Oeioei, Morris ligt te slapen op zijn buik. Ik maak me eerlijk gezegd niet zo'n zorgen. Ben ik nu een ontaarde of een nuchtere moeder? Ik ben eerlijk gezegd gewoon blij dat hij doorheeft dat hij zijn hoofd neer kan leggen en zelfs kan slapen op zijn buik. Dat scheelt voor beide partijen een hoop frustratie. @Eppie: Tja, ik geniet gewoon nog een maandje van niet-stinkende luiers en een (enigszins) schone vloer @Axioma: Ik weet niet precies wat je moeder heeft maar het klinkt echt heel naar Lijkt me echt verschrikkelijk als je ouders ziek zijn. @Married: Jep, glijmiddel gebruikt, maar het doet nog steeds zeer. Maar we blijven gewoon proberen, dan komt het vast wel goed 8) Jullie hebben het er dus lekker van genomen D) tijdens de vakantie. En blijft er in die wandelwagen niet nog steeds zo'n kuiltje? Net als in een wipstoel zegmaar? Dat lijkt namelijk wel op de foto's. Lol, je hemeltje in de planten. Kun je weer opnieuw wassen. Leuke foto's van Thije! Ook zo'n heerlijke bolle toet he! (of is toet een brabants woord?) En met die pyjama heb ik ook al een paar keer in mijn handen gestaan. Ik denk dat ik die ga kopen als het weer wat kouder wordt. Hmmmm Morris is alweer wakker, was dus weer een hazenslaapje...
@Uk: Ieeee Peter Andre, hahaha wat een gladjak he! Ik kom wel uit de bsb tijd maar ben nooit fan geweest. Ik had wel cd's van Boyzone Maar ik vond die muziek toen gewoon leuk en viel niet op die gasten ofzo. Ik had dus geen posters aan de muur. Wel van Leonardo DiCaprio hahahaha
@ Kuona, ja dat is wel weer zo ja, er blijft wel zo'n kuiltje in. Maar ik vind hem er wel goed inliggen. Tis ff een lastige fase nu wat dat betreft. Enne, zeker een bolle toet ja! In Oostenrijk begonnen mensen vaak een praatje en vroegen ze hoe oud hij was. Wij: 4 monate(n?).. reactie: ahh sehr gross! Kom je trouwens nog weleens op het labradorforum? Zijn best weer wat nieuwe zwangeren bij daar!
@Married: Ik denk dat het belangrijkste van dat helemaal plat vooral is dat hun rug recht is. Dus met zo'n kuiltje zullen wel dezelfde regels gelden als met de maxicosi? Ik weet het niet hoor. Morris ligt ook wel goed in onze wandelwagen. Ik heb het idee dat die wel echt zo goed als plat is (dus zonder kuiltje) Voorlopig toch nog maar in de bak want nu zou hij in de wandelwagen echt in de volle zon liggen. We hebben ook geen parasolletje erbij, dat vind ik van die ondingen. Ik kom eigenlijk nooit meer op het labradorforum...En als je daar niet post dan wordt je er na een tijdje weer afgegooid..Ik zal zo eens kijken of ik nog in het zwangerentopic kan.
@Married,welcome back... ja tis wel iets warmer dan 12 graden... Leuke foto's en banner!! Oei wel een heftige terugreis dus! hier ook een omgebouwde wandelwagen hoor! Is Thije alweer gewend om weer thuis te zijn? Geweldige pyama trouwens! Wat hadden jullie een mooi uitzicht!! @Uk, Ahh Ferry dus ook aan t gillen.. hihi hier vind ik het niet zo schattig hoor... t gaat soms zo hard!! Hier vandaag ook meloen... was een groot succes! @Kuona, gewoon een nuchtere mama! Hij moet t gewoon ff leren! Vind het zelf ook moeilijk hoor, mn moeder heeft de ziekte van Besnier Boeck. Deze ziekte veroorzaakt overal in t lichaam ontstekingen met alle gevolgen van dien.. Enne toet is niet branbants hoor, ik kom van de heuvelrug en daar zeggen we ook gewoon toet! Haha wij komen uit dezelfde `periode` ik had ook cd´s van boyzone... Maar leonardo vond ik helemaal niets... Zo ga maar eens koken... zeer hollandse pot, bloemkool met een gehaktbal..
Myrthe zit nu ook aan de bloemkool hahaha, Married;welkom back, leuke foto's zeg!! Heb geen energie om te reageren meiden, is veels te warm... Ga maar even koken, penne met napolitaanse saus mmmm.... We hebben vanmiddag grote boodschappen gedaan. Heb geloof ik voor een maand in huis, behalve verse groenten en vlees dan hahaha. Had ook allemaal kortingsbonnen gekregen bij een pampersboekje...scheelt echt heel veel geld. En we gaan nu ook naar de nettorama ipv c1000, heb gemerkt dat dfie een stuk voordeliger zijn.... misschien tot vanavond
@Daffie, hihi josanne heeft ook een paar hapjes bloemkool met appel op maar dat viel duidelijker minder goed in de smaak dan de meloen!
@Axioma, dat klinkt wel als een erg nare ziekte! Ah, toet wordt dus wel overal gebruikt. Ik las hier namelijk laatst een topic en nu blijkt dat het woord tutje, ipv speen, ook brabants is. Daar had ik dus nooit bij stilgestaan Ik zeg altijd tutje. Morris heeft vandaag om de 5 uur gegeten en toen gaf hij nog niet echt aan dat hij honger had. Dat idee had ik al langer maar meestal legde ik hem toch na 4 uur gewoon aan zodat hij daarna lekker naar bed kon. Vandaag maar eens gekeken wanneer hij nou echt aan zou geven dat hij honger had, maar ook na 5 uur was dat nog niet echt. Toen vond ik het zelf wel welletjes en heb hem maar gewoon gevoed. Nu zit ik dus wel met stuwing...haha. Hoe zit dat bij de andere bv-kindjes. Bij welke signalen gaan jullie voeden? Hier huilt Morris eigenlijk alleen 's nachts om eten. Als hij overdag huilt dan is het meestal van vermoeidheid. Wij wonen echt in een heel rustig dorpje en we waren net een rondje aan het lopen zit er ineens een avondwinkel. Die is dus tot 0.30 open. Vaag hoor! Maar wel handig voor de lekkere trek (niet handig voor de lijn) Mijn vriend gaat nu dus eens kijken wat ze hebben. Ik ben benieuwd hoe lang zo'n winkel het uithoudt in zo'n klein rustig dorpje. Het blijft rustig hier he! @Mieke en Miireii: Hoe was jullie weekend? @Noppie, hoe was je eerste werkdag?
Idd rustig hier! Ben ook erg benieuwd naar Noppie dr eerste dag! @ Kuona, grappig, ik zit nl met hetzelfde! Thije heeft er vanmiddag en nu weer 5 uur tussen gelaten. Normaal leg ik hem altijd na max 4 uur aan, maar als ie slaapt maak ik hem er niet voor wakker. Wat dus nu weer het geval is. .. vorige voeding was 16.15 uur (maar wel nog een slokje om 17.45 uur). Hij geeft het hier soms ook slecht aan hoor, vroeger was het altijd gelijk voeden als ie wakker werd, maar nu wil ie vaak eerst spelen. De laatste tijd voed ik juist vaak voordat ie gaat slapen, dan is nl al moe en wat minder onrustig/snel afgeleid. @ Axioma, heftig hoor van je moeder! Sterkte! Waar kom je vandaan op de heuvelrug?
Hier was het de eerste keel bloemkool, maar Myrthe eet echt alles wat haar voorgeschoteld wordt....Makkelijk hoor!! Hele schaaltje was weer met 10 minuten leeg hihi.
Manlief is net weer vertrokken voor de nachtdienst....heeft hiervoor al 4 avonddiensten gehad, dus zit nu alweer voor de 4e avond alleen thuis Heb de strijkplank er maar weer bijgepakt. We willen donderdag naar de film (ice age 3) en mijn moeder kan niet oppassen....nu heb ik me dus echt over een hele grote drempel heen moeten sleuren, want we hebben mijn schoonouders gevraagd. We zullen wrs rond 19:00 weggaan en dan zal ze nog 1 fles en schone luier moeten hebben om 19:30 en om 20:30 ligt ze dan op bed. Veel hoeven ze dus niet te doen, maar ze denken dat als ze huilt altijd dat ze honger heeft Vaak is ze 's avonds alleen maar moe en als ze dan hsar speentje krijgt is het goed....ben dus benieuwd....
@Married: Ja dat hongerige is er gewoon vanaf ofzo. 'Vroeger' kon hij ook echt al gaan happen in mijn vriend ofzo, als hij honger had. Dat doet hij helemaal niet meer. Voor Morris is om de 5 uur natuurlijk ook niet zo'n probleem omdat hij 's nachts ook vaak nog komt. Hij komt dus toch wel aan 5-6 voedingen. Maar ik kan me voorstellen dat jij je meer zorgen maakt omdat Thije doorslaapt toch? @Daffie: Wat vervelend dat je Myrthe zo moeilijk bij je schoonouders achter kunt laten. Hier passen de oma's een beetje om de beurt op. Ik laat Morris bij beiden met een gerust hart achter. Maar hier kunnen ze er ook niks instoppen als ze zouden denken dat hij honger heeft terwijl dat niet zo is Vriendje had lekker chocoprinsen meegebracht van de avondwinkel. Maar ze waren helemaal gesmolten Airco had de winkel dus niet.
Kuona; ik heb niet zo'n geweldig goede band met mijn schoonouders ivm dingen die zijn voorgevallen in het verleden. Ze zijn heel blij met Myrthe en erg trots, maar zijn erg van hun eigen mening zeg maar en dat dan ook doen....super eigenwijs dus.... Als mijn man ze niet af en toe belt, duurt het gerust 5 weken tot we iets horen, maar als mijn man belt willen ze altijd ineens langskomen, vindt ik zo vreemd. Mijn eigen ouders wonen 5 minuten van ons vandaan, dus dat is gewoon prettig als we oppas nodig hebben en verder heb ik nog 2 vriendinnen die ik liever op laat passen. Mijn man begrijpt het wel, maar vindt het wel heel leuk dat ik zijn ouders nu de kans geef. Ze vinden het zelf ook helemaal geweldig volgens hem.... ik kan me gewoon niet zo goed over het verleden heen zetten omdat ze heel kwetsende dingen gezegd hebben. wat zonde van de chocoprinsen....
@ Kuona, hij heeft normaal gesproken 5 voedingen, aan 6 kom ik sowieso niet meer. Heb hem net toch maar wel ff wakker gemaakt voor voeding nr 4 en ik geef hem straks voordat ik zelf ga slapen ook nog ff wat en met dat slokje tussendoor kom ik dan wel aan 5. En dan zie ik wel of ie het erop redt. Het waren vandaag trouwens wel grote/lange voedingen moet ik zeggen, dus misschien krijgt ie nu gewoon wel meer per voeding binnen?! Heb ook liever minder voedingen die wel 'goed' zijn dan veel rommelige voedingen. Plas is er nog voldoende en hij heeft nog altijd een bolle toet, dus zal wel goed zijn. Vrijdag moeten we weer prikjes en meten/wegen, dus we zullen zien. Lekker hoor zachte chocoprinsen, hihi @ Daffie, lastig is dat hoor, maar goed dat je je erover heen zet, het zal nog wel vaker voorkomen dat zij op moeten passen en dan kunnen ze beter rustig beginnen . Ik herken het wel een klein beetje, dat wil zeggen; mijn schoonmoeder past dinsdags op Thije en zij is echt superlief met hem, maar doet dingen toch wel anders dan ik. Ik ben misschien wat nuchterder en niet zo lievig. Laatst waren we met zn allen ergens en moest Thije nogal huilen, maar dat was duidelijk omdat ie heel moe was en de slaap niet kon vatten. Zij vindt hem dan gelijk zielig en denkt dat er weet ik wat allemaal aan de hand is (buikpijn ofzo) terwijl ik vrijwel zeker weet dat het alleen maar moeheid is (en ik kreeg hem in slaap, applaus voor mezelf )
heey meiden! ben ik weer even! we hebben echt een heerlijk weekend gehad. en nee, we zijn niet weggespoeld hahahaha! zaterdagavond hebben we 1 klein buitje gehad, maar dat was alles. lekker gezwommen met Soraya, en ze vond het helemaal geweldig! het enige wat ze niet fijn vond was wanneer er iemand in het water sprong en zij het water in haar gezicht kreeg. haha, maar das wel logisch, hou ik zelf ook niet van. Ze is het hele weekend aan het woord geweest. zo grappig! en slapen dat ze deed! 12 uur achterelkaar! jemig! deed ze dat thuis ook maar.... ga toch haar kamertje maar helemaal verduisteren. heb toch echt het idee dat het daaraan ligt. Verder gaat ze steeds vaker 'los' zitten! ik schrok ervan! ze kan het heel even zonder steun in de rug, en als ze met haar rugje tegen de bank aan zit blijft ze zo een half uur zitten zonder moeite. wat gaat het toch snel he..... ik zal morgen even wat foto's laten zien. Heb nog een berichtje van Dayenne gekregen op de babysite. moest even zeggen dat ze ons heel erg mist, ze wil iedereen liefs doen en ik moest sorry zeggen.... Naomi's tandjes zijn nog steeds niet door, maar je ziet ze wel heel goed zitten zegt ze. Ze heeft haar voorlopig laatste prikjes gehad en ze weegt nu 6290 gram en is 60.5 cm. gaat erg goed! haar broertje woont sinds 1 juni bij hun in en ze heeft 2 juli eindgesprek. ze moest nog wat dingen afronden voor haar diploma... zo ff weer ge-update.... kom morgen wel weer reageren.... ow, nog ff! ik ben nog steeds niet ongi geworden. hoe vreemd het ook is... heb nu al 3 testen gedaan en ze zijn allemaal negatief. raar toch! ben al dik 2 weken overtijd........ wat nu?!
ow daffie, ik weet precies wat je bedoeld. mijn s.ouders zijn ook zo. zodra soraya huilt, heeft ze honger... pff. om moe van te worden soms! maar ik heb me er maar overheen gezet. straks komt de tijd wel als ze iets niet wil, laat ze het wel merken. doet ze nu trouwens ook al. maar het blijft heel erg vervelend. als wij daar gaan eten 's avonds, zit soraya ook alleen maar bij mijn s.moeder op schoot. ik baal daar ontzettend van. mag mijn eigen kind niet eens vasthouden. en tuurlijk, ik snap ook wel dat zij haar niet zo vaak ziet, maar het is wel mijn dochter! zij geeft haar ook altijd water, dat blijft ze maar doen. s.moeder zei laatst nog: geef maar veel water, want die poeder kan in haar keel blijven hangen. hoezo?! dat lost toch op? ze snapt ook niet dat baby's maar max een liter per dag mogen. gelukkig komt soraya daar nooit aan, dus het is nu niet erg dat ze veel water krijgt. maar stel je eens voor als ze 5 flessen had gedronken van 200cc? vind het erg lastig, maar ik kan er weinig aan doen. eind deze week gaan ze voor 6 weken naar Marokko... moet er niet aan denken wat er gaat gebeuren als ze weer thuis zijn. waarschijnlijk willen ze haar dan niet meer mee geven hahahahaha!
Hahaha Mireii, gezellig dat je weer terug bent.... en fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad. Hoop voor je dat Soraya (blijf het zo;n prachtige naam vinden) zo lekker blijft doorslapen. Myrthe slaapt nu sinds 5 weken het klokje rond en dat bevalt ons erg goed hier hahaha. Married; ik ben ook niet zo lief hoor en heeeeell nuchter hahaha. Als ze slaap heeft en jengelt gaat ze naar bed, maar denk toch dat het voor oma's anders is.... Ach, we zullen het merken donderdagavond....mijn man zei al "we gaan gewoon 's avonds als we weer thuis zijn en mijn ouders weg zijn, checken of alles goed is in haar bedje hahaha". Vond ik wel heel lief van hem! Ga zo maar eens de warmte van de slaapkamer opzoeken, heb het bed voor me alleen, dus kan wel regelmatig een koel stukje opzoeken
ha ha ha wat een wijze pyama, married. en leuk nu ook eens een gezicht bij je naam te hebben gezien..... zo weer eens een berichtje van mij. zit inmiddels alweer anderhalve week in NL. het is nu heerlijk warm maar bij aankomst was dat wat anders, voor jullie heerlijke dagen voor ons vreselijk koud. allemaal acuut verkouden geraakt, inclusief Devi. De eerste nacht heeft ze geslapen met wanten en muts ha ha en zelfs toen had ze nog koude handjes tijdens de nacht voeding, was effe wennen voor haar. De 6 uur tijdsverschil was overigens ook heavy, 4 uur in de nacht was ze de eerste dagen klaarwakker (maleisie 10.00 uur) dus wilde echtmet de dag beginnen, fijn... de eerste dagen overdag natuurlijk me veel aandacht van iedereen, dus ook op datvlak raakte ze aardig uit balans. weet nu dat Devi alles, maar dan ook alles wil meemaken, blijft lachen en charmeren, vind alles leuk.... tot ze overmoe raakt en dan is het brullen. had na een dag of 2-3 steeds 39 koorts, griep? dus moesten haar echt gaan beschermen... "nee u mag haar niet even oppakken, sorry'" Ook was haar eet patroon volledig verandert, had continu honger en kwam op een gegeven moment zelfs om de 2.5 uur. dus overgestapt op nutrilon forte en mix met bambix. pas na korte tijd elke voeding mix combi met bambix gegeven, is ze nu weer verzadigd, slaapt sinds gisteren de nacht weer enigzins door en zit ze op 6x150 (ze blijft moeite hebben met grote hoeveelheden. wat ik van jullie lees 180 ml lukt haar echt niet) hoevaak per dag geven jullie bambix? ben nu weer aan het afbouwen want iedere voeding kan onmogelijk goed zijn, lijkt me. wil aansturen op stevige voeding om 07.00 - 13.00 - 19.00 - 00.00 en tussendoor met lichtere voeding opvullen. ben overigens van plan hier in nl eens langs het CB te stappen, eens overleggen affijn, na ruim 6 dagen was ze herstelt van de 6 uur tijdverschil, sinds gisteren herstelt met doorslaapen en eten. Kortom... koste effe tijd voordat we richting koetjes en molentjes gaan met Devi, hi hi. maar goed, sinds kort is ons verblijff ook echt heerlijk, genieten volop. wat hebben we toch een gaaf land zeg. wat mooi!!!!! zo, ga nu even een paar pagina's terug lezen...
Oh, wat leuk dat je in nederland bent Febr... en het zal zeker wel wennen zijn voor Devi hahaha. Wij hebben met Myrthe een goede eetster. Ze krijgt 4 flessen van 220 cc en fruit en groente tussendoor. De flessen krijgt ze om 8:30-12:30-16:00-19:30, dan om 10:00 fruit en om 17:30 groente. Veel plezier nog in NL, hoe lang blijven jullie?
heerlijk nog een aantal weken, tot eind juli. maar goed, drukte alom natuurlijk... agenda raakt al weer snel aarig vol. zitten nu alweer op ons 4e logeer adres..... gelukkig deze voor langere tijd, w.s. tot eind juli als myrthe wakkerr wordt, kan ze het dan uithouden tot 08.30? poeh, als Devi wakker wordt moet er meteen ingeplugd worden.... heeft dat ecght nodig, zolang tot 08.30 redt ze echt niet. Myrthe wel na een nacht slaap? tjee zeg