@ Mieke: ja, das n goeie tip van de WIJ-jonge ouders-foto-gebeuren! Ja, kan me voorstellen dat Boaz niet heel lang meer in zijn wiegje zal passen. Ebbie is voorlopig nog niet uit de wieg gegroeid. Wij gaan wel vanaf 2 maanden de wieg op haar kamer zetten! Jammer dat jullie systeempje gister nog even niet werkte. Hoe doe je dat trouwens als jij kolft? Hoeveel cc houd je dan aan voor de fles van bijvoorbeeld savonds laat? Zoveel als n beeb die flesvoeding in die periode moet krijgen ofzo? En toen op je verjaardag overdag. Je hebt toch niet lopen kolven tijdens het shoppen? Hoe doe je dat dan met die stuwende borsten? Ow, het gaat dus om het wennen aan het eigen kamertje. Tsja, we zullen haar in elk geval wel eerst in haar wieg in het kamertje gaan laten slapen snachts. En het verschonen doen we tot nu toe inderdaad altijd op haar eigen kamer. Hihihihi, voor een stoel en voeden op haar kamer is bij ons dus geen plek. Veel te kleine kamer.... @ Daffie: he wat balen dat de afspraak bij de gyn niet doorging vandaag. Maar euh, sporten heeft nog niet zo'n haast toch? Of ben jij ook zo;n fitte superheld? Ebbie ligt nog steeds te slapen beste mensen! Heb al pastasaus voor vanaaf gemaakt en heb ook al 45 minuten gerust, yes! En ik zit nu rustig n bammetje te eten. Mijn eerste dag alleen met Ebbie gaat tot nu toe erg goed. Misschien nog wel beter dan de dagen dat de oma's hier waren om te helpen... Hmmm....
Golfola, vervelend dat je je zo depri voelt meid....Maar goed dat je actie onderneemt voordat het te erg wordt! Sterkte! Iggy, ik heb het ook al over een eventuele volgende zwangerschap, maar mijn man heeft zoiets van 2 is genoeg. Zeker gezien mijn bekkenklachten tijdens en na de eerste zwanferschap en nu tijdens de zwangerschap weer. Hij vindt het risico te groot en is heel tevreden met onze 2 kids.... Eppie, ik heb het geprobeerd, maar het wil niet echt helpen, maar ik laat het niet bij een keer, misschien moet hij er gewoon aan wennen? Hoe is jou ervaring er mee? Mieke, ik bestel mijn foto's meestal bij snapfish (is van HP) en die zijn ook goed en niet erg duur. Daffie, waarom mag je nog niet in bad dan? Of is dit weer een rare vraag van mij?
Enna: In omneo zit ook johannesbroodpitmeel toch? Het schijnt dat best veel baby's daar juist verstopt van raken ipv dat het helpt bij moeilijke ontlasting. Misschien heeft Katie dat ook? Er is las ik ergens ook een alternatief in de handel wat de voeding ook dikker maakt (net als jbp-meel) maar geen verstopping geeft omdat het anders werkt en pas dikker wordt in de maag ipv direct in de fles. Weet alleen zo even niet hoe die voeding (ook van nutricia volgens mij) heet. Golfola: Wat jammer dat je je zo down voelt: sterkte! Blij dat je morgen even naar de huisarts gaat. Ze kunnen er vast wel wat aan doen en je zo depri voelen daar moet je ook geen maanden mee rondlopen. Axioma: was dat blikje redbull niet voor de papa bedoeld? Iggylover: hier ook al weer zin in nog een uk en daar ook al flink over gepraat Heb zelfs al geroepen dat ik nog wel een tweeling zou willen ... Het gaat ook zo lekker tussen de twee zussen hier en twee kids bevalt tot nu toe supergoed. alleen nog helemaal geen zin in klussen dus veel zal er voorlopig niet gebeuren En een eventuele derde ligt sowieso voor ons gevoel erg lastig: De kans op nog een kindje met down is gewoon best groot (ik ben niet meer zo piep helaas) en 1 kindje met down is (hopelijk) wel te doen, maar twee kinderen met down lijkt me van niet. En ook voor onze oudste lijkt me dat vreselijk moeilijk. De enige oplossing is volgens mij dan testen tijdens de zwangerschap (punctie) en dan evt de zwangerschap afbreken ... maar dat kán ik gewoon niet denk ik. Waarschijnlijk blijft het dus gewoon bij twee. Ook prima natuurlijk; ben er érg blij mee. Eppie: We zijn nog niet begonnen met inbakeren. Gisteravond wel geprobeerd met een badcape, maar die kreeg ze zo los Wil het dus maar met een 'echte' doek gaan proberen, maar eerst nog maar even wat inlezen over welke doeken/systemen er zijn. En misschien dinsdag ook even overleggen met de kinderarts. ik heb nog geen info gekregen over wat er precies op de planning staat dinsdag, maar ik ga ervan uit dat er een en ander wordt besproken over down en de gevolgen en dat de hele afspraken-molen in gang wordt gezet. Én dat er een hartecho wordt ingepland; wil wel dat dat snel gebeurd, want ik wil graag zsm weten hoe het met haar hart is en of ze geopereerd moet worden. Onze huisarts dacht van wel toe hij haar hart laatst beluisterde. Noppie: hier ook zo'n klein kamertje waar echt geen stoel in past De onze is nog geen 2x3 meter groot (maar wél moooooi nu hij éindelijk af is ) Vannacht ging het gelukkig weer prima. Om half acht vanochtend pas weer een voeding gegeven! Ze is geloof ik ook nog best moe van de paar onrustige dagen die ze heeft gehad en wil nu dus heel graag slapen. Na de fles vaochtend en ook na de tweede fles was ze veel korter echt wakker en viel toen heerlijk in slaap. Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, want meestal begint het huilen ergens rond zes/zeven uur en het houdt vaak tegen negen a tie uur weer op. Wij gaan zo even shoppen voor een wipstoeltje. Bij prenatal hebben ze 20% korting dus dat scheelt. De babybjorn wipstoel schijnt heel goed te zijn (zelfwiegend), maar wel pittig duur. Iemand ervaring ermee? Groetjes, Seyla
Hoi moeders! Ben ik weer. Hehe, bijgelezen! Gelukkig gaat t hier niet meer zo snel als tijdens de zwangerschap, maar ik ben toch wel wat uurtjes bezig geweest met bijlezen van een paar dagen (En tussendoor voeden, eten, de was etc). Ik zal beginnen met ff reageren... Vriend/meehelpen. De mijne vind ik af en toe ook wel wat laks. Vooral met uit zichzelf dingen aanpakken. Hij doer wel meer dan 'vroeger', maar ik moet t altijd vragen en krijg dan meestal wel een zucht. Dan word ik geirriteerd, want ik ben bv net de hele tijd met Vera of t huishouden bezig geweest en vind dat hij ook wel wat mag doen, vooral in t weekend. 's Nachts wil ik ook graag dat hij er af en toe uitgaat voor de luier van 5/6 uur (enige luier 's nachts), maar hij vindt dat onzin. Ik moet toch voeden? Ja, maar dat doe ik liggend in bed. Is toch anders dan er helemaal uit om te verschonen. Misschien dat ik ook maar wat luiers en doekjes op onze kamer leg, net als ik in de boxlade heb. Maar hij probeert t af en toe wel (helpen). Ach, de meeste mannen zullen t toch nooit helemaal begrijpen, als ie zn best maar een beetje doet! Mieke, ik heb soms ook nog wel last van mijn onderkant, en soms ook helemaal nergens last van. Ligt er vaak aan of ik heel erg veel gedaan heb. speentje/pink. Ik was eerst ook 'tegen' t speentje, maar ben er mee begonnen op 'aanraden' van het CB. En het werkt in veel gevallen heel goed bij Vera. Nog even uitstellen van de voeding, nasabbelen, inslapen, krampjes, iets anders? Maar vaak genoeg heeft ze m ook helemaal niet nodig, dus dan ga ik m ook niet aanbieden. t Schijnt ook wiegendood te voorkomen, zei de wijkVK. De pink vindt ze ook nóg lekkerder, die geef ik soms als ze heel hard huilt van de honger, geen speen meer wil en nog heel eventjes moet wachten. De speen accepteerde ze trouwens heel gemakkelijk, maar ik heb ook een speentje die ze helemaal niet wil. Maatje, ach zo zielig voor Zoey... Ik hoop dat ze er snel weer bovenop is. Sterkte voor jullie. Tirtilisko, super nieuws! Iggy, ik trek niet altijd schone kleertjes aan als Vera gespuugd heeft. Dan blijf ik aan de gang. Alleen als ze echt heel nat is. Ik wacht vaak ook nog even, want als ik ga verschonen gaat ze vaak juist nog meer spugen... Laten huilen, heb ik meestal niet zo'n moeite mee als ik weet dat er niets 'ergs' is. Als ze bv honger heeft, maak ik eerst nog even af waar ik mee bezig was (niet te lang natuurlijk). Of als ze gewoon onrustig is en niets helpt, soms even laten brullen. Sowieso ren ik niet altijd meteen bij de eerste kik op haar af, eerst ff aankijken of t zich niet snel vanzelf oplost... Uitslag, dat heeft Vera sinds een paar dagen op haar hele gezichtje, nek en borst. Ik denk zelf dat t warmte-uitslag is. t Wordt ook veel vlekkeriger en zichtbaarder als ze t warm heeft... Wel heel zielig Ik vind t sowieso moeilijk om te bepalen hoe warm ik haar nu moet aankleden naar buiten. Want vlgs mij heeft ze die uitslag doordat ze t in de lodger shelter vaak zo enorm warm heeft. Maar ik ga m ook niet half open leggen in de wagen, dat lijkt me ook niet goed... Misschien toch maar gewoon een dekentje in de wagen doen. Ik ben zelf een koukleum, terwijl Vera altijd goed warm aanvoelt (in haar nekje, dr handjes niet altijd, want die heeft ze graag naast dr hoofdje!). Dan vind ik t vaak zo lastig te bepalen wat ik haar aan moet doen, zeker nu met die warmte?-uitslag. Hoezo zal ze dus een lange dame worden? Dat kun je nu toch nog niet zeggen lijkt me? Vera is ook 55cm en wij zijn allebei rond de 1,70. Ik verwacht niet dat Vera veel langer zal worden...? Iggy, hihi die lucky! Wat ontzettend schattig! Droog huidje na geboorte, had Vera ook enorm. Vooral handjes en voetjes, dat hebben we ingesmeerd met vaseline. Daarna ging ze helemaal vervellen. Schijnt vooral bij beebjes die overtijd zijn te komen. Vera was 5 dagen te laat, maar volgens mijn eigen berekeningen nog langer. Ze had ook helemaal geen huidsmeer meer. Weer zwanger worden. Ik moet er niet aan denken om weer zwanger te zijn! Wel ben ik er de laatste tijd best veel aan aan t denken, omdat ik heel graag twee kindjes wil. Maar ik ben doodsbang om weer zwanger te zijn, omdat ik de eerste 12/20 weken een hel vond en ik als t weer zo erg wordt sowieso niet voor Vera zou kunnen zorgen. Dus ik zou heel graag willen, maar ik ben er heel erg bang voor en weet niet of ik t ooit nog zou aandurven en anders zie ik nu al enorm ertegen op. Maar het lijkt me zo vreselijk als ik daardoor al dit moois niet nog een keer mag meemaken . Nou ja, moet me hier ook eigenlijk nog helemaal niet mee bezig houden. Golfola, wat vervelend dat je je zo depri voelt. Kun je helemaal niet genieten? Lijkt me echt vreselijk, ik probeer heel bewust zoveel mogelijk te genieten en gelukkig lukt dat ook. Zo zonde als door de hormonen deze prachtige tijd overschaduwd wordt... Wipstoeltje, ik heb er pas een gekocht met een schommel/trilfunctie. Ik ben heel benieuwd, maar ik moet nog een batterij kopen, dus ik weet nog niet of t werkt! Ze lijkt er overigens wel een stuk beter in te liggen dan in de maxicosi, dus lijkt me dat de tijd hierin niet zo nauw komt...?
@Eppie, ja heb t hangmatje van mn zus gekregen, t ziet er ook best comfortabel uit Fijn dat Yannique vannacht beter heeft geslapen! Enne kolven moet je leren hoor, gewoon geduld hebben komt vanzelf goed! Hoe was t bij de fysio? @Mieke, ja ik sliep altijd heel vast, maar nu Josanne er is slaap ik blijkbaar erg licht... Maar kan me voorstellen dat je als je erg brak bent t ook even gehad hebt met de bv. Zeker voor jou als je ook alweer aan t werk gaat! Heb echt respect voor je! @daffie, balen dat je controle niet doorging! @Seyla, hihi ja dat is waar... maar t helpt wel. Al kan ik het niet echt lekker vinden... zucht onze buuf heeft weer haar celine dion uurtje... ze heeft 1 cd die ze dan op repeat zet... ik word er toch een beetje gek van hoor, doet ze al weken! Maar hoera Josanne heeft vanmiddag 2 uur in haar wiegje op haar kamer gelegen, waarvan 1 uurtje wakker en om zich heen kijkend en 1`uur slapend! Woohoo, heb er gelijk gebruik van gemaakt, de was opgehangen, was gevouwen, gestreken, en opgeruimd, beneden alles gestoft afgewassen en mn ouders ff gebeld! Ga zo lekker ff naar buiten met haar t oud papier wegbrengen... Morgen moeten we voor t eerst naar t cb... ben eigenlijk wel benieuwd wat ik kan verwachten!?!?!
Nog even over onszelf... Zaterdag hebben we Vera meegenomen naar een verjaardag. Ik durfde t bijna niet aan, omdat ze 's avonds vaak zo onrustig is en veel huilt/honger heeft. Maar we hebben t gewoon geprobeerd en t ging hardstikke goed! We hebben haar de hele avond op schoot gehad (en anderen ook). Ze was continu wakker, maar heel vrolijk en stil. Ik had een flesje gekolfd en die wilden we haar geven, maar na 2 minuten drinken begon ze te huilen en snapte de speen opeens niet meer. Ik heb het maar snel afgekapt en ben boven gaan borstvoeden. Daarna naar huis en in de auto viel ze direct in slaap! Zondag hadden we 's middags een verjaardag. Hij had een cafe afgehuurd en we dachten dat t niet zo druk zou worden. Bovendien mag er niet meer gerookt worden, dus Vera ging weer mee. Op zich deed ze t weer prima, heeft de hele tijd in de wagen geslapen. Maar t was een t%îng-herrie. Ik vond t helemaal niets, met al die onbekenden (voor ons) die ook allemaal even wilde kijken en veel te harde muziek en gepraat. Dus we zijn snel weer naar huis gegaan. Voelde me echt ff een slechte moeder die haar kind mee 'uit' neemt. Dat doen we dus voorlopig niet meer! Daarna hadden we bij mijn ouders nog ff de fles gegeven die we eigenlijk op t feestje weer hadden willen uitproberen. En toen dronk ze m helemaal goed leeg. T is een dr Browns fles, wilde ik uitproberen ivm spugen. En ze heeft daarna helemaal niet gespuugd! Dus die lijkt goed te werken. Maar wat ik zo raar vind, is dat je die flesonderdelen niet mag uitkoken (vlgs de gebruiksaanwijzing). Alleen de speen bij t eerste gebruik...? Verder had ik laatst een dag enorme pijn aan mijn tepels na het voeden. Ik kon er niets tegenaan verdragen. Gelukkig heb ik van die schelpen van Medela, maar zelfs daarmee had ik er nog pijn aan! Nu gaat t gelukkig al beter, maar kan dit toevallig iets van spruw zijn ofzo? Jemig is t alweer bijna 3 uur? Ik wilde nog heel veel doen vandaag! Vinden jullie ook dat de dagen nu zo enorm snel voorbij gaan? Zo langzaam als ik ze tijdens de zwangerschap vond gaan, zo snel gaan ze nu. (kan dat niet andersom ?!)
Hallo, ben ik ook weer even... heb wel het meeste bij gelezen, maar geen puf/tijd om overal op te reageren, sorry. Even ego: Thije wilde pas om half 2 slapen gisteravond om vervolgens om half 4 alweer wakker te zijn.. tot 5 uur pfff.. en toen om 8 uur weer wakker. Ga morgen toch maar even langs de huisarts, misschien heeft ie toch last van zn luchtwegen, hij rochelt ook zo steeds. De laatste dagen huilt hij echt mega veel, of het nou krampjes zijn? Ik weet het niet, hij slaapt ook bijna niet en als ie al slaapt is het bij voorkeur niet in zn bedje, maar bij mama in bed of op schoot. Nu ligt ie wel ff te slapen, heb net gewandeld, hij ligt nu nog in de kinderwagen. Sorry dat ik zo weinig van me laat horen, maar ik kom echt nergens aan toe en ben echt oververmoeid (maar klaag niet hoor!).. Dat betekent echt niet dat ik niet in jullie geïnteresseerd ben! Heb trouwens via internet de pacco doek aangeschaft (thanx voor de link daffie!) die wordt morgen of overmorgen bezorgd, ben benieuwd of dat gaan helpen... Als ie ligt ie te huilen is ie namelijk zo ontzettend druk met zn armpjes en beentjes en hij maakt zichzelf helemaal gek en nog meer overstuur. Liefs van mij
Noppie, ik kolf een medela flesje vol, dat is dan ruim 150 cc. Dat zou voldoende moeten zijn, maar daarom heb ik meestal 2 flesjes in de koelkast staan, mocht dit niet het geval zijn. Zaterdag met winekelen ging het best goed, geen last gehad van stuwing. Had er voor gezorgd dat ik voor we weggingen 1 borst had gekolfd en daarna heeft Boaz ook nog aan beide borsten gedronken, dus als het goed is waren ze beiden goed leeg. Verder weet ik ook niet precies hoeveel Boaz drinkt hoor. Stoel: hier ook een kamertje van 2x3 hoor, dus er past ook geen stoel in, wel een krukje, hihi. Seyla, mag ik vragen of jullie de combinatietest van te voren hadden gedaan? Axioma, ik heb ook een hangmatje, ooit aan mijn zus gegeven en nu weer terug gekregen, maar nog niet gebruikt. Denk dat het er ook niet van komt, kan hem niet goed in de box bevestigen en daar zat mijn zus destijds ook mee. Maka, oh gelukkig heb jij ook nog last... niet fijn natuurlijk. Maar ik was al bang dat er iets mis zou zijn met mijn onderkantje Moet zeggen als ik met een spiegeltje kijk dat ik het best een grote knip vind Ik denk dat daar nog een hechting niet helemaal lekker is opgelost of zo? Hier wat billenuitslag bij Boaz. En wat pukkeltjes in het gezicht van de bv. Ik wil ook nog niet weer zwanger worden hoor. Vriendje heeft het er wel over, maar ik weet niet of hij het nu echt serieus meent. Angela, ik krijg ook altijd mailtjes van HP snapfish. Maar nog nooit uitgeprobeerd. Wij hebben een heel leuk kraamcadeau gekregen van een zakenrelatie. Zijn vrouw is fotografe en nu hebben we een fotoreportage cadeau gekregen. Van Boaz of met z'n drietjes. www.enjoyfotostudio.nl Boaz die grijpt tegenwoordig flink mijn haar vast wanneer ik hem vast heb. Married, he gets wat een drama nacht zeg. Ik hoop heel erg dat het inbakeren voot Thije gaay werken. Zowel voor jullie als hem meer rust.
Jawel hoor, kan wel genieten, gelukkig! Maar er zijn soms van die momenten dat ik me depri voel. Gelukkig niet de hele dag door! Nu voel me bijvoorbeeld prima en opgewekt, maar dat wisselt zich soms af met depri gevoel. Of extra prikkelbaar en zo! Of snel in tranen. Ik wil inderdaad ook niet dat deze mooie tijd overschaduwd wordt door die rothormonen, daarom hoop ik dat mijn huisarts iets kan adviseren waardoor mijn hormoonbalans weer normaal wordt. Ik ga nu eens even een beetje bijlezen, waar hebben jullie het allemaal over! Julian heeft gisteren trouwens echt naar me gelachen! Echt zo mooi en schattig!
@ Mieke: Wat grappig dat je vriend ook vind dat Boaz en Dyon wel wat van elkaar weg hebben! Ik zal vanavond ook eens een foto van Boaz aan mijn vriend laten zien. Dat boek van Gina Ford heb ik ook thuis liggen. Geleend van een collega van mijn schoonzus. Ze had gezegd: "Geef deze maar aan je schoonzusje. Ik heb er met mijn kleine veel aan gehad, ze mag het wel van me lenen." Er staan inderdaad veel handige tips in, maar ik houd me niet echt aan haar schema's, Dyon heeft veel meer slaap (overdag) nodig dan hij volgens het schema zal 'mogen' hebben. @ Dayenne: Wat fijn dat je vriend je afgelopen nacht uit zichzelf zo goed heeft geholpen met Naomi! En lief dat hij daarna ook nog je rug ging masseren! Jij hebt zo even lekker bij kunnen tanken. Bijzonder hoe een beetje extra slaap al zoveel verschil kan maken! @ Enna: Wat zielig voor Katie, dat ze zo moet huilen en persen, maar dat ze haar ontlasting niet kwijt kan. Ik vind het raar dat het CB en de kinderarts zeggen dat het erbij hoort. Dat kan wel zo zijn, maar als je kindje er nou zó veel last van heeft dat is gewoon zielig! Meid, als jij denkt dat ze te veel last heeft, gewoon aan de bel trekken! Hopelijk heeft de huisarts een goede oplossing. @ Anne: Ik kan me goed voorstellen dat je liever niet weer de oude melk gaat proberen. Vervelend dat het toch wel zal moeten om het zeker te kunnen weten... @ Deesje: Spannend, eerste keer CB! Was alles goed? @ Golfola: Meid, wat vervelend dat je je zo depri voelt! Ik herken het (gelukkig) niet bij mezelf. Ik hoop dat de huisarts je kan helpen, het is niet leuk om je zo te moeten voelen... Dikke knuf voor jou! @ Axioma: Hihi , hier heeft de mama ook de RedBull uit de babydoos opgedronken. Was dan misschien bedoeld voor papa, maar mama had m meer nodig (en mijn vriend vind het smerige troep, dus had ik weer geluk, haha). Wat leuk dat je een hangmatje voor Josanne hebt! Is het een speciale hangmat voor baby's? Waar heb je die gekocht? Ik heb er zoeen gezien bij 'Eigen Huis en Tuin' (je moet toch wát kijken tijdens je verlof ) en dat leek mij ook wel leuk voor Dyon, maar ik weet niet waar ik er een kan kopen... @ Iggy: Ik vind het helemaal geen stomme vraag en ik herken je gevoel precies! Ik vind het ook geweldig om moeder te zijn, Dyon is echt het liefste en het mooiste dat me ooit is overkomen! Ik zou ook het liefst weer zwanger zijn. Wij gaan nu ook nog niet voor een tweede, maar ik weet zeker dat wanneer mijn vriend zoiets heeft van 'ik zou nu wel een tweede willen', dat ík er klaar voor ben! @ Eppie: Hoe lang heb je gekolfd? In het ziekenhuis heb ik 1 dag na Dyons geboorte geleerd dat ik het beste 5 minuten links kon kolven, dan 5 minuten rechts, dan 3 links, 3 rechts, 2 links en weer 2 rechts (of iets langer doorgaan als er nog melk uit komt na zoveel minuten). De afwisseling schijnt goed te zijn voor de productie, als er even niet zo veel melk meer uit 1 borst komt. Bij mij was het alleen niet nodig, omdat ik meteen na de bevalling al productie leek te hebben voor die 8-ling die in Amerika geboren is. Misschien helpt het afwisselen met kolven jou wel! Of zoals Mieke zegt, de stand van de kolf iets hoger. Succes ermee! @ Noppie: Oh, ik zou Dyon ook niet wakker maken hoor als iemand hem vast wil houden. Dan komen ze maar een andere keer terug, ik zou ook niet Dyons rust gaan verstoren. Het is wel jammer dat Ebbie steeds sliep als je zusje er was. Maar gelukkig heeft je zusje haar nu wél even vast kunnen houden! Over dat 'altijd op dezelfde plaats laten slapen en altijd op dezelfde plaats laten spelen' wat jij hebt gelezen in het boek van Ria Blom; ik probeer Dyon zoveel mogelijk te laten slapen in zijn ledikantje op zijn eigen kamertje, zodat hij leert dat dat zijn eigen plekje is. Maar als hij toevallig eens in slaap valt in de box of in de kinderwagen, dan laat ik hem daar ook gewoon slapen hoor! Ik vind ook; slapen is slapen. Zonde toch, om je kindje wakker te maken om hem naar een andere slaapplaats te brengen... @ Daffie: Wat jammer dat je afspraak met de gyn niet door is gegaan. Nog een weekje wachten voordat je weer mag sporten of in bad mag, balen... @ Seyla: Wat goed dat Bénine afgelopen nacht zo lang heeft geslapen. Hoe laat had ze haar laatste voeding gehad? @ Maka: Ik vind ook dat de dagen veel sneller gaan sinds Dyon er is. Tijdens de zwangerschap vroeg ik me ook geregeld af hoe ik in godsnaam wéér zo'n lange dag door moest komen, nu lijk ik tijd tekort te komen... @ Married: Ach, arme Thije, vervelend dat hij zoveel huilt en niet goed kan slapen. Dit moet voor jullie ook vermoeiend zijn. Hopelijk werkt het inbakeren in de Pacco-doek straks goed en kan Thije straks weer lekker slapen. Op deze manier krijgt hij zijn rust ook niet, denk ik? Nu even over onszelf: Vanmorgen ben ik met Dyon naar een verjaardag geweest. Iedereen wilde natuurlijk even kijken en heb heel veel complimenten gehad over Dyon. Zo leuk! Grappig was ook dat een vrouw die ik niet kende vroeg of ik zéker wist dat ík een baby had gekregen. Ze kon zich niet voorstellen dat ik nu al weer zo slank kon zijn. Hihi, dat is ook een compliment! Vanmiddag ben ik met Dyon even naar het inloopspreekuur van het CB geweest. Hij is in twee weken ruim 500 gram gegroeid en weegt nu 4760 gram! Ben zó trots op mijn kleine (grote) mannetje! Wat ik wel raar vond is dat ze Dyon alleen wilden wegen. De assistente van het CB zei dat ze de lengte alleen meten als je op afspraak komt. Is dit bij jullie ook zo? Of word er bij jullie CB ook wel gemeten bij het inloopspreekuur? Ik heb Dyon thuis maar zo goed mogelijk gemeten, want zonder zijn lengte te weten 'heb ik er weinig aan' om te weten hoe zwaar hij nu is. Gewicht moet immers in verhouding zijn met zijn lengte, niet met zijn leeftijd, nietwaar?
Ik heb het idee dat ik ook best een beetje down ben... of het komt doordat ik zo oververmoeid ben of dat er een andere reden is weet ik niet.. ik hou het wel even in de gaten. Begrijp me niet verkeerd, ik hou superveel van Thije, maar als ie zo heel veel huilt enzo, vraag ik me weleens af of ik het allemaal wel goed doe en waarom ik dit ook alweer zo graag wilde Sterkte!
@maka, wat knap dat vera het zo goed deed op t feest! misschien dat t alleen wel te druk was om uit de fles te drinken... sommige kindjes hebben dan echt even rust nodig.. haha ja vzn mij mag de zwangerschap ook wel sneller, en nu langzamer... er is zoveel om van te genieten... en ze groeien al zo snel! @Married, he wat vervelend dat Thije zo moeilijk slaapt... hopenlijk helpt de pacco doek! Hou jezelf goed in de gaten hoor, t kan natuurlijk best van de vermoeidheid komen... maar let goed op jezelf hoor! En die twijfels over doe ik het wel goed zijn heel herkenbaar hoor! @Mieke, ik heb een houten standaard voor de hangmat, wel een sta-in-de-weg, maar het is maar voor eventjes... Wat een leuk cadeau! Lijkt me erg gaaf zo'n fotoreportage! Weet je al wat jullie doen, alleen Boaz of jullie met zn drieen? @Golfola, wat lief van Julian naar je gelachen heeft! @Iloiza, haha ben ik dus niet de enige... nou moet ik wel zeggen dat ik dat redbull dus niet lekker vind... was de 1e keer dat ik t dronk, hihi en gelijk de laatste keer. Die hangmat komt bij mn zus vandaan, en ik geloof dat mn schoonzus hem daarvoor heeft gebruikt. Als je op babyhangmat.nl kijkt, daar staat de hangmat zelf op. Deze kun je dan in de box hangen. Ik heb er een houten standaard voor, kan hem dus naast me neerzetten, en dan Josanne heen en weer wiegen... @Lachen, heb t idee dat Josanne af en toe ook wat bewuster lacht... gisteren toen ik tegen haar praatte lachte ze, en later toen ik over haar wangetje aaide ook al
Married, dat gevoel hebben we allemaal hoor meid! Ik tenminste wel. Soms kan toch echt even mijn geduld verliezen en dan voel ik me geen goede moeder naar Boaz toe, die kan er immers helemaal niets aan doen, het arme ventje weet niet beter. Net was hij ook heel erg aan het huilen en word ik prikkelbaar omdat ik toch ook moet werken... dat is dan best moeilijk en denk ik ojee wat als ik het heel druk heb, dan zul je net zien dat hij zijn dag niet heeft. Op dat soort momenten kan ik echt tegen het werk opzien of tegen de zorg voor Boaz. Maar dan denk ik ook weer, het zal allemaal wel meevallen en goedkomen. Het is gewoon nog een kwestie van routine en aan elkaar wennen. Je zult zien wanneer jij straks de pacco-doek hebt dat het beter gaat. Net even naar buiten geweest, boodschapjes gedaan. Ga vanavond lofschotel maken, lekker gerold in ham met kaas en krieltjes er onder in de oven. Axioma, oh hangt ie niet in de box dan? Iloiza, ik ben nog niet naar het inloopspreekuur geweest, dus weet het niet. Weet iemand trouwens waar je die schema's/curves kunt krijgen, misschien downloaden, zodat je zelf ook die curve kunt bijhouden van de groei van je kindje? Is wel zo leuk toch?
Ben sinds vanmiddag overgestapt op Friso intensief HA 1 voor kinderen met koemelk allergie, ben naar het CB geweest die raden aan om dit te proberen en te kijken of de eczeem en de krampjes en de verkoudheid afnemen. Heb ook gelijk de verzekering gebeld en ik moest per mail een aanvraag doen voor vergoeding waarschijnlijk word het wel goed gekeurd. Kost me dus nu 90 euro per maand maar goed als mijn kereltje hierdoor niet meer ziek is dan heb ik het er voor over. Scheelt weer dat Jasmin net zindelijk is. Down gevoel: dit kan heel goed door de hormonen komen, na mijn vorige zwangerschap had ik hier ook erg last van ook was mijn suikerspiegel toen ontregeld ben toen bij een homeopaat geweest heb daarvoor druppen gekregen en dit werkte super. De artsen konden toen niets vinden en zeiden dit hoort er bij. Ben nu gelijk weer met de drupjes begonnen en moet zeggen voel me nog steeds goed.
Nieuws van Tirtilisko: Hij had gisteren het minimale gedronken wat hij moet drinken (zelf) en dat moet zo blijven. Ze hebben de coffeïne stopgezet (dit stimuleert de ademhaling) Morgen bloedprikken, als er dan geen coffeïne meer in zit, moet hij nog 72 uur zonder saturatiedalingen zijn en als dat lukt dan mag hij naar huis! Einde nieuws! Meid, heel veel succes! Ik duim voor jullie mannetje! Hopelijk voor het weekend thuis!
Hey meiden! Na lange tijd toch maar weer even bij jullie kletsen! Ik lees dat alles goed gaat hier over het algemeen... @maatje...het is inderdaad niet niets je dochter achterlaten in het ziekehuis.Ik hoop dat ze snel weer bij je thuis mag zijn. @darmkrampjes: Hier heeft Jade ook veel last van krampjes. Daarnaast spuugde ze ook erg veel. Vooral als ze een boertje moest laten zat het soms bij de muur omhoog. Op aanraden van de vk ben ik nutricia Omneo gaan gebruiken in combinatie met sab simplex. Sab simplex is een homeopatisch middel wat je bij de fles in doet.Het smaakt naar framboos en is geheel onschuldig.Sinds het gebruik van die twee hebben we een heel ander meisje in huis. Ze slaapt nu tot 2x 5 uur door... En dat doet mamma ook erg goed... @onzekerheid: Hier een behoorlijk onzekere mamma. Ik bevestig dan ook helemaal je verhaal married... Zeker als ze huilt (en toen ze nog zo spuugde) zakte me de moed steeds meer in de schoenen... En helaas merken onze kindjes dat ook weer. Nu ze alles weer binnen houdt, lekkere poep en plas luiers heeft ben ik ook weer rustiger en Jade ook. Vandaag was mijn eerste dag helemaal alleen met Jade. Mijn moeder is er namelijk na het vertrek van de kraamverzorgster nog een paar dagen geweest omdat ik nog niet zoveel kon. Vond het best spannend, maar we zijn de dag goed en lekker doorgekomen met z'n 2. Hoe lang hebben jullie trouwens last gehad van jullie bekkenbodemspieren? (als jullie dat al hebben gehad). Ik heb namelijk nog steeds het gevoel dat ik 10 kilo aan mijn schaamlippen heb hangen....pffff.... liefs Karina
karina leuk weer wat van je te lezen golfola: hoop dat je snel van je depri momentjes af bent... nou vind wel fijn dat levi zo rustig is maar soms vind ik hem eng rustig hahaha je hoort juist tegenovergestelde dat beebjes veel huilen enz
Enna: Ik herken het! Ferry zit de hele dag te persen, zo ontzettend zielig! De neuroloog zei dat het wel bij prematuren hoorde. Ik heb gewoon vanmiddag de huisarts gebeld en gezegd dat ik iets anders wilde. Dat de lactulose niet goed zijn werk deed. (dan weer spuitpoep, dan weer 3 dagen niet. ) en ik had het idee dat de dunne poep langs de dikkere liep. De huisarts (nou ja, de assistente) vond het geen probleem en morgen ligt er iets anders klaar bij de apotheek. Married: Ferry is ook zo huilerig geweest de afgelopen dagen... Denk dat hij een sprong heeft gemaakt. Dat komt meestal bij 5 weken, maar kan natuurlijk best zo zijn dat Thije iets vroeger is. Ik word er soms ook moedeloos van, vooral als hij zichzelf helemaal over de zeik helpt.. Mieke: Zo'n groeicurve zou ik ook wel leuk vinden, heb ze nog niet ergens gezien... Golfola: Echt goed dat je naar de HA gaat hoor, beter het zekere voor het onzekere nemen. En wie weet heeft hij een wondermiddel @ Anticonceptie: Ik heb vandaag mijn huisarts gebeld voor de Mirenaspiraal, maar hij wilde liever dat mijn gyn dat zou doen ivm de bevalling enzo. Dus ik de gyn gebeld en een afspraak gemaakt. Ze gaan dan eerst kweekjes afnemen enzo om te kijken of ik geen infecties en dergelijke heb. Want die zouden door de spiraal verder naar binnen kunnen worden gebracht. Dan krijg ik een belafspraak voor de uitslag en als alles goed is krijg ik de spiraal geplaatst. Mooi voordeel: ik hoef niet ongesteld te zijn als hij geplaats wordt! Daar zag ik wel erg tegenop. Ze zei dat als je eenmaal bevallen bent dat de boel wel een beetje open is daar Weer een hele geruststelling!
Hallo dames, Waar Lisanne vandaag toch wel niet last van heeft? Gisteravond om 11 uur heeft ze de laatste fles gehad en heeft toen doorgeslapen tot de voeding van 7 uur vanmorgen (165cc). Vervolgens heb ik haar om half 11 gewassen en daarna haar fles (165cc) gegeven. Om 3 uur heeft ze nog 60cc gedronken maar viel daarbij weer in slaap. .. en ze slaapt nu nog steeds. Normaal gesproken meldt ze zich overdag echt wel elke 4 uur voor haar flesje en is ze ook echt wel wat meer wakker, maar nu is ze niet wakker te krijgen. Hoop toch wel dat ze genoeg voeding hbinnen krijgt vandaag... Vanmiddag mirena laten plaatsen, pfeww dat was ook geen pretje. Heb het gevoel dat ze me net gestript hebben, maar goed, als alles goed is ben ik nu voor 5 jaar beveligd haha!