Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    hey married, heb niks ontvangen hoor. club? wat houdt dat in?

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Febr21: moet je ff bij gebruikersinstellingen kijken, en dan op clubs klikken... kan je je aanmelden voor onze februari 2009 mama's! is gewoon nog een extra forum als het ware.

trouwens nog bedankt voor je berichtje op Soraya's babysite! :D erg leuk!

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:D:D:D:D wat een stomme discussie op dat topic zeg, gelukkig is ie dicht..... Ik ben echt een ontaarde mama...heb geeneens geprobeerd BV te geven hahaha. Gelukkig zijn er ook mensen op deze aarde (en gelukkig ook in ons topic) die elkaar in de waarde laten!!!:p:p
    Ik ben een gelukkig KV mama, met een pracht van een kind, die alleen nog maar een keertje een klein beetje verkouden is geweest....Ze groeit goed, is geen gram te zwaar en eet alles wat er in de buurt van haar bekkie komt.

Maar goed, laten we niet meegaan in die discussie hahaha,.

Sofie; wat een leuke foto's van jullie meisje!! Ze straalt echt op sommige foto's!!

Ik wilde eigenlijk vanmiddag lekker in de tuin gaan liggen in mijn nieuwe badpak....kregen we onverwacht bezoek:( Was ook erg gezellig hoor, maar mooi geen rood.bruin kleurtje opgedaan nu:(

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    haha, lotte heeft hem dichtgegooid! En terecht!
    wat een bullsh*t zeg. Echt een betweter die MvLiam!

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Daffie: hier ook een bewuste kv-moeder hoor! En ik heb er inderdaad hier nog nooit commentaar op gekregen. Iedereen moet zelf weten wat ze doen.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #5946 Arevinol, 30 jun 2009
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
    Sofie, hihi sorry verkeerd gelezen, bruurtjes :D
    Ik dacht ergens gelezen te hebben dat baby's nog niet dromen ofzo?? Pin me dr niet op vast hoor!

Discussie, jeetje die gaat wel erg ver zeg!! Sjongejonge. Belachelijk hoe Rozemarijke wordt 'aangevallen'. Anders had mijn kindje t niet gered, zegt ze --> Daarop wordt gereageerd met: "heb je dat uitgeprobeerd dan?" ... WAT??? Nou ja zeg.

Maar ik ben t wel eens met het te snel naar KV grijpen als BV niet 'lukt', achteraf gezien is dat bij mij nl ook gedaan.
    Vera had na de geboorte een piepklein beetje ondertemperatuur en ze dronk niet aan de borst na 2x proberen aanleggen. Het was echt 1 of 2 tienden ondertemp (36,3 ipv 36,5 geloof ik), maar hierdoor mocht ze nog niet mee naar huis. Ze hebben haar toen in het zkh KV gegeven mbv fingerfeeding (wel in 'overleg' hoor, maar toch). Hierna steeg de temp wel...
    Na 2-3 dagen was ze 10% afgevallen, ze dronk nog steeds niet aan de borst, had wel honger en werd suf. We hebben toen een kolf gehaald, maar ik had ook een pakje KV in huis. We hebben haar toen een spuitje KV gegeven met fingerfeeding en dit dronk ze goed.
    Toen ondertussen de kolf er was zijn we meteen begonnen en had ik direct 70cc gekolfd. Maar vanaf dat moment kon Vera opeens wel aan de borst drinken en is dat hele kolven niet meer nodig geweest en kwam ze binnen een paar dagen heel snel weer aan...

Maar achteraf gezien baal ik er dus wel van dat ze een paar keer KV gehad heeft, ook al was t maar een beetje. Het zou prima opgelost kunnen zijn met kolven, want ik had genoeg.
    En t ergste vind ik nog dat het 'normale' KV was en geen hypo-allergene, want dat was dan nog t beste geweest, maar wist ik veel. Ik vind t slecht dat ze dat in het zkh niet hebben gegeven.

Maar goed, dit is achteraf, want voor de bevalling was mijn houding tav BV/KV anders.
    Soms denk ik nu wel eens dat die hele 6 maanden BV die ik nu wil gaan volmaken veel minder nut hebben, dan wanneer ze vanaf t begin alleen maar BV had gekregen. Een evt tweede keer zal ik dit iig heel anders aanpakken.

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn verhaal is heel persoonlijk voor mijn situatie hoor, ivm allergieen, die in mijn familie veel voorkomen. Ik bedoel hier niet mee dat KV slecht is!!!

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dat weten we toch Maka;)

9. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Married: Begrijpelijke reactie hoor! Ik zou dat ook niet prettig vinden. Ik weet niet hoe het bij Thije zit maar Morris slaapt 's ochtends ook het beste. Vroeg in de avond en dan 2 uurtjes ofzo zou ik een ander verhaal vinden (bij ons dan he ;))
    En ik twijfel ook nog wel hoor, over hoe ik het aan ga pakken met de bv. Maar op één of andere manier ben ik nu zo gewend aan de bv dat ik me niet kan voorstellen dat ik hem een flesje kv zou geven. (Niet vervelend bedoeld hoor!!) Nouja, we zien wel idd.

@Iggy: Hier ook hetzelfde hoor. Zal wel man-eigen zijn. Dat komt denk ik vooral ook doordat wij er heel de dag mee in de weer zijn en zij vaak maar een paar uurtjes hoogstens.

@Bv-discussie: Ik heb het niet helemaal gelezen hoor maar de strekking is wel duidelijk ;) Ik ben nu wel wat meer pro-bv dan voor de bevalling. Toen zag ik het eerlijk gezegd niet zo zitten maar mijn vriend heeft me overtuigd. Maar ik ben ook zeker niet tegen kv. Soms denk ik zelfs wel eens: Waarom moest ik nou zo nodig bv geven, met kv sliep hij vast al lang door. Mja...op andere tijdstippen vind ik het juist weer ideaal.

@Sofie: Ik zal voor je meeduimen hoor!

@Maka: Ik kan me je gevoel wel voorstellen hoor! Ik weet ook niet precies hoe het zit maar idd vanuit die bvmaffia wordt er zo op gehamerd dat er absoluut niks anders gegeven mag worden. Ik zou daar ook onzeker van worden. Hier is er gelukkig niks misgegaan met de bv en het liep gelijk als een trein. In het begin had ik wel wat moeite met het vele aanleggen en de twijfel of hij nou alweer honger had of dat er iets anders was. Toen heeft de vk nog gezegd dat het echt geen kwaad kon om hem een keer een flesje kv te geven zodat ik ook even de deur uit kon. Dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan, het is ook allemaal goed gekomen. Maar zo blijkt wel dat iedereen elkaar ook zo lekker tegenspreekt.

Wij hebben net een rondje gewandeld (wat is het nog warm!!) en Morris is lekker in slaap gevallen nadat ik iets over zijn oogjes heb gelegd want hij bleef idd maar kijken terwijl hij duidelijk heel moe was. Hij ligt nu nog lekker te pitten.

@iedereen: Hoe is het slaapritme van jullie kindjes ondertussen overdag? Morris slaapt zo ontzettend weinig! Als hij eindelijk in slaap is slaapt hij echt hoogstens een uur. En daarna is hij echt een paar uur wakker en niet in slaap te krijgen :( Hij kan zich natuurlijk niet zo lang vermaken en begint dan uiteindelijk te mopperen. Mja...ik kan hem moeilijk de hele tijd entertainen.

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Nou, alles is hier thuis goed gegaan! Gelukkig maar, want helemaal lekker zat ik vandaag niet op mn werk :(

@ Sofie, helemaal bijgelezen, knap hoor! :D Enne, vind het leuk dat je er weer wat vaker bent, je hebt altijd van die grappige opmerkingen! :D
    Ik zal duimen dat je op vakantie kunt!

@ BV-discussie, ik las er al een paar dagen mee en werd er echt onpasselijk van op een gegeven moment. Idd Maka, vooral die opmerking of ze het had uitgeprobeerd. Uhh, ja tuuurlijk, maar mn kindje heeft het niet gehaald, willen ze dat horen ofzo?! Ik ben sinds mn bevalling en sinds ik zelf BV best wel pro-BV, maar pro-BV is iets totaal anders dan BV-maffia. Ik heb geluk gehad dat het bij mij zo makkelijk ging, weet niet of ik anders BV was blijven geven.

@ Kuona, Thije slaapt 's ochtends idd ook veel beter dan 's middags/begin avond. De ene keer langer dan de andere keer, is niet echt een peil op te trekken eigenlijk, haha

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ja precies. Ik lees wel eens over vrouwen bij wie de vellen eraan hingen en die dan toch doorgezet hebben. Respect hoor. Maar ik denk niet dat ik dat gedaan zou hebben. Nu hebben wij ook geen allergieën e.d. Misschien dat ik dan ook alles op alles gezet zou hebben maar dat weet ik niet.

Hier probeer ik al de hele tijd te werken op de computer maar ik dwaal toch iedere keer af naar andere dingen. Oeps!

12. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Hmm.. ik heb je een uitnodiging gestuurd, maar weet niet waar je dat moet zien eigenlijk, dacht in je privéberichten?
    Maar anders kun je je ook zelf aanmelden via clubs en dan februarimama's 2009.

13. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ja dat vind ik idd ook heel knap. Vandaag zei iemand tegen me 'knap hoor al 4 mnd BV'... terwijl ik het maar makkelijk heb eigenlijk, dus in mijn geval is het helemaal niet zo knap.
    Ik ben zelf niet heel allergisch, maar mijn broertje is voor superveel dingen allergisch en ik heb daar wel een tic van meegekregen (eczeem onder mn oksels bijvoorbeeld :(), dus wat dat betreft wil ik nu wel graag de 6 mnd vol maken.

EN NU WERKEN JIJ! :D :D :D

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Kuona; Myrthe slaapt overdag ook minder de laatste tijd. Gelukkig kan ze zichzelf al wel een tijdje vermaken en hoef ik haar niet de hele tijd te entertainen.... Merk wel dat ze met deze warmte wat minder energie heeft en geef haar tussendoor toch maar wat extra vocht.;)

15. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    hoi meiden

even een snel berichtje heb wel een beetje bijgelezen maar geen tijd om op alles te reageren, weer druk gehad met werken.
    en heerlijk weer natruurlijk.

Nou belt mijn zus net gelijk weer een half uur later.

De kinderarts heeft vandaag nog gebelt om te vragen hoe het gaat, over een maand moeten we nu andere voeding proberen, nutrimigen van Nutrilon we hadden eerst Friso, omdat die samenstelling anders is denkt ze dat dit wel werk, als hij eczeem krijg mocht ik gelijk weer stoppen.
    ach over 1 maand dan hebben we mischien wel weer de puf om iets te proberen.

ga nu naar mijn bedje ben erg moe en op de crech heeft Fuad 2 keer zijn fles half laten staan dus die zal vanacht wel wakker worden.

Groetjes Martine

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Martientje; snap echt niet dat als een bepaalde voeding zijn klachten wegneemt, dat je dan toch weer andere moet gaan proberen hoor....:(zou er knettergek van worden!

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #5957 Arevinol, 30 jun 2009
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
    Kuona, ik vind juist dat Vera overdag nog zoveel slaapt! 's ochtends iets van 2 uur, 's middags 3 uur en 's avonds bij elkaar ook zo'n 3 uur schat ik.

Ik dacht tijdens de zwangerschap ook dat als de BV problemen zou geven ik ws snel zou overstappen. Ik vond dat ik tijdens de zwangerschap genoeg had geleden ;)
    Het voeden deed de eerste maand heel erg veel pijn. Vooral de eerste 2 weken zat ik bij t aanleggen letterlijk op mijn tanden te bijten en mn tenen te krommen, ik ging door de grond van de pijn! Ik vond t voeden echt niet leuk en dan ook nog zo vaak aanleggen. Maar ik had geen kloven ofzo.
    De kraamvz en t CB zeiden beiden dat t zou afnemen (en dat was ook zo), dus ik hield vol.
    Ondanks dat t echt veel pijn deed, vond ik t toch te doen, omdat t steeds maar tijdelijk was. Ik vergeleek t steeds met de zwangerschap. Ik voelde me verder niet ziek en had t zelf in de hand, ik kon stoppen wanneer ik wilde.
    Maar idd, die verhalen dat er bloed uitkomt en dergelijke... Dan was ik ook gestopt hoor. (Denk ik :))

Over t doorgaan na 6 maanden. Ik heb me er eigenlijk nog niet in verdiept hoe t verder allemaal gaat na de 6 maanden, dus ik zie t ook wel met de BV. Ik hoorde alleen zo hier en daar dat de vraag na BV vanzelf minder werd met 7/8 maanden...? Dus daar hoop ik een beetje op, dat lijkt me wel mooi :D. Zoals ik t nu zie, lijkt t me nogal raar om na de 12 maanden ofzo nog BV te geven.

Vera heeft trouwens sinds gisteren weer luieruitslag, heeft ze al 3 maanden niet meer gehad, geloof ik. Maar laat haar dus af en toe in dr blote billetjes liggen op dr luier. Alleen is ze nu zo beweeglijk, dat ze dus niet meer op die luier blijft liggen. Dus zie nu dat ze in dr eigen plasje ligt te draaien. Weer ff in bad stoppen dus :(

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Pfff, Martine weer andere voeding proberen... :(
    Maar gelukkig mag je dan wel meteen stoppen als ie toch weer eczeem krijgt.
    Hoe gaat t eigenlijk met zijn ontlasting? Lijkt me dat dat steeds overstappen toch ook niet goed voor zijn darmpjes is?

19. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden,

Ben al eventjes niet geweest, heb wel vluchtig alles beetje gelezen, maar ben nu te moe om te reageren.

@BV, dat topic vond ik echt vreselijk!!! Moet iedereen toch voor zichzelf weten?? Ik geef half/half. Naomi krijgt 5 voedingen op een dag waarvan de 1e en de een na laatste BV. Gaat hartstikke goed, mijn productie en voeding zijn nog goed, dus zo kan het ook!! Wil dit proberen tot zes maanden vol te houden, maar of dat lukt ..? Het lijkt wel of Naomi een tandje gaat krijgen, en als ze die echt krijgt, dan stop ik ermee. Dat zie ik anders echt niet zitten. (maar dat zeg ik nu ;))
    Geef nu wel de late fles een papfles, dat vindt ze heerlijk! Het fruithapje en groente wil ik ook pas vanaf 6 maanden proberen.

Wat fijn dat het met alle beebjes zo goed gaat!

Sorry dat ik even niet meer reageren, maar nu ik aant werk ben, is het dubbel zo druk :( Kan meestal wel ff lezen, maar reageren gaat wat lastiger.

Hoe reageren jullie beebjes op de warmte eigenlijk? Hebben ze er last van? Naomi lijkt van niet, al was ze vandaag wat huilerig en kon ze moeilijk de slaap vatten. Na de papfles van half 10 sliep ze toch eindelijk, dus gelukkig ... ze slaapt gelukkig altijd door tot half 7 ongeveer, fijn hoor!

Nou, ik duik zo mijn bedje in, morgen weer werken, bah met dit warme weer ...

Slaap lekker allemaal!

20. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Kuona, Naomi slaapt ook niet zoveel hoor. Als ze eens een blok van 2 uur slaapt, dan is het echt veel! Maar meestal entertaint ze zichzelf wel goed (als ik eventjes wat moet doen), totdat ze moe wordt, dan slaapt ze een uurtje en daarna is het alweer drinktijd :)
    Alleen was het vandaag dus ietsje minder met slapen, maar dat zal wel door de warmte komen denk ik.

Deel Deze Pagina