Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Enna: Hoera :D Dat is leuk nieuws zeg! En niets vertellen hoor, alleen dat je er heel veel zin in hebt. Als ze vragen waarom je daar bent weggegaan is omdat wederzijds het contract niet werd verlengd. Je liegt er niets om. Volgens mij gaan nu de leukere/ betere tijden voor je aanbreken! En dat ze je zo snel op gesprek willen is volgens mij een goed teken ;) Alvast heel veel succes!

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, geweldig filmpje van Boaz :D En ben je no geslaagd voor bikinibroekjes?
    wow hoera voor Boaz, dat hij het maar veel vaker mag doen ;)

@Kuona, mm nou in elk geval wel fijn dat Morris's nachts goed slaapt dan kom jij zelf ook aan je rust toe! Wat leuk die labelpaardjes :D Hihi hoeveel heb je er gemaakt, want uit 1 meter kun je er wel wat maken lijkt me..

@Patriessie, ieewh spinnen, daar roep ik altijd iemand anders voor... enge beesten

@Noppie, ja tis wel balen, haar nieuwe medicatie slaat niet aan... en er is ws geen ander middel dus zal ze weer aan de prednison moeten...
    Oei Ebbie is je aan t testen geloof ik. lastig he zulke dingen, ik weet dan ook niet helemaal waar ik goed aan doe..
    Was t leuk de lunch!?
    ik denk niet dat je het rollen tegen kunt gaan, er zijn mensen die zeggen dat je dan t slaapzakje deels onder t matrasje moet stoppen, maar dat lijkt mij juist enger...
    en inderdaad zoals uk zegt veel oefenen met terug rollen!

@Daffie, en ben je al bruin :D En waar blijft die foto ;P

@Martientje, fijn dat je die voeding nu toch vergoed krijgt.
    Tjonge wat sneu dat Fuad voor nog meer dingen allergisch is!

@Enna, oh wat leuk! En een snelle reactie van hun kant! dat is positief...
    Succes alvast!!

@Daffie, groots gelijk hoor, geniet jij maar van je vrije dagen!

@Iggy, vreemd van je nieuwe mixer!?

@Married, is het in oosterijk ook lekker!?! Ik denk niet dat Josanne met een sprongetje bezig is want die hebben we voor de vakantie al gehad.

Volgens mij heeft Josanne haar ritme zelf bepaald...
    Ze kwam vandaag om
    7:30 fles
    11:45 fles
    15:30 paar hapjes fruit
    16:00 fles
    Denk dat ik haar de volgende fles maar een papfles geef...
    Ben wel benieuwd hoe het vannacht gaat...
    Straks naar ons buurmeisje, ze is 2 geworden vandaag :D

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hier dan eindelijk de tuin....krijg hem er alleen niet helemaal op helaas:(

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

en nog één

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

nog ééntje:)

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

één na laatste

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Was toch de laatste, maar kon hem jullie niet onthouden hihihi....

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    Dat ziet er mooi uit Daffie.... ik wil ook zo'n lounge set.... alleen heb ik daar de ruimte niet voor...

Hihi geweldig die badfoto van Myrthe :D

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hahahaaa Daffie, wat grappig dat 'toupetje' :D
    Erg relaxt die loungeset, en wat een enorm nette tuin zeg!
    Ik moet ook maar eens aan de tuin hier beginnen, want het is een groot gevaar met diepe afgronden, trappen en dergelijke (opgang naar t souterrain).

Noppie, owjee, ja je was er al bang voor... Maar wel knap zeg van Ebbie!
    Tja, wat kun je er aan doen? Zéker niet de slaapzak instoppen, want dat is gevaarlijk!! Veel oefenen idd zoals Uk zegt, met terugrollen.
    Maar heel objectief gezien denk ik dat je niet bang hoeft te zijn... Ze is sterk genoeg om om te rollen, dus ook sterk genoeg om dr koppie op te tillen als t nodig is... Ennuh, heb je een aerosleep?
    Maar goed, ben er zelf ook bang voor, dus begrijp je goed hoor. Vera zit nu ook weer veel op haar zij te rollen, maar dat doet ze al 1,5 maand, dus ik wacht maar geduldig af.

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hihi, grappig he, die badfoto!!

Maka; het was hier ook een echte ravage hoor die tuin...., maar nadat we hem hebben opgeknapt zier ie er inderdaad errug netjes uit hahaha.

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Patriessie: Brrrrr krijg echt de rillingen van je spinnenverhalen!! Ik heb echt een spinnenfobie! Begin dit jaar zaten er hier een paar van die harige binnen. Mooi dat ik die niet opruim hoor! Maar toen mijn vriend er een keer niet was moest ik wel (anders liep dat beest weg en kon ik helemaal niet meer slapen). Toen heb ik dus maar de stofzuiger gepakt en dat beest van zo ver mogelijk, onder luid gegil (ja meisje he), opgestofzuigd. Bij ons is het genetisch bepaald want mijn moeder en tantes hebben er ook allemaal last van ;)

@Mieke: Ja dat is nog best een goed idee :D Eerst maar eens een voorraadje maken dan ;)

@Honden uitlaten: Ah, dus jullie doen dat ook nog niet met de kinderwagen erbij.

@Seks: Haha mijn vriend kan ook helemaal niet zo lang zonder seks hoor. Maarja moet toch echt wel van twee kanten komen en zin maken wil nog niet echt lukken bij mij. Alhoewel we er gisteren weer een gesprekje over gehad hebben en ik ga toch maar eens proberen om me er meer voor open te stellen. Mijn vriend heeft het echt nodig en niet eens echt uit lust maar gewoon uit intimiteit en liefde. Ik heb dat niet echt op die manier....

@Noppie: Wij zijn ook heel zuinig met kleertjes hoor! Ik had tijdens de zwangerschap maar 3 setjes gekocht, mijn vriend heeft toen na een paar dagen nog bij moeten halen :D Nu hebben we wel iets meer, maar ik merk dat ik toch meestal naar hetzelfde pak.
    Ik draai Morris wel terug hoor, het helpt niet echt met slapen maar als ik hem laat liggen wordt hij alleen maar bozer en dan gaat hij ook niet slapen :D

@Pyjamaatje: Morris heeft wel pyjamaatjes maar de laatste tijd doe ik meestal alleen zijn broekje uit en gaat hij zo de slaapzak in.

@Martientje: hehe, eindelijk hebben ze de conclusie getrokken waar jullie allang achter waren. Hopelijk nu eindelijk wat rust voor jullie mannetje!

@Enna: Wow wat goed joh! Ik zou ook niks zeggen over je gesteldheid hoor! Hopelijk is dat ook een tijdelijk iets en dan hebben ze daar ook helemaal niks mee te maken!
    Ja dat zijn ook allemaal goede ideeën. Over zo'n bal heb ik al nagedacht maar daar moet ik eens goed over nadenken hoe dat dan precies in elkaar zit :D. En gewoon doen joh! Zoveel werk is het niet en het is wel leuk voor in de saaie uurtjes! Ik ben ook vaak van de ideeën die ik vervolgens niet uitvoer. Maar ik was helemaal happy toen ik dat ding af had :D

@Maka: Tnx! Hij vindt de labeltjes nu idd nog niet zo interessant, hopelijk over een tijdje wel!
    Ik heb Morris gelukkig nog niet met heel zijn benen door de spijltjes gevonden! Hij heeft meestal ook wel een slaapzakje aan, maar niet altijd... Ik had er nog niet over nagedacht dat hij natuurlijk ook nog verder met zijn beentjes erdoor kan.

@Married: Fijn dat het vandaag beter gaat!

@Axioma: Ik heb er pas één gemaakt maar ik wil er zo nog één maken. Ik heb idd nog genoeg stof en vulling voor een stuk of 25 of mss wel meer ;)
    Veel plezier bij je buurmeisje. Al zal je nu mss al wel weer thuis zijn.

@Daffie: Wow, dat ziet er netjes uit! En schattige foto van Myrthe in bad.

Pfff hier weer veel gehannes met Morris en het slapen overdag. 's Ochtends wil het nog wel lukken maar 's middags is het een grote ruzie om hem in bed te krijgen. Vandaag had ik het echt even gehad dus toen mijn vriend thuis kwam om half 3 heb ik het even aan hem overgelaten en ben in bed gaan liggen om even af te koelen. Natuurlijk viel ik in slaap en werd pas een uur of twee later wakker. Oeps! Vriendlief heeft hem ondertussen nog wel in bed gekregen, maar na een klein uurtje werd hij weer wakker.

Morris kan sinds kort trouwens rammelen met de rammelaar. Heel grappig en hij gaat ook echt helemaal los dan :D Ook heeft hij nieuwe geluidjes. Een soort lach geluiden terwijl hij helemaal niet echt lacht. Volgens mij is hij alvast aan het oefenen met schaterlachen :D Nu klinkt het als een aanstellerige neplach, heel schattig.

12. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Kuona, hihi dan kun je zo een webwinkel beginnen :D T was leuk hoor bij mn buurmeisje, ze waren een dagje naar t strand geweest. Ik had een leerboek van Dora gekocht, en dat viel geloof ik erg in de smaak!

@Lachen, Josanne heeft tijdens de vakantie 2 keer een klein schatertje laten horen, 1 keer bij oma op schoot, en 1 keer in haar slaap.
    Gisteren toen ik met haar aan t spelen was hoorde ik ook weer een soort schatertje, maar het was maar 1 keer...

Hebben jullie baby's dat ook, dat als ze moe zijn en mopperen maar niet in slaap kunnen komen, en je legt je hand over hun ogen dat ze binnen een paar minuten slapen. Josanne heeft dat erg vaak... doekje of je hand voor haar ogen en weg is ze. Alsof ze niet kan stoppen met alles observeren....

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik hou het even kort hoor! Ben moe en ga zo lekker slapen.

Nutrilon Hypo Allergeen vs Bambix Rijstebloempap:
    Op de verpakking van Bambix staat dat het product koemelkeiwit-, kippenei-eiwit- en glutenvrij is. Dus naar mijn idee maakt het dus niet uit dat dit toegevoegd wordt aan HA voeding, toch wel raar dat ze bij Nutrilon dit dan zeggen dat het de HA onderbreekt???

Noppie, oe dat is wel even balen dat Ebbie dat doet, tja ik denk ook wat de andere zeggen.

Enna, wat een goed nieuws, en ik zou het ook niet zeggen hoor! Hoeven ze niet te weten.

Axioma, wat vervelend dat het weer wat minder gaat met je moeder en ze waarschijnlijk toch weer aan de prednison moet, sterkte.
    En Boaz legt soms zelf wel eens zijn knuffeldoekje over zijn gezichtje, maar of hij dat bewust doet? Verder heb ik het nooit geprobeerd om hem zo in slaap te krijgen.

Kuona, wat vervelend dat Morris zo moeilijk doet met zijn middagslaapjes. Misschien heeft hij er toch minder behoefte aan op het moment.

Daffie, de tuin is erg mooi geworden en de loungeset ziet er relaxt uit zeg. Leuke foto van Myrthe met schuimpruik :D

Ik ga het bed opmaken en slapen, bis morgen meisjes!

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    @Kuona, ah jij zit op t hoogtepunt van het sprongetje, zo te lezen! Had ik vorige week een paar dagen, dat ze overdag ook slecht insliep... Nog ff doorbijten!!
    Rammelaar, ja wat kun je daar toch veel mee: oppakken, overpakken van de een naar de andere hand, goed bekijken, nog ff proeven, wild mee rondzwaaien, rammelen en dan weggooien, haha! Nooit bij stilgestaan dat dat zo'n veelzijdig speeltje was ;)
    En die aanstellerige neplach horen we hier ook heel vaak, hihi, kleine drama queen :D Is denk ik ook t oefenen van de stem.

@Axioma, ik heb t wel eens geprobeerd met een lapje over dr ogen, werkte toen niet echt. Maar ik zou t nog wel eens kunnen proberen, klinkt wel erg handig ;)!

@Mieke, volgens mij valt rijstebloem onder de noemer 'bijvoeding', dat is namelijk alles behalve melk. Om allergieen te voorkomen wordt geadviseerd om te wachten met álle bijvoeding tot 6 maanden. Tenminste icm BV, zal tzelfde gelden als met HA melk... Maar ja, aangezien je zegt dat rijstebloem dus ook hypoallergeen is, zal t niet enorm kwaad kunnen?
    Misschien een lactatiekundige (hier op de site) eens vragen?

Zo, Vera heeft net een goede voeding gedronken en ik heb haar wakker in bed gelegd, waarna ze rustig is gaan slapen :dikkeduimsmiley:
    Na de voeding van 1930u wilde ze eerst weer niet slapen...

We hebben samen besloten dat we haar nu niet meer lang laten huilen als ze niet wil slapen. dan eruit en wachten tot de volgende voeding. Kennelijk slaat ze een 'slaapcyclus' over tussen ~19 en 22 uur...?

Ik ga ook mijn mandje opzoeken.

15. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ff snel bijlezen en reageren...

@slapen
    Pyama gaat hier meestal aan rond 19.00u, een uurtje slapen tot 21.00u maar Silje gaat pas écht naar bed tegen 23.00u.

@Mieke
    Wat een leuk filmpje! Lekker geknoei en dan zo'n papa die nog wat probeert in zn mondje te duwen. :)

@Martientje
    Wat een waslijst aan dingen waar hij allergisch voor is. Wel fijn dat de voeding vergoed gaat worden.

@Enna
    Fijn dat je al zo snel n reactie hebt. Ik zou zelf wel zoveel mogelijk eerlijk zijn, maar je hoeft denk ik niets te zeggen wat je niet vertellen wil en wat niet relevant is voor het werk.

@Noppie
    Tja, ik denk dat ik ook zou doen wat Uk al schrijft. Veel oefenen met rollen. Zou t ook n btje eng vinden.
    Heb al eens gelezen dat babies nog geen oorzaak en gevolg snappen dus dat ze tot ze 6 maanden zijn nog niet echt in staat zijn grenzen op te zoeken van wat ze hun ouders kunnen laten doen dus ik zou gewoon doen wat je gevoel je zegt te doen. Volgens mij kun je nu nog niets fout doen als je haar af en toe even uit haar bedje haalt als het slapen nog niet wil lukken. Maarja, daar zullen anderen weer anders over denken. ;)

@Daffie
    Ziet er heel relaxed uit, die lounge-hoek! Viel mij ook wel direct op dat de tuin erg netjes is. Daarbij is die van ons een oerwoud! :D Zal zo ff een foto zetten van ons nieuwe hek. Zijn we heel blij mee, maar is niet zo relaxed als een lounge-set natuurlijk.
    En wat een grappige foto van Myrthe!

@Kuona
    Herkenbaar hoor, dat 's middags niet willen slapen. Ik wacht meestal maar tot ze echt heeel moe is en dan voed ik haar en leg haar voorzichtig in bed. Is soms wel heel fijn hè, om het ff uit handen te geven. En heb je meteen even n beetje bij kunnen tanken.

@Axioma
    Ja! Ik leg bij Silje ook vaak even mn hand op dr voorhoofdje en laat die dan heel langzam over dr oogjes zakken en dan zakken haar oogjes mee dicht. Werkt niet altijd, maar wel als ze moe is en net niet helemaal in slaap kan komen.

@Maka
    Wij halen Silje ook meestal uit haat bedje als ze echt huilt. Slapen lukt hier dan toch niet en meestal als we ff wachten en het 1 of 2 uurtjes later nog eens proberen slaapt ze als een roosje zonder mopperen. Dat vind ik een stuk fijner dan met kromme tenen gaan zitten luisteren naar een huilend kind.
    Maar toppie dat Vera zo braaf is gaan slapen!

Zoooooow! Ff nog wat foto's van vandaag spammen! Silje spuugt nog steeds erg veel dus ik ga morgen de HA ff bellen. Vandaag was ze dan ook wat hangerig met het warme weer, maar dat leverde wel wat lieve foto's op!

16. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Dees is van Silje in dr nieuwe slaaptentje voor buiten tegen de muggen...

17. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    En als laatste (echt de laatste... ;)) nog ons oerwoud met een deel van ons mooie nieuwe hek!

18. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, geweldig filmpje!!
    Huisje, ziet er trouwens leuk uit, hopelijk hebben jullie nog dit mooie weer.

Kuona, leuk die paardjes!!

Noppie, ik heb ook geen kast vol met kleertjes voor Dani hoor. Hij heeft gewoon wat hij nodig heeft. Nu hadden we natuurlijk al kleren van Levy, maar veel daarvan kan hij nu niet aan omdat Levy 68 aan had in het najaar. Ik vind het ook zonde om heel veel (dure) kleertjes te kopen als je ziet hoe snel ze er af en toe uitgegroeid zijn....
    Leuk dat Ebbie zich zo goeddraaien, wel minder dat ze zo niet gaat slapen.... Succes!

Martientje, fijn dat jullie de voeding vergoed krijgen! Is toch weer een opluchting. Wel balen dat ze toch weer iets gevonden hebben waar Fuad aleergisch voor is.....

Enna, leuk!! Succes vrijdag!

Daffie, mooie foto's van de tuin en een hele leuke foto van Myrthe!

Suske, ook al zo'n leuke foto's!!

Dani heeft zich eersgisteren trouwens ook voor het eerst omgerold, maar verder nier meer.... Ben benieuwd wanneer hij het echt doorkrijgt :)

Nu ga ik lekker badderen met Levy, Dani slaapt weer lekker!
    Tot later!

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!!

Vanacht voor het eerst in ons nieuwe huisje geslapen :D! Alleen werd Daan al om 05:45 wakker en begon op zijn gemak verhalen te vertellen :(....

En gelegen op een luchtbed, want ons bed komt pas half augustus binnen. Wat ligt dat bagger zeg. Ik denk dat we er maar gauw 2 matrassen neerleggen, dat ligt vast en zeker beter dan dit. Ik heb werkelijk geen oog dicht gedaan.

Ik lees volgende week weer met jullie mee, maar deze week nog even alle dozen opruimen.

Liefs Vaam

20. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    kon het niet laten om toch even beetje globaal te lezen.

@mieke: wat een superleuk filmpje van Boaz met zijn lepel, hihi. Is dat een een kinderstoel van Bloom.

@Married past Thije al in maat 68/74!!!!!!! Hoe lang is hij nu dan? Daan past al wel in 68, maar sommige kleding is zelfs nog 62.

op de rest reageer ik wel volgende keer. Ik moet even naar de HA voor een uitstrijkje.

Deel Deze Pagina