Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    en tóch heeft de echoscopiste een kans gegeven.. beetje vreemd dan... waarom zou ze dat dan in godsnaam gedaan hebben?? dat mag dan toch helemaal niet. bah, word er gewoon een beetje pissig over..

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Goedemorgen meiden

hoe is het hier....

jeetje seyla wat een verdrietig verhaal :( kan daar niet tegen hoor dan begin ik meteen te huilen...

Levi kan gelukkig huilen joehoeeee :) hij wilde gisteren perse niet in de box liggen of alleen in zijn bed en toen zette hij het op een giga krijzen...
    ben helemaal trots en blij...

even een vraagje: levi ligt erg veel bij roy of bij mij en als ie dat dus wil dan laat ie het echt even aan je weten...
    hoe is jullie dagritme?
    is het echt eten en knuffie en daarna weer naar boven slapen in bed? of ook wel eens zoals hier (vaak) op de arm of gezellie benede in de box?

vanavond ga ik maar weer met de pil beginnen...
    roy heeft ook gelijk lekker eerst van levi genieten maar gelukkig heeft ie wel gezegd dat ik geen tienjarenplan hoef te wachten.... hahaha :)
    als levi anderhalf is willen we weer eens kijken of een 2e kindje ons gegund is....
    had nooit van mezelf verwacht dat ik na zo'n zware bevalling het zo snel zou vergeten en toch nog een 2e beebje wil...
    :) :) :) :)

ben helemaal gelukkig....

3. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mamasim, welkom hier, leuk dat je toch besloten hebt om mee te gaan schrijven!

Mireii, wat raar van die echoscopiste.... Iig veel sterkte voor je schoonbroer en zijn vrouw!

4. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    hoi meiden!

Vandaag sinds dagen weer een beetje uitgerust dus weer een beetje bijgelezen, steeds een paar pagina's want aan meer kom er niet echt aan toe....

Herstel c.q. regelmaat
    Hier gaat alles wel redelijk, alhoewel ik nog erg op zoek ben naar wat regelmaat. Heb soms het gevoel dat ik al bijna een maand iedere nacht op stap ben geweest, 'ben er wel maar toch ook niet-gevoel' zeg maar. :(

Affijn, hetzelfde als sommige van jullie zelf al beschrijven, geheugen werkt als een zeef, ben moe en veel sneller geirriteerd dan anders, heb woorden gehad met vriendlief (moet soms echt effe zijn geduld trainen - ik zie er van de buitenkant misschien wel herstelt uit maar zo voel ik me nog niet echt), enz.
    Maar goed, als ik bedenk dat ik vroeger na 2 avonden op stap vaak al brak was (heb altijd al veel slaap nodig gehad en dit was tijdens de hele zwangerschap al mijn huiver hoe dit zou gaan) dan hoef ik niet onzeker te worden over hoe of wat. Het is alleen praktisch zoeken hoe in deze nieuwe situatie ik weer mijn energie wat meer terug krijg. En naast mijn energie, ook nog wat tijd heb voor mezelf. :rolleyes:

Mijn zusje en ouders zijn weer terug naar huis, jammer genoeg, was erg gezellig en ook erg fijn om hen met Devi bezig te doen en natuurlijk fijn dat ze veel uit handen namen.

Probeer nu de laatste voeding over te dragen zodat ik alleen de nacht eruit moet. Evenals het badderen - flesje 's-ochtends. Daarna neem ik het weer over. Maar nu Devi duidelijk langer wakker blijft dan voorheen, afwisselend met wat huilmomentjes, gebroken voedingen (slapen - nee, toch nog honger - nee slapen - nee toch nog honger) en wat meer aandacht, ben ik er toch wel een groot deel van de dag mee zoet. Maar goed, heeft tijd nodig denk ik, en lees ik ook van jullie...

Borstvoeding
    Verder gaat de BV redelijk goed, ben er een stuk gemakkelijker geworden om FV als aanvulling te geven als ik niet genoeg melk zelf heb. Zowel geeft dat wat meer rust voor mezelf als voor Devi en ze accepteert het zonder problemen. Het is hier dus een mengeling van BV - FL - KV en speentje en lijkt allemaal prima te gaan....afkloppen maar

thaise tips ;)
    Inmiddels ook begonnen met verse gember thee, iets wat ze hier drinken om borstvoeding te stimuleren en hoorde vanochtend van onze schoonmaakster dat koude dranken uit den boze zijn, dus ook het gekoeld water laat ik voor wat het is.

Een andere tip die ik trouw opvolg is het dagelijkse likje honing die de kleine krijgt. Alle thaise moeders doen dat hier om het maagdarm stelsel te reinigen, en wellicht de darmkrampjes waar ze soms wat last van begint te krijgen (..tot nu toe heeft wat kronkelen en scheetjes laten de overhand).

Inbakenen
    Ach zo heeft iedere cultuur weer wat anders wat ze adviseren. Grappig is om te lezen dat jullie op het moment erg bezig zijn met inbakenen.
    Hier vanuit het ziekenhuis bakenen ze alle babietjes standaard in en Devi vind het heerlijk! Ze hebben hier alleen een wat andere methode, de armpjes worden in de doek gebogen ingebakend, zodat ze ze nog enigzins kunnen bewegen maar niet in de rondte kunnen zwaaien. Ondanks dat we het nu niet meer altijd gebruiken (ivm warmte overdag), merk ik dat Devi het heerlijk vind als we haar snachts weer als een cocoontje (huh? dat schrijf je vlg mij niet zo :) ) inpakken....

Affijn, weer even een update vanuit hier....

O ja, Dayenne, las over het boek Oei ik groei. Als je overweegt er toch een te kopen, kijk dan even op marktplaats. Er worden er ongelooflijk veel aangeboden voor weinig.. :idea:

Verder ben ik van het meeste wel op de hoogte maar sorry dames, teveel om op te reageren... komt later
    ;)

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    De spruit is er uit lijst:

December 2008:
    09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm
    15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm
    24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm

Januari 2009:
    01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram
    12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram
    15 januari 2009?: Catwoman1985: Jayden Nelsino Don (34w) 2550 gr.
    19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg)
    20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram
    22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm
    26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram
    26 januari 2009: Seyla: Silke Bénine (37wk) 3100 gram - 48 cm
    27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram
    27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm
    27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm
    28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg)
    29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm
    30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram
    31 januari 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram

Februari 2009:
    01 februari 2009: Marijke76: Renske (39wk)
    02 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm
    03 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm
    04 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram
    04 februari 2009: jes1: Tristen (40wk) 3430 gram - 50 cm
    05 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm
    06 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4120 gram
    06 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram
    08 februari 2009: Dinky: Lisanne (41wk3dg) 3900 gram - 52 cm
    09 februari 2009: Angela21: Dani (38wk2dg) 4025 gram
    09 februari 2009: Waxientje: Fianne (Kirsten Sofie Anne) (38w4dg) 3910 gram - 51 cm
    10 februari 2009: Maka123: Vera Jasmijn (40wk5dg) 3720 gram
    10 februari 2009: Caro73: Jort (39wk4dg) 3740 gram
    10 februari 2009: Suske13: Silje (40wk2dg) 3400 gram
    11 februari 2009: Dayenne: Naomi Daya Anna (41wk4dg) 2970 gram - 50 cm
    11 februari 2009: Mama van Stef (Twinkel): Tijs (40wk2dg) 3634 gram - 52 cm
    11 februari 2009: Deesje80: Naomi Marcella (40w4dg) 3380 gram - 50 cm
    11 februari 2009: Mieke8: Boaz Apollo (40wk) 3900 gram - 52 cm
    13 februari 2009: Hummelke Sofie: Lili Rose (40wk2dg) 3140 gram - 48 cm
    13 februari 2009: Kartouche: Nell, 4113 gram - 54 cm
    14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38w4dg) 3094 gram
    14 februari 2009: Eppie25: Yannique (39wk2dg) 3340 gram
    15 februari 2009: Angelicaatje: Jazzlyn Mikayla (41wk) 3810 gram - 52 cm
    15 februari 2009: Noralien: Anne (40wk) xx gram - xx cm
    15 februari 2009: mamasim: Teun (39w6d) 4000 gram - 52 cm
    16 februari 2009: Mirella25: Daniel (40wkn2dg) 3775 gram - 49 cm
    16 februari 2009: Noppie: Ebbie Gail (39wkn4dg) 2880 gram
    17 februari 2009: Golfola: Julian (38wk6dg) 3740 gram
    17 februari 2009: Maatje: Zoey (40wk) 3570 gram - 50 cm
    18 februari 2009: Riannechilly: Fabiënne (40wk4dg) 3040 gram - 48 cm
    18 februari 2009: Chez dre: Samuël (40wk1dg) 3400 gram - 51 cm
    19 februari 2009: Febr21: Devi (39wk5dg) 3440 gram
    19 februari 2009: Axioma: Josanne (41wk1dg) 4210 gram
    19 februari 2009: Jantie: Mikki Fay (40w5d) 3620 gram
    19 februari 2009: Bbelly: Robin (39wk4dg) 3640 gram - 50 cm
    19 februari 2009: Daantje07: Melody (39wk)
    20 februari 2009: Marriedgirl: Thije (39wk5dg) 3980 gram - 52 cm
    21 februari 2009: Tirtilisko: Batuhan (41wk2dg) 3560 gram - 53 cm
    22 februari 2009: Dinkie1982: Sanne (40wk) 3480 gram - 52 cm
    24 februari 2009: Wenniepenny: Ilse (41wk1dg) 4215 gram - 53 cm
    27 februari 2009: Lot22: Jesse Keano (40wk1dg) 3910 gram - 54 cm

Maart 2009:
    3 maart 2009: Loeka: Tess (40wk5dg) 2950 gram - 50 cm
    4 maart 2009: Karina82: Jade (41wk4dg) 3860 gram - 49 cm
    6 maart 2009: Iggylover: Levi (41wk1dg) 3150 gram
    7 maart 2009: Patriessie: Keano (41wk6dg) 3924 gram - 50 cm

Jongens vs meisjes:
    ♂ 27 baby-boys geboren
    ♀ 37 baby-girls geboren

http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/

Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    mamasim, welkom en ik heb je op de lijst toegevoegd!
    En gefeliciteerd met Teun!

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Morning!

feb21, honing? :confused: Dat is hier echt uit den boze om je baby tot 1 jaar (of 2 jaar zelfs?) te geven! Het kan een of andere bacterie bevatten...
    Fijn dat je een goede oplossing hebt gevonden voor de voedingen.

Vera heeft vannacht weer heerlijk doorgeslapen van 12 tot 7!

8. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi Dames!

Jaja, ik ben er ook nog: flink meegelezen, maar niks achtergelaten, aangezien ons meisje in haar "sprong" zit, dus alleen maar huilen en bij mama op de arm.. En eten! Jeetje, wat eet ze veel!

Sorry voor mn ego-berichtje, maar heb even een vraagje: ik wil de kledingkast wat overzichtelijker maken. Dacht aan een klein stickertje op de hanger om aan te geven welke maat het is en dus voor welke periode, maar die kleertjes zijn zo ontzettend verschillend! Soms staat er 6 maanden, terwijl dezelfde lengte bij een ander ding weer 3 maanden zegt! Is er misschien een regel voor? Zijn er afmetingen voor de kleertjes dat ze DAN passen? Onduidelijke vraag zo hè ;) Snappen jullie wat ik bedoel? Ik niet als ik het zo lees :) Of is het echt maar afwachen en passen of ze inderdaad juist zijn voor 2 maanden?

knuff So

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Febr21, wat Maka schrijft over honing wilde ik ook net schrijven.
    Gek is dat toch dat die culturen dan zo verschillen, nou ja eigenlijk niet zo gek natuurlijk.
    Fijn dat het goed gaat en weer wat van je te lezen hier.

Miireii, die echoscopiste had deze uitslag helemaal niet mogen geven, maar had moeten overleggen met hun vk.
    Sterkte voor je zwager en zijn vrouw.

Dayenne, hoe heeft Noami het gedaan vannacht?
    Boaz is zo lief geweest vannacht. We hebben hem om 23.00 in badje gedaan (meestal lig ik op die tijd al op 1 oor). En daarna heb ik hem lekker lui gevoed in bed.
    Hij heeft ook voor het eerst in een slaapzak geslapen en dat ging goed.
    Volgens mij vindt ie dat wel lekker.
    Uiteraard blijft hij nog steeds 2x komen 's nachts.
    Vanmorgen kreeg ik hem haast niet wakker. Moest wel voeden want de schoonmaaksters kwamen al om 8 uur. Hij ligt nu heerlijk in zijn bedje te slapen.
    Hopelijk vandaag overdag een rustigere dag dan gister.

Sofie, ik denk dat dat geen oplossing is om aan te geven voor welke periode de kleertjes zijn.
    Lili kan zo verschillende groei periodes hebben dat je kleertjes in tijd gaan verschuiven... beetje rare zin :(
    Ik zie het nu bij Boaz, die is toch iets groter uitgevallen dan gepland, dus alle maatjes die ik nu heb verschuiven gewoon naar voren aangezien hij nu al in maatje 62 zit ipv nog in 56.
    Wellicht dat het bij Lili natuurlijk anders gaat hoor ;)

Seyla, ik had de website verkeerd geschreven: www.fotostudioenjoy.nl
    Hechtingen waren idd oplosbaar, maar er is echt zo'n plekje wat gewoon nog irritant en vervelend kan doen en opspeelt wanneer ik dus veel bezig ben geweest op een dag.

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden

Manlief is nu met Ferry naar het CB voor zijn 2e prikjes. Zielig hoor, ze doen echt heel veel pijn. Hoop dat hij er niet teveel last van krijgt.

Ik ga zo naar een crematie. De vader van een van mijn beste vriendinnen is vorige week plotseling overleden aan een hartstilstand. De man stond nog volop in het leven (ik denk dat hij 58 was). Ik heb er vroeger vaak gespeeld, gelogeerd en gegeten. Vind het wel heel moeilijk om te gaan, maar kan mijn vriendinnetje niet in de steek laten ;)

Mijn andere vriendinnetje is zondag bevallen van een meisje Sylvie. Dus daar ga ik straks nog even een kraamcadeau voor bestellen.

Ferry heeft trouwens vannacht 5 uur achter elkaar geslapen. Dat is al heel wat! Maar... hij had gisteren tussen de één-na-laatste voeding en de laatste voeding alleen maar gehuild en op zijn fopje lopen zuigen én we hadden hem een schepje meer in zijn flesje gedaan ;) Dus eigenlijk was dit wel het minste waarop ik had gehoopt :)

Mieke: Bedankt voor je tip van de Wijfotoservice! Ik ga zo gelijk bestellen :D Heb zat foto's dus dat komt wel goed.

Sofie: Die kleertjes verschillen hoor, en dat blijft zo. Niet elk kind is even zwaar en lang als ze 2 maanden oud zijn. Ik weet wel uit mijn hoofd wat hij past en niet past. En de iets grotere kleertjes was ik steeds en hang ik al in zijn kast als hij nog in de maat ervoor zit. Ze kunnen namelijk enkele milimeters groeien in 1 nacht! Dus wat vandaag goed zit, kan morgen al te strak zijn ;)
    Sprongen zijn leuk he? :rolleyes: Probeer me er maar aan vast te houden dat ze ook weer over gaan. :)

Mamasim: welkom hier, en gefeliciteerd met Teun :D Natuurlijk mag je meeschrijven, gezellig juist!

Miireii: Wat rottig dat die echoscopiste al een uitslag heeft gegeven die waarschijnlijk niet eens juist is. Heel veel sterkte voor je zwager en vriendin.

Iggy: gefeliciteerd met het huilen van Levi :) Wij hebben vooral in het begin dat Ferry thuis was hem veel op de arm laten slapen, maar al gauw kwamen we er achter dat hij dan minder uitrust als dat hij in zijn bedje slaapt. Dus nu doen we dat nog maar af en toe. En dan slaapt hij eigenlijk alleen bij papa op de buik ;)

Seyla: Wat lekker dat Bénine zo heerlijk heeft geslapen! Kom je zelf ook een beetje tot rust he?

Feb: Leuk weer van je te horen! Gelukkig gaat alles goed met jullie en kunnen jullie ook heerlijk genieten. ;) Jammer dat je ouders en zusje weer terug naar huis zijn. Je zult ze wel missen.
    Ik herken je gevoel van iedere nacht op stap gaan... Ik heb mijn slaap ook altijd erg hard nodig dus moet echt wennen aan deze omstandigheden.

Maka: ohhh Vera ook al zo'n doorslaper! Wat fijn voor je zeg! ben stiekem jaloers hihi

11. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    Goeiemorgen meiden!
    Jaaaaaaa hoor, heb ik net een verhaal getypt, word ik eruit gegooid, GRR. Zal zo ff op iedereen reageren, moet zoveel bijlezen sinds gisteren!

Ff ego:
    Gisteren naar het CB geweest, Naomi weegt nu 4250 gr en is 52 cm lang, dus het gaat hartstikke goed! Lang leve de BV! Wil wel vanaf morgen es proberen te gaan kolven, ben benieuwd of dat gaat lukken. Vannacht ook weer een redelijk goede nacht gehad. Gisteren was ze zo ontzettend lief, ze huilde amper, sliep veel, heeeeeeeeerlijk! Gisteravond heb ik ze maar wakker gemaakt om half 12 voor de voeding, toen kwam ze rond half 4 en half 7. Net als anders, dus er schijnt toch een soort ritme in te zitten. Nu ligt ze ook te slapen, maar denk dat ze zo wel zal komen. Ze was klaarwakker vanmorgen, dus ff in de box gelegd.

@Mamasim, welkom hier! En gefeliciteerd met Teun! Gezellig dat je hier mee komt kletsen!

@Maka, wat heerlijk dat Vera zo doorslaapt! Hier dan dat nog niet (op een enkele nacht na), maar er zit toch wel een ritme in, gelukkig!

@Miireii, jeetje, wat heftig ... hoop dat alles goed is. Sterkte ermee!

@Uk, sterkte bij de crematie. Zal wel heftig wezen ... Ben benieuwd hoe Ferry op de prikjes reageert.

Nou meiden, ik probeer later nog wel te reageren op de rest, ga even bij Naomi kijken!

12. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden

Simone: welkom gezellig dat je mee komt kletsen nog gefeliciteerd met Teun.

Sofie: ik heb de kleertje op elkaar gelegd en toen van groot naar klein gehangen, af en toe pas ik het gene wat voor aan hangt even om te kijken of hij het al aan kan. Maar inderdaad van de maten klopt niets.

Feb: leuk weer iets van je te horen.

Uk; sterkte bij de begrafenis en gefeliciteerd met je andere vriendin.
    Meestal hebben ze geen last van de prikjes, vaak slapen ze wat meer.

Nu 1 dag de koemelk vrij voeding gebruikt en het lijkt te werken de pukkeltjes zijn lang niet zo rood meer en hij heeft minder krampjes, wel is hij nu erg hongerig waarschijnlijk dronk hij niet zo veel omdat hij zich er niet goed door voelde. Voed hem nu dus weer om de 3 uur 120 cc. Zal de volgende voeding wat meer geven kijken of hij dit op kan.

Ga straks gezellig even langs mijn werk, met Fuad.

Groetjes Martine

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Meiden, ik heb net een afspraak gemaakt voor Ferry bij de osteopaat. Ik lees daar zoveel dingen over, dat ik het de moeite waard vind om te proberen. Hij heeft me duidelijk uitgelegd hoe en wat en hij denkt Ferry te kunnen helpen met zijn schedel (voorkeurshouding) en darmkrampjes. Volgende week maandag gaan we er heen, ik ben heel benieuwd.
    Ik heb ook aan hem gevraagd of het de fysiotherapie niet in de weg staat, en hij zei dat ze elkaar juist goed zouden kunnen aanvullen.

14. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mieke levi was 50 cm bij zijn geboorte dat staat nog niet op het lijstje :(

15. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Angela: thanx voor je reactie over het mutsje.

@Mieke: als ik nog tips krijg wat betreft kolven, zal ik ze hier zeker even plaatsen :D !
    Ik mag iom de fysio (ben daar dus gisteren weer geweest) weer beginnen met het opbouwen met sporten. Maar ze wilde wel eerst zien hoe het met mijn buikspieren was en die waren al weer heel ver gesloten, dus vandaar dat ik weer rustig mag beginnen.

Heb je geen oppas voor Boaz dan, als je weer aan het werk bent?

@Dayenne: ik zou het niet weten wat betreft je rolgordijn.
    Yannique wordt altijd lekker loom als ze in bad is geweest. Misschien kun je haar badderen met dat van Zwitsal met lavendel ofzo (als je haar 's avonds in bad wil doen he?)?

@Dinkie: ik blijf me altijd een beetje Vanessa ;) voelen na het voeden. Ze zeggen dat als vraag en aanbod qua melk straks goed op elkaar zijn afgestemd, het wel minder moet worden.

@Miireii: het hoeft niet persé te zijn dat ze een kindje met Down krijgen hoor. Maar er zullen denk ik wel extra onderzoeken moeten gebeuren. Daar schrik je van en natuurlijk gun je hun ook een gezond kindje.

@Mamasim: welkom hier hoor. Tuurlijk is er nog plaats voor jou hier! Nog gefeliciteerd met jullie zoon Teun.
    Heel vervelend dat je nu nog last hebt van bekkeninstabiliteit. Heb ik tijdens de zwangerschap ook gehad, maar na de bevalling was het over. Hoop dat de fysio snel tijd heeft voor je.

@Seyla: hmmm klinkt lekker zoals jij je witlof hebt gegeten?!
    Jeetje dat zo'n kindje dan wordt 'weggehaald' en dan nog voor zijn leven ligt te vechten. Echt heftig!

@Iggy: wij hebben in het begin Yannique veel beneden gehad, maar dan werd ze helemaal onrustig van de oververmoeidheid en kon ze niet slapen. Vandaar dat nu: wakker- voeden- spelen/ knuffelen en bij het eerste gaapje leg ik haar weer in bed. Ook om voor haar een regelmaat te creeëren. Vond dat in het begin best moeilijk, maar het helpt haar wel dat ze rustiger is.

@Febr: :D: volgens mij hebben we de afgelopen week allemaal even mot met onze mannetjes gehad! Ja, je moet erg je ritme vinden he?

@Maka: lekkere nacht heeft Vera gehad (en jij dus ook ;))?

@Sofie: sommige kleertjes van een maat vallen juist groot of heel klein uit, dus dat is dan toch een kwestie van passen, denk ik!

@Uk: sterkte met de crematie en Ferry zijn prikjes!

@Deesje: mooi dat alles goed was bij het CB!

@martine: wat goed dat de koemelk vrije voeding lijkt te helpen!

Zo wat is het weer een lekker weertje buiten. Ga zo maar even met mijn meisje lopen en tegelijk even wat boodschapjes doen.
    Heb het idee dat het inbakeren wel helpt. Heb haar daarstraks na het eten weggelegd en ze heeft niet eens gehuild. Volgens mij slaapt ze dus.

Tot straks.

X Esther

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Iggy; hier was Myrthe (net als bij Eppie) de eerste weken ook veel beneden en sliep ze in onze armen of op onze buik. Hier rustte ze echter niet genoeg vanuit en op een gegeven moment was ze oververmoeid.
    Nu dus rust en regelmaat en het werpt wel zijn vruchten af.
    Het is wakker worden, luier verschonen, flesje geven, even spelen of in de box en bij de eerste gaap of huiltjes weer terug in bed. Meestal duurt het bij elkaar dan 45-60 minuten dat ze wakker is. Dan jengelt ze een minuut of 5 a 10 in haar wiegje en daarna valt ze heerlijk in slaap.

Eppie; fijn dat het inbakeren en de rust lijkt te helpen :D Raak je zelf ook weer wat uitgeruster door!

Net even een afspraak gemaakt bij de HA, want de uitslag in haar gezichtje en nekje/borstje willen maar niet helemaal wegtrekken. Kunnen morgenochtend langskomen...Dacht eerst steeds aan warmteuitslag, maar ben er nu niet meer zo zeker van.

Daffie

17. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    Hoi allemaal,

Feb21, wilde ook nog even aanvullen over de honing...daar kan dus een bacterie in zitten die gevaarlijk is voor kleine beebjes...vanaf 1 jaar mogen kindjes het hier hebben.

Vanochtend zijn we met Mik naar de osteopaat geweest. Hij voelde in zijn nekje (aan de kant van de vacuum) een stijve spier. Deze heeft een klein tikje gehad, waardoor deze ontspant. Hierdoor komen de wervels op de juiste plek. Ben benieuwd of het wat doet voor de kleine man...

Liefs, Leintje

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh Leintje, dat is ook toevallig, ik post net dat ik maandag een afspraak heb voor Ferry bij de osteopaat. Ik hoop dat het gaat helpen.

Ferry is net terug van het CB! Ze zijn helemaal gek op Ferry! Echt leuke mensen en helemaal niet bemoeiziek zoals je wel vaak hoort. Jammer hoor, want ons beeld was van te voren al helemaal negatief, terwijl het helemaal niet zo blijkt te zijn ;)
    Ferry is sinds donderdag alweer 300 gram gegroeid! :confused: Ze vonden hem echt een kanjer! Ze hadden niet verwacht dat hij al zo goed zijn hoofdje omhoog kon houden. Hij tilde hem op en keek links en rechts, haar mond viel open zei mijn man :)
    Leuk hoor, daar word je toch wel even een trotse mama van!
    Hij huilde maar 1 huiltje en toen was het alweer over van de prikjes :D Toen hij uit de kamer kwam vroeg de afsprakenmaakster waarom hij niet huilde :)
    Gelukkig heeft hij dus van het prikje niet veel last gehad. ;)

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Uk, Ferry is gewoon echt een grote jongen. 1 huiltje wat goed zeg.
    Ik hoop heel erg dat de behandeling bij de osteopaat dan gaat werken voor Ferry. Ben wel benieuwd eigenlijk, want Boaz heeft ook een sterkte voorkeurshouding met zijn koppie.

Iggy, zal het aanpassen.

Leintje, wat heeft de osteopaat bij Mik gedaan dan met dat tikje?

Esther, nee (nog) geen oppas. Eind juli komen er waarschijnlijk weer plekjes vrij op het KDV, hoop dat ik dan aan de beurt ben. Boaz gaat dan 2 ochtenden daar naar toe.
    En mijn ouders willen 1 dagje oppassen. Waarschijnlijk komen ze van de week al een keertje. Nemen ze hem mee en gaan ze naar het tuincentrum. Heb ik even mijn handen vrij.
    En mijn schoonmoeder staat ook voor me klaar hoor.

Martine, wat fijn dat je gelijk al resultaat van de nieuwe voeding ziet bij Fuad.

deesje, Naomi is dus ook goed gegroeid zeg, onze beepjes zijn allemaal echt kanjers.

Ik heb net van mijn kanjers een echte gemeende glimlach gekregen, oh wat smelt je dan zeg! :D
    Hij ligt nu zoet in de box te slapen dus daar ga ik weer gebruik van maken, aan het werk dus.

20. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    De osteopaat heeft een soort baby-hamertje dat geeft een klein tikje tegen de spier. Dit moet de spier doen ontspannen, waardoor de wervels op zijn plek staan. Ik ben benieuwd...hij heeft wel net zijn hele fles leeggedronken zonder te morsen...(of zou het toeval zijn?)

Uk, wat knap van Ferry! Wat een kanjer is het toch!

Liefs, Leintje

Deel Deze Pagina