Rapley, de kliederboel is idd wel een nadeel. Wij hebben een siergrind-vloer, dus Vera daar maar op laten knoeien is geen goed plan. Dan kan ik na afloop met een tandenborstel alle stukjes er tussen uit gaan schrapen ! Ze raden daarom ook aan om een groot stuk plastic onder de stoel te leggen . Maar das natuurlijk ook niet ideaal. Bovendien is mijn vriend helemaal anti-knoeien met eten. Maar ik heb m wat voorgelezen van de ideeen van Rapley en dat vond ie toch wel ok. Dus we zien wel hoe het gaat... Noppie, oeps niet zo'n lekkere ervaring in de sportschool... Volgende keer beter! Thanx Leintje voor de uitleg! Katie en Ferry staan ook in de groeicurve
Goeiemorgen meiden! Daar ben ik ook weer eventjes. Laatste dagen (weken?) wel af en toe bij kunnen lezen tussendoor, maar geen tijd om te reageren Fijn om te horen dat het met alle beebjes goed gaat! @Anita, succes vandaag! Hier ook alles prima! Wat onrustige daagjes achter de rug, Naomi heeft de waterpokken gekregen (heerste op het KDV, dus was maar gewoon afwachten wanneer ze het zou krijgen ..). Begon zaterdag met twee pokjes en afgelopen dinsdag was de piek, ons krentebolletje! Hihi. Nu valt het nog redelijk mee eigenlijk, vergeleken met andere kindjes. Echt last schijnt ze er niet van te hebben, wél van de twee tandjes die zijn doorgekomen! Vorige week voelde ik er al eentje en afgelopen dinsdag was de tweede door (de twee ondertandjes). Ze is er dus vroeg bij! Van de eerste had ze niet zoveel last, vorige week dinsdag wel wat meer poepluiers (spuitluiers, jakkes!), maar de tweede deed wel meer zeuren. Was ze wat meer huilerig van en wat verhoging (38.3). Dat in combi met waterpokken én verkoudheid (door tandjes dus!) waren het wel even een paar gebroken nachten, pff. Gisteren hebben we haar nog maar een dagje thuis gelaten van het KDV, vanmiddag moet ik werken en ze is nu zo opgeknapt dat ze wel een middagje kan. Alleen de plekjes zie je nog wel, maar de meeste blaasjes zijn verdwenen, gelukkig! Heb qua BV nog geen last van de tandjes eigenlijk. Je voelt ze soms wel (ze zijn wel erg scherp zeg!), maar doet nog geen zeer. Kijken hoe lang ik dat nog volhoudt. Als het echt zeer gaat doen, dan stop ik er maar mee. Zaterdag is ze vijf maanden, heb 4 maanden volledig BV gegeven (ietsje minder) en daarna half/half, dus das prima. Maar ermee stoppen is toch makkelijker gezegd dan gedaan! Wordt er best emo van als ik eraan denk ... Naomi geef ik nog geen bijvoeding, alleen s avonds krijgt ze twee schepjes Bambix vanille door haar fles. Ik wil eigenlijk eens proberen om die fles een keer te laten vervallen, want we moeten haar altijd wakker maken daarvoor. Es kijken of ze dan een hele nacht doorslaapt. Ze zit nu op 5 flessen: 7.00 u - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 22.30, waarvan 7 en 19 u nog BV. Wil echt met bijvoeding proberen te wachten tot zes maanden. Leuk om alle groeicurves te zien! Zal die van Naomi ook es doorgeven. Naomi rolt trouwens sinds dit weekend! Soms ligt haar armpje niet helemaal goed, dan is het wel even gillen, hihi. Wat gaat het allemaal toch hard he ... Oh ja, weird: onze zw-yogalerares heeft zelfmoord gepleegd afgelopen week, ze vonden haar op het strand, aangespoeld. Naar idee, die vrouw was toch op een of andere manier betrokken bij je zwangerschap. Nou, Naomi slaapt nu, kan ik eventjes mijn hondjes uitlaten, voor zolang het nog droog is, het wordt hier nu zo donker ...! Probeer later nog wel op iedereen te reageren hoor!
Hoi lieve meiden, Ik heb even een paar dagen voor mezelf nodig gehad. Ik heb (nog) niet bijgelezen, maar wilde jullie even laten weten dat ik toch maar zelf mijn ex gebeld heb. Ik heb het wel gehad met de stress en als we naar de rechter stappen wordt het een touwgetrek en gerek van de rechtzaken en daar zit ik helemaal niet op te wachten. Ik heb hem gezegd dat ik niet geheel aan zijn eisen tegemoet kan komen, maar dat ik wel bereid ben om er een tussenweg in te vinden. Hij was volgens mij ook blij dat ik belde en volgende week dinsdag gaan we rond om de tafel. Ik ga nu een voorstel op papier zetten en dat gaan we bespreken. We maken dan vervolgens nog geen beslissingen en denken er nog even goed over na. Daarna gaan we weer rondom tafel en hopen dan dat we tot een beslissing komen. Het ouderlijk gezag krijgt hij sowieso niet en als hij daarvoor alsnog naar de rechter wil dan mag hij dag, zolang de omgang maar al wel geregeld is. Dus nu even afwachten, ik hoop dat we er voor eens en altijd uit gaan komen en dat de omgang geen reden tot discussie meer zal zijn. Liefs Vaam
Zo, weer fris en fruitig op mn werk na getrakteerd te zijn op een overheerlijke poepluier vanochtend @ Leintje, kijk daar hebben we wat aan! Thanx voor je duidelijke uitleg. Ben het idd helemaal eens met wat je zegt over dat de fabrikanten het maar al te graag aanprijzen. @ Noppie, die spiegels in de sportschool zijn niet fijn nee.. ik word er ook zwaar depressief van. Succes vandaag! @ Anita, succes vandaag! @ Maka, ik zal in onze club Thije zn lengtes even toevoegen Leuk dat Ferry en Katie er nu ook tussenstaan, geeft wel een mooi beeld hoe ze ingehaald hebben. Thanx voor de grafieken, echt leuk! @ deesje, bah waterpokken! En ook al tandjes zeg! Fijn dat je er nog geen last van hebt bij de BV. Jemig wat heftig zeg van je yogalerares! @ Vaam, ik hoop dat jullie eruit komen meid! Dit gestress is idd ook niks. Sterkte en een knuff!
Begrijp ik dat Martijn vandaag geopereerd wordt? In dat geval, heel veel succes en sterkte! Tis verschrikkelijk om je kindje daar in de ok achter te laten
Vraag! Wie doet zn kindje nog in de tummytub? Ik kwam van de week dit topic tegen: http://www.zwangerschapspagina.nl/verzorging-veiligheid/152233-wanneer-tummy-tub.html#post5051099 en dacht dus, hmm, ik probeer het maar weer een keer! Maar het past echt niet hoor!! Ik snap niet hoe anderen hun kind tot 17 mnd (!!) in dat ding krijgen. Heb het gister met Thije geprobeerd, maar dat arme jong zit echt helemaal klem. Zn voeten zitten zowat in zn oren. Eerst bleef ie zn beentjes strekken, dus heb ik heb daarna anders geprobeerd (kontje eerst), maar ook dat was verre van comfortabel.
Anita; succes vandaag!!!! Leintje; nogmaals bedankt voor je wijze uitleg hihi. Hier hebben we allemaal wat aan denk ik zo... Ga dus gewoon tot 1 jaar opvolgmelk maken Verder ben ik het ook met je eens dat die fabrikanten er alles aan doen om hun producten te laten kopen. Maar ik maak toch alles lekker vers hihi. Behalve de diksap dan Rapley; wat is dat nou meiden?? kliederen met eten?? Vaam; respect hoor, dat je toch je ex gebeld hebt!! Iets wat ie eigenlijk niet verdiend met die acties van hem....maar kan me voorstellen dat je dat getouwtrek niet wilt!! Hoop dat jullie samen tot een goed concept kunnen komen. Deesje; je hebt je portie dus wel gehad met waterpokken en tandjes bij Naomie....Hopelijk gaat het nu weer beter met haar. Ik heb heerlijk geslapen vannacht en ben om 9:45 pas opgestaan (is tegenwoordig erg laat hihi). Voel me nog steeds niet lekker met die verkoudheid, maar vindt het heerlijk om even een ochtendje voor mezelf te hebben. Mannetje slaapt na zijn nachtdienst en Myrthe is bij oma. Vanmiddag moeten we naar mijn schoonmoeder die jarig is, heb ik niet zo veel zin in eigenlijk. Voeding; heb besloten nog maar lekker 's morgens gewoon de fles te blijven geven ipv pap, is ook wel gezellig zo 's morgens vroeg saampies. verder ga ik wel proberen om het schema van gister aan te houden als Myrthe dit goed vindt hahaha, anders doen we het gewoon weer anders. Er komt hier ineens een hele donkere wolk boven hangen en ik denk dat het zo echt gaat gieten...
hahahaha Married, arme Thije.....helemaal dubbel in de tummytub. Wij hebben er niet eens één, maar ik denk dat Thije gewoon een lekkere grote bink is die in het grote bad kan.... Myrthe gaat ook echt niet meer in het kleine badje hoor....al een maand niet meer. Ze gaat mee douchen of in het grote bad.
Heey! dat zijn duidelijk adviezen van Leintje! Maar nu zit ik dus toch wel aan de yoghurt met Soraya.... én 3 flessen, én opvolgmelk... en nu??!
Maka, heb in de clubs mijn berichtje met gewichten aangepast met de lengtes erbij... vindt het echt superleuk dat je dit voor elkaar hebt gekregen...supercompuwoman hahaha
@Married: katie gaat nog steeds in de tummytub, maar ze is nog aan de kleine kant en de emmer is van bebejou, die is wat groter dan de echte tummytub. @Uk: martijn kreeg vandaag een echo van zijn hartje dacht ik. is dat ook een operatie? @Deesje: getver, dat is echt niet leuk zeg van je zw.yogadocente. Bah, krijg j eecht een naar gevoel bij. Wow, ook al tandjes! en waterpokken, gelukkig is ze er heel doorheen gekomen. Bij waterpokken kunnen ze toch littekentjes krijgen als ze het openkrabben? @Anita: ik hoop dat alles goed gegaan is vandaag! @Maka: leuk de grafieken! idd leuk om te zien hoe Ferry en Katie mooi meedoen met de rest @Noppie: de sportschool is toch om lekker relaxt weg te komen, niet om dan zo verdrietig te zijn hoor! Maar idd ik vermijd die spiegelwanden ook liever. Ipv af te vallen ben ik weer aan het aankomen... @Uk: ik had er niet bij stil gestaan dat prematuurtjes zich sneller verslikken. Dacht dat dat ook wel mee zou vallen, tot ze net dus bijna stikte in een stukje peer Rob zei ook al dat ik teveel van haar wilde, dat ze het op haar eigen tempo moet doen en dat ze gewoon niet "echt" 6 maanden is. Ik wil gewoon al veels te veel van der. Dus toch maar weer wat rustiger aan met alles. Eerst maar de groentes goed leren eten voordat ik er wat aan toevoeg enzo. Morgen naar het cb ook maar even navragen over de flessen, Katie krijgt alle flessen opvolgmelk. Dat zou dus eigenlijk teveel zijn?
Enna: Een echo is gelukkig geen operatie Dat doet zelfs geen eens pijn, is hetzelfde als toen ze met dat apparaatje op je buik gingen om naar Katie te kijken. Ach, eng is dat he? Als ze zich zo verslikken! Ik denk altijd dat hij dan echt stikt, voel de paniek dan weer om mijn oren slaan... Op de verpakking van de Nutrilon staat dat ze 3-4 flessen van 200 (180/6) mogen hebben. Dus dan kom je op max 800 cc. De andere fles kun je dus maken met nr. 1 melk of als ze genoeg heeft dan laat je haar natuurlijk niet meer drinken. Maar Ferry heeft daar absoluut niet genoeg aan. Sterker nog, hij is zo hongerig de laatste week dat hij meer wil als die 1000 cc Wat moeten we daar nu weer mee? Ik denk dat het verstandig is als je rustig aan doet met Katie. Gewoon groenten en fruit. Dat kan geen kwaad. Ik zou wel even wachten met rijstewafels en koekjes. (veel te kruimelig allemaal, is mijn visie hoor) Dat ze zich verslikte in de peer, dat kan gebeuren hoor. Ik zou haar gewoon fruit blijven geven. Verder denk ik dat ik de gecorrigeerde leeftijd aanhoud voorlopig. Ik merk dat hij er toch niet aan toe is om allemaal andere dingen te eten. Maka: bedankt voor de grafieken! echt fantastisch om te zien! Deesje: jemig! Arme Naomi, nu al waterpokken gehad. Dan kan ze het nog een keertje krijgen he? Als ze het zo jong heeft gehad. Leintje: bedankt voor al je adviezen! Echt super! Married: Heb Ferry al geen eeuwen meer in de Tummy gehad. Jammer eigenlijk! Hij heeft er nog nooit goed in gezeten. De laatste keer dat hij er in zat was hij nog te klein (niet stevig genoeg). Misschien toch nog maar eens proberen.
@Uk: gefelictiteerd met Ferry! Wauw alweer 7 maanden! Schiet goed op he . En hij doet het ook zo goed . @Daffie: Tja, ik trok het gewoon niet meer op deze manier. Hopelijk gaat hij akkoord met mijn voorstel. We zullen zien. @Miireii: geef jij al opvolgmelk en yoghurt aan Soraya? Nou heb ik nog niet bijgelezen, dus misschien staat de reden er al ergens bij, maar is ze niet nog een beetje jong?
Soraya zit nog maar op 3 flessen en het CB raadde mij dat aan... maar nu vind ik zelf de yoghurt niet oke meer.. denk dat ik haar dan gewoon een klein flesje aanbied na de groentes...
Uk; 7 maanden alweer....wat een kanjer toch!!! Vaam; ik hoop het ook voor je!! Succes alvast... Mireii; hey, dan ga je mijn idee overnemen hahaha...klein flesje na de goentes bedoel ik dan he hihi. Myrthe vond het gister wel lekker geloof ik. Zo meiden, denk dat ik eens even lekker onder een knalhete douche ga staan stomen....beetje alles scheren en bijwerken haha. Zo'n dagje ziek thuis moet ik toch benutten....
ja, ik weet anders ook niet zo goed wat ik moet.. deed het eerder ook al, maar ze wou er eigenlijk niets van weten. water of diksap wel.. maarja, vind het allemaal maar lastig hoor!
Hoi meiden Maka: heerlijk dat je lekker thuis kan zijn nu Vera nog zo jong is. Ik kan me dit helaas niet veroorloven. Volgens mij loopt Vera wel voor in haar ontwikkeling als ik zo lees van dat dopje. Suzan: Silje lijkt ook wel op jou. Daffie: raar dat ze op het CB elkaar tegen spreken, de Friso infolijn heeft me verteld dat ik niet over de 1000 cc per dag heen mag gaan, Fuad weegt 8 kilo dus zou 1200 cc moeten hebben maar dat mag dus niet. Ik geef 4 keer 240 op advies van de kinderarts, maar we geven geen bijvoeding. Ik zou denken dat in de fruit en groente ook vocht zit, gewoon maar je eigen gevoel volgen dus. Leintje: Ik moet volgende week weer naar het CB maar heb eigenlijk ook een vraag, Fuad word 27-8, 6 maand dan zou ik met bij voeden moeten beginnen maar ik moet dan ook net de nieuwe voeding weer testen kan het kwaad als hij wat langer zonder bijvoeding doet (anders weten we natuurlijk niet of de eczeem (als die terug komt) van de andere voeding of van de bijvoeding komt. Hij krijgt de Neocate voeding, volgens mij hoeven ze dan toch niet perse bijvoeding ? Deesje: wat sneu nu la de water pokken, dan kan ze het nog eens krijgen he, als je het voor je 1e levens jaar krijgt. Vaam: ik hoop voor je dat jullie er uit komen samen. Anita: succes vandaag. Uk: gefeliciteerd met de 7 maand. Fuad draait nu van zijn rug naar buik en ook weer terug, wel zo handig hoeven we hem niets steeds omtedraaien.
Zoooo, die hete douche was heerlijk Mireii; nee, vindt het ook allemaal maar moeilijk hoor...Soms is het ook gewoon uitproberen wat bij je kindje past denk ik dan maar. Aan de adviezen van Leintje heb ik tenminste iets Martientje; dat dacht ik dus ook van dat vocht in groente en vooral fruit....Volgens mij kan het geen kwaad als je nog even wacht met bijvoeden hoor, want dan weet je tenminste zeker dat het door de voeding komt en niet door de bijvoeding. Hoe is het nu met zijn exceem, is het alweer wat minder?