Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Idd Uk, ben ik ook benieuwd naar!

En heeft iemand nog weleens wat van Caro (van Jort) gehoord?

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nee heb ook niets van ze gehoord.

Noppie, idd moeilijk om aan te geven wat je wilt als je niet weet wat je wilt ;)

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Volgens mij zijn we best veel feb-mams kwijtgeraakt door al die migraties naar nieuwe sites-toestanden.

Ebbie heeft net weer maar 70 cc gedronken :(. Vlak daarvoor had ze geen plas in haar luier :(. Net wel weer een spuitpoepluier, volgens ons is het niet echt diarree, maar wel wat dunner dan normaal waarschijnlijk. Kan je er nou vanuit gaan dat als de ontlasting redelijk normaal is dat ze dan voldoende vocht binnenkrijgt? Ik vind dit maar hardstikke lastig hoor.

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, hihi een ijdele poes. Klinkt idd erg poedelig :D :D
    Nou ja, mijn kat is geloof ik ook wel ijdel. Hij ziet er ook altijd wel heel parmantig uit met zijn witte sokjes en lange benen en als ie niet eet of slaapt zit ie zich idd altijd te wassen, haha.
    Ik zal ns op die site gaan kijken, moet ook nog een bikini.

Kuona, owjee, jij hebt wel erg zware nachten zeg, pfff. Vervelend sprongetje is dit he!!

Ja, Vera was vanmorgen dus ook ontzettend lekker bezig. Maar vanmiddag heeft ze van 2-5 geslapen. Ben benieuwd naar vanavond... :D! Nu is vriendlief dr in bed aan t leggen en zo te horen gaat t erg goed... :D

Klinkt leuk dat babyzwemmen bij jou! Zou ik denk ik niet durven trouwens, Vera onder water laten zwemmen! Maar met liedjes enzo lijkt me ook heel leuk hoor. Ik moet er nu echt es achteraan om ook te beginnen met babyzwemmen (*geeft zichzelf een dikke schop onder haar kont - smiley*).

Noppie, ach Ebbie een buikgriepje, zielig! Maar ze lijkt wel aan de beterende hand toch, nou hopelijk is t snel helemaal voorbij.

Uk, jeej hands up voor Ferry, dat doet ie ook soepel hoor!
    Hij is idd alweer verandert sinds de meeting, maar hij lijkt nog steeds heel erg op jou!!

Dat vind ik af en toe wel jammer, Vera vind ik helemaal niet op mij lijken, het is gewoon precies dr vader. Maar ja, komt misschien nog wel ;)

Iggy, hoe was t op je werk? En hoevaak heb je naar huis gebeld?!!!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Jeetje, lastig Noppie. Hoeveel heeft ze nu vandaag in totaal gedronken?

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, er zijn heel veel afgehaakt. Ook alweer een tijd niets gehoord van Amor en Bbelly...
    Maar kan me wel voorstellen hoor, het is natuurlijk allemaal ook veel drukker, zeker als je er ook nog bij moet werken!

7. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ik heb het niet helemaal precies bijgehouden, maar ongeveer dit:
    04.00 vannacht 120 cc
    08.00 wilde ze niks, eerst laten spelen, toen omgeveer 50 cc
    10.30 opnieuw geprobeerd, zo'n 65 cc
    03.30 opnieuw geprobeerd, zo'n 65 cc
    18.15 wakker gemaakt, zo'n 70 cc

Dus in totaal nog niet eens 400 cc. Dat is echt veeeeeeeel te weinig! Heeeeeelp!

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden,

geen tijd om alles terug te lezen, maar Noppie kun je Ebbie geen ORS geven om vochttekort aan te vullen.Krijgt ze wel gewoon haar mineralen en zouten binnen!! Anders even de huisarts bellen...

Hier gaat alles goed, schoonzusje is net geweest en heeft een heelleuk zonnebrilletje van hello kitty meegebracht en een zomermutsje....soooo cute!!!

9. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Uk : wat goed dat Ferry uit een bekertje kon drinken.

Suske: lastige situatie, maar vind 300 euro per maand wel veel, ik werk zelf op een kinderdag verblijf, en het valt best mee om je aandacht goed te verdelen over de kinderen, het is vaak wel goed voor de kinderen dat ze leren wachten b.v aan tafel we smeren eerst de broodjes en als iedereen heeft dan pas gaan we eten.
    Baby’s krijgen bij ons voldoende aandacht, omdat zei hun eigen schema hebben wij houden er op onze groep ook niet van om kindjes te laten huilen meestal is er wel iets aan de hand als ze huilen.
    Weet de reden niet waarom die 1e vrouw niet bij een gastouder bureau wil werken, voor haar maakt het financieel niet uit, ik zou wel voor iemand kiezen die bij een gastouder bureau geregistreerd staat, hier moeten ze ook een verklaring omtrent gedrag voor hebben van de gemeente, weet je zeker dat deze mensen in het verleden geen gekke dingen hebben gedaan.
    Lees nu dat je , je besluit al hebt genomen, succes met verder zoeken.

Noppie; wat sneu dat Ebbie al weer ziekjes is. Hoe is het nu met haar?

Mieke: 10 bikini’s kon je lekker passen.

Kuano: klinkt leuk dat zwemmen.

UK: leuk filmpje, wat een schatje is Ferry, kunt wel merken dat hij al wat ouder is, Fuad kan dat echt allemaal nog niet.

Noppie: goed in de gaten houden als je haar vel optilt (bij haar buik B.v) dit moet snel weer intrekken als het blijft staan heeft ze niet genoeg vocht meer,
    en het fontanelleitje moet ook niet ingedeukt zijn.
    Mijn dochtertjes ook uitgedroogd geweest, ze zijn dan heel sloom en reageren nergens meer op, en ze hebben geen plasluiers meer.
    Uitdrogen kan wel snel gaan bij kleintjes dus zal het zeker in de gaten houden, maar 400 cc is nog wel veel hoor, zolang ze niet alles uitspuugt of poept zit er nog genoeg in het lijfje,
    Mijn dochter dronk als baby nooit veel meer.
    Maar kan me voor stellen dat je, je zorgen maakt.
    Sterkte er mee.

Heb nog naar de Kinderarts gebeld maar die was vrij vandaag gggrrr
    Ben dus maar gewoon weer op de goeie voeding overgestapt, we zien volgende week wel weer. Heb ik dit weekend nog even rust in ieder geval.

Vandaag gezellig geshopt met mijn ouders, leuke kleren voor Jasmin gekocht alles voor 50% korting al vast voor het na jaar shirt met lange mouw en een spijkerbroek.
    En voor Fuad ook een leuk setje gekocht maatje 80 ook voor 50% dit kan hij in het na jaar ook aan. En een heel stoer body warmertje van simply collers of Beneton die was ook voor
    50 % kan hij volgend zomer aan maar vond het m zo stoer.

Fijn weekend iedereen

10. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ORS is idd wel een idee, goeie tip van Daffie.

Lekker gewinkeld dus Martine, leuk.

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Moet ik die ORS dan door de flesvoeding doen ofzo? Heb het sowieso nu niet in huis, maar kan het morgen wel halen eventueel. Ha zei hier niks over...

@ Martientje: ah, jij vind 400 dus nog wel veel. Hmm, normaal drinkt ze vrijwel 1000, dus een sterke afname in elk geval. Jij sterkte met Fuad's voedingsgedoe.

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Noppie, ik denk ook dat t nog wel meevalt... 400cc is niet genoeg om op te groeien, maar het is denk ik ongeveer de helft van wat ze normaal krijgt? Spuitluiers heeft Vera 3x per dag, dus daar zal ze ook niet zo snel van uitdrogen...?

Toen ik tijdens de zwangerschap uitgedroogd was, had ik zo'n 3 weken lang 1-2 glaasjes water per dag gedronken... Maar ja, ik ben geen baby natuurlijk.

Maar idd, let goed op die verschijnselen die Martine noemt en als je t echt niet vertrouwd: huisartsenpost bellen!

Martine, idd gewoon de goeie voeding geven en maandag nog een keer proberen te bellen naar de KA! Zou ik ook zo doen.

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Thanx Maka. Ja, ik let goed op die verschijnselen die Martine zegt ja.

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Meiden: hoe moet dat nou met dat foto-album toevoegen? Ik geloof dat je nu niet meer per foto kan uploaden ofzo?

15. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Gelukt! Er staat een hele mooie foto van Ebbie in mijn album! Dit was dus op vakantie!

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Waar zijn jullie toch allemaal? Kijk ff in mijn albumpje!
    Enne goed nieuws: Ebbie werd net huilend wakker en heeft 95 cc gedronken + ze had een plasluier. Pfff, kunnen we in elk geval een klein beetje gerust de nacht in....

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; heb even in je fotoalbum gekeken, maar wat een mooie foto's van Ebbie!! Fijn ook dat ze redelijk gedronken heeft en een plasluier.:)

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke
    Dankje ga het morgen proberen.

Hier een drukke dag gehad.
    Justin van en naar school brengen. Huishouden, boodschappen, Justin naar kinderfeestje brengen. Lekker tijd gehad om met Zoey te spelen. Ze draait nu de heletijd als ze op haar buik ligt naar haar rug. Is echt grappig om te zien. Toen ik haar vanmiddag na haar slaapje uit bed haalde lag ze weer anders om in bed. Jullie hadden dat koppie moeten zien. Echt van haha kijk eens wat ik heb gedaan. Sinds deze week ligt ze af en toe in haar doomoo zak. Ze vind het geweldig.
    Als jullie kindjes in de maxicosi zitten:$ willen ze dan ook proberen om te gaan zitten? Volgende week zaterdag gaan we lekker een dagje met opa en oma naar de efteling. Is nu 2 jaar geleden. Justin heeft er nu al zin in. Oja vandaag heeft Justin zijn 1e rapport gekregen. Hij doet het super:) goed op school, maaaaaaaaaaar begint een beetje bijdehand te worden. duhduh nog niets van gemerkt hihihi.:p

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, wat is Ebbie toch een prachtig meisje en ik zie jou er duidelijk in terug hoor maar R. ook! Past ze het shirtje al? Wat heeft ze een leuk rompertje aan.
    Enne ORS zijn zakjes poeder die je gewoon in water moet oplossen, kun je dus dmv een flesje aan haar geven.
    Gelukkig heeft ze weer wat meer gedronken en had ze een plasluier!
    Kijk maar even op deze site: ORS

Maatje, druk dagje gehad dus!
    Goh wat zijn de beebjes al actief zeg, ons apie is echt lui wat dat betreft, hihi.
    Wat goed dat Justin zo'n mooi rapport had, hihihi bijdehandje! Vast veel plezier volgende week als jullie naar de Efteling gaan, leuk. Het wordt mooi weer.

Wij hebben 2 afl. van CSI zitten kijken. Boaz heeft om half 9 zijn papfles gehad en ligt heerlijk onder zeil.
    Hihi toen hij eerder op de avond wakker werd was hij ineens heel hard aan het huilen, vast om aandacht. Maar mijn knuffel eendje (lapje) lag over zijn gezicht (speelt ie mee) en hij had er geen erg in dat papa binnen kwam om hem te pakken... hij schrok zo erg dat hij nog harder begon te huilen, hihihi niet leuk voor hem, maar het was eigenlijk best wel grappig. :)

Oh ik ben blij dat het weekend is. We hebben geen plannen, heerlijk!

20. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    'Noppie-glimt-van-trots-smilie'!!!! Geinig dat je mij in haar terug ziet, is toch leuk om te horen!
    Nou, jou Boaz is echt niet een sloom aapje hoor. Toen hij hier was kon al speeltjes vasthouden en pakken. Dat kon Ebbie toen ook echt nog niet hoor. Dat ben ik toen ik dat zag met haar gaan oefenen, door speeltjes in haar handje te duwen, hihihihi. Ik zag haar vanmiddag voor het eerst echt zelf een speeltje pakken. Dat draaien doet ze wel al af en toe, maar inderdaad alleen als haar arm goedligt. En ze probeert nu ook vanaf haar rug naar haar buik te draaien en beland dan steevast met haar pootjes tussen de spijltjes van de box of haar bedje...

Deel Deze Pagina