Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Eppie: ja, die gastouder heeft wel veel kindjes ja, maar er komen er per dag maar maximaal 4-5 hoor, dus geen 13 dat zou veel te veel zijn. Maar de meeste ouders brengen hun kinderen maar een paar dagen natuurlijk. Enne, hier vooral op die huildagen van Ebbie ook de onzekerheid hoor, van 'wil ze nou weer gevoed worden of alleen zuigen'.

@ Patriessie; van harte gefeliciteerd met jullie zoon Keano!!! En sterkte met herstellen van de KS!!!

@ Leintje: fijn dat het inbakeren zo goed helpt! Is het ook zo dat je dat een maximum aantal uur mag doen per dag? Omdat ze dan te weinig bewegen ofzo? Ik weet er verder niks van hoor, maar vroeg het me gewoon eventjes af.

@ Mieke: arme jij, ook zo'n dag gister? Gelukkig kwam je erachter dat het zijn broekje was. Hier gister ook een rotdag, zijn er alleen niet achter gekomen waarom Ebbie zoveel huilde van smiddags tot savonds... Vandaag gaat t weer beter gelukkig.

@ Chezdrez: welkom bij de feb-mam's! Enne, tijd voor n nieuwe banner misschien?

@ Axioma: ach, schattig zeg, dat jurkje van Josanne!

@ Married: wat een heerlijke bolle toet heeft jouw Thije zeg! Heeft ie jouw ogen by the way?

Hier gisteravond tranen met tuiten. Ik kreeg Ebbie Gail werkelijk urenlang niet stil. Ook het vele aanleggen hielp niet meer op n gegeven moment. Ze was compleet over de rooie, volgens mij door krampjes, maar zeker weten doe ik het niet. Gelukkig hielp mijn vriend door op een gegeven moment boven met haar te gaan zitten zodat ik even anderhalf uur voor mezelf had. Uiteindelijk heeft ie haar toch in slaap gekregen, applaus! Toen heeft ze vervolgens 10 uur geslapen :confused: . Dus eigenlijk veel te lang, want er mag maar 8 uur tussenzitten maximaal meen ik.
    Vandaag gaat het dan weer heel goed, dus misschien was gister n regeldag?
    Heb wel weer verdomd veel pijn in mijn linkerboob. Het gekke is dat ik niet zeker weet of het nou de hele borst is of alleen de tepel die pijn doet? Ik heb steken door mijn hele borst heen, de hele tepelhof is hardstikke gevoelig en met drinken van Ebbie doet het ook blijvend pijn (toeschietrefelx het pijnlijkst, dan neemt de pijn iets af, maar het wordt niet pijnloos). Er zitten nu geen harde plekken/schijven meer in de borst zoals eerder wel het geval was. Ook zie ik geen kloven ofzo. Jullie een idee? Naar wie moet je eigenlijk toe als je het zou willen laten checken? Huisarts, CB, iets anders?

2. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Hallo Allemaal!

Noppie:
    Wat vervelend dat Ebbie gail zo'onrustig was gisteren... Kan me voorstellen dat dat frustrerend is/... Heb je geen last van spruw, daar doet je tepel ook pijn van en bij Ebbie kan he took pijn doen ...
    Dan ziet haar mondje er wit uit vanbinnen voornamelijk op haar tong!

Maddiegirl:
    Wauw mooie foto's zeg van Tije

Axioma:
    Wat een lief jurkje, wat een poppetje is het zo!

Mieke:
    En is de easyfix fijn? Heb er ook over getwijfeld, vond hem alleen nogal prijzig voor die maanden dat het gebruikt kan worden.

Chez dre:
    Welkom hier, kun je wat over jezelf en je beebje vertellen?

Wendy:
    Balen dat je meisje het dag en nachtritme door elkaar haalt!
    Hopelijk heeft ze het snel door, want dit is natuurlijk erg vermoeiend!

Ben even kwijt wie het lijstej doet, maar mijn naam staat verkeerd geschreven ik heet Twinkle (en er staatv Twinkel)

Tijs is vandaag wat mopperig, eet ook erg slecht. Elke keer maar een halve fles, maar komt ok niet vaker... ook was zijn ontlasting net groen, terwijl het altijd geel is...
    Weet iemand of dat kwaas kan?

draagdoek:
    Ik heb ook een draagdoek van : draagdoek.nl en ik ben er zeer tevreden over, Tijs vindt het ook erg fijn!

Keizersnee:
    Ik heb sinds vrijdag erg veel pijn aan mijn buik, het veolt of het vanbinnen gewoon open is. Erg vervelend!

Kleertjes:
    Ik was vrijdag wezen shoppen en zocht naar een aantal dunne truitjes, maar dus geen longsleeves of zo dun voor Tijs
    Heb overal gekeken, en nergens hadden ze die, alleen van dat tshirt-stof
    Want overal ligt d eneiuwe collectie...
    Wel liggen er vestjes, maar die hebben allemaal een capuchon..
    Zwaar irritant, zo warm vind ik he tnog niet namelijk!

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married/Axioma, wat een schatten van beepjes zeg!
    Leuk dat jurkje!

Algemeen vraagje: hebben jullie beeps (zag het bij Thije wel) nog steeds de hele dag door of alleen 's nachts een mutsje op?
    Hier alleen in de 1e week (zkhs) en de 2e week alleen 's nachts.
    Nu niet meer, ja wanneer we naar buiten gaan.

Noppie, och hemeltje jullie ook al zo'n nare rare middag/avond.
    Ik kon het dus ook niet droog houden hoor. Mannetje krijgt hem meestal wel stil door te gaan lopen.
    Zielig he dat ze dan zo moet huilen en je weet niet waarom.
    Maar wat heeft ze daarna lang geslapen zeg, 10 uur!
    En je borst, hmmmm heb je een kolf? Zo ja dan zou ik deze even afkolven denk ik.
    Ik heb eigenlijk nog niet zoiets gehad dat je pijn voelt zonder dat je je borst aanraakt, ja toen ik mega stuwing had, toen hoefde ik er maar naar te kijken.
    Wel vervelend dat je daar nu dan mee zit!

mamavanstef, ik heb de easyfix nog niet gebruikt omdat ik nog niet weg ben geweest, maar denk dat het wel fijn is.
    Het is idd wat duur, maar heb hem van mijn zus over kunnen nemen en ze staan ook wel op marktplaats.
    Ik vond dat ik ook te weinig warme truitjes voor Boaz had, dus heb wat kunnen kopen van de oude collectie van Noppies op www.kleertjes.com, wel maatje 62. Misschien is er voor Tijs ook wat bij.

Heb ook wat borstvoedingskleding besteld.
    Een leuk grijs wollen jurkje, een zwart shirt en een lange trui waar je bijv. een legging onder kunt dragen.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iloiza; is inderdaad de rainforest met die giraf als boog...heel errug leuk :D :D

Mieke; Myrthe heeft alleen maar de eerste week een mutsje opgehad binnen en nu krijgt ze buiten gewoon de capuchon van haar vestje of jasje op, verder niet. De eerste paar keer buiten (was nog heel koud) heb ik nog wel een mutsje opgedaan, maar ze houdt zichzelf zo goed warm, dat het niet meer nodig is.

Het was vandaag helemaal leuk bij de handbal. Myrthe werd flink bewonderd en dan voel je je echt wel trots hoor hahaha. Ze sliep gewoon door al het rumoer tijdens de wedstrijden door.
    VAnmiddag ook nog kraamvisite gehad en weer een knuffel en een deken voor op de grond rijker ;) ;)

Nu even de eetboel opruimen...

Daffie

5. Dus nu zijn we allemaal mama's. Even mijn bookmark aanpassen...

Hier gaat alles goed. Jort is alweer een stuk rustiger. De avonden zijn het lastigst, maar we hebben nu ontdekt dat het op lastige avonden beter is om Jort beneden in de kinderwagen te hebben. Dan kunnen we een betere speen-management uitvoeren en huilt hij zichzelf niet helemaal wakker.
    De nachten zijn super. Bijna altijd minimaal 6 uur en vaak 7 uur. Geen klachten dus. Overdag om de 2 a 3 uur. Soms iets langer.
    Ik doe nu de helft bv en de helft fv. Dat bevalt eigenlijk wel goed. Mijn borsten hebben nu voldoende rust om te herstellen. Had toch last van spruw. (Noppie, misschien is dat bij jou ook het geval). Heb gel gekregen en de plekjes zijn bij Jort weg en ik heb echt een kwart van de pijn die ik eerst had (vooral na het voeden).

Kledingmaat: Jort is volgens mij vooral in de lengte gegroeid. Sommige pakjes van 62 passen in de lengte net en zijn behoorlijk wijd. Het is ook een beetje afhankelijk van het merk. Noppies valt volgens mij iets kleiner.

Axioma, wat schattig zo'n jurkje! Zo anders als je een jongetje hebt!

Mutsje: hier geen mutsje meer, alleen als ie naar buiten gaat.
    Ook geen kruik, alleen om het bedje voor te verwarmen.
    Eerste twee weken kreeg hij een mutsje als zijn temperatuur te laag was. Moest toen elke dag meten. Is nu niet meer nodig. Jort was snel heel constant met zijn temperatuur.
    In het ziekenhuis was het trouwens steeds bloedjeheet. Daar was geen mutsje nodig!

Easyfix, we hebben er twee geleend van de buren. Nu hebben we in elke auto 1. De laatste keer dat we het gebruikten met het onderstel van de Bugaboo hebben we wel even staan prutsen. De adapters moeten van de mc af om hem in de easyfix te krijgen. Dat gaat toch minder soepel dan met adapter en al van het onderstel afhalen. Moeten ik nog wel even droog oefenen, want dat kunnen we nog niet alleen en dat is toch wel nodig.

Mama van Stef, heb je vrijdag misschien iets teveel gelopen met het shoppen? Ik merk dat ik echt moet oppassen om niet te ver en te lang te lopen. Want anders trekt de wond heel erg 's avonds. Vrijdag was mijn moeder op bezoek en zijn we ook wezen shoppen. Mijn moeder steeds bezorgd en vragen of het nog wel ging. Toen het niet meer ging, moesten we alleen nog wel helemaal naar huis lopen. Was net weer even te veel. 's Avonds zat ik er dus weer even door.
    Het valt me nog wel tegen dat herstellen. Wil eigenlijk ook meer aan het nieuwe huis doen, maar dat lukt nu echt nog niet.

Noppie, ik lees via andere berichten dat je een gastouder hebt gevonden. Wat lekker! Onze opvang is ook rond. Vanaf 1 juni (onze aanvraag) hebben twee van de drie gevraagde dagen een 1 afwijkende dag. Vanaf 1 september alle aangevraagde dagen! Echt een geruststelling.
    Balen van de pijn aan je borsten. Heeft Ebbie witte plekjes in haar mond? Dan misschien toch even langs de huisarts? Ik had de gel via de huisarts gekregen. Hopelijk weet je snel wat het is en kan je er iets aan doen. Ik begon op den duur op te zien tegen de bv. Is natuurlijk ook niet de bedoeling. Nu vind ik het weer leuk.

Tepel speen verwarring: Ik voed nu zo'n 3 keer per dag. De rest fles. Ik geniet meer van de bv en Jort zuigt werkelijk op alles. Heeft zelfs al beprobeerd om melk uit de neus van mijn vriend te zuigen. :)

K en D druppels. K vindt Jort neutraal. Voor D hebben we AD. Die vindt Jort lekker. Hij zit er echt bij te smakken.

Ik hoor weer wat activiteit boven. Even een flesje klaarmaken en het mannetje verschonen...

6. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Hoi meiden!

Wat leuk, nu we officieel over zijn naar dit topic! Toch wel weer een mijlpaal, eerst kijk je zo ontzettend uit naar je beebje, en nu is het al zover, voor sommigen van ons langer dan anderen! Maar gelukkig genieten we er allemaal van!

Toch alweer drie pagina's volgeschreven, leuk hoor! Heb nog niet alles kunnen lezen.

@Esther, het was gisteren erg leuk in de stad! Idd wel een volksverhuizing, maar je wordt er vanzelf handig in :) Heb van LIEF echt een superlief jurkje en maillot gekocht, zo schattig!

@Easyfix, wij moeten hem nog in de auto installeren. Nu zitten we nog te klooien met de gordel (maar dat gaat ook steeds makkelijker!).

@doorslapen, hier komt Naomi 1x per nacht. Meestal slaapt ze vanaf een uur of 11/half 12 tot een uur of 4 en dan komt ze tussen 7-8 uur. Dus al met al valt het nog mee! Soms is ze s avonds onrustig, maar vanavond is ze vrij stil, hopelijk blijft dat zo ...! Ze ligt ook bij papa nu, dus tis ook niet gek!

K&D druppels, Naomi vindt ze niet echt vies, maar ook niet echt lekker. Ze doet altijd haar gezichtje helemaal fronsen, zo grappig!

@mutsje, hier ook geen mutsje meer, alleen als we naar buiten gaan nog wel. De eerste week had ze het ook op, ze moest goed op temperatuur komen/blijven, maar nu is het niet meer perse nodig. Dus binnen ligt ze gewoon met haar mooie vetkuif naar ons te lonken (ze heeft heeeel veel zwarte lange haartjes, zo schattig!).

Hier vandaag een druk dagje gehad. Vanmorgen naar schoonmoeder, die hield haar verjaardag. Toen ff lekker thuis, voeden en zelf eten en daarna weer kraamvisite. Was erg gezellig, maar nu is het toch wel lekker om met zijn drietjes weer te zijn! Vannacht sliep ze om kwart over 11, toen kwam ze om 3 uur en toen om half 8. Dus het viel reuze mee gelukkig! Morgen lekker nix gepland, heerlijk!

7. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Oh ja, nog een vraagje, hoe letten jullie erop dat jullie beebjes geen plat hoofdje krijgen? We draaien zoveel mogelijk haar hoofdje, maar op de een of andere manier draait ze toch altijd weer terug naar haar voorkeurshouding tijdens haar slaap!

8. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden:

Ik heb me nu we over zijn naar de feb mama's aangemeld onder een andere naam, in het begin had ik niet zo door hoe het werkte leek me nu wel handig om te veranderen, aangezien Martine Nur mijn echte naam is.

Er is al weer heel wat gekletst zie ik. heb even vluchtig mee gelezen, maar voel me niet zo lekker vandaag, volgens mij heb ik voor hoofd holte ontsteking en keel ontsteking, heb echt een hele rare knobbel in mijn hals, ga er morgen gelijk even mee naar de huisarst.

Leuk dat we nu allemaal bevallen zijn.

Groetjes Martine

9. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, nou dat is ook niet netjes van die gastheer! Hebben jullie lekker gegeten?
    Hier ook alleen maar een mutsje als we naar buiten gaan hoor!

@Draagdoeken, mijn moeder heeft degene die ik heb een jaar of 8 geleden gemaakt. Gewoon van tricotstof... een meter of 3/4 lang denk ik.

@Married, wat een leuke foto's! Thije heeft heel donkere ogen of zie ik dat verkeerd?
    Hihi zie alweer een bekend kledingstuk, dat truitje met papa's kanjer hebben wij ook :D

@Noppie, he wat moeilijk dat Ebbie gisteren zo veel moest huilen! En dan 10 uu slapen... ongelofelijk!
    Van de kraamzorg hier hoorde ik ook dat steken in je borst kan passen bij spruw.
    Voor t checken moet je hier bij de huisarts zijn, dat doet t cb niet.
    Maar sterkte ermee!

@mamavanstef, hier ook wat meer groenige ontlasting maar dat is pas sinds ik grotendeels ben overgestapt op flesvoeding.

@Daffie, hihi leuk he al die complimenten voor je baby :D

@Caro, wow wat heerlijk dat Jort 's nachts zo goed doorslaapt!
    Fijn dat de pijn van de spruw zo is afgenomen..
    Haha ja qua kleertjes is er zeker verschil, ik had heel veel kleertjes van mn zus gehad, maar dat waren allemaal jongenskleertjes... hihi kan dus lekker gaan shoppen!

@Deesje, Josanne ligt in haar slaap telkens wisselend met haar hoofd, daar hoeven we niets voor te doen. CB gaf de tip om de wieg telkens andersom bij t raam te zetten, omdat de kleintjes toch vaak naar t licht kijken, en dan op die manier in slaap vallen..

@Martine, beterschap dan maar! en succes bij de huisarts!

@Partner, hoe gaat jullie partner om met minder slaap? Die van mij kan er totaal niet tegen, vannacht sinds een aantal dagen weer op bed geslapen met de kleine in haar wiegje op onze kamer. Ze deed t erg netjes voor haar doen en kwam om de 3 uur.
    Mijn man was vandaag meteen erg moe en is 2 keer op bed gaan liggen om bij te slapen en had meteen weer hoofdpijn.
    Vannacht ga ik dus maar weer op de bank slapen met de kleine in de kinderwagen... net zoals afgelopen week...

zalig hoor, mn meisje ligt nu heerlijk in mn armen te slapen... hihi heb nu eindelijk een manier gevonden waarmee ik met 2 handen kan typen terwijl zij ook op schoot ligt!
    kan me er nog steeds over verbazen wat een wondertje het toch eigenlijk is. Vanmiddag zat ik nog de foto's van de bevalling te kijken... wat een ongelofelijke ervaring!

10. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, ja een lekkere bolle toet idd, het is echt Hollands welvaren ;). Hij lijkt idd mijn ogen te hebben, vind ik stiekem wel errug leuk :D.
    Vervelend dat Ebbie zo huilerig was gister, gelukkig kreeg je vriend haar stil.
    Denk dat je het beste even langs de HA kan gaan met je borst, sterkte!

@ mama van stef, hadden ze dat soort kleertjes ook niet bij de prenatal?
    En anders doe je er een rompertje met lange mouwen onder?

@ Mieke, Thije heeft nog alleen 's nachts en als we naar buiten gaan een mutsje op. Overdag binnen verder niet. 's Nachts is ie hem overigens meestal al snel kwijt.. volgens mij hoeft ie hem dan ook helemaal niet meer op bedenk ik nu, tempen hoeft ook al een hele tijd niet meer, hij hield zichzelf al snel warm.

@ caro, wat lekker joh dat Jort zo goed doorslaapt!

@ deesje, ik probeer zn koppie steeds de andere kant op te leggen, ook in de box en wagen, volgens mij heeft ie nog niet echt een voorkeurshouding.
    En verder krijgt hij BV, waardoor hij om en om aangelegd wordt.. hopelijk voorkomt dat een afgeplat koppie.

@ martientje, sterkte met de knobbel en je voorhoofdholteontsteking.

@ Axioma, mijn mannetje klaagt ook weleens over slaapgebrek. En dat terwijl ik hem gewoon laat liggen en ik degene ben die Thije voedt (uiteraard) en hem eventueel verschoond 's nachts. Maar we slapen nog wel met zn 3tjes op 1 kamer ;)

@ kleertjes, het verschilt echt per merk. Noppies mt 56 past al goed, net als Imps & Elfs mt 56, maar de kleding maat 50/56 van Lief! zit bijvoorbeeld nog best wel wijd (zie album ;)).. dus het is wat dat betreft gewoon uit proberen denk ik.

11. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Axioma, wat schattig zo met een jurkje! Heerlijk om te zien!

Married, Thije kijkt ook al zo wijs. Leuke foto's!

Mieke, Dani heeft ook alleen nog maar een mutsje op als wenaar buiten gaan. Binnenshuis ook als sinds de 2e week n iet meer.

Noppie, wat vervelend zo'n dag.... Fijn dat je vriend haar even bij zich heeft genomen zodat je zelf ook rust kreeg.

Hier begint het met het ritme steeds beter te gaan. Vandaag zit Dani op 7 flessen en hij zou er 6 moeten hebben, maar dat haalt hij gewoon niet. Maar langzaam maar zeker komen we er wel. Hier begint nu ook de visite echt op gang te komen. Door de carnaval is het de eerste weken rustig geweest, maar nu beginnen de mensen zich te melden. Wel leuk, maar wel uitkijken dat we dalijk niet iedere dag bezoek hebben, wan tdan kom je ook niet meer aan jezelf toe, en voor Levy is het dan ook niet meer te volgen.

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

hier gaat het allemaal goed. Druk, druk, druk...
    Ben ineens een hele huisvrouw geworden, ik blijf poetsen en opruimen... :D Het lijkt nog steeds een rommeltje, maar ja.

Morgen komt iemand van het CB voor de intake. Die hebben wij natuurlijk gemist. Wat gaat zo'n iemand eigenlijk doen? Waarom komen ze bij je thuis?
    Ik hou daar eigenlijk nooit zo van...

Gisteren was Ferry heel gezellig en vanmorgen ook. Toen vanmiddag opa en oma kwamen werd hij onrustiger en huilerig. Dus de fles erin, maar blijkbaar had hij veel lucht in zijn maagje, want hij spoog alles er weer uit. Echt met veel kracht. Daarna alleen maar heel zielig huilen. Toen hebben we hem even in bad gedaan en we hoopten dat hij zou slapen. Helaas wilde meneer dat niet, want hij had natuurlijk weer honger. Dus een anderhalf uur later nog maar een klein flesje gemaakt. Opa en oma gingen toen weg en het flesje ging er weer goed in en hij heeft niet meer gespuugd. Toen was hij in slaap gevallen en hebben we hem in bed gelegd, maar na een 20 minuten begon hij weer te huilen dus heeft manlief hem er toch maar uit gehaald en nu ligt hij alweer een uur op papa zijn buik te slapen. Ik hoop maar dat hij snel weer de oude is...

Ook is Ferry verkouden geworden en klinkt hij soms schor. De neusspray met zoutoplossing deed zijn werk, want er kwam een flinke klodder snot.

Ik las dat sommigen van jullie het neuspompje hebben en dat het goed werkt. Ik heb hem ook (tenminste als jullie dat neuspeertje bedoelen), maar ik doe het denk ik verkeerd, want er komt niets mee. Hoe werkt het precies?

Mieke: Ferry kan ook niet goed poepen en heeft daar veel last van. Hij heeft al lactulose, maar dat helpt ook niet altijd even goed. Het was mij ook al opgevallen dat de elastiekband van zijn broek ietwat strak zat. Die krijgt hij dus ook niet meer aan. Misschien scheelt het ;)

Wat een mooie foto's van jullie beebjes allemaal!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Martientje, sterkte meid en wat vreemd die knobbel in je nek!

Uk, ook al een broekje met strak elastiek :(
    Krijgt Ferry nog steeds BV? Aangezien de ontlasting toch wel dun is vind ik het toch raar dat hij dan zo'n moeite heeft om het er uit te krijgen, zo ook de scheetjes.

Angela, wat fijn dat het ritme er steeds beter in komt zeg!
    Hier nog niet echt een ritme jammer genoeg, maar ik denk dat dat bij BV gewoon nog even niet kan, of bij anderen wel?

Noppie, toch maar voor de zekerheid even langs de ha hoor, je weet maar nooit.

Caro, gezellig dat je er weer even bent.
    Tja wat je heen loopt moet ook weer terug gelopen worden helaas! ;)

deesje, Boaz lijkt ook een voorkeur te hebben met zijn hoofdje.
    De kraamhulp gaf ook als tip om het wiegje steeds te draaien zodat hij ook zijn hoofdje steeds de andere kant op kan draaien.
    Zoals Marries al zei, ze gaan vaak richting het licht.

Axioma, mijn vriend slaapt echt door alles heen, die heeft dus absoluut geen slaapgebrek :(
    Gelukkig heb ik vanmorgen heerlijk nog even in de ochtend de uurtjes meegepikt toen Boaz nog even ging slapen.

Mutsje, oke ik was al bang dat ik het niet goed deed.
    maar we doen het dus allemaal hetzelfde.

14. HJ1977

HJ1977 Actief lid

6 jun 2007
    447
    1
    0
    Uk, wij hebben voor Lex nu Friso Comfort en zijn ontlasting ehbben we verder opgestart met Forlax-zakjes (krijg je op recept). Nu gaatg het super met zijn ontlasting en we hebben er een heel tevreden jongetje van. De lactulose zorgde bij hem voor veel gasvorming, dus kramp en hele dunnen poep. Misschien ook wat voor Ferry?

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Geven jullie jullie beepje ook zoveel kusjes en knuffels :oops: :D

16. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Nou nee, dat doe ik echt nooit! :confused:

;)
    :) :) :)

17. matta1986

matta1986 Fanatiek lid

17 jul 2008
    1.525
    0
    0
    klassenassistent
    Drenthe
    hallo Dames,

van harte gefeliciteerd met al jullie prachtige kindjes! en wat een mooie namen allemaal!
    Geniet er lekker van, hier is het nog niet raakt, maar komt vast snel!

een vraagje, aangezien jullie allemaal al een beebje hebben nu.
    Wat voor kinderwagens hebben jullie?
    wie geeft er fles en wie de borst?
    Ben ik toch wel heel erg benieuwd na.

@mm ik weet het niet meer, maar is eht nog gelukt met de kraammand?

18. maatje

maatje Fanatiek lid

12 feb 2008
    1.267
    0
    0
    Duiven
    Mieke Ja bijna de heledag door hihi :oops: heerlijk gewoon. Zoey heeft snachts geen mutsje meer. Wel gebruiken we de kruik om haar bedje savonds en snachts voor te verwarmen.

Mannen en de nacht. Wij doen het eigenlijk samen. Ik ga naar Zoey en manlief gaat de fles maken.(friso comfort wordt met warm water gemaakt). En in het weekend slapen we allebij 1 dag wat langer uit. We zijn een echt team.

Deesje Zoey heeft ook een voorkeur wij draaien haar hoofdje ook meestal de andere kant op. Ook maak ik het bedje elke keer anders op. Ene keer links andere keer rechts.

Uk Neuspompje 1 neusgat dicht houden en dan de andere leeg zuigen en dan het zelfde bij de andere doen.

Kleertje Verschilt hier ook per merk schommelt tussen de 50/56.

Slapen jullie kindje ook overdag zoveel? Zoey slaapt bijna de heledag en is haast niet wakker te krijgen en savonds tussen 20:00 en 22:00 is ze klaar wakker leggen haar wel in bed. Dan is ze stil en om de paar minuten is ze aan het miepen. Weet eigenlijk niet wat ik ermee aanmoet.

Heb vandaag lekker de kamer van Justin opgeruimt en gepoetst. Gelijk weer eens alle kapotte spullertjes wag gedaan. Morgen zijn speelgoed beneden uitzoeken.
    Morgen jarig wordt alweer 31. ieieieieiie vind er niets aan. Vind het wel leuk voor Justin hij is druk aan het knutselen en kleuren.

19. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Hoi hoi,
    ff gauw een berichtje, heb het druk druk druk.
    komende dagen (tot woensdag) logeer ik bij mijn ouders, mijn man zit dan toch in de kliniek.
    hopelijk heb ik een deze dagen weer even tijd om bij te lezen en schrijven. Het is best wel druk hoor om alles in je uppie te doen.
    ik hoop dat alles goed gaat met jullie en jullie beebjes! hier gaat het redelijk. Katie kan nog steeds niet poepen, zo om de 3 dagen heeft ze een luiertje vol. donderdag weer naar het cb voor de 2e prikjes. oja, en ze is heel erg schor, ik denk een beetje verkouden.
    Tot gauw!
    Liefs, Lisanne

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    @ Mieke: We spreken Dyon niet op z'n Frans uit, maar gewoon DIE-jon, met de klemtoon op de y. ;)
    Een mutsje draagt Dyon alleen nog als we naar buiten gaan. Hij heeft alleen de eerste dagen zijn mutsje gedragen, want hij kon zich al heel snel zelf goed warm houden. Ook een kruik was na een weekje al niet meer nodig.

@ Axioma: Wat een mooie foto van Josanne in haar eerste jurkje! :D Echt 'n snoesje.
    Slaap jij echt op de bank?! Jeetje... ik weet niet echt wat ik daarop moet zeggen. Ik kan me voorstellen dat het voor je man wel lekker is dat hij gewoon zijn nachtrust kan pakken, maar dit lijkt me voor jou niet echt fijn...?
    Gelukkig kan Jorik vrij goed tegen minder slaap. Hij gaat er meestal 's nachts uit om Dyon te verschonen (hij kan immers niet voeden, en hij wil graag een betrokken vader zijn :D) en dan brengt hij Dyon bij mij zodat ik hem kan voeden. Tijdens het voeden gaat Jorik gewoon weer slapen, en na de voeding breng ik Dyon weer terug in bed. Soms verschoon ik hem weer voor hij terug gaat in zijn bedje, want soms hoor (en ruik) ik hem zijn broek weer vol maken. ;)

@ Married: Ook al van die mooie nieuwe foto's! Thije heeft inderdaad mooie, donkere kijkers! :D

@ Noppie: Wat sneu dat Ebbie gisteren zo van streek was. Als je beebje zo blijft huilen weet je soms zelf ook niet meer wat je moet... gelukkig heeft je vriend haar in slaap gekregen. Jeetje, 10 uur slaap is wel veel voor zo'n kleintje. Op het CB zei de arts tegen mij dat ze na de eerste maand max. 7 uur mogen slapen, en dat er elke maand een uurtje bij komt. Zo mogen ze na 6 maand de klok rond slapen. (Maar ach... voor een keertje zal vast niet zo'n ramp zijn).
    Wat vervelend dat je zo'n pijn hebt in je borst. Misschien toch maar even naar de HA?

@ Mamavanstef (en Tijs ;)): Hebben ze bij de Prénatal bij jou in de buurt niet een rek met kleertjes die in de uitverkoop zijn? Bij ons hebben ze alles wat over is van de wintercollectie nu in de uitverkoop. Misschien hebben ze het bij jullie ook en zitten daar nog wat dikkere shirtjes voor Tijs bij!

@ Caro: Wat knap dat Jort elke nacht al zo flink doorslaapt, zeg! Wat heerlijk voor jullie ook! ;)

@ Deesje: Dyon draait uit zichzelf zijn hoofd wel steeds naar een andere kant. Je kunt de tip om het wiegje anders neer te zetten uitproberen. Ik heb ook wel eens gehoord dat baby's hun hoofdje naar het licht draaien.

@ Martientje: Beterschap! Wat vreemd inderdaad, die knobbel in je hals... ik hoop maar dat het niets ernstigs is.

@ Uk: De intake van het CB, bedoel je daarmee het huisbezoek van de wijkverpleegkundige?
    Zij is bij ons langs geweest toen Dyon twee weken oud was. Ze heeft Dyons dossier ingevuld, ze heeft uitgelegd hoe het in z'n werk gaat met het CB en ik kon haar vragen stellen die ik tot dan toe had.

@ HJ: Hee, wat leuk om jou weer hier te zien! Hoe gaat het met je twee kanjers? :D

@ Matta: Dankjewel voor je felicitatie! Wat leuk dat je ons hier ook even komt bezoeken. :D
    Wij hebben de Bugaboo Cameleon kinderwagen en Dyon krijgt borstvoeding.
    En met de kraammand (dat was ik) is het gelukt! Ik heb mijn moeder de ideetjes laten lezen en ze heeft er heel wat aan gehad! Nog bedankt daarvoor! Ze had de kraammand nog maar net op tijd af, want Dyon is ruim 2 weken te vroeg geboren. ;)

@ Maatje: Dyon is ook zo'n slaapkop. Hij slaapt inderdaad veel, maar heeft ook zijn wakkere momenten. Ik noem het zo, omdat daar ook echt al een ritme in zit.
    Alvast gefeliciteerd met je verjaardag! :D

Deel Deze Pagina