Tir, jeeej wat een goed nieuws!! Dat zal een enorme opluchting zijn geweest, pffff. Mieke, heb jij ook nog tijd over om te lezen dan?!!! Ik kom er al niet eens aan toe om af en toe een tijdschrift te lezen. Al zou ik idd ook best wel weer eens zin hebben in een goed boek. Kwestie van prioriteiten stellen ook natuurlijk...
Maka, néééé ik kom nergens aan toe! kom tijd te kort echt! Maar ik wil zo graag weer lezen en we gaan over 1,5 week een paar dagen naar Vlieland, hoop daar wat te kunnen lezen. Kaarten en foto's moeten ook nog ingeplakt worden. Uk, leuk jip en janneke!! tja moeilijk kiezen dus! Ach... Ferry kan toch nog niet lezen leuk kado voor zijn 1e verjaardag, moet ook wat voor overblijven toch? Of sinterklaas.
@ Mieke: ow leuk, Vlieland. @ Maka: als Ebbie overstuur raakt laat ik haar ook niet liggen hoor. Ze is dan vaak of in bed gedraait of ze is ergens van geschrokken.
Maatje, thanx, maar dat heb ik idd ook al geprobeerd. Soms lijkt iets te werken, maar daarna toch weer niet. En als ze overstuur is, helpt sowieso echt helemaal niets meer, alleen voeden. Het slaap-ritueel lijkt overigens wel best goed te werken hoor. Ik doe dat nu heel consequent, maar als het niet lukt en ze overstuur raakt, ga je toch weer uitproberen... En ik wacht sowieso nog ff de 19 weken af ivm het sprongetje om te kijken of de nachten dan weer goed gaan...
Mieke: Ik lees hier elke avond voordat ik ga slapen. Ik kan anders niet lekker slapen, moet even mijn hoofd leeg maken van de dag. Als ik dat niet doe dan pieker ik me suf Ferry is natuurlijk 4 dagen na Sinterklaas jarig dus dat wordt nog wat hihi! Maar inderdaad, ik onthou dat wel even... Gelukkig is de bon ook nog een tijd geldig dus ik hoef niet snel te beslissen Ferry is vandaag weer naar het kdv geweest. Hij heeft daar gewoon heerlijk liggen slapen. 1 x 2 uur en 1 x 1 uur. Tussendoor lekker gespeeld, gekletst en flesje gehad. Ze vinden hem een makkelijk mannetje en dat is erg fijn. Ook fijn om te weten dat hij daar gewoon gaat slapen, want dat betekent voor mij dat hij wel op zijn gemak is.
@ Uk: fijn dat Ferry het zo naar zijn zin heeft op de KDV! Ben jij normaal ook een piekeraar of is dat nu alleen sinds Ferry z'n geboorte?
ja mieke broekje is van noppie hihihi goed gezien!!! wordt tureluurs van die energiebedrijven die dagelijks bellen en dan zeg je geen interesse te hebben en ze gaan zo verder met hun verkoop gesprekje
Noppie: altijd al geweest hoor! Nou ja, sinds mijn ouders ziek zijn geworden is het wel veel erger geworden. Maar kan ook piekeren over de kleinste dingetjes hoor Ben er al aardig aan gewend, maar het is wel irritant.
Oja, Iggy, jij vroeg over t zitten en of dat slecht zou zijn. Tja, ik denk dat dat ook wel verschilt per beebje wanneer ze er aan toe zijn. Vera wilde op een gegeven moment ook niet meer liggen in iemands armen, en zodra ze rechterop zat, was t goed. Natuurlijk wel goed gesteund (handen onder haar oksels) en niet ergens tegenaan leunend. Maar niet veel later kwam ze zelf al omhoog vanuit halfzittende positie en dan is t moeilijk te stoppen natuurlijk. Verder ligt ze wel gewoon in de box en in de wagen hoor, t is alleen op schoot dat ze perse wil zitten eigenlijk. Ze kan nu ook al bijna helemaal loszitten op schoot. Doe ik natuurlijk niet te vaak, maar t voelt en ziet er redelijk stabiel uit. Ik zet haar alleen nog niet in de kinderstoel ofzo. O, er wordt nu gepoept en gespuugd tegelijkertijd, dus ff werk aan de winkel
Maka, oh das wel fijn dat ze na die late voedingen toch lekker gaat slapen, meestal worden/zijn ze dan toch al suf en leg je ze bijna slapend weer in bed, tenminste hier wel. Uk, piekeren.... niet goed hoor, hihi. Heb ik gelukkig niet zo veel last van. En ach ja die bon komt wel een keer op toch. Wat is Ferry toch een lekker ventje he, fijn dat hij het zo goed doet op het KDV. Iggy, had dat broekje ook voor Boaz, maatje 56, dus die kan ie al lang niet meer aan, maar wel een leuk broekje. Ik zit ook nog wel met een dilemmaatje mbt het KDV. Gelukkig zijn ze ons tegemoet gekomen en eindigd het contract nu per 31 juli ipv 16 aug. dus hoeft Boaz maar 3 weken naar het KDV... hoeft omdat ik hem natuurlijk niet hoef te brengen en dat is het hem nou juist. Aan de ene kant wel even lekker die 2 dagen per week voor mezelf, aan de andere kant laat ik hem wennen en daarna gaat ie voorlopig niet meer.
verdamme vrijdag komt wel weer erg dichtbij... dus ik me uniform maar eens opgezocht en ik was er al bang voor mijn broek past niet dicht hihihi nou ga wel ff naaien hihi
Uk, vervelend dat je zoveel piekert, maar wel fijn dat lezen er iig tegen werkt! Ik kan ook enorm piekeren, maar vaak in periodes en dan kan ik ook alleen maar daaraan denken. Heel irritant. Mieke, hm ja das wel een dilemma. Je betaald er wel voor. Raar eigenlijk, ik neem aan dat ze een wachtlijst hebben? Dan zullen er toch genoeg beebjes zijn die graag een plekje voor die periode zouden willen op t kdv? Vera zat net met haar voetjes te spelen, hihi grappig. Was me nog niet eerder opgevallen. Zag haar net in de spiegel ook al naar haar voetjes kijken. Grr, stuurde vriendlief net een berichtje hoe laat ie thuis is. Stuurt ie terug dat ie me zo terugbelt. Die is daar dus nog niet weg op zn werk. t Is enorm druk op zn werk, dat weet ik, maar ik heb net t eten half af, dus had ie wel wat eerder mogen laten weten dat t dus ws weer laat gaat worden!!! Grrrr!
Heb t eigenlijk veels te druk met onze muis, maar wil toch ff kort wat van me laten horen. Gelukkig lijkt ze t ergste van dr sprongetje te hebben gehad en ze kan allerlei "coole" nieuwe dingen! Rollen van buik naar rug en van rug naar zij en dan naar buik. En nog harder gillen en meer kwijlen. Leuk leuk! Ben net ff naar het werk geweest want ik mag over 5 weken weer beginnen en wilde ff mn rooster weten en bijkletsen. Silje was mee op de baby-mee. Weet nog niet zeker of ik het een veilig systeem vind, maar het wel ontzettend makkelijk op de fiets met zo'n uk. Iedereen was natuurlijk helemaal weg van dr! Dat is dan wel weer heel leuk. Heb alleen nog helemaal geen zin om weer te beginnen en hoorde van mn chef dat ik de 1ste dienst meteen weer een nachtdienst heb. Nou! Waar zal ik eens gaan beginnen met reageren. Maar gewoon vanaf waar ik vandaag bijgelezen heb want anders wordt t teveel! @Mobiel Lijkt me n k*t-situatie waar je in zit. Is je vriend opeens zo veranderd of was het altijd al zo iemand? Sterkte! @Maka Silje slaapt ook niet vanaf 19u hoor! I wish! Meestal vanaf 23u tot n uur of 08.00u. Silje heeft ook veel moeite gehad met in slaap komen. Wij hadden afgesproken haar niet te laten huilen en uiteindelijk is het ook zo gelukt om haar zelf in slaap te laten komen. Ben wel blij dat we dat zo hebben kunnen doen want dat in slaap laten huilen daar werd ik helemaal zenuwachtig van. Vond t zo'n naar idee dat ze zichzelf in slaap moest troosten met tranen. Maar ze heeft vaak wel een speentje om op te sabbelen want ook zij wilde de hele tijd op mn vinger sabbelen om te kunnen slapen. Wil Vera geen speentje? Ach, in je vervolg-verhaal lees ik dat Vera wat dat betreft ongeveer hetzelfde is als Silje. Die raakt ook overstuur als ik dr laat huilen dus dat doe ik niet (meer). Werd wel geadviseerd daar het CB en hebben we ongeveer 1 week uitgeprobeerd, maar voor sommige kindjes is dat volgens mij echt niet goed. @Noppie He bah! Ebbie ook al ziekjes. Gelukkig is de verhoging al weer over. @Vaam Als ik je verhaal zo lees en weer terugdenk aan hoe je toen hier op het forum je verhaal deed dan denk ik weer: Jeeees! Wat is dat toen een afschuwelijke periode voor je geweest. Ik kan mij 200% je aversie voorstellen tegen die omgangsregeling. Kan mij ook voorstellen dat je ex het graag anders zou zien, maar mijn gevoel zou ook zeggen; Niks dr van! Ik hoop voor je dat jullie een oplossing gaan vinden waar jij je goed bij voelt en waarbij Daan toch, in welke vorm dan ook, zijn bio-vader kan leren kennen. Doordat wij een donor hebben ben ik mij er extra van bewust dat het er niet om gaat van wie dat zaadje is geweest. Het is degene die zo'n kabouter verzorgt en troost en naast hem/haar staat bij goeie en slechte momenten die de "titel" papa of mama verdient. Maar het verschil is dat onze donor er bewust voor heeft gekozen niet de papa van Silje en dat gaat voor jullie niet op. Dus ik denk dat je ex op de 1 of andere manier wel een vaderrol in het leven van Daan moet krijgen, maar ik ben het met je eens dat dat jullie familie-leven niet mag verstoren. Dat lijkt me ook niet in het belang van Daan. Maar uiteindelijk zal hij zelf waarschijnlijk je ex ook als papa zien, net als je huidige vriend. Hij gaat daar vast tegen die tijd op een natuurlijke manier zijn weg in vinden. Bah bah. Klote hoor! Heel veel wijheid en sterkte toegewenst! @Mieke Baby-Einstein?! Hmmm. Ik zet Silje hier voor de tv als er tennis is (ze boft nu) want dat vindt ze erg leuk om te kijken. En Sesamstraat. Weet ook niet hoe het kan, maar dat vindt ze dus nu al lachen! Vooral Bert en Ernie! Maar misschien dat beebjes van Baby-Einstein hyper-intelligent worden? Heb niet de indruk nl dat Bert en Ernie echt aan het cognitieve vermogen van kindjes bijdragen! OMG!!! Nu begint opeens LINGO en Silje begint helemaal enthousiast te gillen en te lachen!!! Dat vind ik wel zo'n suf spelprogramma!! Wat heb ik voor kind!? Dat heeft ze niet van mij hoor! Die 'wat te doen als iemand sterft' vond ik niet zo heel veel aan, maar was wel ok voor bv in bed. @Tir Hè wat een opluchting voor jullie om dat vast uitgesloten te hebben! Vast een fijn gevoel! @Uk Dat Jip en Janneke boel hebben wij gekregen als kraamkado. Heel leuk vind ik dat! Kreeg ik zelf ook uit voorgelezen toen ik nog een kleuter was. @Maatje Van harte! Ook Zoey alweer 4 maanden! Is toch stiekum iets meer bijlezen dan ik dacht dus ik moet dr weer mee stoppen want Silje wil meer aandacht! Fijne avond nog allemaal! Grtz, Susan
Ik pas mijn uniform zeker niet meer! Hoef ik niet eens te proberen :x Als ik weer aan het werk ga, probeer ik wel een spoedbestelling te doen.... Ik had altijd maat 36 en nu heb ik maat 42 :x Gewoon 3 maten erbij.... Oh Ferry begint weer te schreeuwen....
Suske: Wij hebben van mijn schoonmoeder Ziezo van Annie M.G. Schmidt gehad! Wat een superleuk boek met liedjes en versjes van vroeger bol.com | Ziezo, Annie M.G. Schmidt | Boeken (Nederlands) Toen Ferry nog in de couveuse lag heb ik regelmatig dingetjes voorgelezen. Heb er nu al mooie herinneringen aan...
maka tijdens de zwangerschap had ik positiebroeken van ons uniform maar die kan ik nu dus niet aan gaan doen staat zo stom... Oh dan heb ik mazzel uk ben maar 1 maat omhoog gegaan!!! van 42 naar 44 hihihi alleen uniform want mijn gewone broeken kan ik wel weer aan raar he eigelijk
@familieveenstra: hoe was het bij de kindercardioloog? Alles ok lees ik. Fijn dat Martijn waarschijnlijk eerder voor de echo en voor OK kan. Je zit er natuurlijk niet op te wachten, maar hem zo blauw aan zien lopen is ook niks toch? Ebbie is van Noppie hoor. Yannique is van mij! @Daffie: en hoe is je nachtdienst gegaan? En hoe is het met je verkoudheid? Hoe was het op het CB vandaag? Goed lees ik en Myrthe ook al zo'n stoere meid, bijna niet huilen bij de prikjes. Wat leuk dat Myrthe al kan omrollen van haar buik naar haar rug. Yannique rolt weleens naar haar zij, maar daar blijft het dan ook bij hoor. @Maatje: ben nu wel blij ja, dat ze de komende maanden even geen prikje hoeft. Ik zou nu ook nog geen tweede willen hoor (als het aan mijn man ligt komt er geen 2de meer zegt hij), maar zou ook weer niet lang willen wachten. Maar ja, dat heb je niet altijd voor het zeggen he?! @Noppie: wat zielig dat Ebbie ziek is. Hoop idd niet dat het de mexicaanse griep is! Beterschap! Fijn dat het weer wat beter met haar gaat, lees ik net. @Iggy: Yannique heeft echt geel last gehad van haar prikjes, gelukkig. En dat mens van he CB is echt niet gezellig hoor. Ik snap niet dat zij met kinderen werkt. Ons meisje heeft ook een erg eigen willetje hoor. Ik had van de week vergeten de goede speen op de papfles te doen, dus ik weer naar beneden en toen was ze al zo overstuur, dat ze niet wilde eten. Moest haar eerst troosten en toen wilde ze wel eten. @Kuona: Yannique heeft geen last van haar ontlasting hoor. Niet fijn he, zo slecht slapen. Daar had ik vannacht geen last van hoor. Ik schrok zelfs wakker vanochtend. @Uk: hoe is het nou met Ferry? Thanx voor de update over Tir en Batuhan. Ben blij voor hun dat het het Prader Willysyndroom niet is. Ik heb laatst dat grote Jip & Janneke boek ook besteld en toen ik het door zat te bladeren kwamen er allemaal herinneringen aan vroeger boven. Niet te veel piekeren hoor meid (zegt iemand die dat ook makkelijk doet). Ik wou dat ik weer lekker kon lezen, maar daar heb ik het geduld niet voor op dit moment. @Mieke: wat is idd wijsheid bij een eventueel 2de zwangerschap? Denk daar ook weleens aan hoor. We kunnen Yannique nu alles geven, maar hoe zit dat als er eventueel een broertje of zusje bij komt? Lijkt me voor jou ook weer anders gezien je leeftijd! @Angela: wat vervelend dat Dani moeite krijgt met zijn ontlasting na het eten van een fruitje. Wat doe je nu eigenlijk voor werk dan? @Mobiel: daar zou ik dus ook kwaad om worden he: de kinderen het weekend dat Feyenoord voetbalt niet willen hebben. Wat is dat nou weer? Is dan ook wel heel stil als de kinderen er het weekend niet zijn. @Maka: onze kleintjes groeien ook snel hoor, dus kan me wel voorstellen dat je Vera nog klein wil houden. Goh dat Vera niet meer uit het flesje wil drinken?! Misschien is dit ook wele en fase ofzo? En dat in slaap moeten voeden lijkt me idd erg vermoeiend. Zo kom je zelf ook niet echt aan je rust toe toch? @Vaam: niet zo netjes van je ex dat ie jou chanteerd. En kan me goed voorstellen dat je jou vriend meer als de papa van Daan ziet dan je ex en dat je er eigenlijk ook niet op zit te wachten om hem aan 'die' vreemde mee te geven. Tuurlijk moet je het kwijt. Is logisch hoor meid. Goed dat je nu aan jezelf en Daan denkt, ipv als eerste aan je ex. Hij is idd weggegaan, niet jij. Daar moet ie zelf ook maar de consequenties voor dragen. Er zit natuurlijk ook wel zeker wat in wat Noppie zegt. Oh, dames wat ben ik moe. Mijn bedje begint al te roepen, maar ik vind het nu nog een beetje te vroeg om naar bed te gaan. Zorg wel dat ik er op tijd inlig. Morgen iig lekker vrij en dan vrijdag nog werken. Yannique is weer naar het KDV geweest vandaag en het is weer super gegaan. Maar toen ze thuis kwam en gegeten had was ze moet, dus ligt ze nu lekker te slapen. X Esther
Anita: spannend allemaal, dus Martijn word nu eerder geopereerd Mobiel: lijkt mee ook vreselijk als je, kindjes om het weekend moet missen, denk je dat hij dan wel tijd heeft om voor ze te zorgen? Sofie: oh is dat zo duur, geen idee hier krijg je het vergoed. Maka: balen dat Vera zo slecht inslaap komt s’ avonds en dat ze s’ nachts nog vaak een voeding nodig is. Noppie: fijn dat ebbie weer beter is. Vaam: goed dat je aan je zelf denkt meid, kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind Daan bij je ex en zijn aanhangsel (hihi) achter te laten. Hopelijk komen jullie er uit samen. Tir: geweldig nieuws nu maar hopen dat Batuhan snel opknapt. Maka: ik had de zelfde problemen ook altijd met mijn dochter, ik liet haar ook niet echt lang huilen, ook omdat we in een flat woonden en de buren klaagden, meestal was Jasmin zo oververmoeid dat ze helemaal niet meer kon slapen. Ik zette haar dan in de maxi cosi en wiebelde haar heen en weer als ze dan even geslapen had kon ik haar weg leggen. Denk dat het belangrijk is dat je zorgt dat Vera niet te over vermoeid raakt (klinkt makkelijk) maar dan zit ze er waarschijnlijk helemaal door heen. Uk: wow 3 maten er bij, jeetje das nog wel veel. Had vandaag een stomme actie. Mijn man was gisteren heel laat thuis dus die sliep uit. Denk ga ik even de boodschappen doen moest ook nog de stad in en dat duurde ook wat langer dan ik had gepland. Toen ik thuis kwam kon ik de deur niet open krijgen, had Jasmin de sleutels van mijn man aan de andere kant in de deur gedaan. Ik aanbellen, maar hij hoorde natuurlijk niets, zijn mobiel had hij uit en de huis telefoon lag beneden. Het was ondertussen al 12 uur fles tijd voor Fuad en normaal neem ik altijd zijn luiertas met alles er in mee maar vandaag natuurlijk niet. Op een gegeven moment liep de overbuurvrouw voorbij, we mochten bij haar wel even wachten, ze had zelfs broodjes voor ons gesmeerd. Nog een paar keer geprobeerd aan te bellen maar meneertje sliep gewoon door. Ondertussen was het 13:00 Fuad werd nu toch echt onrustig dus stond op het punt naar de apotheek te gaan om te vragen of ze daar nog voeding hadden. Denk bel nog 1 keer aan en ja hoor hij was wakker. Fuad had zijn fles in een keer leeg, misschien helemaal geen gek idee om er wat meer tijd tussen te laten omdat hij de laatste dagen zijn flessen niet meer leeg dronk. We hebben vandaag zijn ledikantje in zijn kamertje gezet, ben benieuwd hoe het gaat vannacht, de wieg was hij nu wel echt uit gegroeid. Vandaag weer gestart met de oude voeding (moet wel om een verlenging voor de verklaring voor de dure voeding te krijgen.) Moet zeggen dat alles nog goed gaat, nog geen eczeem, wel wat meer windjes vond ik net, en 3 keer gepoept maar hij is verder wel lekker vrolijk. Volgende week moeten we weer naar de kinderarts. Mijn man is ook een mooie zeg hij ga je volgende week bij je ouders logeren want er komen een aantal kamereden volgende week voor de TT Assen. Op zich geen probleem, hebben bijna ieder jaar het huis vol met mijn familie of vrienden die ook na de TT nacht en de TT zelf willen. Maar moet dus toevallig die vrijdag ook weer werken dit wist hij niet (maand geleden wel verteld, maar dat onthouden mannen dan niet) Ach denk dat we maar gezellig naar mijn ouders gaan en dat ik voor mijn werk even heen en weer rij. Ook wel lekker rustig, anders lig je s’ nachts wakker van de herrie van de TT. Kan er toch niet heen veel te druk voor de kinderen.