Even weer heel snel: @Mieke: Wat erg dat je fobie uit is gekomen!! En super dat je, ook al is het onbewust, Boaz wel goed hebt opgevangen! Sterkte met je enkel. En niet dat ik je op andere gedachten wil brengen ofzo, maar hou er rekening mee dat Boaz met de fles ook regelmatig wakker blijft worden. Ik merk het nu dus met Morris, die wordt ineens ook echt vaak wakker 's nachts. En dan heeft hij volgens mij helemaal niet echt honger maar meer mama honger. Ook al drinkt hij vervolgens wel. Maar ik kan me goed voorstellen dat je alles wilt proberen om van die slapeloze nachten af te komen! Ow...mijn s.moeder is er met vriend dus ik moet alweer verder. En Morris is net, tegen mijn prinicpes in, in slaap gevallen in de wipper. Oeps! Tot later!
Esther, wat een leuke shirtjes! Martine, lekker hoor dat je zo bent afgevallen, hopelijk kun je het weer een beetje opbouwen en heb je er geen last van. Kuona, we zien wel, ik realiseer me wel dat meneertje niet meteen anders zal slapen op de flesjes, maar wie weet. Boaz heeft vandaag zijn flesje om 12 uur gehad en ging om half 2 slapen en slaapt nu nog, al weer 4 uurtjes. Ik denk dat hij ook wat van slag is door vannacht en vanmorgen.
Boaz draait zijn ritme om...stoute jongen. Hij moet inderdaad 's nachts slapen en dan overdag mag hij wel wat meer wakker zijn
Hmmmm, Ebbie heeft laatste voeding om 16.15 gehad, slechts 110 cc. Ligt nu ook al uren te slapen. Hopelijk is ze niet ook haar ritme aan het omdraaien...
Wat een slaapkoppies allemaal. Myrthe slaapt ook wel erg veel vandaag, maar komt wel voor de fles. Misschien ligt het aan de dag ofzo.... Ga morgenochtend extra werken, er is iemand ziek geworden. Manlief vindt het niet erg, alleen kunnen we nu pas 's middags vaderdag vieren. Nou ja,krijgt ie dan zijn kado'tje toch! Kreeg van de week iets van friso voor gratis potjes en nu weer van nestle....daar staat op "gefeliciteerd, uw dochter is nu 6 maanden".....bij mijn weten is ze 4,5 maand, maar goed
@Noppie: Wat een mooi meisje is Ebbie. Ik had haar alleen nog maar gezien op de foto's van je banner en die zijn al best oud denk ik toch? Echt een wijs koppie! En dat met de voetjes tussen de spijltjes van box/ledikant doet Morris sinds een paar dagen ook. Daarstraks lag hij boos in bed en hij was bijna op zijn buik beland. @Maka: En hoe is het vandaag gegaan met Vera? @Married: Wat een rotavond had je...eh...gisteren of eergisteren? Kan me wel voorstellen dat je je schuldig voelt. Hier durf ik het ook nog niet aan om alcohol te drinken. Morris drinkt slecht uit de fles en komt op onvoorspelbare tijden. Ik mis het eerlijk gezegd ook niet hoor. En hier volgens mij nog steeds op het hoogtepunt van de sprong (maar dat denk ik al een paar weken volgens mij ) Hij ligt nu eindelijk te slapen maar hij is heel de avond wakker geweest. @Eppie: Leuke shirtjes zeg! @Mieke: Oei dan heeft Boaz lang geslapen! Hoe laat is hij uiteindelijk wakker geworden? @Vaderdag: Hier krijgt vriendlief niks. Hij wil gereedschap, ik ben er een paar keer over begonnen dat hij wel mee moet gaan want ik heb er geen verstand van... Nouja, dat komt binnenkort wel. Hij heeft net een nieuwe camera gekocht voor zijn werk, das ook al heel leuk! Daar kunnen we echt supermooie foto's mee maken en filmpjes in hd-kwaliteit, echt heel scherp dus! Hier alweer een drukke dag achter de rug. Pffff morgen de laatste drukke dag (= familiedag) en dan hopelijk weer een beetje terug in het ritme. Hopelijk gaat Morris dan ook weer wat beter slapen. Gisteren heb ik hem om 0.00 wakker gemaakt voor laatste voeding en weer terug in bed gelegd. Toen werd hij om 0.30 alweer gillend wakker! Hij was absoluut niet te sussen helaas dus heb ik hem toch maar weer naast me gelegd. Gelukkig hebben we allebei redelijk geslapen. Hij kwam wel voor een voeding maar die heb ik lekker liggend kunnen geven dus dat viel wel mee. En ik heb mijn draagding af, jeej! Morris is er ook wel happy mee want hij viel lekker in slaap. Ik kan hem ook voor op mijn rug gebruiken. Dat heb ik daarstraks gedaan, toen kon ik mooi nog even stofzuigen en dweilen samen met Morris. Helaas spuugde hij wel heel mijn rug onder Hier nog even een fotootje, het was een beetje een probeersel dus niet echt een heel leuk stofje. Binnenkort ga ik op zoek naar een echt leuk stofje en dan maak ik er nog één. (En dan hopelijk iets netter ) En zo zit hij aan de achterkant: Waarom kun je geen foto meer in je bericht plaatsen? Ik krijg alleen een link. Stom!
Mieke, ojee wat schrikken zeg en dat doet ook enorm pijn!! Heb je geen blauwe/gezwollen voet nu...? Ik heb een paar jaar geleden mijn enkelbanden gescheurd met volleybal, is zeker geen pretje!! Bah, ik heb een tijd met krukken moeten lopen toen. Maar het is gelukkig allemaal zonder restklachten hersteld hoor! Tja, lastig dilemma met de BV en ik wil je zeker niet aanmoedigen om te stoppen, want dat is een keus die je zelf moet maken. Maar op deze manier is BV geven gewoon niet leuk meer en misschien ook wel niet meer het beste in jouw situatie. Zou best kunnen dat je voeding terugloopt, maar misschien is t ook gewoon mamahonger van Boaz omdat hij overdag minder de borst krijgt. Geen idee. Maar stel dat Boaz op de fles ook 's nachts blijft komen, dan kan je vriend je iig aflossen. Maarrr we hopen natuurlijk allemaal dat de fles jullie gaat helpen om de nachten door te gaan slapen! Married, balen vh weer! Jij en Uk, gefeli met de (gecorrigeerde) 4 maanden! Noppie, fijn dat Ebbie weer wat beter drinkt. Regelmaat komt wel weer, kan niet allemaal tegelijk he! Leuke verjaardag gehad? Eppie, stoere shirtjes voor Yannique hoor, past idd helemaal bij haar image ! Martientje, oh dat zou fijn zijn als je weer wat suiker zou kunnen eten! Ik weet een beetje hoe vervelend t is, tijdens de zwangerschap verdroeg ik geen melk en (teveel aan) suiker en vet meer. Echt zwaar irritant vond ik!! Kun je ook niet tegen (natuurlijke) zoetstoffen trouwens? Vaderdag, ik ben eigenlijk uiteindelijk een beetje vergeten iets te kopen, had t eigenlijk wel willen doen. Maar ja, hij had ook niets voor mij met moederdag! Sterker nog, hij was er niet eens. We hebben dus vanmiddag maar besloten dat we binnenkort een mama en papadag houden!! Kuona, wat knap dat je die draagzak/doek zelf hebt gemaakt! Verjaardag vandaag was gezellig, maar Vera heeft veel te weinig geslapen. Normaal slaapt ze wel 3 uur en nu had ze alleen nog maar in de auto een krap uurtje geslapen. Dus rond 5u begon ze te jengelen, en ze kon natuurlijk niet in slaap komen in de drukte in de wagen... Dus heb ff een blokje met haar in de wagen gewandeld en ze sliep! Daarna weer te vroeg wakker door de honger etc etc. Dus we waren al bang voor vanavond. Maar ik heb haar net wakker (maar doodmoe) in bedje gelegd en... ze slaapt!! Jeuj! Ik duik nu ook snel mijn bedje in. Fingers crossed voor een goeie nacht allemaal!!! xx
Goeiemorgen! Kuona, heb je de Mei Tai nagemaakt? Leuk hoor en draagt ie prettig? Op een ander topic waar ik ook meeschrijf is iemand die ze nu ook zelf maakt, misschien gaat ze er ook eentje voor mij maken, want de tricot slen is toch niet mijn ding, de babybjorn blijft het nog wel goed doen. Maka, fijn dat de verjaardag op zich wel goed is gegaan, maar ja het blijft toch wel een feit dat de kleintjes op zo'n dag altijd uit hun ritme zijn, wat je ook probeerd. Is de nacht goed gegaan. Leuk toch een mama en papadag saampjes, veel leuker dan verspreid vader/moederdag. Boaz heeft gister om 22 uur een papfles gehad en kwam weer om 2.30. Ik had nog zo aan mijn vriend gevraagd of hij niet op de bank in slaap wilde vallen, want ik kan gewoon niet 2 trappen af om hem wakker te gaan maken midden in de nacht... je raad het al :x gelukkig was ik zo slim om de telefoon mee te nemen en heb ik hem wakker gebeld op z'n mobiel, hihi (sukkel). Daarna kwam Boaz al weer om 5.30, toen lag vriendlief wel naast me. Boaz was helemaal overstuur van de honger. Misschien moet ik maar Nutrilon goede nacht gaan proberen als laatste voeding, of Nutrilon Forte voor de laatste voeding (voor hongerige baby's). Hij had gisteravond dus tot 19.30 geslapen, gewoon 6 uur achter elkaar. Dat is toch wel heel erg lang zeg.. hij had zeker iets in te halen van de onrustige nacht daarvoor of zo? Ik heb overigens wel redelijk geslapen doordat ik er nu niet uit hoefde. Uiteraard ben ik dus wel wakker geweest, maar het scheelt wel als je kunt blijven liggen. Op een gegeven moment deed zelfs mijn voet erg veel pijn tijdens het liggen, dus ben er maar uitgegaan vanmorgen. Lekker gedoucht, want dat was er gister ook bij ingeschoten. Dus weer lekker fris voor vandaag. Jammer dat ik morgen nu niet kan gaan babyzwemmen. Ik hoop ook dat mijn voet weer over is volgend weekend, want dan gaan we naar Vlieland.
Mieke Dan kan dat het ook niet zijn. Kan zo in 1x veranderen. Zoontje van een vriendin had het ook overdag veel slapen en snachts vaak wakker. Hoe is het met je voet? Hier allemaal zwak ziek en misselijk. Justin heeft gisteren gespuugt. Gelukkig gaat het weer wat beter met hem. Vanmorgen papa ontbijt op bed gegeven. Justin had een deurhanger gemaakt op school met niet storen erop. Zelf hadden we een t-shirt met speciale verf gemaakt voor papa. Justin had er ook 1 voor zichzelf gemaakt. Dus die moeten vandaag aan. hihi. Straks komen mijn schoonouders hier voor vaderdag kan Justin even lekker binnen blijven vandaag. Moet de mannen ook nog knippen vandaag.(hebergeenzininsmiley). Zoey heeft weer geslapen van 7 tot 7. Denk dat ze het nu snapt. Soms wordt ze snachts wakker het enige wat ze dan krijgt is haar speentje. Als ze overdag in bedje ligt en haar speentje kwijt is laat ik haar gewoon jammeren. Gaat goed ze valt dan redelijk snel is slaap. Kan merken dat we makkelijker en meer aandurven dan toen met Justin.
Goeie morgen meiden. Maka: te veel natuurlijke zoetstoffen merk ik ook en koolhydraten worden ook omgezet in suikers als ik pasta heb gegeten merk ik dat altijd s nachts. Maar gelukkig gaat het weer de goeie kant op, als ik alles weer kan eten straks kan ik gaan puzzelen voor Fuad zijn dieet. Mieke: balen dat Boaz toch weer s nachts komt. Misschien omdat hij s middags zo lang had geslapen, als ik dat bij Fuad doe komt hij ook altijd s nachts ik zorg er voor dat ik heb om de 4 uur voed en dat hij overdag ongeveer zijn 1000 cc krijgt en dan red hij de nacht wel. Maatje: dat heb ik ook dat je met een 2e wel makkelijker word. Kuano: wat goed dat je dat draagding zelf kan maken. Heb een druk weekje deze week voor het eerst weer 3 dagen werken en we gaan donderdag naar mijn ouders paar dagen logeren. zou wel heerlijk weer worden dus das wel leuk.
Martine, succes met je drukke weekje! Leuk weer even bij je ouders logeren. Maatje, beterschap voor jullie allemaal! Nog even een vraagje, je hebt ook van nutrilon goede nacht melk (vanaf 6 mnd), maar op de site staat dit als tip bijv. al bij 4-5 maanden wanneer kleintjes nog niet doorslapen... mag ik dit dan wel geven.
@Mieke: Het is idd een Mei-Tai Ik had een handleiding op internet gevonden en nu dus zelf gemaakt. Ik vond het helemaal leuk om te doen dus ik ga er binnenkort nog één maken maar dan met een echt leuk stofje. Ik heb nooit een babybjorn gedragen maar dit draagt heel fijn. En voor Morris is dit ook beter omdat hij niet aan zijn kruis hangt maar netjes met beentjes om mij heen en zittend op zijn kontje. Morris kwam vannacht ongeveer op dezelfde tijden als Boaz. Zou er iets in de lucht zitten ofzo Misschien heeft het wel te maken met de stand van de maan @Maka: Ja balen is dat he, als ze helemaal uit hun ritme zijn. Maar soms kun je daar ook gewoon niet omheen. Hoe is het vannacht gegaan? @Maatje: Fijn dat Zoey weer goed slaapt. En wat sneu dat Justin ziek is. Mooi dat het weer wat beter gaat. @Martientje: Bah, 3 dagen werken is ook wel veel hoor! Hier is de familiedag in volle gang. Iedereen is nu weg om een fototocht te gaan lopen. Ik ben nog ff hier gebleven omdat Morris heel moe was, die heb ik dus maar in bed gelegd. Misschien dat ik dan nog ff ga als hij wakker wordt. En anders blijf ik gewoon hier, straks hebben we hier ook nog een spel en een bbq dus ik mis niet alles. Oja, gisteren waren we pannekoeken gaan eten in het pannekoekenhuis en Morris was natuurlijk ook mee. Vorige keer ging dat niet zo goed, maar nu was hij in slaap gevallen in de wagen. Hij heeft heel de tijd liggen slapen terwijl het echt heel druk was! Ik was helemaal verrast Het eten smaakte toch beter nu hij niet zo mopperde.
Goeiemorgen! @Mieke: jeetje dat is schrikken zeg als je zo van de trap valt. Gelukkig is met Boaz alles goed. Laat je man je maar goed verwennen hoor! Slimmerd, dat ie op de bank in slaap gevallen was. Gelukkig had jij eraan gedacht die telefoon mee te nemen @Martientje: ik moest eigenlijk ook minder suiker gebruiken, maar ik vidn dat echt moeilijk hoor. het lukt me ook niet zo goed eerlijk gezegd.... Wat een gedoe met die voeding zeg. Jullie hebben dat provoceren nu al zo vaak gedaan toch? Alvast veel pelzier bij je ouders! @Maatje, vervelend dat jullie allemaal ziekjes zijn. Hier is Katie ook een beetje ziekjes. Ze had gisteren voor het eerst echt koorts! Heb haar een zetpilletje gegeven en in haar bedje gestopt. Vanmorgen was het alweer een stukje beter met haar. Ze is alleen snotverkouden! @Maka: heeft Vera een beetje geslapen vannacht? Hopelijk is ze vandaag niet zo jengelig dan. Katie is de dag na een feestje erg uit haar hum. hahaha, een papa en mama dag is ook leuk. Lekker elkaar verwennen @Noppie: wat een lieve foto's van Ebbie. Ze is een heel teer poppetje he. Heel fijntjes. Heeft ze gisteren nog meer gedronken? Beetje eng lijkt het me wel dat ze zo weinig drinkt hoor. Stom ook dat de huisarts niks doet. @Eppie: stoere shirtjes! waar heb je die gekocht? Ik heb voor Katie (eigenlijk voor papa dus) een speen gekocht van rocksuperbaby (ofzoiets). Vond ie helemaal stoer. @Kuona: ik vind dit stofje ook al heel leuk! Wat knap dat je dat zelf gemaakt heb zeg. @Daffie: jammer dat je toch nog moest werken vanmorgen. Fijne middag iig! @Uk: ferry die al drinkt uit een beker? Jeetje wat knap van hem! Lijkt me een leuk gezicht hoor En nu is het alweer goeiemiddag geworden. Rob is helemaal blij, hij heeft van ons rockhero + gitaar gehad. Is al de hele ochtend herrie aan het maken.... *zucht* Katie had op het kdv een sleutelophangrekje gemaakt, knap he Ziet er wel lief uit. Ze heeft gelogeerd bij mijn schoonouders en nu is ze snotverkouden en gisteravond had ze zelfs koorts 38.6. Maar vanmorgen was het alweer gezakt. Mijn s.ouders hebben zoiets stoms gedaan, ik was echt heel boos. Ze hadden Katie los in de auto meegenomen! Mijn s.vader vond het teveel gedoe om en de wagen en de maxicosi mee te nemen en het was "maar voor een klein stukje". Nou sorry hoor, maar daar ben ik het echt niet mee eens. Rob heeft dat ze hopelijk goed duidelijk gemaakt. Katie is nu bijna 6 maanden, dan mogen we overgaan op opvolgmelk! Wat gaat die tijd snel he. groetjes, Lisanne
@Mieke: kun je niet beter eerst de voeding voor hongerige baby's proberen? Lijkt me beter dan voeding die pas vanaf 6 maanden mag.
@Enna: Sjongejonge wat ontzettend stom van je schoonvader! Maar voor een klein stukje. Dat vind ik wel zo'n ongelofelijke K-smoes! Die smoes wordt ook zo vaak gebruikt voor kinderen niet in de gordel, alcohol achter het stuur enz... Alsof er dan niks kan gebeuren! De vrouw van mijn s.vader maakte laatst ook zo'n opmerking. We gingen met z'n allen eten en wilden met twee auto's rijden. Ik zei iets over of dat wel paste en toen zei ze: "ja hoor, of is het tegen je principes om Morris op schoot te houden?" Ja natuurlijk is dat tegen mijn principes! Maarja, zij stammen allemaal uit de tijd dat baby's nog los in een reiswieg op de achterbank stonden.
Yannique heeft gisterenavond om 22:30 heel haar papfles op en ik hoorde ze vannacht om 2:30 ineens brabbelen. Ik ben er toen niet naar toe gegaan en toen is ze toch wel weer in slaap gevallen hoor. Om 5 uur lag ze alweer te kletsen en toen heeft mijn man haar de fles gegeven en weer op bed gelegd. Om 7 uur was ze alweer wakker en toen heb ik haar maar weer even bij ons in bed gelegd. Om 8 uur weer in haar eigen bedje gelegd en toen was ze rond 9:15 weer wakker. Dus dat was me het nachtje weer wel. Toen heeft ze gegeten en is ze onder de douche geweest met mij en daarna was ze helemaal kapot en viel ze als een blok in slaap. Zal zo eens gaan kijken of ze nog steeds aan het slapen is. Lang leve het sprongetje! @Martientje: ik weet wat het is om af te vallem hoor, dus ook wat je er voor moet opofferen! En heb je nog goed geslapen, ondanks het ijsje waar suiker in zat? Sterkte en veel succes met het weer moeten gaan werken de komende week. @Mieke: hoe is het nu met je? Goed dat je je vriend gewoon wakker gebeld hebt! Misschien is de voeding voor hongerige baby's idd wel iets voor Boaz. Kwestie van uitproberen denk ik. Heb je ook al rijstebloem door de melk geprobeerd? Dat wil soms ook wel helpen met doorslapen?! @Daffie: jeetje extra werken vandaag. Ijverig hoor. @Kuona: veel plezier vandaag met de familiedag! Mooie draagdoek heb je gemaakt hoor! Maaruh dat Morris even je rug onderspuugt is dan weer wat minder he! Mooi dat Morris sliep tijdens het pannenkoeken eten. @Maka: ja ik vond ook dat die shirtjes goed bij haar image passen! En heeft Vera goed geslapen gisterenavond en vannacht? Logisch dat ze dan uit haar ritme is op die verjaardag. Wij hadden vorige week ons campingbedje meegenomen en toen heeft Yannique daar toch ook goed geslapen! @Maatje: wat schattig dat Justin die shirtjes met jou samen had gemaakt. Daar willen we natuurlijk wel even een foto van zien he! @Enna: wat naar dat Katie ziekjes is. Hopelijk knapt ze snel weer op. Dat is idd eng als ze katie zo los hebben meegenomen. Goed dat Rob even duidelijk heeft gemaakt dat dat niet de bedoeling is. Shirtje heb ik besteld via: www.funkyxs.nl X Esther
@ Kuona: ja, die foto;s van mijn banner zijn aardig oud ja. Ik zal ooit eens nieuwe uitzoeken en vragen aan mijn vriend hoe dat moet. Ebbie begint nu inderdaad steeds meer op haar zij te draaien en beland dan met haar pootjes tussen de spijlen. Duurt niet lang meer voordat ze op haar buikje zal kunnen draaien denk ik. Wat leuk dat je nou je draagdoek hebt kunnen afmaken. Creatief hoor! @ Maka: dat is ook een leuk idee, een gezamelijke mama- en papadag. @ Mieke: tjee, wat is kleine Boaz toch een hongerlapje. Gisterochtend was hier ook een Boaz, maar dan al van 5 jaar oud, leuk jongetje joh. Ik zou er rekening meehouden dat je enkel volgende week al wel een stuk beter is, maar dat je hem nog niet volledig normaal zal kunnen belasten hoor Mieke. Stel je maar in op een terrasje en poot omhoog en uitkijken over de zee. Heb je goede stevige wandelschoenen waar je enkel niet in kan zwikken? Weet je hoe je je enkel zou kunnen intapen/zwachtelen? dat zou dan wat extra steun kunnen geven nog. @ Maatje: he vervelend dat jullie allemaal niet zo lekker zijn. Klinkt goed hoe jullie met Zoey omgaan. Kan me voorstellen dat je het bij een tweede allemaal wat sneller door hebt ja. @ Enna: ach arme Katie dus ook al ziekjes geweest, zielig he. Kan me voorstellen dat je boos was op je s-ouders ja, belachelijk, ook tijdens een klein eindje rijden kan er wat gebeuren natuurlijk. Ebbie kwam vannacht om 05.00, wel weer wat later, maar nog steeds niet oude ritme. Ze dronk toen wel netjes haar 170 cc en gisteravond ook netjes 200 cc. Maar om 08.30 maar 80 cc en om 11.15 dan weer 130. Het blijft nog een beetje 'piemelen', zoals ik dat dan noem. Nu ligt ze na een douchesessie lekker te slapen. Vanmiddag gaan we naar een verjaardag van een vriendin van mijn vriend. Mijn vriend heeft zonet weer wat plinten gelegd en ook een schilderij in de woonkamer opgehangen. Ik heb braaf de keuken opgeruimd en een wasje in de trommel gegooid. Nu eventjes rust in de tent. Saillant detail: vanmorgen is het voor het eerst weer echt gelukt om een echte wip te maken. Het deed nog steeds wel een beetje pijn, maar toen ik eenmaal opnieuw 'ontmaagd' was ging het toch wel weer.