Pfff hier weer een lekker nachtje achter de rug Morris wordt tegenwoordig zelf wakker voor de laatste voeding rond 23.00, maar helaas wordt hij ook iedere keer om 1.00 weer wakker. Vannacht viel hij toen wel zelf in slaap maar toen moest ik er alsnog uit omdat ik naar de wc moest. Uiteindelijk om 3.30 gevoed (goh, zie nu dat het precies dezelfde tijden zijn als gisteren) Helaas ben ik er daarna nog een keer uit gemoeten voor zijn tutje. Uiteindelijk was hij al om 7.00 klaarwakker. Ik denk dat ik straks ook nog maar even wat bij ga slapen. @Kindjes die zichzelf vermaken: Wat doen jullie kindjes dan? Liggen ze in de box, op de grond of in de wipstoel? Morris vindt de box niet zo heel leuk, de wipstoel wel en daar zit hij vrij veel (eigenlijk te veel denk ik) in. Met een kleed op de grond vindt hij denk ik ook wel leuk maar dan moet ik er alsnog de hele tijd bij staan vanwege de hond. @Martientje: Pffff echt zo stom dat je het dan straks weer moet proberen! Zit de verzekering daar achter ofzo? @Maka: En die uren die ze slaapt, slaapt ze die dan achter elkaar? Of een paar keer een uur? Oei, jij hebt het dus in het begin best zwaar gehad met de bv. Knap dat je het volgehouden hebt dan! Hoe het precies allemaal zit met de bv na 6 maanden weet ik dus ook niet. En na 12 maanden vind ik ook wel een beetje gek. Maarja, wie weet hoe ik er dan over denk Volgens de cb arts mocht ik hem bv geven tot hij ging trouwen @Deesje: Ik heb niet het idee dat Morris last heeft van de warmte. Hoogstens tijdens het slapen idd, maar hij slaapt al langer onrustig dus ik weet niet precies of het daar aan ligt.
Hello! Wat een weertje he! Net even tiet 2 te gekolfd, want Thije wilde er wederom maar eentje vanochtend en de (.) knapte nu bijna uit elkaar... tis mn 'slechte tiet' (links) en had maar liefs 190 cc, whaaa! Thije bijt tegenwoordig overal in, heb hem dus maar de bijtring uit de koelkast gegeven. Hij beet vanochtend ook in mn tepel!!! Dat zijn dus geen grappen, het deed echt verrekte zeer. Veel mensen zeggen dat ie tandjes krijgt, maar ik kan het me niet voorstellen eigenlijk, hij kwijlt wel veel en bijt overal op, maar verder voel ik nog niks in zn mondje. En daarbij, jongetjes zijn toch juist vaak laat? Ik ga er maar gewoon vanuit dat het het ontdekken van het mondje is en (nog) niet meer dan dat. Krijg zo 2 of 3 meiden van zws gym met beebjes op de thee Vandaag is mn schoonzusje jarig en we gaan daar vanaaf bbq'en. Vorig jaar kreeg ik op deze dag een ongeluk En deze maand ben ik jarig, jeee! (en ik krijg een moederfiets van mijn man, leuk leuk leuk!!!) ... Tot zover mn gefilosofeer over deze dag, haha @ BV, ben ook niet van plan om na de 12 mnd nog BV te geven, vind dat altijd een beetje gek, zo'n groot kind aan de tiet. Maar ieder moet dat voor zich weten natuurlijk. @ Kuona, vervelend dat je weer zo'n gebroken nacht hebt gehad! Thije ligt veel op het speelkleed, maar dan idd wel alleen als Bonax niet in de kamer is. Overdag is de hond met mn man mee naar de zaak, dus dat scheelt heel veel natuurlijk. @ Maka, wat slaapt Vera overdag veel achter elkaar joh! Thije redt dat niet hoor, tis net zoals deesje zegt, soms slaapt ie 2 uur achter elkaar maar dat is dan echt lang! Luieruitslag kan ook te maken hebben met tandjes, toch? Hoop het nog ff niet voor je ivm BV... @ martine, weer andere voeding, je blijft bezig he! @ deesje, ik heb Thije nu overdag vaak alleen een rompertje aan, warm zat. En ook vannacht heeft ie alleen in een romper zonder slaapzak geslapen. Hij zweet ook best, maar merk (nog) niet dat ie meer of minder slaapt eigenlijk. Hoe zou het met Noppie zijn na haar eerste werkdag(en)? En Mieke komt vandaag terug toch? Fijne dag dames!
@ Axioma: wat een geinig filmpje met Josanne die gilt. Ebbie kan dat nog niet. Wat erg dat het niet goed gaat met je moeder. Al uitslagen gehad? Ik duim voor haar. @ Kuona: inmiddels draaien wij Ebbie ook niet meer terug nee. @ Married: leuke vakantiefoto's! Vervelend van die ruzie met je vriend, maar je hebt toch maar weer even het beste voor Thije voor elkaar gekregen. Heel goed hoor. @ Feb: ah, eventjes schakelen dus voor de kleine Devi. Wel logisch, maar wel drukte voor jullie dus. Jammer dat ze nog niet van die grotere hoeveelheden kan drinken. Ebbie drinkt nu ongeveer 4 flessen op een dag: 07.00, 10.30, 14.30 en 18.30. En dan gaat ze 12 uur slapen. @ Uk; hoe ging jouw eerste werkdag? @ Anita: nog gefeliciteerd met Jildou! Leuke foto's! @ Hummel en Mireii: ook leuke foto's! @ Eppie: lekker zeg dat je die vakanties hebt geboekt, leuk vooruitzicht. @ Kuona: Ebbie slaapt het beste sochtends: meestal 2x een slaap van 2 a anderhalf uur. Smiddags soms niet meer of max een half uur (helaas!). Eerste werkdagen waren ronduit vreselijk. Heb alweer 3x zitten janken, boos geworden op mijn baas. Komt allemaal door mijn onzekerheid over wat ik wel en vooral niet kan, de slechte werksfeer en het gevoel dat mijn baas gewoon geen idee heeft van mijn werkzaamheden. Ik heb nu uitbreiding gekregen van mijn werk (nieuwe collega moet aangenomen worden, waarschijnlijk mijn vervanger) en administratieve ondersteuner. Er moeten allemaal ingewikkelde databases gemaakt worden, waar ik geen bal verstand van heb en heb gewoon hulp daarbij nodig. Maar dan voel ik me zoooo dom. Ik ben gewoon niet zo handig met compu's, . Ook vind ik het eng dat er allemaal extra mensen komen die ik dan moet 'aansturen'. heb het idee dat ik daar zelf niet slim genoeg voor ben. Tot overmaat van ramp zeggen alle collegae dat mijn vervanger zo rustig was en zich niet gek laat maken. En wat doe ik: ik laat me meteen gek maken. Punt is dat dit ook echt iets van mij is, die onzekerheid. Heb ik in mijn andere banen ook wel gehad. Had knallende koppijn en heb nu helemaal een duf hoofd van de stress. Moet het nu gaan loslaten voor vandaag, anders kan ik van deze dag ook niet meer genieten. Sorry voor mijn gezeik. Ik wou dat ik zoveel zelfvertrouwen had als jullie. Married, mag ik bij jou komen werken? Ebbietje is ziekig: snotneus, vuil oogje enzo. Maar geen koorts. Ze ligt lekker te knorren nu.
Oww, lieverd toch!!!! Hele dikke knuff!! Tis echt niet de bedoeling dat je van je werk gaat huilen Weet niet zo goed wat ik tegen je moet zeggen eigenlijk.. maar dat je aan het rondkijken bent en nu na 2 dagen alweer zo van de kaart bent, zegt wel iets toch? Enne, jij niet slim genoeg??? Ik vind jou juist superslim!!! We hebben wel een vacature op de afdeling, maarre dat is voor webmaster, oftewel technische dingen met internetsites en ander digitaal geneuzel We beginnen gewoon samen voor onszelf, Noppie! Noppie & Marrieds uhhh.... babyadviezen!, haha.. daar hebben we iig verstand van (ahum )
Goeiemorgen meisjes, Noppie, lieve schat; wat vervelend dat je je zo onzeker voelt meis..., maar vindt ook wel dat je veel over je heen krijgt zo in je eerste werkweek. Na zo'n lange tijd eruit geweest te zijn moet je toch eerst weer even rustig in kunnen komen. Zijn er geen andere mensen die de database wel snappen?? Probeer een beetje te relativeren hoor en vraag gewoon hulp.... Married; au au au, dat lijkt me niet prettig als ie bijt in je tiet hahaha....heb er gelukkig geen last van Kuona; zat nog eens na te denken, maar eigenlijk slaapt Myrthe ook best veel. Laatste week alleen 's middags weinig, maar we waren ook steeds weg vandaar. Ze wordt om 8:30 wakker en slaapt dan weer van 10:00/10:30-12:00/12:30, dan weer om 14:00 naar bed tot 16:00 en 's avonds vaak een uurtje of 1,5 van 18:00-19:00/19:30. In de tussentijd wisselen we box, activitycenter, babygym en op de schoot spelen met elkaar af. Wij kunnen Myrthe gerust een half uur op zo'n kleed leggen, vermaakt zich opperbest en is nog foed voor de ontwikkeling ook hihi. Maar wij hebben dan ook geen huisdieren (kun je die niet gewoon een uurtje in een ander kamer zetten?) Deesje; Myrthe heeft het wel warm, maar slaapt er niet meer of minder van....ik doe haar nu wel 's avonds lekker in bad of onder de douche om al het zweet van de dag af te spoelen hihi. Verder kleedt ik haar ook koel aan, alleen een rompertje en heel soms een dun shirtje/bloesje. In bed alleen rompertje en zomerslaapzak (anders woelt ze der hele bed door). We hebben nu ook een ventilator op haar kamertje gezet. Manlief ligt te slapen na zijn nachtdienst, Myrthe ondertussen ook weer en dus ga ik zo maar douchen. Moet vanavond werken en heb helemaal geen zin Morgen lekker een avondje weg met mijn man, heb er heel veel zin in....aan de andere kant vindt ik het ook spannend om Myrthe een hele avond bij mijn schoonouders te laten (ook al zitten ze gewoon bij ons thuis en slaapt Myrthe in haar eigen bedje). Maar goed, we zien wel. Nu ga ik echt douchen....
Goede morgen. gisteravond was echt lastig. ik zat echt in dubio. Soraya lag na haar derde flesje om 6 uur te slapen... om 22 uur moest ze dus weer een fles. ik wist gewoon dat we haar uit haar diepe slaap gingen halen, maar ik wist ook dat ze vanaf 6 uur 's avonds tot de volgende ochtend gewoon neit ging redden. dus toch wakker gemaakt. om half 11 heeft ze pas gedronken en om half 12 lag ze pas weer in bed. mevrouw was om 4 uur al wakker! nu voelde ik me echt stom, want ik had haar niet uit bed moeten halen. maar goed. ik dacht ik ga jou echt geen fles geven meisje, dus heb ik haar op haar buik gelegd. heeft ze even geslapen, maar kennelijk had ze zichzelf weer omgedraaid, want om half 6 was ze weer wakker! dus ik maar naar beneden gegaan, flesje gemaakt, en Soraya opgehaald. in eerste instantie wou ze de fles helemaal niet hebben! ze spuugde hem iedere keer weer uit, begon te kokhalzen en wild te spartelen... uiteindelijk begon ze wel met drinken, maar echt heel erg langzaam... na ongeveer de helft van de fles wou ze niet meer.. dus ze heeft maar 100cc gedronken ongeveer en nu ligt ze nog te slapen! ik snap helemaal niets meer van haar hoor..... wordt tijd voor een vast schema hiero.... sorry voor mijn lange verhaal haha! @Noppie: ooh wat vervelend! ik herken het wel een beetje want ik heb dat ook. ik begin ook altijd gelijk te huilen om alles, heel stom is dat eigenlijk! mijn baas hoeft maar iets te zeggen en dan jank ik alweer. kan je het er niet met hem over hebben? ik kan me namelijk voorstellen dat je nu helemaal geen zin hebt om te gaan werken. lijkt me vreselijk op deze manier.. sterkte meid! knuf! @Kuona: Soraya slaapt ook best veel overdag vind ik... na de fles van 6 uur gaat ze nog slapen tot een uur of 10. dan gaat ze tegen 1 uur weer naar bed tot ongeveer (tjah ligt eraan hoelaat ze na het fruit heeft gegeten) een uur of 4/5. dat is op zich wel lastig want ik kan in de middag eigenlijk nergens naartoe omdat zij altijd zo lang slaapt haha! en 'savonds meestal ook nog een uurtje. maar als ze wakker is kan ze zichzelf prima vermaken. soms ligt ze in de box, maar meestal ligt ze op de grond op haar buik met een stel knuffels om haar heen. vind ze geweldig! @BV: ik vind het nog steeds erg jammer dat het mij niet is gelukt in het begin. mocht ik weer zwanger worden, dan is dat wel het eerste wat ik ga proberen mocht ik zijn bevallen. ik vind gewoon dat het mij ook moet lukken! hahaha! ik had nu gewoon de pech dat Soraya zo klein was, en dat ze in het ziekenhuis al waren begonnen met KV. erg jammer dus! @Deesje: ik merk aan Soraya eigenlijk niets van de warmte. ze blijft gewoon zichzelf. wel geef ik haar extra vocht, want je weet maar nooit. tegenwoordig poept ze ook 3 á 4 keer op een dag, dus ik blijf in de weer met water hahaha! ik laat haar ook gewoon in haar romper liggen, en als het echt te gek wordt bij ons in huis, ligt ze alleen in de luier.. @Martientje: pfffff, weer andere voeding?! gelukkig is dat pas over een maand, heeft Fuad tenminste een beetje rust. mijn god zeg, wat veranderen iedere keer. lijkt me inderdaad ook niet echt bevordelijk voor zijn darmpjes..... nou, ik ga Soraya fruit geven.... tot later!
Kuona, pff wat een nachten meis! Hier is t vannacht weer 1x voeden geweest om 445u, maar voor de rest is ze gewoon stil en slaapt... De uren slaapt ze niet allemaal achter elkaar hoor, 's middags meestal 1x een wat langer slaapje. Es ff kijken, wat ze gemiddeld zo'n beetje doet de laatste dagen: - 's ochtends wakker om ~830u, meteen voeden, dan gaat ze poepen - Ff in de box spelen, rond 930u-10u weer naar bed - 2 uurtjes slapen. - rond 1130/12u (in bad en) aankleden. Dan voeden, even spelen (en weer poepen) daarna in de box. - Vaak gaan we rond deze tijd ff naar de winkel of iets anders buiten de deur doen. Dan slaapt ze meestal pas op de terugweg en is het afwachten of ze vervolgens doorslaapt of weer wil eten. Soms slaapt ze dus bv van 14-17u en daarna nog een uurtje van 19-20 ofzo. En soms maar van 14-1530u en dan weer van 1800-2000u oid. - Volgende voeding tussen 19 en 2030u. Dan weer poepen Daarna in de box of wipstoel als wij koken/eten. Na t eten vaak op schoot spelen. Rond 2030-21u wordt ze weer moe, maar lukt het vaak niet om te slapen. Dan op schoot/in wipstoel/box. Later nog een keer proberen en dan slaapt ze wel, vanaf 22u ofzo. - Afhankelijk van hoe laat de laatste voeding was, wordt ze nog een keer wakker of ik maak haar wakker (omdat ik stuwing heb...). Daarna slaapt ze meteen weer in. - En dan evt rond 4u nog een voeding. Dan geef ik altijd maar 1 tiet. En vervolgens slaapt ze weer door tot 830u. Dus als ik t zo bekijk slaapt ze max. 6 uur overdag en 10 uur 's nachts. Ze slaapt nu beneden in de koele kelder wel weer wat beter dan eerder, geloof ik. Maar of het echt daardoor komt, of omdat ze door t sprongetje is... je ne sais pas Ze moet trouwens wel echt in bed liggen om zo lang achter elkaar te kunnen slapen hoor. Als ik haar in de wagen of MC laat liggen, slaapt ze nog geen uur achter elkaar. Married, Vera bijt ook op mijn tepel. Tenminste, ze 'bijt' of klemt dan met haar lipjes ofzo en zuigt heel hard. Is niet erg prettig nee! Maar ze doet dit al een tijdje en ook hier voel ik verder niets in haar mondje. Ook knaagt en sabbelt ze overal aan, al weken... Geen idee of jongens later zijn met tandjes? Luieruitslag kan idd te maken hebben met tandjes, maar eerst had ze ook steeds van die zure stinkende poep en dacht ik ook dat er nu wel een tandje kwam. En 2 maanden geleden dacht ik ook dat ze wel snel zou gaan omrollen, omdat ze van rug naar zij en van zij naar buik kon, maar tot nu toe ook nog niet gedaan... Ik heb mezelf voorgenomen dat ik niet meer van dat soort dingen uitga, meestal klopt t toch niet! Ik zie t wel, wanneer t allemaal komt. Kolf je dan je hele tiet dan leeg eigenlijk, of haal je gewoon de druk eraf? Gisternacht 0u had ik na de nachtvoeding ook nog steeds een behoorlijk volle tiet. Toen heb ik er handmatig nog maar wat uit gemolken. Haha, nog nooit eerder gedaan, maar dacht dat ie anders vannacht zou ontploffen!! Noppie, wat vervelend dat je zo onzeker wordt van je werk. Ik herken het wel hoor, maar dat is meer door mijn gebrek aan werkervaring. Volgens mij ben jij helemaal niet-níet slim genoeg om mensen aan te sturen, ik denk dat je dat prima kunt. En je hoeft je ook niet dom te voelen dat je geen ingewikkelde databases kunt aanmaken. Ik denk dat je dat ook best kunt, maar misschien ben je gewoon báng dat je t niet kunt? Vaak is t gewoon uitproberen en evt een handleiding erbij nemen, maar daar moet je wel tijd voor maken. Veel mensen zeggen dan heel eerlijk 'ik zou t best kunnen, maar ik heb geen zin om me erin te verdiepen'. Bovendien is t helemaal niet erg om niet alles zelf te kunnen, daar heb je bv IT'ers voor. Ieder zijn vak, toch?
Maka; dan slaapt Myrthe nog meer als Vera....zat net te tellen en vaak komt ze wel aan de 18 uur Heb dus best een slaapkoppie blijkbaar
@club, ik dacht dat het iets waarbij je alleen kon zien we er lid was... wist niet dat daar ook gepost kon worden @bvdiscussie, tjonge en ze wilde alleen weten of het verstandig was om een pakje kv in huis te hebben!? @Kuona, hier ook weinig slapen overdag, als ik geluk heb slaapt ze soms 1,5 uur achter elkaar... maar vaker is het hooguit een half uurtje.. Spelen doet ze in de box. of op de grond op een kleed (kun je jouw hond niet ff in de gang zetten ofzo zodat je niet ernaast hoeft te staan?) of in t wippertje... Oei als ik jou was zou ik ook proberen bij te slapen.. heftig hoor zulke nachten! @Martientje, tjemig weer andere voeding... pfff succes! Hoe heeft Fuad geslapen? @Married, ohh wat gaaf je trouwfeest bij t kasteel Ik ben er vroeger regelmatig geweest, vond het schitterend (hihi had ook erg veel fantasie) auuu bijtende Thije.. Veel plezier met de meiden van gym! Gefeliciteerd met schoonzus.. aan zulke heftige dingen moet je wel terugdenken he! @Maka, oh zo herkenbaar, ik heb helaas niet lang bv gegeven... maar ik vond het aanleggen ook erg pijnlijk!! Arme Vera met d'r luieruitslag! @Deesje, maakt niet uit hoor dat je niet kan reageren!! @Noppie, wacht maar dat gillen komt bij Ebbie vast nog wel Nee we hebben nog geen uitslagen gehad, wel is bekend geworden dat haar longen nog minder goed functioneren. Ze kon zelfs de standaard ademtest niet meer voor elkaar krijgen door te weinig lucht. Ach sterkte met de zieke Ebbie. Wat vervelend dat je 1e werkdagen zo tegenvielen! Onzekerheid is ook een ontzettend moeilijk iets zeker op de werkvloer. Mijn man heeft daar ook ontzettend last van, zeker bij zijn meerderen. Is er geen mogelijkheid dat je daarvoor coaching krijgt, voor je onzekerheid, en het aansturen van die extra mensen en je nieuwe taken...zodat je wat relaxter naar je werk kunt gaan? Misschien ben je op bepaalde punten onzeker, maar je hebt ook zeker hele sterke punten, benut deze!! tja en als je het niet meer ziet zitten zou ik toch gaan solliciteren... In elk geval veel sterkte ermee! @Miireii, leuke vakantiefoto's!!! wat vervelend dat soraya haar ritme weer omgooide zeg!! hopenlijk houdt ze vannacht wel weer haar vaste ritme aan. Drinkt Soraya nooit slapend? Josanne drinkt ook wel eens slapend een fles leeg 's avonds. @Daffie, sterkte met werken vanavond alvast!! Hopenlijk kun je morgenavond gewoon van je uitje genieten! succes in elk geval! Zo net boodschappen gedaan, mn man had een weddenschap op zn werk verloren en moest nu trakteren op tompouchen en haagse hopjes! Josanne was voor de verandering vanmorgen om 6 uur klaar wakker... dus mee naar beneden gekomen... valt ze een half uurtje later op schoot bij me in slaap. Ach ja heb nu wel mn boek uit
Zo ik heb lekker bij kunnen slapen en heb daarna ook nog gestoft en gezogen terwijl Morris lekker op de grond aan het spelen was. Hij was situps aan het doen, hij wil denk ik een wasbordje om de meisjesbaby's bij het babyzwemmen te imponeren. 8) @Married: Ja dat tietbijten heeft Morris ook een tijdje gedaan. Hij was er ook mee gestopt maar toevallig deed hij het daarstraks nog een keer. Erg pijnlijk ja, en nu heeft hij nog niet eens tandjes! @Noppie: He wat balen dat het zo tegenvalt het werken! En je hoeft je echt niet dom te voelen over die databases want dat is ook gewoon ingewikkeld! Dat moet maar net even je ding zijn. Een database maken is wel even wat anders dan dingen invoeren natuurlijk. Beterschap voor Ebbie! @Daffie: Zo dan slaapt Myrthe idd wel heel goed! En 1,5 uur tussen de slaapjes is nog wel te overbruggen maar 3 uur wordt al vervelender! Sterkte met werken! @Miireii: Lastig is dat he, als ze slapen terwijl je weet dat ze het dan geen hele nacht gaan redden. Tegenwoordig maakt Morris er een sport van om 20 min. nadat ik in bed lig wakker te worden. Hem wakker maken heeft vaak niet zoveel zin... Toch ga ik dat vanavond maar weer eens proberen. Soraya heeft al wel een mooi slaapritme ontwikkeld dan. Wel lastig dat je dan nergens heen kan idd! En goede voornemens heb je hoor vwb de bv. Volgende keer komt dat vast helemaal goed! @Maka: Onze nachten zijn wel ongeveer hetzelfde qua voedingen. Alleen wordt Morris tussendoor meestal nog 1 a 2 keer wakker. Gelukkig is hij dan altijd wel redelijk snel in slaap. (soms niet, maar dat zijn uitzonderingen) Morris slaapt dan meestal ook wel tot 8 uur half 9. Maar langer dan 2 uur slapen overdag is echt uitzonderlijk. Twee uur is al uitzonderlijk. Vanmorgen heeft hij 1,5 uur geslapen en dan ben ik al blij Ik ben het nu ook eens bij aan het houden want misschien zit het ook vooral in mijn hoofd dat hij zo weinig slaapt. 's Avonds slaapt hij wel best goed. Ergens tussen 19.00 en 21.00 begint hij iig al aan de nacht. Dan slaapt hij met wat voedingen tussendoor tot 7.00 a 8.30. Een tijdje terug heb ik het ook eens een paar dagen bij gehouden en toen bleek ook dat ik me druk maakte om niks. Het leek zelfs wel of hij er beter van ging slapen omdat ik het dus beter in de gaten hield. @Axioma: Ah, jij hebt dus ook een wakker meisje! Gelukkig ben ik er hier nog nooit om 6 uur uit gemoeten. Als Morris dan al wakker is leg ik hem gewoon bij mij in bed. 9 van de 10 keer slaapt hij dan nog wel even verder. Helaas was het vanmorgen die ene van de 10 keer Maar toen was het wel al 7.00, dat scheelt. Wij gaan vanavond weer lekker naar de film. Mijn moeder komt oppassen. Ik ben dus maar even wat huishoudelijke dingetjes aan het doen Ik weet nog niet welke films er draaien, dat zien we vanavond wel. Ik heb Morris net om half 2 op bed gelegd. (hij was sinds 11.30 wakker) en hij was het er natuurlijk niet mee eens. Ik ben nog een keer teruggegaan om zijn muziekdoosje aan te doen en het is nu al 10 min. stil! Zie je, het schema bijhouden begint zijn vruchten al af te werpen (ik hoop dat ik het nu niet jinx door het hier te vertellen)
Hoi meiden Daffie: omdat deze voeding zo belachelijk duur is willen ze het alleen voor schrijven als er echt alles geprobeerd is. Maka: Met deze voeding gaat het prima met de ontlasting, eerst had hij 6 keer per dag poep en nu 1 keer. Deesje: Fuad slaapt veel meer en drinkt wat minder door de warmte. Maried: auw lijkt me pijnlijk als hij in je borst bijt. Miiriie: balen dat soraya niet meer door slaapt, zou van de warmte kunnen komen natuurlijk Noppie: wat sneu dat het niet lekker loopt op je werk, ik herken dat onzekere wel heb ik ook wel last van, lijkt me ook wel moeilijk om mensen aan te moeten sturen. Axioma: heel gek maar die werd vanmorgen om 8:00 pas wakker en hij heeft net weer 3 uur liggen slapen, zal wel door het weer komen. Lekker dan zit je om 6 uur al in de kamer voor niets. Ga nu even het zwembadje voor Jasmin klaar zetten.
Poeoeoeoeoeoehieieiei, wat is het warm hè!? Heb ff n btje bijgelezen en ga proberen wat te reageren, maar Silje is net wakker geworden dus dat zal niet veel worden vrees ik. @discussie BV en KV Daar ben ik weer helemaal onzeker van geworden. Hier wilde Silje in het begin ook niet goed drnken en is er ook n paar keer (op advies van de VK) KV gegeven. Ook hiero in de fam veel allergien dus ik was van plan tot 6 maanden BV te geven, maar wiost niet dat je dan echt moet proberen alleen maar BV te geven oif anders hypo-all. voeding. Dus is ook hier nu het gevoel gerezen; heb ik t dan allemaal voor niets gedaan? Tja, over dat gevoel ga ik me maar heen proberen te zetten want Silje doet t gelukkig wel heel goed. Maar ze heeft zoveel krampjes gehad in het begin dat ik nu begin te denken dat dat misschien ook wel is gekomen door die KV in de eerste week. Bah bah. Stomme discussie!! @Axioma Silje kan ook zo gillen, maar dan meer van plezier. Wat heeft josanne een mooi kuiltje in dr kin! Van wie heeft ze dat? @Married Gelukkig is t oppassen goed gegaan met je s-zusje! Ik vind t ook spannend als anderen oppassen dan de personen die ik blind vetrouw, maar soms moet je wel hè. @Kuona Silje slaapt overdag ook maar een uurtje per keer. Is dan ongeveer 2 uur wakker en slaapt dan weer 1 uurtje en dat tot 's avonds 23u en dan slaapt ze vaak een uur of 8 achter elkaar (nu met het warme weer niet helaas...). Mensen van de ouwe stempel roepen allemaal tegen ons dat we Silje niet telkens uit dr bedje moeten halen overdag, maar haar gewoon een paar uur moeten laten liggen als ze wakker is, maar daar begin ik niet aan. Ligt ze daar maar om zich heen te staren of te huilen. Ik denk dat dat langer slapen vanzelf gaat komen. Vorige week heeft ze 1 keer overdag 3 uur achter elkaar geslapen. Ik wist niet wat ik meemaakte!! In Limburg zeggen ze fiep tegen een speen. Ik vroeg mij al telkens af wat jij bedoelde met tutje... Hier ben ik ook heeeeeel veel aan het entertrainen. Schudden met speeltjes, zitten op de schommel, helpen met rollen, enthousiast aanmoedigen bij van alles en nog wat, gekke bekken trekken en gaaaaaa zo maar door. Tot het eindelijk weer tijd is voor 1 uurtje slapen of ff voeden. Ben altijd blij als ze zich ff zelf weet te vermaken met dr trekpopje ofzo. Maar misschien moet Morris dat nog n btje leren? @Martientje Tja.. weer andere voeding. Ik zou dr wel flink van moeten zuchten, maar ja, het scheelt wel veel geld natuurlijk als hij die andere voeding wel goed verdraagt. @Maka Silje ligt tijdens het voeden de hele tijd te zwemmen met dr arm en dr beentje. Ziet er wel komisch uit, maar af en toe knijpt ze met dr nageltjes in de andere borst, das minder! Kan mij dus jouw gevoel van die KV die in het ZKH is gegeven wel voorstellen. @bijtende kindjes Silje bijt al een tijdje heel veel op van alles, maar heb nu ontdekt dat ze ook op haar tongetje bijt! Aan de zijkanten zitten kleine bloeduitstortingetjes. Vind t maar gek, maar ze lijkt er geen last van te hebben. Ga binnenkort bij het CB maar ns vragen of het wel "normaal" is... @Noppie Wat shit man, dat je je zo voelt!! Ik duim voor je dat je snel iets vindt dat beter bij je past en waar je je meer op je plaats gaat voelen! Enneuh.... anders kun je altijd nog bij de politie gaan werken! @Miireii (waarom heb je zoveel iiii's in je nickname?? moet ltijd goed opletten of ik ze wel allemaal heb! ) Wat een mooie foto's van jullie prachtige meisje! En idd, die zwemband is erg leuk! Ziet eruit of jullie een hele fijne vakantie hebben gehad! Zooooo! Silje heeft heeeel braaf in de box met dr speeltjes overal tegen aan liggen slaan (nieuwe pre-occupatie...) en nu gaan we boodschapjes doen. Heerlijk met de volvo want mn vrouw is op de fiets naar het werk, omdat het anders voor Silje te warm zou zijn in de baby-mee. Vind t wel lekker want dat gesjouw naar het dorp met die wandelwagen iedere keer of dat getrap op die fiets met een rugzak op mn rug en n snurkende Silje achterop... LUI ben ik!! Hahaaaaa! *valsentevredenlachendesmiley* Vanmorgen heeft Silje trouwens voor het eerst bij ons in bed geslapen terwijl wij ook sliepen. Ik dacht; kom ik probeer t eens en het is prima gegaan. Geen platgedrukt kind gevonden toen ik wakker werd. Was ff nodig want Silje wordt de laatste dagen soms 's nachts of 's morgens heeeel vroeg al huilend wakker. Geen idee wat ze dan heeft. Troosten lukt bijna alleen met de borst of bij ons in bed doedelen. Ik denk dat ze moet poepen ofzow want dat is alweer drie dagen geleden... Nou, na deze theorette is het dan toch echt tijd om me in de hittegolf te storten en naar 'de Jan' (limbolandse super) te rijden. Greetings uit het zuiden!
@Kuona, fijn dat je wat bijgeslapen hebt, hier worden ook dagelijks buikspieroefeningen gedaan hoor! Ik ga 's ochtends als Josanne wakker is altijd met haar naar beneden zodat mn man nog ff kan slapen. Behalve als hij vrij is... @Martientje, oh das netjes, ondanks de halve flessen van gisteren! Oh lekker zo'n badje, heb ook al een heel kleintje staan voor volgend jaar @Suske, Ik heb geen idee of het hele effect weg is omdat er in t begin kv gegeven is... zowiezo blijft bv ontzettend goed, zou me er niet te druk over maken! T filmpje is gemaakt toen ze erg moe was... maar Josanne gilt hier ook van plezier hoor Mn man en ik hebben allebei een kuiltje in ons kon al is die bij mn man wat duidelijker. Maar ze lijkt zo ontzettend veel op mn man dat ze het vast van hem heeft! Succes met je boodschappen!!
@ Married: thanx voor je bemoedigende woorden! Ook leuk dat ik op jou wel een slimme indruk maak. Maar inderdaad, webmaster moet ik maar niet ambieren want computeren ben ik gewoon niet zo'n held in. Laten we alsjeblieft iets voor onszelf beginnen ja!!!!! Ik doe mee!!!!! @ Daffie: thanx too. Ah, jij ook geen zin in je werk vanaaf. Tsja, lijkt me ook pittig hoor, om steeds in van die diensten te werken. Wordt vast leuk joh morgenavond. Kan je daarna weer heerlijk van Myrthe genieten. @ Mireii: hmmm, Soraya loopt wat te rommelen met haar flesjesschema. Had ik ook laatst, toen was Ebbie ziek. Maar ik begreep van een ander forum dat rond deze tijd er ook wel wat gedoe is met reguleren zeg maar. Gaat vast gauw weer over hoor. Jij dus ook soms in tranen en onzeker? Wat een rotgevoel is dat dan he? @ Maka: dank voor je lieve steunende woorden. Inderdaad heb ik geen tijd voor, maar ook angst voor om me in dat soort zaken te verdiepen ja. Ook heb ik er dan de rust niet voor. Maar tis net wat je zegt: ieder z'n vak en ik ben allesbehalve een IT-er. Tis meer dat ik dan soms zo onzeker word dat ik dan denk, wat is dan eigenlijk wel 'mijn vak'.... @ Axioma: jij ook dank voor je aardige woorden! @ Suske: hihihi, bij de politie werken . Daar moet je pas stressbestendig voor zijn . Ben ik dus niet .
Heb bedacht dat ik gewoon eens rustig moet gaan opschrijven wat die database allemaal moet kunnen aan functionaliteiten en dan ga ik daarna iets/iemand zoeken die zoiets-achtigs kan maken in Microsoft Access. Ik hoorde van mijn zusje dat dat programma erg veel mogelijkheden heeft. Nu nog een expert zoeken. Liefst iemand die echt met mij kan meedenken en misschien nog wel veel slimmere functionaliteiten kan verzinnen.
@ Suske, tuurlijk is niet het hele effect weg, dat kan ik me echt niet voorstellen! Van die discussie moet je niet onzeker worden hoor, sommige vrouwen zijn gewoon heel extreem in hun mening over BV en houden hun kindje het liefste tot ze het huis uit gaan aan de tiet. Thije heeft geen druppel KV gehad, maar ook heel veel last van krampjes in het begin, ik ben er dus van overtuigd dat dat bij Silje echt niet van die paar keer KV komt!!!
goedenavond allemaal, had beloofd om te reageren maar heb e de puf echt nog neit voor, ben nog niet helemaal de oude. verslagje van de verjaardag, onze jildou is heeeeeeeeeel erg verwend door iedereen, zoveel cadeautjes dat ik maar dingen opgeborgen heb, anders weet ze echt neit waar ze mee spelen moet. het was wel een hele drukke hektische dag. alle visite kwam na 3 uur en ze waren om 9 uur weer weg, iedereen is blijven eten (bijna iedereen) jildou lag om 9 uur op bed, en was vanmorgen wel om half 8 weer wakker en uit bed, dus heb de hele dag een miepend kindje gehad, en een huilend kindje wat last had van de warmte. ook op het moment voel ik me " onzeker en vreemd" zal even uitleg geven. wij als gezin hebben na lang wikken en wegen besloten om bij de kerk weg te gaan, ik ben oorspronkelijk neit kerkelijk en mijn man wel, op mijn 17 moest ik van mijn schoonouders beslissen of ik ook voor de kerk en God wou kiezen, heb dit toen gedaan voor mijn man, eenmaal ermee bezig deed het me zeker wat. in 2002 kregen we verkering en vandaag 4 jaar terug zijn we getrouwd, ook in de kerk, toen was ik zwanger van jildou, en ook is zei gedoopt, in al die tijd zijn er veel dingen gebeurd waardoor wij het vertrouwen volledig kwijt zijn geraakt, in de kerk, en vooral de mensen uit deze kerk. daarom ons besluit om erbij weg te gaan, dit was tijdens mijn zwangerschap van martijn, het gaf ons rust alleen waren mijn schoonouders en schoonzusjes en zwagers en schoonbroer het neit mee eens, ze zeiden wel doodleuk het is jullie keus maar ondertussen. toen martijn 1 week oud was werd ons medegedeeld dat wij afgelezen werden in de kerk, toen moesten wij van mijn schoonouders de pake en beppe van mijn man de vrijdags (martijn 1 week oud) persoonlijk vertellen dat we weg gingen bij de kerk en dat het zondag a.s af werd gelezen. mijn man is er met tegenzin heen gegaan, en ja, ze meoten eht maar accepteren, zeggen ze maar zullen ze nooit doen. nu hebben wij als gezin het gevoel dat wij overal een beetje buiten worden gehouden, zoals toen jildou werd geboren kreeg ze 50 euro van mijn man zijn pake en beppe en een kinderbijbel. toen ze 1 werd kreeg ze ook weer 50 euro, en toen ze 2 werd kreeg ze 25 euro. nu is martijn er en die heeft tot nog toe nog helemaal niks gehad van ze, mijn schoonouders regelen het, want pake en bepe zijn nu 93 dus die kunnen het niet meer, schoonmoeder heeft het er wel over, maar het komt er niet van. nu was jildou gisteren jarig maar pake en beppe hebben neit eens even gebeld, terwijl ze wisten dat jildou jarig was, dus jildou heeft ook niks gekregen tis echt niet dat ze iets moet hebben, maar het gaat om het principe. dit is hoe wij ons voelen, buitengesloten. nu had mijn schoonmoeder mij grvaagd of ik 8 juli wel boodschappen wou doen voor beppe, want die is dan jarig, en of ik daar dan wel smorgens, smiddags en savonds heen wou, dit ga ik dus neit doen. zat er dus gisteren even helemaal door heen. mijn schoonouders zijn nu sinds afeglopen vrijdag op vakantie samen met mijn schoonzusje en zwager en hun dochtertje. mijn schoonouders kwamen speciaal voor jildou haar verjaardag weer even terug, zouden blijven eten, maar zijn na 1 uur weg gegaan omdat het mijn schoonmoeder aanvloog. naar ons idee wouden ze gewoon weer naar de camping en naar hun andere kleinkind, want daar doen ze alles voor, die krijgt heel veel, wil neit alles op de weegschaal maar soms houd het een keer op. toen ze weg waren brak bij mij alles los, en heb even flink uitgehuild bij mijn moeder. maar goed, mijn schoonzusje heeft gisteren enit eens gebeld met jildou om haar te feliciteren, wat ze wel zou doen, maar toen belde ze vanmorgen, want ze dacht dat wij gisteren geen tijd hadden om te bellen, maar goed. mijn zwager had mijn man gebeld en die had gevraag of mijn man vanavond bij hun op de camping een pilsje kwam drinken, want is is toch maar 1 uurtje rijden, nou sorry hoor, toen ik dat hoorde had ik het helemaal niet meer, want dan hadden hun gisteren ook wel bij jildou kunen komen, want is toch maar 1 uur rijden. meost het even kwijt, er is veel meer, maar bespaar het jullie allemaa, heb echt de neiging om ze een sms te sturen met mijn mening erin, maar hou me in. zal nu op bed, was een druk dagje. anita
@Anita: wat een gedoe met je schoonouders zeg . Ik kan me voorstellen dat het je heel wat doet. Zo zie je maar dat mensen je kunnen laten vallen, omdat jij een andere mening bent toebedeeld. Dat is niet fair van ze. Jullie blijven toch immers dezelfde personen, of jullie nou wel of niet bij die kerk zitten? En wat vind je man van heel de situatie als ik het vragen mag? Veel sterkte meid, in deze rotsituatie.
Pff bijna 12 pagina's om bij te lezen. Ik doe mijn best en probeer even te reageren op een aantal van jullie. Vanaf p 592 is voor een ander keertje. @ maka: hopelijk heeft Vera de smaak van doorslapen snel te pakken ! @ Eppie: leuk dat ze fruit wel lekker vind. Ons meisje hier wil ook nog steeds geen groenten eten, misschien dat ik dan ook maar eens fruit moet proberen! Nu is het elke keer precies een marteling als ik haar groentepap wil geven en dat voelt gewoon niet goed aan zodat ik regelmatig een paar dagen oversla. Maar dat zou ook weer niet goed zijn om het te leren eten @ mama's van gillende baby's: lijkt me toch wel leuk als ze zo een gil laten, best hilarisch @ febr: zal id wel even aanpassen zijn als je andere temperaturen gewend bent @ hummelkesofie: leuk nog eens een foto van je schattig dochtertje ! Lief hoe ze daar ligt ! @ Miireii: spammen mag je wel meer hoor met zo'n guitige foto ! Ik zie dat jouw dochtertje eigenlijk vgl was met Kaylee toen ze geboren werd. Die was 1kg990 & 43cm en weegt nu 5kg550 & 60cm. @ familieveenstra: wat een grappig broskopje heeft jouw zoontje ! @ Daffie: hier net hetzelfde bij de SO Volgende week gaan we een dagje naar een pretpark (vrijkaart van de papa-doos) en dan gaat ze voor het eerst naar de ouders van mijn man.. brrr... maar ik kan ze niet betrappen op iets wat niet mag dus moet ik maar doorbijten. Ze hebben zo hun eigen manier en dat is daarom niet slechter maar een beetje minder voorzichtig dan bij mijn ouders. Ze zullen bvb sneller proberen haar fruit of een boterham te geven terwijl ik dat nu nog niet doe. En id wenen staat gelijk aan honger bij hun Ego-nieuws Ons meisje is verkouden: tranende oogjes, constant verstopt neusje en een hoestje, vooral 's nachts en in de voormiddag. Ocharme meid, zo zielig ! We geven ze elke dan een eucalyptisch suppo en gebruiken fysiologisch water om haar neusje vrij te maken, is er nog iets wat we kunnen doen om de pijn te verzachten? Sinds vanmorgen heeft ze ook een beetje verhoogde temperatuur nl 38.1 ipv 36.8 Net nu het sprongetje eindelijk voorbij is en ik dacht dat het genieten kon beginnen, is er dit weer. Maar wat me nog meer zorgen baart is het bezoek aan de KA gisteren. We hebben de afplatting van haar hoofdje nog eens besproken, ondanks de osteo en kine is er nog steeds geen verbetering te zien. We zijn nu doorgestuurd naar het CTO ivm een eventuele redressiehelm. Ik hoop zo dat ze dit niet moet dragen, ocharme ! Duimen jullie mee aub.