@Noppie: wat vervelend dat je je zo voelt. Ik hoop dat je snel alles op een rijtje krijgt. @Bijtende baby's: Daan bijt al heel lang op mijn vinger. En helaas gaat hij dus ook steeds harder bijten, zodat het soms ook echt zeer doet. Ik moet wel altijd lachen, want zodra ik hem op mijn schoot zet en ik laat hem zitten dan zit hij al klaar in de 'haphouding'. Als ik dan met mijn handen zijn handjes pak gaat hij in de aanval en pakt hij razendsnel de knokkel van mijn vinger in zijn mond. Het lijkt dan net een speelse puppy die een speeltje in zijn mond heeft. Ik ga dan ook wel eens voor de grap op en neer met mijn vinger (net zoals je bij een hond doet, zodat hij stevig vastgrijpt) en Daan zet dan altijd een big-smile op, hihi. Het is echt een grappig gezicht! @slapen: Bij Daan is het echt heel afwisselend. De ene keer slaapt hij 3 uur achter elkaar en de andere keer slaapt hij gewoon helemaal niet. Vooral met dit warme weer kan hij de slaap moeilijk vatten. Hebben jullie hummeltjes dat ook? @Suske: ik geloof ook niet dat je zomaar op je kindje zult rollen nee. Ik moet wel zeggen dat ik meestal stijf wakker word als Daan even bij me heeft gelegen. Onbewust blijf je volgens mij echt heel stil liggen terwijl ik normaal echt ontzettend veel draai. Was zeker wel fijn he? Je kindje zo lekker bij je . @Axioma: Daan kan ook zo hard gillen. Het lijkt dan net een meid . Soms hoor je niet goed of hij nou van plezier gilt of omdat hij het niet naar zijn zin heeft, maar zodra ik ga kijken krijg ik sowieso een glimlach. Meneertje begint volgens mij het woordje 'aandacht' te begrijpen. @Martientje: wat een geruil van die voeding zeg, zucht.... Maar goed, als die andere voeding wel goed zou zijn. Gelukkig mag je wel meteen stoppen als die voeding niet zou werken en hoef je het niet nog eens door te laten gaan. @Thije: je mag mama niet in de borst bijten! Niet meer doen he! Even ego.... Helaas kunnen mijn ex en ik niet meer door een deur . Wat heb ik me vergist in hem zeg. Ik probeer in het kort weer te geven wat er gebeurt is (hopelijk verveel ik jullie er niet mee). Afgelopen zaterdag ben ik naar een feest geweest waar mijn ex ook zou zijn. Zijn ex-vriendin zou er ook zijn, maar aangezien het nu ex is dacht ik dat ik het wel zou kunnen handelen. Bij aankomst stond madam meteen in beeld, maar ik hield me groot en negeerde haar. Nog geen 5 minuten later stond mijn ex haar compleet af te lebberen voor mijn neus. Hij weet dat ik haar haat en dat ik opgelucht was dat het uit was, zodat ik Daan in ieder geval niet in haar armen hoefde te zien. Dus ik voelde me al niet echt meer op mijn gemak, maar probeerde het toch maar gezellig te hebben. Vervolgens staan diverse vrienden van mij gezellig met haar te dansen e.d. Ik mag ze daar misschien niet op aankijken, maar het doet met wel pijn. Kunnen ze niet een beetje respect voor me opbrengen....als het echte vrienden zijn snap ik best dat ze haar niet negeren en dat hoeven ze ook niet, maar om nou zo uitbundig te gaan staan doen . En wWat denk je wat dat aanhangsel doet....ze kruipt steeds dichter bij. Ik sta langs mijn vriendin en ze staat er ineens naast en gaat een gesprek met haar beginnen en met schuine ogen kijkt ze me grijnzend aan. Ik stond te trillen van woede en wilde haar echt op dat moment tegen de vlakte werken. Nou ben ik van nature geen vechter en ik weet zelf ook wel dat het geen nut heeft, maar het zou misschien best even goed gevoeld hebben. Een vriend van mij zag dat er wat was en kwam bij me staan. Hij vroeg me wat er was en ik legde hem uit dat ze steeds dichter bij kwam, dat het me zeer deed dat iedereen zo leuk met haar deed, dat ik dan dus Daan straks toch in haar armen moest geven etc. Maar hij begreep het niet helemaal (hij heeft geen kinderen en wil geen kinderen). Ik was nu toch ook gelukkig, dus mocht mijn ex dat toch ook zijn? Ja, zei ik, maar niet met haar, degene die me zo rot behandeld heeft. Degene die precies een jaar geleden op het zelfde feest tegen me zei: wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent na je mk en je kunt me vetrouwen met M. hoor....2 weken later zegt mijn ex me dat hij en zij elkaar 2 weken van te voren hebben verteld dat ze verliefd op elkaar zijn. Maar hij vond nog steeds dat ik me niet zo druk moest maken en ik brak in tranen uit. Al die stress van de afgelopen tijd, die ik heb aangezien de datum van het 'weggeven' steeds dichterbij komt, kwam er op dat moment uit. Ik voelde me opgelaten natuurlijk dus draaide ik me om. Achter mijn rug om (hoorde ik later) stonden mijn ex en dat aanhangsel naar me te kijken met op hun gezicht de uitdrukking...kijk haar nou, aanstelster. Maandag kwam mijn ex naar me toe om Daan te zien, maar ik wilde hem eerst confronteren met wat er gebeurt was. Hij ontkende dat hij een relatie met haar had en dat hij zo had gekeken achter mijn rug om en dit alles met een uiterst irritante grijns op zijn gezicht. Het is mijn leven zei hij en ik doe wat ik wil en het interesseert me niks wat jij doet. Door die nonchalante houding werd ik steeds kwader. Hij zei opeens sarcastisch, 'onze vrienden zeiden al dat ik in de gaten werd gehouden'. En ik vertelde hem dat ik haar juist zoveel mogelijk negeerde. Ja, maar jouw vriend keek haar wel telkens aan, zei hij. Toen ik hem zei dat mijn vriend nou juist het tegenovergestelde zei, zei hij iets waardoor ik het echt met hem gehad had.......Tja, misschien voelen ze wel iets voor elkaar (met een megalach op zijn gezicht). Ik heb hem gezegd dat hij kon vetrekken en dat hij terug kon komen als hij die grijns van zijn gezicht af kon halen. Dat kan nog lang duren zei hij. Vervolgens stuurt hij me 's avonds een mail (en aan de schrijfwijze merk je dat hij oplet, zodat hij deze indien nodig tegen me kan gebruiken) waarin hij me vals beschuldigt van van alles en nog wat. Ik zou Daan al meerdere malen van hem hebben weggehouden....heb ik nog nooit gedaan (op afgelopen maandag na dan). Ik dreig met dingen.....ook niet gedaan en ik lieg volgens hem. Vervolgens vraagt hij me wederom of ik me ga houden aan de intentieverklaring over de omgang die in het echtscheidingsconvenant staat. Ik heb een mail teruggestuurd waarin ik zet dat ik het belachelijk vind hoe hij afgelopen maandag reageerde en dat hij me vals beschuldigd over van alles en nog wat. Daarna kreeg ik een mail terug, waarin hij absoluut geen aanstalte maakte om daarover zijn excuses te maken. Hij wilde wel graag Daan zien, maar gaf daarin in te kennen niks meer te willen horen over mijn emotie's. Hij kwam dan voor Daan en that's it!! Ik stuurde hem terug dat hij op deze manier niet welkom was in mijn huis en dat hij eerst maar eens bij zichzelf te biecht moet en er dan nog maar eens op terug moet komen. Hierop kreeg ik een vreemd antwoord. Het was duidelijk, maar 'hoe doen we het dan met de omgang van deze week?'. Ik heb hem daarna nog een mail terug gestuurd, dat hij maar eens goed moet nadenken over wat er in zijn mail staat en wat voor een antwoord hij zelf afgelopen maandag gaf. En ook dat ik stopte met die stomme mails. Hij moet me maar onder ogen komen ipv alles op te schrijven. Ik heb na mijn laatste mail niks meer gehoord en weet nu dus echt niet meer wat er komen gaat. Toen ik nog zwanger was leek het allemaal een stuk makkelijker, maar wat kan iemand veranderen zeg. Ik ben zelf ook wel veranderd, ik ben een stuk harder geworden, maar dat is dan wel door wat hij me heeft aangedaan. Misschien is hij nu te trots om iets van zichzelf te laten horen. Maar ik zie hem er goed voor aan om aankomende maandag hier gewoon aan de deur te staan, alsof er niks is gebeurt. Je kop in het zand steken noem ik dat.... Sorry voor het wederom lange verhaal, maar ik vind het altijd prettig dat ik het bij jullie kwijt kan. Voornamelijk omdat jullie in ieder geval neutraal erover denken, maar wel een inschatting kunnen maken over hoe het zou voelen, aangezien jullie ook allemaal moeders zijn.
@ Vaam : :x Grrrr mannen :x:x:x Lijkt net alsof ik hier mijn toekomst aan het lezen ben, ik zie D. er namelijk ook voor aan dat hij me zulke dingen zou flikken... Heb er zo de ^%^$#$$% in hoe hij zich opstelt tegenover mij, maar ik herken die houding dus wel bij jouw ex.. Wil je heel veel sterkte wensen meid, het is allemaal niet makkelijk...
Morris heeft gisteren overdag eindelijk weer eens goed geslapen. Ook 's avonds, mijn moeder kwam oppassen, heeft hij zich goed gedragen. Om 23.00 gingen we naar bed en Morris werd pas om 5.00 wakker. Gevoed en lekker verder geslapen tot 8.30! Een goede nacht voor ons dus. Gisteravond naar Ice Age in 3D geweest. Met zo'n mooi brilletje De film was leuk maar ik kreeg me toch een koppijn van dat 3D gebeuren! Voor mij dus niet voor herhaling vatbaar. @Suske: Hier heeft Morris ook veel krampjes gehad in het begin hoor. Ondanks volledige bv. Dus daar zou ik me niet druk over maken Hoe dat precies zit ivm allergieën weet ik niet. In bed laten liggen terwijl ze wakker is? Dat zou ik ook niet doen hoor! Lijkt me ook helemaal niet goed voor haar ontwikkeling als ze daar een beetje ligt te staren. En laten huilen terwijl ze niet kan slapen vind ik sowieso sneu. Lekker je gevoel volgen dus! Morris heeft tot nu toe twee keer overdag een dutje van 4 uur gedaan (even de eerste week niet meegerekend) en toen wist ik ook niet wat ik meemaakte! Bizar is dat dan ineens he! Morris kan zich de laatste dagen gelukkig weer goed zelf vermaken. Alleen de box vindt hij niet leuk, maar gisteren heb ik hem met kleed op de grond gelegd en dat vond hij wel leuk! Haha wat dacht jij dan wat ik met tutje bedoelde? LOL gelukkig heb je geen platgedrukt kind gevonden! Ik denk dat Silje ook wel van zich zou laten horen als je op haar ging liggen hoor @Noppie: Ik snap echt niet dat ze van jou verwachten dat je een database in elkaar zet! Ik ben redelijk thuis in de computerwereld (wel vooral grafisch) maar ik zou dat echt niet kunnen hoor! Goed dat je een expert gaat zoeken. Heb je niet een handig neefje @Anita: Wat een vervelende situatie met je s.ouders. Ik kan me voorstellen dat je je buitengesloten voelt. Geloofskwesties zijn altijd een gevoelige zaak. Ik zou geen smsjes gaan sturen als ik jou was. Je kunt dan niks toelichten en heb je een grote kans dat het alleen maar erger wordt. @Scoobje: Ik zou het eten niet gaan forceren hoor! Gewoon af en toe een paar hapjes proeven dan leert ze het vast vanzelf waarderen @Vaam: Lekker zo'n terrierbaby Kijk maar uit dat hij dat niet blijft doen. Wat een vervelend verhaal weer. Ik kan me je gevoel goed voorstellen. Ik zit hier te denken wat ik zou kunnen zeggen maar ik weet het gewoon niet. Ik vind het gewoon heel k*t voor je!
Morning! @ familieveenstra, wat een kl*te situatie, sterkte ermee! Goed om het ff van je af te schrijven hoor. Vind het niet fair dat jullie nu anders behandeld worden. Kwesties waarbij het om geloof gaat zijn altijd lastig. @ Scoobje, sterkte met je verkouden meisje! @ Vaam, meid meid meid wat een verhaal weer. Sorry hoor, maar wat een l*l! Vind het goed dat andere meiden hier er nuchterder over kunnen denken, maar ik zou hem (en haar!) ook graag een klap verkopen, wat een achterbakse trien is dat zeg! En dan die opmerking van je ex.... aaaargggh!!! Omdat hij een vreemdganger is, is jouw huidige vriend dat dan ook maar?! Misschien is ie toch jaloers dat je nu een nieuwe vriend hebt? Sterkte ermee meid, weet niet wat het is om in jouw schoenen te moeten staan, maar het lijkt me heel erg. Vind het heel erg voor je! @ Mobiel, vroeg me al af hoe het met je ging! Hoe is het afgelopen met het ultimatum? (of heb ik dat gemist?) @ Kuona, fijn dat je een goede nacht hebt gehad en dat ice age leuk was. Vanochtend voordat ik naar mn werk ging, eerst weer ff poep moeten ruimen. Poepen bij mama is natuurlijk veeeeeeeeel leuker dan poepen bij papa (die was sporten vanochtend vroeg en is vandaag overdag bij Thije).
Jemig meiden, wat lees ik weer een verhalen hier.... een hele dikke knuffel voor degenen die het nodig hebben en er zijn mannen die je toch echt de naam man niet mag geven hoor. Ik realiseer me steeds weer dat ik het erg getroffen heb met mijn man. Ik gun jullie alle geluk van de wereld!! Wij zijn net naar babyzwemmen geweest voor de 1ste keer (naast CP dan). We kwamen daar en toen bleek het afzwemmen te zijn (voor baby's tot 8 mnd) Wist niet eens dat dat bestond.....maar goed, we mochten meedoen en ze vond het helemaal prachtig. De badmeester deed heel veel voor met Myrthe omdat de rest in huilen uitbarstte hahahaha en Myrthe vond alles prima. Ze moest meteen onder water zwemmen en dat vond ik toch wel wat anders als even koppie onder hoor....Myrthe ook hihi, maar ze was heel snel weer stil. Het was gisterenavond megadruk op het werk en heb de benen onder mijn lijf uitgelopen....was ook echt moe, lag om 00:45 op bed en om 7:30 was Myrthe klaarwakker....heb dus een lange dag vandaag (zwemmen was wel verkwikkend haha)
@Married: Lekker he, die vroege ochtend poeppraktijken! @Daffie: En heeft ze haar diploma gehaald? En gelijk al onder water zwemmen! Werd dat dan wel overlegd met jullie of niet? Hier is Morris ook kopje onder geweest maar dat is idd wel even wat anders...dat was echt onder en weer boven. En dat vond hij al verschrikkelijk Ik ben foto's uit aan het zoeken van de geboorte tot nu om af te gaan drukken. Ik word er af en toe wel emo van hoor! Van zo klein naar nu al zoveel groter *snifbrokinkeelsmiley*
Scoobje, zielig dat Kaylee verkouden is! En ik duim heel hard voor jullie dat ze geen helmpje hoeft... Een boterham??? Dat mag ze echt nog niet hebben hoor! Ze verslikt zich erin. Anita, jeetje wat een nare situatie. Ik kan daar dus echt met mijn pet niet bij als een geloof zo ver gaat. Dat moet toch gewoon vrijwillig zijn. Je gelooft ergens in of niet, klaar. Maar goed. Ik wens jullie heel veel sterkte hoor. Jee, kan er ook nog wel bij. Vaam, ja dat heb ik ook, dat ik helemaal stijf wakker wordt als ik naast Vera in slaap ben gevallen. Gek is dat he. Aaaarghhh, wat een ontzettende l*l is die ex van jou zeg. Hij lijkt het gewoon leuk te vinden om jou opzettelijk pijn te doen. Waarom? Als je toch zolang samen bent geweest, wil je toch dat die ander het hoe dan ook fijn heeft al is dat niet meer met jou... Respectloos gewoon! Suske, o jij ook al KV in de eerste week. Ik denk dat ik de vraag maar eens ga stellen bij de lactatiekundige op de site. Ik denk eerlijk gezegd niet dat de krampjes van Silje daardoor zijn gekomen hoor. Het ene kindje heeft daar gewoon meer last van dan de ander. Mijn neefje had ontzettend veel krampjes en die heeft (tot 4 mnd) alleen maar BV gehad. Vera heeft bijna geen krampjes gehad en zij heeft net als Silje in de kraamweek wat KV gehad. BV is hoe dan ook altijd beter hoor, ivm de antistoffen en de verteerbaarheid. Ik vind t nu ook gewoon prettig en makkelijk om te doen. Maar ik wil nu idd ook wel weten hoe het zit ivm die allergieen. Ik heb gisteren in de brandende zon het onkruid in de voortuin gewied en dat was nogal wat! Goed bezig geweest dus (had me goed ingesmeerd hoor). En ik weet nu ook weer wat ik het enige nadeel aan de zomer vind... grote enge vliegende beesten, jaiks!! Gisteren zaten er weer twee van die joekels binnen. Eentje heb ik zelf min of meer naar buiten kunnen jagen, maar de ander zat tegen het voorraam aan. Ik heb zoveel mogelijk buiten gezeten met Vera (op t boxkleed; ze vond t geweldig). En 's avonds toen vriendlief thuiskwam was dat enge steekbeest natuurlijk nergens meer te vinden. Gelukkig zat ie er vanmorgen weer en ligt ie nu dood op de vensterbank ! Vanmiddag dus maar snel vliegengordijnen halen, zodat de deuren wel open kunnen, maar die engerds er dus niet meer in. He, Vera zet net zelf haar mobiele aan, haha Oja, Vera is vannacht/morgen een uur wakker geweest tussen 5 en 615, pfff! Om 5u werd ze wakker, eerst 5 minuten zitten kwebbelen, daarna ging ze toch huilen. Dus gevoed, maar ze was echt klaarwakker daarna en wilde ge-entertaind worden. Vanalles geprobeerd, wiegen, op mijn buik gelegd, tussen ons in... Uiteindelijk viel ze al sabbelend op mijn vinger in slaap :s. Daarna heb ik zelf gelukkig ook nog tot 9u kunnen slapen.
Goeiemorgen! Zo en nu ga ik ook weer eens meeschrijven ipv alleen meelezen @BV: ik snap best dat je onzeker bent Maka, als je hoort dat je als je KV hebt gegeven heel het effect weg is van BV. Maar ik kan me niet voorstellen dat dat echt zo is! Vera heeft maar een heel klein beetje KV gehad, en nu al ruim 4 maanden BV. Volgens mij doe je het echt hartstikke goed! Sowieso vind ik het knap dat jullie BVmama's het zo lang volhouden, ook al vinden jullie het makkelijk. Ik ben nu zo gewent aan een flesje geven dat ik dit veel makkelijker vind En ook een stuk minder plakkerig met dit weer @Slapen: Katie heeft nog steeds een ritme van 2 uur op en 1-2 uur slapen. Ik leg haar ook echt op bed zodra ze begint te mopperen. Soms is het dan wel een strijd, omdat ze niet wil slapen. Maar meestal slaapt ze zo (even afkloppen, laatst had ze een hele week lang dat ze een half uur tot een uur aan het krijsen was voordat ze in slaap viel!) @Eppie: wat leuk weer zo'n klein babytje en wat een mooie naam Emre, zo heet mijn buurjongen ook. @Martine: wat fijn dat het met Fuad nu beter gaat, maar waarom moet je over een maand nu weer wat anders proberen? Is dit te duur ofzo? Lees nu dat het daar iid om gaat. @maka: ik had Katie hier ook lekker effe met de blote billen liggen, op het moment dat ik de luier afdeed slaakte ze een hele diepe zucht en begon ze toch te plassen! Ik moest zo lachen, natuurlijk kon ze gelijk weer onder de kraan. Echt alles zat onder de plas. @warmte: katie heeft er flink last van. Heel haar nekje zit onder de warmte allergie, ze is ontzettend verkouden, spuugt gauw en heeft af en toe diarree. Maar ze is gelukkig wel vrolijk. Ik geef haar maar extra water en af en toe diksap, hoewel ze dat niet lekker vind hoor. Heb haar gisteren een extra fles gegeven omdat ze zoveel gespuugd had. @Spelen: Katie speelt in de box, op een kleedje op de vloer en soms in de wipper. Maar ze kan zichzelf ook niet zo heel lang vermaken. Ik leg haar ook weleens bij me op de bank. Kijken we samen tv Trouwens Katie kan omrollen!!!!!Van rug naar buik, ben echt zo trots op der!!!! Enige nadeel is dat als ze dan op haar buik terecht gekomen is ze gaat brullen en dan is ook niks meer goed. Dan wil ze niet meer op haar rug en niet op haar buik. En zitten kan ze nog niet. Een gefrustreerd kippetje heb ik dan @Married: Ferry heeft tochh ook al een tandje? En die is gecorrigeerd 4 maanden. Dus ik denk dat jongetjes niet perse laat hoeven zijn met tandjes. Maar het kan wel heel lang duren voor ze doorkomen. Dus hij kan er nu al best wel last van hebben en pas over een maand of wat zijn eerste tandje krijgen! Katie is ook al weken bezig met bijten, kwijlen etc. Soms wordt ze ineens heel druk en moet ze persee op dat moment iets hebben om in te bijten. Maar er is bij haar ook nog niks te zien. @Noppie: Jij niet slim? Ik vind je juist wel heel slim! Maar het gevoel ken ik wel. Vind mijzelf ook niet een van de slimsten en dat maakt me af en toe best onzeker. (had het ook op de meeting een beetje...) Maar als je je nu al zo voelt dan is het misschien echt beter om na te denken over iets anders? Of om iig eens te gaan praten met je baas? Databases zijn eigenlijk niet echt moeilijk hoor. Het is gewoon een soort puzzelen. Als je je er wat in verdiept dan lukt het je wel. Een computer bijt niet! Ha, ik lees nu dat je al op de goeie weg bent! Vervelend dat Ebbie snotterig is.Hopelijk is ze er gauw vanaf. @Mireii: stom is dat he, dat je dan zo zit te twijfelen wat je zal doen. @FamVeenstra: Gefeliciteerd nog met Jildou! En wat grappig wij waren gisteren 1 juli ook 4 jaar getrouwd. Was een mooie dag hè Wat een rotsitiatie zo zeg. Ik kan me voorstellen dat je je achtergesteld voelt, komt op mij ook zo wel over . En wat achterlijk dat je schoonzusje niet kwam op Jildou's verjaardag en dan wel doodleuk vraagt of je man een biertje komt drinken! Je gaat toch op visite bij je nichtje? Wat is dat nou voor stoms. Een sms zou ik niet sturen nu je nog zo boos bent, dan gaat het zeker fout. Sterkte hoor. @Scoobje: ach arme meid, ook al verkouden! Ik duim heel erg mee dat zo'n helmpje niet nodig zal zijn! @Vaam: ach meis, wat een ellende zo. Heb er verder niet zoveel op te zeggen. Ik kan me voorstellen dat je je ongelofelijk rot voelt als hij zo doet. En helemaal omdat je Daan straks echt mee moet geven. * knuffel* @Daffie: wat leuk babyzwemmen! En stoer dat Myrthe het allemaal voor mocht doen Wij gaan zaterdag echt echt echt ook eindelijk babyzwemmen. (kan dat als Katie nog verkouden is?) Zo en nu ga ik mijn goede nieuws vertellen: Ik heb een nieuwe baan!!! Vrijdag een sollicitatiegesprek gehad en na het gesprek boden ze me gelijk de baan aan! Ik ga 20 uur werken als verzorgende in de thuiszorg! Ben helemaal happy En verder zijn Rob en ik gisteren weer lekker uit eten geweest, omdat we 4 jaar getrouwd waren. Natuurlijk hebben zijn groepsgenootjes weer opgepast En Katie kan omrollen! Maar dat had ik al ergens geschreven. Ik vind het zo super dat ze dat nu kan Het gaat op het ogenblik echt erg goed met ons. Rob is over een paar weken weer thuis, met mij gaat het lekker en Katie doet het ook goed. Stiekem ben ik al aan het denken "wanneer gaat het fout". Maar het mag ook wel weer eens beter gaan toch?! En nu ga ik even genieten van de zon, Katie slaapt nog. Wel grappig trouwens, ze slaapt nu zonder slaapzak en dan is ze dus heel haar bedje rond aan het dwalen. Vond haar al eens overdwars en op zijn kop. Las dat altijd bij jullie en dan vond ik het jammer dat Katie dat niet kon. Ha, nu kan zij het ook! Groetjes, Lisanne
@mobiel: nou meid, ik hoop dat D. niet hetzelfde gaat worden als mijn ex. Ben overigens ook wel benieuwd of hij nog iets met het ultimatum heeft gedaan van zaterdag? En hoe is het verder met je? Al iets meer over de huizenjacht? @Kuona: haha, nee, ik moet er niet aan denken dat hij dat ook doet als hij tandjes heeft....auw! En fijn dat Morris zo goed heeft doorgeslapen. Hopelijk heeft hij die nachtvoeding ook snel niet meer nodig en kun je pas echt goed doorslapen. bedankt voor je support, het is inderdaad een k*tsituatie en ik weet nu echt niet meer wat ik er mee aan moet. @married: ja, die opmerking sloeg werkelijk alles! Ik werd zo pissig. Hij zei het ook puur om me te kwetsen. Het gaat er namelijk niet om dat ik uberhaupt maar een seconde heb gedacht dat het zo is, maar alleen al de opmerking! En gelukkig ja dat er nog meiden zijn die er nuchter op kunnen reageren (al is zo'n reactie van jou natuurlijk stiekem veel fijner, maar ik kan het zelf gewoon niet meer. Het is te emotioneel. Ik weet niet meer of ik de juiste beslissingen neem, maar ik kan hem zo niet onder ogen komen. Dit houd wel in dat hij Daan dan dus niet ziet. Daar heb ik op dit moment Daan nog niet mee, aangezien hij het niet snapt, maar hoe nu verder. En Thije is echt een poepdoos zeg ! Misschien dat hij vanmiddag ook nog wel een 'verassing' heeft voor papa. @Daffie: gelukkig heb ik nu wel een man die voor de volle 100% voor mij en voor Daan gaat en ik ben ontzettend gelukkig met hem. Maar de situatie is gewoon niet leuk En leuk he, babyzwemmen! Ik vind het ook geweldig (Daan misschien iets minder, hihi, de koukleum), maar kan helaas niet elke week i.v.m. mijn werk. En ik zou toch wel graag jullie mening willen weten over het volgende. Is Daan erbij gebaat om, om de 14 dagen weggehaald te worden uit zijn gezinnetje (dat al bestaat uit een papa en mama), om vervolgens een heel weekend te verblijven bij zijn biologische vader die hem bij 10 weken zwangerschap al heeft verlaten en dus naar mijn mening alleen het zaad geleverd heeft? Zou een dag in de zoveel weken niet voldoende zijn voor Daan, zodat hij wel zijn biologische vader leert kennen maar niet uit zijn eigen omgeven wordt weggehaald voor een heel weekend? Dus even in het belang van Daan....niet in dat van mijn ex. Of is dit heeeeeel onreeël van me en laat ik inderdaad te veel van mijn emotie's meespelen?
@Enna: gefeliciteerd met je nieuwe baan en gefeliciteerd nog met je 4-jarige huwelijk en gefeliciteerd met het voor de eerste keer omrollen van rug naar buik, door Katie! Dat zijn heel wat felicitatie's zeg...
@ Ultimatum: Hij heeft zich er niet aan gehouden Alleen het zoeken van een andere woning wil nog niet bepaald opschieten, mijn woonpas klopt niet en ben nu al 2 weken bezig om die goed te krijgen :s
@Maka: nou je ziet ook wel aan haar toet dat een volgens mij een pittige tante is, die Vera van jou ,
@Mobiel: dat zal dan toch wel een domper zijn geweest he? Had je niet stiekem gehoopt dat hij toch nog zijn relatie wilde redden? En wat was zijn excuus? Of heeft hij er niks meer over gezegd? Meid wat een ellende bij jou . Ik zit dan misschien met een vervelende ex, maar jij zit ook nog eens te kijken met het financiële gedeelte en een woonplek. Ik hoop echt dat alles toch nog snel in orde komt met die woonpas en dat je snel iets voor jezelf en je kindjes zult vinden. Als je je ei een keer kwijt wilt of je hebt gewoon zin om tegen iemand aan te praten dan kun je me altijd PB-en of als je wilt zelfs bellen. Ik voel met je mee, veel sterkte meid
@Enna: Meid, wat klink je ontzettend goed! Het klinkt helemaal door in je berichtje dat het beter met je gaat! Super! En wat goed dat Katie om kan rollen! @Vaam: Ik had verkeerd gelezen en dacht dat die opmerking over 'een' vriend ging maar het ging dus over jouw vriend. Sjongejonge wat een lomperd zeg! Ik vind het heel moeilijk om mijn mening te geven over jouw situatie met je ex en Daan. Ik denk dat het voor Daan wel belangrijk is om zijn biologische vader te leren kennen. En laatst zei jij of iemand anders iets over het meegeven aan een 'vreemde'. Als je Daan alleen af en toe om de paar weken meegeeft aan je ex dan zal jouw ex meer 'vreemd' zijn dan wanneer hij hem om het weekend krijgt. Ik denk dus dat, hoe verschrikkelijk het ook is, je toch het beste met regelmaat Daan naar zijn vader kunt laten gaan. Waarschijnlijk is dit niet wat je wilt horen maar dit is hoe ik er rationeel naar kijk. Als ik in jouw schoenen stond zou ik waarschijnlijk ook alles aangrijpen om Daan (of Morris dan) bij me te houden hoor!
@Kuona: het is wel wat ik wil horen hoor. Ik wil echt weten hoe jullie erover denken. Ik vind het namelijk wel juist wat je zegt over die regelmaat. Maar zou 1 dag om het weekend dan niet voldoende zijn? Zo hoeft hij daar niet te gaan logeren en went hij toch aan een vast patroon? (Tja, ik probeer me er toch wel weer een weg in te wringen natuurlijk )
Vaam, wat je misschien ook in je achterhoofd moet houden, is dat al Daan maar heel af en toe naar je ex gaat, hij ws een verwen-papa wordt. Daan krijgt dan misschien een heel onrealistisch beeld van hem, omdat daar 'alles mag' en hij heel erg verwend wordt. Dan wil hij misschien uiteindelijk liever naar zijn vader toe... Ik ken hem natuurlijk niet, maar dat gebeurt toch ook vaak?
Hoi ladies Oh my god, wat is het heet zeg Hier ook alleen maar goed nieuws We zijn vanmorgen met Ferry naar de kinderarts geweest en het gaat zo goed dat we tot februari (dan hadden we al een afspraak voor de ontwikkelingspoli) niet meer terug hoeven te komen! Hoera! Hij weegt nu 7870 gram en is 69 cm! Onze kleine kanjer wordt echt groot! *trotsemamasmiley* Enna: Hoeraaaaaaa! Wat goed zeg! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En Katie ook al omrollen, wat knap zeg! Rolt ze van buik naar rug of andersom? Ferry rolt van buik naar rug, maar andersom nog niet. Dan krijgt hij zijn beentje nog niet mee oh ik lees net dat het van buik naar rug is! Dat is heel knap hoor! Je komt inderdaad veel positiever over, heerlijk hoor! En nog gefeliciteerd met jullie 4 jarig huwelijk Scoobje: Hoe oud is Katie nu? Ik ben het even kwijt Ferry zou wel brood mogen, maar hij kan dat nog niet eten. Bovendien ben ik onwijs bang dat hij zich verslikt! Dus ik wacht daar nog even mee. @ groenten: Ferry lust ook geen groenten. Ik heb het net aan de kinderarts gevraagd en ze zei dat het vanzelf wel zou komen. Gewoon blijven aanbieden en niet forceren. *zegt even letterlijk wat de kinderarts zei* "Ze zijn nu op een leeftijd waarop je ze nog niet kunt vertellen dat iets moet. Dus doen we dat ook niet" Vond ik heel fijn om te horen, want ik maakte me toch wel zorgen dat hij zijn groentes niet at. Ook lees ik overal dat ze minstens 10 x een groente moeten hebben geproefd voor ze het lekker beginnen te vinden... NOu ik ben benieuwd Mobiel: Hang in there, girl! Je kunt het! Ik vind je fantastisch, dat je zo voor jezelf en de kinderen kiest. Ik hoop dat je snel een huisje vindt, want dan kun je beginnen met genieten van de rust Dikke knuf! Vaam: Pfffffff wat een k*tzooi he? Maar, ik ben het met Anouk eens. Ik denk dat Daan er meer aan heeft om om het weekend naar zijn vader te gaan, dan maar eens in de zoveel tijd. Dan snapt hij er niets meer van. Dan heb je toch iets van regelmaat. En ik denk dat hij daar beter wel zou kunnen slapen, want anders gaan ze van alles in 1 dag proppen om met Daan te doen en dat is zielig, want dan zit jij met een overprikkeld kindje.
Zo daar ben ik weer even. Ik had alweer het één en ander voorbij zien komen aan foto's hier. Ben nu een beetje druk bezig, ook ivm de doop van Yannique zondag. Hopelijk kan ik morgenavond vrij zijn, want dan kunnen we dan vast boodschappen doen en kan ik zaterdag me toe leggen op het maken van pastasalade en 3 taarten. Mijn meisje doet het hartstikke goed. Soms heeft ze wel wat last van de warmte hoor. Overdag leg ik haar dan ook alleen in haar rompertje op bed. 's Nachts wel de slaapzak aan hoor. Soms eet ze ook wat minder en probeer haar nu tussendoor wat water te geven, maar dat is het nog niet helemaal hoor! En Yannique begint nu ook een beetje te lachen met geluid. Heerlijk om te horen hoor. Is echt genieten. Zo ga even proberen om wat bij te lezen en wat te reageren. @Axioma: kan me voorstellen dat je de uitslag en onderzoeken naar wat je moeder heeft eng vindt. Je maakt je toch zorgen om haar. Sterkte. Die ziekte die jouw moeder heeft, heeft een collega van mij ook. Wij gaan met de kerst naar het park Westerbergen van Hogeboom vakantieparken! Erg he, die verplichtingen altijd?! Daar gaan wij dit jaar geen last van hebben! @Married: WELCOME BACK! Mooie nieuwe foto's van Thije hoor en die Superman pyama is ook gaaf hoor. Haha en jij durft tegen je schoonmoeder te zeggen dat ze niet meer op vakantie mag? Was het oppassen door je schoonzusje toch nog goed gegaan? Nick Carter was ook mijn favoriet hoor (heb hem nu omgedoopt tot vetklep). @Uk: jeetje Ferry alweer zijn tweede tandje. He gadver, ben jij naar dat BSB concert geweest voor Peter Andre! Die gladjakker?! Heb toen ook naar hem staan gillen hoor. Hoe was je eerste werkdag? Mooi dat jullie met Ferry pas volgend jaar terug hoeven te komen! @Kuona: jij bent gewoon een nuchtere moeder. Haha en jij was meer van Boyzone. Ja mijn vriendin en ik waren ook zo onderverdeeld in die tijd: zij voor Boyzone en ik voor de BSB (daarvoor Take That trouwens)! Wij zeggen gewoon lekker tutje! Yannique is ook meer wakker overdag hoor. @Daffie: kan me voorstellen dat als je niet zo'n goede band hebt met je schoonouders dat je het moeilijk vindt om haar daar naar toe te brengen. @Miireii: fijn dat je niet weggeregend bent. Wat raar dat je nog steeds niet ongi bent en je testen ook negatief zijn. Haha Soraya als oma is ook wel erg leuk hoor. @Febr: leuk dat je nu in NL bent. Even acclimatieseren he? @Maka: Yannique kan tijdens het eten geen 5 seconden stil liggen hoor. En die handjes pakken dan mijn vingers en trekken ze uit elkaar. Poepexplosie bij jullie dan? @familieveenstra: wat vervelend dat jullie allemaal ziek geweest zijn. Nog gefeliciteerd met Jildou (dat vind ik nou een mooie naam). Wat een mooie foto's van je meisje. Wat heeft Martijn toch een bos haar zeg. Wat een gedoe bij jullie zeg met je schoonfamilie. Dat jullie er zo op aan worden gekeken dat jullie weggegaan zijn bij de kerk. En dan ook dat je het gevoel hebt dat ze jullie buitensluiten en het dan zo afraffelen op Jildou haar verjaardag. Daar kan jullie meisje toch ook niks aan doen. Van jou schoonfamilie gaat mijn haar recht overeind staan. @Sofie: fijn dat je een lekker weekend hier in NL hebt gehad. Mooi meisje hoor. @Vaam: wat leuk dat Daan zo omgerold heeft. Mooi dat je al gesetteld bent nu. Brengt weer rust in de tent dan? Wat een gedoe met je ex zeg. IS niet echt prettig. Maar hij heeft natuurlijk wel het recht om Daan te zien en vind het moeilijk om tegen je zeggen, maar wat hij nu met zijn leven doet is aan hem en hoeft hij niet te verantwoorden tegenover jou. Maar ik snap jou reactie ook hoor. Het is en blijft een moeilijke situatie. Niet boos zijn he! @Iggy: wat naar dat Levi zo'n last had van diarree door de warmte. @Martine: dat je steeds die voedingen moet uitproberen zeg? Als het toch helpt is het toch goed?! @Noppie: dus je eerste dagen waren geen succes op het werk. Dat is ook niet leuk zeg. En dan die onzekerheid. Misschien zit je daar niet meer echt op je plaats dan? Je was toch op zoek naar iets anders? En hoezo jij niet slim genoeg? Echt wel hoor! En misschien heb je dan niet zoveel op met computers, jij hebt dan weer andere kwaliteiten! @Suske: ik denk maar zo: alles wat ze aan BV hebben meegekregen is mooi meegenomen hoor. En voor iedereen ligt dat weer anders. Ik heb vroeger ook KV gehad en ben ook een grote meid geworden hoor! @Scoobje: fruit gaat hier goed hoor. Misschien idd dat eens proberen! Ik ga mee duimen dat ze niet zo'n helmpje moet hoor! @Enna: applaus voor Katie omdat ze kan omrollen! Gefeli met je nieuwe baan en met het 4 jaar getrouwd zijn. Mooi dat het bij jullie allemaal weer wat beter lijkt te gaan. Zo ga nu even eten en dan straks Yannique naar mijn schoonouders brengen, want ik heb een late! X Esther
Tuurlijk wordt ik niet boos joh. Ik vraag jullie mening, dus ik weet dat ik die ook ga krijgen. Ik hoef het niet overal mee eens te zijn, maar kan door jullie antwoorden misschien wel tot een goed besluit komen. Ik ben het dan ook niet helemaal met je eens over dat hij zijn leven leid en dat ik het daar maar mee moet stellen. Uiteraard heeft hij nu zijn leven en ik het mijne, maar hij heeft mij door zijn actie in een hele moeilijke situatie gebracht, moet hij er dan nog een schepje bovenop doen om mij te kwetsen? Ik vind van niet. Hij heeft me al genoeg aangedaan, dus vind ik het niet meer dan normaal dat hij haar bijvoorbeeld niet voor mijn neus gaat staan zoenen en dan achteraf met een bigsmile zeggen dat ze niks hebben? @UK: mijn ex-man is heel materialistisch ingesteld, dus ik denk dat hij toch wel verwend zal gaan worden door hem. Of het nou een dag is of een heel weekend. Tevens geloof ik niet dat Daan daar 'in zou trappen' aangezien ik de opvoeding nog altijd zelf in de hand heb en ik hem wel bepaalde waarde en normen mee zal geven. Ik hoor van heel veel mensen die ook iets soorgelijks hebben meegemaakt (het zijn er helaas stiekem best veel), dat het kind in de meeste gevallen toch naar de moeder toetrekt. Tuurlijk heb ik daar toch altijd een angst voor, maar ik hoop dat die angst nooit waarheid zou worden. En wat te denken als Daan er nog een broertje of zusje bij krijgt. Als het lukt willen we namelijk graag nog een kindje. Dan moet Daan om het weekend een heel weekend weg? Het zijn allemaal dingen die door mijn hoofd heen spoken en ik heb het er gewoon ontzettend moeilijk mee. (en heel egoïstisch maar ik heb liever een licht overprikkeld kind, zolang Daan er dan niet onder lijd natuurlijk, dan dat ik hem een heel weekend niet kan zien) Maar nu even over naar jouw goede nieuws. Want ik vind het echt super om te horen dat Ferry het zo goed doet!