Bedankt voor de tip van de homeopathische druppels, als de huisarts er niks aan doet, dan weet ik nu tenminste een alternatief. Zijn die druppels nu voor het down-gevoel of om je suikespiegel in balans te brengen?
Zo, vanmiddag even gemeten en gewogen op het CB en ons meisje is goed gegroeid. Ze is nu 58 cm en 4470 gram In nog geen 2 weken tijd 350 gram en 3 cm erbij! Daffie
Golfola, gelukkig dat je toch ook kunt genieten! Maar dan nog is het heel vervelend. Ik heb wel eens gelezen dat een postnatale depressie (niet dat jij dat hebt, maar misschien een lichte vorm oid?) ook veroorzaakt kan worden door gebrek aan omega3-vetzuren. Misschien dat die capsules dan kunnen helpen...? Karina, het gevoel dat er 10kg aan hangt heb ik niet gehad , maar wel opgezwollen, drukkend, pijnlijk gevoel. Ik weet niet meer precies hoelang ik dat had, maar max 7 dagen geloof ik. Wel heb ik nu nog wel eens een beetje pijn aan de knip, maar dat is meer trekkende pijn. Tirtilisko, wauw mooi nieuws! Super! Axioma, ja kan best dat ze niet goed dronk uit de fles omdat t druk was. Maar ik had geen zin om met een huilend kind daar te gaan zitten klooien, dus vandaar maar direct gestopt en boven BV gegeven! Groeicurves: via borstvoeding.com kun je zelf groeicurves bijhouden. Dit is een link naar andere site, weet ik zo ff niet, moet ik even nakijken. Maar je kunt zelf vast ff zoeken anders... Ik moet nu eerst ff boodschapjes gaan doen
Zo even mijn best doen om te reageren. @depri: ik heb zelf ook het gevoel dat ik erg depri ben. Ik kan wel genieten hoor, maar voel me vaak ook somber en verdrietig. veel stemmingswisselingen. Ik kan wel bedenken waar het van komt en dat maakt het iets makkelijker, maar het is niet fijn. Ik weet ook niet goed wat ik eraan kan doen, behalve dan meer Rust pakken. @Noppie, fijd dat je dag vandaag zo goed gaat zo saampjes met Ebbie. En slim om al eerder je eten te maken, dat scheelt idd 's avonds weer @weer zwanger zijn, ik heb/had dat gevoel ook heel sterk. Dat ik zo graag weer zwanger zou zijn. Wel met een dubbele bodem, bij mij overheerst vooral ook het gevoel dat ik het nu "goed" wil doen. de zwangerschap uitdragen en voolop genieten het liefst 42 weken lang! Maar gisteren waren we bij een vriendin met 2 kids, eentje van bijna 1 en eentje van 2 en dan besef ik dat ons Katie nog zo klein is. En dat ze zelfs als ze 1 jaar zijn nog zo klein zijn! Dus nog maar effe wachten hoor. (even wat grappigs, gisteravond hadden manlief en ik een leuk "onderonsje". na de daad kijkt mijn man ineens heel verschrikt, condoom vergeten...) hm, Katie huilt dus ik post dit alvast. Anders ben ik straks weer voor niks aan het typen.
Maka; dat lijkt zeker wel een echte lach! Wat een leuke serie Word er helemaal vrolijk van! Enna: Ojee, dus een beebje zou er alsnog aan kunnen komen Dinky: Misschien heeft Lisanne wel een groeispurt, dan kunnen ze ook veel slapen
@foto's printen, dit doe ik altijd via mijn mans werk. Hij werkt in een fotozaak Ik heb me nu voorgenomen om de digitale foto's elk jaar in een album te laten printen. Heb echt nog foto's van 6 jaar geleden liggen om in te plakken. Dus zo'n digitaal album is wel handiger denk ik. @seyla, in omneo zit geen johannesbroodpitmeel. Ik heb voor de zekerheid nog even gebeld 8) Kon ik gelijk ook al mijn vragen stellen over het verschil tussen standaard en omneo. De huisarts vond het niet erg dat Katie al 5 dagen niet gepoept had, er zijn baby's die wel tot 10 dagen niet poepen! Maar de pijn en de krampjes die ze heeft komen van de lactulose denkt hij. Lactulose werkt gasvormend en Katie krijgt een best hoge dosering. Nu moet ik eerst de lactulose afbouwen en zien of daarmee de krampjes minder worden. Een koemelkallergie is het zeker niet, omdat ze verder geen kenmerken daarvan heeft. Ik heb nu cinababy gehaald en geef haar vandaag elk uur 3 druppeltjes. Morgen krijgt ze dan nog maar 2 cc lactulose 's ochtends en ik wil dit afbouwen tot niks. Als ze dan weer last krijgt van harde ontlasting (want ze heeft dus geen last van harde poep, maar van dat het zo lang duurt voordat ze poept) dan wil ik kindicol gebruiken. Niet meer van die vieze laxeermiddelen. En wat ik helemaal te gek vond: ik had de ha in een vorig gesprek over mijn zwangerschap gewezen op mijn niet herkende blaasontsteking en dat ze mijn urine op kweek hadden moeten zetten. Toen was het protocol zo dat dat niet hoefde. Hij heeft het met de andere artsen overlegd en nu gaan ze dus adequater reageren bij zwangere vrouwen en klachten mbt blaasonsteking! Dat voelt echt super, wij zijn er niet meer mee geholpen, maar toekomstige zwangeren en beebs wel. @seyla, kan me voorstellen dat voor jullie een volgende zwangerschap nog erg bedenkelijk is. ik zou een zwangerschap ook niet kunnen afbreken omdat ik een kindje met down zou krijgen. sowieso is dat een heel moeilijk onderwerp! (niet een kindje met down, maar afbreken bij eventuele ernstige gebreken). @stoel in de babykamer, ons kamertje is zo groot dat ik er 2 stoelen heb staan. 1 gemakkelijke om 's nachts de fles in te geven en 1 opklapbare bij haar wiegje, zodat ik kan zitten terwijl ik haar koppie aai omdat ze pijn heeft *zucht* . over mij man en Katie:. Op momenten dat hij zich goed voelt is hij heel lief en schattig met haar. Hij wil ook heel graag, maar zijn lijf laat hem zo vaak in de steek. rottig Maar doordat ik alle zorg doe van Katie heeft hij ook niet in de gaten wat er moet gebeuren allemaal.Dus ik doe echt alles alleen, maar vraag wel vaak aan hem of hij even iets wil doen en dan doet ie dat ook wel. respect! ik wou dat ik dit maar een klein beetje kon. bij de eerste kik van Keet sta ik al aan haar wieg....Ga dit echt proberen, écht! Zo weer een stukje gereageerd ga nu Katie eten geven. wie weet straks weer even tijd om te reageren en anders allemaal een hele fijne avond! Groeten Lisanne
Hoi allemaal, Weet even niet meer wie het vroeg; ik werk als verpleegkundige bij het CB. Hoop dat ouders mijn benadering leuk vinden aangezien het CB een stoffig/bemoeierig imago heeft. Ik werk met een leuk jong team en geven ouders alleen adviezen waar zij zelf om vragen. Tenzij we natuurlijk problemen zien bij een kindje die de ouders niet zien. Hopelijk is dat voor hen leuker dan een bemoeierige dokter of verpleegkundige. Wij hopen in ieder geval in ons gebied de ouders een leuk bezoekje te bezorgen aan het CB. @ weer zwanger worden; ja graag! Ik krijg alweer kriebels...Manlief nog niet (misschien ook nog maar even beter...eerst genieten van Mik en lichamelijk herstellen)... @ anticonceptie; de gyn plaatst de mirena na 3 maanden tijdens een menstruatie. Ben benieuwd! Nu dus met de dunlopjes in de weer (niet manlief zijn favoriet )....maar goed, het is even niet anders. Vind het ook nog wel een beetje spannend...bij goed gebruik natuurlijk grotendeels veilig, maar scheuren is ook zo gebeurd. Maar aangezien we graag nog een tweede willen maken we er geen punt van...Mocht het zo zijn, dan zijn we ook heel blij... Meiden; geniet allemaal van jullie beebjes! Liefs, Leintje
Uk, aha het 5 weken sprongetje... nou ik denk dat Boaz daar vandaag last van heeft. Hij is zo onrustig en wat pieperig. Gelukkig is vriendlief al thuis, hij was lekker vroeg dus konden we saampjes afwisselen, zit nu nog te werken om toch morgen nog een beetje voor te zijn met het werk. Maka, wat een super serie van Vera echt heel leuk! ze heeft daar echt lol. Karina, dat drukkende gevoel alsof er een baksteen op je onderkantje drukt heb ik heel lang gehad, nu soms nog wel eens, heel irritant. Goed je oefeningen doen was het advies van mijn vk. Leintje, ik vind het wel fijn dat we hier een CD-er hebben onder de mama's. Toch handig als we een vraagje hebben toch Enna, ik hoop dat de krampjes minder worden het is zo sneu voor je kleintje wanneer ze er zoveel last van hebben. Ik kreeg ook heel erge krampen van lactulose, dus kan me zo voorstellen dat Katie dat ook heeft. Goed dat ze nu het protocol hebben aangepast vwb blaasontsteking bij zw.vrouwen, alleen jammer dat ze dat destijds bij jou nog niet deden. Ga eens zoeken naar een groeicurve. Ik vond deze link: http://www.koolwaaij.nl/groei/index.shtml Helaas voor windows en niet voor de Mac. http://www.borstvoeding.com/groeicurve/user/register Daffie, wat is Myrthe goed gegroeid zeg Tir, ik ga heel hard duimen voor Batuhan. Hoop heel erg dat hij over een paar dagen fijn weer naar huis mag.
Ja hoor, vraag maar....altijd goed! Moet zeggen dat ik het makkelijker vind om anderen te adviseren dan als het over mijn eigen kleine Mik gaat....Dan ben ik ook gewoon weer een onzekere mama.... Liefs, Leintje
Hee meiden! @Golfola wat vervelend dat je je zo depri voelt! Goed dat je naar de huisarts gaat . Hopelijk voel je je snel weer de oude! @Eppie helaas was het vannacht weer minder....Boertjes blijven bij haar lang vastzitten, dus daar heeft ze veel last van. @Mieke thanks voor de uitleg! Dus dat is een trenchcoat... Klinkt gaaf! @Karina ik heb dat ook bij mijn bekkenbodemspieren...Vooral als ik moet plassen dan voel ik het daarna van binnenuit drukken. Heel vervelend! @Married meid dat heb ik ook! Voel je niet schuldig hoor, dat hoort erbij denk ik. Je bent echt wel een goede moeder! Weet je, naast moeder ben je ook gewoon mens he...En mensen maken fouten . @Enna wat naar zeg voor Katie! Snap heel goed dat je er soms flink doorheen zit....Lijkt me heel moeilijk om het alleen te moeten doen! Ik heb het er al flink moeilijk mee, en dan is het alleen maar 's nachts kun je nagaan.. @Zwanger worden....ook hier weer kriebels hoor! Maar eerst nog maar genieten van deze kleine meid, ze worden als zo snel groot! Vriendlief wilt het misschien maar bij 1 houden, nou ik hoop het niet! Wil dolgraag meerdere kinderen...Misschien als Naomi 1 a 2 jaar is? @5 weken sprongetje..aha! Dus dat is er met Naomi. Ze is de hele dag al onrustig, en wilt alleen maar drinken of zuigen. Slapen doet ze nauwelijks. Ze ligt nu bij mijn vriend op de arm, nog steeds onrustig. @Krampjes...mijn moeder raadde mij venkelthee aan. Om aan je baby te geven (als je BV geeft kan je het ook zelf drinken). Kan je bij 't Kruidvat halen. Niet van Pickwick, maar échte venkelthee. Zal even de naam opzoeken (mijn moeder had 't gezegd maar ben het alweer vergeten). Moet weer gaan want Naomi huilt weer. Pff hopelijk gaat het vannacht beter.....heb er een hard hoofd in
Hoi meiden, Ben ik weer even. Zie dat we er een nieuwe Dinky bijhebben, welkom Dinky. Hebben we dus een Dinky en ikke Dinkie :-D Wat groeien alle kindjes toch goed zeg, wij moeten volgende week maandag naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe groot en zwaar Sanne dan is. Volgens mij is ze goed gegroeid maar ben toch wel nieuwsgierig. Even een vraagje voor de dames met borstvoeding die ook gaan kolven of beter al hebben gekolfd. Hoe doen jullie dat de eerste keer. Ik begreep dat het rond de 4 weken een goede tijd is om de kleine te laten wennen aan een fles. En dan kolf je na de borstvoeding nog een beetje uit je borsten zodat je een flesje kan geven toch? En dan tijdens dat flesje moet je eigenlijk zelf weer kolven om de borstvoeding op gang te houden? Heb al zitten zoeken op internet maar kom meer tegen hoe het moet met afbouwen maar niet echt met die eerste periode. Vroeg me af hoe jullie dat deden. Hier is er eentje aan het huilen, dus ga haar maar even voeden. Ze heeft honger denk ik.... Fijne avond en hopelijk een goede nacht voor iedereen!
@Mieke: hoe is je eerste dagje werken weer bevallen? Leuk dat je een foto reportage kado hebt gehad! Wij hebben ook witlof op, maar dan rauw. @Noppie: als je voor jezelf maar een manier vindt om er mee om te gaan, dan is het toch goed?! Je moet jezelf er prettig bij voelen en niks geforceerd doen! Heb Yannique ook in de draagzak van Lodger gehad, maar daar lag ze zo in te zweten en dat vond ik ook niet gezond. Durf haar daar niet meer zo goed in te dragen overdag. Fijn dat het vandaag zo goed gaat. Ik ben ook met tijden moe hoor. Ook als ik verder niks bijzonders heb gedaan op een dag en de andere dag gaat het dan weer heel goed. Dus me voorgenomen om misschien morgenmiddag toch maar weer even te rusten. @Daffie: wat vervelend dat de afspraak bij de gyn niet door ging. Jeetje Myrthe groeit wel als een speer. @Angela: heb ze vanochtend zo weggelegd en toen heeft ze wel even gehuild, maar was daarna stil (ze lag een beetje rond te kijken). Nu na het douchen en eten heb ik haar ook zo weggelegd en mijn man zei net dat ze 1 armpje er alweer uitgewurmd heeft ! Ik blijf het ook gewoon proberen hoor. Ik heb wel de deken nu niet meer dubbel gelegd en het mutsje afgelaten, zodat ze het niet te warm krijgt. Hoe doe jij/ andere dat? Vanaf wanneer hoeven ze 's nachts geen mutsje meer op (9 van de 10 keer gaat ie er toch al tijdens het slapen af)!? @Seyla: logisch dat je wil weten hoe het met het hartje van Bénine gesteld is! Hopelijk kan de echo snel worden gemaakt. @Axioma: de fysio was tevreden. Moet nu wel weer schuine buikspieroefeningen doen en ik mag ook weer beginnen op de crosstrainer, 5 minuten per dag. Vind het wel lekker om weer een beetje te gaan bewegen en het sporten langzaam aan weer op te pakken. Succes bij het CB morgen. @Maka: jij neemt Vera dus ook gewoon mee! Ik doe dat ook hoor. Alleen dat cafe was niet zo'n succes dus? En fijn dat ze zo goed uit die Dr Brown fles drinkt. Grappige foto's! @Married: wat vervelend dat Thije even niet zo lekker in zijn vel zit. Misschien dat een bezoekje aan de huisarts idd uitkomst kan bieden! je moet echt geen sorry zeggen hoor. Thije heeft al je aandacht nodig. En als ie dan blijft huilen, wordt je daar onzeker van. En kan me indenken dat je dat jezelf afvraagd of je het wel goed doet. Tuurlijk doe je het goed. @Iloiza: : fijn dat jij die 8-ling kunt voeden! Heb maar even gekolfd om de druk van mijn borst af te halen, omdat Yannique aan 1 borst genoeg had. Ik ga vrijdag naar de bijeenkomst 'De kunst van het kolven' dus dan zal ik wel meer horen. Mooi dat Dyon zo goed gegroeid is en dat jij alweer zo lekker slank bent. @Karina: mooi dat jullie je eerste dag alleen goed door zijn gekomen. Dat gevoel daar beneden dat duurt wel even hoor. @Dinky: Yannique slaapt de ene dag ook meer dan de andere. Vanmiddag bij een vriendin op visite geweest en dat was erg gezellig. Yannique heeft daar ook lekker geslapen en de rest lag ze een beetje wakker rond te kijken. Vandaag heeft ze een rustig dagje en huilt ze ook weinig. Mijn man heeft aan de passagierskant van de auto de airbag uitgezet, want ik vond het vervelend dat ik Yannique niet kan zien achter in de auto. Afgelopen vrijdag zat ik dus alleen met haar in de auto en omdat ze aan het huilen was (ze was haar tut kwijt), moest ik eerst de auto langs de kant van de weg zetten en uitstappen om haar haar tutje te geven. Nu staat ze dus gezellig naast mij. Handig zo'n man die automonteur is. Zo dames, ik ga weer, want Grey's anatomy begint zo. Tot morgen X Esther
Esther, Dani heeft al vanaf dat hij 1 week is geen mutsje meer in bed op en vanaf vorige week of de week ervoor (hoezo vergeetachtig ) buiten ook niet meer. Als Yannique zichzelf goed warm kan houden en je kleed haar goed aan is het op zich met de temperatuur die er nu is denk ik ook niet echt meer nodig.
Klopt, heb het even opgezocht in "oei ik groei" en het 'symptomen' komen echt overeen. Hangerig, huilerig, jengelen, minder slapen, hongerig en tijdens het drinken weer slaperig. En ze willen lekker dichtbij mama zitten/liggen. Nou Boaz zit dus duidelijk in z'n 5 weken sprongetje. Esther, Boaz heeft ook allang geen mutsje meer op, binnen zeker niet. Buiten soms, als hij een vestje met capuchon aan heeft dan geen mutsje. Merk dat hij het al snel warm genoeg heeft. Wat goed dat je naar de voorlichting voor het kolven gaat, wie weet heb je voor ons nog goede tips daarna. En ook fijn dat de maxicosi nu op de passagiersstoel kan en je haar in de gaten kan houden. Weken: ging aardig, maar ja nu Boaz zijn sprongetje heeft ben ik bang dat het een rommelige week gaat worden, hoop dat het goed gaat. Sporten/bewegen: mag dat nu al opgebouwd gaan worden dan? Dr. Brown fles: waar zijn die te koop? Dinkie, ik zou zeker al beginnen met af en toe een flesje, had je al wel eerder kunnen doen hoor! Dan wend ze vast aan de speen van de fles. Leintje, fijn dat je het niet erg vindt wanneer we vragen aan je stellen Nou ik heb een account aangemaakt op borstvoeding.com om daar de groeicurve te kunnen invullen, leuk om bij te houden en het van tijd tot tijd uit te printen. Alleen hoofd omtrek staat er niet bij.
@Mieke dat is inderdaad precies wat Naomi nu ook heeft. Ben benieuwd wat ze weer nieuw kan na de sprong! Waarschijnlijk écht lachen dan of niet? Want met 6 weken schijnen ze te kunnen lachen.... Of hoeven ze niet altijd iets nieuws te kunnen na zo'n sprong? Denk dat ik ook maar dat boek ga aanschaffen...erg handig! Heb haar nu op mijn schoot liggen, en ingebakerd in een deken. Ze is eindelijk rustig! @Esther, Naomi heeft binnen geen mustje meer op. Naar buiten wel, behalve als het zulk weer is als vandaag (was lekker zacht weer, helemaal niet koud). Maar dan doe ik haar wel een jasje met capuchon aan. @Sporten; mogen we alweer buikspieren gaan doen? Heb dat vorige week stiekum al geprobeerd, en ging goed moet ik zeggen. Maar ben bang dat ik misschien te vroeg begin? Weet iemand dat? @Mieke thanks trouwens voor de tip van Wij Fotoservice! Heb gelijk 211 foto's besteld voor maar 12,49! Das echt goedkoop . Bij de Kruidvat was ik 49,- kwijt geweest voor maar 160 foto's . Ben toen dus gauw weggerend . @Huis...misschien gekke vraag hoor, maar ik ben nu al weken op zoek naar leuke vouw/rolgordijnen voor de woonkamer...We hebben een groot raam, dus dat is best prijzig...Ik wilde graag 3 vouwgordijnen, het liefst donkerbruin (we hebben donkerbruin/beige tinten in de woonkamer, en beige overgordijnen). Maar omdat de lengte van het raam 3 meter is, is dat heel duur (normale maten zijn meestal 1,20 geloof ik). Iemand misschien een idee voor iets anders? Had bij de Ikea houten luxaflex gezien, erg mooi! Maarja, ook weer prijzig...Heb een dure smaak merk ik al . Iemand een idee?
@ mieke, geef jij ook al borstvoeding via een flesje aan Boaz? En hoe doe jij dat dan met/naast de gewone borstvoeding? @ mutsje, ook hier alleen de eerste week een mutsje gebruikt in huis, eerste dag heel de dag en daarna al alleen maar s'nachts en na een dag of 5 was Sanne zo goed op temperatuur dat we het mutsje alleen maar buiten gebruiken, afhankelijk van het weer en/of capuchon aan het jasje @ inbakeren, las gisteren een hoop dingen over inbakeren. VAn de kraamzuster leerde wij het juist met een hydrofiel-luier en nu lees ik dat dat dus gevaarlijk kan zijn. Best raar toch? Denk je dat de kraamzorg het wel goed zou adviseren al klinkt het wel logisch want bij ons kroop de luier ook telkens naar boven en gebruikte het echt alleen voor haar slaapje tijdens/na de krampjes omdat ze dan heel erg onrustig was. Nu vallen de krampjes erg mee en doe ik het dus ook niet meer. Nog een vraagje trouwens, ik heb het gevoel dat mijn ene borst altijd groter/voller blijft na het voeden dan de ander. Heb express niet extra aangelegd aan die borst zodat deze borst geen extra voeding aanmaakt maar heb toch het idee dat hij een flink stuk groter is. Dat was ook wel mijn borst die altijd iets groter was. Is dit herkenbaar voor anderen? En zo ja, zou ik dan toch het beste een keer extra kunnen laten drinken uit die borst? Ik was zelf bang dat hij dan alleen maar meer voeding aan gaat maken?
Dayenne, ik denk dat je voor het raam al uit moet gaan van 2 delen, want iets in 3 meter gaat denk ik niet, maar dat wist je vast al wel. Heb je al bij Praxis of Kwantum of zo gekeken, daar is het minder duur denk ik? WIJ fotoservice, ja goed he! scheelt echt heel veel. Boaz slaapt ook eindelijk, wellis waar naast me op de bank. Staks gaat hij lekker in badje, maar wel zo laat mogelijk, daarna voeden en dan hoop ik dat hij heerlijk zal slapen. En dat lachen dat staat er idd ook bij. Zo naar de 6 weken moet het sprongetje weer over zijn. Je zou ook even op www.oeiikgroei.nl kunnen kijken, misschien kun je daar ook alle info vandaan halen, hoef je misschien het boek niet te kopen