Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi allemaal, ik ben ook weer in het land ;)
    Wat hebben we een mooi weer zeg en daardoor zo heerlijk genoten op Vlieland. Dan is dat wel zo heerlijk hoor, 5 min. lopen en we zaten op het grote strand met zo weinig mensen, hihihi.
    Het was echt super gezellig en jammer dat we weer naar huis moesten, achteraf had ik nog wel 2 dagen kunnen blijven want de opdracht waarvoor ik naar huis kwam krijg ik waarschijnlijk pas maandag, dus dat is eigenlijk best balen, maar goed.
    Boaz heeft zich keurig gedragen, maar was soms wel wat van slag. Denk een combinatie van de warmte, andere omgeving, veel mensen om hem heen en natuurlijk niet zijn eigen kamertje.
    Ondanks dat heeft hij keurig geslapen, tenminste 's avonds/'s nachts.
    Het in slaap komen ging wel wat moeizamer dan thuis. Verder kwam hij wel zoals vorige week rond een uurtje of 00.30 voor een flesje en daarna hoorde ik hem wel rond een uur of 4, soms even een klein flesje gegeven omdat ik niet wilde dat de rest wakker door hem zou worden.
    We hebben nu eindelijk de speen er doorheen gekregen en dat werkt idd goed. Ondanks dat hij hem er soms zelf uittrekt (soms stopt hij hem er dan zelf weer in hoor). Heb er zo'n Koeka speendoekje aan geknoopt omdat hij zichzelf altijd wel in slaap knuffelt met het eendje. Dus 's nachts wanneer hij dus toch even begint te kreunen en mopperen (is hij overigens niet echt wakker) stop ik de speen er even in, blijf er bij tot hij hem goed pakt en dan slaapt hij weer verder.
    Vannacht het zelfde ritueel en hij heeft van 22.30 - 09.30 geslapen, met 2x zo'n mopper moment in de nacht. Gaat de goede kant op dus.

Heb alles globaal gelezen maar ik reageer alleen even op Noppie, Enna en Vaam, daarna pak ik gewoon de draad weer op hoor.

Enna, wat super dat je de baan hebt, gefeliciteerd.

Noppie, niet onzeker zijn hoor. Hoe je het nu gaat aanpakken is een goede manier. Even inventariseren wat precies de bedoeling is en dat op papier zetten en dan zoeken hoe je dit gaat aanpakken en er zijn nu eenmaal dingen die je niet zelf kunt hoor!
    Toen ik ging freelancen was ik ook ontzettend onzeker, ik dacht namelijk dat anderen van mij verwachtte dat ik alles zou weten omdat ik nu eenmaal een freelancer was. Maar gelukkig bleek dit niet zo te zijn.

Vaam, wat is het toch een sukkel, hoe kan iemand waarmee je 11 jaar je leven mee hebt gedeeld zo bot doen zeg, bah!
    Ik ben van mening dat je Daan om het weekend gewoon bij zijn vader moet laten zijn. Je je frustraties, boosheid en verdriet op zij moet proberen te zetten, dit voor Daan. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan hoor, maar uiteindelijk denk ik dat je op den duur jezelf er alleen maar mee hebt, jij voelt je steeds klote en je ex niet. Daan kan hier onder lijden en je ex kan hem van alles wijs gaan maken later. Ook denk ik dat je bepaalde reacties maar moet proberen te negeren, zoals op het feest en hem er niet meer mee moet confronteren. Jullie hebben een punt achter jullie huwelijk gezet (tenminste hij uiteindelijk natuurlijk) en het is gewoon fijner wanneer er normaal gedaan kan worden.
    Voor de komende maandagen zou ik bij je ouders thuis afspreken, neteutraal terein en het is goed dat er anderen bij zijn ivm dingen die voorvallen, zoals je zelf al aangaf ivm mails waarin je moet opletten wat er geschreven wordt. Bewaar ze maar of print ze uit, je weet nooit waar het goed voor is.
    Lieverd, probeer hetgeen er in het verleden gebeurd is van je af te zetten, je hebt nu een lieve vriend een fantastische zoon en probeer daar lekker je toekomst mee op te bouwen. Het heeft naar mijn idee geen zin om je nog met dat aanhangsel verder bezig te houden, het vergt te veel energie.
    Begrijp me niet verkeerd hoor want ik bedoel het natuurlijk goed, maar naar mijn idee is dit het beste voor Daan maar ook voor jezelf.
    En zo kan je ex je gewoon niet meer gek maken. Hopelijk heb je er wat aan.

Verder zag ik hele leuke foto's voorbij komen en weer nieuwe banners!

Uk, fijn dat het zo goed gaat met Ferry en jullie volgend jaar niet meer terug hoeven te komen!

2. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @Vaam: Misschien kun je eerst beginnen met Daan een dagje of middagje mee te geven. Onder het mom van opbouwen is voor Daan beter. Dan kunnen zowel jij als Daan en zijn biologische vader eraan wennen. Hopelijk krijg jij er dan meer vertrouwen in dat het goed gaat.
    Die opmerking van je ex over dat hij jouw emoties niet wil maar alleen Daan is echt lullig. Maar als jouw ex niets met jouw emoties doet en je alleen maar bozer maakt is dat misschien toch wel het beste. Dus hem niet meer confronteren met hoe jij je voelt, ik weet niet of ik mezelf nu duidelijk maak? Ik merk het namelijk bij mijn zus en haar ex. Die man weet ook het bloed onder je nagels vandaan te halen. ALs je daarin meegaat dan wordt het voor jezelf alleen maar erger en erger. Mijn zus probeert nu afstand te bewaren en zich er minder druk over te maken. (wel erg makkelijk gezegd hoor).

@Uk: complimentjes voor Ferry en voor jullie :D Super dat het zo goed gaat!
    Katie rolt idd van rug naar buik, heb het net gefilmd. Zal eens zien hoe dat werkt met youtube.

@kerstverplichtingen 8) Tja, we komen er nu nooit meer onder uit hè.... aangezien Katie de dag voor kerst jarig is!:p
    Heb er al over na zitten denken hoe we het gaan vieren, mijn schoonzusje is ook jarig dan.

@Uk: blijf jij voorlopig alleen maar groente en fruit aanbieden of ook al hapjes van 6 maanden, dus aardappels enzo? Ik weet niet zo goed wat te doen. Katie eet haar fruit redelijk, haar groente minder. Ze kan nu zo'n 2 lepels op.
    Van de ka mochten we gewoon met de andere kindjes van 6 maanden meedoen, maar ik denk dat ik het de komende maand nog simpel bij fruit en groente hou en niks extra.

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Enna: Ik weet het eigenlijk niet zo goed. Onze kinderarts zei dat ik dat soort dingen beter aan het cb kon vragen. Ferry 'moest' wel al overgaan naar opvolgmelk. Dat had ik nog niet gedaan.
    Maar het cb zei dat hij ook al brood mocht hebben, maar dat lijkt me niet zo verstandig, aangezien hij pas net leert pakken.
    Ik denk dat ik wel eens kan proberen met aardappels... hmm ga me er even in verdiepen.

4. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Mieke en Enna: van binnen weet ik ook gewoon dat jullie gelijk hebben. Ik moet me er niet druk over maken, maar het is zo moeilijk. Helaas kan ik hem op de maandagen echt niet bij ons thuis laten komen. Mijn vader is een hele oprechte man, maar hij zal mijn ex nooit vergeven wat hij zijn dochter heeft aangedaan. Mijn vader is altijd kwaad gebleven op mijn ex. Dus dat lijkt me geen slim idee.
    En mijn gevoel zegt me gewoon dat ik Daan niet weg wil doen :(, dat is moedergevoel meiden. Ik weet zeker dat ieder ander van jullie datzelfde gevoel zou hebben.
    Ik weet dat ik aan Daan moet denken, maar ik weet ook dat Daan het er niet beter op zal krijgen of gelukkiger zal worden als hij zijn biologische vader minder zal zien en daarom is het ook zo moeilijk voor me, omdat ik zo kwaad ben om mijn ex.
    De woede van wat hij me heeft aangedaan komt er ook gewoon steeds meer uit. Veel van jullie hebben me in het begin nog gezegd: poehee, dat jij dat zo goed kunt samen met je ex, ik zou het niet kunnen. Ik denk dat ik nu pas, nu Daan er is, besef wat hij nu werkelijk veroorzaakt heeft.

Maar ik heb een besluit genomen. Als hij reageert (dus niet via de mail, want daar reageer ik niet meer op) en hij kan het op zijn minst opbrengen om die grijns van zijn gezicht te halen dan kan hij op maandag gewoon weer komen. En zodra Daan een half jaar is zie ik het dan wel verder hoe het gaat.
    Eerst maar eens zien of hij uberhaupt nog iets van zich laat horen, want na mijn laatste mail heb ik niets meer van hem vernomen.

Het zou kunnen dat hij nu al naar de rechter stapt, maar dat is dan ook goed. Een rechter is neutraal en bij dat besluit zullen we ons dan beiden moeten neerleggen.....hoe moeilijk ik het ook zal vinden :(.

Bedankt voor jullie reactie's, geloof het of niet, maar ik heb er wel wat aan.

Ik laat het nu aan hem over en zie wel wat er van gaat komen.

5. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Uk: goh joh, opvolgmelk! Tja, Ferry is ook al weer bijna 7 maanden he. Daar sta je natuurlijk ook nog niet meteen bij stil he, dat ze wat anders mogen.

@Enna: oh, en Katie natuurlijk ook. Die mag dus ook aan het 'vaste' voedsel?

@Mieke: sorry meid, eerst even op jouw vakantie reageren ipv eerst over mezelf te beginnen.
    Je hebt echt goed weer gehad ja, bofkont!
    Fijn dat Boaz het goed heeft gedaan. En Daan is ook van slag door het weer hoor. Hij is nu op het KDV en daar staan de zwembaden op, dus meneertje zal daar misschien wel lekker inzitten.

6. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    He bah! Heb zo'n muis met zo'n extra onzin knopjes. Druk ik dr per ongeluk op is mn tekst weg! ;) Opnieuw dan maar!

Het was vandaag zo'n mooi weer dat Silje voor het eerst in het badje buiten mocht. Ze heeft als een profi liggen spartelen en trappelen en zwom al het hele bad door. Knap hè!? ;)
    Kben t filmpje aan t uploaden en ga m snel n keer plaatsen.

@Mieke
    Jullie hebben echt geboft met t weer hè! Lekker hoor! Idd jammer dat jullie dat niet wisten van die opdracht want nog twee daagjes... kan me voorstellen dat je dat wel zag zitten. En fijn dat Boaz t ook zo naar zn zin had en het met slapen zo ok deed.
    Owja, jij vroeg toch waar de naam Silje vandaan komt? Dat is Noors (betekent iets van Blinde ofzow... ;) maar dat deed voor ons niets af aan de mooie klank die we t vonden hebben, je zegt trouwens Sielje) en wij gaan ieder jaar 1 of 2 keer naar Noorwegen en Zweden op vakantie (zomer en skieen) dus vonden we dat een scandinavische naam wel past bij onze kabouter. Nét voor de eerste indeminaties hebben we een extra lange ski vakantie in Noorwegen gehad omdat we weten dat dat er komend jaar met haar niet in zit. Dus als troost wilden we haar een Noorse naam geven. Ik zag deze naam op internet en wist dat er een Noorse zangeres zo heet en dat zij hele mooie muziek maakt. Ik weet niet waarom, maar we waren direct beide enthousiast over de klank van deze naam hoewel we er heel erg aan moesten wennen.
    Zow! :D

@Vaam
    Mn gevoel zegt precies wat jij voelt denk ik. Ik zou mn ukkie ook niet aan zo'n flippo mee willen geven. Ik geloof dat ik zelfs niet echt objectief een advies kan geven. Het lijkt me zo'n eikel, die ex van je! Bahbah! Ik hoop van harte voor je dat je je ooit over dat gevoel heen kunt zetten en het los kunt laten want dat zou voor jou heel veel meer rust geven, maar ik denk dat dat wel extra moeilijk is als je samen een kind hebt. Sterkte hoor!

@Uk
    Super! Wat is t toch een bikkel, die Ferry van jullie! Al zo'n groot ventje dattie pas in februari weer moet. Fijn hoor!

@Enna
    Ik ben benieuwd naar t filmpje. Als Silje mij met de camera ziet dan blijft ze strak op dr rug liggen en gaat ze liggen lachen naar t vogeltje dus hier komt dat gerol voorlopig niet op band. :D:D

@Esther
    Druk met de voorbereidingen voor de doop? Lekker hoor, pastasalade, hmmmmm! En wat leuk is dat, dat Yannique lacht met geluid. Filmpje? :D

Ik ga nog ff buiten van de zomeravond genieten. Oooooh, een lekker koud wijntje zou nu wel de kers op de slagroom zijn, maarja, bv hè... Dan ben ik wel n btje jaloers op de KV mama's! ;)

Grtz, Susan

7. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Anita: oei wat een lastig verhaal mbt de kerk, je schoonouders en schoonfamilie. Eerst wil ik zeggen dat ik het heel moedig van jullie vind om een dergelijke beslissing te nemen, terwijl dit tegen de borst van je schoonfamilie stuit. Het is niet zo makkelijk om echt voor jezelf te kiezen en dat hebben jullie dan toch maar gedaan! Maar dat heeft ook consequenties: je schoonfamilie moet nu toch nog naar dat kerkelijke gebeuren en schamen zich misschien wel of weten niet goed hoe ze het moeten uitleggen aan de gemeenschap. Ook maken ze zich misschien wel oprecht bezorgd dat God zich nu van jullie afkeert o.i.d. Het is erg jammer dat dit nu effect lijkt te hebben op hoe er met Martijn en Jildou wordt omgegaan. Ik denk dat je het de Pake en Beppe maar niet teveel moet aanrekenen. Het zijn heel oude mensen die ook nog eens behoorlijk afhankelijk lijken van je schoonouders, dus die worden misschien ook wel gemanipuleerd. Misschien moet je niet een boze sms sturen (wat ik me wel kan indenken), maar eens rustig een gesprek met ze aangaan samen met je man. In de trant van: 'Het lijkt wel alsof jullie anders met Martijn omgaan dan met Jildou. Heeft dat soms te maken met jullie teleurstelling over dat we bij de kerk zijn weggegaan?' Aangeven dat jullie het belangrijk vinden om goed contact met ze te hebben, maar niet ten koste van jullie levenskeuzes? Maar goed, je schrijft al dat het veel ingewikkelder is, dus dit is misschien een te simpel advies. Hoe dan ook: veel sterkte, want dit soort zaken levert altijd een hoop spanningen op, jammer he?

@ Scoobje: ach, die arme Kaylee is ziek, das veel te hoog 38 voor sochtends net uit bed. Hoe is het nu? Ow wat rot dat ze misschien een helmpje moet dragen. Dat is natuurlijk niet leuk, maar gelukkig wel tijdelijk. Ik hoop dat het toch niet nodig zal zijn, maar als het wel zo is komen jullie daar ook wel weer doorheen. Ebbie heeft ook 1 kant een wat platter schedeltje, maar het lijkt erop dat ze geen helmpje hoeft. Morgen komt bij ons de fysio weer.

@ Vaam: jemig, wat een toestanden toch weer op dat feest. Vreselijk om dan in 1 ruimte te zijn met je ex en zijn wel/niet-aanhangsel. Jij voelt je bekeken, zij voelen zich bekeken en jullie wederzijdse vrienden weten zich ook geen houding te geven. Vreselijk. Zeker nu alles nog niet verwerkt is en er nog zoveel spanningen zijn. Heel moeilijk, kan me voorstellen dat je wel door de grond kon gaan. En eerlijk gezegd: ik vind dat je ex wel hele gemene opmerkingen heeft gemaakt. En ook lullig gedrag heeft vertoond. Om haar nou te gaan staan aflebberen waar jij bij bent...

Ik vind het heel moeilijk voor je. Toch moet je hem wel gewoon Daan laten zien denk ik. Je moet Daan denk ik niet als machtsmiddel proberen in te zetten om je ex zich 'normaal' te laten gedragen. Het is helemaal prima dat je probeert van je af te bijten en dat je respect eist, maar probeer een andere weg te zoeken. Is het mogelijk dat er een neutraal iemand in huis als Daan komt en dat jij dan even weggaat bijvoorbeeld? Tis maar een suggestie? Of vertrouw je daar niemand mee?
    Probeer zelf zo'n neutraal mogelijke houding aan te nemen, alsof er glas tussen jou en hem inzit. Verder raad ik je aan te stoppen met het versturen van emotionele e-mails. Die kan hij tegen je gebruiken in juridische zin. Heel veel sterkte Vaam.

Over of Daan gebaat is bij een (lang?) weekend bij zijn biologische vader: ja, het lijkt me ondanks alles dat je dit wel moet stimuleren. Daan is nu nog niet eenkennig en heeft nog veel te weinig tijd met zijn vader doorgebracht om een band te kunnen gaan opbouwen. Die kans zou ik hem (Daan dus) wel geven, want straks is het misschien te laat en word het nooit meer wat. Daan zal sowieso meer naar jouw toe trekken Vaam, ook als ie om het weekend een weekend bij zijn vader is. Maar vergeet nooit: Daan is het meest gebaat bij een veilige omgeving. Dat betekent ook: dat jij hem met liefde naar zijn vader laat gaan. Zodra hij jouw afkeuring naar zijn vader gaat bemerken (maar je hebt nog heel veel tijd om dit echt een plek te gaan geven) zal het spanningen bij hem teweeg brengen. Andersom ook: jouw ex moet ook niet negatief over jou gaan doen. Het is in het allergrootste belang dat jullie vrede gaan sluiten (bah, wat klinkt dat weer duf).
    Goeie kans dat als jij je aan de deal houdt dat je ex dan ook iets meer ontspant. Vergeet niet: jij hebt alle touwtjes in handen en dat is zeer bedreigend voor je ex. Ik schat zo in dat veel van de reacties van jouw ex voortkomen uit angst voor wat er wel/niet komen gaat en veel van jouw reacties ook. Jullie zijn allebei bang om Daan te moeten missen, de verkeerde dingen voor Daan te beslissen en bang/boos om de strijd met elkaar. Wedden?

@ Mieke: fijn dat je zo genoten hebt van Vlieland!

@ Kuona: ooow, heb ik ook zo vaak, zo'n emo-bui als ik met de foto;s bezig ben. Ik moet ook weer eens foto;s gaan afdrukken en gaan bijschrijven in haar foto-boek. Ik maak aantekeningen van haar ontwikkeling.

@ Enna: thanx for the support! Enne, we vonden het heel gezellig dat je er op de meeting was hoor. Wow! Gefeliciteerd met je nieuwe job! Well done!!!

Vandaag ging mijn werkdag beter. Heb een projectplan geschreven voor de database. Maandag heb ik een afspraak met onze systeembeheerder om technische adviezen e.d. te vragen en te kijken wat de ontwikkelmogelijkheden bij ons zijn.
    Zit me een ongeluk te zweten hier op de bank, pfff.
    Ebbie ligt lekker te maffen. Helaas was ze afgelopen nacht 2x wakker, om 01.30 en om 04.00. Toen zijn we gezwicht en heeft mijn vriend haar een klein troostflesje gegeven. Hmmmm. Niet goed voor het ritme natuurlijk. Maar ja, het was ook zo warm.

8. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Jemig, lekker lang bericht weer van mij zeg. Wat heb ik toch altijd een hoop woorden nodig... Krijg je ervan als je echt met elkaar meeleeft he?
    Tot later dit weekend. Moet morgen nog werken.

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, ik vind juist dat je het helemaal goed verwoord hebt, zo bedoelde ik het ook alleen kan ik het niet zo neerschrijven en jij wel.
    Kijk dat zijn dus weer jouw kwaliteiten, dus weg met die onzekerheid vwb je werk hoor! Je bent een top mens en er is maar 1 Noppie hoor. (hihi :p)
    Enne dat troostflesje, misschien een idee om melk te vervangen voor water op zo'n moment.

Susan, mooie naam hoor, ik sprak het uiteraard uit zoals je het schrijft, maar Sielje klikt heel mooi en heel apart. Ben toch altijd wel benieuwd hoe men aan bijzondere namen komt. Veel vragen het ons ook, hoe we aan Boaz komen. Wij hadden hem in onze omgeving nog nooit gehoord en dat vonden we juist zo leuk en hij klinkt ook stoer. Mijn vriend zegt ook dat Boaz later beroemd gaat worden, haha we zullen zien.

Pff Boaz heeft van de 12 uur dat hij op was maar 2 haze slaapjes gedaan van bij elkaar 2 uur.
    Ben benieuwd hoe de nacht gaat dit keer. Hij viel na zijn papfles als een blok in slaap.

Oja, ik had per ongeluk 1 van de katten boven opgesloten. Had nog zo goed gekeken of er geen eentje boven zou zitten. We doen dan de tussendeur dicht zodat ze alleen in de woonkamer en beneden kunnen. Helaas toen we thuis kwamen hoorde ik haar mauwen. Arm beest heeft dus 4,5 dag opgesloten gezeten zonder eten en water. Voel ik me weer zo slecht. En Molly onze andere poes heb ik nog steeds niet gezien en de buuf die ze verzorgde alle dagen ook niet. Nu maak ik me daar dus weer zorgen over, get ben zo bang dat ze of is meegenomen of dat er iets anders is.

10. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, welcome back! Wat goed dat Boaz zo lekker geslapen heeft! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen met t speentje?! Hm, ja komt misschien ook wel omdat ie nu alleen nog maar uit de fles drinkt...

Suske, hihi Blinde?!! O, ik wist niet dat t 'Sielje' was. Maar ik vind t idd ook erg mooi klinken. Bijzonder, maar toch kort en krachtig!
    Vera doet dat idd ook met de camera. Net als ze iets leuks doet en ik wil gaan filmen, stopt ze en gaat naar t lampje van de camera kijken. Soms helpt t wel om hem eerst aan te zetten (piep) en dan pas op haar te richten. Daarom zie je bij heel veel van de filmpjes eerst een wazig beeld :D!

Uk, super dat het zo goed gaat met Ferry en dat ie pas in februari terug hoeft!!

Enna, gefeliciteerd met je baan!! Kan me wel voorstellen dat je zo denkt, van wanneer gaat t weer mis, maar niet doen!!! Genieten nu :D Maar is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
    Wat ontzettend knap van Katie dat ze van rug naar buik kan rollen! Hier gebeurt dat nog niet hoor. Wat rollen betreft heeft Vera dr echt geen zin in

Noppie, gelukkig dat t weer iets beter gaat op je werk. t Werd je allemaal ff iets teveel geloof ik he. Net terug aan het werk en dan komt er meteen zoveel op je af. En dan is t ook nog zo heet!!

Mieke, ach jee, arme poes! Ik heb t ook wel vaker gehad hoor. Maar die beesten weten heel goed waar ze eigenlijk niet mogen zijn, dus beetje eigen schuld ;)!! Ik hoop dat de andere poes weer snel terecht is. En een mooi cadeau voor je meeneemt :D

Ik heb vandaag heel erg goed voor mezelf geshopt :D. 4 shirtjes van Mexx (2 in de opruiming ;)), slippers en sandaaltjes. Yes!
    Vera ligt al vanaf 20u te maffen, 1830u laatste voeding gehad. De laatste dagen heeft ze steeds een voeding rond 8 uur en wordt ze niet vanzelf voor 0u wakker, altijd een dubio-moment dan... Dus hopelijk wordt ze zo nog ff uit zichzelf wakker en dan een lange nacht :D :D
    Ze heeft vandaag overdag niet erg veel geslapen (schat maar zo'n 4 uurtjes), dus hopelijk haalt ze dat dan vannacht in (zonder tussenstops graag).

11. Scoobje

Scoobje Actief lid

21 jun 2008
    156
    0
    0
    Ik heb ondertussen opnieuw contact gehad met de specialist in Keulen en die staat helemaal niet achter helmtherapie.
    Volgens hem maakt de asymmetrie van de schedel niet de schuine houding, maar andersom. Hij zegt dat ik geduld moet hebben want dat het nog te vroeg is om de asymetrie door zijn behandeling helemaal doorbroken te zien. Hij wil nog minstens 2 maanden afwachten om te zien of mede door kine, de voorkeurshouding doorbroken kan worden waardoor de schedel zichzelf op termijn zal herstellen.

Nadien dan opnieuw de KA aan de lijn gehad die stelt dat de oorzaak inderdaad aangepakt is maar het gevolg is er nu, de scheve schedel en ze gelooft er niet echt in dat dit zomaar goed komt...

Vandaag dan ook bij de kine geweest en die heeft voorgesteld om een aantal sessies cranio-sacrale therapie te doen bij een collega van haar, gespecialiseerd in schedelafwijkingen...

Ergens is het verwarrend, al die meningen maar anderzijds ben ik ook wel een beetje opgelucht en ben ik hoopvol dat het misschien toch nog goedkomt zonder die toch wel belastende helm 23u/dag te moeten dragen !

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vaam, ik vind trouwens wel dat je je ex daarop moet aanspreken. Dat hij zo respectloos tegen jou doet... baby's hebben dat echt wel door! Wat moet Daan er wel niet van denken dat 'die man' zo respectloos tegen zijn moeder doet! Ik vind dat je daar echt wel gelijk in hebt.

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Maka dank jewel, dat ga ik ook doen.

@Noppie: je zegt heel veel dingen, waarin je waarschijnlijk gelijk hebt. En ik weet dat ik Daan niet als machtsmiddel mag gebruiken en dat doe ik ook niet bewust. Maar als je zo kwaad bent dan ga je op dat moment voor je gevoel.
    Hij heeft daarna dus ook nog die belachelijke mails gestuurd en ik heb daar ook een eind aan gemaakt. Als hij wil praten dan doen we dat face to face en zonder Daan erbij.
    Maar ik hoor niks meer van hem? En ik voel me absoluut niet genoodzaakt om weer diegene te zijn die de eerste stap gaat ondernemen. Ik wacht nu dus af en als hij me gewoon belt en vraagt wanneer hij Daan mag zien, dan laat ik hem maandag weer komen.
    Ik hoop ook dat we weer snel normaal tegen elkaar kunnen doen, want ik ben niet van de ruzie's.
    We zullen dus wel zien.

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede Morgen!

Ik heb gister de gordijnen wat we voor de tuindeuren hadden hangen, in Soraya's kamertje gehangen. die zijn verduisterend en ik wou het proberen. ziet er niet uit, maar is maar voor even haha! en wat denk je? Soraya lag om 21 uur in bed, en nu ligt ze nog te slapen! Lang Leve Donkere Gordijnen! :D Gaan we maar gauw opzoek naar verduisterende rolgordijnen die wel bij haar kamertje passen. Paars met groen en bruine gordijnen is niet zo'n succes hahaha!
    Mama is uitgeslapen en kruimel ligt nog te maffen, hoe is het mogelijk :p

Ik heb eigenlijk niet zo veel te vertellen, heb gister ook niet veel gedaan hahaha! Ga vandaag maar eens opzoek naar een klein, opblaasbaar badje voor Soraya... ga ik dan mooi met haar inzitten. die arme schat heeft het zo ellendig warm bij ons in huis. vreselijk! wie gaat er dan ook in een huis wonen met een plat dak?! oh, oh! beetje jammer hahaha! Ik heb haar trouwens gister uit een plastic bekertje laten drinken. Ze vond het geweldig! was zo leuk om te zien! ze werd er helemaal enthousiast van. Dr ging nog wel veel naast, maar ze kreeg ook wel wat binnen hahaha!

@Vaam: Pfff, wat een situatie zeg.. Weet ook niet zo goed hoe ik daarop moet antwoorden. Zoals de meesten al zeggen, ik zou Daan wel gewoon om het weekend naar zn vader laten gaan...

@Mobiel: hoe is het meid! oh! ik lees dat D. zich niet aan het ultimatum heeft gehouden.... schiet het al een beetje op met een huisje? Oooh, ik vind het vreselijk die problemen...

@Mieke: heey! ook weer terug! Fijn dat jullie het leuk hebben gehad. balen dat je eigenlijk langer had kunnen blijven.... das ook wel een rare zin, ik bedoel natuurlijk dat je er thuis achterkwam dat jullie nog wel een paar dagen konden blijven... je begrijpt me vast wel ;) Boaz daar lekker geslapen dus! hoe is vannacht gegaan?

@Maka: oeh, lekker geshopt! ik heb daar ook zo'n zin in! telkens als ik me voorneem om te gaan, kan ik niets vinden haha!

@Scoobje: toch geen helmpje dus... idd wel verwarrend allemaal. ik hoop dat ze het mooi zonder helmpje kunnen oplossen, zou toch wel beter zijn! hoe is het nu met haar? ze was toch een beetje ziek?

@Noppie: gelukkig ging vandaag beter op je werk. Het is idd een rotgevoel als je zo emotioneel wordt, terwijl je jezelf eigenlijk probeert te verwoorden tegenover iemand. bah, meestal hou ik ook maar mijn mond dicht, want niemand heeft er wat aan als ik begin te huilen. maar dat is dan ook weer niet goed, zo weten ze nooit wat ze aan mij hebben. ik heb dat leuke trekje meegekregen van mijn moeder. zij heeft dat onzekere en dat huilen ook altijd. ze begon zelfs te huilen op een sollicitatiegesprek! maar wel aangenomen haha! Ik hoop toch echt dat ik er een keer overheen kom. wel merk ik dat ik sinds ik Issam heb leren kennen, ik veel harder ben geworden en dus ook veel meer kan hebben. dat huilen is nu wel minder geworden, maar het gebeurd nog steeds hoor.. helaas....

@Uk: fijn dat het zo goed ging met Ferry! en hij hoeft pas in februari terug te komen! heerlijk! lekker gegroeid weer! Go Ferry!!! :D:D

@Enna: gefeliciteerd met je nieuwe baan!! :D wat leuk zeg! gelukkig komt hier ook nog positief nieuws langs.. en Rob ook bijna thuis? of las ik dat niet goed? Fijn! Geniet ervan!

Nou, nog een half uurtje en dan maak ik Soraya maar wakker, als ze zelf niet wakker wordt.. Vinden jullie ook niet dat de beebjes zo snel veranderen? soms als ik een foto zie van toen ze net geboren was, dan schrik ik gewoon. ze was toch ook zo klein. en als ik haar dan nu zie! wat gaat het snel he...

Zal ff het verschil laten zien van Soraya.

Hier is ze 5 dagen.

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen allemaal!

Wij gaan ons zo klaar maken voor het CB, vind het maar niks dat Thije prikjes moet met dit klamme weer.

@ Esther, veel succes en plezier vast met de doop van Yannique!

@ Uk, Ferry groeit ook lekker door he! Top!
    Super dat het allemaal zo goed gaat en je pas in feb weer terug hoeft!
    Je was ook weer begonnen met werken toch? Hoe ging dat?

@ Enna, genieten meid! En niet zo doemdenken! Gefeliciteerd met alles, echt superfijn! Knap hoor van rug naar buik, Thije komt tot zn zij, maar verder lukt nog niet, hihi

@ Noppie, fijn dat het beter ging op je werk. En dat je zoveel woorden nodig hebt, vind ik wel meevallen, vind je posts altijd erg leuk en nuttig om te lezen.

@ Suske, ah het is dus Sielje, ik dacht met een korte i. Heel bijzonder en heel mooi! Ik ben wel van de scandinavische namen.

@ Mieke, welcome back! Hoop dat de poes snel terug komt.

@ Scoobje, lastig hoor al die verschillende meningen en adviezen.

@ Maka, lekker geshopt!

@ Vaam, nog even een knuff voor jou!

Tot later!

16. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Soraya 5 maand!

17. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    even gauw de link naar het filmpje van Katie:

YouTube - Katie draait van rug naar buik

ga zo naar mijn niewe werk voor een arbeidsvoorwaarden gesprek. Ben benieuwd wat ze voor me heeft kunnen doen kwa salaris!
    Rob is nu Katie naar het kdv aan het brengen en vanmiddag ga ik eindelijk een spaarrekening openen voor haar :)

Fijne dag allemaal! gr Lisanne

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Zo, Morris slaapt overdag gelukkig weer wat beter. Gisteravond had hij er alleen geen zin in. We hebben twee flinke pogingen gedaan maar hij ging helemaal over zijn toeren. Dat vind ik met dit weer niet echt handig (het is al zo warm!) dus uiteindelijk hebben we hem maar bij ons gehouden. Om 22.30 sliep hij uiteindelijk waarna hij om 0.30 heel hard huilend wakker werd :( Heel sneu! Mijn vriend was nog op dus die heeft nog vanalles geprobeerd maar uiteindelijk ben ik er naar toe gegaan. Met dit weer neem ik geen risico's en ik heb hem gewoon gevoed, hij hapte gretig toe dus hij had flinke honger/dorst.
    Daarna heeft hij lekker tot 7.00 geslapen! Om 5.00 werd hij even wakker maar viel volgens mij al snel in slaap, ik iig wel :p
    Zometeen lekker babyzwemmen!

@Uk: Terecht trots hoor! Wat een flinke vent hebben jullie. En super dat jullie pas over een half jaar terug hoeven te komen!

@Eppie: Succes met de voorbereidingen voor zondag. Leuk dat Yannique gaat lachen met geluid. Morris maakt wel hele harde lachgeluiden maar doet dat nog niet echt van plezier. :D Hij oefent alvast ;)

@Mieke: Welkom terug! Wat een superweer hebben jullie gehad! Fijn dat de speen nu wat beter lukt, dat geeft af en toe wel rust he ;)
    Fijn dat de nachten nu de goede kant op gaan.
    Oei, je kat opgesloten! Had ze de kamer niet afgebroken om uit te breken? En alles onder gepoept/plast? Ik hoop dat je andere kat zich snel laat zien!

@Suske: Leuk zeg, buiten in het badje. Ik twijfel iedere keer, zal ik, zal ik niet. Ik vind het zo moeilijk in te schatten wat nou te koud of te warm is voor zo'n kleintje. Maar vandaag gaan we babyzwemmen dus gezwommen wordt er vandaag! Ik ben benieuwd naar je filmpje!
    En Silje betekent blinde? Haha wat grappig! Vinden ze dat in Noorwegen dan geen gekke naam? Ow, een Noorse zangeres heeft ook zo! Ik vind het iig een toffe naam!

@Noppie: Ja ik heb ook zo'n babyboek waarin ik aantekeningen kan maken van zijn ontwikkeling maar ik heb dat nooit bijgehouden. Ik ben bang dat ik het nu alweer een beetje vergeten ben.
    En ik vind juist dat jij het allemaal echt supergoed kunt verwoorden. Jij zegt wel wat ik denk, ik kan het alleen niet zo goed verwoorden. Ah, dat zegt Mieke dus ook al.

@Maka: En? Een beetje een rustige nacht gehad?

@Scoobje: Ik hoop natuurlijk op het beste voor jouw meisje maar ik zal duimen dat ze daar geen helmpje bij nodig heeft!

@Miireii: Ow ik ga ook altijd huilen in het heetst van de strijd zegmaar. Als ik dan eens goed voor mezelf opkom, dan komen die tranen weer :( Gewoon van woede dan vaak! En dan kan ik ook echt niet meer praten want dat klinkt dan vaak zo sneu :p
    Oooooh wat een verschil idd! Ik had nog nooit een foto van miniSoraya gezien! Wat een lekker bol koppie heeft ze nu dan he!

@Married: Succes bij het cb! Ben benieuwd of hij nu al richting de 9 kilo gaat!

19. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Enna: Grappig om te zien dat Katie precies hetzelfde rolt als Morris. Dat is vast ook heel logisch :D, maar toch! Ik moest wel lachen om je techniek: Zo daar ligt ie, ga maar pakken! :D
    Succes op je nieuwe werk!

20. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi allemaal,

Sorry, sorry, sorry....

Ben er een tijdje niet geweest...had het druk, druk, druk....maar dacht nu even bij de andere feb mama's en beebjes kijken! Ik ga later vandaag proberen 'even' bij te lezen en te reageren, maar moet zo weer op pad.

Even op koffievisite, langs het winkelcentrum en dan lekker naar het zwembad met Mik.

Hier gaat alles verder prima! Mik is een heerlijk ventje, lacht en is lekker druk en bewegelijk. Heeft een prima ritme te pakken;
    7u fles 200ml + 2 schepjes rijstebloempap
    10u fruithap (banaan, appel, peer, meloen of perzik)
    11.30u fles 200ml
    15u fles 200ml
    18u groentehap (aardappel met sperciebonen, snijbonen, bloemkool, broccoli of wortel) (met warme weer nog flesje 100ml).
    19/19.30u fles 235ml + 2 schepjes rijstebloem en dan slapen maar...
    Hij slaapt de hele nacht door en overdag nog 2 slaapjes van 2 uur en 1 slaapje van 1 uur.

Op het werk is het druk (vandaar dat ik ook een tijd niet ben geweest...), misschien ga ik binnenkort wel lekker in de buurt werken. Op het CB komt hier een plekje vrij! Ideaal voor mij dus.

Verder hebben we gewoon een druk schema....vooral Mik heeft een drukke agenda. Babymassage, Babyzwemmen en gezellige dingen doen met de beebjes van de zwangerschapsgym.

Nou, ik ga snel proberen te reageren op jullie berichtjes, maar moet er nu echt vandoor...spullen pakken en op pad...

Tot snel!

Liefs, Leintje

Deel Deze Pagina