Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, beetje laat, maar alsnog gefeliciteerd met je verjaardag!

Maatje en man, heel veel sterkte! Hopelijk mag ze snel weer naar huis!

Dinky, welkom hier!

Esther, succes met inbakeren, hoop voor je dat het Yannique wat rustiger maakt!

Dani is vaak in de ochtenden heel onrustig, dat begint dan na de vroege voeding (rond 6 uur). Dan krijg ik hem niet meer in slaap en af en toe weet hij dit dus echt tot de middag vol te houden..... Misschien dat het inbakeren voor hem toch ook iets is, zal het morgenochtend eens uitproberen met een hydrofiele doek als hij dan weer zo onrustig is.

2. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    @Mirella thanks voor je tip!
    Ik heb haar vannacht haar dekentje heel strak gedaan, en dat hielp ook wel moet ik zeggen. Dus dat ga ik de komende dagen nog even proberen ;).

@Noppie mijn vriend ziet de zooi niet :(. Hij is ontzettend laks met huishouden, moet hem tig keer vragen om mee te helpen. Erg vermoeiend. Heb het daarom maar opgeven. Moet zeggen dat ik het huishouden erg leuk vind om te doen (ja echt waar haha), dus dat maakt het minder erg.
    Hoe is het nu met Ebbie?

@HJ hahaha heerlijk een tweeling :).
    Ik hoop dat je vannacht een betere nacht hebt!

@Maatje jeetje wat erg :(. Nogmaals veel sterkte!
    Enne, geen sorry zeggen hoor. Ben je mal, tis toch logisch dat je niet reageert op ons. Denk maar even lekker aan jezelf! Wij zijn er voor je hoor ;).

@Uk gaat het weer een beetje met Ferry? Weet je al waarom hij zo moest huilen vandaag?
    Zo sneu is dat he..lijkt net alsof ze het zelf ook niet weten wat er is (heb ik tenminste met Naomi).
    Ik hoop dat hij nu lekker slaapt!

@Eppie hoe gaat het nu met Yannique? Heeft het inbakeren geholpen?

@Mieke gaaf dat je een trenchcoat hebt kunnen scoren!
    Misschien stomme vraag hoor, maar wat is een trenchcoat eigenlijk?

@Iloiza wat een stoer broekje!
    Naomi had met 2 weken al een spijkerbroekje aan :D (wel met zachte voering hoor). Zo stoer he!

Ik ga denk ik toch maar Cinababy proberen ipv infacol. Ik vind dat ze toch wel erg veel spuugt de laatste dagen. En het lijkt alsof ze de infacol weer uitspuugt...

Verder echt een super nacht gehad vannacht. Vriendlief heeft (uit zichzelf!) meegeholpen en was erg lief. Naomi sliep van 00.00 tot 4.30, toen gedronken en daarna verder geslapen tot 9.00! En in haar wiegje ook nog es :D.
    Na de voeding van 4.30 wilde ze eventjes niet in haar wiegje slapen, ze werd elke keer wakker als ik haar instopte. Toen werd vriendlief wakker en zei: 'lieverd ga jij maar aan mijn kant liggen, dan kan je lekker slapen. Dan zorg ik wel voor Naomi.' Dus hij ging aan mijn kant (waar het wiegje staat) liggen en heeft Naomi weer in slaap gekregen in haar wieg. Daarna kwam hij tegen mij aan liggen en ging mij zelfs nog even masseren (mijn rug deed veel pijn van Naomi telkens in en uit het wiegje tillen (heb een zwakke rug)). Echt super lief! Heb daarna heerlijk geslapen.
    Hij lijkt het nu eindelijk door te hebben. Hopelijk vannacht weer zo'n goede nacht. Heb echt even bij kunnen tanken, en voel me weer als herboren :D. Wat kan een beetje slaap goed doen he?

Nou, ik duik snel mijn bed in want Naomi slaapt nu heerlijk.

Slaap lekker en fijne dag morgen!

3. seyla

seyla Actief lid

29 aug 2008
    173
    0
    0
    Daffie: hoe gaat het met de 5 voedingen?
    Hier ook al een aardig goed dag/nachtritme. maar de afgelopen dagen wel 's avonds veel gehuild; echt brullen. Misschien ga ik ook maar inbakeren. Jij (en nog een aantal hier) zijn zó enthousiast en ik geloof wel dat Bénine ook behoefte heeft aan wat meer rust af en toe.
    Bedankt trouwens voor de link: lijkt erg informatief. Ook als ik op die site lees herken ik best veel en denk ik dat het voor Bénine goed kan zijn om te gaan inbakeren.
    Vandaag was trouwens weer een lekker rustige dag (vandaar nu ook weer even tijd voor het forum :)). Ze heeft lekker geslapen (ook op de avond), heeft wel wat gehuild maar niet veel.

Waxientje:
    Ik zou toch even de vk bellen over dat vloeien.
    Fijn dat je al met een arts hebt gebeld. Hoe gaat het nu?

Iggy: pb me maar als je hulp wilt bij het maken van je banner

Maatje:
    Blij dat ze nu weten wat er aan de hand is, maar wel vreselijk om je kleintje nu zo ziek in het ziekenhuis te moeten zien. Heel veel sterkte voor jullie! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Dayenne: kan me voorstellen dat je kapot bent na zulke slapeloze nachten. En balen dat je vriend niet ziet/snapt dat het echt zo niet kan.
    Toch hem echt maar uit bed 'trappen' want als jij het werk voor hem blijft doen veranderd hij vast niet.
    Lees nu je extra uitleg: maakt het wel een ander verhaal. Maar dan nog is een betere taakverdeling misschien wel goed (bv strakkere taakverdeling/ minder laat opblijven)? Misschien kan dat hem tegelijk ook weer een vorm van regelmaat geven.
    Lees nu dat hij het afgelopen nacht veel beter ging: Fijn dat hij het nu al lijkt te gaan snappen en dat hij aan de wiegkant ging liggen om je te helpen! Voelt vast erg fijn.

Heb me bescheurd van het lachen :) , echt zó grappig!

Dinky: welkom hier. Zelf woon ik ook in Groningen.
    En Lisanne is ook al zo'n goede slaper! heerlijk!

Slapen:
    Benine slaapt onder een lakentje met 1 dekentje. (Een mutsje draagt ze alleen nog buiten als het echt koud is.) De kamer is wel redelijk warm. Maar dat is geloof ik ook niet echt meer nodig, want ze is vaak eerder te warm dan te koud.

Hier was het vandaag weer een rustiger dagje (de afgelopen twee dagen heeft ze erg weinig geslapen en flink gehuild), dus nu ook weer even de puf om hier te lezen en schrijven.

Aanstaande dinsdag hebben we trouwens de 1e afspraak met de kinderarts van het downteam in het ziekenhuis. Fijn is dat we aansluitend ook meteen een afspraak hebben met de fysiotherapeut en de logopedist. Ben erg benieuwd wat we allemaal te horen krijgen.

Zo, mijn vriend heeft Bénine net de laatste voeding gegeven, nog even de tijd om die goed 'te laten vallen' en dan lekker slapen. Hopelijk komt ze morgenochtend rond een uur of half zes a zeven uur dan pas weer voor de volgende voeding.

Goeie nacht allemaal!

Groetjes, Seyla

4. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Ik weet het even niet meer hoor! Katie heeft alweer 4 dagen niet gepoept. Ze moet na elke voeding huilen, blijft persen. Haar navel puilt uit, das gewoon zielig. Vannacht heeft ze geslapen tot 4 uur en nu blijft ze maar huilen.
    Ik gebruik al infacol, nutrilon omneo en lactulose 5cc per dag (verdeeld over 5 voedingen) en ze krijgt bij elke voeding 10cc extra water. Ze krijgt nu 6-7 voedingen van 110cc-3 scheppen.
    Straks maar naar de huisarts, misschien dat hij wel iets kan doen. Het cb en de kinderarts zeggen gewoon doodleuk dat het erbij hoort en ze groeit er wel overheen.
    Sorry hoor, maar ik moet het gewoon even kwijt. Ben ook zo moe. Kan de hele dag wel janken.

5. Anne1982

Anne1982 Bekend lid

27 mrt 2008
    543
    0
    0
    Thomas is nog niet officieel getest op koemelk allergie. Maar voor mij is het wel degelijk dat.
    Hij is erg verkouden, en niest veel. Maar ik weet niet of er dat mee te maken heeft. Daarnaast heeft hij wat uitslag in zijn gezicht. Ik weet ook niet of dat er mee te maken heeft, aangezien mama hier ook van allerlei huidallergieen en exzeem heeft.
    Hij had verder de hele dag door krampen, liet steeds scheetjes en die moest hij er echt huilend uitpersen. Als hij dan ontlasting had ging hier wel 4uur huilen aan vooraf en als de ontlasting dan gelukt was was deze gewoon dun. Hij lag zelfs in zijn slaap te jengelen/huilen om alle lucht en ontlasting er uit te krijgen en overstrekte zich steeds van de krampen.
    Om het te testen moest hij over op dieetmelk, na 24uur was hij al een stuk rustiger en vrolijker. Om het nu officieel te testen moet hij volgende week weer terug naar de gewone melk om te kijken hoe hij daar dan op reageert ofzo. Ik heb hiervoor dinsdag een telefonische afspraak met het consultatiebureau.
    Maar eigenlijk wil ik helemaal niet de oude melk weer proberen. Ik heb nu en compleet ander, vrolijker kind en vind het echt heel zielig dat hij weer terug naar die oude melk moet om het zeker te weten. Maar goed, om het vergoed te krijgen moet het en de melk is echt heel duur, dus we moeten het gewoon weten.
    Daarnaast gaan ze er bij mij heel snel van uit dat het een koemelkallergie is omdat ik deze zelf vroeger ook had en een kind 75% kans heeft een allergie te hebben als een van de ouders dit heeft.
    Hoe ze het dus precies gaan doen weet ik nog niet, maar dat laat ik morgen als ik meer weet wel even weten.

Groetjes

6. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!
    Iedereen een goede nacht gehad? Hoop het ...!

@Maatje, jeetje, wat zielig/erg van Zoey ... geeft echt nix dat je niet reageert op ons hoor, we snappen dat met zijn allen supergoed! Heel veel sterkte!

@Esther, en, heb je Yannique nog stil gekregen? Hoop het!

Lijkt wel of het gisteren voor veel beebjes een onrustige avond is geweest, hier namelijk ook! Naomi wou ook niet echt slapen gisteravond, uiteindelijk ook de truc met de hydrofiellaken gedaan en jawel hoor! Mevrouw was meteen helemaal rustig! Ze keek me wel even met grote ogen aan, vond het ook wel even zielig dat ze de armpjes niet kon bewegen (ze slaapt altijd graag met de armpjes naar boven), maar ze werd er wel rustiger van en sliep snel in. Heerlijk! Thanx voor de tip! Ze heeft ook heerlijk geslapen, kwam pas om half 6! Gevoed en toen viel ze weer lekker in slaap (zonder hydrofiel), dus heb ook heerlijk bij kunnen tanken. Moet zo naar het CB voor het eerst, ben erg benieuwd ...!

@Dayenne, wat heerlijk dat je een lekkere nachtrust heb kunnen pakken! En dat vriendlief voor Naomi zorgde! Hopelijk zet dit zich voort ...!

@Enna, wat vervelend dat Katie al zo lang niet heeft gepoept en er niet lekker van is. Is voor jou ook megavermoeiend. En het is zo zielig he ... Sterkte ermee, ik hoop dat het snel verandert!

Nou meiden, ik reageer later nog wel op iedereen, even aankleden en dan Naomi nog even voeden voordat we naar het CB moeten.
    Tot strax en fijne dag (het is hier weer stralend zonnig weer, jippie!).

7. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Goeie morgen meiden.

Maatje: wat sneu meid.

Uk: en alle anderen die iets willen weten over inbakeren.

Checklist veilig inbakeren
    • Gebruik veilig materiaal en bevestigingsmateriaal (bijv. kinderveiligheidsspelden of klittenband).
    • Gebruik de juiste maat, passend bij het postuur van je baby (groot genoeg maar niet té groot).
    • Gebruik het materiaal op de juiste manier:
    o Vanaf schouders tot en met voeten ingepakt.
    o Onderkant gesloten, voetjes mogen niet uitsteken.
    o Bij losse doeken altijd 2 doeken gebruiken.
    o Armen moeten vrijwel gestrekt zijn.
    o Geen armen of benen kunnen loswurmen.
    o Niet in de doek kunnen zakken, de stof mag niet voor het mondje kunnen opstropen.
    o Voldoende ruimte voor de benen (‘kikkerstand’).
    • Leg een ingebakerde baby altijd op zijn rug.
    • Baby’s ouder dan 6 maanden niet (meer) inbakeren.
    • Nieuwe stof eerst een aantal keren in de wasmachine wassen waardoor het luchtiger wordt en beter vocht kan opnemen (vergelijk met nieuwe theedoeken).
    Algemene kenmerken veilig materiaal:
    Katoen èn geruwd èn dun èn soepel, maar niet elastisch.

Katoen is een natuurlijk materiaal. Synthetische materialen zijn onveilig omdat ze niet ventileren wat de kans op warmtestuwing en verstikking sterk verhoogd.

Geruwde katoen (flanel) vormt zich beter om een kinderlijfje dan gladde katoen (lakenkatoen).

De stof mag niet te dik zijn omdat je baby het daarin te warm kan krijgen.

Enkelzijdig geruwde katoen is iets minder warm dan dubbelzijdig geruwde katoen. Ook het gewicht van de stof, de mate van ruwen en de dichtheid van weven maken een stof meer of minder luchtig is. Hoe zwaarder, hoe warmer. Hoe ruwer, hoe warmer. Hoe dichter geweven, hoe warmer.

Rekbare stof geen onvoldoende rust.

Absoluut onveilig materiaal:
    • Molton, te klein, te stug en te warm
    • Hydrofiel luiers, veel te klein!
    • Handdoek, te stug en te warm
    • Badcape, te klein
    • Beddenlaken, te glad
    • Dekentje, te warm
    • Fleece, te warm
    Losse inbakerdoeken
    • Zelf maken? Kies materiaal wat aan bovenstaande kenmerken voldoet
    • Afmetingen:
    Voor baby’s tot 5 kg – doek van 90x90 cm en doek van 65x90 cm.
    Voor baby’s van 5 tot 7 kg – doek van 100x100 cm en doek van 70x100 cm.
    Voor baby’s vanaf 7 kg – doek van 120x120 cm en doek van 80x120 cm.
    • Te koop bij de Bakermat of bij Pacco.
    • De techniek van het inbakeren met losse doeken is beschreven in een handleiding. Op internet is een duidelijke fotoserie te vinden op de Pacco site. Om deze methode goed en veilig uit te voeren is het verstandig om te oefenen onder begeleiding van een deskundige.

Inbakeren.nl is alles op te vinden.

Ik heb de doeken toen zelf gemaakt van flanellen laken.

Wil je niet bang maken maar mij is toen echt aan geraden om als je wil inbakeren dit eerst goed te bestuderen, of overleggen met het CB.

Eppie: je kan dus de doeken ook zelf maken zie hier boven.

Iggy: Fuad huilde in het begin ook nooit en ik moesten hem ook altijd wakker maken na 4 uur voor een voeding

Anne: Fuad heeft echt precies het zelfde, hij huilt alleen mindere maar dit kan komen omdat hij schor is en bijna geen geluid maakt.
    Ga ook maar even langs het CB.
    Denk dat ik de volgende pak voeding ook maar pepti moet halen, hij krijgt al hypoallergeen omdat zijn zus koemelk allergie heeft.
    dus de kans is hier ook groot.

Groetjes Martine

8. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi dames,

Misschien nog wat advies voor degene die willen inbakeren....vraag even om hulp van de verpleegkundige van het cb. Hopelijk hebben jullie te maken met een hippe verpleegkundige die gewoon jullie keuze om in te bakeren respecteert en jullie de juiste instructie komt geven...
    Werk zelf op het CB en probeer altijd in te spelen op de vraag van de ouders....Inbakeren werkt vaak super als alleen regelmaat en rust niet helpt.

Wat betreft het veilig inbakeren; het is belangrijk om doeken te gebruiken die speciaal zijn voor het inbakeren. Dit zijn doeken van katoen met 1 geruwde kant. Hierdoor kunnen doeken moeilijk verschuiven, waardoor het veilig is om in te bakeren. Echter, tot de leeftijd van 6 maanden, want dan komt het gevaal van rollen naar de buik. (Eerder niet, omdat goed inbakeren ook de draaibeweging beperkt...).
    Het boekje inbakeren brengt rust van Ria blom beschrijft met plaatjes hoe je het op een veilige manier moet doen. Daarnaast schrijft zij ook over wanneer je het niet mag doen en hoe je straks weer af kunt bouwen. Het boekje kost 7 euro, maar is wel de moeite waard.

Vraag gerust de verpleegkundige om het eens voor te doen. De doeken zijn vaak verkrijgbaar bij een thuiszorgwinkel.

Succes

Liefs, Leintje

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

Seyla; die 5 voedingen gaan hier goed. De ene keer komt ze wat meer als de andere en de 2e helft van de middag heeft ze wat moeite met slapen, maar verder geen klagen hier. :D
    Ik had ook veel herkenning in de informatie die op die site staat, erg prettig!

Enna; wat een ellende met dat poepen van Katie.... :( Waarom geef je de lactulose niet in 1 gift? Hier werkt het bij Myrthe geweldig, maar ja ieder kindje is anders. En inderdaad even naar de huisarts gaan, misschien heeft hij nog wel een wondermiddeltje. Heb je trouwens al de thermometer geprobeerd?

Anne; wat vreemd dat je dan weer over moet op de normale voeding....zeker als thomas goed reageert op de speciale voeding en jij vel dingen herkent van een koemelkallergie.

Leintje; wat grappig dat je zelf op een CB werkt, wat doe je dan?
    Hebben jullie ook ervaring met de paccodoeken, hier ben ik er erg tevreden over.

Ga straks even naar het meet en weeguurtje, ben nieuwsgierig haha.
    Daarna hopelijk even aan de wandel en dan vanmiddah om 15:30 de nacontrole bij de gyn. Heb al mijn vragen al op papier staan ;)

Daffie

10. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Lieve Mamma's!

Ik ben al weer een hele tijd niet op het forum geweest.

Gaat het goed met jullie? Zijn er nog belangrijke gebeurtenissen geweest?

Ik heb de afgelopen weken geen puf gehad om rustig op het forum te komen. Als Julian slaapt dan moet ik aandacht geven aan Guillaume.

Maar ik hoop nu wel iest regelmatiger op het forum te kunnen komen; het lijkt me fijn om wat ervaringen te kunnen uitwisselen (ook al is het mijn tweede).

Ik ben vannacht van 3 tot 5 weer wakker geweest. Julian had zich nat geplast (luier lekte) en daarna was hij klaarwakker. Gelukkig komen dit soort nachten niet zo heel vaak voor de laatste weken. Maar vannacht was het dus weer het geval!

Voor de rest ben ik al sinds de geboorte erg down / depri. Eerst dacht ik dat het de kraamtranen waren (was misschien ook wel zo), maar nu nog steeds voel ik me erg depri en ik kan me nergens op concentreren. Ik heb er zelf gewoon echt last van; maak het voor mijn gevoel mezelf zo moeilijk, maar weet niet wat ik eraan moet doen. Ik ga dus morgen maar even naar de huisarts, misschien heeft zij een tip! Want de vorige keer na geboorte van mijn eerste had ik het ook, maar toen heb ik er niks mee gedaan, maar heb me toen wel maanden depri gevoeld en ik heb nu echt geen zin meer om me weer zo lang zo depri te voelen, vandaar dat ik er nu maar snel wat actie op onderneem.
    Ben ik de enige die zich zo voelt of hebben sommigen van jullie er ook last van?

Met Julian gaat het helemaal prima, hij drinkt goed en slaapt goed! Ik ga denk ik donderdag even naar het cb om even te wegen, ben benieuwd hoe zwaar hij nu is!

Liefs Golfola

11. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

@Enna, he wat vervelend dat Katie zo'n moeite heeft met ontlasting, misschien inderdaad de lactulose in 1 keer geven!?

@Maatje, wat erg voor jullie! Heel veel sterkte de komende tijd!

@Eppie, hoe is t nu? Kan me je twijfels helemaal voorstellen hoor, maar je bent echt geen slechte moeder!
    Ik denk dat we allemaal onze twijfels hebben als nieuwbakken ouders!

@Dayenne, fijn dat je vriend toch wat meer geholpen heeft, hopenlijk zet dat door!

@Anne, Op zich wel begrijpelijk dat ze willen testen of het bij Thomas echt door de voeding komt, maar ik kan me goed voorstellen dat jij er niet op zit te wachten! Sterkte ermee!

@Daffie, succes bij de gyn vanmiddag!

@Golfola, he wat erg meid dat je je zo depri voelt. Ik vind het wel knap dat je zo snel zelf actie onderneemt!
    Hopenlijk kan de huisarts je helpen! Heel veel sterkte in elk geval.

Josanne ligt hier nu in haar hangmatje, en ze vind het geloof ik best lekker, ze heeft er zelfs al even in liggen slapen!
    Vannacht was het feest, mevrouw was om half 2 na de voeding klaarwakker! Ze huilde niet maar door alle steuntjes en kreuntjes kon ik zelf niet slapen. Om half 4 kreeg ze last van krampjes, en pas tegen half 7 vanmorgen viel ze in mn armen in slaap...
    Ahum voel me nogal duf nu! Hihi misschien toch maar dat blikje redbull uit de babydoos opdrinken ;)

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh meid golfola, wat vervelend dat je zo depri ben...
    weet je ook hoe het komt?

meiden echt een hele stomme vraag maar hebben jullie ook zo'n gevoel dat je weer zwanger wil worden? ik vind het moeder zijn zo geweldig, voor mijn gevoel kan ik de wereld aan en is het het mooiste wat er is om een baby te krijgen...

natuurlijk doen we het niet maar het liefst word ik weer zwanger zal wel de hormonen zijn

13. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Miireii: heb meteen je tip even in de pratijk gebracht. Eens kijken of het gaat helpen?!

@Maatje: heel erg vervelend dat het met Zoey nog niet echt beter gaat. Je hoeft je niet te veronschuldigen hoor, want tuurlijk heb je nu andere dingen aan je hoofd.

@HJ: is de ene niet wakker dan is het de andere wel.

@Daffie: ja heb dat idee zelf ook, maar mijn man wil het nog even aankijken. Die heeft lekker makkelijk praten, want die is de hele dag aan het werk. Vandaar dat ik het nu even uitprobeer op de manier van Miireii. Als het dan wat is, kan ik altijd nog zo'n doek bestellen.
    Succes bij de gyn vanmiddag.

@Mieke: heb je jezelf gedwongen om te gaan lezen?

@Angela: en heb je het inbakeren al uitgeprobeerd?

@Dayenne: lekker dat je vriend zo goed meegeholpen heeft. Heb je de afgelopen nacht weer zo'n goede nacht gehad?

@Seyla: en ben jij ook al gestart met inbakeren?
    Spannend die afspraak dinsdag? Weet je een beetje wat je ervan moet verwachten of niet?

@Enna: goh wat tobt Katie toch met haar ontlasting. En dat doet natuurlijk hartstikke pijn bij zo'n kleintje! Hopelijk kan de huisarts je helpen.

@Deesje: wat lekker adt Naomi toch zo goed heeft geslapen. En hoe was het bij het CB?

@Martine: bedankt voor de info. Hier kan ik zeker iets mee. De verpleegkundige van het CB heeft het met mij al over inbakeren gehad!

@Leintje: :D: nou die verpleegkundige bij mij op het CB is niet zo hip hoor.

@Golfola: het is natuurlijk ook anders als je nog een tweede rond hebt lopen thuis.
    Jeetje meis, dat je je zo down voelt. Heel goed van je, dat je een afspraak hebt gemaakt bij de HA. Misschien kan die je helpen, want er mee rond blijven lopen is ookniet goed he?! Ik heb in het begin na de geboorte van Yannique me ook wel eens een dag wat Down gevoeld, maar dat is weer over gegaan. Had denk ik toch te maken met het zoeken van een ritme en mijn eigen onzekerheid! Succes en sterkte meid.

@Axioma: cool dat jij zo'n hangmatje hebt! Collega van mij had dat ook.
    :) Yannique kan ook zo lekker geluidjes liggen maken en dan ook in haar slaap. Maar goed, jou meisje heeft je dus lekker bezig gehouden vannacht?

@Iggy: :D: soms ben ik wel wat jaloers op degene die zwanger zijn hoor, al ben ik echt super blij met mijn meisje. Is toch wel een hele bijzondere ervaring om zwanger te zijn toch.

Uhm.... het is stil boven (heb ze even ingebakerd met een hydrofiele doek, zoals meerdere van jullie voorstelden). Ze heeft net wel even liggen huilen hoor, maar dat probeer ik nu ook toe te laten. Met mijn man afgesproken dat we haar 10 minuten laten huilen voor we er naar toe gaan. Ik zal eens heel even voorzichtig gaan kijken boven.
    Ze sliep niet, maar lag een beetje rond te kijken.
    Vanncht heeft ze gelukkig wel goed geslapen. Nadat ik ze om 20:00 voor het laatst had gevoed, heeft ze nog 1x gehuild en daarna is ze in slaap gevallen tot 1 uur. Heb ze ook niet wakker gemaakt hoor.

Daarstraks voor het eerst wat geprobeerd om te kolven, maar er kwam niet echt veel uit hoor.

Ik ga nu, want moet zo naar de fysio en moet de hond nog even laten plassen. Vanmiddag gaan we gezellig naar een vriendin van mij, dus waarschijnlijk tot vanavond.

X Esther

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dayenne, een trenchcoat is zo'n beige regenjasmodel met ceintuur.
    Beetje een sjieke regenjas ;)

Wat fijn dat Alex zo zijn best heeft gedaan vannacht, zie je wel hij kan het wel hoor!
    Heel goed :thumup:

Ik ben in het boek "De tevreden baby" van Gina Ford aan het lezen en zij geeft dus aan dat het echt een must is om je baby overdag in zijn eigen kamertje/ledikantje te laten wennen en dus niet overdag ook in het wiegje te laten slapen.

Golfola, ach meissie wat naar nou zeg. Werk idd maar eerst even aan jezelf.
    Laat je even weten hoe het bij de ha was, want je zo lang depri voelen is niet fijn. Goed dat je nu gelijk actie gaat ondernemen.

Daffie, succes bij de gyn.

Iggy, wat mooi dat je dat zo voelt zeg! je geniet echt.

Axioma, ik heb ook steeds wakker gelegen omdat Boaz zo lag te zuchten en te steunen. Je blijft toch heel alert he.
    Heb dus toch wel een brakke nacht gehad en had het dus weer even gehad met die borstvoeding.

Esther, misschien moet je de kolf een tikkie hoger zetten qua zuigstand.
    Niet te hard hoor.

Seyla, succes met jullie afspraken.

Ik hoop nu ik dat boek aan het lezen ben daar goede tips uit kan halen mbt het doorslapen en regelmaat.

Nou mijn eerste echte werkdag is een feit, blegh! totaal geen zin in.
    Ga dus maar wat doen want Boaz slaapt en anders komt er weer niks van terecht.

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maatje: tjee en dan ook nog een infectie! Gelukkig krijgt ze die kuur en hebben jullie nu de ergste dag waarschijnlijk achter de rug. Heel logisch hoor dat je emoties er links en rechts uitkomen! Zou ik ook hebben meid. Hopelijk gaat het nu echt de goede kant uit!

@ Sonya: ziet er goed uit hoor, hoe je Royenna te slapen legt met dat rolletje rond haar hoofd. Zou ik nou nooit opgekomen zijn!

@ Iloiza: ja, mijn zusje wilde haar ook heel graag vasthouden. Maar ja, mijn stelregel is wel dat als ze ligt te slapen ik haar niet steeds wakker ga maken omdat mensen haar willen vasthouden..... Kan je bezig blijven en krijgt ze helemaal geen rust...

@ Mirella en Mieke: ik ben ook n lichte slaper en doe nu 1 oordopje in. Hoor ik haar nog wel n beetje, maar kan zelf ook tot rust komen. Ideetje?

@ Eppie: oei, jij gisteravond dus zo'n moeilijke sessie met Yannique. Zelf heb ik inmiddels verzonnen dat ik geen nieuwe ingewikkelde dingen meer ga uitproberen als Ebbie zo ontzettend over de zeik is. Punt is dat ik dan zelf emotioneel en gespannen wordt en nieuwe dingen dan onhandig ga zitten toepassen. Als Ebbie echt erg overstuur is wiegen we haar of in de draagzak werkt hier ook best wel goed. En we wisselen elkaar dan ook af. Verder moet ik dan heeeeeel goed proberen te onthouden dat het bij ons tussen 21.00-22.00 ophoudt. Waarschijnlijk bij Yannique ook?
    Ons 10-minuten-systeempje werpt in zoverre al vruchten af dat ze al 1x uit zichzelf in slaap is gevallen, al een aantal keer gezellig wakker in de box heeft liggen rondkoekeloeren en dat wij meer 'lucht' ervaren even iets voor onszelf te doen, ondanks dat ze huilt. Geeft mij heel goed gevoel, want ik zag er vreselijk tegen op de hele dag met haar alleen te zijn en dan bijvoorbeeld niet eens iets te kunnen eten ofzo. In die 10 minuten krijg ik in elk geval een hele hoop gedaan! Vanmorgen heeft ze het zelfs ruim 20 minuten volgehouden in de box en heb ik dus gewoon goed ontbeten. Ze ligt nu lekker te slapen, yes!
    Maar, euh, ik heb vorige week ook meerdere malen zelf ontzettend lopen huilen hoor. Dus heel herkenbaar!
    Ow ja, tegen die onrust is het inderdaad goed om ze heel strak in te stoppen en ik leg haar dus ook op haar zij (met lange knuf in rug en klein knufje in haar buik), schijnt volgens lactatiedeskundige ook beter te zijn tegen de onrust. De draagzak is ook goed tegen de onrust, want daarin liggen ze ook helemaal in elkaar, net zoals in de baarmoeder.

@ HJ: petje af hoor, jij hebt er inderdaad twee die om de beurt hun huilsessies ingaan, mijn hemel....

@ Iggy: geniet nog maar even van jullie rustige Levi. Vaak gaan beebjes pas nadat ze een week of 2 oud zijn huilen, omdat ze dan 'meer op aarde komen' ofzo iets (vaaag!). Wij hadden aan Ebbie Gail ook geen kind de eerste 2 weken, is nu wel anders. Maar ik duim voor je dat Levi zo'n rustig tevreden mannetjes blijft!
    Hmmm, ik miste het gevoel om zwanger te zijn heel erg en ook ik was de eerste 2 weken superopgetogen over Ebbie. Toch zou ik zeker nu niet direct weer zwanger willen worden. Blijf het toch allemaal doodeng vinden of het dan wel weer goed zou gaan allemaal.... Misschien houd ik het wel alleen bij Ebbie.

Gisteravond heeft Ebbie niet heel lang gehuild, maar natuurlijk wel tijdens ons avondeten... Lang leve de draagzak. Daarna sliep ze tot 24.00 en heb ik haar de laatste voeding gegeven. Daarvoor was ik 'pas' om 22.30 naar bed gegaan, wilde toch eventjes tv kijken, maar was toen wel doodop toen ik om 24.00 weer moest voeden. Daarna kwam ze weer om 3.30 en om 08.00 en om 10.00. Tussen 08.00 en 10.00 heeft ze ruim 20 minuten goed wakker en opgewekt in de box liggen rondkoekeloeren. Na het minuutje op de buik braaf het bedje in gedaan. Het bleef een poosje stil dus ik opgewekt onder de douche. Maar toen ik klaar was was het toch weer huilen geblazen. Heb haar 10 minuten laten huilen en toen in de draagzak. Zo toch tijd weten te rekken dat er minimaal 2 uur tussen de voedingen zat. Nu ligt ze lekker te slapen! Toch ben ik doodmoe, terwijl ze dus maar 1x wakker is geweest vannacht.

Zijn jullie ook zo moe of ligt dat nou aan mij?
    Ga nu gauw het eten voor vanaaf alvast voorbereiden. Alvast de pasta-saus maken.... Scheelt weer gestress vanaaf I guess.

@ Spijkerbroekje: ik heb ook n spijkerbroekje in Ebbie's collectie, maar die is ergens voor in de nazomer vrees ik, want een grotere maat. Ben benieuwd!

@ Dayenne: fijn dat je vriend gisternacht zo goed meehielp en je ook masseerde!

@ Seyla: veel succes morgen met de specialisten van het Down-team. Ik hoop dat het goede professionals zijn waar jullie op kunnen gaan vertrouwen. Maar dat zal wel goed komen!

@ Enna: arme Katie en arme jij. Het beebje van Anne had dit volgens mij ook heel erg en die bleek koemelkallergie te hebben als ik me goed herinner. Misschien kan je vragen of Katie hierop onderzocht kan worden/ Met andere voeding ging het volgens mij direct beter met het beebje van Anne!
    Ow. zie net dat Anne daaronder al een berichtje schreef...

@ Deesje: succes op het CB met Naomi!

@ Golfola: goed dat je weer eventjes een teken van leven toont, er waren al wat meiden ongerust over je. Wat naar dat je je depri voelt en dat je je zo slecht kan concentreren. Ik kan me ook heel slecht concentreren en als ik naar buiten ga ben ik ook nog steeds wat wazig in mijn hoofd. Maar ik voel me er meestal niet somber bij. Volgens mijn vriendin de gyn kan de verandering in je oestrogenen-huishouding door BV ook tot depri-klachten leiden. Geef jij bv? Misschien afbouwen? Anyway, overleg eerst maar eens rustig met de huisarts. Heel goed dat je het eventjes gaat bespreken. En heel veel sterkte!
    Krijg je wel genoeg rust? Diverse moeders hier zijn al bezig met rust-regelmaat-schema's om zowel beebjes als zichzelf meer rust te gunnen. Doe jij dat ook (al)? Lijkt me extra belangrijk nu je je zo rot voelt.

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: over dat advies van die Gina Ford. Bedoelt zij snachts in het wiegje op de ouderslaapkamer en overdag in het ledikantje in eigen kamertje? Hmmm, ze zeggen toch overal weer wat anders... Ik las gister in dat boek van Ria Blom (Regelmaat en Inbakeren) weer dit: altijd op dezelfde plek laten slapen en altijd op dezelfde plek laten spelen etc. Ebbie slaapt dus zoveel mogelijk in de wieg, ze slaapt uberhaupt nog niet op haar kamer moet ik zeggen. Gaan wij vanaf 2 maanden doen hebben we verzonnen. Maar zoals gister toen ik terugkwam van de wandeling liet ik haar lekker in de wandelwagen liggen hoor, slapen is slapen denk ik dan. (lekker eigenwijs!).

Ach nou ja, t maakt uiteindelijk natuurlijk niet veel uit welke structuur en regelmaat je toepast, als je maar EEN structuur en regelmaat toepast. Het gaat erom dat je je beebje laat wennen aan bepaalde sequenties van handelen en dat de wereld daardoor voorspelbaar wordt voor het beebje (en voor ons!).

Anyway, sterkte met werken vandaag. Ongelofelijk hoe jij dat toch allemaal doet. Ben jij dan niet een klein beetje duf in je hoofd? Ik wel hoor, pfff....

17. Golfola

Golfola Actief lid

13 nov 2007
    478
    0
    0
    Moeder
    Iggy: ja, ik denk dat het door mijn hormonen komt, want normaal ben ik nooit depri en heel positief ingesteld. Ik herken nu het gevoel, omdat ik het de vorige keer na de geboorte van mijn eerste ook had, maar toen dacht ik dat mijn relatie (die toen niet goed was) het veroorzaakte. Dat was deels misschien ook wel, maar zeker ook wel mijn hormonen.
    Nu is er namelijk geen enkele reden om depri te zijn, alles gaat prima met Julian, mijn relatie, enzovoort!
    Maar ik hoor wel eens dat meer vrouwen dit na de bevalling hebben. Ik weet ook wel dat het weer over gaat, maar ik wil dat het nu niet meer zo lang duurt als de vorige keer.

Ik las dat Levy bijna nooit huilt, is dat dan een probleem? Lijkt me wel fijn eigenlijk! Of zit daar dan iets achter, ofzo?

18. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, wij laten Boaz nu ook eerst 10 min. huilen en dan even kijken wat er aan de hand is.
    Meestal dan even knuffelen en weer terugleggen en aankijken hoe het dan gaat.
    Fijn dat Ebbie daardoor nu toch al 1x uit haar zelf in slaap is gevallen.

Ik probeer eigenlijk het eigenlijk zo voor elkaar te krijgen dat Boaz ligt te slapen rond etenstijd. Meestal lukt dat wel en kunnen wij rustig koken en eten.

Vannacht/gisteravond heeft vriendlief de laatste voeding gedaan om 01.00 met afgekolfde melk.
    Helaas toen Boaz in de wieg lag werd hij onrustig en ik dus ook, had meneer nog honger.
    Dus voor afgelopen nacht heeft ons systeempje niet gewerkt jammer genoeg.
    We gaan hem nu vanavond zo laat nog in zijn ledikant slapen en dan de babyfoon mee en zachtjes aan. Dan eens kijken hoe laat hij komt en of ik nog onrustig slaap. Dan halen we hem op voor de voeding en kan hij gewoon weer in de wieg slapen.
    Binnenkort zal hij toch wel in de ledikant moeten 's nachts want hij groeit echt zo hard dat het wiegje straks echt te klein is.

Foto-tip: ik heb via WIJ jonge ouders digitaal de foto's geupload en besteld.
    Prima te doen en had ze na 2 dagen in huis en en voor 200 foto's + verz.kosten en verwerkingskosten maar 14 euro betaald! en prima kwaliteit foto's.

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Afspraak met de gyn. gaat niet door vanmiddag :( :( Is verzet naar volgende week maandag, dus nog niet sporten of in bad...mag pas na de controle :( :(

Daffie

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik ben erg moe en duf idd. Maar ja ik moet die knop toch echt even omzetten!
    Hmm tja zo zegt iedereen idd weer wat anders.
    Dat zij dat adviseert is omdat ze anders misschien niet goed kunnen slapen en wennen aan de nieuwe omgeving. Alhoewel ze wel aangeeft en dat doet iedereen natuurlijk wel al, dat je in het kamertje de luier verschoont.
    En je kunt dus ook op een stoel in het kamertje gaan voeden, zo kan de baby ook aan de omgeving van het kamertje wennen.

Deel Deze Pagina