moet er op de één of ander manier altijd iets van zeggen als ik het zo zie staan, niet vervelend bedoeld hoor Iggy
Daffie Beterschap. Is ook niet zo gek met dit rare weer dat de mensen ziek zijn. Hier al 2 dagen hoofdpijn kom er maar niet vanaf. Fam Veenstra Succes lees vanavond. Sofie Mooie foto zo in die kinderstoel. Hoe oud is ze nu. Denk niet dat Zoey nu al goed zou zitter er in. Eppie Wat een mutsen soms bij het cs. En lekker dat jullie meisje zo goed gegroeit is. Gelukkig voorlopig de laatste vacinatie. Maka Lekker shoppen. Lijkt me ook wel eens heerlijk om gek te doen in de stad. Veel plezier. Suske Wat lief van je zwager dat hij dat voor jullie wilde doen. Fijn kan hij de kleine ook lekker zien opgroeien. AlsSilje straks groot genoeg is vertellen jullie dan wie de vader is? Kuona Als Morris zo vroeg wakker is en je een flesje geeft slaapt hij dan niet verder? Miireii Jammer meid dat je niet zwanger bent. Leeftijd tussen het 2e kindje. Hier zijn we weer begonnen toen Justin 2 was. Helaas heeft het wat langer geduurt en hadden we hulp nodig. Eerst vond ik het leeftijds verschil erg groot, maar nu Zoey er is en zie hoe het gaat ben ik er achter af erg blij mee. Overdag alletijd voor Zoey en zodra Justin thuis is voor school is de tijd voor hem. Hij snap ook zodra ik met Zoey bezig bent dat hij moet wachten en helpt mij erg goed om voor zijn zusje te zorgen. Wel plannen wij tijd vrij om met Justin iets alleen te doen. Ondankt dat hij het begrijpt zit er wel 4 1/2 jaar tussen. Hij moest wel leren dat hij nu niet meer enigst kind is. En daar komt nog bij hij heeft helaas geen neefjes of nichtje dus ook alle aandacht alleen van de opa's en oma's gehad. Hoop dat ik niemand vergeten ben anders sorry.
@ Mieke: ieuw, wat een naar bericht van je werkster d'r nichtje, getverdemme, het wordt steeds gekker. Ga lekker op je gevoel af m.b.t. de borstvoeding. Als het goed voelt dan gewoon nog even doorgaan hoor. Kan me helemaal inleven dat je er jankerig van wordt, dat had ik ook.... @ Uk: wow, wat groeit jouw Ferry toch lekker door. Vraag me af: hoe merk je dat nou als een beebje een flesje 'laat vallen'? @ Mireii: jeetje misschien weer zwanger. Geen idee of het zo is, maar ik zou er maar eens een testje tegen aangooien meid! Ah, lees net dat je al getest hebt. Snap je dubbele gevoel wel hoor, maar nu heb je in elk geval wel duidelijkheid. @ Maka: spannend hoor, een nieuwe opleiding, leuk dat je in elk geval een idee hebt over wat je leuk vindt. Verder misschien toch even de ha laten kijken naar dat idee wat je hebt over dat het weefsel niet goed aan elkaar zit? @ Hummelke: ik ben ook nog niet weer aan de pil gegaan, heb ook niet zo'n zin in die hormonentoestand weer. @ Kuona: vervelend dat je je zo moe voelt. Heb ik ook nu Ebbie weer zo vroeg sochtends komt. @ Eppie: mooi dat Yannique zo goed groeit. Lekker, raapstelenstamppot. @ Daffie: sterkte met je nachtdienst. @ Anita: sterkte vandaag in het ziekenhuis. Ebbie is ziek sinds gistermiddag. Twee spuitluiers en ze wilde niet drinken en veel overgeven. Heeft vandaag 38 graden, dus net een beetje koortstig. Heeft wel weer gedronken vandaag, maar slaapt erg veel. Zal wel een griepje zijn, maar hopelijk niet de Mexicaanse.
Noppie; wat sneu dat Ebbie ziek is....drinkt ze ondertussen wel weer? Morgen weer naar het CB voor de 3e prikjes en gesprekje met de arts daar. Ben benieuwd wat ze te melden hebben Myrthe heeft net met mijn man op het kleed gelegen en rolde weer verschillende keren zelfstandig van haar buik naar haar rug. Lijkt het nu echt te snappen hoe ze het moet doen hihi, een heel grappig gezicht en zeker aLs wij helemaal uitbundig zijn en zij lijkt te denken...."is toch makkelijk" hahaha. Ze gooit haar kontje de lucht in en draait de heupjes en hoep daar gaat ze.... Gauw mijn tas inpakken en werken, tot laterz
@Anita: veel succes in het ziekenhuis. @Noppie: wat erg dat Ebbie nog steeds ziek is, hopelijk is ze weer snel beter. @Esther: Fijn mens, zo te horen, die CB-tante! @Kuona: ik had ook iets voor jou getypt, maar heb geen idee meer wat . @Iggy: idem dito Ik ga afsluiten dames. Veel plezier nog op het forum en niet te veel kletsen, want ik begin er ook een dagtaak aan te krijgen. Liefs Ingrid
@ Daffie: ja, Ebbie begint wel weer wat beter te drinken, maar nog niet helemaal als vanouds. Maar ze droogt niet uit in elk geval. Werkze! @ Vaam: ja, tis veel leeswerk steed he? Ebbie is weer onder zeil. Ze is echt nog niet lekker. Ze zag er wel wat beter, maar temp is nog steeds 38 en ze is na een klein uurtje wakker alweer bekaf. Morgen zou ik met haar naar een vriendin gaan, maar dat zeg ik dan dus toch maar eventjes af.
zo opa en oma zijn vanmorgen uit turkije terug gekomen hahaha en moesten natuurlijk net even levi knuffelen... ze hadden zulke leuke la coste blousjes meegenomen voor levi echt zo wijs!!! levi zat zich natuurlijk uit te sloven!!! en de hele tijd te lachen!!! @ Daffie begrijp je wel zoals ik al schreef tis ook niet erg tactisch normaal zet ik er altijd bij als het ons gegund is, ik begrijp best dat het pijn kan doen bij andere mensen als ik er zo makkelijk over praat maar dat is echt de bedoeling niet @ kuona ik heb ook die floradix gebruikt mij heeft het wel geholpen... waarom slaap je zo slecht??? of is het onbewust??? @ married och jee midden in de supermarkt hihihi dat gelukkig nog niet hier!!! @ voor een zwangerschap gaan: alleen mireii of zijn der nog meer meiden die der voor gaan alweer??? misschien tijd voor weer een nieuw lijstje??? @ deesje wat zul je geschrokken zijn dat je hondje vast zat!!! pfff ja tis wat af en toe met die dieren!!! hier ook ze jagen de stuipen op mijn lijf af en toe hihihi maar ben dol op ze @ veenstra had je mijn tips nog gelezen voor jullie woeffie??? @ esther voelt jullie meisje zich verder wel goed na der prikjes??? klinkt als een naar mens van het cb??? @ noppie arme ebbie, oei dan toch maar even naar de huisarts als je daar echt bang voor bent meid!!! beter 1x te veel dan te weinig!!! @ vaam fijn he als je hele bericht pleite is!!! ik word daar zo pissig van:x zo mijn mannetje ga ik even een perenhapje geven!!! dus dan ben ik wel een poosje mee zoet!!! want meneer en ik knoeien echt vreselijk iederen keer hihihi
@Eppie: Heeft Yannique last van haar ontlasting dan? Fijn dat ze netjes gegroeid is. @Sofie: Overdag slapen probeer ik wel eens maar wil niet altijd lukken. Ik heb ook niet het idee dat ik daar van op knap helaas. En tnx voor jouw compliment over Morris' naam En ik slaap ook wel eens met Morris in mijn bed hoor, ik ben eigenlijk nooit bang dat ik op hem ga liggen ofzo omdat ik dan niet echt heel diep slaap. Leuk dat je kleertjes uit mag zoeken! @Cyclus: Ik heb dus pcos en was op een gegeven moment een paar maanden niet ongesteld geweest! Maargoed... ik bleek achteraf dus ook helemaal geen eisprong te hebben. Maar wel fijn, Married, als je je eisprong voelt. Dan kun je tenminste wel gericht 'klussen'. Toen ik eenmaal een eisprong had (met de clomid) was het hier ook in één keer raak. @Anita: Hoe was het in het zh? @Maatje: Morris krijgt bv. Hij slaapt daarna wel verder maar hij slaapt sinds een paar dagen weer naast ons bed omdat hij regelmatig wakker wordt 's nachts. Hier moet ik nog aan wennen waardoor ik zelf heel licht slaap omdat ik de hele tijd naar hem aan het luisteren ben. @Noppie: Agossie, wat sneu dat Ebbie ziek is! Ik hoop dat ze snel opknapt. @Daffie: Wat knap dat Myrthe zo goed kan rollen! @Iggy: Ik slaap zo slecht doordat ik de hele tijd luister of Morris al slaapt. Ik lig dan een beetje te wachten tot hij wakker wordt ofzo... Ik moet er dus nog een beetje aan wennen dat hij naast mij ligt.
Hmm geen idee wat er met Ferry is, maar hij schreeuwde net moord en brand! Hij wilde geen fles en de worteltjes moest hij ook niet.Heb hem eindelijk even naar bed kunnen doen, terwijl het eigenlijk om half zeven paptijd is. Nou, dan maar iets later... Hij grijpt ook vaak naar zijn oortje, maar ik zie niets vies en hij heeft geen koorts... Iedereen zegt dat hij zijn oortje misschien wel ontdekt heeft.. Hmm. We houden het maar even in de gaten... Morgen gaat hij weer naar het kdv. Ik ga even met mijn moeder op pad. Dan haal ik hem om 15 uur weer op denk ik. Is het wel weer mooi geweest Iggy: Ferry ligt nog steeds in de wagen, omdat het goed is om zo lang mogelijk plat te liggen. Hij past er nog net in, maar hij ligt toch altijd mijn zijn beentjes opgetrokken dus gaat prima Eppie: Wat zielig voor Ebbie zeg! Had ze prikjes gehad? Of is er iets anders? Misschien ook wel oorpijn? En met de ontlasting kun je heel veel doen hoor. Maar het klopt wel dat van rijstebloem de ontlasting harder wordt. Wij hebben nu rijstemeel van Biobim (is toch weer iets anders) en dat gaat wel goed. Noppie: Wij hebben de fles 's avonds om 23 uur ineens niet meer gegeven en toen begon hij door te slapen, toen kwam hij ineens 's nachts ook niet meer. We zijn toen van 6 flessen naar 4 gegaan. Hij heeft het in principe nooit aangegeven, het was uitproberen. Als er nu nog een fles af zou gaan, dan gaat hij dat aangeven doordat hij minder gaat drinken zei de arts van het cb.
pffff levi heeft het zitten en staan sinds een paar dagen ontdekt en als ie in zijn zin iets te plat op schoot zit schreeuwd ie de hele straat bij elkaar!!! perenhapje was net op ook toen zette hij het op een schreeuwen niet normaal!!!
Hoi meiden: Heb weer even tijd om mee te kletsen na 2 dagjes werken, Bijvoeding: hier mogen we niet eerder beginnen met bij voeden dan 6 maand, en eerlijk gezegd zie ik er tegen op dat hij dan weer allemaal klachten kan krijgen van andere voeding, het gaat nu net zo goed. Maatje: wat een leuke foto. Noppie: fijn dat het weekendje leuk was, en ik vinbd het wel knap van je man dat hij het aan durft om gelijk zo lang met ebbie alleen te zijn. Meeste mannen vinden dat toch wel eng. Mieke: als je, je er fijn bij volt dan ga je toch lekker door met de borstvoeding. Miiriie: succes met je sollicitatie. Oh oh al weer zwanger misschien,. Oh lees dat de test negatief was, dan zal het wel goed komen. Zou je echt al weer zwanger willen zijn? Suske: sterkte met Silje. Kuano: succes met de voorbereidingen voor je familie weekend. Sofie: is de Mirena spiraaltje dan niet iets voor je, heb je niet al die hormonen in je lichaam. Sorry meiden heb de helft bij gelezen ga nu eerst naar Fuaddie heeft honger denk ik. Groetjes Martine
Hallo allemaal, Vanmiddag moesten wij voor een extra controle naar de kindercardioloog in het UMCG. Dit vanwege het geconstateerde van afgelopen donderdag. We hadden een afspraak om 15.40 en waren om iets voor half 3 thuis weg gegaan. Om 3 uur stonden wij bij de stoplichten in Groningen, net voor de afslag van het UMCG. Het was er giga druk. Om 15,35 konden we pas de parkeergarage inrijden, de slagbomen deden het niet, dus we konden nu zo doorrijden, alleen toen we zo lang stil moesten staan, vond Martijn het niet zo leuk meer, en krijste alles bij elkaar, Johan heeft hem maar uit de maxicosi gehaald en op schoot genomen, hij was erg blauw geworden, eenmaal op schoot bedaarde hij zich al snel, en trok de kleur weer wat naar roze toe. Snel een parkeerplaats zoeken, en we waren ietsepietsie te laat op de afdeling, maar ja moesten toch wachten totdat we aan de beurt waren. Eenmaal aan beurt, eerst even meten en wegen, 65 cm lang en 7,750 gram. Toen het hartfilmpje, dit was snel klaar. Daarna werd het zuurstof even gemeten, dit was prima, toen vertelde ik dat het afgelopen donderdag wel heel erg anders was, ze heeft toen een nieuwe gepakt en weer gemeten, en deze gaf een lagere saturatie aan, als hij huilde zakte hij naar 80-70% en in rust, of zitten was hij 90-91%. Toen was het wachten op de kindercardioloog, deze vond Martijn er goed uit zien, honkballer zei mijn mannetje toen. De cardioloog moest lachen. Maar goed, hij zei dus dat het normaal was dat kindjes blauw aan liepen, maar we hebben nu besloten om de afspraak voor de echo onder sedatie die stond geplant op 18 augustus te vervroegen, naar het liefst nog deze maand, en anders begin juli, en ook word Martijn nu eerder geopereerd, hij is er klaar voor. Nu is het voor ons wachten op de brief waartin de afspraak staat voor de echo, en dan een datum plannen, heb niet gevraagd of er een wachtlijst of iets is, kwam niet echt bij mij op. Vraag dat tijdens de echo wel, we horen dan meer. Dit was het, we waren om half 5 klaar in het ziekenhuis en waren om 6 uur thuis. Groetjes anita
@eppie: wat sneu dat Ebbie ziek is, hoe is het nu met haar? @iggylover: jazekers heb ik wat aan je tips gehad, we hadden wel een cd, maar deze was iets te, heb via een vriendin een andere gekregen en deze is iets beter, en hoop echt dat het gaat helpen. Erg bedankt voor de tips. Kinderwagen of wandelwagen: Hier ligt Martijn nog heerlijk in zijn wagenbak, heeft nog zon 6a7 cm boven zijn hoofdje over. Zolang het kan doen we het nog, is echt beter voor het ruggetje, en je hebt maar 1 rug. Heb 2 weken terug de kinderwagen omgebouwd om te kijken hoe plat hij kon, niet helemaal plat, en Martijn vond het niks om erin te liggen, en hij was nog zo klein in zon groot ding. Cyclus: Heb geen idee hoe mijn cyclus straks is, na de bevalling van Jildou heb ik na 6 weken het spiraaltje laten plaatsen, die heb ik na een tijdje (6 maanden geloof ik) laten verwijderen, want vond het niks en voelde de draadjes zitten. Daarna heb ik de prikpil 1 keer gehad, maar wou wel eens weten hoe mijn cyclus was. Ik werd maar niet ongesteld (tijdens het spiraaltje en de prikpil ook niet, dus 1 jaar na de bevalling nog nooit ongi geweest) ik weitte het maar een alle verschillende hormonen, tijdje niks kwa hormonen gebruikt, maar nog steeds geen ongi ( wat ook lekker is soms) ben daarna in overleg met de huisarts een lichte pil gaan gebruiken om te kijken wat dat met mijn cyclus zou doen, weer helemaal niks, gestopt met de pil, en foliumzuur gaan gebruiken ( en zat aan de etos zwanger worden pillen.) na 2 maanden kreeg een beetje bij beetje bloedverlies, dus er was iets gaande. Heb 6 maanden die pillen gebruikt en toen was eindelijk mijn cyclus duidelijk, toen konden we voor een tweede kindje gaan, wat snel lukte. En nu .. nog steeds geen rode duiveltjes te bekennen. 6 feb bevallen, en heb nu zon 3 weken geleden de eerste prikpil laten zetten, en nog steeds nooit ongi geworden, dus ben erg benieuwd hoe het nu zal gaan, vind het zo ook wel lekker hoor, maar goed, wil mijn eigen lichaam wel een beetje kennen. En geef wel flesvoeding, dus kan niet van bv komen.
@ Iggy: Ebbie ligt nog in de wagenbak, maar dat kan nooit lang meer duren, want het wordt al aardig krapjes moet ik zeggen. @ Uk: en toen je van 6 naar 4 ging, ging je toen ook het aantal cc's per fles ophogen neem ik aan? Volgens mij haalde je in je vorige bericht een boodschapje van mij en Eppie door elkaar? In elk geval had Ebbie wel afgelopen vrijdag haar prikjes gehad ja, maar kan toch niet daar aan liggen dat ze ziek is denk ik? Want dan had ze in het weekend toch al ziek moeten worden? Hmmm..... Sterkte met Ferry z'n oortjes, geen idee wat dat nou weer kan zijn. Konden beebjes maar praten! @ Anita: trek jij het wel een beetje dat je steeds moet wachten voordat Martijn verder geholpen word? Ik vind je steeds erg sterk overkomen moet ik zeggen, ik weet niet ik dat zelf wel zou kunnen hoor. Sterkte met de laatste loodjes en ik hoop dat hij nu toch gauw aan de beurt mag zijn. Hoe zou het inmiddels met Tirtilisko zijn? Volgens mij moest ze nog steeds op de uitslag van eventueel Prader-Willi wachten. Tir, als je dit leest: zet um op meid. Ebbie ligt nu te slapen na een zeer magere drink-sessie van zo'n 100 cc. Nou ja, ze heeft vandaag per sessie ongeveer 100-140 op. Stukken minder dan normaal en met veeeeel meer pauzes, maar ik denk op zich dat ze wel genoeg vocht binnen heeft gekregen. Ze had net nog weer de tweede spuitpoep-luier van vandaag. Niet te harden zeg, weeeeeeeeer kleding onder de poep. Begin nu echt een droger te missen mag ik wel zeggen. Ik zou morgen met Ebbie naar een vriendin gaan, maar dat heb ik maar afgezegd. Ook al is ze hopelijk morgen weer beter, dan moet ze eerst weer een dagje kiplekker zijn voordat ik weer met haar op sjouw ga.
Noppie: Ik zie het ja! Heb jullie door elkaar gehaald Anyway, toen Ferry van 6 naar 4 flessen ging heb ik eerst geprobeerd om er 5 te geven, maar dat werd te kort op elkaar (3 uurtjes) en dan lag hij nog te slapen... Hij wilde dan ook niet drinken, dus dat was na 2 dagen 4 flessen. Hij dronk er eerst 5 van 150/5 en 1 van 180/6 en toen hebben we de andere flessen ook naar 180/6 gedaan. En langzaam gekeken of hij meer wilde. Hij krijgt nu in totaal minder voeding dan toen, maar blijkbaar heeft hij er nu genoeg aan. Hij krijgt nu 2 x 210/7 en 2 x 180/6. Toen hij eenmaal boven het gewicht zat dat je 1000 cc op een dag mag, hebben we niet zo moeilijk meer gedaan met de hoeveelheid die hij moet drinken. Dus dat sommetje hebben we achterwege gelaten. De ene dag drinkt hij nu 700 cc en de andere dag 1000 cc. Zijn jullie met Ebbie al begonnen met een hapje? Als ze dat (straks) lekker vindt, heb je zo weer wat cctjes en calorietjes te pakken En in rijstebloempap zitten ook calorietjes dus dat komt met het groeien vast wel goed. Ik denk trouwens dat het nog wel zou kunnen van de prikjes hoor, ik zou het zeker niet vergeten Als ze morgen nog ziekjes is dan zou ik toch even bellen met het cb om te vragen of het mogelijk is en wat je eraan zou kunnen doen. Heb Tirtilisko voor het weekend nog gesproken en toen was ze al wat bijgekomen van het slechte nieuws. Ze zei dat ze het nu wel af zou wachten, want meer kon ze toch niet doen. Ze was in ieder geval heel sterk! Misschien dat ik er morgen nog even spreek als ze online komt Famveenstra: Weer een heftige dag gehad dus! Ik vind het trouwens niet normaal dat een baby blauw wordt hoor, en de saturatie zou toch echt wel boven de 93% moeten liggen. Onze kindjes worden toch ook niet blauw? Ik begrijp wel dat het door zijn hartje komt, maar het is niet normaal zoals de arts zegt. Maar goed, zij zullen het wel weten Ik hoop dat Martijn gauw aan de beurt is, dat zou dan weer een zorg minder zijn. @ cyclus: Hier een zeer regelmatige cyclus van 30 dagen sinds de bevalling. Daarvoor was het altijd precies 28 dagen, dus het is wel iets veranderd, maar nog erg regelmatig. Voorlopig doe ik er niets mee
@uk: wilde ik net vragen, wat jij net schrijft, hihi ! Ik wilde je ook wat vragen over de voeding, maar je hebt mijn vraag al beantwoord. Daan begint namelijk ook minder te drinken en ik moet hem vaak wakker maken. Dus ik ga toch maar eens proberen of 4 voedingen genoeg zijn. Eigenlijk zou ik dat pas vanaf de 5 maanden gaan doen, maar als het niet lukt kan ik altijd nog terug naar de 5 voedingen. Ik hoop wel dat hij wat meer gaat drinken dan, maar zoals jij al zegt groeit Ferry ook goed op minder. Dus morgen maar eens een start ermee maken.