Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hij is echt leuk maka!! grappig om te zien hoe ze allemaal zijn gegroeid!

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda

Dank je wel Maka!!!

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Martientje; oeoe, Fuad's huidje is dus nog niet rustig. Het is toch lastig voor jullie he, dat hij op zoveel dingen allergisch reageert. Ben benieuwd hoe je experiment m.b.t. de verschillen kdv's gaat verlopen!
    Ja, ik weet dat dat de richtlijn is, van 4 voedingen, maar voor Ebbie is 240 vaak gewoon teveel en dan komt alles er weer uit ;).

@ Daffie: hihihi, ja, ik ben ook soms wel een luxepaardje ja. Veel plezier met je kraambezoek vanmiddag.

@ Mireii: lief dat jij dan gaat koken voor je zwager en schoonzus. Zou die zwager toch ook eens zelf moeten leren, maar ja, zal wel wat traditioneler zijn qua rolverdelingen denk ik?
    Dank voor je bericht van Bbelly. Wat ontzettend zielig zeg voor haar beebje. Ik had ook spruw volgens de lactatiedeskundige, maar niet volgens de huisarts. En het deed me toch een zeer! Daarom heb ik de bv moeten opgeven jammer genoeg. Nou ik hoop dat het nu weer beter met ze gaat.
    Ach, wat sneu dat je man zo bezorgd was. Nou ja, misschien moet hij gewoon ook eens een boek gaan lezen over de ontwikkeling van babys, dan laat hij zich misschien niet zo uit het veld slaan als hij zelf meer kennis heeft? Of doet hij dat al? Haha, Ebbie is ook aan het nep-kruipen en komt ook nog niet ver. Maar met afzetten komt ze dan wel weer ver, hihihi.

@ Married: nou ja, op zich wil ik best werken, maar ik denk soms toch dat een wat meer uitvoerend niveau voor mij beter zou zijn. Ik kom juist om in het werk, maar dat wordt niet echt serieus genomen door mijn baas. Met de grootst mogelijke moeite mag mijn vervanger nu voor 12 uur blijven en krijg ik ook secretariele ondersteuning voor 12 uur (had ik al 6 uur, maar kwam nooit wat van terecht omdat ze altijd dingen voor anderen deed en dan deed ik het zelf maar weer). Nu komen er zoveel dingen tegelijkertijd op me af: denk ik, 'nu ga ik even dit doen en afmaken' heb ik een uur later ineens weer een dijk van een project op mijn bord liggen. Ik moet nu bijvoorbeeld 'eventjes' de navigatiestructuur van 'mijn deel' van de site opnieuw bepalen (erg veel info) en 'eventjes' alle teksten updaten die daarachter horen en alles aan een echte tekstschrijver geven. Tegelijkertijd nog vele andere grote klussen. Dan overvalt het me zo ontzettend dat ik alleen nog maar aan het piekeren sla 'dat ik het niet kan'....
    Maar als je te weinig omhanden hebt en je hebt niet de leukste baas (ik ook niet) gaan de uren ook weer zo traag voorbij. Ik doe trouwens over het reizen vaak 75 minuten :$. Trek ik ook voor geen meter.
    Ik ben ook bang dat als ik zou stoppen of als ik op lager niveau zou gaan werken dat ik dan nooit meer kan terugkomen op dit niveau. Bovendien verdien ik nu 4750 bruto op fulltime basis, nou ja, dan kan ik echt wel inpakken natuurlijk. Nu, met mijn 24 uurtjes werken, wat voor mij dan heel veel is, trek ik net een modaal inkomen binnen.... Lastig allemaal he? Maar ja, ik heb echt geen keus om niet te gaan werken, we hebben mijn centjes gewoon keihard nodig. Ik zou het liefst leuk werk doen en bij voorkeur veel vanuit huis.
    Sterkte zo in het ziekenhuis met de controle.

@ Axioma: ah, jij bent dus wel gestopt met werken. Mooi dat dat kan bij jullie. En lekker, want dan zal jullie huisje er een stuk schoner bijliggen dan het onze :D. Ik heb gister wel weer braaf de keuken gepoetst. En er draait nu een wasje en heb de vaatwasser uitgeruimd. Maar eigenlijk moet ik de badkamer en de plee nog zuigen, had het sanitair dit weekend wel gedaan. Onze schoonmaakster kan wegens vakantie een aantal weken niet komen. Maar ik ben ook niet erg tevreden over haar gebrek aan dieptereinigingsvaardigheden van ons sanitair moet ik zeggen. Ik heb lekker met een schuurspons en Jif-spul de douche uitgesopt, nou, wat daar vanaf kwam was niet van 1 week kan ik je vertellen :$. Terwijl ze dan vorige week nog geweest was. Al zeg ik het haar 100 keer, ze blijft alles 'aaien' met een zacht geel vaatdoekje.
    Ow wat goed Axi, dat je 5 kilo bent afgevallen!

@ Daffie: oei, jij bent dus nog niet van je verkoudheid af zo te horen.
    Bij mij gaat het wel wat beter inmiddels. Sterkte hoor, tank maar lekker eventjes bij meid.

@ Mieke: ow wat leuk, op kraamvisite bij een klein beebje! Boaz zal binnen de kortste keren ook gaan draaien hoor, zekers de weten. Enne, ik moet juist minder erover praten en minder aandacht aan mijn onzekerheid enzo besteden heb ik geleerd van de psych waar ik een tijd heen ging. Juist psychen zijn vaak erg gevoelig, stom genoeg, :).

@ Dayenne: van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma :):D:)!!! Heel knap deze prestatie van je, zeker gezien alles wat je hebt meegemaakt met je familie de afgelopen tijd(en) en met Naomi en je vriend. Wat ben jij toch een ongelooflijke sterke tante. Hardstikke goed hoor, geniet er maar van!

@ Maka: dank, heb hier nog wat uitgebreidere data voor je:
    16 feb 2880 gram, 05 maart, 3180 gram, 23 maart 3460 gram, 07 april 4050 gram, 20 april 4740 gram, 01 mei 4950 gram, 22 mei 5690 gram en 12 juni 6120 gram. Zo, heb je nog wat te doen als je je verveelt :D.

Gisteravond maakten we Ebbie wakker voor een flesje van 120/4. Meestal gebruiken we Avent-flessen en ik heb nog 1 klein Difrax-flesje, daar geef ik haar soms een beetje water uit als ik denk dat ze extra vocht nodig heeft. dat had mijn schoonma gister ook geprobeerd. Begint ze het toch op een brullen te zetten zeg, toen ik haar melk uit de Difrax probeerde te geven :$. Ik denk wat is dat?! Totdat ik de ingeving had dat ze nu al geconditioneerd is op de 'Difraxspeen = water en geen melk' combinatie :$. Gauw de melk overgedaan in een Aventfles en toen dronk ze wel. Maar hier gaan we natuurlijk niet helemaal intrappen Ebbie 8). Jij moet ook gewoon uit de Difrax blijven drinken 8). Even een deconditioneringsplannetje gaan opstellen....

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: waar haal je die mooie grafieken nou weer vandaan meid?

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Rustig hier vandaag!
    Ik droomde vannacht over positieve zwangerschapstesten en later dacht ik 'nee, ben niet zwanger meer' en toen testte ik toch weer positief in mijn droom. Hmm, wat zou mijn onderbewuste hiermee willen zeggen?
    Ben net gezwicht: heb Ebbie haar eerste hapje van een geprakt banaantje laten proeven. Grappig zeg, ze keek er heel moeilijk bij. Heb haar een paar keer laten proberen. Volgens mij kreeg ze toch wel wat binnen. Ben benieuwd wat mijn vriend ervan zal zeggen want hij wilde wachten tot ze 5 maanden was.... Ben nu dus zonder overleg een week eerder begonnen ;).

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Noppie, ondanks dat ik thuis ben wordt ons sanitair ook echt niet wekelijks gepoets hoor :D (ja, de wc's wel). Maar als ik t doe, dan uiteraard wel met jif en een schuursponsje! :D Beetje zonde als je schoonmaakster het niet goed doet en je er zelf nog een keer overheen kan gaan :S.`

Haha, die slimme Ebbie met haar melk/waterspeen :D

Grafieken: beetje klooien met excel ;)

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goh, gebruiken jullie nog JIF?? Ik gebruik CIF:p:p

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en mijn moeder gevraagd of ze 1 x per 2 weken een ochtend bij ons het grove huishoudwerk wil doen tegen een vergoeding uiteraard...Heeft ze altijd bij iemand anders gedaan, maar die is nu verhuist. Ze zou erover nadenken, maar denk wel dat ze het wil:):) Dan hoef ik alleen maar wekelijks even de toiletten te doen en een stofzuiger erdoor te halen....lijkt me zoooo heerlijk!!

Myrthe is vandaag niet in haar hum....wil niet in de box, niet op het speelkleed en alleen maar hangen tegen iemand en dan naar buiten kijken. Is nu ook wel heel leuk natuurlijk...het waait zo hard, dat alles heen en weer gaat!;)

Heb mijn werk gebeld en me ziek gemeld voor morgen....ga vanavond lekker vroeg naar bed (Myrthe is uit logeren en manlief naar zijn werk dan) en dan morgen proberen lekker uit te slapen. Paracetamolletje erin voor het slapen gaan en niemand die me vannacht wakker krijgt hihi.

8. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #6208 Deurtje, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    Zo, mn achterste is goed genezen! :) :D :D

Daarna nog even door Odijk (plaats hier vlakbij) gegaan, daar zit een baby- en kinderkleding outlet, heb een tommy hilfiger polo en een tommy hilfiger polo/romper op de kop getikt :D
    En bij het Kruidvat en de DA hadden ze ook hele leuke babydingen! Had van de week al een toilettas voor Thije en wat rompers, en heb nu nog een zomerslaapzak en pyjama gescoord. Alvast in wat grotere maten, heb ik dat maar vast liggen.

Vanmiddag krijgen we nog (kraam)visite van de buren, aardige mensen hoor, maar heb er vrij weinig mee eigenlijk. Bij een eventuele volgende baby doe ik echt een kraamfeest, dan heb je alles in 1 keer en dan klaar!

@ Maka, leuk zo die grafiek, heel overzichtelijk! Wat heeft Vera een mooie stabiele groeilijn zeg!
    Dat van de Rapley was Kuona ;). Maar ik wil het idd ook gaan proberen denk ik. Heb toevallig net een boek aangeschaft wat daar ook op ingaat.

@ Axioma, wow -5!!! Top joh! Volg je een speciaal dieet?
    Volgens mij vermaak jij je ook best als thuisblijfmama! Met je groentetuintje en je gefreubel, leuk hoor! :D

@ Daffie, sterkte met je verkoudheid!
    Zou idd lekker zijn als je mams dat wil doen zeg! Een vertrouwd iemand in je huis is echt wel prettig. Ik ben ook echt superblij met onze schoonmaakster (blijf het een rotwoord vinden). Ze is echt mega netjes, krijgt dingen schoon waar ik bijv al dagen op heb gepoetst zonder resultaat ;)

@ Mieke, foto van Morris en zn papa staat op de vorige pagina.
    Miss verandert het idd wel als ik een dag meer werk, maar daar heb ik ook maar bijster weinig trek in moet ik zeggen.
    Veel plezier bij Zoë!
    Dat rollen komt echt wel hoor, die rare kronkel herken ik, haha.. veder dan dat gaat het hier ook (nog) niet. Ik maak me er geen zorgen om hoor, ineens gaat het kwartje vallen, daar ben ik van overtuigd.

@ dayenne, hey you! Goed om weer wat van je te horen! Fijn dat het met Noami zo goed gaat. Ik hoop dat je snel weer in wat rustiger vaarwater zit meid! Hang in there! En natuurlijk gefeliciteerd met je diploma!

@ Miireii, je slaat de spijker op zn kop! Mensen kunnen elkaar zo ontzettend onzeker maken en al helemaal wat betreft kinderen en hun ontwikkeling. Ik heb ook zo'n collegaatje (die van de roosvicee en appelmoes bij 3 mnd ;)).. die kwam laatst weer met allerlei 'tips' aankakken.

@ Noppie, poeh 75 minuten reistijd, dan moet ik al helemaal mn mond houden ;) En zoveel als jij verdien ik helaas niet, haha..
    Tis wat met die banen van ons he...
    Grappig (of nou ja eigenlijk niet) dat Ebbie die difraxfles koppelt aan water. Smart girl ;)
    Ik heb vannacht ook gedroomd, niet over een zws test, maar over jou! Echt waar, bizar he?! Ik ging bij je op de koffie, maar ik was Thije vergeten ofzo, die lag alleen thuis, echt heel vreemd.

9. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
  10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    jeetje dat gaat wel erg ver van die beertje! hanneke zet er nog bij waarom ze op dat topic kwam, en nog wordt ze voor stalker uitgemaakt. vaag toch!

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    trouwens, mijn man had vannacht een rare droom! hahahaha ik had het niet meer van het lachen vanmorgen..

Hij was kinderen aan het baren in zijn droom :D hihi, allemaal meisjes! hij werd helemaal gek!

ik zei al vanmorgen: tjah, dan krijgen we waarschijnlijk nooit een jongetje! :p

12. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Hier heb ik weer uit mogen slapen tot 7.30, en daarna nog samen getukt tot 9.30. Ik moest er wel uit om 1.00 voor een voeding maar ik had hem dan ook om 23.00 niet meer gevoed. Ik mag niet klagen dus!

Vandaag heb ik Morris nog eens op mijn rug geslingerd :p Hij vond het erg gezellig om zo samen te stofzuigen :D Ik zal onderaan mijn bericht nog wel even een fotootje plaatsen.

Vanavond weer lekker naar de film. Waarschijnlijk wordt het Brüno. Niet persé mijn ding maar als ik er dan eenmaal zit vind ik het meestal wel leuk.

@Mieke: Heeft die andere forumster nu nog een Mei Tai voor je gemaakt? Of is dat niet meer doorgegaan? Ik vind het erg fijn dragen!

@Martientje: He wat een gedoe met de eczeem van Fuad. Balen dat het nu niet over is met alleen de andere voeding!
    Gelukkig is hij zo te zien nog wel een vrolijk ventje!

@Daffie: Ik heb de foto's van mijn vriend ingescand en ze zelf in photoshop naast elkaar gezet.
    Beterschap!

@Married: haha nee, daar is geen twijfel over mogelijk. Of ik zou met mijn s.vader....IEH!!!! (did I just say that?) haha, nee duidelijk van mijn vriend dus!

@Axioma: Ik heb net een setje besteld om zelf een ringsling te gaan knutselen. Ik hoop dat ik m snel binnen heb.
    Wat goed dat je afgevallen bent!!

@Miireii: Wat sneu voor je man dat hij dacht dat Soraya achter liep :( De vriend van mijn schoonzusje vraagt ook iedere keer aan mij of hij al kan kruipen. Ik moet er wel om lachen, sommige mannen hebben echt geen idee he :D
    Misschien kun je als Soraya 6 maanden is gewoon af en toe gewoon iets aanbieden in originele vorm. Een banaan ofzo of een stuk broccoli? Volgens mij kan dat best hoor!
    Whahahahaha die droom van je man. Waar kwamen ze uit dan :p?

@Noppie: Nou ik ben ook thuis maar hier moet ik me er ook echt toe zetten om iets in het huishouden te doen hoor! Ik ben wel jaloers op de meiden met een schoonmaakster. Maar dat zou echt te ver gaan, ik ben gewoon thuis en kan het makkelijk zelf. Ik vind het alleen echt verschrikkelijk werk.
    Ik denk niet dat mijn vriend er blij mee was geweest als ik in zijn afwezigheid al met de bijvoeding zou zijn begonnen. Volgens mij wil hij daar heel graag bijzijn.

@Discussie: Sjongejonge... wat een topic weer zeg. Die Beertje valt gewoon op want ik heb ook wel vaker iets van haar gelezen, ze opent volgens mij ook regelmatig topics. En vaak denk ik dan ook: :( Zou ik nu ook een stalker zijn?

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Kuona: leuk die foto! ik mis eigenlijk ook zo'n draagdoek. had ik gelijk moeten bestellen. heb wel zo'n draagzak, maar ik vind het ding zo stug en heb ook niet het idee dat Soraya er lekker in zit.

misschien dat ik haar wel stukken ga aanbieden over een paar weken. kijk wel hoe dat gaat. van een lepeltje eten is natuurlijk veel makkelijker.

Enne, die droom van mijn man, hihi, hij heeft niet gezegt waar ze uit kwamen hahaahhaha!

14. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Ik lees straks weer bij, maar heb eerst een vraagje. Ik ben Katies voedingsschema aan het aanpassen. Ze mag steeds meer, maar ik wil het rustig aan doen. Ik wil echt wachten met producten waar gluten in zitten tot ze 8 maanden is (gecorrigeerd 6 maand). Haar groentehap ben ik al wel aan het uitbreiden naar groente met aardappel of rijst of bonenpuree.
    Tussendoor een stukje rijstwafel en diksap.
    Ik weet alleen niet wanneer ik haar groente zal geven.
    Op internet werd aangeraden om de 3e fles en dan de groente te geven. Maar dan lust Katie ze niet meer.
    Zal ik dan maar de fles om 16.00u geven en dan na haar slaapje de groentehap?
    7.00 papfles 180/6 2 el rijstebloem
    10.00 fruit + drinken
    12.00 fles 180/6
    14.30 rijstwafel/stukje komkommer + drinken
    16.00 fles 180/6
    18.00 groente
    20.00 fles 180/6

wat vinden jullie?

15. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Dayenne: gefeliciteerd met je diploma, wat goed dat je toch geslaagd bent.

Miiriie: zou wat zijn als baby’tjes met 6 maand al kruipen

Maka: werk jij ook niet meer dan? Leuk die groei curve had ik ook nog niet gezien.

Noppie: waarom moet ze dan ook uit de difrax drinken? Volgens mij heeft het met de vorm van hun mondje te maken waar ze het liefst uit drinken, Fuad wil alleen maar de difrax fles.

Daffie; hoop voor je dat je lekker slaapt vannacht.

Maried: lekker geshopt dus.
    Lekker dan dat die meiden ruzie krijgen.

Fuad slaapt echt veel vandaag,

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Kuona, ohh wat heerlijk zeg dat Morris beter slaapt!
    Nou, hier gaat t dus alleen maar slechter met de nachtrust. Maar ik voel me wel redelijk uitgerust vandaag.
    Leuke foto, met Morris op je rug geslingerd ;)

Mijn vriend wil er ook perse bij zijn als we de eerste keer gaan bijvoeden!
    Miireii, ik denk dat je vanaf 6 maanden ook best wel kan kijken of Soraya hele stukken eten aankan... Ik denk dat dat ook per beebje verschilt. Volgens mij zou Vera er bv nu best al aan toe zijn. Ze stopt alles al in dr mond en zit ook kauwbewegingen te maken. Maar ja, ik vind t voor haar darmpjes en afweersysteem beter om nog ff te wachten.
    Ik ga Rapley denk ik in eerste instantie wel proberen, maar als ze teveel gaat kokken, dan doe ik t niet hoor. Daar kan ik zelf namelijk niet erg goed tegen ;).

Betweterige mannen; mijn broer (heeft dochter van bijna 2 en een zoontje zo oud als Vera) vroeg laatst hoeveel voedingen Vera nu heeft. Ik zeg dus minimaal 6, maar vaak nog wel meer. "O, dat is echt niet goed, zegt ie!! Je moet haar gewoon wat langer laten huilen!!"
    Nou ja, meneer de betweter! Argg, daar kan ik dus echt niet tegen he.
    Vervolgens begint zijn zoontje keihard te krijsen. Hij weet niet wat ie heeft, dus maakt een fles klaar. t Mannetje valt na 50cc in slaap...
    Dus ik zeg tegen mijn broer, "ach, je moet m gewoon wat langer laten huilen". Hihihi :D

Ojee, is er weer ruzie in de borstvoedings-lounge? Es ff lezen *sensatiebelustesmiley* :D

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Martientje, nee ik werk ook niet :D
    Mijn jaarcontract is niet verlengd, omdat ik tijdens de zwangerschap niet kon werken. Maar ben er niet zo rouwig om. Gelukkig heeft vriendlief een erg goeie baan ;)

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Miireii: Maar met je handen eten is natuurlijk veel leuker ;)
    En waarom zou je nu geen draagdoek meer kunnen kopen dan?

@Maka: Ja het is echt slingeren hoor, haha. Het ziet er best spectaculair uit maar als je het zelf doet valt het best mee :D De eerste keren oefenen was mijn vriend erbij en die heeft me op het hart gedrukt om het niet te proberen waar hij niet bij was. Maar ondertussen kan ik het ook alleen. (met spiegel)
    En wat stom van je broer. Mooi dat je hem even terug kon pakken :D

Ik vroeg net aan mijn vriend wat we zullen eten. Zegt ie: Pannekoeken! Hahahaha. Zal ik.... :p:D

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ahahahahaahhaa neeeeee! hou op over die pannekoeken, straks durf ik ze niet meer te eten hhahaha!

ik kan er nog wel 1 kopen, maar manlief zegt: je hebt die draagzak ook al! vind het niet nodig, bla bla bla :p

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Kuona, hahahahaha, heb best zin in pannenkoeken! (maar dan niet van wit goud :p)
    Gave foto trouwens!

@ Maka, mooi dat je je broer even kon terug pakken! :D

@ enna, sorry heb niet zoveel verstand van flesvoeding, dus ik kan je niet echt helpen.

Net de buurtjes op bezoek gehad, was wel erg leuk, hun dochtertje (6 jaar) had zelf een cadeautje voor Thije uitgezocht, een hele leuke knuffeltijger!

Deel Deze Pagina