Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuona, ja getver! Ik las idd ook zoiets op borstvoeding.com. Een foto van een kindje dat pannenkoeken aan het eten is. En daar staat dan bij dat ze van mamamelk gemaakt zijn en dat zijn mama ook lekker meesmikkelt!! Nou ja, gaat wel erg ver hoor.
    Het witte goud, proest. Ze moeten er geen secte van gaan maken hoor.

Morris lijkt idd als 2 druppels water op zijn papa!
    Mijn vriend zei laatst ook, "als ik naar Vera kijk, zie ik mezelf!" The miracle of life, mooi hoor :).

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Ja haha bizar he. Ik moet er ook echt niet aan denken! Pannekoeken bakken voor de familie en dan later zeggen: Ja goed he, en dat allemaal van mijn witte goud :D

Ja het is bijna eng om naar die foto's van mijn vriend te kijken. Ik zit dan echt te denken: Wat doet mijn kind daar in die 80's outfit?

3. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Anita, 180/6 geeft natuurlijk uiteindelijk 200cc voeding.
    Tel je dan 180 of 200?? Ik tel dan altijd de hoeveelheid wat het uiteindelijk wordt namelijk.
    Enne 3 voedingen nu al, nee toch?
    Ik zit gemiddeld nu op 4-5 flessen, de laatste fles een papfles.

Maka, leuk zeg die curve zoals je het hebt gemaakt met die kleurtjes.
    Hihi en Boaz bovenaan... in mijn onderschrift staan zijn groei gegevens. We kunnen er ook eentje maken van het gewicht ;)

He get, nee hoor... ik vond het al vreemd om zelf te proeven van mijn eigen mellekie! Heb het uiteindelijk pas op het eind gedaan, want ik wilde het toch wel weten voordat ik stopte. Het is veel zoeter dan kv, dat vind ik maar vies smaken. Kan me gewoon bijna niet voorstellen waarom die baby's dat nou zo lekker vinden, hihi.

Maar pannenkoeken bakken of wat dan ook... nee dat gaat me echt iets te ver hoor! Getver. :$

Kuona, hihi vind het wel grappig hoor, jij en draagdoeken!

Tja mijn ouders zijn een beetje aan het kwakkelen de laatste tijd, soms is dat wel schrikken en wordt je er weer van bewust dat ze echt een jaartje ouder worden. Migraine is niet fijn, maar ik ben toch wel 'blij'met deze uitkomst hoor.

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mieke: nou, die zorgen zijn helaas niet meer onbewust te noemen, maar geheeeeel bewust aanwezig. Ik moet het echt zien los te laten: me niet alles zo aantrekken en zo verantwoordelijk en tegelijkertijd onzeker over alles voelen, want dan wordt het nooit nergens wat... Moeilijk hoor, zit echt in mijn persoonlijkheid namelijk...
    Misschien een schrale troost, maar hier ook *slappe-hang-tiet-smilie* (hihihihi).

@ Leintje: oei, 6-7 keer per dag poepen lijkt me niet goed nee. Ben benieuwd of de nieuwe voeding zal helpen.

@ Angela: he wat naar van je tandpijn. Met mijn gebit is het ook een *gebit-zonder-einde*smilie. Naar he, sterkte hoor. Ik hoop dat je gauw een mooie nieuwe laptop hebt. Ik heb ook een heel oud traag beestje.

@ Axioma: ben t ff kwijt, maar euh, hoe ouderwets is jullie rollenpatroon dan? Werk jij buiten de deur of niet? Ben t ff helemaal kwijt sorry. Ik zou ook best gewoon thuis willen zijn (en lekker mijn werk vermijden, hihihihi).

@ Anita: kan me voorstellen dat Jildou geen zin meer had om die geit te voeren nee., hihihi, 'never bite the hand that feeds you', zouden ze in Engeland zeggen.

@ Married: ah, jij ook wat meer moeite met rijden. Heb ik ook sinds ik mijn ongeluk een paar jaar geleden had (auto total loss op de A12 en het was mijn fout), terwijl ik wel direct de volgende dag weer ben gaan rijden. Hmm, jij hebt dus ook periodes met spanningshoofdpijn gekent. Balen is dat he? Doet me goed om te horen dat jij er vanaf bent, wie weet dat ik er ook ooit nog van af kom. Stomme zenuwen ook.

@ Enna: wat een goeiige foto van Katie in de tummytub. Wat een lullige opmerking op die verjaardag zeg. Wat kunnen mensen toch makkelijk veroordelend zijn he?

@ Suske: tjee, wat een maffe opstakels kom je dan nog steeds tegen he? Wij moeten juist weer van alles regelen omdat we niet getrouwd zijn (helaas wat mij betreft), maar dat kost dan weer niet 1500 euro. Belachelijk eigenlijk!
    Goh, jij dus ook van die spanningshoofdpijnen. Voor mij was het tijdens de zwangerschap juist veel beter, bijna geen hoofdpijn gehad. Maar hormonen hebben er dus wel degelijk invloed op. Bij mij helpt alleen om het 'eruit' te slapen. Als het er 1x is krijg het er niet meer uit door te sporten ofzo. Lastig he?
    Whahahahah, 'koetsiekoetsen', dit werkwoord moet accuut worden opgenomen in de Dikke van Dale!

@ Kuona: hmm, jij ook een hoofdpijnklantje. Ik zou zeker even mijn ogen laten kijken. Ik doe juist zoveel mogelijk mijn bril af, hoe meer ik hem op heb hoe meer last lijkt het wel.
    Goh, wat lijkt Morris veel op zijn vader ja. Bijzonder he?

@ Mieke: fijn dat het wennen van Boaz zo goed ging. Fjoe, gelukkig is het migraine bij je moeder, maar wel heftig dat het zooooo ernstig is zeg. Krijgt ze nu iets van speciale pijnstillers ofzo?

@ Maka: hihihi, pannenkoeken van moedermelk. Er zijn grenzen ja, nou ja, ieder z'n ding. Lastig dat Vera nu zoveel voedingen vraagt.

Nou, hier loopt het echt niet op rolletjes met die 4 voedingen hoor. Het lukt ons echt niet goed om 4 uur tussen de voedingen te krijgen. Alleen de gastouder lukt het, maar daar heeft Ebbie kennelijk zoveel te zien dat ze vergeet om om een flesje te mekkeren. Vandaag ging het dus zo:
    06.55 240/8, waarvan ze dan weer 60 cc liet staan
    10.15 210/7
    14.00 210/7
    17.00 180/6

Ze krijgt zo meteen nog een klein mini-flesje denk ik, anders red ze het niet vannacht. Wij gaan volgende week beginnen met fruithapjes. Dan gaan we het hopelijk beter redden, zodat ze regelmatiger op die 18.30 ofzo een laatste flesje krijgt. Het wisselt gewoon nog een beetje. Maar ik vind 4 voedingen ook wel weinig als ze verder nog niks krijgt, in de zin van: wij drinken toch ook veel vaker overdag?

5. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden

Heb ik weer een kindje bij me op de groep had vorige week 6e ziekte, zit ik vandaag ook ineens onder de rode vlekken, het verklaart wel waarom ik vorige week ineens een dag koorts had, heb nu dus ook de 6e ziekte, is gelukkig heel onschuldig.

Noppie: handig dat je buurman je veel heeft kunnen vertellen, lijkt me ook wel een gedoe met een kleintje naar het strand.

Mieke: hoe is het met je moeder? Lees net dat ze weer thuis is,
    Leuk dat het KDV zo leuk was, en lastig om de keus dan te maken of je hem wel of niet weer opgeeft he, mijn man heeft nu ook geen werk we hadden toch de keus gemaakt de plek te houden maar goed ook want nu moet hij telkens naar cursus

Miiriie: goed van Soraya, leuk filmpje, Fuad draait nu ook de hele dag door op zijn buik, of rondje door de box.

Enna: wat een schattige foto, dat ze daar nog in past denk niet dat Fuad er nog in zou passen.

Suske: heel raar ja dat zoiets niet wettelijk moet vast leggen.

Anita; das balen van de ketting de ogen test heel veel kinderen weigeren dit wie gaat er nou ook op commando iets tegen een vreemde zeggen.

Fuad: 7940 gram vorige week. 65,5 cm
    Ben ook wel nieuwsgierig wat de andere kids wegen heb het idee dat hij namelijk erg zwaar is, maar kan ook komen omdat mijn dochter altijd te licht was.

Kuano: ze lijken inderdaad op elkaar.

Toen ik Fuad gisteren ophaalde van de crèche zat hij eg helemaal onder de eczeem.
    Nu hij draait had ik de kinderwagen niet meer me gegeven dus hij had in een slaapzakje en bedje geslapen van hun, alles was gewassen in Lidell was middel. (dit had mijn moeder ook en daar is hij in het begin ook met eczeem weg gekomen)
    Heb vandaag dus maar eigen slaapzak en beddengoed me gegeven. Maar leek vandaag nog weer erger geworden, straks moet ik ook nog eigen box kleed en slabben mee geven, of met de directie gaan praten of ze daar ook in neutraal willen wassen.
    Ik baal er echt enorm van, vannacht is hij na 3 uur elk uur wakker geweest van de jeuk, ben dus maar wel weer met de hormoon zalf begonnen.
    Vrijdag hebben we een bruiloft en was zo blij dat hij een gaaf kopie had.

Als de eczeem nu weer weg is en volgende week op de crèche weer begint dan denk ik dat ik hem de week er op mee neem naar mijn werk ( toch vakantie en rustig) kijken of hij het daar ook krijgt (bij ons zijn veel strengere regels qua hygiëne) hij had vandaag b.v op een vloerkleed (tapijt) gespeelt. als hij daar schoon blijf en het op deze crèche wel steeds krijgt dan laat ik hem wel overplaatsen naar ons, kan ik er ook wat beter oog op houden met zijn eten straks. (niet bij me zelf op de groep natuurlijk dat mag niet)

Sorry voor mijn lang verhaal. Maar baal gewoon een beetje.

Foto is van zondag, beetje vaag want is met de telefoon gemaakt.

6. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Noppie: volgens de kinderarts was 4 voedingen zonder bijvoeding voldoende tot 6 maand, ik moest wel 240 geven.

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zo, net naar de herdenkingsdienst van Michael Jackson gekeken.....vond het zeer ingetogen voor Amerikaanse begrippen. Heb wel aardig wat traantjes weg moeten pinken hoor...

Eppie; om 11:30 pas aan de koffie?? Ik neem aan dat jullie ook tussen 7:30-8:00 beginnen. Dan ben je wel heel hard toe aan een bakkie;)

Mieke; fijn dat het goed ging op het KDV. Migraine in een erge vorm lijkt me geen pretje hoor. Je bent netuurlijk blij dat het geen andere dingen zijn, maar toch...heel veel sterkte voor je moeder:(

Fam.veenstra; ik zit hier ook gewoon nog op 4 flessen hoor. Volgens mij is dat ook normaal tot zeker 6 maanden. Hoe oud is Martijn nu?
    Ik geef om 8:00, 12:00, 16:00 een fles van 210 met 7 schepjes en om 20:00 210/7 schepjes en 2 scheppen rijstebloem. Om 10:00 fruit en om 17:30 groente. Soms flesje diksap 's middags rond 14:00-14:30.

Kuona; ja, daar kan je niet omheen hihi. 2 druppels water. Bij ons kunnen we er niet omheen dat Myrthe nu op mij lijkt. Mijn babyfoto's zijn ook als 2 druppels water. Hoe zet je die op de computer dan?

Maka; hahahaha, als dat zou kunnen, maar denk het niet! Tijdens mijn ongi heb ik altijd trek. Heb me in kunnen houden vanavond gelukkig. Alleen een pakje sultana....vond het zelf wel netjes;)

Pannekoeken van moedermelk....sommigen gaan wel heel ver hoor!! En papa moet dan ook zeker meesmullen....ieks:$:$ enne,volgens mij zijn er al sectes van BV-mama's hahaha.....Kunnen jullie lekker smullen lieve BV-mama's...morgen natuurlijk meteen pannekoeken bakken, want wil nu wel weten of jullie het lekker vinden whhahhahaha.

Noppiel; zou ook best een thuismama willen zijn hoor, maar financieel wordt het dan wel een stuk minder en hou toch wel van een heel klein beetje luxe hihi.
    Ik denk trouwens dat als je nog geen bijvoeding geeft, je gerust op 5 flessen kan blijven hoor!!

Martientje; is dat geen kinderziekte dan...de 6e ziekte??
    Wat vervelend dat Fuad weer zo'n last heeft van zijn exzeem....ik zou geloof ik persoonlijk dan toch alles van hemzelf meegeven, zoals slabjes en slaapzakje en zo....weet je zeker dat hij niet iedere keer zo terugkomt.

Manlief komt zo weer thuis (zijn alweer 4 avonden uit elkaar :() en dan heeft hij nog 2 nachtdiensten vanaf morgen, dus weer de halve avond alleen...ga denk ik maar een vriendin vragen of ze even langskomt....

Morgenochtend eerst naar de kapper, dan boodschappen doen en 's middags weer kraamvisite. Een neef en zijn vrouw komen en nemen dnek ik 4 kids mee (drieling van 2 jaar en een zoontje van 4). Wordt een gigantische drukte dus. Of ze hebben thuis oppas laten komen, dat kan ook. Ach, zie het morgen wel.
    Morgenavond Myrthe naar mijn ouders brengen, want die blijft daar slapen. Ik heb namelijk vroeg dienst donderdag en manlief nachtdienst en die moet dus slapen. Donderdagmiddag gelijk uit het werk naar mijn schoonmoeder die jarig is en dan vrijdag eindelijk een dagje niks!!!! (hoop ik hahaha)

8. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Maka; heb nog even wat meer data en gewichten van Myrthe neergezet in de club. Kun je dit nog aanpassen. Vindt zo'n grafiek inderdaad wel leuk. Nog ééntje met lengte erbij??

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hee meiden, ben ik ook weer even.

Soraya rolt nu de hele dag door. haha zo grappig om te zien! ook valt ze veel vaker in slaap op haar zij, maar dan wordt ze wel huilend wakker omdat ze waarschijnlijk slaap in haar armpje heeft. wel zielig hoor!

ben vandaag erg druk geweest. hele huis is schoon en ik moet nu opeens eten koken voor 4 personen, haha dat ben ik helemaal niet gewend! issams ouders zijn in Marokko, dus eten mijn schoonzus en zwager ook hier.. schoonzus moet nogal onregelmatig werken en zwager is niet zo'n held in koken, dus als ik er niet was, had hij 6 weken lang patat gegeten hahahaah!

@Voedingen: Soraya heeft nu al een paar weken lang nog maar 3 flessen en het bevalt prima! Heb wel het CB gebeld daarover, want ze krijgt maar 600cc binnen (en natuurlijk fruit, groente en 's middags diksap) en moet als ik nutrilon 1 op heb, met de opvolgmelk beginnen. wat worden die kleintjes toch gauw groot he....

dit is nu haar schema:

7.30 uur: fles, 180/6
    10.30 uur: fruit
    12.30 uur: fles, 180/6
    15.00 uur: halve liga (geprakt met water) en diksap (CB aanrader :( maar bevalt goed! :D
    17.00 uur: groente
    19.30 uur: fles, 180/6

toen wij net groenten gaven, dronk ze gelijk na de groente nog een hele fles op. deze heeft ze zonder pardon laten vallen.. ook tegen CB verteld en ik mocht kwark of yoghurt na die tijd geven. vind ze heerlijk! ik doe er wel een drupje diksap door, anders is het zo ongelofelijk zuur, dat vind ik zielig hoor.. vanaf volgende week dus opvolgmelk!

@Poepluiers: vandaag weer terug naar 1x... gelukkig!!!

Soraya vind het trouwens erg leuk om uit een beker te drinken. diksap uit de fles, wil ze helemaal niets van weten. dan maar uit een bekertje toch! vanaf wanneer moet je eigenlijk zo'n tuitbeker gebruiken? of is dat helemaal niet nodig?

@Maka: leuk die grafiek! ik zal je morgen ff wat meer data geven. staat wel leuker dan die rechte lijn :p ik zie wel dat Soraya de kleinste is tot nu toe hahahaha!

nou, slaap lekker iedereen, en ik ben er morgen weer!

Liefs, Mireille

Ooooooh! voordat ik het vergeet!

Jullie krijgen de groetjes van Bbelly! ik kreeg een berichtje van haar. het gaat allemaal wel goed! alleen Robin had last van spruw zonder dat de artsen het konden ontdekken.. na 3 weken heeft ze pas medicijnen gekregen en dat kindje had zo'n pijn...... ze heeft dus 3 heftige weken gehad!

nou tot zover even.. Bis Morgen ! :D

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou, volgens mij maakt Soraya wel een inhaalslag hihi

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #6191 Deurtje, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    Nou, ik sta pannenkoeken te bakken van mn witte goud hoor! whahahahaha... nee hoor, wat een smerig idee zeg!!!

@ Maka, cool die grafiek! Ik zal mn bericht in het topic aanpassen met meerdere data!

@ Kuona, idd sprekend zijn vader! Die hoeft iig niet bang te zijn dat je het met een ander hebt aangelegd ;) :D

@ Noppie, zou je best thuis willen zijn ja? Ik zit steeds meer in dubio eigenlijk. Besefte gister dat ik het eigenlijk helemaal niet meer naar mn zin heb op mn werk; heb weinig te doen (wellicht doordat ik maar 2 dg werk, mensen zien me niet voor vol aan, ook wel logisch), kan mn leidinggevende niet uitstaan, de rest van mn collega's is wel leuk, maar heb er vrij weinig mee. Had een hele leuke collega, maar haar contract is niet verlengd tijdens haar zwangerschap (ze is afgelopen week bevallen). En dan nog die klotereistijd (30-40 minuten doe ik er meestal over).
    Maar thuiszitten lijkt me best 'eng', ben bang dat ik dan over een paar jaar de arbeidsmarkt never nooit meer op een beetje niveau op kom.
    Weet niet goed wat ik wil eigenlijk.

Ik moet zo naar het ziekenhuis, controle van de 'ingreep aan mn achterste'.. altijd fijn, maar niet heus.
    Tot later!

12. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @daffie, hihi nu nog kraamvisite... ach de cadeautjes zijn wel leuk ja! Ik vond gisteren met opruimen nog een pak roze muisjes onder ons bed?!
    Oei een drieling, dat lijkt me wel heftig!

@Familieveenstra, he vervelend dat de auto kapot is! En je fiets ook... pfff.
    hihi Jildou had geen zin :)

@Hummelke sofie, geen ervaring met Mammut... heb zelf kleine witte stoeltjes en bankje in de stijl van hemnes, die zou je ook leuk kunnen combineren met tafeltje lack!

@Enna, ja dirk scheele is leuk! Dat was zo'n fijne afwisseling voor kinderen voor kinderen. Dat draaiden ze op mn werk nogal veel...
    Wat een leuke foto's!! hihi die laatste geweldig bekkie :D
    Domme reactie van die meid zeg!
    Is maar afwachten of het haar lukt...

@Suske, nou dat is ook stom hoor! Waarom is dat stukje nou niet geregeld met trouwen?! is bij heterostellen toch wel zo. Stom hoor!!

@Maka, Kan Vera een pak sap opkrijgen?! Wow vlotte meid zeg!

@Angela, en heb je je nieuwe laptop al ;)

@Iggy, succes bij de huisarts!
    Hier ook een lekkerleven boekje, maar geen luierbonnen deze keer?!

@Kuona, hihi ja ik ben gisteren wel geslaagd, de banden en binnenrugpand van de meitai van een soort donkergrijze/blauwe jeans.
    En het rugpand kun je aan 2 kanten gebruiken, de ene kant patchwork achtig iets, en de andere kant roze met die russische baboesjkapoppen :D
    Balen dat je daar je ringsling niet kunt af halen! Ik heb dezelfde eigenschap... maar als t goed is wordt mn geduld vandaag of morgen beloond met mn nieuwe ringsling :D
    Wat een duidelijke gelijkenis met je vriend zeg!
    Josanne is ook precies Jos!

@Eppie, sterkte met de drukte op je werk!

@Mieke, fijn dat t zo goed ging met boaz op t kdv! Lekker dat je de klanten van je collega kunt overnemen!
    Fijn dat je moeder weer thuis is gekomen!

@Maka, wat goed die curve!!!
    ieuw pannenkoeken van bvmelk... nee lijkt me niet echt lekker!

@Noppie, misschien inderdaad iets fruit of groente erbij geven, zodat ze een voller gevoel heeft. Of rijstebloem proberen?
    Hihi ik ben inderdaad gestopt met werken, manlief vond dat erg prettig, de zorg voor Josanne is mijn werk en t huishouden natuurlijk!

@Martientje, oh ik wist niet dat volwassenen ook de 6e ziekte konden krijgen?
    ach wat sneu dat Fuad weer exceem heeft!

@Miireii, zo al 3 flessen, wat netjes van soraya, wat wordt ze toch groot he!

goeiemorgen, rare dag gisteren. Josanne was 's middags heel huilerig... geen idee waarom.
    Ze heeft van half 2 tot 4 uur geslapen en toen is ze wakker geweest tot kwart over 10!!! en toen was ze weer hartstikke vrolijk?!

En joeppie de kop is eraf, de weegschaal gaf vanmorgen -5 kilo aan :D :D :D

13. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

@daffie:
    dan hebben wij kwa voeding redelijk hetzelfde schema, ik ga vanaf nu ook elke voeding 210/7 geven, hopen dat het hem dan goed vult.
    Martijn is nu net de 5 maanden gepasseerd.
    Druk dagje voor je vandaag.

@miireii:
    dus jullie zitten met soraya al op 3 flessen, ik wacht er nog wel even mee, zie wel hoe het loopt. Op het cb hebben ze niet verteld dat ik nu op 3 flessen over zou moeten.
    Zal eens in jildou haar boek kijken wanneer die op 3 flessen zat.

Gisteren heeft martijn om 7 uur zijn laatste fles gehad, kwart voor 8 op bed, half 10 lag ie te kreunen en mopperen, ben naar hem gegaan en een schone kont gegeven. Toen in de bakerzak,want hij was zo druk met de handen, en hij heeft tot vanmorgen kwart over 6 geslapen, werd dus wakker van een vieze poepluier, maar goed ook dat ie rond deze tijd wakker werd, want mannetje had zich verslapen, moest om kwart over 6 rijden. Hadden met betrekking tot de hond een rotnacht gehad, want het onweerde dus ze heeft vannacht een hele tijd lopen blaffen in de bench.

Zal even de boel ruimen hier, krijg straks visite.

Iedereen een fijn dagje.

Tot vanavond

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Married; ingreep aan je achterste??;) Succes!!

Axioma; -5 kilo.....wat goed joh!!! Hoe heb je dat gedaan?? wil ik ook hahaha.

Fam, veenstra; dan zijn Myrthe en Martijn bijna even oud dus...
    ik ga vandaag even vragen aan het CB hoe over te gaan naar een ander schema. Heb het idee dat ze nu wel iets teveel binne krijgt. Spuugt wat meer mondjes, maar ze eet en drinkt alles wat je haar geeft hahaha.

Voel me echt hondsberoerd, ben snotverkouden en hoest de hele tijd....Net maar weer paracetamol ingenomen en denk dat ik zo mijn werk maar eens ga bellen dat ik morgen ziek thuis blijf....lijkt me niet goed voor de patienten op de MC als ik zo ga rondlopen daar. Ga morgen eens flink slapen (Myrthe gaat toch logeren bij mijn ouders) en bijtanken.

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ben ik nou zo blond... waar kan ik die foto dan vinden van Morris en zijn papa die zo op elkaar lijken??

Zo op kraamvisite bij mijn nichtje, die heeft een dochtertje gekrekgen Zoë. Boaz doet even een snelle tuk in de box en dan gaan we.

Axioma, goh wat super goed zeg -5, ik moet ook, maar het lukt me nog niet helemaal. Ik snoep geen choco meer en ook niet meer zoveel koekjes. Dat is het begin. En ik moet hoognodig naar de sportschool voor een abonnement.

Married, zou het niet veranderen wanneer je ouderschapsverlof er op zit en je weer een dag meer werkt? En tja.. misschien ook eens je CV, zoals Noppie, op internet plaatsen en kijken wat daar uit komt. Succes in het ziekenhuis met je achterste.

Noppie, hmmm heel bewust aanwezig. Maar is het dan niet iets dat wanneer je er over zou praten je er beter mee om kan gaan... zegt zij tegen een psych ;)
    Enne theezakjes... hmmm jij ook al. Ze voelen ook zo slap en leeg.
    Ik zou ook gewoon anders 5 flessen geven aan Ebbie hoor.
    Enne hier ook niet altijd 4 uur, gemiddeld krijgt Boaz om de 3,5 - 4 uur zijn fles.

Daffie, druk dagje... veel plezier.
    Enne nee zo'n zware migraine aanval is ook niks natuurlijk.
    In het ziekenhuis kreeg ze paracetamol en nog iets, ben de naam vergeten.

Miireii, Soraya dus lekker aan de draai, leuk hoor.
    Boaz oefent nog steeds maar komt niet verder dan een rare kronkel op zijn zij.

Nou ik ga stoppen en weg.
    Tot later.

16. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Heej meiden,

Das lang geleden! Heb een hele hectische periode achter de rug, waarvan het meeste/ergste nog moet komen...Vandaar dat ik zo lang niet hier ben geweest. Sorry!:( Heb jullie echt gemist hoor!
    Gaat alles goed hier?
    Met Naomi gaat het super. Ze is nu 6290 gr en 60 cm en haar eerste 2 ondertandjes zijn aan het doorkomen! Je zag eerst 2 streepjes, en nu komen er 2 witte puntjes aan. Eindelijk!
    Ze slaapt hartstikke goed, meestal van 21 tot 9. Ze krijgt maar 3 FV en 1 BV per dag. Heb sinds vandaag de FV opgehoogd, omdat ze de laatste weken niet meer voldaan lijkt na de fles. Ze mag 1000cc p/d (5x200) maar hoefde maar 3 flessen, dus 600cc. Heb nu 1 schepje erbij gedaan, dus 230cc. Ze dronk het vanochtend helemaal op!

Vanmiddag om 13u mag ik mijn diploma ophalen. Heb vorige week donderdag eindexamen gedaan en ben gewoon geslaagd:D. Echt bizar haha.

Fijne dag meiden! Ik hoop dat ik het binnenkort iets rustiger heb zodat ik weer geregeld langs kan komen!

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede Morgen!

@Dayenne: jeeeej! daar ben je! Naomi ook nog maar 3 flessen zeg, knap hoor! En toch tandjes ja! Zij is er echt vroeg bij. Ze is nu de 2e die tandjes heeft ahaha! Zit bij Soraya nog af te wachten, maar ik denk toch dat er niets door komt.. haha hoeft ook niet, gaat allemaal al veel te snel!

@Married: succes in het ziekenhuis! bah!

@Mieke: Veel plezier bij je nichtje op kraamvisite! Ik denk dat Boaz wel een beer zal zijn in vergelijking met dat kleine meisje :p

@Daffie: nog steeds niet lekker nee? wat vervelend zeg! kan me voorstellen dat je lekker thuis blijft van je werk morgen!

@Famveenstra: Soraya heeft die 3 flessen zelf geregeld. Ze liet de fles zelf vallen, dus tjah, dan kan ik er weinig aan doen. Ik zou ook niet zelf een fles eraf halen.. misschien heeft hij die 4 flessen nog wel nodig..

Soraya slaapt echt goed op haar donkere kamertje! Gisteravond om half 8 de laatste fles, en ze heeft weer tot half 8 geslapen! heerlijk! daarna nog lekker even samen getukt in het grote bed. mevrouw was meer aan het draaien dan aan het slapen hahaha!
    ze probeerd ook te kruipen nu, schopt en doet met haar voetjes, maar ze komt geen steek vooruit. soms krijgt ze het wel voorelkaar om zichzelf af te zetten maar dat is dan ook alles hahaha

Mijn man heeft een collega op werk die ook een dochtertje heeft gekregen. 2 dagen ouder dan Soraya. Die collega vertelde vol trots dat dat meisje al begon te kruipen. Toen vroeg hij aan mijn man of Soraya dat ook al deed. Nou dat is dus niet zo. Zei die collega opeens: ja euh, dan is ze wel erg laat hoor! ik zou maar naar de dokter gaan als ik jou was, want dat is niet goed!

Komt mijn man helemaal overstuur thuis omdat die collega dat had gezegd. hij dacht werkelijk dat die man gelijk had hahaha! ik zei: doe maar rustig hoor! ze hoeft nog helemaal niet te gaan kruipen, kan nog wel een maand of 3 duren!

Wat kunnen mensen elkaar toch beinvloeden, vinden jullie ook niet? vind het wel sneu voor mijn man. hij was echt bezorgd! maar dat is ook wel weer lief!

Nou, het is hier gigantisch slecht weer, heb ook helemaal geen zin om wat te doen. ik ga ff Soraya's ramen opmeten, want ik heb rolgordijnen gezien in een krantje :D hihi!

Liefs, Mireille

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mieke, Kuona, Daffie, Noppie, Anita, jullie groeicurven zijn aangepast!
    Martine, Fuad heb ik er ook in gezet, maar ik heb maar één gewicht van hem. Zo te zien is hij prima op gewicht in vergelijking met de andere heren hoor :D!

Martine, wat is het toch ontzettend vervelend zeg. Ik hoop echt voor Fuad dat hij over die allergieen heen gaat groeien... Hij is wel echt een schatje hoor, mooie foto weer. Knap dat Fuad ook al kan draaien!

Noppie, maar waarom zou je perse 4 voedingen moeten doen dan? Als zij er liever 5 heeft en wat minder per keer drinkt is dat toch ook prima? Of zit dat bij KV toch net anders?
    Wel apart dat ze t bij de gastouder wel langer uithoudt...

Autorijden, ik heb dat dus ook na de zwangerschap en 3 ongelukken vorig jaar. Ik heb t eigenlijk alleen op de snelweg en dan vooral als ik vrachtwagens moet inhalen... Ik zie ze dan altijd naar me toe komen ('recht voor je kijken - recht voor je kijken'). En nu ze op de A2 overal aan t werk zijn en heel veel wegversmallingen daardoor zijn gemaakt, sta ik echt doodsangsten uit :D :D!!!

Daffie, wel vervelend en ongezellig zeg dat je man steeds zoveel avonden weg is. Maar ja, hebben jullie wel minder oppas nodig.

Miireii, wat leuk zeg dat je nu al liga's en yoghurt mag geven. En drinken uit een beker! Cool :D. Vera wil ook drinken uit een beker, maar ze zal toch echt nog ff moeten wachten. Ik denk trouwens dat ik, net als married geloof ik (?), bijvoeding ga geven volgens Rapley.

Ach wat zielig voor Robin van Bbelly. Groetjes terug!

Ik denk dat de vele voedingen momenteel komen doordat ik sinds zaterdag wat grieperig ben geweest. Zal de voeding wel wat zijn teruggelopen en dat is ze nu aan t opkrikken... kan t anders niet verklaren. Ik ben iig vannacht weer helemaal leeggezogen. 22u-2330-3u-6u-8u-10u. :(

Vannacht had Vera wel voor t eerst een verstopt neusje, ik kreeg t helemaal benauwd van haar ademhaling tijdens t drinken. Ik heb t proberen leeg te zuigen met zo'n pompje, maar ik kreeg er niets uit. Maar na 10min was de verstopping toch weg...?

Married, succes met de controle van je achterste!

Thuisblijfmama, tja ik heb enerzijds ook wel mijn twijfels over hoe de toekomst eruit zal zien als ik een tijdje thuis blijf. Maar ik wil ws wel erbij gaan studeren.
    Toch denk ik dat dit voor mij wel het beste is om nu te doen. Ik weet zeker dat ik er anders spijt van zal krijgen. Die babytijd gaat zo snel en misschien komt er wel geen tweede hier, ik wil alles helemaal meemaken.
    Maar als ik een leuke baan had gehad, we t geld goed konden gebruiken en mijn zwangerschap anders was verlopen, dan zou ik er zeker heel anders over denken!

Axioma, wat knap al 5 kg afgevallen!

Dayenne, gefeli met je diploma en sterkte met de zware tijd die nog gaat komen...?!

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik vind Rapley ook een goede methode, maar ik heb gelezen dat het bij kindjes die flesvoeding krijgen geen goede manier is. kindjes die bv krijgen, moeten veel meer moeite doen voor hun voeding en oefenen hun mond al heel erg goed. kindjes die fv krijgen hebben dat niet.. vind het erg jammer, want ik had het ook graag geprobeerd...

20. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Miireii, Married en Axioma, de groeicurve is weer aangepast!

Deel Deze Pagina