeft manlief het soms wel over een elftal, maar dan moet ie er toch echt nog een vriendin naast zoeken, want no way dat er 11 kinderen uit mij gaan komen ;) (is gelukkig ook een geintje van hem)

@ rollen, Thije heeft het rollen van rug naar zij helemaal ontdekt, maar verder dan dat lukt het niet en dan wordt ie me toch boos, haha
    Als ie op zn buik ligt spuugt ie idd ook veel, lees dat Morris dat ook doet. Zou je daar niks tegen kunnen doen? Thije heeft er overigens zelf geen last van.

@ Mieke, we blijven idd 2 weken hier. Gister een hele warme dag gehad (28 graden zo ongeveer) en de rest van de week blijft het zo’n graad of 25 zeggen ze
    Fijn dat het goed gaat met je borsten (hihi, wat staat dat gek zo he). Jammer dat Boaz nog ’s nachts blijft komen, denk echt dat je alles hebt geprobeerd.

@ speen, Thije heeft wel een speen, maar die is echt niet onmisbaar, zeker ’s avonds valt ie in slaap zonder speen.

@ mobiel, fijn dat je gister naar je moeders graf kon met de auto. Bijzonder dat ze gister jarig was, is namelijk op dezelfde dag als de moeder van mijn beste vriendin. Zij is 2,5 jr geleden overleden aan borstkanker.
    Wat lief dat Tim zo lief zwaaide zeg, daar krijg je wel een brok van in je keel denk ik.
    Sterkte met alles meid!

@ waxientje, tot 6 mnd hebben kinderen echt genoeg aan alleen (BV)melk hoor ;) ow, zie dat Maka het al allemaal mooi heeft uitgelegd :D

@ noppie, 3x gestopt ja, wel lange stops waren dat hoor. Fijn dat het leuk was in Hamburg!

Nou, ik ga verder vakantie vieren! :D
    Liefs van ons!

19. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mireii: oei, 1 dagje nog maar weggeweest sinds Soraya's geboorte, dat houd niet over meid. Mijn vriend heeft ook vaak de neiging als ie voor Ebbie zorgt om dan verder geen bal uit te voeren. Toevallig heeft hij dan dit weekend wel een vloerbalk op zolder gerepareerd, zodat de wasmachine niet meer zo staat te denderen! Wat ga je in september doen als ik vragen mag? En wat doet jouw man voor werk? (hoezo nieuwsgierig).
    Ik ben ook benieuwd hoe het huishouden hier zal gaan als ik over 2 weekjes weer ga werken. 1 voordeel: als niemand thuis is komt er in elk geen troep bij....

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: oooow wat heerlijk 25-28 graden! Oei, balen van Thije's enkeltjes, maar ja, je deed het niet met opzet. Wat ik op vakantie deed: als we met Ebbie naar het strand gingen (eind van de middag) kleedden we haar luchtig maar wel helemaal aan. Ook nog een laag zonnebrandcreme factor 50. En dan toch in de schaduw. Een enkele keer bij een waterig zonnetje toch gevoed in strandstoel of even naar de zee gelopen. Is goed gegaan. Verder lag ze veel in rompertje in de tuin op een kleed onder de bomen. Maar dan komt soms toch de zon een beetje door de bewegende blaadjes. Helemaal tegenhouden doe je het toch niet I guess. Ze heeft nu nog restjes zonnebrandcreme op haar hoofdje zitten trouwens, is er niet af te branden dat spul.
    Hoe is je operatie trouwens gegaan op 04 juni?

Deel Deze Pagina