Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    lekker zwemmen met mama (in een band waar ze nog veel te klein voor is hahahahha!)

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oke, nog 2 meiden :p

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    de laatste....

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Hmzzz, helaas, Vera heeft weer es niet doorgeslapen!
    Gisteren had ze haar 4e voeding om 2030u en om 0u sliep ze nog heel vast. Maar ik heb haar wel 'wakker' gemaakt, want ik dacht dat ze t anders nooit zou volhouden tot de volgende ochtend. Werd dus dreamfeeding, maar ze dronk wel goed.
    Maar helaas om 4u ging ze huilen. Gevoed, maar ze bleef onrustig. Ben uiteindelijk weer es in slaap gevallen en om 5u werd ik wakker en heb haar terug in bed gelegd. Gelukkig heeft ze toen nog doorgeslapen tot 840u.

En vanmorgen tijdens t boeren ging ze haar ochtenddrolletje leggen. Een enorme explosie! Het was er van achteren én van voren uitgelekt!!! Haha. Heb haar snel naar de box gedragen (plastic boxkleed) en alles uitgedaan. Toen heeft ze ook nog alles ondergeplast. Haha, grapjurk.

Kuona, ik denk dat ik gewoon doorga met BV voorlopig. Vanaf 6 maanden beginnen met groenten, fruit en pap. Ze gaan dan geloof ik toch al snel naar 'echt' eten toe en dan zal het aantal voedingen wel redelijk snel teruglopen.
    Dan is een dagje weg zonder Vera ook niet zo'n probleem meer denk ik. Nu wel, t vrijgezellenfeest as weekend komt wel goed, want dan kan ik tussendoor nog wel een keer thuis komen om te voeden. Maar volgende maand is de bruiloft en daar zie ik wel een beetje tegenop met kolven. Ik kan vaak links niet zoveel kolven, dus ben een beetje bang dat ik dan enorme stuwing krijg, omdat t er niet uitkomt... Vera gaat naar mijn ouders in Brabant en de bruiloft is in (zuid)Limburg...

Tut(je)/fiep/speen, ik ben ook Brabants, maar ik zeg gewoon speen hoor! Tutje vind ik meer een doekje/poppetje die ze erbij gebruiken (met duimen/speenzuigen)...?! Fiep ken ik wel als speen, maar zeg t zelf ook niet.
    Kuona, waar kom jij vandaan eigenlijk uit Brabant? En waarom wonen jullie btw in Belgie, is je vriend 'Bels'?

Meestal zijn die stroomstoringen maar heel kort hoor, een minuutje ofzo. Alleen irri dat ik dan alle wekkers weer kan gaan zetten. Maar gisteren was t dus gewoon bijna een uur lang!

Anita, getsie jij ook al ziek! Ik heb t een aantal weken terug gehad, fijn hoor :(.
    Echt waar? Waar raar dat mensen dat gewoon vragen, of ze wel van dezelfde vader zijn. Belachelijk gewoon!! Ik vind ze trouwens echt wel op elkaar lijken hoor!
    Gefeliciteerd met Jildou's 3e verjaardag!

Sofie, hihi leuke buurtjes ;)
    Schattig meisje hoor!

Miireii, ohh Soraya is ook echt een prachtig meisje, ahh die laatste!! Beauty hoor :)
    O, wat grappig, zo'n duo-zwemband!! Die wil ik ook een voor de vakantie!!!

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Maka: hij is echt ideaal die zwemband. moet ze er natuurlijk wel groot genoeg voor zijn. ik kon haar niet loslaten want dan ging ze naar voren en leunde met haar hoofdje op de band. was veel te bang dat ze mij eronder zou floepen.... ik weet niet eens meer waar ik hem gekocht heb, volgens mij zag ik hem liggen bij een tuincentrum, hihi, wel grappig trouwens....

Soraya heeft van gisteravond 20 uur tot vanmorgen half 8 geslapen! joeehoooee! :D voor hoelang....?

@Noppie: ik vond het in het begin wel erg eng dat ze op haar buik sliep. ging er 's nachts ook regelmatig uit om te kijken of ze het nog wel 'deed'. maar ik zag dat ze echt nooit met haar gezicht in het matras kwam te liggen. altijd netjes met haar hoofd opzij. nu heb ik er eindelijk vertrouwen in gekregen en nu slaapt ze weer gewoon op de rug :p was dus toch gewoon een fase...

@Sofie: ooh wat een leuke fotootjes! Lili is nu ook wel goed op de buik he! ;)

@Anita: gefeliciteerd met Jildou! en beterschap!

6. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Sofie: Wat een liefje heb je daar zeg. En lol @ die foto met je broertjes :D

@Miireii: Ook al zo'n schattig meisje! En leuke zwemband idd. Morris zat laatst ook in zo'n zwemband. Ik moest hem idd wel vasthouden, maar hij vond het heel leuk!

@Vaam: Applaus voor Daan! Goed hoor!

@Maka: Ik ga denk ik ook nog wel ff verder. Maar ik heb wel begrepen dat ze het eerste jaar vooral nog groeien van de melk en dat de rest echt bijvoeding is. Het lijkt me dat je dan dus nog wel op een voeding of 4 zult blijven hangen?
    Lastig als je niet kunt kolven aan één kant. Bij mij lukt rechts ook beter dan links. Maar als ik gewoon om en om doe dan lukt het meestal wel.
    Ik kom uit de buurt van Breda. Wij hebben een tijd lang tegen de grens aan gewoond. Vorig jaar kregen we de kans om een huis van de tante van mijn vriend te huren. Het huis staat in België...dus vandaar. Het is maar 4km verder dan waar we eerst woonden. Mijn vriend is half Belg, zijn moeder is Belgische (wel heel erg vernederlandst en ook de nl identiteit.)
    Oei, die poepexplosie van Vera! Morris doet dan vaak ook alles in een keer, zo van: als ik toch bezig ben dan plas ik alles ook nog maar even onder :D
    En wekkers bijzetten is irritant ja! Ik heb nu een wakeuplight en die onthoudt de tijd (tijdelijk) dus die hoef ik dan niet meer bij te zetten.

@Anita: Leuke foto's van je kids hoor! Ik snap ook niet zo goed waarom ze vragen of ze dezelfde vader hebben? Zo donker is Jildou toch niet?

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    zo meiden even een ego berichtje ik lees zo alles bij!!!
    we liggen heerlijk na 4 late diensten eindelijk dagje vrij in de tuin... voor levi het campingbedje op gezet en een stuk klamboe eroverheen getrokken voor die k.t muggen!!! doen we ook over zijn bedje wordt hij tenminste niet geprikt...
    late diensten vielen niet mee en zeker niet 4 pfff gister de laatste en heb 3 uur verlof opgenomen omdat levi zo'n diarree had, vanmorgen even bij de dokter geweest en hij was kerngezond en de diarree kwam echt door de hitte

voor de rest gaat super goed hier... heb ik die dagen nog iets belangrijks gemist meiden???

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hai hai,
    Ben ik ook even snel vanaf mn werk : stoutenoukiesmiley:

Mn schoonzusje past vanochtend op, mn man vanmiddag. Gister nog een hele ruzie met manlief over gehad, pff.. Schoonzusje bleek namelijk op te willen passen in het huis van haar vriend. Ik vond dat geen goed plan, aangezien daar geen bedje, box oid aanwezig is en Thije toch echt moet slapen (wagen is geen optie, want we hebben hem al omgebouwd). Mn man vond me een enorme zeur, maar ik wil gewoon niet dat er zo met Thije gezeuld wordt, dan zit ik 's avonds met een overprikkeld kind.
    Uiteindelijk heeft mn man gisteravond om half 12 mn schoonzusje nog gebeld en geregeld dat ze bij ons in huis kwam oppassen. Maar toch zit ik vandaag niet helemaal lekker op mn werk, ik vind eigenlijk dat mn schoonmoeder gewoon niet meer op vakantie mag, haha...
    De dagen dat zij er niet is, ga ik gewoon vast vrij vragen van mn werk.

Julie hebben niks aan mn verhaal, maar moest het ff kwijt, was gister echt helemaal over mn toeren (maar slaap doet wonderen ;)).

@ Miireii, welcome back! leuke foto's!

@ daffie, haha jij ook al niet zo 'lief' dus ;)
    Ben benieuwd donderdagavond!

@ febr21, hee wat leuk dat je er weer even bent! En lekker in NL momenteel. Veel plezier met alle bezoekjes!
    Lastig dat Devi last had van het tijdsverschil, maar niet zo vreemd natuurlijk.
    Goed idee om even langs een CB te gaan, baat het niet dan schaadt het niet toch?
    We hebben inmiddels trouwens ook een 'club' hier op de site, ik heb je er een uitnodiging voor gestuurd.

@ Maka, hier zit Thije ook zo met zn handjes te zwiepen tijden het voeden, ik probeer zn handje meestal wel vast te houden, maar dat lukt niet altijd, aan mijn haren trekken is favoriet bij hem. Gister was ie een beetje moe en ging ie drinken met zn handje gevouwen achter zn hoofdje, echt zo'n relax-houding, haha
    Fijn he dat poepen en plassen.. denk je de ergste poep weg te hebben, komt er ineens zo'n straal :x
    Kolven gaat hier rechts altijd beter dan links.

@ Axioma, Woudenberg ken ik idd wel, maar kom er niet vaak. Amerongen daarentegen wel, daar hebben we ook ons trouwfeest gedaan (bij het kasteel).

@ Uk, succes vast met werken, zal wel wennen zijn!

@ Kuona, yep dat één kant drinken is ook heel herkenbaar. Ik kolf 's ochtends tegenwoordig de andere altijd af, heb echt mega stuwing (die ik zo ook weer in stand hou, I know..). Overdag krijg ik hem soms nog wel geinteresseerd in nr 2, maar dat is meestal maar heel kort. 200 cc in 5 minuten, goed man!
    @ BV, ik wil iig die 6 mnd vol maken en daarna zie ik het wel, het liefste zou ik overdag de voedingen op den duur vervangen door opvolgmelk en 's ochtends en 's avonds BV blijven geven, maar het schijnt dat je productie dan heel snel terug kan gaan lopen. Ik zie het eind augustus wel, misschien drinkt ie dan nog maar 3-4x en vind ik fijn om door te gaan. Maar ik wil eigenlijk ook wel weer een cyclus, dus tja... conclusie: ik zie het wel na 6 mnd, haha

@ familieveenstra, mooie foto's hoor en gefeliciteerd met Jildou!

@ sofie, lieve foto's!

@ Vaam, wow wat goed van Daan dat ie lekker rolt!

Thije ligt tegenwoordig trouwens 's ochtends overdwars in zn bedje en dan echt kijken van 'mama, kijk eens wat ik heb gedaan!' Gek jong.

9. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    oh ja wat wel erg apart is dat levi zijn stem heeft ontdekt en hij schaterlacht wat af en mooiste is dat ie gromt hahaha net als de honden

10. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou married ik kan het me goed voorstellen hoor.... roy denkt dus ook overal veel makkelijker over dan ik!!! kan ik ook zo pissig van worden en hij snapt niet waarom ik zo moeilijk doe hahaha

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi, ik ga ff vanaf het begin lezen

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    discussie waaro???

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    zie link van married ;)

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    jeetje mina wat een drama topic zeg hahaha

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ja idd! stel je voor dat kindjes flesvoeding krijgen, wat zijn we toch slecht he iggy :p

16. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dan ben ik bar slecht levi heeft nog nooit de borst gehad... heb bewondering voor de mensen die borstvoeding willen en kunnen geven maar ik zag het echt niet zitten

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Erg toch, die discussie?!

18. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahaha nu zit ik er zelf ook midden in :p

19. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Zo. Beloofd is beloofd: ik heb alles bijgelezen! ;) (of ja, een aantal pagina's terug dan..)

@Miireii / Iggy: Die discussie is echt té erg ja! werd er helemaal depri van! Dat had de beginster van dat topic vast niet in gedachte...:D

@Miireii: Lekker gezwommen met je meisje! Dat wil ik ook zo graag! Zag ook ergens die leuke zwemband langskomen; daar teken ik ook voor! Wel jammer dat ze nog niet echt kunnen blijven zitten hè :p Wij zaten zondag ineens midden in een stortbui en er was niks in de buurt om te schuilen. Ik heb nog nooit zó snel de beschermhoes op de maxi-cosi gedaan zeg! Wij wel doorweekt (als er een woord wat wat nóg natter dan doorweekt was, had ik het gebruikt!!) En ook lekker: had een truitje aan waar mn rooie bh dus helemaal doorheen scheen na die bui.. Lekker als je nog door je woonwijk terug naar huis moet en bekenden tegenkomt... :$
    ikke ondertussen wel ongi..

@Married: ik moét even reageren op je vakantiefoto's: in één woord geweldig! en ook leuk om er weer een gezicht aan te plakken zo!
    En heel logisch dat je graag wilt dat ze bij jou komt oppassen; ik hou ook niet van dat gesjouw met Bolletje, dan zit ik 's avonds met de gebakken peren!

@Daffie: wat rot als je schoonouders je niet echt liggen. Je eigen ouders kan je vaak nog wat van zeggen, maar schoonouders is dan weer nét iets gevoeliger.. En ja, hier denken ze ook altijd dat ze honger heeft als ze huilt, maar ik heb ze nu goed geinstrueerd: niks geen eten voor etenstijd! hahaha strenge ikke.. ;) Gewoon zoals je zegt: lekker nuchter!

@Speen: haha wij zeggen in franstalig belgië tutuut. haha maar eigenlijk is het tétine, maar dat klinkt niet leuk. ik heb tutuut ingevoerd hiero (bij Fab en schoonouders), vind ik veel hipper klinken! haha Mijn brabantse moeder zegt speentje, maar dat klinkt ook zo duf vind ik :)

@Nachtmerries: hebben jullie beebjes ook zoveel nachtmerries? Lili heeft er minstens 3 per nacht en dat sinds een week. begrijp er niks van.. :(

@Uk: merci voor de foto van t doorkomend tandje; ik zocht ook al bij Lili, maar er zal wel iets anders zijn want ik zie niks! dikke knuffel voor Ferry met zn tandjes en RESPECT ;)

@Vaam: jeuj, je zolder is klaar! Lekker hè, je rotzooi naar boven op een onzichtbaar plekkie verstoppen ;) Ben ik ook zo goed in! :p Lijkt me heerlijk echt gesetteld te zijn en zeker genieten van t mooie weer in je nieuwe huissie!

@Maka: leuke B(r)uurtjes ;) Tis niet de buurjongen ofzo haha toch echt mn broertjes! ihihi
    En Vera alles onderplassen hahaha ik zag het al voor me :D

Dames, ik ga even lekker het boekje van de AH doorlezen (Opperdepop) en genieten van het mooie weer! Fab komt straks de uitslag geven of we op vakantie kunnen of niet, ligt aan zijn vakantiegeld (tja, ik werk 10u per week, dus daar kan t niet echt van ;)): duim duim duim!!!

Bisous, Sofie

Deel Deze Pagina