Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    Voor degene die weten hoe Yannique zich in slaapt tut: dit shirtje heb ik gekocht!

X Esther

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi Eppie,

nee, moet nog één nachtje en dan 3 dagen vrij, maandag een late dienst en weer 3 dagen vrij. Valt nog mee dus.
    Jullie hebben natuurlijk geen nachtdiensten of wel beriekbaarheidsdiensten? En klnkt wel spannend die reanimatie....

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Esther, wat goed van yannick zeg. Boaz kan dat nog niet hoor!
    Die heeft nog geen poging gedaan om te rollen, volgens mij is hij wat lui, net als bij het zwemmen hihihi.

Maka, hier dus ook ik ben een echt koekiemonster geworden, moet ik wel mee oppassen want dat zijn de verkeerde kolhydraten (hoe schrijf je dat:()

Miireii, idd even goed informeren, heb je de verzekering nog te pakken gekregen?
    Hihi die muis staat precies op het snoetje van soraya in je banner.

Daffie, pfoeh zwaar hoor dan weer die nachtdiensten. Gelukkig kun je lekker meeëten bij je ouders.

Aargh... probeer ik dat nieuwe schema er in te krijgen.. ben ik op stap met mijn moeder en heb mijn vriend instructies gegeven, lapt ie het weer aan zijn laars. :x Maar ja Boaz had zijn flesje om half 6 niet leeg gedronken en dus sneller weer honger denk ik. Dus om half 8 weer een fles en om 21 uur in bedje gelegd. Dus volgende voeding wordt dan maar de papfles.
    Heb weer een ontzettend stoer zwemshort gescoort, wat kleertjes voor het dochtertje van mijn nichtje, binnenkort op kraamvisite, van mijn moeder een super mooie leren ceintuur gekregen en Boaz nog een exemplaar van zijn favo BamBam knuffel eendje. Verder niets voor mezelf gekocht, maar wel leuke sandaaltjes gezien, dus misschien ga ik morgen nog even, moet toch ook nog naar de appie voor boodschappen en Sofia (poes) gaat morgenvroeg naar de dierenarts, ze wordt dan ontklit en hier en daar geschoren (onder narcose). En ook fijn, de schoonmaakster komen morgen weer poetsen.

Zo ga nu naar mijn bedje!

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo

vanmiddag de brief met de afspraak binnen gekregen voor martijn.
    de afspraak staat gepland op:

9 juli om 10.45

dit betekend dat martijn om half 7 smorgens een fles mag hebben, en daarna niks meer mag hebben tot na het hele onderzoek.
    gelukkig krijgt hij een soort roesje, hij slaapt niet maar wordt er sufjes van, het onderzoek duurt zo'n 15-20 minutjes, en we moeten rekenen op 2 uur na de tijd dat we naar huis mogen.
    dis is een maximale tijd, dus misschien wel eerder, maar dat wachten we af.

zag het filmpje van het omrollen van yannick, super zeg, hier maakt martijn helemaal geen aanstalten omz ich om te gaan rollen, als ik hem help "valt" rolt ie om. het komt vanzelf,

nou zal nu op bed, is al weer een latertje voor me.

knuff anita

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Daffie/Eppie, herkenbaar ja! Ik had dan wel geen nachtdienst, maar als operatieassistent hadden we bereikbaarheidsdiensten. Dan werden we midden in de nacht gebeld voor (meestal) een keizersnee ofzo. Heel fijn, slaapdronken in de auto sjezen, lekker gevaarlijk is dat. En idd mijn buik voelde dan ook meestal niet al te prettig aan.

Maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je tot een half jaar na de bevalling geen nachtdiensten hoeft te draaien ofzo? Of wil je dat juist graag? :(!!

Eppie, welk shirtje bedoel je, waar Yannique zich mee in slaap tut? :(

Hihi Mieke, koolhydraten ja :D Jij ook een koekiemonster dus ;) Hihi, ik ga nog een brownie verorberen geloof ik. Mag wel na een avondje nagym (stelde weer niets voor, maar was wel gezellie :D)

6. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo meiden mijn eerste dagje werken!!! doeeiiii fijne dag

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Haiii meiden, hier weer even een teken van leven van mij.

Heb alles bijgelezen, maar ga niet overal op reageren sorry.
    Wel even dit:

@ mobiel, jemig meid, wat een l*l van een vent die D. Ook ik vind je erg sterk en krachtig overkomen. Heel veel sterkte meid met het vinden van rust en een huisje voor jezelf en je kindjes.

@ Vaam, je doet het hartstikke goed meid. Je houdt zijn belangens nog erg goed in het oog, weet niet of ik dat had gekund (waarschijnlijk niet, mezelf kennende). Sterkte met de hele situatie! Dikke knuff!

@ Tir, jeeej Batuhan heeft niet het enge syndroom! Gefeliciteerd! Hopelijk wordt snel duidelijk wat het dan wel is.

@ Iggy, succes op je eerste werkdag vandaag!

Dan nog even ego.
    Gister een rotavond gehad. Thije drinkt de laatste dagen erg slecht (sprongetje denk ik). Hij drinkt zn ergste honger weg en is er dan klaar mee en gaat lopen kwekken. Gezellig natuurlijk, maar ik zit met volle boobs. Resultaat is dat ik hier dus ook al een voorraad gekolfde melk in de koelkast heb staan.
    Nu dacht ik daar dus even slim mee om te gaan door gisteravond zelf wat wijntjes te drinken bij het eten en hem dan een flesje met eerder gekolfde melk te geven. Wat ik na die wijntjes kolf gooi ik dan weg.

Maar nee, Thije begon op de terugweg van het restaurant enorm te brullen, volgens mij oververmoeid, want hij was al veels te lang wakker naar mijn zin. Manlief heeft hem toen maar naar huis gedragen, maar ook toen bleef ie maar brullen. Thuis gelijk de fles in de warmer gezet, maar hij wilde de fles niet!!! En bleef maar overstuur krijsen.
    Ik kon hem geen tiet geven, want ik had gedronken. Owwwww, wat voelde ik me schuldig!!! Hij wilde de tiet namelijk wel, hij liep echt te happen en ik kon hem niet bedonderen met de fles, dat had ie maar al te goed door. Ik was zelf op een gegeven moment ook compleet overstuur en in tranen, ging lekker dus.
    Uiteindelijk heeft mn man iets van 80 cc naar binnen gekregen (in een uur tijd ofzo) en toen ben ik met hem gaan lopen en wiegen. Uiteindelijk viel ie op mn schouder in slaap. Heb hem in bedje gelegd en we zagen wel wanneer ie weer wakker zou worden. Ik verwachtte hem vannacht wel, hij had tenslotte maar een kleine 80 cc op. Maar hij heeft doorgeslapen tot 7 uur vanochtend, raar kind.
    Dus hier geen wijntjes meer voorlopig.

Verder vermaken we ons prima hoor, moest dit alleen ff van me afschrijven.
    Gister was het superlekker weer, 28 graden! :)

Nou dames, een prettig weekend alvast!
    Liefs van mij

8. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Eppie: wat een schatje is Yannique
    En wat kan ze al goed omrollen.

Maka: het is dieetvoeding wat ook gegeven word aan b.v kinderen die weigeren vast voedsel te eten, alles zit er in aan vitamines enzo maar geen spoortje koemelk, Soya, en gluten.
    Gek dat je smaak dan kan veranderen he.

Voeding: Zal ik gewoon nog een keer bellen vandaag naar de kinderarts, werd er gister avond zelf verdrietig van omdat Fuad ontroostbaar was door de jeuk en de krampen, heb al besloten hem dit weekend weer de Neocate voeding te geven en dan net voor we weer naar de kinderarts moeten de verkeerde voeding weer, smeer ik hem niet meer in met de hormoon zalf dan trekt de eczeem niet snel weg, kan ze zien dat hij toch heftig reageert.
    Krijg echt het gevoel dat ik mijn kind aan het vergiftigen ben.
    Heb al wel door dat je als ouder zelf beslissingen moet nemen en alles uit moet zoeken, als het aan de artsen licht gebeurt er niets.

Gewicht ging gister avond op de weeg schaal weeg ik nog maar 68 kilo das best lich met mijn 1.80 meter. Na de bevalling woog ik 76 kilo
    Ach ja wat wil je met een suiker vrij dieet.

Daffie: wat verveldent dat je maag klachten krijgt van ’s nachts werken. Hoe kan dit dan?

Iggy: en hoe is je eerste dag gegaan.

Maried: dan voel je, je ook nog schuldig ook he, maar hij heeft het toch goed gedaan de nacht, hij kan dus wel zonder de borst, wel sneu dat hij zo overstuur was.

Wilde straks de stad in nu onweert het hier dus we wachten nog maar even.

9. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    goeiemorgen dames!!

@Uk: lach me rot door al je naam-smileys!!! *lachmerotenrolvanmnstoel-smiley* :D:D:D

@Bezoekje CB (ehm bij ons is dat dus le pédiatre :p): Ging prima! 2 prikjes dus ze zette het wel op een huilen, maar dat was al snel over toen ze weer bij mama mocht zitten. ondertussen weegt ze 6.6kg voor 63 cm; jeuj! *handeklaphandeklap*

@Bijvoeden: ik wilde zo graag echt beginnen (en was stiekem al 3 keer begonnen) met fruit/groenten, maar hier raden ze dat pas aan vanaf 5 maanden! :( Kleine hapjes en dan pas vanaf 6 maanden echt.. nou zeg! :x had er net zo'n zin in! De stomer en mixer stonden al klaar! die mogen dus weer de kast in grrrr *helebooskijkendesmileyvansofiedrgezicht* Stom België soms... in nederland: wat raden ze daar aan bij het CB???

@Married: goh meid, je voelde je echt schuldig he.. 1 glaasje is niet zo'n grote ramp hoor (ik zeg het vast vantevoren: ik wil hier niet mee zeggen dat het ok is lekker te drinken hè dames ;)) Ik heb t ook wel eens gedaan hoor.. Als ze dr fles echt niet wilde. Borst hebben ze toch het liefst! Je bent echt wel een supermama, dus voel je daar niet zo schuldig over! Je bent toch geen flinke zuiperd neem ik aan? ;):p

@Eppie / omrollen: Jeetje, wat een supermeid is Yannique! Hier echt nog geen omrollen hoor, ik rol dr zelf om :D

En op dr buik liggen en zichzelf omhoog duwen ook niet echt: zodra ze op dr buik ligt, zoekt ze dr handje om die vervolgens in de mond te stoppen en zo te blijven liggen!!! ;)

@Iggy: volgens mij was jij diegene die iets zei over handje in de mond en kokhalsgeluidjes maken? Hier nog zo één hoor: ze wil de hele dag dr hand in dr mond en dan geeft ze melk terug omdat het toch nét iets te ver was.. Alles geprobeerd, maar tut wil ze dan ook echt niet; die hand is een must.. Helaas! :p

@inslapen met tut: Lili Rose slaapt ook vaak in met tut, maar die ligt er dan na 5 minuutjes alweer uit hoor ;)

HANDEKLAP voor Lili: mon dieu, ze heeft van 21u tot 9u vanmorgen geslapen! En jullie geloven het nooit: ze ligt nu WEER op bed!! Wat een slaapmutsje is het toch.. ZOu dat van mama komen??? :D

ik ga even werken, dikke knuffels iedereen!! So

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hahaha So :D:D:D
    Leuk zijn die zelfverzonnen smileys he? *engeltjemethalo*
    Hahaha Lili heeft vast door het wijntje zo lekker geslapen :p Je hebt haar gewoon dronken gevoerd! *kijktmetstrengeblik* Grapje hoor hahahaha.
    Hier op het cb raden ze aan om met 6 maanden te beginnen als je bv geeft of als je kindje aanleg heeft tot allergieën (als het in de familie zit bijv.). Anders zeggen ze dat je met 4 maanden makkelijk kunt beginnen. Eerst een paar keer een likje, en dan steeds een hapje meer. Sommige kindjes snappen het gelijk en kunnen dan al een heel potje op, maar dat zou ik persoonlijk niet zo snel doen. Elke dag een beetje opbouwen zeg maar.
    Je moet gewoon doen waar je je goed bij voelt hoor ;)
    Als je denkt dat Lili er aan toe is dan kun je beginnen, anders nog eventjes wachten. Hoe weet je dat ze er aan toe is? Als ze uitgebreid kijkt hoe jij iets in je mond stopt, als ze kijkt wat er allemaal op tafel staat, als ze veel smakt, als ze naar je kijkt als je aan het kauwen bent. Maar goed, je weet het vast zelf wel ;)

Married: ahhh wat een rotavond! Nee, dan maar even wachten met de wijntjes ;) Arme Thije, zo overstuur. Tja, sprongentijd is weer aangebroken geloof ik hahaha
    Geniet nog maar lekker van je vakantie!

11. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Jeeeeeej! Ferry is officieel geen babybaby meer ;)
    Ik had zijn fruithap ontdooid, maar het was heel waterig geworden. Dat maakte hem niets uit, hij vond het nog net zo lekker! Hij wilde het alleen wel heel erg graag zelf doen. Steeds meppen tegen het lepeltje ;) Echt heel grappig! Maar goed, op een gegeven moment dacht ik, ik kan hem ook eens uit het bekertje laten drinken. Ik heb van die plastic bekertjes waar de fruithap in zit. Dus ik zet dat ding aan zijn lippen en zijn mond gaat wagenwijd open :$ Hij had er echt zin in en het ging heel erg goed! Hij heeft 50 cc uit de beker gedronken! Knap he? Hij wilde nog wel meer, maar ik vond het wel even genoeg zo ;)

12. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ff ego

Gisteren zijn we naar twee optionele oppas mensen voor Silje geweest. Was allemaal vreselijk emo voor mij. Heb daarna vreselijk moeten huilen. Vooral de 2de vrouw. Toen ik daar binnen kwam kreeg ik het helemaal benauwd! Toen ze opnoemde op hoeveel kindjes ze past dacht ik; Hoe kun je nou aan al die kindjes de aandacht geven die ze nodig hebben!!??
    De eerste vrouw was echt helemaal mijn type. Ze heeft preies dezelfde ideeen over opvoeden (baby's die huilen, daar is iets mee dus die laat je niet zo liggen en kinderen horen niet achter de pc of de tv, maar lekker buiten. ze hebben ook een enorme moestuin en wonen in een grote boerderij). Ze wil wel op Silje passen, maar dan niet via het gastouderburo (vindt ze een geldklopperij instantie). Grote nadeel daaraan is dat we haar dan zwart zouden moeten betalen en dan zou het ons minimaal 300 euro per maand gaan kosten (exclusief de kosten die we kwijt zijn aan de oppas voor de avonden, dat gaat de vriendin van mn schoonvader doen en die vraagt waarschijnlijk niet zo heel veel gelukkig).

Ik ben dr sinds gister helemaal misselijk van. Weet niet goed wat ik moet doen. Mn gevoel volgen en voor de eerste vrouw gaan of rationeel denken en voor de tweede vrouw die wel via het gastouderburo werkt gaan (zijn we maar 100 euro/maand kwijt)? Ik vind eigenlijk dat je wat betreft je kinderen altijd van je gevoel moet uitgaan, maar ik twijfel heel erg of we dat wel kunnen betalen.
    Bah bah! Ik ga maar ff verder zitten piekeren en sippen (nix voor mij!).

*sipkijkendesmiley* ;)

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede morgen!

Pff, volgens mij gaat hier iemand ongi worden.. heb me buikpijn :$ Maaaarr.. dan weten we wel waar we aantoe zijn, nietwaar? :)

Soraya was vanmorgen helaas om kwart over 6 alweer wakker. haha ik zei gister al dat het eenmalig was. maargoed. ik mag allang blij zijn dat ze gewoon de nacht doorslaapt, en niet om 3 uur ofzo komt. ben ook zo'n zeikerd soms hahaha!

@Married: ooh wat lastig zeg! balen dat Thije zo overstuur was! Maar je hoeft je niet schuldig te voelen hoor! die dingen zul je altijd zien. waarschijnlijk als je niet had gedronken, dan had hij zonder problemen uit het flesje gedronken... geniet nog maar lekker even van je vakantie! :D

@Mieke: leuk dat je geslaagd bent! enne, die mannen, hihi, tjah! ik weet er alles van! als hij een keer een avondje met Soraya is, dan is het eerst wat hij doet wanneer ze huilt, een fles maken. dan komt hij erachter dat ze geen honger heeft, dus gooit hij de fles weer weg. dan pas gaat hij naar andere dingen kijken hahaha! naja, meestal is ook mijn schema in de war. het scheelt wel dat Soraya vaak haar eigen schema maakt. meestal is het iedere dag hetzelfde. dan kan issam wel willen dat ze eet, maar dan eet ze toch niet :p

Ik heb een mailtje terug gekregen van de verzekeraar. Het blijken apothekerskosten te zijn.. in plaats van dat ze dat er even bij zetten! maar neeee... de apothekerskosten zijn bijna even hoog als de kosten voor mijn medicatie :( raar hoor. maar het klopt dus kennelijk wel. helaas voor mij :p

@Martientje: hé wat een gedoe met die voeding zeg! kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je hem vergiftigd. misschien is nog een keer bellen wel een optie, want je weet dat Fuad er echt last van heeft. jij kent je kind het beste. laat die mensen maar praten. ik zou ook net zo lang aandringen totdat ze ermee akkoord gaan.

@Familieveenstra: oeh! spannend! ik hoop dat alles goed gaat met de operatie! Succes hoor..

@Iggy: aaah! werk ze hoor!

@Uk: hihi geen babybaby meer.. Wat goed vanFerry dat hij uit een bekertje dronk! het gaat toch ook allemaal zo snel he...

@Sofie: als jij denkt dat je meisje eraan toe is, kan je toch wel rustig beginnen? zolang ze nog geen hele potjes eet, kan het volgens mij geen kwaad. gewoon een paar hapjes..

Heb je al een antwoord van je mannetje gehad over de pil? :p

@Suske: jeetje, dat lijkt me ook lastig zeg! ik zou ook niet zo goed weten wat je daar mee aan moet... tis of het geld, of een goede plek voor je kleintje. als je bij de ene geen goed gevoel hebt, dan zou ik het zeker niet doen... straks krijg je spijt ofzo! lijkt me ook niet handig.... Succes hoor!

Zo, volgens mij ben ik weer bij. Soraya ligt echt weer te gillen in de box. ze heeft een ander stemgeluid ontdekt, en soms word ik er wel een beetje gek van....... maar goed. niets aan te doen! zal ook wel weer over gaan hahahaha!

fijne dag meiden!

Liefs, Mireille

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi Mieke, je hebt gelijk! die muis staat precies op haar gezichtje :p stom zeg.....

hahaha, naja over een paar weekjes wandelt die wel weer voorbij :p

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ik heb besloten dat ik het bellen naar de gastouder nog ff uitstel en hoop dat ik straks een besluit kan nemen waar ik achter sta... (uitstellen geeft voor nu ff rust)

@passen in broek
    Ik heb nog niet uitgeprobeerd of ik alweer in mn uniform pas. Durf t nog niet helemaal aan! :D Pas inmiddels wel weer in de meeste broeken van maat 40, maar die zaten me "vroeger" ;) veel ruimer. Kon toen ook nog net in maatje 38, maar dat gaat me nu zeker niet lukken. In gedachten sport ik ook heeeeel veel hoor! Loop halve marathons enzo. Maar in het echt nog nèt niet... :D

@Maka
    Gelukkig snapt Vera het flesje weer!
    En wat een lieve opmerking van je vriend. :)

@Miireii
    Shit man! Dat je opeens zoveel moet bijbetalen voor je medicijnen! Tja, apothekerskosten... Is dan hopelijk eenmalig (1x per jaar ofzow?)

@Dinkie
    Ja, dat bijleren gaat inderdaad niet in 1 keer. Misschien kunnen ze stiekum alles wel in 1 keer, maar vinden ze t leuk om telkens opnieuw weer die verraste gezichten te zien van mama's? Denken ze; "morgen doe ik dat omrollen wel n keertje, vandaag hou ik t bij t brabbelen van iets onzinnigs want daar reageren ze altijd zo grappig op... geen idee waarom"
    :D:D

@Noppie
    Ach jee! Omdat we geen officiele forumvrienden zijn dus... Heb t maar snel veranderd want zo krijg ik natuurlijk nooit "post"! ;)
    Dapper dat je weer bent gaan tennissen. Die fitheid komt dan ook vanzelf weer!

@Anouk
    Toch nog maar ff wachten met de tweede dus. Kan me voorstellen dat je zo snel toestemde als het de eerste keer al niet gemakkelijk is gegaan. Wel fijn dat je vriend er nu wel echt aan toe is!

@Anita
    Gelukkig hebben jullie nu een datum voor de onderzoeken. Spannend hoor! Wordt waarschijnlijk dan best een lange dag alles bij elkaar, maar daarna hebben jullie hopelijk snel duidelijkheid.

@Vaam
    Idd, goed op dreef met je verhaal. Daaruit blijkt wel dat je nog steeds boos bent en dat het je hoog zit en helemaal terrecht! Bah bah, wat een slappe hap, die ex van je! Zou het helpen als het over zou gaan tussen hem en die nieuwe vriendin?
    Ow! Ik lees nu dat het al een ex van hem is! Ik dacht dat je Daan dan misschien wel met hem mee zou willen geven omdat het risico dan niet meer bestaat dat "zij" hem in handen zou krijgen, maar dat gevoel blijft dus toch?

@Martientje
    Ik kan me heel goed voorstellen dat je nu je eigen plan gaat trekken om Fuad zoveel mogelijk eczeem te besparen. Je zou toch zeggen dat nu wel duidelijk is dat hij echt een allergie heeft!?
    En wat fijn dat je nu zo'n supergewicht hebt! Tja, je moet er waarschijnlijk wel veel voor laten staan, maar gelukkig levert dat in die zin dan ook nog iets positiefs op.

@Eppie
    Hele leuke filmpjes!!
    En zo soepel rolt Silje ook nog niet om. Dat gaat een beetje klungelig met horten en stoten. Zo van; ja ja ja... nee, toch niet... ja ja ja.... ownee, net niet. En dat dan tot het eindelijk wel lukt omdat mama een beetje helpt! :D:D

@Iggy
    Shit man! Alweer aan het werk! Ik hoop dat je je goed door je eerste werkdag heen hebt kunnen slaan!

@Daffie
    Poeh poeh. Die nachtdiensten hè. Blegh! Maar gelukkig heb je dan nu een paar daagjes vrij!

@Mieke
    En? Nog terug gegaan voor die sandaaltjes? Wel ook af en toe aan jezelf denken als je gaat shoppen hè! :)

@Married
    Die Thije!! Misschien dattie ook wel zin had in een wijntje? ;)
    Ik zou daar ook flink van balen en me rot voelen, maar hier kon je gewoon weinig aan doen. Gelukkig heeftie uiteindelijk wel nog prima geslapen!

Hmm, mn vrouw belt net. Of ik toch ff met t gastouderburo wil bellen of we t wel of niet doen. Ik heb besloten om het niet te doen en te vragen of ze verder willen zoeken naar iemand die niet zoveel kindjes tegelijk opvangt. Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij. Heb ook ff op dr naam gegoogled en zag dat ze op een site voor mensen met psychische problemen staat. Ze schrijft dat ze een post traumatische stress stoornis heeft en daar medicatie voor slikt. Gisteren zag ik dat ze om beide armen een brace draagt en ze vertelde dat ze daar een soort RSI aan heeft. Toch liggen de kindjes allemaal boven in bedjes. Vraag me af of ze Silje dan wel een paar keer op en neer kan dragen om te gaan slapen...
    Nee! We moeten t gewoon niet doen vind ik! Zow! *resoluutkijkendesmiley* :D

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Martientje, ik zou zeker nog een keer bellen! Zoals ik gisteren al zei, overschakelen geeft idd DARMklachten, maar toch geen eczeem? Dat is echt een allergische reactie, lijkt me...

Married, owww klinkt erg vervelend... Maar als ie echt honger had, dan had ie de fles wel gedronken lijkt me (want daar heeft ie normaal toch ook geen problemen mee?) en niet zo lang geslapen. Hem lekker tegen je aanhouden en wiegen is dan toch ook een goed alternatief! Als jij er een keertje 's avonds niet bent, moet ie t toch ook zonder je tiet kunnen!! Je hebt t prima gedaan meis.

Uk, haha wat grappig en knap van Ferry!
    Hier wil Vera dus ook steeds uit mijn glas drinken, maar vind dat toch een beetje eng ivm verslikken. Volgens mij wil ze me gewoon nadoen. Btw, een bekertje BV vind ik wel een beetje raar! Hihi
    Zo wil ze ook op de knopjes van de laptop drukken, echt een digital native dus ;)

Suske, ow wat een lastig dilemma... Persoonlijk zou ik Vera nooit naar iemand toebrengen waar ik geen goed gevoel bij heb... Maar ja als de ander niet te betalen is :( Kun je die ander echt niet uitleggen dat t voor jullie anders zoveel geld scheelt?

Miireii, hoezo apothekerskosten?? Daar heb ik nog nooit een rekening voor gehad geloof ik? Of moeten ze ze speciaal voor jou maken ofzo :( ??

Vera wilde gisteravond wéér niet slapen, toen vriendlief oppaste. Ik had haar nog snel een tiet gevoed voor ik wegging om 8u, maar daarna wilde ze niet meer uit een flesje drinken. Niet zo erg, maar vanavond toch maar weer een flesje proberen van vriendlief.
    Iig, gisteravond toen ik weer thuiskwam, heb ik Vera maar weer aangelegd en toen is ze in mijn armen weer in slaap gevallen. Vannacht om 3u weer gevoed helaas, maar daarna heeft ze lekker geslapen tot 8u, nog een half uurtje in bed geprutteld en gelachen en toen maar gevoed.

Gisteravond dus de laatste les nagym gehad. Op zich wel fijn, vond t niet zo heel boeiend, maar bij t afscheid toch weer een beetje dat gevoel alsof er weer een periode was afgesloten (brokinkeelsmiley ;))

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Kijk, dit staat in de mail:

Er is een verplicht eigen risico ingevoerd van 155 euro per kalenderjaar. Dit geldt voor iedere verzekerde van 18 jaar en ouder.
    Heeft u in 2009 zorgkosten gemaakt die uit de Basisverzekering vergoed worden? Dan betaalt u de eerste 155 euro zelf.
    U betaalt bij Menzis het eigen risico achteraf. We hebben de zorgkosten dan al voor u betaald. In uw geval aan de apotheek.
    Bij de volgende zorgkosten geldt geen eigen risico:
    - huisartsenzorg: de vrijstelling geldt alleen voor zorg van de huisarts zelf;
    - zorg in verband met zwangerschap en bevalling;
    - zorg voor kinderen tot 18 jaar;
    - hulpmiddelen in bruikleen;
    - tandheelkundige zorg voor verzekerden van 18 tot en met 21 jaar;
    - hulp in het buitenland door het gebruik van een Europese verzekeringskaart of een buitenlandformulier.
    Als er buitenlandse nota's worden vergoed dan is het verplicht eigen risico wel van toepassing.

een heel vaag antwoord dus. begrijp ook niet goed waarom ik dan die apothekerskosten moet betalen :(

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hahahahaaaa, jij lijkt af en toe wel zo'n baby uit Look who's talking.

Eh, ja zo gaat t hier ook! Vond ook al dat Yannique al zo'n enorme vaart heeft met omrollen!! Echt knap hoor :D

Oke dan...;) Nee, daar zou ik Vera ook zeeeeeeeeeeeker niet naartoe brengen, no way!!

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Miireii, strange...?! Niet echt een antwoord op je vraag zo toch...?

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Suske: Ik zou ook zeker Ferry daar niet heen brengen hoor! :$
    Thank God for Google ;)

Apothekerskosten: Had ik hier ook ineens... Bleek dat de Mirena behoorlijk wat geld kost.. En dan heb ik hem niet eens in gebruik hahaha
    Nou ja, niets aan te doen.

Maka: Vera is dus wel toe aan vast voeding, als ze al uit je glas wil drinken! Als je straks merkt dat Vera goed van een lepeltje kan eten kun je haar best een paar slokjes uit een beker geven. Gewoon rechtop houden en niet te scheutig :D Je 'moet' het dan niet uit een glas geven, maar uit plastic. Dat schijnt beter te zijn, want anders is het wel erg hard.

Deel Deze Pagina