Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    en daffie, welke voeding mix jij met bambix?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuona, Vera had vanmiddag ook 5 uur tussen voedingen. De laatste tijd zat ik juist vaak weer op (6 a) 7 voedingen (vnl door de nachtvoedingen)! Vandaag eindelijk weer een keertje 5 voedingen :D. Zit meteen met behoorlijke stuwing. Ze dronk daardoor wel weer een stuk beter/langer. Want voorheen was t vaak al snel onrustig/steeds loslaten.
    Ik laat Vera meestal na t slapen nu ook eerst ff spelen, maar de laatste tijd werd ze dan al snel chaggie en dan leg ik haar gewoon aan. Als ik haar dan op schoot neem, begint ze wel te happen. En soms was dat al na 3 uur.
    Gelukkig was t vandaag weer heel relaxt, minimaal 4 uur tussen voedingen. Hopelijk houdt t aan!!

Hebben jullie trouwens ook met voeden dat er constant een handje in je gezicht zit te wroeten? Vera is voornamelijk dol op mijn neus en mond. Als ik haar handje weghoud of vasthoud, wordt ze heel onrustig... Dus ik zit altijd maar op haar duimpje te sabbelen of ze knijpt in mn neus ;)

Daffie, vervelend zeg van je s-ouders.
    Ice age, leuk!

Married, welcome back! Ja, heeerlijk weertje hier he!
    O, fijn in zo'n kleine ruimte met een huilend kind ;)

Miireii, o gelukkig niet weggespoeld!
    Vera kan ook al 'los' op schoot zitten en tegen de bank aan. Maar ik zou dat nog niet een half uur doen hoor! Of bedoel je dat bij wijze van spreken :D?
    Zo, wat goed, 12 uur geslapen!

We hebben hier vanavond bijna een uur een stroomstoring gehad! Moet zeggen dat in dit huis (buurt) best vaak de stroom uitvalt, een paar keer per jaar wel.

3. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Kuona, tutje brabants!? Dat zeggen ze hier ook hoor!
    Josanne krijgt dan wel de fles maar ik gaf Josanne de fles als ik dacht dat ze honger had... nu ik op haar eigen verzoek ben gaan voeden komt ze ineens maar 4 keer..
    Hihi grappig die avondwinkel.. wel jammer van koekjes.
    .
    @Married, dank je wel! Ik ben geboren en getogen in Woudenberg... hihi wij gingen vroeger vaak fietsen naar t pont bij Amerongen en dan via wijk weer terug :D

@Daffie, ooh das handig dat Myrthe alles lekker vind... hier niet hoor.. tot nu toe alleen fruit ;)
    Moeilijk om mensen op te laten passen terwijl je dat eigenlijk niet ziet zitten...

@Miireii, welkom terug, fijn dat je een leuk weekend hebt gehad!!
    hihi ja tis wel een babbelkous he! Van wie heeft ze dat :D
    Vreemd van je ongi..

@Febr21, oh je bent weer in nl..ja dat weer zal vast omschakelen zijn geweest. Arme Devi.. ziek :(
    Josanne zit op 4 keer 180 en de voeding van 8:30 en die van 21:00 krijgt ze met bambix!
    Geniet ervan!

@Maka, fijn dat Vera t weer goed doet qua voedingen! voor jezelf ook wat relaxter! Josanne krijgt de fles, maar ze frut wel telkens met haar handje rond mn nek op aan mn kleren trekken... Soms in t openbaar niet echt handig..
    vervelend van de stroomstoring!

Hier heerlijk geslapen voor de verandering. En tis al heerlijk zonnig buiten... mmmm

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Febr; Myrthe wordt eigenlijk nooi wakker tussen 20:30-8:30 hahaha, heel soms rond een uur of 07:00 horen we iets en dan gaat ze gewoon weer verder slapen.

Wij hebben de friso comfort voeding en ook de rijstebloem van friso, dus die gebruiken we.

5. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Febr: welkom weer in ons 'koude' kikkerlandje ;)
    Wij geven maar 1 voeding met pap. Ik dacht dat kindjes 2 voedingen met pap mochten op een dag. Ik zou zeker niet alle voedingen doen, dan krijgt ze veel te veel calorieën binnen.
    Wat zielig dat ze helemaal van slag is he?
    Heel veel plezier nog!

Kuona: Ook wij zeggen hier tutje hoor! Eigenlijk meer tut. Dus lijkt me niet echt Brabants. En ik ben nog steeds verliefd op de naam Morris! Wie weet in de toekomst.... ;)

Miireii: welcome back ;) Wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad en dat Soraya het zwemmen leuk vond!

Ferry is een beetje chagrijnig door het tandengedoe... Is wel zielig hoor!

Om 11:30 komt de fysio, ze zal wel weer tevreden zijn. We hebben hard met hem geoefend.

Morgen moet ik weer voor het eerst werken :$ Ben benieuwd.

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Daffie: Als er in het verleden nare dingen gedaan/gezegd zijn kan ik me goed voorstellen dat je je er niet prettig bij voelt. Het is toch, zo voel ik het iig, een stukje van jezelf wat je achter laat bij iemand anders. En dan moet je je daar wel prettig bij voelen. Wel fijn dat je man je begrijpt. Ik denk dat ik enorme ruzie zou hebben als ik altijd alleen mijn moeder vraag. Maargoed, dat is natuurlijk ook een hele andere situatie.

@Married: Ja het is altijd fijner als ze goed en geconcentreerd drinken. Wat trouwens nog een verschil is is dat Morris tegenwoordig nog maar één kant drinkt. Herkenbaar? Daarom heb ik natuurlijk ook steeds zoveel stuwing bedenk ik me nu. Gisteren toch nog maar één kant gekolfd want ik had al een heel zoogcompres vol gelekt :) Ik kolfde in 5 min. 200cc uit één kant :$ Ik hoef iig niet bang te zijn dat Morris te kort komt.
    Ik ben wel benieuwd wat Thije weegt aangezien hij vorige keer al 8 kilo woog. Ik vergeet ook iedere keer dat hij nog 3 weken jonger is dan Morris :D

@Miireii: Leuk dat het zo goed is gegaan afgelopen weekend. En dat spetteren vindt Morris ook verschrikkelijk. Hier heeft het wel geholpen om Morris zijn kamertje helemaal te verduisteren. Hij slaapt nu 's ochtends langer door.
    En hoe vaak ben je nu sinds de bevalling ongesteld geworden? En was dat wel al regelmatig?
    Ik krijg trouwens altijd kromme tenen van die verhalen van je s.moeder. No way dat dat hier zou gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om tegen haar in te gaan als het een beetje een dominante vrouw is.

@Febr: Misschien wel een goed idee om eens met het cb te overleggen. Veel plezier in NL

@Maka: Morris is wel heel beweeglijk met zijn armpje tijdens het voeden maar nooit in mijn gezicht. Soms komt hij met zijn handje in de buurt van zijn eigen mond en dan gaat hij op zijn handen sabbelen...
    Irritant, zoveel stroomstoringen. Hier hebben we er iig niet zoveel last van.
    En vannacht weer doorgeslapen?

@Axioma: Ja er was hier laatst een topic over en daar zei iemand dat tutje brabants was. En fiep is blijkbaar ook Brabants maar dat ken ik dan weer niet.
    Fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad.

Hier gisteren om 23.00 laatste voeding (werd hij zelf voor wakker) toen werd hij om 1.00 weer wakker :( Ik heb hem op schoot genomen op zijn kamer (zo voed ik normaal 's nachts) met zijn tutje in zijn mond en toen viel hij vrij snel gewoon in slaap. Teruggelegd en daarna kwam hij pas om 4.30 weer voor een voeding. Daarna gelukkig weer lekker doorgeslapen tot 8.30. Morris heeft nu iig wel ontdekt dat hij op zijn buik ook kan slapen.

@Bv-dames: Nu de 6 maanden toch enigszins in zicht komen, weten jullie al wat jullie dan gaan doen? Blijven jullie gewoon bv geven? Of gaan jullie toch afbouwen?

7. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

nou na een ziek weekend, ben ik er ook weer.
    had al verteld dat jildou ziek was op vakantie en mijn mannetje was zaterdag ziek, nou bij mij begon het zaterdag op zondag nacht.
    diaree als water en erg spuugen.
    ohohohohohoh
    en dan slaap je de hele nacht ook niet.

zondag de hele dag half geweest, en maandag nog niet helemaal fit, dus ook geen energie om op de site te komen en zeker neit om te reageren

ben nog niet helemaal de oude, maar vandaag is jildou jarig, dus moet de energie wel sparen.
    ze is al erg verwend met cadeautjes door ons, en nu is ze op de peuterspeelzaal, en straks komt mijn mama hier even oppassen zodat ik bij eht uitdelen van de traktatie kan zijn, dus even een moment maar haar alleen op school.

ik kom vanavond en anders zeker morgen tussen de middag even een verslagje doen en reageren, heb nu wel alles gelezen, maar weet niet veel meer.

las iets over blond haar, hier krijgt martijn ook blond haar, en ook hier de vraag of ze wel dezelfde vader hebben.
    laat de mensen maar gewoon,

tandjes hier nog niks, wel heel erg veel geflieber, maar goed, jildou had haar eerste tandje op de dag dat ze 6 maanden werd.
    ze heeft er eigenlijk nooit heel veel last van gehad.

fijn dat het met dayenne toch goed gaat, had haar indd al een tijdje gemist.

nou iedereen een fijne dag, zal martijn uit zijn bedje halen voor fruit.
    en dan komt mijn moeder zo rond kwart over 10 hier heen.

doei doei

anita

8. Zeilboot

hier de foto met verjaardagsmuts

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Uk: Wat een leuk compliment :) Wij zijn ook nog steeds verliefd. Op de naam én op het manneke wat erbij hoort ;)
    Succes met de fysio en morgen met je eerste werkdag!

@Anita: Gefeliciteerd met Jildou!

10. Zeilboot

mijn 2 kids

11. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi Dames!

Sorry, sorry, sorry, ik heb niet bijgelezen! Het waren dan ook "maar" 25 pagina's om bij te lezen en het is té warm om te lezen: mn pc staat voor de raam.. Oeps! Sorry!

Even ego: afgelopen weekend naar NL geweest: heerlijk! Mijn mama had een box voor Lili Rose gekocht en zelf geschilderd enz en dat was toch wel heerlijk! Zo'n inklapbare is toch wel handig hoor!

ik wil even spammen voordat ik mn meisje in bad ga doen.. ;)

Knuffels!! Ik lees morgen alles bij: beloofd!!

Sofie

12. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    op de buik wil nu ook lukken :p

13. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    mijn bruurkes zijn ook weg van dr ;):D

14. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    daar hoord dus deze foto bij...

15. hummelke sofie

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Péronnes, België
    ow, te snel getypt.. Wat een taalfout zeg!

"Daar hoorD deze dus bij!" :$:D lees maar een T... ;)

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik kom ff spammen! :D

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    omaatje :p

18. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben ik weer! Nou, helaas wederom geen tijd om helemaal bij te lezen, maar heb de bladzijdes wel even bekeken met al die mooie foto's die jullie er bij geplaatst hebben.

En ik heb ook het spettermoment van Vera gezien Maka, hahahaha.

@Voogd: is gelukkig meteen geregeld bij de koop van mijn huis. Ik moest toch een testament opmaken, dus dat heb ik meteen gedaan.

@Rollen: Jeeeeeeeeeh!!!! Daan heeft afgelopen zaterdag voor het eerst van zijn buik naar zijn rug gerold! En dat tot 4 keer toe!

Nou wij zijn inmiddels in rustiger vaarwater terecht gekomen. De zolder is bijna klaar, zodat ik mijn spulletjes naar boven kan doen en geen rotzooi meer in mijn woonkamer en garage heb (hihi, ik verplaats de zooi naar zolder ;), maar daar komt straks wel een mooie schuifwand voor hoor).
    En de toilet beneden kan vanavond geplaatst worden!
    Dan is het nog een kwestie van een paar dozen uitpakken en we zitten gesetteld! Het voelt ook echt meteen als een thuis. Het is ook echt een heel gezellig huisje :D.

Ik ga maar weer eens aan het werk, want er ligt een berg facturen die ik nog moet wegwerken.

Liefs Ingrid

19. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @mirreii: haha, dat doet Daan ook altijd, die onderlip naar binnen trekken. Op de laatste foto van mijn banner doet hij het ook een beetje.

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    heel erg boos hahahahaa!

Deel Deze Pagina