roy heeft me nog uit lopen lachen vandaag!!! zei ook tegen hem ik voel me super snel schuldig tegenover levi als ik hem 2 tellen in de box leg ipv op schoot hou dan voel ik me meteen de slechtste moeder van de wereld, ik weet dat het onzin is want ik ben de hele dag met hem bezig maar ja toch heb ik dat.... hij kijkt me echt met van die droef-de-haas ogen aan van ga je me nu hier neer leggen??? mieke, ik weet niet of je er goed aan doet om boaz naar KDV te brengen omdat 'er-toch-al-betaald-is-vanwege-contract!!!' tis een hele happening in zijn leventje en als ie over een tijdje niet meer hoeft dan is het een beetje onnodig die gewenning!!! maar meid volg gewoon je eigen gevoel, ik denk namelijk dat er vele verschillende meningen zullen zijn over dit punt... gewoon doen waar jij en boaz zich lekker bij voelen
Moet over 1,5 uur beginnen met werken en wil eigenlijk gewoon naar bed nu... Myrthe was op zich heel vrolijk vandaag en ik heb weinig gemerkt van de prikjes...geen verhoging meer. Alleen nu is ze wat jeneglig in haar slaap...net nu ik nachtdienst heb. Wens mijn man dus veel succes vannacht
@ Vaam: Jemig meid, zit te janken hier.. Herken je angst, je woede en frustratie zo goed momenteel.. ZIjn exact de angesten waar ik bang voor ben wat hier gaat gebeuren.. @ Tir : Jeeej eindelijk de uitslag binnen geen prader Goed nieuws zeg! @ Noppie: Ik werk niet nee, ben werkzoekende.. @ Suske: Hij is eigenlijk altijd al zo geweest, mij op zijn oudste laten passen en dan zelf gaan stappen enzo.. Woon nu 4 jaar hier, ben wel geteld 2 keer wezen stappen en is 2 keer op een fiasco uitgelopen De mensen waar ik hier bevriend mee ben geraakt kan ik op 1 hand tellen, terwijl ik iemand was met een hoop vrienden en kennissen om me heen, altijd onder de mensen, tegenwoordig ben ik echt een huismus.. Heb het stappen etc gelaten voor wat het was, want D. had immers een kind, ik koos voor hem en dus ook voor het kind, wat betekende dat ik verantwoordelijkheden kreeg voor het kind van een ander en mijn onbezorgde (schuldloze) leventje heb moeten laten voor wat het was.. Liefde maakt blind zeggen ze wel eens, en ergens moet ik mijn pa ook wel gelijk gaan geven ben ik bang Die zei namelijk vanaf dag 1: Een vent met schulden en een kind is geen partij voor jou, ga van hem af nu je nog kan! @ Martientje: Ik ben daar dus bang voor dat hij de kinderen niet goed gaat verzorgen, nu gaat alles al met een diepe zucht, en met veel weerstand als ik hem vraag om me te helpen omdat ze bv beiden aan het huilen zijn.. Zijn oudste word de hele dag in zijn kamertje gezet, want hij is druk, en papa wil graag een spel spelen op de pc/ps2/wii of ds en wil dan niet gestoord worden door schreeuwende, huilende of zeurende kinderen.. Ik vervloek hem daar regelmatig om, het zijn kinderen, die hebben liefde en aandacht nodig! Ik zit ook graag achter mijn laptoppie te forummen etc, maar als de kinderen aandacht nodig hebben/willen dan ben ik er voor ze! Dan maar internetten als de kinderen rustig aan het spelen zijn of als ze op bed liggen.. Internet loopt niet weg namelijk! Hij heeft bv pas 1 keer een luier verschoond van Lisa in 4,5e maand tijd
Mobile: Kan me voor stellen dat je, je zorgen maakt, wil hij de kinderen dan wel in het weekend kun je het niet zo regelen dat jij de kinderen houd maar dat hij wel financieel bij springt en dat hij ze af en toe b.v ziet. kan hij lekker met zijn computerspelletjes spelen en hoef jij je geen zorgen om je kinderen maken. 1 keer een luier verschoont das wel heel weinig. Sterkte er mee.
@noppie: tuurlijk ben ik niet boos op je, iedereen heeft recht op zijn/haar eigen mening. Maar volgens mij heb je mijn verhaal niet helemaal goed gelezen. Het is namelijk niet zo dat mijn ex zijn zoon niet meer mag zien. Alleen is het zo dat hij vanaf de geboorte tot aan 6 maanden een soort van bezoekregeling heeft om Daan 1x per week te zien. Hij komt meestal op maandag en mag van mij zo lang blijven als hij wil, maar Daan wil natuurlijk ook gaan slapen. De verloskundige en zelfs de gyneacoloog gaven me namelijk te kennen dat het beter is dat je je kindje de eerste maanden bij je houdt als moeder zijnde. Dat is de reden dat we hadden afgesproken dat hij 1x per week zou langskomen. Tijden zijn hierbij niet afgesproken, dit doet hij dus zelf. Ik heb altijd gezegd dat ik Daan nooit zijn biologische vader zal onthouden, maar wel op mijn manier. En tuurlijk, als mijn ex niks meer met Daan te maken zou willen hebben dan vind ik dat geen probleem. Dan is het later aan Daan om daar mee te doen wat hij wil. Mijn ex krijgt Daan dus bij een half jaar gewoon om het weekend, zoals zoveel gescheiden echtparen. Het enige wat ik hem heb 'afgenomen' is de maandag. En misschien had ik ook wel als jou gepraat als ik het niet zelf had meegemaakt. Maar geloof me Noppie, zoiets wil je ook niet meemaken. Probeer je maar eens in te denken dat jouw vriend zegt: toedeloe ik heb een ander en ik ben weg. Je bent zwanger, zit vol hormonen, moet je huis gaan verkopen die je net helemaal hebt opgeknapt, de scheiding regelen, gaan bespreken wat er gaat gebeuren met je nog ongeboren kind, je moet genoodzaakt bij je ouders gaan wonen en staat er dus ineens, zwanger en wel, alleen voor! En hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat andere vrouwen die hetzelfde hebben meegemaakt de kleine gewoon helemaal niet aan hun ex meegeven... Dat heb ik nooit gewild, onwille van Daan. En vergeet niet dat hij ons verliet en pas bij de 20 weken echo dacht, goh, dat is van mij. En een mediator is niet nodig. Mijn ex en ik praten nog steeds met elkaar hoor en sowieso, het klinkt hard, maar heb ik het voor het zeggen. Ik heb namelijk het ouderlijk gezag over Daan. Dus misschien begrijp je nu een beetje waar ik op doel, geen totale ontzegging, maar wel op mijn manier.
Zo er is weer veel bijgekletst! Ik heb weer een lekkere drama nacht achter de rug. Ik snap er niks van hoor, je zou toch zeggen dat het lekker geruststellend is om naast je moeder te mogen slapen... Morris werd dus weer om de haverklap wakker en ging dan heel zielig liggen huilen. Net alsof hij dus ergens last van heeft. Ik zou alleen niet weten waarvan... Gisterennacht heeft hij wel redelijk geslapen en ik gelukkig ook. Maar vannacht heb ik hem dus meerdere keren aangelegd omdat hij gewoon niet te sussen was. (is vast niet de manier maar je moet toch wat midden in de nacht) Deze geweldige (ahum) nacht werd afgemaakt met een poepbroek om 7 uur waarna hij tijdens het verschonen alles ondergepoept en geplast heeft. Ik heb hem dus maar gebadderd. Vervolgens bleek ook nog eens dat er een kat in de wipstoel heeft geplast! Gelukkig lag er een hydrofiel in en viel de schade mee... En net toen ik dacht dat het allemaal niet erger kon worden gooide ik mijn mok melk om. De golf melk miste Morris echt op een haartje na! (Hij zat naast mij op de grond) Pffff...en toen was het pas 8 uur Ben benieuwd wat de rest van de dag gaat brengen. Misschien als ik zometeen nog even mee een dutje ga doen dat het wel weer goed komt Gelukkig kan Morris er nog om lachen, en ik ook wel enigszins. Ik denk dat ik vannacht maar weer eens ga kijken hoe hij slaapt als hij op zijn eigen kamer ligt. Dan kan ik kijken wat ik erger vind, meerdere keren naar beneden lopen maar tussendoor wel goed slapen. Of kunnen blijven liggen maar heel slecht slapen. Bah...klinkt allebei niet echt aantrekkelijk. Even nog een paar dingen: @Vaam: Wat een k*tsituatie. Als ik er alleen al aan denk dat ik Morris af zou moeten leveren aan iemand die mij zoveel pijn heeft gedaan.... Dat was mijn eerste reactie. Maar toen las ik Noppies reactie en zij heeft ook zeker wel een punt. Het is moeilijk om het zo objectief te bekijken en ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt. (of eigenlijk ook niet natuurlijk...) Sterkte! @Maka: Jullie slaapproblemen klinken precies hetzelfde als Morris. Ik ben ook niet van het laten huilen hoor. En ik weet ook dat Morris wel zelf in slaap kan vallen want dit doet hij overdag ook. Maar soms dan is hij gewoon niet stil te krijgen en dan is het toch ergens ook wel weer mooi dat hij dan wel rustig wordt van even tutten bij mama (beetje half drinken zegmaar) Pffff sorry hoor meiden, ben de rest vergeten want dat heb ik gisteren allemaal gelezen. Ik ga zo lekker terug naar bed en dan doe ik net alsof de dag opnieuw begint (en dan hopelijk iets beter) Vanmiddag ga ik naar mijn moeder, ik heb namelijk verzonnen dat ik zelf een draagdoek/zak wil maken. Ik heb een patroon gevonden en stof gekocht enzo. Maar ik heb nog nooit genaaid dus daar gaat mijn moeder vanmiddag mee helpen Ik ben benieuwd. En nu naar bed!
Nog even iets, want ik zie dat het niet helemaal duidelijk hierboven staat. Ik neem niet nu de maandag tot een half jaar af he. Hij mag hem gewoon wekelijks blijven bezoeken. Ik neem hem dus alleen de maandagen af die hij vanaf een half jaar zou krijgen. Ik vind om het weekend gewoon redelijk en meer dan genoeg. @Iedereen die een reactie op mijn verhaal heeft gegeven: bedankt voor jullie lieve woorden. Natuurlijk ga ik proberen er met mijn ex uit te komen. Wat ik al zei, ik haat hem niet,maar ik haat het wel dat hij me voor hele moeilijke keuze's heb gezet. En noppie heeft gelijk dat hij altijd wel de vader heeft willen zijn. Dat vind ik ook erg belangrijk, want Daan stuur ik dus niet om het weekend naar iemand die hem liever niet heeft. Hij is wel ineens veel veranderd, ik ben immers 12 jaar met hem samen geweest en ik zie duidelijk een verschil. Maar afgelopen maandag hebben we het bijvoorbeeld ook gewoon over het duiken gehad dat hij doet en dan voeren we gewoon een leuk gesprek hoor. Dus we hebben echt geen volop ruzie ofzo. Het is en blijft gewoon een k*tsituatie en ik hoop dat niemand van jullie het ooit hoeft mee te maken. @Tir:YES YES YES!!!! wat een supernieuws!! Vind het echt geweldig voor jullie. @mobiel: Bij mij zeiden ze ook weleens, die man van jou laat alles aan jou over en alles is bij hem ikke, ikke, ikke. En nu pas zie ik dat dat ook altijd zo geweest is. Hij wilde altijd het duurste van het duurste en het nieuwste van het nieuwste. Een nieuwe gitaar....6 maanden later, goh er is een nieuwe uit....weer een nieuwe gitaar. Een I-pod! ja die moest hij ook. Een apple computer, yep... en noem zo maar op. Ik hoefde eigenlijk nooit niet veel voor mezelf. Bij mij was het meer een keer kleding en zo (bij hem overigens ook, want ook zijn kast hing vol). Maar eerlijk gezegd gaf ik hem die spullen altijd graag. Ik vond het helemaal niet erg, aangezien ik niks wilde. Veel zeiden er ook, als hij ergens op uitgekeken is dan wil hij iets nieuws en dat is precies wat hij nu gedaan heeft. En weet je...dat klopt eigenlijk ook wel....dat is wel zijn karakter. Zo zagen mijn ouder bijvoorbeeld: Mijn vader heeft het aan zijn hard en is dus snel moe. Toen hij een paar kuub hout had besteld heb ik dus staan sjouwen om dit naar achteren te brengen, mijn ex....nee meneer had een beetje hoofdpijn (dit was dus telkens als er iets moest gebeuren bij mijn ouders thuis). Omdat ik me daar schuldig over voelde ging ik dus extra lopen sjouwen. Dit zijn dus allemaal van die dingen die je in een relatie accepteerd en pas achteraf zie je dat het eigenlijk allemaal niet zo normaal is als het lijkt. Ik hoop echt dat jouw vriend tot inkeer komt en er in ieder geval voor zorgt dat hij zich goed aan de omgangsregeling houd en goed voor zijn kindjes zal zorgen. En ja meid, ik ken dus het gevoel van hoe moeilijk dat zal gaan worden. Maar even een vraagje, zijn zoon...die zag jou toch ook een beetje als zijn mama of niet? Zo ja, krijg je hem nog wel te zien dan?
nu ga ik even het onderwerp veranderen... Gisterenavond ben ik samen met Daan in de douche geweest. Als hij dan klaar is leg ik hem altijd op de douchemat en ga hem afdrogen. Bijna klaar...nog even de billetjes...en meneer begint me daar toch te plassen! Ik zat echt helemaal onder...kon ik weer de douche in. @Kuona: goh, jij hebt me toch ook een nachtje en ochtendje achter de rug zeg, hihi. En over de kat...nou bij mij iets soortgelijks. Gisterenochtend is de kat van mijn ouders blijkbaar naar binnen geglipt. Dus toen ik gisterenmiddag naar binnen ging, kwam de kat naar buiten. En ja hoor, die had gezellig zitten poepen op Daan's speelkleed, jasses! Dus maar gauw in de was gegooid. @Uk; Ik ben gisteren begonnen met 4 voedingen. En hij dronk redelijk goed moet ik zeggen. Gisteren om 19:30 uur de laatste fles, toen was hij daarna nog wel even wakker dus pas om 21:00 uur naar bed. En vanmorgen gewoon om 06:45 weer wakker (niet huilend hoor, gewoon brabbelend) . Dus ik denk dat dit veel beter is voor hem. Hij kan nu ook overdag een stuk langer slapen en hij maakt daar gretig gebruik van. Hij had het dus echt nodig.
@ Vaam: Zijn zoon, geen idee of ik die dan nog wel te zien krijg, denk het wel als ik de kinderen bij hem ga brengen of op ga halen, neem aan dat hij er dan ook wel is.. Wat ik weet van die week dat ik weg ben geweest, is dat hij mij en de kinderen heel erg gemist heeft in ieder geval..
@mobiel: en hoe zit het met jou....is hij ook niet een deel van jouw leven geworden of viel dat mee aangezien hij bij zijn opa en oma woont?
Zo! Goede morgen.. ben ik ook weer een keertje Hier een super goede nacht gehad! (waarschijnlijk weer maar eenmalig haha!) Gisteravond om 8 uur de laatste fles, en net sliep ze nog! heb haar ook maar wakker gemaakt.... Nu weet ik alleen niet hoe laat ik haar fruit moet geven, maar dat zie ik zo wel. Mijn man had dinsdagmiddag en gister de hele dag vrij genomen. we hebben de hele tijd gepraat over alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd. gister heeft hij de hele tuin gedaan en vanmorgen zag ik ook al resultaat. hij heeft waarempel zijn eigen kopje koffie in de vaatwasser gezet! hahaha ik was wel een beetje verbaasd. maar goed. nu maar kijken hoelang het gaat duren... Wat zwanger worden betreft: Maka, ik ben het met je eens hoor. en het is ook niet zo dat we er 'gelijk' voor gaan. ik ga echt mijn eisprong niet uitrekenen en we gaan ook niet gericht sex hebben. het enige wat er veranderd is dat we geen voorbehoedsmiddelen meer gebruiken. en aangezien we maar 1x per week sex hebben haha, denk ik ook niet dat het snel gebeurd. wat de opleiding betreft, ja het zal zwaar worden, maar ik heb wel de mogelijkheid om het gewoon af te maken. waarschijnlijk hoef ik maar een jaartje totdat ik mijn diploma heb.... Trouwens, ik ben nog steeds niet ongi geworden.. nu 3 dagen overtijd.. @Vaam: pffff wat een verhaal meis! ik zou zelf niet weten wat te moeten doen, maar volg je hart! @Mobiel: jemig, ook al zo'n k-situatie! ik vind jou vriend wel erg laks tegenover zijn eigen kinderen.. wat zou ik dat erg vinden! vind het logisch dat je het niet meer aankan.... @Daffie: was Mirthe nog rustig in je nachtdienst? heeft je man gewoon kunnen slapen? @Kuona: goh, lekker aan het klungelen dus, gaat het alweer wat beter nu? Soraya is echt heel erg verkouden. tis zo zielig! de hele tijd aan het niezen, maar ik vind wel dat ze er vrolijk onder blijft. ze heeft ook geen koorts ofzo. het is vandaag wel iets minder dan gister gelukkig. ze heeft dan ook super geslapen hahaha! straks weer naar de orthodontist. pff, dan heb ik er ook wel even genoeg van hoor! ben benieuwd hoeveel last ik van dat ding ga hebben. maar 1 voordeel, hij kan eruit! hahaha! Gister hebben we onze auto verkocht! jemig! en we hebben er nog meer voor gekregen dan dat we ooit hadden kunnen dromen ahahahaha... we hebben niemand opgelicht ofzo hoor, die auto was prima! nu kunnen we opzoek naar een andere en we hebben er al 1 op het oog. ben benieuwd! ik kom vanmiddag nog wel even langs nadat ik bij de ortho ben geweest. fijne dag allemaal! Liefs, Mireille
Vaam: Jeeeeej Wat goed dat het gelukt is! Ferry heeft ook genoeg tijd nodig om te slapen tussendoor hoor, dus ik begrijp precies wat je bedoelt. Miireii: Maar 1 x per week sex? Dat noem ik niet maar hoor 8) 3 dagen over tijd... Hmmm spannend! Heb je sinds de bevalling een regelmatige cyclus? En wat fijn dat jullie een mooi bedrag voor jullie auto hebben gekregen! Dat is wel heel lang wat Soraya heeft geslapen! Ik denk dat ik Ferry al eerder wakker zou hebben gemaakt. Ferry is het er niet mee eens, kom zo nog wel even terug
Vaam: lekker dan van Daan dat hij je er helemaal onderplast. Miiriie: goed dat je met je vriend hebt gepraat, hopelijk houd hij het een tijdje vol om mee te helpen in de huishouding. Kuano: wel raar dat Morris overdag wel goed slaapt en 's nachts niet, vraag je,je toch af waar het door komt. Heb net de kinderarst gebelt. ben nu sinds disdag avond bezig met de oude voeding en hij zit weer onder de eczeem en strekt zich telkens weer hij poept weer vaak en heeft weer erge krampen. ze bellen me straks terug of we weer over mogen stappen op de goeie voeding. baal er echt van maar moet het wel doen voor de verklaring.
Hoi meiden, Wat een rotsituatie voor jullie, Vaam & Mobiel. Vreselijk lijkt me dat om mee te maken. Heel veel sterkte meiden!! En wat fijn Tir, dat je goed nieuws hebt gekregen. Nu hopen dat jullie mannetje snel beter wordt. Verder wordt er zoveel geschreven dat ik het niet kan bijhouden hoor. Wel las ik bij Maka, dat jij ook ineens moeite hebt met de nachten. Hier ook ineens 4 nachten achter elkaar dat Sanne weer komt. De laatste weken was ze nog wel eens s'nachts wakker, dan hoorde ik haar brabbelen maar verder niks dus liet ik haar gewoon lekker liggen. Maar nu is het echt huilen en als ik haar dan bij me in bed neemt heeft ze de tiet zo gevonden en drinkt ze erg gulzig dus ze heeft echt dorst. Snap er niks van, is toch zeker al een week of 6 dat ze doorslaapt. Misschien een sprongetje wat eraan komt. Zal mijn oei-ik-groei boek er eens bijpakken. Verder gaat alles goed en we hebben nu lekker 3 weken vakantie. A.s. maandag gaan we voor 2 weken naar de Belgische Ardennen. Heerlijk, heb er zo'n zin in. Vindt het ook wel spannend hoor, jeetje wat een spullen moet er mee en hoe zal het daar gaan. Voor 't eerst met z'n drieën natuurlijk!! Ga nu mijn meisje halen om te laten drinken, moeten vanmiddag naar de notaris om testamenten te tekenen (hebben e.e.a. geregeld qua voogden voor Sanne) dus moet het drinken beetje plannen vandaag.... Kom de komende dagen nog wel even spieken (als ik tijd heb tussen het inpakken door). Fijne dag iedereen.
@Miirreii: dus je vriend heeft een heel kopje in de vaatwasser gezet?? ! Wat goed van hem, hihi. Nee hoor, ik hoop voor je dat hij erg zijn best blijft doen ! En overtijd?? Heb je normaal een regelmatige cyclus dan? @Uk: ja goed he!! ben er ook erg blij mee. Vandaag is hij op de KDV (en ik moet nu eigenlijk aan het werk zijn ) en ik hoop dat het daar ook goed zal gaan. Blijft Ferry ook nog even op na zijn laatste fles? @Martientje: tja, ze noemen het engelenplas, maar zo voelt het niet hoor . Dus het ligt dan toch aan de oude voeding zo te horen he? Wat vervelend zeg dat de eczeem nu dus weer terugkomt. En elke keer weer andere voeding is natuurlijk ook niet handig. Werkte die andere voeding overigens wel goed dan (sorry als ik dat even gemist heb).
@Dinkie: ja, zo te horen een sprongetje!! Er zijn meer meiden die daar last van hebben (gehad). Nou ja, niet de meiden, de baby's he, En lekker op vakantie! Ja, veel spullen meeslepen he, hihi. Alvast veel plezier toegewenst!!
nee, ik heb dus een totaal niet regelmatige cyclus. maar meestal werd ik het eerder! maja, was dus gewoon aan de pil. denk nog steeds dat het daardoor komt hoor. maar ik waag zaterdag gewoon nog een testje, mocht ik nog niet ongi zijn