Zo nu en dan kolf ik een flesje af. Maar niet vaak hoor. Ik merk natuurlijk wel dat je dan wat stuwing krijgt, maar ook dat mijn borsten daar wel aan wennen en dat het weer minder wordt op den duur. Als Boaz net gedronken heeft dan kolf ik de andere borst. Ze zijn dan beide eigenlijk leeg.
hey dames. ff weer een berichtje van mij. Sorry dat ik vandaag niet heb gereageerd (had het wel beloofd ) maar was echt druk! Met Soraya gaat alles prima.. moet even iets anders kwijt.. Mijn zwager zijn vriendin is zwanger. Nu hebben ze vandaag de eerste termijn echo gehad. Alles was prima in het begin, ze hebben leuke foto's meegekregen. Op een gegeven moment was de echoscopiste telkens op 1 plek aan het kijken en ze viel helemaal stil. plotseling zegt ze dat de nekplooi verdikt is? die was geloof ik 3.4 en normaal is dat tussen de 1 en 3.. ik weet niet precies wat het inhoud, maar er was wel een kans van 1 op 33 dat ze een kindje krijgen met het syndroom van Down.. dat was wel even schrikken zeg....... vind het allemaal ook zo dubbel, want we zijn zo ontzettend blij met Soraya en dan krijgt issam's broer dit... Het hoeft nu toch niet perse zo te zijn dat het echt een kindje met het syndroom is ofwel? ik geloof dat ze wel een vlokkentest laat doen, of een vruchtwaterpunctie.. dat weet ik niet zeker. als er morgen plek was kon ze er gelijk terecht.. bah. heb een beetje dubbele gevoelens. het is natuurlijk helemaal niet zo erg, kijk naar Seyla en Benine.. gaat toch ook prima! misschien de eerste schrik? naja..... weet het ook niet zo goed.. sorry voor mijn ego berichtje. weet niet goed wat ik moet denken of voelen..
Miireii, als ze vandaag de echo hebben gehad dan hebben ze toch nog geen uitslag van de volledige combinatietest, dus van het bloedonderzoek. Hoe komen ze dan aan de uitslag van 1:33? Daarbij heb ik het idee dat de echoscopist dit dus uit eigen beweging heeft opgemeten/gecontateerd en dat ze in eerste instantie nog geen combinatietest hadden aangevraagd? Tenminste zo interpreteer ik je berichtje hoor.
Weer dank voor je tips. Dus toch het lachen he . Gaaf hoor, ben nu al heel benieuwd! Ga gelijk op de site kijken! Fijn dat Boaz ook slaapt. Moet zeggen dat ik 'blij' ben dat het aan het sprongetje ligt, begon me al af te vragen of ik iets fout deed . Naomi is altijd juist heel actief na het badje, maar dat komt denk ik omdat ze zichzelf helemaal overstuur maakt zodra we haar eruit halen. Ze vind het vreselijk als ze het koud heeft. Dus zodra we haar aangekleed hebben is mevrouw weer klaar wakker . Vandaar dat we haar 's ochtends badderen . Ik hoop dat Boaz goed slaapt vannacht!
weet ik ook niet precies mieke.. dit is wat mij is verteld. ik heb ook geen idee wat het allemaal inhoud! mijn zwager heeft ons gewoon verteld wat die echoscopiste zei... ze zag geloof ik dat de nekplooi verdikt was.. ik weet het niet! ben ook een beetje geschrokken weetje..
Hihi dat staat dus ook in het boek omschreven, dat de mama's onzeker worden omdat ze bang zijn dat ze iets verkeerd doen Enne die eerste traantjes, waar we het van de week al over hadden, die horen er dus ook bij. Laten we maar hopen dat alle beepjes lekker zullen slapen Ach die Naomi wordt hyper van het badje, dat hoort niet hoor, hihi.
He Miireii wat naar zeg . Weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Denk inderdaad dat het de 1e schrik is. Naomi huilt; voedertijd!
kan ze dat niet op de een of andere manier opzoeken dan ofzo? want ze hebben dit echt zo te horen gekregen vanmiddag.. ze hadden idd geen test aangevraagd, maar die echoscopiste viel het gewoon op..
Zoals jij het verteld lijkt het mij dat ze geen officiele nekplooimeting hebben gehad en dat de echoscopist dit dus constateerd. Je zou het ze nog even kunnen vragen om ze misschien gerust te kunnen stellen ivm bloedonderzoek wat er ook bijhoort. Wij hebben ook de combitest gedaan, nekplooimeting + bloedonderzoek. De uitslag was toen 1:21.000 dat is wel super super laag natuurlijk in tegenstelling tot 1:33, maar ik denk dat ze het even goed moeten overleggen/informeren bij de vk.
hmm oke.. het was ook geen officiele nekplooimeting, het viel haar gewoon op. er werd daarna gelijk gebeld naar het ziekenhuis of ze daar morgen terecht kon voor een eventuele vlokkentest.. vind het best heftig allemaal eigenlijk...
Naar mijn weten kun je niet alleen uit de nekplooi een conclusie trekken. Ja die moet tussen de 1 en 3 zijn dan is het 'veilig' zeg maar, richting de 3 mm is het risico groter. Maar het heet niet voor niets een combinatietest.
nee dat snap ik ook wel... ze heeft ook niet gezegd dat het perse een kindje met Down word, maar wel dat ze er kans op heeft.. conclusies heeft ze niet echt getrokken, ze vond gewoon dat ze het wel even moest melden. op het moment dat ze het op ging meten was het 3.4. dus behoorlijk hoog. ik denk dat ze aan de hand daarvan een schatting heeft gemaakt....
Hallo allemaal! Ik vroeg me af of jullie nog een plekje hebben voor een nieuwe februari-mama? Ik lees al een tijd met jullie mee. De eerste en laatste maanden bij de bevallingslijst en nu weer bij de mama's. Heb alleen nooit meegepraat... Stiekem ken ik jullie en de beebjes dus wel al Ik herken zoveel in jullie verhalen, vragen en onzekerheden, dat heeft me echt regelmatig even door een moeilijke tijd heen geholpen of me juist gerustgesteld. Nog bedankt daarvoor! Vanaf nu wil ik graag blijven meelezen, maar ook af en toe meekletsen. Zoals velen heb ik natuurlijk wel mijn handen vol aan mijn kleine mannetje, dus ik moet maar zien hoe vaak het me echt gaat lukken om bij te lezen EN te schrijven. Ik ga m'n best doen! Zo, dan is het nu tijd om me voor te stellen: Ik ben simone, hier mamasim. 30 jaar en sinds 15 februari mama van Teun (39w6d, 4000 gr, 52 cm). Teun is ons eerste kindje en hij is geweldig! Mijn bevalling is snel gegaan; vanaf 4.00 tot 12.00 uur weeen om 9 a 10 minuten. Vanaf toen ging het als een speer, om 14.30 uur 4 cm ontsluiting, rond 15.30 uur braken de vliezen en had ik om 16.25 uur VO. Om 16.50 uur, na 25 min persen was Teun er. Wel 4 hechtingen, maar dat viel me erg mee. Met Teun gaat het heel goed. Het is een flink vreetzakje (ik geef bv) en groeit met de dag. Het mama- schap bevalt mij ook erg goed, hoewel ik natuurlijk steeds weer tegen nieuwe dingen aanloop en af en toe lekker onzeker kan zijn. Daarnaast heb ik zelf nog behoorlijk last van bekkeninstabiliteit (ook voor de bevalling al), waardoor ik niet zo mobiel ben. Ik probeer wel steeds stukjes te lopen, maar veel meer dan 20 minuten aaneen kan ik echt niet aan. Dat doet heel veel pijn, waar ik dan nog zeker een dag last van heb. Verlang er dus enorm naar om weer lekker te kunnen wandelen en eens lekker te gaan shoppen en met Teun te pronken... Hopelijk wordt het met de tijd wat beter. Ik doe al veel oefeningen en sta op wachtlijst voor fysio. Sjeempie! Zie ineens dat ik echt al een belachelijk lang bericht heb geschreven. En dat voor een eerste keer... Hoop maar dat jullie mij nu niet een raar mens vinden. Maar ik heb door al het meelezen al zo het gevoel dat ik jullie al ken, dat het heel makkelijk "kletst" zo. Nou voor nu is het wel even genoeg. Als jullie nog dingen van mij willen weten, schroom niet en vraag erop los! Groetjes, simone
Hee Simone! Gezellig dat je mee komt kletsen! We hebben altijd ruimte voor nog een mama . Hoe meer zielen, hoe meer vreugd nietwaar? Gefeliciteerd met je zoontje Teun! Wauw vlotte bevalling! Balen van je BI! Ik heb daar ook flink last van gehad tijdens de zwangerschap, en heb er nu nog last van (wel in mindere mate gelukkig). Ik hoop dat je snel bij de fysio terecht kan! Liefs Dayenne
mamasim, welkom! Natuurlijk mag je meedoen en gefeliciteerd met Teun! Mireii, kan me voorstellen dat het dubbele gevoelens geeft. Dayenne, bij de kwantum kun je uit heel veel stoffen kiezen voor vouwgordijnen en op maat laten maken. Is erg goedkoop (in vergelijking met gordijnzaken). Maar als je standaard maat kozijnen hebt, dan is idd de praxis of andere bouwmarkt nog goedkoper.
Maka: De tijd vliegt inderdaad. Bénine is alweer 7 week ! Echt ongelooflijk hoe snel het gaat. Marriedgirl: Vervelend dat Thije nu zo veel huilt. Snap het helemaal dat je je oververmoeid voelt; ik wordt dat ook altijd als het met Bénine weer minder gaat. Als ze veel huilt gaat dat me door merg en been en ik kan er slecht tegen dat ik dan helemaal niks kan doen. Wat je schrijft dat je veel van Thije houdt, maar soms even niet meer weet waarom je dit ook alweer zo graag wilde herken ik heel erg van de 1e drie maand na de geboorte van mn eerste dochter. Ze was een echte huilbaby (darmproblemen) en dat werd me soms écht teveel. Mieke: Tuurlijk mag je dat vragen. Nee, we hebben bewust niet getest (behalve dan de 20 weken echo). Een combinatietest geeft alleen een kans aan. Wil je meer zekerheid, dan moet je alsnog verder testen (punctie) en het risico van die test vonden we persoonlijk veel te groot (1 op 200 dat je een miskraam krijgt als gevolg van de test). We wilden niet een kind verliezen dat hoe dan ook welkom was, gehandicapt of niet. Sowieso zou ik een ongeboren baby dan denk ik uberhaupt ook niet meer weg kunnen laten halen. Las laatst ook nog over een stel wat te horen had gekregen na de punctie dat hun kindje down had. Ze besloten het weg te halen en na de geboorte heeft hun kleine nog een paar uur gevochten voor zn leven: vreselijk lijkt me dat! En hier ook nog soms last van de onderkant, vooral na veel shoppen/lopen. Had je oplosbare hechtingen? Die moeten in principe nu allang weg zijn. Maar het duurt vaak best lang voordat het er weer wat 'normaal' uitziet. Tenminste na mijn 1e bevalling wel en ik hoor dat wel vaker. De link naar de fotografe werkt hier niet trouwens. Jammer, waswel benieuwd ('beroeps'deformatie ) Golfola: Leuk dat Julian al heeft gelachen naar je. Wat snel trouwens! Tirtilisko: Wat goed nieuws! Enna: super dat de huisartsen hebben geleerd van jou situatie en in het vervolg bij zwangeren beter zullen opletten. Geeft je vast een goed gevoel! knap dat je je in je eentje red. Lijkt me wel zwaar! Hoe gaat het nu trouwens met je man? Eten: kennelijk was het witloftijd? Hier ook al witlof gehad. Witlof met gecarameliseerde ui, wanoot, honing en kaas. En dan lekkere aardappelpuree erbij. Was zalig! Mutsje: Alleen nog als het erg koud is buiten. Binnen al een hele tijd geen mutsje meer gebruikt. Ik heb vandaag wél een erg leuke bandana gekocht; staat echt super schattig! Groetjes, Seyla
Miireii: Snap dat het schrikken is voor je zwager en z'n vriendin. Maar het blijft altijd nog 32 tegen 1 dat er niks aan de hand is. Een vlokkentest of punctie geven flink meer zekerheid, maar zijn best risicovol. Bij een punctie 1 op 200 kans op een miskraam, bij een vlokkentest nog flink meer. Maar misschien nog belangrijker: zelf beslissen of je de zwangerschap wilt afbreken als er iets aan de hand is met je baby. Als je niet wilt afbreken, dan kun je (misschien) beter niet testen en zo het risico op een miskraam vermijden. In ieder geval heel veel sterkte namens mij voor je zwager en vriendin. Het is niet makkelijk om zoiets te horen en moeilijke keuzes te moeten maken. Ik lees nu net dat ze geen test hadden aangevraagd. Volgens mij kan er (als ze geen bloedonderzoek hebben laten doen) nog geen kans worden gegeven. Ze kunnen wel op de echo de nekplooi meten, maar de kansberekening wordt gemaakt op basis van de echo, het bloedonderzoek en de leeftijd van de moeder. Misschien valt de kans dan toch nog mee? Ze kunnen misschien eerst nog een bloedonderzoek doen voordat ze een vlokkentest of punctie kiest? Hoe dan ook, ik snap dat je even helemaal overdonderd bent. Is best zwaar om zoiets te horen. Zeker zo vlak nadat je zelf een gezond kindje hebt gekregen denk ik? Jij dus ook veel sterkte! Mamasim: Welkom hier! En nee hoor, ik vind je geen raar mens. Leuk dat je even verteld wie je bent en hoe je bevalling is gegaan. Jij kent ons stiekum al een beetje dus leuk dat hjet nu ook viceversa is. Iloiza: Gisteren heeft Bénine om half twaalf 's avonds haar laatste voeding voor de nacht gehad. Ze heeft er dus echt een hele lange doorslaap-nacht gemaakt hadden we niet verwacht, maar het was wel lekker. Ik denk trouwens dat het ook kwam omdat ze nog wat slaap moest inhalen na een aantal dagen waarin ze meer huilde. Nou, hier gaan we de laatste fles voor de nacht geven. En dan maar hopen op weer een lekkere nacht slapen. Voor jullie hier allemaal: ook een fijne , lange en vooral rustige nacht. Groetjes,Seyla