Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Ukkepuk ligt weer te tukken en de vrouw is de auto ophalen bij de garage dus ik heb ff rust!! :D

Gister de paspoorten gaan aanvragen bij de gemeente. Ik moest n nieuwe en wilde Silje erbij laten zetten (kwam dus toevallig net goed uit) en mn vrouw had nog n pas tot 2011, maar voor de zekerheid (stel dat mij tijdens de vakantie iets overkomt) wilden we Silje ook op haar pas bij laten schrijven (ad 18 euro, op mijn nieuwe pas zou dat 8 euro zijn dus 26 in totaal, leek mij te overzien). Blijkt bij het gemeentehuis dat mijn vrouw helemaal niet als ouder geregistreerd staat! :$ Silje heeft dus officieel maar 1 mama. Nu volgen jullie de ontwikkelingen op dat gebied natuurlijk niet, maar ik weet dat het nog steeds niet is geregeld dat twee vrouwen die samen een kind krijgen terwijl zij getrouwd zijn ook automatisch beide ouder worden. De niet biologische moeder moet nog altijd adopteren. Is een hele rompslomp en nog een duur grapje ook (1500 euro ong). Wij willen binnenkort met de procedure gaan beginnen omdat die wet die dat moet regelen nog een tijdje op zich gaat laten wachten. Maar door ons huwelijk heeft mijn vrouw wel het ouderlijk gezag dus ik ging ervan uit dat zij Silje dus ook op haar pas bij kan laten schrijven. Niet dus. Althans, de mensen bij het gemeentehuis (heel lief allemaal en ook allemaal enorm verbaasd dat de wetgeving wel het trouwen heeft geregeld en de naamgeveing, maar niet de rest qua kinderen) konden mijn vrouw niet aan Silje koppelen dus kon ze ook niet worden bijgeschreven. We hebben nu voor de zekerheid voor Silje n eigen pas aangevraagd. Dat kost dan meteen 48 euro dus dat is best een stukkie duurder. Nou kunnen we het geld wel missen, maar t is weer zo'n moment dat je je afvraagt waarom je niet hetero geworden bent! :D:D:D Geintje!! Nee, zo'n moment waarop je je afvraagt waarom t allemaal zo moeilijk moet als je niet binnen de lijntjes van t "normale" kleurt. Tja, komt goed denk ik dan maar!

@Poepluiers
    Hiero ook meer poepluiers tijdens t warme weer gehad. Silje ligt de afgelopen dagen ook heel vaak te persen als n gek, maar dan komt er alleen een hele dikke scheet. ;)

@Miireii
    Leuk filmpje! Ze is er maar druk mee hè, met dat draaien. Zo enorm actief is Silje daar niet mee. Die is blijven hangen in het met speeltjes gooien en slaan tegen alles dat herrie maakt. Heb haar t filmpje laten zien en uitgelegd dat ze zich daar langzaam meer mee bezig moet houden, maar ik geloof dat ze dat te veel inspanning vindt... :D

@Anita
    Nou! Ik kan me je bezorgdheid 200% voorstellen! Dat heb je normaal gesproken al bij een kindje dat niet dat heeft wat Martijn heeft dus laat staan als n kindje het wel heeft!

@Noppie
    Altijd fijn, een periodiek erbij, maar wel balen dat je nu aan je top zit. Idd een goed moment dus om verder om je heen te kijken.
    Hiero ook spanningshoofdpijnen. Erg vervelend altijd vind ik. Als ik het aan voel komen is er eigenlijk al weinig meer tegen te doen en soms wordt t zo heftig dat ik er bijna van moet overgeven. Maar ik heb er niet zo heel vaak last van. Tijdens de zwangerschap had ik t vaak en de afgelopen paar weken ook. Bij mij hebben hormonen er best veel invleod op ook.

@Vaam
    T loopt precies allemaal zoals je hoopte dat het niet zou lopen hè!?
    Ik hoop eigenlijk voor je dat het niet zover komt dat jullie naar een rechter moeten, maar zoals je al eens schreef, het zou wel duidelijkheid geven en dan heb je een richtlijn waaraan ieder zich dient te houden. Sterkte!

@Mieke
    Spannend! De 1ste keer KDV! Hoop dat t allemaal goed is gegaan met je! :)
    En wat een akelig verhaal van je moeder! En dat met de verjaardag van je vader. Bahbah! Hopelijk komen ze er nog achter wat het was en gaat je moeder zich snel weer beter voelen!
    Oooh, wat jammer van je BV, maar als je de idee hebt dat hij daar die bultjes van krijgt zou ik t ook niet meer geven.

@Married
    Heerlijk! Iemand die op Thije past en dan ook nog probeert tussendoor iets aan de schoonmaak te doen. Goed geregeld!

@Kuona
    Wat schattig dat je broer denkt over een neefje of nichtje. Maar is idd nog niet zo handig als ze beiden nog studeren.
    En die poep!! Hahaaa! :D Zie helemaal voor me hoe je daar staat, je hart vast te houden omdat je denkt dat t bloed is en dan is te gewoon poep! Kan me n beetje indenken hoe je gezicht zich opeens in n hele andere plooi heeft moeten trekken! :D:D
    @spelen op zn kamertje
    Tja, ik denk dat je dat meer moet zien als niet spelen in zn bedje. Ik speelde vroeger ook heel veel op mijn kamer en sliep altijd als een roosje! :)

Ik zit hier met de babyfoon naast me en hoor Silje de hele tijd rommelen op dr kamertje. Vraag me af wat die aan het doen is in dr bedje. Klinkt iig niet als slapen! De schravelvot!! ;)
    Kga zo maar ff kijken want nu begint ze dr ook bij te mummelen en zeuren.
    Hebben jullie dat trouwens ook dat je echt al begint te herkennen dat de intonatie van de geluidjes van je uk lijken op die van jezelf en/of je partner? Silje maakt echt van die geluidjes die dan samen een zinnetje moeten vromen (volgens haar dan denk ik) en dan doet ze op het eind altijd zo'n steeds hogere geluidjes met een soort vraagteken op het eind. Tja, ik kan het niet helemaal uitleggen, maar t is precies zoals wanneer wij tegen haar aan het koetsjiekoetsen zijn, zo klinkt t. Erg geinig!
    Heeeej! Nou is ze weer stil! Toch maar ff wachten dan...

@Eppie
    Klinkt als een heel geslaagde doop. Ook wel een mooi moment om even stil te staan bij het overlijden van je vader. Wat ligt t toch altijd dicht bij elkaar hè, leven, geluk & overlijden en afscheid...
    En ook Yannique al aan de rol! Vast van plezier met zoveel mooie kadoos!

Nu hoor ik Silje toch echt. Kga dr maar ns halen. Ze heeft tegenwoordig overdag een heel goed drinkritme van om de vier uur. Beetje jammer dat ze datzelfde ritme ook 's nachts aanhoudt. Wordt na 4 uurtjes slapen wakker en wil dan weer drinken. We waren zo blij dat we een kindje hadden dat al na anderhalve maand 's nachts doorsliep, maar ik geloof dat ze dat nu aan het inhalen is, dat ons wakker houden. Hopelijk is het een fase!

Grtz, Susan

2. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

nou ben met de kids bij het c geweest,

martijn weegt nu 8 kil0 410 gram
    jildou weegt nu 14 kilo en 50 gram

jildou moest vandaag ook voor de ogen test, maar daar had ze helemaal geen zin in.
    ze moest op een afstand met 1 oog naar plaatjesa kijken, de cb arts wees 1 aan en jildou moest dan vertellen wat het was, maar dan zei ze: ik weet dat wel. maar ze zei dus neit wat het nu echt was. dus nu moest ze in september weer terug komen voor de ogentest, maar goed wij hebben als ouders ook een bril, dus we zien het allemaal wel.

toen ging ze martijn even bekijken, ze zei dat ze het intressant vond om hem te beluisteren want zo'n hartslag en ritme hoor je neit dagelijks.
    maar goed, ze denk dat martijn wat last heeft van exzeem, en dus zijn eht geen warmtebultjes, dus meot hem nu elke keer lekker vettig insmeren, en dan moeten we het aanzien.
    verder doet ie het goed. zit wel wat met zijn gewicht boven de bovenlijn, maar ja is niet anders.

toen ik erheen fietste en ik er bijna was brak de ketting vamn de fiets eraf, dus kon toen verder lopen, eenmaal klaar bij eht cb heb ik eerst de ketting er maar opgezet, want ja anders had ik helemaal naar huis moeten lopen, is wel te doen maar toch.

toen ik thuis was heb ik de kids op bed gebracht en nu dus eventjes tijd voor mezelf.
    zal even het eten voor vanavond voorbereiden.

fijne dag allemaal.

is het ook leuk (voor diegene die het kan) om een lijst te maken van de gewichten van de kindjes, ben wel benieuwd hoe eht verdeeld is, maar ben zelf niet zo handig daarin.

ohja, martijn is het doorslapen ook weer verleerd, hij krijgt nu rond 7 uur savonds zijn laatste fles maar wordt nu al 2 weken rond de klok van 5 uur smorgens wakker, speentje en water helpen dan niet, bied je hem een fles aan, dan is het goed.

zouden we hem dan nu maar rond 10 uur savonds een fles aan meoten bieden, of gewoon zo blijven doorgaan en afwachten.
    (had het anders wel op het cb gevraagd, maar die vertellen weer dingen die ik eigenlijks helemaal niet meer wil horen, ze davht mat martijn nu al op 3 flessen zat, zei nee op 4 verder vertelde ze er niks over.

dacht zelf om hem misschien na het warm eten nog zo'n 90 cc flesvoeding aan te bieden, en dan zo rond de klok van 8 - 9 uur nog een volle fles met nutrix.

wie o wie weet iets.

anita

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, zoo Martijn groeit goed zeg!
    Was je met Martijn en Jildou samen op de fiets geweest? Zit Martijn al in het kinderzitje dan??
    Ik geloof dat in de feb09-club een topic is dat de gewichten bijhoudt. Maar het is misschien wel leuk en overzichtelijk om ze allemaal in één grafiek te zetten. Wil ik wel doen hoor!

Suske, idd lekker handig geregeld dan. Je vrouw heeft dus wel het gezag gekregen (en Silje dus ook erkent neem ik aan?), maar ze is daarmee niet de ouder... Vreemd.
    Silje is dus ook niet erg geinteresseerd in rollen. Grappig hoe je dat weer omschrijft.
    Vera ook niet hoor. Vandaag heeft ze wel 5x achter elkaar de dop van een pak sap afgedraaid :D :( Ik was helemaal verbaasd. Zo kan ieder kindje weer wat!

5. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Enna, leuke foto's!!! Wat een rare opmerking..... Alsof het iedereen zo maar lukt om bv te geven....

Suske, balen dat jullie dan weer tegen zo'n bureaucratische muur aanlopen.... zal wel frustrerend zijn.

Anita, weer goed gegroeid die kleintjes van jou!!
    Kan me voorstellen dat die ogentest lastig is. Levy had er ook niet zo veel zin in, maar die is er gelukkig doorheen gekomen. Hij moet alleen in augustus weer terug omdat ze hem te klein vinden......

Zo net de nieuwe laptop maar even vooruit besteld. Ze gaan hem vast klaarmaken en dan breng ik straks de oude laptop (als de harde schijf niet ook gecrasht is, hopelijk alleen het moederbord) en de router en dan installeren ze hem helemaal. Dan is het morgenmiddag als ik hem kan halen echt plug en play :)

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ben vanmorgen weer ongi geworden en doet zoooo zeer:(:( snap echt niet dat dat elke maand moet....

7. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nou meiden ik ben der dus wat minder omdat mijn laptop geen internet meer heeft...\roy is het nu aan het 'repareren'en ik hoor aardig wat vloekjes hihihi

gister zijn we bij CB geweest voor de 3e prikjes en meneertje koning woog 6185gram en was 64 1/2 cm
    hij deed het super de eerste prik keek ie heel boos en de 2e prik begon ie te grommen en kroop na de prik helemaal in me weg!!!
    dat grommen is zo apart iedereen ligt dubbel als ze hem horen grommen

morgen moet ik verplicht van roy naar de dokter voor de derde keer voor het duizelen in me hoofd... ga even bijlezen

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    weet niet meer wie het vroeg maar mijn zusje is 24 jaar oud

vaam ik kan je niet anders dan groot gelijk geven meid wat een eikel zeg!!! dat ie nu alsnog gaat lopen klagen en vervelend doen

en we hebben vanmorgen een buggy gekocht!!! een van koelstra en zo'n fietsbeugel (40euro) erbij dan gaan we saampies op de fiets naar de kinderboerderij!!!

vanmorgen weer luiers wezen inslaan!!! zaten weer kortingsbonnen bij zo'n boekje van lekkerleven... zijn der nog mensen die er niets mee doen toevallig???

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Suske, wat een gedoe zeg, je had idd beter hetero kunnen worden :D (erg grappig hoe je dat opschrijft!). We lijken hier wel zo vooruitstrevend en geëmancipeerd, maar dat valt in de praktijk dus reuze tegen!

@ Iggy, sterkte met je duizelingen!
    Wat is lekkerleven?

@ Daffie, succes met je ongi... ik ben even vergeten hoe dat ook alweer was, haha.. Ben gewoon ruim een jaar niet ongi geweest, best maf eigenlijk!

@ Maka, zo'n grafiek is idd wel leuk! Als jij dat zou willen doen, graag! :D.. dat iedere baby een eigen lijntje heeft ofzo? Is wel lastig te realiseren denk ik?!

10. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Wat een weertje weer he... het is echt alles of niks. Vorige week te warm om eropuit te gaan en nu weer te nat :p

Ik heb eigenlijk niks bijzonders te melden :D Beetje saai vandaag eigenlijk...

@Noppie: Ik heb ook weer regelmatig hoofdpijn. Tijdens de zwangerschap heb ik er eigenlijk geen last van gehad. Ik krijg het ook vaak van computeren/tv kijken. Misschien moet ik mijn ogen eens na laten kijken want daar kan het natuurlijk ook van komen.

@Eppie: Fijn dat jullie een mooie dag hebben gehad. Ik kan me voorstellen dat je dan 's avonds helemaal kapot bent.

@Mieke: Ik had het dus van een ander forum maar daar zijn ze nogal eh...bv-minded. Een beetje bv-maffia. Sommigen noemen het daar ook het witte goud ;) Die drinken het liever op of bakken er pannekoeken mee dan dat ze het weg gooien. Nou....dan giet ik het toch echt liever door de gootsteen :p
    Het fijne aan zo'n stuur is ook dat je je fiets zo gauw Boaz achterop kan zitten gewoon weer om kan bouwen met je normale stuur.
    Hoe was het wenuurtje?

@Angela: Beterschap met je tand!

@Maka: Dat van dat tussendoortje klinkt wel bekend. Volgens mij ziet Morris het ook zo. Ondertussen zit er zoveel tijd tussen de voedingen dat ik eigenlijk nooit meer hoef te kolven. Ik ben toch nooit langer weg. Morris drinkt ook niet zo goed uit het flesje. Misschien juist reden om het vaker te proberen...mja... ik heb zo'n hekel aan kolven :p
    En die 6 voedingen overdag zou idd fijner zijn maar ik zie dat Vera er gisteren gewoon 6 overdag heeft gedronken en dan ook nog 2 's nachts. Dat is natuurlijk ook niet de bedoeling ;)
    Morris slaapt wel iets beter, maar hij komt meestal vroeg in de nacht nog voor een voeding. Eigenlijk best vreemd. Overdag is het netjes om de 4 uur. Gisteravond heb ik hem om 22.30 wakker gemaakt voor een laatste voeding maar nog voor 2 uur was hij er alweer en wilde echt eten. Daarna gelukkig tot 7.30 geslapen (hij werd wel 2 keer wakker maar viel snel zelf weer in slaap). Het is dus nog niet ideaal maar al veel beter dan een tijdje terug.

@Axioma: Ik ben niet meer naar de markt geweest. Ik wil nu graag een ringsling maken en kwam erachter dat RingSlingShop - Welkom in het dorp van mijn ouders zit. Ik had verzonnen dat ik mijn bestelling dan wel daar op kon gaan halen zodat ik de verzendkosten uit zou sparen maar helaas was dat niet mogelijk. Beetje jammer want als ik iets in mijn hoofd haal wil ik het altijd zo snel mogelijk (slechte eigenschap :D)
    Ben jij wel geslaagd?

@Daffie: Ah ik ben dus niet de enige waar nog kraamvisite komt. Vreemd hoor, ze zijn al bijna een half jaar en dan sta je ineens weer beschuit met muisjes te smeren...

@Enna: Schattig hoor, zo in de tummytub! En dat is ook niet aardig van Katie, bij oma heel vrolijk doen en dan de volgende dag bij jou chagrijnen ;)
    En die opmerking :$ Nouja zeg! Hoe haalt ze het in haar hoofd om iemand zo te veroordelen. Goed dat je er iets van gezegd hebt! Hoe reageerde ze daar op?

@Suske: Wel stom hoor, dat je dus wel kunt trouwen (dat is natuurlijk niet stom :p) Maar dat dan blijkbaar de regels toch weer net anders zijn als bij een heterostel. Vreemd dat je dan nog door zo'n adoptieprocedure moet. Alsof ze even 'vergeten' zijn dat homoseksuele stellen ook kinderen willen.

@Anita: Hoe neem jij Martijn mee op de fiets dan? Of heb je ook zo'n maxicosiding? Wel een flinkerd heb je hoor ;) Ik weet verder niks van fv dus kan je geen advies geven.

@Iggy: Jij ook al op de fiets met Levi? Of is dat alvast voor over een paar maanden?

@Groeigrafiek: Dat is wel een goed idee!

11. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee nu nog niet hoor, dat zijn voorbereidingen hihihi

12. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

hahaha, ja moest vanmorgen nog even beschuit en een pakje muisjes gaan halen.... Wel leuk dat we nu weer kado'tjes krijgen :D Vanmiddag weer een erg leuk jurkje van H&M en een shirtje gehad.

13. Zeilboot

ik heb martijn mee in de fietskar, hierin kan ik de maxi-cosi vervoeren. erg makkelijk.

wist helemaal niet dat we ook iets bij clubs hadden, nou ja vond het wel leuk om de kindjes met elkaar te vergelijken.

martijn is in 1 keer erg gegroeid in gewicht, maar zeiden ze verder niks van.

fijne avond.

anita

14. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Mieke: ik snap wel dat je geen nee hebt kunnen zeggen tegen dat overheerlijke suikerbrood:p! Ik weet dus niet of de handvaten van de Titanium buggy in hoogte verstelbaar zijn! Anders zou je eens ff Titanium breeze kunnen googlen!
    Wat een stoere reclame, die van Evian!

@Leintje::$dat Mik zoveel poept zeg! Kan me indenken dat ie daarom last heeft van luieruitslag!

@Angela: dan maar hopen dat je snel een nieuwe laptop hebt. Heel naar dat de tandpijn ook nog niet over is bij je!
    Een applaus omdat Dani nu zo lekker kan rollen!

@Maka: sohee, jij had gisteren wel een pittige dag achter de rug met BV geven.

@Axioma: heerlijk gefreubeld vandaag?

@Daffie: kan me goed indenken dat je niet altijd op de visite meer zit te wachten en gewoon lekker tijdje met jullie drieën wil.
    Wij hadden vandaag zo'n lekkere drukke dag op het werk. Om 11:30 gingen we eindelijk eens koffie drinken!
    Dat ongesteld moeten worden snap ik ook niet hoor:x.

@familieveenstra: lijkt me wel heel apart om dan foto's van een dood babytje te zien?! Oh en Jildou die door de geit in haar vingers gebeten is! Je beide kids zijn goedgekeurd op het CB dus. En dat Jildou dan het plaatje niet wilde benoemen:)!

@Married: wel vervelend dat je nog steeds angstig bent om in de auto te stappen!

@Sofie: kan je niet helpen met die kindertafel!

@Enna: :DDirk Scheele (leuke naam:p), maaruh daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Schattig dat Katie zo lekker kan spetteren als ze in de tummytub zit!
    Mooie foto's hoor.
    Iedere moeder maakt zelf de keuze over wat voor soort voeding ze willen geven. Wie is zij om daar zo'n opmerking over te maken. Goed dat je dat ook gezegd hebt hoor.

@Suske: wat een gedoe meid en dat gaat je nog een hoop geld kosten. Ik vind het gewoon belachelijk hoor. Jullie zijn toch getrouwd?
    Haha :(, waarom ben je toch geen hetero geworden!? Foei dat je je dat afvraagd hoor:p?!
    Nou Yannique kan nog geen zin brabbelen hoor!

@Iggy: nou dan is Levi ook goed gegroeid dan! Ook wel even fijn dat je toch naar de HA ivm die duizeligheid hoor.
    Wij hebben hier ook een grommend meisje hoor.

@Kuona: zijn er echt mensen die van BV pannenkoeken bakken?! Daar had ik toch niet aan moeten denken hoor.

Zo ben weer bijgelezen voor vandaag. Het was echt een drukke dag vandaag op het werk. We hebben gegeten, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Ben dus echt wel moe en laat het hier nu ook even bij.

X Esther

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben er nog hoor ;) maar weer een drukke dag qua werk en Boaz.
    Wen uurtje was eigenlijk best leuk! 2 leuke meiden die daar de kindjes verzorgen en vermaken en vonden Boaz natuurlijk hartstikke leuk, ook omdat er dan weer een baby bij komt... het is een gemengde (verticale) groep van 0 - ruim 2 jaar.
    Ze hebben even met hem geknuffelend, op het speelkleed gelegd en in het schommel bedje is hij in slaap gevallen.
    Uurtje was zo om. Tussentijds wat dingen besproken en gevraagd en ze vinden het zooo jammer dat hij maar zo kort blijft. Kreeg al gelijk spijt dat we die 2 dagen weer opgezegd hebben. Het onweerde en regende echt heel hard, dus vriendlief even opgebeld of hij mij kwam halen (hij was nog thuis). Maar goed toen hij kwam was het al minder en hij had een plu mee, dus ben toch maar lopend naar huis gegaan, kon hij gelijk door naar zijn klanten.
    Heb thuis gelijk een mail gestuurd naar klantenrelaties van het KDV om Boaz toch maar weer op de hele dagopvang wachtlijst terug te plaatsen, je weet maar nooit voor de toekomst. En waarschijnlijk krijg ik toch wel meer werk doordat een collega-vriend stop en ik klanten van hem overneem en daar begon ik vandaag al mee, dus vandaar druk met werk.

Mijn moeder is weer thuis gekomen vandaag en de diagnose blijft migraine in de erge vorm. Ze klonk iig weer een stuk beter gelukkig en we zijn eigenlijk wel blij dat het niet iets anders is, dit is ook geen pretje maar beter dan een andere diagnose die misschien veel erger zou zijn geweest.

Zo even reageren voor wat ik nog weet. :)

Enna, met mijn vader gaat het ook weer goed. Vind hem er eigenlijk beter uitgekomen zo na zijn longontsteking, gek wel eigenlijk.

Angela, balen van je laptop zeg! En sterkte nog met je tandpijn, loop je nu ook al weer een paar weken mee he.

Married, hoe is het vandaag gegaan thuis met Thije?
    Hmm, ik was in geen 6 jaar ongi geweest en nu tijdens en na de zwangerschap denk ik voorlopig ook niet door de mirena.

Anita, wat een pech met de fiets zeg. Hopelijk heb je het droog kunnen houden. En wat is martijn goed gegroeid zeg!

Daffie, vervelend dat je ongi zo'n pijn doet zeg! bah.

Enna, wat een ontzettend leuke foto's van Katie zeg... past ze nog in de tummytub?? hihi ze lijkt er een beetje ingepropt te zitten ;)
    En wat een rare opmerking zeg over bv en kv, nou ja lekker laten zo. Sommige mensen..... :(

Esther, ik heb hier een topic gevonden die over deze buggy gaat en daar mijn vragen gesteld.
    Voor de geinteresseerden http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/150835-titanium-breeze-snooze.html#post5038686

Susan, hihi ik had dat idd ergens gelezen dat dat nog niet zo simpel was, ouderlijk gezag wel, maar dat andere nog niet. Eigenlijk wel raar toch? Ik hoor ook wel aan de manier van geluid maken door Boaz hoe en wat, grappig he.

Kuona, ben je nu niet een beetje draagdoek-verslaafd aan het worden :p;):D of wil je deze ook gaan namaken?

Maka, leuk zo'n gezamelijke groeigrafiek.
    Hmmm, een regeldagje voor Vera, gelukkig vind je het niet erg ;)

Zo hier laat ik het even bij voor nu, tot later weer.

16. Zeilboot

die vrouw van het cb vroeg of martijn nu al 3 flessen zit, vond het een beetje een vreemde vraag,

zijn er hier al mama's die al 3 flessen geven.

martijn zijn schema is dit ongeveer:
    7 uur eerste fles van 210/7.
    10 uur fruithapje.
    11 uur fles 180/6
    15 uur fles 180/6
    17,30-18.00 groente hap.
    19.00 laatste fles. 210/7 en 2 maatschepjes nutrix.

ik kom dus uit op 4 flessen van in totaal 780 cc voeding.
    heb er wel eens aan gedacht om hem alle flessen 210 te geven zodat hij overdag goed gevult wordt (kwa hongergevoel) en dan snachts lekker door kan slapen.
    maar wil hem ook neit te veel bieden.

hebben jullie allemaal ongeveer hetzelfde schema??????????

anita

17. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ik had Morris om 19.15 al op bed liggen en ik vond het al zo'n braaf kind. Gisteren lag hij er ook al zo op tijd in en heeft de hele avond geslapen. Natuurlijk werd hij nu om 19.45 alweer wakker :p We hebben hem wel in bed laten liggen maar uiteindelijk had hij toch nog wat honger en na een paar slokjes is hij in slaap gevallen. Hopelijk blijft hij nu lekker slapen.

@Daffie: Ja die cadeautjes zijn dan wel weer leuk ja!

@Eppie: Ja die mensen zijn er. Er zijn zelfs mensen die het gewoon zelf opdrinken. Stel je voor dat je dat witte goud wegspoelt :$ ;)

@Mieke: Fijn dat je nu iig weet dat het een leuk kdv is. Ik weet niet hoe lang je nu op de wachtlijst hebt gestaan maar het is altijd handig voor de toekomst natuurlijk. Ik merk zelf iig dat ik niet echt heel veel doe als Morris wakker is, en dat is hij nogal veel :p
    Ik kan me voorstellen dat jullie blij zijn dat het 'maar' migraine is. Je hoort tegenwoordig zoveel nare verhalen :( En wat fijn dat het met je vader ook weer zo goed gaat!
    Ik ben idd nogal draagdoek verslaafd. Ik ga deze ook zelf maken. Dit is namelijk echt niet veel meer dan een lap stof met een paar ringen. En ik heb voor alle doeken wel een reden om ze aan te schaffen :p (waarschijnlijk net als iedere alcoholist een reden heeft om een biertje te pakken ;)) Een ringsling (die ik nu wil maken) is bijvoorbeeld heel snel om te doen en dus makkelijk voor korte stukjes.

@Anita: Volgens mij heb ik hier nog niemand horen vertellen dat ze nog maar 3 flessen geven, maar ik weet het niet zeker. Ik weet iig dat er een hoop gewoon nog 4 flessen geven hoor. Over hoeveelheden enzo weet ik verder niks.

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Omdat iedereen altijd zegt dat Morris zoveel op zijn vader lijkt heb ik net eens wat babyfoto's van mijn vriend opgezocht en ik kan er gewoon niet meer omheen. Morris lijkt echt sprekend op zijn vader! Ze hebben zelfs dezelfde weerborstel in hun haar (daar is mijn vriend nu niet echt blij mee ;)) Ik heb geprobeerd om een foto te zoeken van Morris die dan weer lijkt op een foto van mijn vriend (niet zulke geweldige foto's maargoed):

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vandaag weer best veel voedingen gehad... En ze valt ook soms in slaap tijdens de voeding en ik wordt zelf ook heel moe. Dat heb ik eigenlijk nog niet eerder zo duidelijk gehad, dat ik zelf ook moe wordt tijdens het voeden.

Mieke, fijn dat het goed beviel op t kdv!
    Gelukkig gaat t alweer wat beter met je moeder en hopelijk is het dan idd migraine.

Daffie, vervelend dat je zo'n pijn heb van je ongi. Maar misschien levert t je nog een (paar) extra kilo('s) eraf op :D!!

Ik zet de groeicurven-grafiek onderaan mijn handtekening. Misschien als jullie nog wat meer data kunnen geven, dan heeft iedereen zijn eigen lijntje. Nu staan er nog wat losse stippen en kaarsrechte strepen:
    Groeicurven Februari 09 Baby's

20. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Grappig :) Ik heb even wat meer data in het statistieken onderwerp gezet.

Deel Deze Pagina