Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Geinspireerd door de foto van Kuona heb ik ook ff gekeken of Silje op mij lijkt als baby en ze heeft wel wat van me weg, maar tis niet zo overduidelijk als bij Morris. Heb natuurlijk ff de boel ingescanned en daar moet natuurlijk mee gespammed worden! :D

2. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Daffie, ehm nou ik eet overdag fruit, en 's avonds gewoon warme hap... en verder liters water drinken :D
    Sterkte met de verkoudheid, hopenlijk knap je snel weer op!

@Mieke, oeh sportschool, daar waag ik me niet aan hoor... is niets voor mij! Maar knap hoor!

@Dayenne, gefeliciteerd met je diploma meid!!

@Miireii, lekker zeg dat Soraya nu zo goed slaapt!
    Oh fijn van die mannen die denken dat ze alles weten... zucht!

@Maka, oei heftig hoor dat Vera zo vaakt komt voor voedingen. Hopenlijk is je voeding snel weer op peil! Oh ook al zo'n vent die denkt dat tie alles weet...

@Noppie, "fijn" dat je schoonmaakster ze lekker grondig is... maar niet heus! misschien volgende keer iets minder lief zeggen dat ze niet moet aaien met t doekje?
    Slimme meid die Ebbie... hihi nee wat uit deze speen komt alleen water :D

@Married, fijn dat alles goed was met de controle! zo leuk geshopt dus!! Altijd handig om dingen in t voren te hebben toch...
    Hihi je ik vermaak me prima hoor!
    Nee geen speciaal dieet, overdag fruit, en 's avonds warme hap en voor de rest veel water!

@Kuona, hihi nu hier weer ff kletsen... wat voor setje heb je besteld?? Hier is mn ringsling nog niet binnen :( nog een dagje wachten...
    Heb inmiddels mn meitai aangepast, en nu zit t stukken beter hoor!!
    Mooie foto, ik heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd om Josanne op mn rug te dragen...

@Enna, ziet er goed uit hoor je schema!!

3. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    @Mieke: ja, ze zit er wel behoorlijk opgevouwen in, maar ze vindt het wel prima zo. Zolang der voetjes niet achter der oortjes komen...

@Suske: wat achterlijk dat het zo raar geregeld is in Nederland. Dat is gelijk wel een mega-bedrag wat je moet betalen.

@Maka: leuk die grafiek! Zal Katies gegevens ook eens neerzetten, kun je haar dan ook in de grafiek zetten?
    kan Vera al een pak sap opendraaien? wat knap zeg, das toch behoorlijk fijne motoriek die je daarvoor moet gebruiken.

@Anita: 3 flessen vind ik ook wel een beetje weinig eigenlijk. Ik zit zo'n beetje met hetzelfde dilemma als jij. Maar meer aanbieden heeft geen zin.Van deze flessen laat ze al een beetje staan. Jouw schema ziet er goed uit zo. En als Martijn honger heeft laat ie het wel weten toch?

@Kuona: ik wilde ook graag een draagdoek. Heb nu dus een lodger-shelter, een minimonkey en een draagdoek van draagdoek.nl en ik gebruik ze geen van allen! Ik zit nu te denken om een buikdrager te halen, maar Rob ziet er het nut niet van in. De kinderwagen is net zo makkelijk.

Wat leuk die oude foto van je vriend! wat lijken ze op elkaar zeg. Mijn schoonmoeder kwam ook met een oude foto van Rob aanzetten, echt sprekend katie! Zal hem van het weekend eens posten, rob heeft hem op de usbstick staan :)

@pannekoeken van bv? gatverdamme, dat vind ik echt smerig hoor. Nouja, ieder zijn ding...

@Martientje: das ook handig dat je dat overgenomen hebt. Kunnen Fuad en Jasmijn(toch?) het nu ook krijgen? en zijn kindjes daar erg ziek van? Moeten ze dan niet thuis blijven?
    Wat balen dat Fuad weer zo'n exceem heeft. Hopelijk is het gauw weer weg met de zalf. Het is toch telkens weer een gezoek hoor voor je om te zien waar het vandaan komt. Lijkt mij ook wel fijn eigenlijk om je kindje op je eigen kdv te hebben. Kun je af en toe even bij hem gaan kijken.
    Bij ons op het kdv is er wel een juf met haar kindje op de groep.

@Daffie, balen dat je weer ongi bent. Ik vind het elke keer weer bijzonder. Had voor mijn zwangerschap geen ongi en nu al een paar keer spontaan! Maar de pijn in mijn buik etc hoeft voor mij ook niet zonodig. Menstruatie oke, maar waarom moet het zo'n pijn doen?:x
    Beterschap met je verkoudheid! En lekker uitslapen morgen!

@Mireii: jeetje, soraya nog maar 3 flessen? Wat gaat dat hard zeg met die meid! En ook al liga en yoghurt. Daar wacht ik echt nog mee, heb geen zin in een koemelkallergie of iets dergelijks. Vind dat toch een beetje eng omdat ze te vroeg geboren is en haar darmpjes misschien nog niet goed genoeg ontwikkelt zijn.
    Drinkt ze ook al uit een beker? Jemig, Katie krijgt met moeite diksap uit een flesje weg. Het is zo dun, dat snapt ze nog niet helemaal.

@Axioma: leuk he Dirk Scheele, ik heb de cdbox die de volkskrant verkoopt. Heb hem hele dagen aanstaan, zo vrolijk die muziek en alle stijlen :D
    Tegen die meid zei ik ook dat ze eerst maar eens zwanger moest worden en daar heb je toch een partner voor nodig, dat moest haar eerst maar eens lukken. Beetje gemeen, maar ik voelde me echt aangevallen.

Katie was gistermiddag ook heel huilerig, niks was goed. Uiteindelijk is ze dan in slaap gevallen, maar vannacht was het ook een drama. Elk kwartier was ze wakker. Om 4 uur hbe ik haar in mijn bed gedaan en toen hebben we nog geslapen tot 7 uur. pfff ben echt superbrak!

@Dayenne: gefeliciteerd met je diploma!!!
    Fijn dat alles goed gaat met Naomi.

@Kruipen:volgens de arts op het cb hoeft een baby zelfs pas met 9 maanden om te rollen! Kruipen hoeven ze dus voorlopig nog niet. (behalve als je Katies fysiotherapeute hebt, die zal vrijdag wel vinden dat ze nu toch wel moet beginnen ermee.... *hele diepe ik blijf in mijn bed en papa mag het oplossen zucht*)

@Noppie: wat geef je ebbie veel voeding per keer? Kun je dat dna niet beter verdelen over 5 flessen? Ze regelt het vanzelf wel om naar 4 flessen te gaan. Gebeurde bij Katie ook. Op het cb zeiden ze zelfs dat meer dan 180/6 per fles niet nodig was.

@rapley: wat is dat? even googlen. Goed ik begrijp het nog niet helemaal, maar het principe van zelf eten ontdekken ben ik het wel mee eens. Toch denk ik dat het niet verkeerd is om te beginnen met gepureerd voedsel, helemaal bij flesgevoede baby's. Maar ik merk aan Katie dat ze het heel leuk vind om zelf te eten, een stukje komkommer is heerlijk om op te kauwen :D

@Maka: ik ben er ook blij om dat ik de eerste 6 maanden thuis heb kunnen blijven. De situatie is niet ideaal hier, maar als ik ook nog had gewerkt had ik echt alles gemist denk ik.
    Jij vertelde dat je alles beleeft alsof dit je enige kindje is en dat vind ik best een gezonde houding! Zo probeer ik ook om te gaan met katie, elke dag is een kadootje :p

Mijn voedinsgschema vind ik eigenlijk ook wel prima zo voor Katie, af en toe kan ik gewoon zo moeilijk doen8)
    Dus nu maar Katies groentehap gaan maken. (hihi, voor Katie kook ik wel, voor mezelf gooi ik weer een magnetronhap erin...)
    Fijne avond!

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: whahahaha, jahaaaa, 1 pot Jif gaat namelijk je heeeeeele leven mee, nee, wij hebben ook Cif, maar voor mij blijft het toch gewoon Jif, hihihihi. Zou fijn als je moeder het zou willen doen, dat schoonmaakwerk.

@ Married: mooi dat je achterwerk goed genezen is. Mijn eerste woonplaats was Odijk, toen was ik zelf dus nog een beebje, grappig. Hihihihi, goeie droom van jou, maar euh, Thije is ook van harte welkom op de koffie hoor!
    Jemig, wat zijn sommige mensen heetgebakerd zeg. En dan denk ik nog dat ik impulsief ben. Erg jammer, want de meeste mensen bedoelen het toch goed met hun antwoorden. Ze heeft kennelijk nog erg veel last van haar hormonen...:$.

@ Kuona: ik heb ook lekker nog even meegetukt met Ebbie vanmorgen, even bijtanken ;). Ja, heb mijn vriend al gebeld. En het eerste wat hij zei was: 'maar nu was ik er niet bij'. Voel ik me wel een beetje lullig over eigenlijk. Maar ja, het was niet rot bedoeld naar hem, maar meer zo van 'een laatste wanhoopspoging om Ebbie gelukkig te maken'. Ze heeft net haar tweede bananenhapje geprobeerd. Tis wel grappig om te zien hoor.

@ Martientje: ik vind het gewoon handig als Ebbie zo flexibel mogelijk overal uit blijft drinken. Ze heeft altijd prima gedronken uit die Difrax, maar sinds ze er een paar keer water uit kreeg en dus wat teleurgesteld hierover was ging het mis, denk ik.

@ Rapley methode: dank voor het noemen van deze mthode dames. Had ik echt nog nooit van gehoord, ik leer hier echt zoveel. Heb net er net eventjes op gegoogled, klinkt wel als een goed uitgangspunt. Hmm, ik heb dus gewoon simpel een banaantje geprakt en op een lepeltje gedaan. Meteen mis dus. Tsja, ik heb weer een ander boek waarin wel gewoon een lepeltje wordt aangeraden. Hebben jullie een boek ofzo van die Rapley-methode?

@ Maka: goh, leuke resultaten van je 'geklooi in Excel', geinig.

Ik ben geloof ik echt de grootste lomperd van het forum doordat ik gewoon in een impulsieve bui met bijvoeden ben begonnen. Hmm. Mijn vriend is net thuis en hij vond het echt niet leuk. Hij had zich er helemaal op zitten verheugen om het samen te doen. Heb mijn excuses al aangeboden. Was echt niet mijn bedoeling om hem te kwetsen. Hmmm. Jammere actie van noppie.

5. suske13

suske13 Actief lid

2 mei 2008
    279
    0
    0
    Greetings allen!

Heb zostraks mn schoentjes geruild voor n half maatje groter en nu zitten ze perfect! Heb mn kekke nieuwe spijkerbroek aan (maatje groter dan ik voor de bevalling had, heb me er maar bij neergelegd dat dat voorlopig t beste is anders loop ik alsmaar in net iets te krappe broeken... ;)) en ik ben weer helemaal t heertje... Of t dametje dus! :D
    Ben trouwens dit weekend weer begonnen met hardlopen na bijna een jaar niet meer te hebben gerend en dat viel tégen!!! Niet te filmen! Leek wel of ik door hardend cement aan t waden was! Ook bij de tweede poging gister :$ Maargoed, het begin is er...

Geinig, die groeicurve. Als ik dr aan toe kom om Silje dr "maten" op de club te zetten mag zij er dan ook bij?

@Stoppen met werk en fulltime mama-en
    Tjaaaa, moeilijk hoor. Enerzijds zegt mn gevoel dat ik dat best zou willen, maar over 3 weken begin ik weer 36 uurtjes te werken en ergens heb ik daar ook best wel zin in. Ik vind het wel enorm jammer dat ik dan waarschijnlijk heeel veel van Silje dr nieuwe dingetjes ga missen. Maarja, wij hebben ervoor gekozen dat mn vrouw minder is gaan werken. Helemaal stoppen zat er financieel niet in helaas.

@Rapley
    Is dat dat je je kindje gewoon vast voedsel "op de vuist geeft"? Ik vind dat ergens ook wel ok, maar anderzijds vind ik t altijd vreselijk als kinderen heeeel erg knoeien en kliederen met hun eten. Mijn neefje heeft altijd een enorm vettige vloer rondom zn stoeltje omdat zij hem altijd zelf laten aan rommelen met zn eten. Hij is nu anderhalf en kan gewoon nog niet zo goed zelf met zn bestek eten. Ik denk dan altijd als ik dat zie, help die jongen dr nou bij want zo wordt t 1 grote knoeizooi! Zij hebben dezelfde natuurstenen vloer als wij hebben en daar trekt die vettige zooi dan ook nog eens lekker in. Blegh!
    Maarja, ieder zn ding natuurlijk! :D

@Martientje
    Poeh poeh, hij is wel heel gevoelig voor exceem hè? Wat naar joh. Maar als ik jou was zou ik denk ik ook proberen om hem naar jullie eigen kdv overgeplaatst te krijgen. Zeker als je gevoel daar beter bij is en jullie wat strikter zijn qua hygiene. Dat heeft je mannetje kennelijk gewoon nodig!

@Anita
    Martijn lijkt op de foto's idd wel een beetje een bolle toet te hebben, maar als ik zo naar de gewichtsgrafieken kijk dan ziet het er toch naar uit dat hij niet de zwaarste is? Maar 3 flesjes? Dat klinkt als wel heel weinig. Tja, als je dan weer leest dat Soraya t daar goed op doet dan is dat misschien toch wel een goed advies van het CB? Ik weet het verder niet met die schema's. Silje krijgt alleen nog maar BV, min of meer op verzoek.
    Ah, ik lees nu dat je t nog ff aan kijkt voor je overgaat op drie flessen. Gewoon doen wat jij denkt dat t beste is natuurlijk! En misschien geeft Martijn t zelf ok wel aan.

@Kuona
    Heeeel grappig, die foto's! Idd vooral die weerborstel bovenop, precies hetzelfde! :)
    En jij lijkt idd wel wat verslaafd aan draagdoeken. Ik zou er ook wel 1 bij willen, maar mn vrouw is meestal mee als ik ga shoppen en zij vindt ze altijd te duur! ;)
    Ja, misschien ben jij ook een stalker ja. ;) Maar ik dan ook want ik heb ook wel eens van iemand een paar topics gevolgd, omdat ik benieuwd was of ze nu uiteindelijk wel of niet zwanger zou worden. Ik denk dat dat normaal is. Met sommige mensen leef je toch gewoon n beetje mee?
    Hele leuke foto trouwens zo met Morris op je rug. Dat zou ik ook best eens uit willen proberen, maar hoe knoop je de doek dan? Geloof dat er een site is met die knooptechnieken of is het gewoon t zelfde als bij voor dragen, maar dan omgedraaid? En krijg je m er dan zelf in of doet je vriend dat? Ow! Ik lees dat je dat dus alleen doet? Tjeee... Ik ga zo ff googelen hoe dat dan moet!

@Married
    Hoe is het met je achterste?? :D
    Ha! Ik lees dat het goed genezen is, mooi zo!
    En wat een gezeik weer in die topics! Ik heb alleen de onderste gelezen en daar laat ik het bij. Zoveel negativiteit... Daar kan mijn tere zieltje niet tegen! :D:D

@Maka
    Tjeeee! Kan Vera al n doppie open draaien? Knap hoor! Ze is wel een slimmerik hè? Heb zelf hier net geprobeerd aan Silje het concept "raam" uit proberen te leggen. Naar buiten kijken en tegen het raam tikken en haar met een handje laten voelen dat je er wel doorheen kunt kijken, maar dat er toch iets tussen zit. Ze keek me een beetje glazig aan... Geloof dat dat toch nog iets te hoog gegrepen was voor die mini-hersentjes. :D
    Zit hier trouwens ook op het moment op ong 6, soms 7, voedingen. Denk dat t regeldagen zijn want Silje zat op 4a5. Ze wil gewoon telkens drinken en zit anders te jammeren en op dr vuistjes te knabbelen. Gister heet ze tijdens bijna de hele Michael J Memorial liggen drinken en sabbelen in de schommelstoel. Heb er dus weinig van kunnen zien helaas. ;)

@Axioma
    Aplaus!! -5kg, super hoor! Ben jaloers! ;)

@Daffie
    Beterschap!

@Mieke
    En? Hoe was de kraamvisite? Natuurlijk nooit zo'n leuk kindje als Boaz was hè!? ;):D

@Dayenne
    Gefeli met je diploma!

@Miireii
    Soray krijgt al heel wat hè!? Daar zijn wij met Silje nog lang niet aan toe! Erg leuk om te lezen dat ze zelfs al yoghurt krijgt! Enneuh... vindt Soraya de yoghurt zelf te zuur of dr mama?? ;)

@Noppie
    Hahaaa! Die Ebbie! Helemaal geconditioneerd door de flesjes. Wat n grap zeg dat dat kan. Tja, hoe ga je dr nu ont-conditioneren?
    Ooooooooh! Heb jij zonder medeweten van je vriend Ebbie dr eerste prakje gegeven? En dat terwijl hij er ook nog ns niet bij was!? Mijn vrouw zou me drie weken niet aankijken denk ik! :D
    Zij had trouwens pas ook gedroomd dat ik weer zwanger was. Ze droomde dat ik een jongetje gekregen had. Tssss! Zij wilde eigenlijk heel graag een jongen en ik een meisje. Jah, ik heb dus gewonnen hè! :D:D:p;) Maar ik moet er eigenlijk nog niet aan denken, weer zwanger!

@Enna
    Tja, gewoon ns 1 van je draagdoeken uit de kast pakken hoor! Ik dacht eerst eigenlijk ook dat ik Silje vaker in de wagen zou hebben, maar ze zit veeeel liever in de doek of in de buikdrager. Kan ze lekker om zich heen gluren. Vooral als t n beetje waait vindt ze t kei-leuk om dr mondje open te doen en de wind te "vangen". Moet ik dan weer om lachen. Maargoed, Silje vindt de wagen ook gewoon niet zo veel aan als ze niet slaapt en de meeste kindjes hebben daar geloof ik niet zoveel moeite mee.
    Gekke fysio heb je voor Katie! Zou ook lekker diep onder de dekens kruipen hoor! :D

Ik ga maar ns ff wat nuttigs doen. Offeuh... kijken wat ik eigenlijk voro nuttigs zou kunnen doen en er dan over nadenken of ik dr ook "zin an heb"! :D
    Trouwens, ik zie hier allemaal van die mooie schema's qua voedingen voor kindjes. Silje is geloof ik niet zo van de klok als de meeste beebs hier. Heeft ze denk ik van mij, maar nu vraag ik mij af of het wel ok is dat Silje niet telkens op dr horloge kijkt of ze al honger heeft of dat er meer beebs zijn die niet perse elke dag op dezelfde tijden drinken?

Grtz, Susan

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meiden,

is wel weer even wennen met je tijdindeling als je weer werkt ;)
    Verder gaat het prima!

Ferry ziet er met zijn 2 tandjes erg cool uit 8) Maar wat zijn die dingen vlijmscherp joh :$

Hij laat ook steeds meer horen als hij het ergens niet mee eens is en dat uit zich in schreeuwen! Echt niet normaal ;) Hij kan ook echt schateren, dat is te cute!

Hij heeft ook zijn voeten ontdekt en wil ze steeds pakken! Het lukt alleen niet altijd, vooral niet als hij net zijn flesje leeg heeft :D

Verder zag ik hier een onwijs leuk grafiekje voorbij komen!
    Ga Ferry zijn gewichten ook doorgeven! Lijkt me ook leuk om te kijken naar de lengtes!

Ik zag ook Morris die gewoon een kloon van zijn vader is ;)
    En ook Silje die megaveel (behalve het haar) op Suske lijkt :D

Heb verder niet echt bijgelezen, kon me niet zo goed concentreren. ;)

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Miireii: Dus jij geeft Soraya al liga? Ben je niet bang dat ze zich verslikt?

Enna: En jij geeft Katie al een rijstewafel? Ben je niet bang dat ze zich verslikt? Ik durf hier nog niet aan dat soort dingen. Morgen even langs cb als ik zin heb, om te vragen wat we het beste kunnen doen...
    Groenten lust Ferry nog steeds niet ;)

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    nee, ik geef het gewoon met een lepeltje.. liga in een schaaltje, beetje water erop en prakken maar :D dan krijg je een mooi papje en kan je het gewoon met een lepeltje geven ;)

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Ik heb vanmiddag even het CB gebeld over de voedingen. Vertelde dat ik dacht dat Myrthe teveel binnen kreeg nu ze een heel potje fruit en groente krijgt (zelf gemaakt natuurlijk). Ze krijgt namelijk 4 flessen van 220, fruit en groente en soms flesje diksap van 150 cc. En alles gaat erin, maar ze geeft wel wat vaker een mondje op zeg maar.
    Zegt dat mens (een ander dan we normaal hebben, want die is heel relaxt)....nou, ze heeft het toch echt nodig hoor. ze moet 150 cc per kg lichaamsgewicht drinken, dus zou nu 960 moeten drinnken en dan krijgt ze met die 4 flessen al eigenlijk te weinig:$:(:$:( Nou vraag ik je...dat is toch meer dan genoeg melk wat Myrthe binnen krijgt:(
    Dus ik zeg, maar ze eet ook nog fruit en groente...ja maar dat is eigenlijk pas vanaf 6 maanden....en dat terwijl haar collega dit heeft aangeraden aan ons....
    Ik heb gezegd dat ik dan wel op deze manier door ga, maar toen ik had opgehangen zei ik tegen mijn man....als zij het niet met elkaar eens zijn, dan volg ik gewoon mijn eigen gevoel en doe wat ik denk dat goed is voor Myrthe. Probeer ik advies te vragen, krijg ik dit...kreeg echt het gevoel dat ze met zat te vertellen dat ik het helemaal verkeerd deed.....

Toen onze visite er was...die van de drieling zieden ze nook dat 4 flessen van 220 best veel is voor 5 maanden en zeker als ze ook nog fruit en groente krijgen....

Ik heb haar vandaag dus het volgende gegeven en ze is tot nog toe erg tevreden en zat echt met smaak haar groentes te eten....

8:00 flesje 210/7 schepjes
    10:00 fruithapje
    12:30 flesje 210/7 schepjes
    16:00 diksap 150 cc
    17:00 groentehap met flesje als toetje 90/3 schepjes (ze is heerlijk gaan slapen hierna;))
    en dan zo om 20:00 fles 210/7 schepjes en 2 lepels rijstebloem.

Wil in het weekend ook gaan proberen om de ochtendfles te vervangen voor pap uit een bordje.
    Ben ik nou zo gefrustreerd of geven ze werkelijk allemaal geheel tegenstrijdige adviezen....zo heb je toch helemaal niets aan het CB (ik vindt het goed dat ze er zijn hoor, echt waar, maar dan moeten ze wel één richtlijn aanhouden:x)

Leintje; hoe gaat dat bij juliie (jij werkt toch op het CB?)

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Daffie: ja ik ken het wel, heb zelf ook wel tegenstrijdige adviezen gekregen, maar dat krijg je met verschillende personen. ben ook altijd wel blij dat we daar dezelfde krijgen..

maar, vind je 150cc diksap niet wat veel? is maar een vraagje hoor.. als ik soraya diksap geef, doe ik meestal 120cc, maar ze drinkt misschien maar 90..

en trouwens! dan zou Mirthe qua melk toch 880cc binnen krijgen? normaal gesproken zeggen ze op het cb dat het niet perse hoeft die 150cc per kilo lichaamsgewicht. dan zijn het toch richtlijnen? ik vind het maar weer vaag hoor.. idd gewoon doen waar jij je goed bij voelt. moet je nagaan wat die vrouw dat tegen mij zou zeggen. soraya krijgt nog niet eens 650cc binnen!

11. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Suske, hier ook geen vaste tijden hoor! Denk dat dat BV eigen is.
    Coole foto's! Vind dat ze zeker wat van je weg heeft! Iig dat mondje! :D

@ Daffie, zeker raar ja! Gewoon op je eigen gevoel afgaan.

@ Noppie, geinig dat je in Odijk hebt gewoond!
    Enne, foei! ;)

@ Rapley, het boek dat ik heb aangeschaft heet 'eten met de kleintjes; van borst tot boterham' van Stefan Kleintjes.
    Heb er al even in zitten bladeren en het is (zoals de titel al enigszins aangeeft ;)) wel erg pro-BV, maar daar kun je natuurlijk ook doorheen lezen.
    Ik vind Rapley zeker interessant, maar zoals Maka zegt denk ik ook wel een beetje. Als het teveel gekok wordt dan is het snel over. En idd Suske, die zooi... Waarschijnlijk wordt het hier dus een beetje van alles.. Rapley en prakskes ;)

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Suske, je was wel een mooi baby'tje zeg! Maar ik vind je toch niet zo heel erg op Silje lijken ;) Maar ik heb daar ook niet erg oog voor hoor.
    Vera heeft ook geen horloge voor de voedingen, vaak doet ze een paar dagen min of meer tzelfde en dan weer iets anders.
    Haha, het concept raam? Vera begrijpt t concept spiegel ook nog niet helemaal. Ze vindt t helemaal geweldig om naar 'dat andere kindje' te kijken. Maar ze snapt er niets van waar dat kindje blijft als je naast de spiegel kijkt... Ze probeert naast en achter de spiegel te voelen, maar waar issie nou??

Over t dopje losdraaien. Nu moeten jullie niet denken dat Vera smoothly met 2 vingers dat dopje van dat pak af schroefde he!
    Ik had t haar uitgelegd (nadat ze zelf t pak aanwees; ze zat op schoot en stak haar armpjes er steeds naar uit). Vervolgens begon ze tegen dat dopje aan te slaan, zodat t los en vast draaide, totdat t losging. Toen pakte ze t dopje en dat moest natuurlijk in de mond. Haha grappig, dus dopje er weer opgedraaid. Toen deed ze t nog 5x.
    Enna, Vera is idd wel van de fijne motoriek, want ze is ook dol op labeltjes en andere kleine uitsteekseltjes op knuffels. Vooral om in je mond te stoppen.

Tuurlijk mogen jullie ook op de groeicurve! Ik zal morgen ofzo ook ff de curve voor de lengte maken.

Uk, ja zijn die tandjes echt zo scherp? Ik hoorde van iemand dat ze zonder tandjes net zo hard in je tiet kunnen bijten als met. Nou, ik geloof er niets van en van mij mogen ze zich voorlopig nog lekker onder dr tandvlees verstopt houden :D.
    Vera is ook helemaal into haar voetjes. Ze ligt nu steeds met opgetrokken knieen en in elke hand een voet. Erg charmant voor een dame.
    Ze pakt trouwens al een tijdje alles vast met haar voeten. Net een aapje ;)

Noppie, haha, maar t maakt voor Ebbie natuurlijk geen snars uit of ze haar eerste hapje nou volledig gepland of zomaar out of the blue heeft gekregen!
    Maar ik vind t wel sneu voor je vriend hoor. Al zijn je beweegredenen wel begrijpelijk (laatste wanhoopspoging om Ebbie gelukkig te maken :D).

Daffie, erg handig zo'n 'advies'. Ik zou idd je eigen gevoel volgen als ze beiden iets anders zeggen... t Is een richtlijn, maar ieder beebje werkt toch net anders, denk ik dan.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mireii; ik heb altijd gehoord dat ze 150 cc per kg max. moeten drinken met een maximum van 1 liter. Zij deed het voorkomen dat als ze 7 kilo weegt het dan nog 150 cc per kg is en dan zou ze boven de liter uitkomen:(
    De diksap is zeer verdund en ze drinkt het achter elkaar op. Het is vaak 130-150 cc.

Married en Maka; volg inderdaad maar gewoon mijn gevoel. Myrthe heeft na de groente en het kleine flesje toe zo'n 2 uur liggen slapen en toen zijn we naar mijn ouders gegaan. Daar heeft ze rond 20:00 de laatste fles gehad, dus denk dat ze tevreden is zo en ze heeft vanmiddag niet gespuugd...:) Zolang ze goed groeit is het goed toch??!!

14. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    #6234 Leintje1, 8 jul 2009
    Laatst bewerkt: 8 jul 2009
    @ daffie; wat je doet is prima!

Vervelend dat je van die tegenstrijdige adviezen krijgt! Dat maakt je onzeker, terwijl je toch echt prima bezig bent zo!
    De 'regel' 150 ml per kg per dag gaat nu niet helemaal meer op.

En wat betreft groente en fruit. Dit kan vanaf 4 maanden, maar bij allergieen, astma of eczeem in de fam dan liever vanaf 6 maanden (en dan de eerste maanden bv of hypoallergene melk).

Bij 5 maanden zijn 4 flessen gebruikelijk. Sommige kindjes nemen er echter nog langer 5. Bij een maand of 6-7 ga je meestal naar 3 flessen, maar ook daar zijn uitzonderingen.

Schematje wat gebruikelijk is aan melk;
    5 maanden; 4 -5 flessen van 200ml
    na 6 maanden; minimaal 500ml melk per dag, liefst 3 flessen van 200 (bij 9 maanden mag ook een toetje van yoghurt of kwark, die telt ook mee).
    na 1 jaar; aanbevolen melk 300 ml (toetje telt mee)

Het belangrijkste voedingsmiddel in de eerste 6 maanden is melk (bv of fv). Daar groeien beebjes van, niet van groente en fruit.
    Voor nu zijn de 4 flessen die je geeft prima (flessen van minimaal 180ml met 6 schepjes) en zeker niet te veel of te weinig.

Daarnaast is het belangrijk om niet te veel van andere dingen te geven dan melk in de eerste 6 maanden (omdat beebjes tot die tijd voornamelijk groeien van melk). Als kindjes melk gaan laten staan omdat ze te veel fruit, groente, liga of diksap krijgen, kun je beter die producten minderen en meer melk geven (dus bij 5 maanden zo'n 4 flessen van 200ml).

Vooral fabrikanten spelen in op de nieuwgierigheid van de ouders...ze verkopen graag. Liga, diksap, rijstebloempap met vanillesmaak, danoontje vanaf 4 maanden etc. zijn allemaal overbodig....Daarnaast wennen kindjes hierdoor erg aan zoetigheid, terwijl je ze dit juist op deze leeftijd niet hoeft aan te leren. Wij vinden yoghurt zuur omdat we gewend zijn aan suiker erover, wij vinden thee niet lekker zonder suiker omdat we aangewend zijn dit met suiker te nemen. De smaak van baby's is nu juist neutraal en kunt ze vele smaken leren.

Voor de eerste 6 maanden is melk ip voldoende. Daarna worden andere producten pas belangrijk. Neemt niet weg dat het leuk is om met fruit en groente te beginnen (het liefst alleen als er geen allergieen, astma of eczeem voorkomt in de familie).

Melkproducten geven zoals kwark, yoghurt etc. zou ik zeker uitstellen tot ongeveer 9 maanden. Dat zijn de niet gespleten koemelkeiwitten die nog niet zo goed zijn voor kleintjes van deze leeftijd.

Vanaf 1 jaar mogen kindjes trouwens gewoon halfvolle melk drinken. Wel extra vit. D geven, maar melk van de babyfabrikanten heeft dan geen meerwaarde meer.
    Natuurlijk adverteren zij wel anders....want ze verkopen graag!

Het is een heel verhaal geworden, maar hoop dat je er wat aan hebt. Als je nog vragen hebt, laat het maar weten! En volg ook je gevoel, dat is meestal juist.

Zelf doe ik dat ook, ook al weet ik ook van de professionele adviezen. Mik eet ook fruit en groente ookal komt er eczeem en hooikoorts voor in de familie. Hij was er gewoon erg aan toe en dan moet je een keuze maken. Je eigen gevoel als moeder is meestal prima!

Groetjes, Leintje

15. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

@enna:
    indd als ze honger hebben, melden ze zoch wel, en bij ons gaat dit schema prima,
    misschien dat als hij eraantoe is ik de fles van 3 uur vervang door een flesje diksap en een koekje (rijstwafel).

@dayenne:
    fijn dat het goed bij jullie gaat, en gefeliciteerd met je diploma.

@noppie:
    het is wat die impulsiviteit, zelf als mama zonder papa met bijvoeding beginnen, wij hebben wel samen het eerste fruithapje gegeven, maar bij de eerste keer groente was mijn man er niet bij.

@martientje:
    wat is dat toch met faud, zo allergie”s overal voor. Ben benieuwd hoe het zal gaan als hij bij jullie op het kinderdagverblijf verblijft, en dan moet je verder bekijken hoe je het moet aanpakken, lijkt me wel een “vervelend” iets om er overal maar aan moet denken.

@uk80:
    miste je al, maar ja als je werkt heb je minder tijd voor het forum.
    2 tandjes, en ja indd scherp.

@daffie76:
    wat een vreemde vrouw van het cb, daar heb je dus eigenlijks ook niks aan, en je meot zeker je eigen gevoel volgen, martijn laat ook wel eens 30cc per fles staan, ach maakt niet uit.
    Mag ik je vragen waarom je een toetje fles geeft na het warm eten?
    En al pap uit een bord, bij mijn dochter werkte dat niet, die had zulke zuigbehoefte, en het cb vertelde toen dat je tot 1 jaar heus nog wel een papfles morgens mag geven, en het is makkelijk, want als ze eens vroeger wakker zijn ga je als mama echt niet om 6 uur morgens een bord papa aan je kindje geven.

-----------------------------------

hier ga ik weer een avondje vroeg naar bed, morgen gaat de wekker om half 7 ( als het goed is slaapt martijn dan nog) en dan maak ik hem wakker om hem een fles te geven, en dan vertrekken we rond de klok van 9 uur richting groningen, we gaan vroeg weg omdat het jullianaplein eruit ligt dus we geen idee hebben hoe en hoelang we moeten rijden.
    om kwart voor 11 word de echo gemaakt, en dan na 2 uur kunnen we weer naar huis.
    jildou is nu uit logeren bij pake en beppe, en die heeft het erg naar de zin, belde nog om 9 uur met haar, toen zou ze ent naar bed.

iedereen een fijne avond.

laat jullie morgen snel weten hoe het gegaan is.

knuff anita

16. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Maka: dank voor het toevoegen van Ebbie's statistieken.

@ Suske: fijn dat je je goed voelt in je nieuwe kleren en schoenen!

@ Rapley: heb daarstraks nog wat over gelezen. Ik vind het wel interessant moet ik zeggen. Maaaaar, in heel veel oudere culturen gaan ze ook over op kiss feeding, dus dat de moeder eerst het eten voorkauwt en dan over op het beebje. Dus zij pureren op die manier hun voedsel. Ik ga er wel wat principes uit overnemen, zoals: - eten vast voedsel is om te proberen en de nieuwsgierigheid te prikkelen en daarnaast gewoon melk blijven aanbieden, - als het kan zelf laten proberen, bijvoorbeeld op een banaantje sabbelen enzo. Zo'n complete kliederboel op onze houten vloer 3x per dag zie ik ook weer niet zo zitten. Maar de theorie is wel goed doordacht moet ik zeggen. Over dat stukje van dat sommige ouders het neusje van de beeb dichtknijpen om er een lepel in te persen vond ik weer wat overdreven. Maar goed, er zullen ongetwijfeld wanhopige ouders rondlopen, maar die lijken me dan in de minderheid.

@ Suske: wij hebben Ebbie ook nog niet echt op een strak drinkschema hoor, de ene dag 4, de andere dag 5 en vrijwel altijd op andere tijden. Maar er zit meestal 3 a 4 uur tussen de voedingen. Vandaag kwam het weer bar slecht uit: heeft om 04.50 haar laatste 4de voeding al gehad. Heeft ook al 29 schepjes op, dus meer mag ze niet. Zal ze wel weer erg vroeg komen vannacht. Ja, ik ben erg slecht ja. Mijn vriend is erg blij met alle steun die hij van jullie krijgt :D. Heb hem verteld dat ik op mijn flikker krijg van jullie :p.
    Heb jij je eigen babyfoto nou ingescant? Mooi hoor, ze lijkt op jou he?

@ Uk: Ebbie is ook druk in de weer met haar voetjes.

@ Daffie: ja, het is erg lastig, al die verschillende adviezen en dan zelfs nog binnen 1 instelling. Onze CB-arts zei dat we tussen 4-6 maanden mochten beginnen, wat we zelf het prettigst vonden. Wij zijn dus vandaag (zonder overleg van mijn kant schaam schaam) vandaag begonnen, met bijna 5 maanden. Ik ga gewoon nog lekker da maximale 1000 cc ongeveer aanbieden en verder haar een beetje laten proeven enzo. Ik ga zelf niet al te snel de flesjes afbouwen denk ik. Heb nu te vaak gelezen dat het eigenlijk pas vanaf 6 maanden is. Maar Daffie, er zijn meerdere wegen naar Rome en wij zijn ook allemaal groot geworden. Dus gewoon doen wat je gevoel je ingeeft en blijven controleren op plasluiers, kan het nooit misgaan. Myrthe geeft wel aan als te weinig heeft gehad (huilen) of teveel (spugen).

@ Leintje: heel erg bedankt voor jouw duidelijke richtlijnen.

Kunnen we Leintjes adviezen niet ergens prominent plaatsen? Best handig om af en toe weer eens in te lezen? Maar staat natuurlijk ook veel in onze CB-boekjes I guess.

@ Mieke: report to forum! Gaat alles wel goed (met je moeder ook)? Of ben je gewoon druk aan het werken?

Ik net in de sportschool geweest, vreselijk, :$. Veel te zwaar en confronterende spiegels. Was erg moe toen ik er heen ging en kwam net jankend weer terug. Bah, ben gewoon te moe. Moet morgen weer werken en ga du uitchecken. Later!

17. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Dank jewel voor je duidelijke uitleg Leintje:)
    Ik dacht al dat die regel van 150 cc niet meer geheel opging na 5 maanden.

Ik geef Myrthe ook alleen heel erg verdunde diksap of thee zonder suiker, wil niet dat ze aan alleen maar zoete smaken went. Ook geef ik dat voornamelijk op hele warme dagen..Ze vindt groente en fruit echter zo lekker, dat ik echt niet minder kan geven, dan is ze heel erg verdrietig:(....en aangezien ze alle groentes tot nog toe lekker vindt, is het niet een meisje die alleen voor de zoetigheid gaat gelukkig.

Famveenstra; die fles toe gaf ik vandaag voor het eerst hoor, omdat ze anders op 3 flessen zou uitkomen hahaha.
    En Myrthe wordt pas rond 8:00 uur wakker, dus dan vindt ik het niet erg om pap van een bordje te geven (ben nogal veranderlijk, dus kan ook best zijn dat ik morgen besluit gewoon de fles te blijven geven hahahaha) Ze drinkt de fles echter zo snel leeg, dat ze niet al teveel zuigbehoefte heeft volgens mij....;);) Ach, ik zie het allemaal wel.Myrthe geeft het vanzelf aan als ze weer ergens aan toe is.

Leintje, nog één vraag.....hoe zit het nu met die opvolgmelk?Is dit noodzakelijk of kunnen kindjes op een gegeven moment ook over op halfvolle melk? Hier hoor je ook van die tegenstrijdige berichten over.

18. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

@ voeding:
    wij zijn hier net begonnen met de opvolgmelk. We doen nu half Nutrilon 1 en half Nutrilon 2, maar het smaakt er niet minder om ;)
    Van de opvolgmelk mogen ze maar max 800 cc geloof ik, en Ferry zit daar nog ruim boven. Hij heeft echt nog behoefte aan zijn 4 flessen met 210/7. Fruit gaat goed, krijgt zo'n 3/4 van een vrucht op. Groenten mogen we blij zijn als hij 2 hapjes binnen houdt ;)

Koemelk ga ik absoluut nog niet geven. En met yoghurt wacht ik ook nog wel even. Ik zou ook niet weten wanneer ik dat allemaal zou moeten geven. Dan eet hij zowat de hele dag ;) Hij slaapt ook nog best veel overdag, dus misschien komt het daardoor dat ik niet weet wanneer ik iets anders zou moeten geven.
    Heel soms op een warme dag krijgt hij een beetje diksap (en dan wel biologische zonder toegevoegde suikers). De papfles vindt hij niet zo lekker meer om de een of andere reden... waarschijnlijk omdat het met de Nutrilon A.R. niet zo goed mengt. Het wordt veel te dik.
    Gaan we maar proberen om daarvoor dan weer de standaard Nutrilon te kopen.

Morgen wil ik even naar het cb om vragen te stellen over de voeding.
    Wat hij nu MOET hebben en wat wel even kan wachten, ben er heel benieuwd naar!

@ Rapley: Dit is helaas voor prematuren niet geschikt. Prematuren verslikken zich veel sneller.

19. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, heel veel succes en sterkte morgen!

20. Leintje1

Leintje1 Actief lid

7 jan 2009
    143
    0
    0
    @daffie,

yoghurt en biogarde kwark mag vanaf 9 maanden als toetje. Dan vervalt vaak een 3e fles.

Halfvolle melk mag vanaf 1 jaar. Voor die tijd komt een beebje voedingsstoffen tekort als je halfvolle melk gaat geven. Bijvoorbeeld ijzer.

Groetjes!

Deel Deze Pagina