Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #5821 Arevinol, 26 jun 2009
    Laatst bewerkt: 26 jun 2009
    Kuona, o getsie, dat soort berichten zijn nu idd eng. Net zoals een paar jaar geleden dat er glas in de potjes babyvoeding kon zitten ofzo. Moet je nu toch niet aan denken..:(
    De kelder is driekwart onder de grond, er komt wel wat licht binnen.
    De Mura vind ik idd ook erg fijn, lekker groot en hij rijdt fijn, alleen is het boodschappenmandje wel wat klein! Ik vind t altijd erg frotten met de booschappen.

Daffie, haha grappig, wil Myrthe nu al aan de amaretto!?

Vera heeft sinds gisteren weer wat nieuws ontdekt, wat ze de héle dag doet. Gelukkig is het gillen opgehouden, nu is het spetteren met spuug. Als ze wakker wordt, is t eerste wat je door de babyfoon hoort PFFFRRRTTTT!
    http://www.youtube.com/watch?v=67D4sTOO7Eo&feature=player_embedded

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hihi Martine dat is idd wel even raar dat Fuad zo met handschoentjes gewend is te slapen dat hij zonder weer helemaal moet wennen.
    Misschien kun je er eentje aanhouden en eentje niet, dan heeft hij toch het idee van het handschoentje en het zo afbouwen, wie weet werkt dat. Fijn dat het eczeem weer weg is en dat hij het dus goed doet op die peper dure voeding!

Kuona, ach gos die Morris. Ik laat Boaz toch wel in een dunne slaapzak slapen hoor ('s nachts dan). Ik denk dat als ik hem alleen in romper neerleg dat hij dan vaker wakker wordt en hij schopt zichzelf dan echt sneller bloot onder het lakentje vandaan. Grappige foto's weer van Morris, vrolijk mannetje hoor!

Maka, leeeuk filmpje weer. Boaz kan ook zo spetteren hahaha.
    Ze doet je echt na he, grappig.

Daffie, geniet lekker van je 4 vrije dagen.

Nou meiden, alles is ingepakt, ben bang dat vriendlief zijn spullen niet meer in de tas passen, hihi... gelukkig heeft hij nooit veel nodig ;):p
    Zal wel te veel hebben ingepakt (ook qua kleding voor mezelf, maar ja). Dat van Boaz neemt haast geen ruimte in beslag al dat kleine spul.
    Hij slaapt nu lekker. De buuf is net langs geweest voor de sleutel om de katjes eten te geven en het huis is ook op orde.

Ga hier afsluiten, dus... fijn weekend en tot woensdag.

Liefs Mieke

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Veel plezier Mieke!!!

Maka; Myrthe heeft ook een poosje de hele tijd bellen geblazen....leek wel of ze dreft in haar mond had hihi....errug grappig filmpje, ben zo jaloers op die mooie haren van Vera:)

Kuona; ja kom ook steeds op die sites uit waar je moet betalen helaas.... nou ja, maar even rondvragen of iemand de bestanden nog op de pc heeft...

Martine;fijn dat het exzeem over is. En nu zo houden hoor...zeker met die warmte.

4. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Martientje: Wat fijn dat het weer goed gaat met Fuad! En wat typisch dat hij alleen met zijn handschoentjes wil slapen. Op zich kan het natuurlijk geen kwaad, maar de manier die Mieke noemt is misschien wel iets om het af te leren.

@Maka: Dat is wel beter dan. Onze kelder is echt zo'n grot :p Er komt alleen wat licht binnen via een put aan de zijkant van het huis.
    Het boodschappenmandje is idd erg klein. Maar de dichtstbijzijnde supermarkt is 8 km verder dus ik doe nooit veel boodschappen met de wagen. En anders leg ik gewoon wat bij Morris erin ;)
    LOL @ je filmpje!! Ik dacht eerst: Wow komt dat geluid uit Vera? Maar dat was jij zelf (duh!). Morris begint dat spetteren nu ook een beetje te ontdekken, maar nog niet echt zo met zijn tong.
    Wat grappig dat Vera ook echt zo'n net-uit-bed-kapsel heeft :D

@Mieke: Herkenbaar dat veel te veel spullen meenemen. Maar met dit weer is het ook zo van: Blijft het zo dan moet je allemaal korte kleding meebrengen maar voor hetzelfde geld slaat het weer om dus voor de zekerheid toch ook maar wat warmere kleding. En dan is je koffer zo vol ;)

@Daffie: Ik heb de bestanden volgens mij nog wel op mijn computer maar ze zijn te groot om te mailen denk ik. Gemiddeld 25mb.

Hier een saaie avond achter de rug...Vriendlief is naar een bruiloftsfeest van een collega, Morris ligt al sinds half 7 op bed (wat eigenlijk ook heel fijn is natuurlijk!) Hij is alleen om half 9 nog wakker geworden voor een voeding. Ik denk dat ik hem nu maar niet wakker maak. Ik zie wel hoe laat het dan wordt.

5. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Suske, en heb je een lekkere susandag gehad gisteren. Wat vervelend dat je zo'n dip had, maar wel lief dat je schoonmoeder oppaste zodat jij en je vrouw konden shoppen!
    Ik heb geen komkommerplanten hoor! Die zouden hier veel te veel ruimte innemen... en de tuin staat al zo vol :D
    Mn schoonmoeder vind het net een oerwoud :D

@kuona, fijn dat Morris deze keer wat meer sliep! oh leuk babyzwemmen!
    Tja bij ons ben ik helaas de muggenafleider...
    erg leuke foto's!!!! Geweldige romper :D

@Maka, fijn dat Vera een keer een flesje wilde drinken... heb je vannacht een rustigere nacht gehad?!

@Daffie, oooh maar je bent niet de enigste hoor! Ik zit momenteel in maat 48 dus t kan nog erger!! maar goed hier is de eerste 2 kilo eraf :D T begin is er!!
    Leuk filmpje zeg!

@Martientje, wat fijn dat t nu weer zo goed gaat met Fuad!! hihi wat schattig zo gewend aan zn handschoentjes!

Zo hier een lekkere nacht, half 11 in bed en om kwart over 7 hoorde ik haar weer... nu ff snel wat dingen doen, want mn ouders komen straks! Heb nu maar alle deuren en ramen tegen elkaar opgezet... tis al 0,5 graad koeler in huis... :S

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

die 0,5 graad doet het hem wel hoor Axioma hahaha. Ik heb ook meteen de deur en ramen opengezet beneden. Voel af en toe een iets koel briesje hihi. Zie net dat we al 1 graad naar beneden zijn hahaha.

Was om 7:30 al wakker, Myrthe lag wat te brabbelen, maar toen ik uit bed kwam lag ze al weer te slapen en nu dus ook nog. Ik ga zo maar eens douchen, heb ik dat vast gehad.

Vanmiddag moet ik nog naar Arnhem voor een open huis/verjaardag bij een meisje uit mijn handbalteam. Die is eerder dit jaar verhuist. Gaan we dus maar weer op pad met Myrthe, want mijn man moet werken.

Fijne dag allemaal

7. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    haha ja inmiddels is het al 1,5 graad koeler, dus t scheelt iets.... ahum...
    Dr stopte net alleen een politieauto voor t huis, en keek erg naar binnen, denk dat ze t vreemd vonden dat de voordeur zo wagenwijd open stond, dus ben maar ff van de bank opgestaan en langs t raam gelopen... hihi toen reden ze weer verder!

Veel plezier vanmiddag in Arnhem!!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Martine, wel grappig dat Fuad zijn handschoentjes nodig heeft om te kunnen slapen...! Maar niet zo prettig lijkt me, met dit warme weer.
    Mooi zo dat t eczeem weer weg is. En nu gelukkig nooit meer wisselen, lekker!

Mieke, een hele fijne vakantie, rust lekker uit! Ik hoop dat Boaz iedere nacht lekker doorslaapt!!

Kuona, tja Vera heeft dan wel mooie lange haartjes, maar ze heeft meestal een 'bad hair day' ;) En idd zeker als ze net uit bed komt :D!
    En, heeft Morris lekker geslapen (en jij)?

Daffie, Vera deed dat spetteren idd een hele tijd geleden ook wel eens, maar ik vind t nu toch weer een stuk 'bewuster'.

Het mooie vind ik ook dat ze echt een paar dagen helemaal bezeten van iets kunnen zijn, en dan is t weer weg. Gelukkig maar, want dat gillen was echt niet om aan te horen :(!! (Ik kreeg visioenen van mijn oude buurmeisje, die altijd enorm gilde, heeel vervelend was dat...)

Axioma, er wordt wel goed opgelet bij jullie in de buurt dan!

Wij hebben heerlijk in de koele kelder geslapen, dat is goed bevallen. Vera heeft 2x bijna 5 uur geslapen tussen 2230 en 815u, een kleine voeding tussendoor, dus wel ok. Gisteravond ging ook wel goed, om 20u wilde ze nog niet slapen, maar om 21u wel. En gelukkig geen poepluiers gehad vannacht!
    Apart is dat ze meestal 2-3 dagen tzelfde doet 's nachts en dan weer wat anders. Alsof ze iets nieuws uitprobeert en dan toch denkt 'Nee, dit bevalt niet zo, laat ik maar weer eens wat anders proberen'. :(

We gaan vanavond weer lekker uit eten, mijn ouders passen op. Tenminste, als vriendlief weer beter is, want hij was een beetje ziekjes. Laat m maar lekker uitslapen dan...

9. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ strakker in je vel zitten: ben deze week 2x naar de sportschool geweest voor een bodyshape-les, hands up for Noppie!!!

@ Mobiel: en? Hoe liep het af met het ultimatum?

@ Mireii:veel plezier op CP! Vind jij het dan niet eng als Soraya op haar buikje slaapt?

@ Daffie: ow balen van je sollicitatie. Ik hoop dat het toch nog gaat lukken!

@ Michael Jackson: heel heftig ja. Wie heeft er nou niet meegedanst op videoclips als Beat It and Thriller? Vond hem geweldig als kind. Heb meteen zin om een Michael Jackson Tribute Feest te gaan organiseren. Heerlijke dansmuziek. Verder was hij totaal verknipt en verslaafd, erg sneu. May he rest in peace.

@ Axi: tjee, wat een hoop muggen zeggen, wat irritant!

@ Angela: auwauwauw, een wortelkanaalbehandeling. Hoe gaat het nu? Meestal zakt de pijn na een dag of 4 wel.
    Ach getver, ze hadden hem dus niet goed genoeg uitgeboord, goed dat je bent teruggegaan, want dan verga je echt van de pijn. Ik hoop dat hij nu goed leeg is gehaald?

@ voogd regelen: willen wij ook nog gaan doen in de toekomst. Hebben zeer goede vrienden van mij op het oog.

@ Maatje: veel plezier in de Efteling en het pannenkoekenhuis. Tjee, naar de toys r us om een lijstje te maken? Kan je niet een envelopje vragen voor zijn spaarrekening? Of is dat duf? Ik zag dat laatste in 1 van de mama-bladen staan.

@ Uk/Maatje: ik heb maar 2 spijkerbroeken en 1 witte broek die ik nu pas. Maar ik heb altijd moeite met goede broeken vinden, vanwege dat mijn buik altijd iets te dik is in verhouding tot mijn redelijk slanke benen.

@ Suske: wat balen dat je zo;n downdag had. Goed dat je meteen ruimte voor jezelf kon creeren, zowel in fijne kleding als lekker eventjes sporten. Tis niet altijd makkelijk om je druifje dan even los te laten, maar voor jezelf natuurlijk helemaal goed!

@ Kuona: ik leg Ebbie overdag ook zonder slaapzakje weg nu het zo warm is hoor. Ja, soms met de pootjes tussen de spijlen, maar dat is toch verder niet supergevaarlijk ofzo? Ze huilt vanzelf als het niet gaat en dan leg ik haar wel weer goed. In de box ligt ze ook alsmaar met haar beentjes tussen de spijlen. Ik vind de box wat dat betreft sowieso snel te klein worden. Vanmorgen heeft ze ook met draaipogingen weer 2x haar hoofdje gestoten. En dat terwijl ik haar echt in het midden erin had gelegd.

@ Martientje: mooi dat Fuad weer goed gaat.

@ Maka: ow, gezellig uiteten, ik hoop dat je vriend zich beter voelt. Ik krijg je filmpje niet aan de praat, misschien omdat ik in een andere browser zit?

Irritant: gister kon ik de hele dag mbv Firefox niet op zw-pagina komen, vandaag weer niet. Met Explorer lukt het nu wel. Ik ga zo maar eens mijn computer opnieuw opstarten en kijken of het dan wel lukt. En anders toch de moderators even waarschuwen. Alle andere sites doen het namelijk wel via Firefox, gek toch?
    Heb vanmorgen gesport en voor het eerst heeft ons buurmeisje (15 jaar, maar erg slimme en leuke meid) dus 2 uurtjes opgepast. Het was heel goed gegaan: Ebbie had lekker gespeeld en ze heeft voor het eerst een flesje gegeven. Ze durfde Ebbie alleen niet te laten huilen met inslapen, dus ze was haar aan het wiegen toen ik thuiskwam. Ebbie ligt nu te maffen.

10. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Ah, ik heb Firefox eventjes helemaal afgesloten en weer opnieuw opgestart. Nu doet ie het wel weer. Wel irritant, heb al mijn tabjes moeten sluiten....

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: hihihihi, geinig, Vera's spetterfilmpje. Ah ik hoor Ebbie!

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

nu zijn we weer thuis, en slaapt martijn de hele nacht door van half 8 tot half 8.
    en op vakantie was ie elke ochtend om 5 uur wakker.

ohohohoh.

en nu mijn mannetje ook nog eens ziek.
    voor het eerst sinds we mekaar kennen nu 7,5 jaar heeft ie voort eerst overgegeven, maar het luchte wel op.
    hij ligt nu samen met de oudtste op bed, martijn wil niet echt slapen, veel te warm.

kom vanavond weer reageren, zou gisteravond al maar kregen visite, en die waren pas iets voor 11 uur weg,

anita

13. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ famveenstra: hmm, toch door de andere omgeving misschien dat Martijn dan niet doorsliep? Gelukkig nu thuis weer wel! Beterschap voor je man!

Ebbie neigt nu naar 4x per dag fles ipv 5 keer per dag. Hoeveel moet ik haar dan per keer geven, ervan uitgaande dat ze nog geen bijvoeding krijgt? Of doet niemand van jullie dit zo?

14. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Onze afvoer van de gootsteen lekt. Het lukt niet meteen om het te fixen :x. Straks even nieuwe leertjes kopen.... Maar eerst naar een verjaardag.

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Noppie: wij deden toen Ferry nog geen bijvoeding kreeg minimaal 4 x 180/6 en maximaal 4 x 210/7. Het is maar net wat hij op kreeg. Als kindjes 4 maanden zijn kunnen ze minder gaan drinken. Ze hebben het dan ook niet echt meer nodig om aan de max te zitten.

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Geeeeeeeeeeetttver!
    Mijn poes was weer eens lekker bezig geweest vannacht. ipv veren of een muizenlijkje lagen er nu twee dooie kikkers op de overloop. Ik schrok me helemaal te pletter toen ik boven kwam, echt van die grote van 15 cm ofzo. Ieeeeeeeeeuw!
    Ik heb vriendlief gesommeerd om ze op te ruimen :D

Helaas vanavond niet uit eten, want hij voelt zich nog niet zo lekker.

Anita, ach jouw mannetje ook al ziek. Ja, dr heerst vanalles geloof ik.

17. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Uk; dank voor je advies. Waarom hebben ze die max niet echt meer nodig met 4 maanden denk jij? Hebben ze dan de hevigste groeispurt achter de rug ofzo? Wij willen vanaf maand 5 gaan oefenen met bijvoeden.

@ Maka: ieuwiuewiuew, dooie kikkers! Jammer dat jullie niet uiteten gingen, maar ja, is ook niet leuk als hij niet lekker is natuurlijk.

Wat is het hier rustig vandaag he, iedereen lekker buiten natuurlijk. Onze afvoer is inmiddels weer gemaakt gelukkig. De verjaardag was heel gezellig in een tuin: die vent kan onwijs lekker koken dus er stonden allemaal fantastische salades en panzanella's enzo, helemaal goed. Ebbie heeft nog eventjes een half uurtje in het bedje van hun zoontje liggen knorren en zat verder heel gezellig bij ons op schoot naar iedereen te kijken. Net kreeg ze haar (laatste?) voeding van 210/7. Als ze nog wakker wordt vanaaf mag ze nog een mini-troostflesje, maar anders ga ik weer eens de lange doorslaappoging van Ebbie doen...

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Wat is het hier rustig zeg!

Wij zijn vandaag lekker gaan winkelen. We waren op tijd weg gegaan dus het was nog niet zo heel heet gelukkig. Ik had het wat warmer ingeschat en had Morris alleen een rompertje met mouwtjes aangedaan. In de stad aangekomen vond ik het toch te koud. Toen hebben we bij de hm maar een broekje gekocht :D
    Verder voor vriendlief wat leuke korte broeken en shirts en voor mezelf een leuke rok en 2 shirts bij Steps.

Vannacht is het helaas niet zo goed gegaan. Morris werd om half 11 zelf wakker voor de laatste voeding. Daarna werd hij om 3 uur weer wakker. Helaas is hij daarna niet echt meer gaan slapen :( En nu hij zich dus omdraait kan hij dan helemaal niet meer in slaap komen. Om 4 uur, 5 uur en 6 uur moesten we dus weer terug. Uiteindelijk is hij bij mij in bed beland.
    Best lastig hoor, het duurt nu echt veel langer tot hij in slaap is. Ook overdag. Is hij eindelijk over zijn sprongetje heen, krijgen we dit weer ;)

@Axioma: Ah, jij dus wel een lekker nachtje achter de rug. Fijn hoor!
    LOL @ die politiewagen. Op zich wel een veilig gevoel natuurlijk, dat ze zo oplettend zijn.

@Maka: Ah, lekker geslapen in de kelder dus. Vannacht weer zeker, het is nog steeds zo warm he! Wel typisch dat Vera steeds 2 a 3 dagen hetzelfde doet. Dat heb ik bij Morris nog niet kunnen ontdekken. En dat van een paar dagen bezeten ergens van zijn herken ik ook niet zo heel erg. Volgens mij houdt Vera haar eigen ontwikkeling wat beter in de gaten ;)
    Jammer dat je vriend zich niet lekker voelt en jullie dus niet uit eten kunnen. Wij hadden van de week een beetje te laat verzonnen dat we naar de film wilden. Toen konden we natuurlijk geen oppas meer vinden :p
    Getver, kikkers! En nog groot ook :S

@Noppie: hihi ik ben nog een jonkie dus ik heb niet gedanst op muziek van Michael Jackson. Moet dus eerlijk zeggen dat het me niet zo heel veel doet :)
    Ik heb Morris nu ook maar weer zonder slaapzak gelegd. Het is ook zo warm! En die box lijkt idd alweer aan de kleine kant te zijn. Morris ligt ook telkens ergens in een hoekje. Maar het wordt wel weer leuk als ze kunnen zitten en staan.

Fijne avond!

19. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hoi meiden,

Zo weer terg uit Arnhem, Myrthe groente gegeven en de laatste fles. 5 minuten daarna viel ze bij mij in mijn armen in slaap, dus heb ik haar op bed gelegd. Ze was natuurlijk weer de hele dag wakker doordat we op pad waren, behalve op de terugweg. Ze is nu dus doodop. Gelukkig hebben we volgende week een rustige week en gaat ze even terug naar haar eigen regelmaat en rusttijden.

Ben zelf ook echt moe nu, dus ga lekker op de bank hangen en wachten tot het mannetje thuis komt rond 22:00.

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, via fietsproject, maar ik ben de eerste die dat hier gaat doen, dus moest eerst alles uitgezocht worden. Die stukken heb ik dik een week geleden naar de boekhouding gemaild, maar voordat die alles eens verwerkt hebben…… Dan betaald de belastingdienst ca. 2/3 omdat de fiets in 36 termijnen van het brutoloon word betaald :D

Kuona, leuke foto’s!! Wat heeft hij lange benen! Of lijkt dat zo door de foto??

Maka, geweldig filmpje!!

Noppie, Goed bezig!!;)
    Tand gaat nu goed, heb helemaal geen pijn, het is alleen raar als je zo’n gat in je mond hebt… Ben blij als het maandag weer gevuld is.

Maka,iiieeewww halve kikkers….. Kan me voorstellen dat je vriend ze op mocht ruimen :p

Gisteravond feest gehad van mijn baas, die was 25 jaar getrouwd, erg geslaagd moet ik zeggen. Was ook wel lekker om even samen met manlief ergens heen te gaan zonder kids. Dat schiet er toch net iets te vaak bij in helaas….

Mijn laptop vanmiddag maar weer weggebracht, volgens mij is dat ding gewoon op…. Nu dus maar de laptop van mijn neefje geleend, die heeft hem in het weekend toch niet nodig en ik kan jullie natuurlijk niet missen ;) Ben benieuwd of er nog iets aan te redden valt, anders kan ik ook nog gaan shoppen voor een nieuwe…..:x

Mijn man is vanmorgen zijn nieuwe fiets al gaan bestellen, ik ga dinsdag of woensdag even. Ik weet toch al welke het gaat worden, dus dat is dan zo gebeurd.

Deel Deze Pagina