@ Miireii.... pff snap je wel dat je het niet zo grof bedoelde 'niet blij mee' Ben wel benieuwd... ik ben ook steeds ongesteld dwars door de pil heen en dat was nou net iets wat ik 9 maanden lang niet gemist had!! @Mieke lekker verhaal dat je werkster vertelde bah... Wat een zieke mensen bestaan er hier op aarde.. ps ben net toch nog ff naar teddy's geweest (alles 40% korting) en heb ook een heel schattig zwembroekje van noppies weten te scoren en gelukkig ook wat broekjes, maar kon het niet laten weer ff wat leuks van lief te kopen maarja goed excuus met die korting (ventje heeft nu meer kleding in de kast dan ikke) K. zeg dat die opdracht niet doorgaat! @Maatje wat een mooi leuk stel saampjes zeg.. @Uk zohow Ferry wordt nu echt een hele vent, wat doet dat mannetje het goed! @Mobiel... pfffffff hoop dat je er echt uitkomt! @Vaam schiet het al aardig op met het klussen? Hierzo ook zo'n beweeglijk mannetje dat zich in 1x afzet tijdens de fles, je schrikt je kapot.. wilt Daan ook al zo graag staan? @Maka hier is er wel een zomerstop van 6 weken (zwemmen) Sneu als ze zo verdrietig zijn en super toch dat ze weer vrolijk werd van een openbare maaltijd! Hebben ze heus wel vaker meegemaakt bij het CB! @ Daffie schreef jij het over het draaien in bed? Nou hier idem dito, elke morgen ligt hij in een ander sstandje.. heb het ook al zonder dekens geprobeerd maar het maakt niets uit.. En jeetje van buik naar rug al goed hoor!! Hier alleen van rug naar zij en dan naar buik en van buik naar zij.. en zow raar mijn vriend was bezig hem voor te doen hoe hij moest kruipen en geloof het of niet meneertje doet hem gewoon na oke oke hij komt niet verder dan 15 a 20 cm want dan heeft hij er de kracht niet meer voor en wordt hij pissig haha Oww lekker klets er gewoon overheen maar je hebt weer flink geshopt.. heerlijk he haha By the way Mieke heeft Boaz vanmiddag ook al zo lang en vast geslapen? Keano doet de hele dag niets anders nu haha.. Ga nu ook ff een bikini van die site bestellen.. zijn erg leuk en spot goedkoop..
@Daffie: ja mijn meisje is idd alweer 4 maanden en 1 dag inmiddels. Ze heeft gisteren voor het eerst een paar hapjes wortel op. Had ik zelf gemaakt en vandaag heeft ze weer een beetje op, maar ze is er nog niet kapot van. Myrthe is lekker aan het rollen dus? Daar is hier nog geen sprake van hoor. Ik haal altijd douche en badproducten bij Sabon ! Dat is echt een aanrader hoor. Is idd ook prijzig, maar je doet er echt lang mee en ik gebruik het dus ook echt. @Mobiel: dat blijven van die dingen he, verjaardagen van overleden ouders. @Maka: Yannique maakt ook weer hele andere geluidjes ineens! Ook veel harder enzo. Lekker he, als Vera zo lekekr speelt als jullie uit eten zijn. Jij ook al aan het rondkijken voor een andere baan? Ow Vera heeft vandaag weer prikjes gehad. Hoe gaat het nu met haar? Heeft ze er veel last van? @Iggy: wat goed van Levi dat ie lekker poept als ie fruit op heeft. @Miireii: wat kan Soraya lekker geluidjes maken. Ow Miireii, schiet ook nog niet echt op dus als je in het bestand staat. Misschien weer zwanger? @Kuona: Applaus voor Morris omdat hij heeft doorgeslapen! En goed te horen dat jullie gisteren zo leuke middag hebben gehad. @Maatje: mooie kids heb je hoor. En wat goed dat Zoey zo lekker geslapen heeft. @Uk: Ferry lekker liggen kletsen omdat ie zijn broeg had volgeladen. Wel goed dat ie nou uit zichzelf poept. Ferry ook weer lekker gegroeid zie ik. Jeetje wat gaat het al weer snel als je hem al brood mag gaan geven. @Noppie: niet iedereen krijgt een eigen gemaakt kerstkaartje hoor. Alleen mensen die het waarderen. Goed te horen dat jij een lekker weekend hebt gehad met je vader en zus en dat je vriend en Ebbie zich ook wel hebben vermaakt. @Married: je bent geen slechte moeder hoor, als Thije een beetje te lang in de zon lag. Volgende keer doe je het gewoon niet meer. Je hebt dus wel lekker weer op vakantie. Ik heb ook zo'n raar plekje bij mijn vagina, sinds de bevalling, maar doet niet echt pijn. Misschien littekenweefsel ofzo? @Patriessie: fijn dat Keano nou wel lekker zijn flesjes leegdrinkt! @Mieke: gek idee he, Boaz straks niet meer aan de borst! Geef je wel meer bewegingsvrijheid hoor. @Vaam: hoe gaat het met klussen? En Daan ook al zo lekker bewegelijk? Hier hebben wij er ook zo eentje hoor. Zo vandaag weer een dagje gewerkt. Moet toch zeggen dat ik die drie dagen werken van vorige week echt wel lekker vond. Ben ik ten minste ook veel bij mijn meisje. Heb dus vandaag op het werk naar de salarisadministratie gebeld en die gaan voor mij bereken wat ik ongeveer ga verdienen als ik 28 uur ga werken. Ben namelijk de kostwinner thuis, dus het moet wel te doen zijn finacieel gezien, want anders hoef ik het niet eens te doen. Morgen mogen wij weer met Yannique naar het CB en dan krijgt ze haar 3de prikjes. Dat is ook voor het eerst dat mijn man mee kan en dat hij mijn 'vriendin:x:x' de wijkverpleegkundige ziet. Ben benieuwd wat hij van haar vindt. X Esther
Ben er wel hahaha! heb net getest en hij was negatief... nu maar kijken of ik ongi word of niet, anders moet ik er volgende week nog maar eentje doen ben ergens ook wel iets teleurgesteld.. hahaha gek is dat he!
Esther, sterkte morgen op het CB. Enne je werkt nu toch 3 om 4 dagen om de week? Tenminste dat staat me zo bij. Oh ben jij de kostwinner, wat doet je man dan als ik vragen mag? Kan me voorstellen dat je niet voor iedereen zo'n mooi en arbeidsintensief kaartje gaat maken. Patriessie, toen we thuis kwamen was het spitsuur qua werk en Boaz had natuurlijk honger. Na de fles in bedje gelegd maar toen was hij alleen maar aan het mopperen... had ie gekakt, na het verschonen is hij lief gaan slapen. Maar we hadden een borrel ergens (vergeten) dus toen hebben we hem na 2 uurtjes wakker gemaakt, vond het wel sneu! Nu ligt ie weer te knorren. Oh toch geshopt, ik ga maar niet.... Boaz heeft al zoveel, hihi ook al is het wel heel verleidelijk. Oja, het gaat hier goed hoor op de 210/7 flessen. Hij drinkt ze goed leeg en red het nu om er 4 uur tussen te laten. Miireii... joehoe waar ben je!!!!
Ben je in ieder geval uit de onzekerheid Mireii en gek is het denk ik niet hoor dat je toch een beetje teleurgesteld bent...., maar het is wel beter om nog even te wachten. Zeker omda je ook een keizersnee hebt gehad! Hoop dat je snel ongi wordt...ik ben het nu al 4 x geweest ondertussen:x:x
Miireii, pfjoew...! Of toch een beetje jammer. Het is idd wel een beetje raar als je nu denkt 'oh, gelukkig!' bij een positieve test, terwijl je dik een jaar geleden een groot feest vierde daarmee!! Eppie, suc6 morgen met de prikjes! Mij lijkt 4 dagen werken ook wel enorm veel hoor! Maar ja, als jij de kostwinnaar bent, dan moet je ws wel. Hopelijk valt de berekening voor 28u niet tegen! Vera heeft het vandaag goed gedaan verder op de prikjes. Ze is wel weer erg slaperig, zoals de eerste keer, en ze had net weer een tikje verhoging, 37,7. Hopelijk slaapt ze de nacht door, want ik voel me vandaag niet zo geweldig. Morgen met mijn zusje (& Vera) shoppen in Den Bosch, dus dan wil ik wel een beetje uitgerust zijn als t even kan...?! Iig vroeg naar bed vanavond! Flubbertjes down under, dat heb ik niet, maar ik heb wel iets anders raars... Volgens mij is de knip niet goed aan elkaar gegroeid. De huid wel, maar de spier/onderhuids weefsel niet, zeg maar. Van binnen voel ik daar namelijk de wand niet... Nu heb ik er verder geen last van, maar hopelijk heeft t geen gevolgen voor later, bv met verzakkingen ofzo :S
Oh Miireii, toch opgelucht en een beetje teleurgesteld. Kan 't me wel voorstellen, er gaat toch weer een soort spanning/adrenaline door he heen. Maar het is beter nog maar even niet, hihi. Maka, veel plezier morgen. Den Bosch vind ik erg leuk en gezellig.
Dacht dat Silje de afgelopen 2 weken al aan dr sprongetje bezig was, maar de afgelopen 2 a 3 dagen slaan echt alles. Ik heb voor het eerst echt op dr gemopperd terwijl ik rationeel ook wel weet dat ze dr niets aan kan doen. Maar t is net of ze t liefst de hele dag met lijm aan me geplakt zou willen zitten. Ik kan niets doen zonder haar of ze begint te mopperen, zeuren en uiteindelijk onbedaarlijk te krijsen. Heb nu n enorme koppijn en de paracetamolletjes zijn op dus das lachen hiero! Ik denk eigenlijk dat ze ook nog n klein beetje ziek is want ze spuugt enorm vaak. Gisteren heb ik 5 verschillende shirtjes aan moeten doen en 3 rompertjes. Vandaag 2 ropmertjes en 3 shirtjes. Ik heb geen schoon maatje 62 meer in de kast liggen. Zelfs geen pyama's meer! Ik ga dus ff n beetje bijlezen, maar denk dat ik daarna te suf ben om nog te reageren. Kan me wel herinneren de afgelopen dagen ergens de vraag te hebben gelezen (weet niet meer zeker van wie, sorry) over wie onze donor is. Daar zijn wij heel open over en zelfs best trots op. Dat is de broer van mijn vrouw. Dat voelde het meest goed en we zijn heel blij dat hij dat voor ons heeft willen doen terwijl hij daar in eerste instantie best wel flink over moest nadenken. Hij heeft alleen een oom-rol en is niet de vader van Silje. Dat wilden we graag zo en hij ook dus zo leggen we Silje dat ook uit als ze er aan toe is. Natuurlijk merk ik wel eens aan hem dat hij een beetje op zoek is naar gelijkenissen met zichzelf, maar hij zegt altijd dat hij denkt dat we stiekum een andere donor hebben genomen, omdat hij zichzelf totaal niet in haar herkent terwijl ze toch echt zijn (en die van mijn vrouw want ze lijkt erg veel op haar broer) eierhoofdje heeft! Tis nèt wiske! Zodra Silje weer wat meer in dr hummetje is ga ik weer actiever meelezen en reageren! Grtz, Susan.
@ Mieke: het is niet bedoeld als aanval hoor! Ben er mee begonnen op aanraden van het CB. Het is nog maar een paar lepeltjes per dag, om de darmpjes wat te prikkelen zoals ze daar zeiden. En het werkt dus heel erg goed. Ze krijgt idd de fles en zit nu al een aantal weken aan de Friso Comfort. Het heeft er denk ik ook wel mee te maken dat het al kan omdat ze erg groot is voor haar 4 mnd. (afgelopen maandag gemeten en gewogen: 67 cm lang en 7575 gram, ze zit ook al op 4 voedingen en slaapt de hele nacht door) @ Iggy: is het jou ook aangeraden door het CB? Ik was zelf nogal verbaasd dat ik er nou al mee 'moest' beginnen. Maar Fianne vind het nu ook erg lekker. Ik ben begonnen met peer. Ik weet niet meer wie het zei, maar het komt er echt niet onverteerd weer uit hoor! Als Fianne niet zo'n moeite had gehad met poepen dan was ik er ook niet mee begonnen. Ik vind het zelf ook wel erg vroeg, maar ze lijkt er echt veel gemak van te hebben nu en ben dus toch wel blij met de introductie van de fruithap! Het moet in mijn geval ook echt vers zijn, dus ik ben in de weer met de staafmixer. Geen potjesrotzooi hoor!
Hey Mieke, ik zie dat Boaz ongeveer net zo groot is! Zeiden ze tegen jou ook dat hij zo groot is enzo? Ze vonden Fianne hier apart lang, maar ik zie nu dat jou Boaz nog wat langer is!
Waxientje, zag het niet als aanval hoor, echt niet! Wist natuurlijk niet dat het CB het geadviseerd had, fijn toch dat het goed helpt voor Fianne haar ontlasting. Susan, ik was het die dat vroeg over jullie donor. Leuk te weten hoe de vork in de steel zit, was er gewoon een beetje nieuwsgierig naar geworden! Succes met Silje, hopelijk duurt het niet al te lang en morgen dus maar wat molletjes in huis halen weer.
Uhm nee, alleen maar dat hij prima in verhouding is to zijn gewicht, wel boven de gemiddelde curve, maar dat is niet erg. En papa en mama zijn ook wat groter. Mijn vriend is 1,97 en ik ben 1,73.
@Maatje: Leuke foto hoor! Wat een mooi manneke jouw oudste! En Zoey een mooi meisje natuurlijK! @Miireii: Haha ik heb erg om je filmpje moeten lachen. Vooral ook om jou en Issam Zo grappig dat Soraya lacht naar Issam en dan weer heel serieus de camera in kijkt! Toch niet zwanger dus. Wel herkenbaar die 'soort van teleurstelling'. Ik heb in het verleden (toen het dus allemaal nog niet zo goed uit kwam) ook wel eens een test moeten doen en was toen stiekem ook een beetje teleurgesteld, ook al weet je dat het wel beter is. En die opmerking van je man: "ik snap niet dat jij je altijd zo druk maakt" is wel vervelend! Lekker makkelijk als je verder helemaal niks hoeft te doen. En mannen maken zich meestal ook niet zo druk om ritme en regelmaat enzo. En voor een dagje is dat niet zo'n probleem, maar als je dat een week doet ga je dat ook wel merken. (beetje vaag verhaal geworden maar goed) @Noppie: Wat fijn dat jullie een leuk weekend gehad hebben! En goed van je vriend dat hij 36 uur alleen voor Ebbie gezorgd heeft! Denk niet dat heel veel mannen het hem na doen. (Alhoewel ik denk dat de mijne het ook wel aan zou kunnen ) @Married: Hier is Morris van de week ook ongemerkt een beetje verbrand. Ik heb echt geen idee wanneer dit dan gebeurd is want we hebben niet in de zon gezeten/gelopen. Het moet dus gebeurd zijn terwijl we hem bijvoorbeeld uit de maxicosi in de draagdoek deden ofzo... Ik zou het anders ook niet weten. Ik wil dus maar zeggen dat het ook heel snel kan gebeuren. Kan het niet zo zijn dat hij aan tiet 1 gewoon genoeg heeft? Of komt hij dan weer eerder voor de volgende voeding? Ik denk niet dat je iets aan dat spugen kan doen. Ik zorg er wel voor dat ik hem net na een voeding niet op zijn buik leg, maar hij spuugt ook uren later nog als ik hem dan op zijn buik leg. Ik zorg meestal maar dat ik er naast zit met een doek, anders gaat hij er zo lekker met zijn handjes in dabben... @Bijvoeden: Hier dus volledige bv en ik ben het helemaal eens met Maka en Mieke en hier wachten we dus nog een kleine 2 maanden. Ik moet me er nog in verdiepen maar ik vind de Rapley methode wel interessant. Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Introductie van vast voedsel na zes maanden @Mieke: Ik zou gewoon lekker doorgaan zoals je het nu doet met de bv. En als het je tegen gaat staan kun je altijd weer verder met afbouwen toch? @Uk: Zo die Ferry is dan idd wel flink gegroeid in de lengte! Nu moet je zeker weer nieuwe kleertjes shoppen? @Vaam: Morris is idd ook alleen eenkennig als hij moe is heb ik ontdekt. Overdag is hij echt een allemansvriend en 's avonds als hij moe is dan is hij ineens eenkennig. Thuis is hij ook gewend om te slapen 's avonds, maar op een ander (bij mijn ouders bv) wil dat nog niet zo lukken. @Maka: Dat klinkt wel goed, zo'n studie die je zelf een beetje in kan delen. Dan is het ook makkelijker te combineren met Vera. Zou wel fijn zijn als je op die manier een leuke baan kunt vinden. Wat sneu voor Vera dat ze zo zielig was op het cb. En wat goed dat je haar hebt kunnen troosten door in het openbaar te voeden! Ik heb vorige week ook voor het eerst in het openbaar gevoed. Ik was op een inloopochtend van een vrouw die draagdoeken verkoopt en daar zaten nog een paar vrouwen en deze zijn allemaal heel erg pro bv en ook erg van voeden op verzoek. Deze zaten dus allemaal ombeurten te voeden. Toen Morris vervolgens ging mopperen voelde ik me erger bezwaard om hem níet te voeden dan om hem wel te voeden Het viel me ook wel mee. En gelukkig is het dus geen tandje bij Vera! Veel plezier morgen in Den Bosch. Dat is best een leuke stad om te shoppen volgens mij. @Draaien in bed: Hier vond ik Morris laatst ook overdwars bovenin zijn bedje. Ik heb hem nu dus ook maar weer in een slaapzakje zonder dekens liggen. Ik ben veel te bang dat hij nog een kwartslag draait en dan weer met zijn koppie richting dekens gaat. @Patriessie: Hier leg ik Morris niet zonder dekens omdat hij dan niet kan draaien, maar meer zodat hij niet onder de dekens terecht kan komen. En kan Keano al kruipen joh? Dat zie ik hier echt nog niet gebeuren Maar deed je vriend dat dan zelf voor? Of hielp hij Keano en deed hij het daarna zelf? @Eppie: Misschien valt het best wel mee wat je gaat verdienen als je minder gaat werken. Hier viel het namelijk andersom behoorlijk tegen. Mijn vriend werkte eerst 20 uur en werkt nu 30 uur. Heel naïef dacht ik dat hij dan ook 50% meer ging verdienen maar dat is dus niet zo. Je gaat dan namelijk ook weer meer belasting betalen enzo. Maar voor jou valt het dus mss wel mee! @Suske: Lastig he, als je kindje de hele dag aan je vast wilt plakken. Misschien gewoon aan toe geven en haar lekker in de draagdoek doen? Die had jij ook toch? En voor jezelf de mantra opzeggen: TiseenfaseTiseenfaseTiseenfase Wat bijzonder dat jouw zwager jullie donor is. Echt wel heel mooi en zo houdt je het echt heel dicht bij jullie. Super! Zoooooo hehe, dat was me een werkje. Mijn vriend maakte net nog de opmerking dat het bijna een dagtaak is om het forum bij te houden Daar lijkt het af en toe wel een beetje op he! Haha, maar ik vind het super gezellig hoor! Hier is eindelijk een einde gekomen aan ons drukke weekend! Ben blij dat ik eindelijk eens op de bank zit. Morris ligt alweer heel de avond te pitten dus ben benieuwd hoe hij het vannacht doet. De bruiloft van mijn s.vader was kort maar krachtig. Daarna lekker gegeten, was erg gezellig. Morris heeft zich redelijk gedragen maar hij was niet zo blij dat ik hem een flesje wilde geven...Hij heeft het dus maar voor de helft op maar dat was genoeg om de rest van tijd uit te zitten. Ik had last van stuwing en was mijn compressen vergeten in te doen (die heb ik de laatste tijd eigenlijk nooit nodig, maar Morris had vannacht natuurlijk niet gedronken...) op gegeven moment werd ik er dus even op attent gemaakt dat ik lekte Gelukkig was het verder niet druk en heeft bijna niemand het gezien. En nu op naar het volgende drukke weekend. We hebben dan familiedag en heel mijn familie komt bij ons over de vloer. Wij (ik en mijn 2 broers) organiseren het en daar komt toch nog heel wat bij kijken. We gaan een soort fototocht doen waarbij ze in groepjes foto opdrachten uit moeten voeren, daarna nog een raar spel in onze tuin en bbqen. Deze week dus heel het huis aan kant maken en inkopen doen enzo...heb ik helemaal geen zin in! Maar de dag zelf wordt vast heel leuk.
Weet iemand van jullie hoelang je eigenlijk moet wachten met zwanger worden na een keizersnede? mijn gyn heeft hier helemaal niets over gezegd
Mireii; mij is gezegd dat ik 6 maanden moet wachten. Dan is de wond voldoende genezen en kan de baarmoederwand weer uitrekken.
waxien de huisarts kwam ermee bij mij en idd vers is het beste, heb meteen keukenmachine gekocht, maar het mocht ook perenhapje uit potje en beetje sap van uitgeperste sinaasappel
Oh ja, meloen is natuurlijk ook lekker! En nog even door over het onderwerp bijvoeden: elk kindje is natuurlijk anders en ik vind het in het geval van BV ook een heel ander verhaal. Maar helaas mocht dat bij mij niet lukken. En ik weet ook niet meer wie dat nou zei over dat de darmpjes er nog wel niet aan toe zouden zijn als je het zo moet pureren. Dat pureren is natuurlijk vanwege het feit dat die kleintjes niet kunnen kauwen aangezien ze nog geen tandjes hebben, he! Bejaarde mensen krijgen ook gepureerd eten als ze het niet meer kunnen kauwen... En bovendien kregen we vroegah ook al vanaf 4 mnd fruithap hoor! En ik heb er toch echt niks aan overgehouden volgens mij...hihi! Het is toch een paar jaar geleden pas weer veranderd dat het nu pas bij een half jaar wordt geadviseerd? Dat vind ik ook van die dingen, die veranderende inzichten. Over een jaar zeggen ze voor hetzelfde geld toch weer dat het goed is om vanaf 4 mnd fruithap te geven. Precies hetzelfde gedoe met dat in bed leggen. Dan weer zijligging, dan weer rug....tsja. Op een gegeven moment moet je gewoon doen wat volgens jou goed is voor je eigen kindje. Fianne heeft de eerste maanden ook in zijligging in haar wiegje gelegen...ohhh foeiii he? ( :