Goeie morgen. Maka: leuk filmpje en wat een mooie banner heb je. Mieke: ik maak voor Fuad altijd 240 water 8 scheppen klaar, soms laat hij 70 cc staan en soms gaat hij leeg, kinderen drinken met warm weer altijd iets slechter zolang hij de helft aan cc nog binnen krijgt is er niet verontrustend (heb ik me door de kinderarts laten vertellen, mijn dochter dronk nooit veel) Feb: gefeliciteerd met je huwelijk, fijn dat je het naar je zin hebt in NL. Zwanger ik heb nu 2 gezonde kinderen (op de allergieën na dan) Het risico i.v.m met de irreguliere antistoffen die ik heb is voor ons te groot om nog aan een 3e kindje te denken. Het zou wel kunnen maar dan moet ik de hele zwangerschap onder controle in Leiden (woon zelf in Assen) en dan lopen we het risico dat de baby het niet haalt omdat het te erg bloedarmoede krijgt. Bij elke zwangerschap worden de antistoffen erger. Dit risico wil ik niet nemen.
Goede Morgen! Soraya was vannacht om 5 uur al wakker hihi, maar ik heb haar op haar buikje gedraaid en toen sliep ze verder tot 8 uur. netjes dus. Haar buikje werkt bij haar net zo als bij sommige van jullie kindjes de speen. hihi, grappig toch! Ik merk gelijk dat ik nu veel meer slaap krijg en dat ik me stukken beter voel dan wanneer ze om 6 uur haar flesje krijgt en ik ook nog ga slapen tot 10 uur... @Loeka: hahahah, nee er is nog niemand zwanger. jij wel? Wel ben ik gestopt met anticonceptie en kijken we wat er gebeurd. Mijn man en ik hebben altijd graag kindjes kort opelkaar gewild als het ons gegund is natuurlijk... Wel ben ik nu al 3 weken niet meer ongi geworden en al 4 negatieve testen gehad.... maar komt waarschijnlijk door die rotpil! @Febr21: Nederland is ook wel erg mooi. maar ik vind hier het weer altijd belachelijk haha! tis echt alles of niets! maargoed.. verder mogen we idd niet klagen! en getrouwd! gefeliciteerd! @Mieke: ik denk niet dat Boaz te weinig krijgt hoor! Soraya krijgt normaal gesproken 4x 180/6 en dat drinkt ze ook niet allemaal op. sinds we fruit en groente geven, heeft ze zelfs soms nog maar 3 flesjes, dus ik denk dat ik binnenkort toch met opvolgmelk ga beginnen.. @Maka: leuk filmpje hihi! Soraya doet echt precies hetzelfde met dat blazen... eerst houden ze hun adem in, en dan is het opeens super grappig! @Martientje: fijn dat het exceem weg is bij Fuad!! @Kuona: haha, ja dat zegt mijn oma ook altijd! ach, je bent toch niet van suiker?! hahaha! Zo! ik heb Soraya op de grond liggen op een kleed, kijk ik net naar haar, ligt ze op dr buik! niet gezien hoe ze het gedaan heeft natuurlijk, en als ik haar weer op de rug leg, laat ze me het echt niet zien hahahaha! maar ze kan het dus jeeeeej! Fijn weekend meiden! ik heb een druk weekend voor de boeg, dus ik denk dat ik er maandag pas weer ben... Liefs!
miiriie: goed van Soraya dat ze kan draaien. Mijn ouders pasten gisteren op, toen hoorden ze Fuad in bed wat gek huilen was hij ook op zijn buik gedraaid,voor het eerst. heb nog niet weer gezien dat hij het deed. als ik hem op zijn buik leg draait hij wel terug op zijn rug.
Febr, wauw dat klinkt heel erg mooi symbolisch jullie handen in het zand en dan zeewater erover... Gefeliciteerd met jullie huwelijk! Ik moet aan de slag, over een uur komen de eersten voor t vrijgezellenfeest. Ik heb niet zo lekker geslapen, al is Vera maar een kwartiertje wakker geweest om half 5. Maar ik heb zelf weer es liggen malen... Tot morgen!
febr., wat heerlijk dat jullie zo genieten van jullie moederland Ik vind NL ook een prachtig land, alleen zou ik wel willen dat het iets zuidelijker gelegen was haha. Gefeliciteerd met jullie huwelijk en wat hebben jullie dat mooi bedacht/gedaan zeg! echt prachtig. Ik heb dat gevoel ook wel wat jij kreeg, maar helaas mijn vent wil niet trouwen. Heb hem wel vorig jaar gevraagd, hij heeft ja gezegd, maar ik denk dat ik toch wel heel lang kan wachten tot die ja ook daadwerkelijk wordt omgezet in het echt. Maar ik ben wel druk bezig met geregistreerd partnerschap, is voor mij dan ook goed. Geniet nog lekker van jullie tijd in NL. Maarre waar heb jij van die boodschappenwagentjes met zitje gezien dan, want hier zijn ze niet hoor, daar baal ik wel van eigenlijk. Maka, veel plezier vandaag en waarover heb je zo liggen piekeren dat je wakker hield. Miireii, hihi die Soraya met haar eigen willetje. Zo maar gedraaid op haar buik, applausje voor jullie kleine meid. Martine, ik kan me voorstellen met deze medische risico's dat je het niet aandruft om voor nog een kleintje te gaan. Loeka, je vraag klinkt alsof je hem aan jezelf vraagd Meiden, bedankt voor jullie antwoord op mijn vraag of Boaz zo wel voldoende binnen krijgt. Dan ben ik weer even gerustgesteld. Boaz ging gister rond 21 uur slapen en ik hoorde hem vannacht 2x weer even kreunen, ben er naar toegegaan om zijn speentje te geven, maar eigenlijk wil ik daar natuurlijk ook wel weer vanaf, want ook dit breekt je nachtrust natuurlijk. Verder werd hij wakker om 8.30 dus dat is mooi. Heb een flesje gemaakt en nu ligt hij weer lekker te slapen. Lig nog even in bed met de tv aan en de laptop. Vriendlief was op de bank in slaap gevallen dus wil ik nog niet storen, hij heeft hard gewerkt de hele week, dus gun hem nog wat slaap
zijn er meer kindjes die nu weer snachts komen voor een voeding, hier al sinds de vakantie dat martijn rond 3 uur steeds wakker word, speentje helpt dan niet, 40 cc diksap drinkt ie op, dan weer op bed, maar slapen ho maar, dus hij heeft nu al 2 nachten een nachtvoeding gehad. zou het ook met de tempratuur te maken hebben, hij zweet ook giga veel. martijn kan dus neit zonder dekens op bed, dit ivm zijn armen die langs zijn lichaam strak ingepakt meoten worden, en de speen die hij in meot houden, want zonder speen slaapt hij echt neit, hij val zonder speen neit in slaap, de speen is zijn rust, dus hij ligt zonder romper met dekens in bed, vanacht haalde ik hem uoit bed, en zijn hele lakens en matras waren nat van eht zweet, (rug en hoofd) vind het zo sneu, dat hij eht zo warm heeft. weet echt even niet hoe het anders zou moeten met de speen. ja zonder, maar dat werkt hier niet, hij houd hem op bed ook niet goed vast. vandaag vieren we dat mijn ouders 25 jaar getrouwd zijn (a.s. maandag) en mijn vader wordt de 25ste van deze maand 50. we hebben vanmorgen in alle vroegte alles al versierd, want vandaag vieren we het. straks komt mijn broertje mij ophalen, want mannetje heeft de auto mee op een klusje. het schoonouders en schoonzusje en zwager verhaal, heb ik al een beetje weg kunnen stoppen, ga ze er nog wel na hun vakantie over aan spreken, dan is het maar weer uit de wereld. weer zwanger: nee voorlopig of helemaal niet hier, heb 2 "gezonde kindjes" en vind het prima zo, maar je weet natuurlijk hoe je gevoel en dergelijke over bijvoorbeeld 2a3 jaar is. aankomende donderdag worden we met martijn in groningen verwacht voor de echo, een spannend moment, want dan horen we wat ze met de operatie van plan zijn, wat en hoe ze het gaan doen, en waarschijnlijk wanneer. SPANNEND. nou ga er zo vandoor, jildou is vanmorgen na het versieren bij haar pake en beppe gebleven dus heb nu het rijk alleen, even de boel nog opruimen en dan vertrekken. iedereen een fijn weekend. doei doei. anita
Anita: Fuad wil ook het liefst lekker ingestopt, ik doe dit met een lakentje, hij heeft het niet overderven warm dan. Mieke: is wel lastig dat je er nu 's nachts uit moet voor de speen.
Goeiemorgen meiden, allereerst febr21 VAN HARTE MEID!!! en wat een prachtige symboliek met de afdrukken in zand. Het is hier weer prachtig weer en ik ga zo dan ook even genieten in de tuin. Vanmiddag om 15:30 uur weer werken, dus heb nog effies. Manlief moet tot 14:00 werken en is dan hopelijk weer op tijd thuis om het over te nemen hier in huis Noppie en Vaam; sorry voor de verwisseling van namen Mieke; lijkt erop dat Boaz het eindelijk door heeft met slapen...super!!! Denk overigens niet dat ie te weinig binnen krijgt hoor. Je kan altijd tussendoor nog wat water geven als hij dat lekker vindt. Zo lang hij goed plast, krijgt hij voldoende vocht binnen. Fam. Veenstra; Myrthe ligt in haar slaapzak en dan onder een lakentje. Kan haar ook niet zonder slaapzak neerleggen, want dan ligt ze tussen de spijlen Maka; veel plezier vandaag!! Rollen; Myrthe heeft dus al een aantal keer gerold van buik naar rug paar weken geleden, maar mw. heeft er geen zin meer in Van rug naar buik daar denkt ze nog niet eens over na volgens mij hahaha, veels teveel gedoe voor haar
Zo net nog even wat boodschapjes gedaan, dus ik ga zo maar eens beginnen aan mijn werkzaamheden wat betreft de taarten en de pastasalade. Mijn meisje is namelijk erg moe en ligt nu te slapen in de bak van de kinderwagen en ze in niet wakker geworden sinds dat ik thuis gekomen ben. Ben we een beetje teleurgesteld in een vriend van ons, want die komt niet op de doop van Yannique. Hij vond het belangrijker om met zijn vader de Kennedymars te gaan lopen zondag. En als hij eenmaal iets in zijn hoofd heeft, dan gebeurt dat dus ook zo. Vind het sneu voor mijn vriendin, want die mag dan tegen mij zeggen dat ie niet komt. Neemt het haar helemaal niet kwalijk, maar hem wel. Heb hem dan ook wel laten weten dat ik teleurgesteld ben in hem.Yannique wordt maar 1x in haar leven gedoopt en die wandeltocht keert ieder jaar weer terug. Maar ik weet weer waar ik sta. Wordt me dan weer een hoop duidelijk. Als er bij hem iets belangrijks is zal ik ook eens nadenken of ik dan die dag net niet iets anders te doen heb. @Uk: rolt Ferry van rug naar buik en dan heb jij het nog niet eens mogen bewonderen! @Maka: jeetje wat was het warm he? Ik heb gisteren de hele dag alles tegen elkaar open gehad en toen was het echt wel flink afgekoeld hoor. Wat schattig dat Vera zo moet lachen als je in haar gezicht blaast. @Married: voor de doop opzich niet zoveel, maar meer voor het doopfeest daarna. Moet dus direct nog taarten gaan bakken (lees: laten opstijven in de koelkast) en nog pastasalade maken. Ben daar wel weer eventjes mee bezig. Wij hebben ook zo'n badzitje (geleend van mijn schoonzusje) en dat is echt makkelijk hoor. Heb je idd 1 hand vrij. Weet niet of je de kilo's echt zo nauw moet nemen?! Anders kun je op het droge toch ff kijken of Thije er nog inpast! @Mieke: wat lief dat je moeder dat zo zei. Zo'n verliefd moedergevoel gaat volgens mij nooit meer over hoor. Ik heb dat ook als ik 's ochtends in Yannique haar bedje kijk en als ze dan zo lekker lacht! Dan maakt het niet uit hoe vroeg het is, want van die glimlach smelt ik hoor. Ik vraag met dat ook af van de voeding bij Yannique. Denk dat ik vandaag ook maar op 4 voedingen uit ga komen. Wel proberen hoor 5, maar kan je daar dus niks over zeggen. Yannique haar ogen zijn bruin. @Kuona: he, het babyzwemmen was een succes dus?! Ik denk dat ik volgende week donderdag eens een poging ga wagen! Mocht 1 keertje mee proefdraaien en daarna beslissen of ik het wat vind! Was het nog gezellig gisterenavond met je schoonzusje en de overheerlijke toastjes? @Noppie: een bloedsuiker tussen de 5 en de 7 is normaal hoor. Niet leuk dat je dus zo naar was. Een collega van mij heeft ook zo'n hoofdpijn tijdens haar menstuatie! Misschien toch iets hormonaals? Voel je je vandaag alweer ietsw beter?! @martientje: lang leve het weer alarm dus (NOT:x)! Hier is helemaal geen regen gevallen gisteren. Wel fijn dat Fuad nu geen last van eczeem heeft! Is niet echt prettig met deze warmte toch? @Febr: jeetje meid, ben je getrouwd. Van harte hoor! Mooi dat zand, is idd wel heel symbolisch! Devi vindt het wel leuk hier dus. Nou dan moet je maar lekker blijven en niet meer naar Thailand terug gaan! @Miireii: jeetje, Soraya rolt dus ook alweer terug naar haar buik@ En lekker eigenwijs is ze wel dan, als ze het niet aan mama wil laten zien. @Familieveenstra: Yannique komt 's nachts niet voor een voeding hoor! Fijne dag vandaag. Alvast succes donderdag met Martijn voor de echo. Zo meiden, ik ga nu weer, want het is echt tijd voor mij om aan de slag te gaan! Misschien tot straks! X Esther
Eppie; voor ik het ga vergeten wil ik je even een hele fijne dag wensen morgen. Ik hoop dat het een mooie vreugdevolle doop wordt Succes met bakken (lees op laten stijfen), xxx Daffie
meiden ik wil even snel wat weten... want ik zit helemaal in de stress... hebben jullie ook na de bevalling ' andere ' borsten gekregen??? mijne voelen zo zwaar aan, helemaal als ik geen bh aan heb 's nachts.... en ik heb een paar donkerbruine moedervlekachtige plekjes bij mijn tepels gekregen... ben nu als de doods dat ik borstkanker heb... ook ben ik door de pil heen 'ongesteld' (?) geworden denk ik, donkerbruin vieze troep.... terwijl ik op de helft van mijn strip was is er nog iemand met die andere plekjes na de bevalling op de borsten???
Iggy, borstkanker zijn geen bruine vlekjes op je tepels hoor! Daar hoef je je niet druk om te maken. Esther, ik hoop dat jullie een mooie dag morgen zullen hebben. Jammer dat die vriend het laat afweten, maar zonder hem zal het ook mooi zijn toch, zo moet je maar denken. Je bent lekker aan het bakken geslagen, lekker hoor. Wat heb je zoal gemaakt. Daffie, nog lekker in de tuin kunnen relaxen en nu weer aan het werk. Die loungeset hebben jullie precies op tijd gekocht hoor. Anita, jullie hebben vast een gezellige dag vandaag met al die feestelijkheden. Nog veel plezier en gefeliciteerd. Enne met alleen een lakentje kun je hem toch ook wel strak instoppen? Febr. met mijn armen (tintelingen) gaat het goed, zo nu en dan speelt het nog wel op, maar niet meer zoals in het begin. Martine, nou ja ik moet natuurlijk niets.. dus ook niet perse voor die speen er uit, kan ik beter maar niet aanwennen, anders moet ik er straks dus wel steeds uit. Maar ja hij is er wel gelijk lekker zoet van. Wij hebben heerlijk een rondje gefietst, lekker langs de Amstel, is zo mooi daar. En op de terugweg lekker wat ijs ingeslagen en gegeten. Nu weer in het zonnetje. Mannetje is gaan basketballen en Boaz ligt in zijn bedje te mopperen, hihi. Morgen viert mijn vader zijn verjaardag met een bbq. Heb lokaal bier gekocht en allemaal heerlijke buitenlandse kaasjes, is hij dol op.
wat is het hier trouwens rustig.. weinig bijgeschreven! ik wou nog even Eppie morgen een hele fijne dag wensen met de doop! veel plezier hoor! en ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent in hem.... is ook niet erg aardig, en dat dan zijn vriendin het jou moet komen vertellen. beetje jammer toch! Wij zijn vandaag naar Derek Ogilvie geweest. wat een domper! echt waar! was gewoon teleurgesteld toen we weer weggingen. hij verteld wel 100x hetzelfde bij iedereen, alle mensen in de zaal hadden last van nek-rug-schouderklachten. nou hoe toevallig?! 2 mensen hadden last van de rechter ringvinger.. pfff! ipv dat hij wat gaat vertellen over de mensen die overleden zijn, maar nee! het enige wat hij heeft gedaan is domme, zinloze details vertellen over de mensen die in de zaal zaten. het is misschien voor die mensen die een reading hebben gekregen erg leuk, maar het was saai om naar te kijken. vond het gewoon een beetje jammer geld eerlijk gezegd. maar goed! voor de rest vind ik hem wel een leuke, spontane vent en we zijn natuulijk een ervaring rijker. maar ik vind wel dat er erg veel commotie over hem wordt gemaakt, terwijl hij eigenlijk helemaal niet zoveel bijzonders verteld. zo dat wou ik even kwijt haha! fijn weekend nog meiden!
Bedankt voor jullie felicitaties, meiden hey eppie, mooie dag gewenst morgen enne.... ik zou me niet zo druk maken om die ene vriend die niet komt. Geniet van degene die wel morgen komen da's toch veel belangrijker!? Mieke, inderdaad, geregistreerd partnerschap is hier in NL toch ook prima?! alhoewel voor ons in het buitenland getrouwd toch wel handiger blijkt. Gezag kan pas na geboorte bijv aangevraagd worden en Rene mocht dan ook niet voor Devi het paspoort aanvragen, alleen ik. Maar goed, dat was niet echt de reden van trouwen maar wel bijzaak. We zijn getrouwd bij vrienden in de tuin in Putten (overigens de zaterdag waarop na lange tijd droog 1 megabui met donder en bliksem kwam....precies toen ik me aan het omkleden was ...arghhhh, nee toch teken!?!?!?.... Fijn dus....barbecue in de stromende regen, gezellig :x !! Om 18.00 zou de ceremonie plaatsvinden en vijf voor 6 was het droog , pfffff Affijn...wat ik wilde schrijven was dat die bootschappen wagentjes met maxi cosi daar ook waren, ik geloof bij de plusmarkt. Evenals dat filmhoekje bij AH.... iggy, nee hier geen rare plekjes op mijn borsten. alleen vooruitpronkende tepels.... meer dan voorheen
zwanger??? nee joh dat kan niet ga maandag even langs de huisarts!!! levi slaapt nog tis iedere ochtend 9 uur half 10 eer hij keer wakker word... mijn zusje zat op cran canaria en wilde na 2 dagen al naar huis en die meiden onderling sloegen elkaar de hersenen in!!! mijn ouders wisten niet hoe ze haar terug moesten krijgen dus heb ik dat de afgelopen dagen geregeld, vanacht is ze teruggekomen levi is echt zo grappig hij kan echt heel zwaar grommen en af en toe echt krijzen en dat vind ie dan zelf helemaal het einde joh!!! ligt ie achteraf te schaterlachen om zichzelf... tis zo'n vrolijk manneke...
Miireii en Martine, wat goed dat jullie beebs kunnen draaien naar de buik! Wauw! Anita, hier komt Vera ook 's nachts weer, maar dat is iets van de laatste weken en het lijkt of het er in geslopen is en dat ze t zelf wel prettig vindt. Ze pakt de speen niet, dus de enige mogelijkheid die ik zie is haar voeden, maar ja daar went ze natuurlijk wel aan... Af en toe slaapt ze weer eens een nachtje door, maar daarna weer niet. Op zich is het meestal maar 1x per nacht, tussen 4 en 5. Maar de laatste tijd slaap ik zelf heel moeilijk in, zowel als ik naar bed ga, als wanneer ik 's nachts wakker wordt van vera. Vannacht ook weer max 3 uurtjes geslapen en gisteren ook. Dat begint wel behoorlijk op te breken. Hopelijk slaapt ze binnenkort weer een nachtje door, dan kan ik ook weer ff bijtanken! Ik heb Vera ook 's nachts in haar slaapzakje gelegd, meestal ook nog met romper. Maar goed, wij slapen nu met de hitte in de kelder en momenteel is t daar 22C, dus goed te doen. Vannacht heeft ze zelfs met romper onder een laken en dekentje geslapen, omdat haar slaapzakjes in de was zitten en ik haar gisteren best koud vond aanvoelen... Kun je Martijn niet alleen onder een strak ingestopt lakentje leggen of in een heel dun slaapzakje?? Mieke, waar ik over loop te piekeren 's nachts is toch voornamelijk weer die (rot)zwangerschap. Ik vind het zo irritant, want ik ben zo ontzettend blij met Vera, maar de kinderwens voor een tweede zit er wel. En ik blijf maar 'piekeren' over hoe dat dan moet als ik weer zo ziek ben en dat ik het waarschijnlijk niet zal volhouden etc. En dan probeer ik ergens anders aan te denken, maar steeds gaan je gedachten dan toch weer daarheen, aarghhh! En ik ben echt doodmoe, maar het lukt gewoon niet om te slapen MIeke, oh echt super van Boaz dattie zo goed slaapt. Wel irri dat je eruit moet voor de speen. Wil je m niet meer op jullie kamer leggen, zodat je je bed niet uithoeft..? Tja, is natuurlijk ook geen lange termijn oplossing. Eppie, fijne dag vandaag met de doop van Yannique. Jammer dat jullie vriend de doop kennelijk minder belangrijk vindt dan de Kennedymars. Maar misschien had hij niet door dat het zo belangrijk voor jullie is...? Iggy, door de zwangerschap kunnen je borsten heel erg veranderen, ook het pigment op/rond je tepel. Ook kunnen ze wat slapper worden, wat t zware gevoel misschien verklaard? Misschien is je pil te licht dat je een doorbraakbloeding hebt? Grappig die Levi! Ja, baby's zijn gewoon cool, helemaal onze feb-beebjes Het vrijgezellenfeest gisteren was helemaal top! De bruid-to-be kwam bij ons aan in de veronderstelling dat ze op Vera ging passen. Iedereen zat in de kelder en na 5 minuutjes kwamen ze via de tuin allemaal binnenlopen. Ze had natuurlijk wel haar vermoedens, maar wist het ook niet zeker, iig wel heel erg verrast! Ze vond het wel jammer dat ze toch niet op Vera ging passen, hihi. Daarna hebben we oa gepicknickt op de hei, en vervolgens hebben we een fotoshoot gedaan. Was heel erg leuk, eerst jezelf en elkaar helemaal optutten, de bruid werd door een visagiste opgemaakt en gestyled. En daarna kregen we een professionele fotoshoot, allemaal apart en daarna nog met de groep. Zover ik gezien heb op de camera zelf, zijn het echt supermooie foto's geworden. Vriendlief pastte op Vera en op zich ging dat wel erg goed, ze heeft ook prima uit de fles gedronken. Maar het ging nogal mis toen ze moest slapen. Uiteindelijk heeft ze alleen van 18-20 geslapen. Om 22u kwam ik thuis om (in principe alleen) te kolven en toen sliep ze nog niet. Heb haar maar gevoed, want ze was helemaal uit haar doen en over dr toeren. Uiteindelijk heb ik haar om 2330u in slaap gekregen. I.p. zou ik nog terug gaan om te stappen in Utrecht, maar dat had toen niet echt zin meer en ik was ook behoorlijk kapot. De nacht ook al bijna niet geslapen en had de hele middag al hoofd en rugpijn...