@Martientje: lijkt mij ook geen kwaad te kunnen. Ieder kindje is anders, dus sowieso lijkt het mij niet dat je echt precies bij 6 maanden daarmee moet beginnen. Ben wel benieuwd of het zal gaan werken. Ik hoop dat hij geen eczeem meer krijgt. @Daffie: ben je een beetje ziekies?
Vaam; ja, ben een beetje ziekies Snotverkouden en hoesten. Heb me gister al ziek gemeld op mijn werk (lijkt me niet verstandig mensen te verplegen met zeer weinig weerstand) Moet straks wel naar een verjaardag...
De eczeem is nog niet weer weg, nu hij omrolt lijkt het wel of het precies op die plekken van zijn hoofd zit, Toen mijn dochtertje een baby was heb ik haar eens een jurkje van mij zelf aangedaan van vroeger, vind dat we best op elkaar lijken. alleen is zij wel veel donkerder. links ben ik en rechts is Jasmin (foto gescand van een gescande foto niet zo duidelijk dus)
Deesje, jeetje wat erg van je yogalerares... brr Goh, al een tandje! Beet Naomi ook nooit voordat ze een tandje kreeg? Vaam,ik hoop dat jullie er alsnog uitkomen zonder rechter! Uk/Enna, Martijn kreeg vandaag idd de echo, maar die is wel onder narcose, dacht ik. Ik schrik me ook altijd kapot als Vera zich verslikt of gaat kokhalzen. Yuk. Niet leuk. Grafieken, ja mooi he, hoe Ferry er doorheen knalt!! Wat een sterk kererltje 7 maanden alweer, gefeli! Badje, ik doe Vera nog wel in het 'kleine' badje. Ze ligt er wel met opgetrokken knieen in, maar ja, zo ligt ze wel vaker. Het is wel een heel gespetter vaak en ik moet oppassen dat ik niet teveel water erin doe. Maar gaat verder prima hoor. Zo'n gedoe anders om t hele bad vol te laten lopen voor dr. In de douche doe ik meestal ook niet meer met haar. Martientje, ik denk ook niet dat een paar weekjes eerder of later uitmaakt voor de bijvoeding. Fuad is iets te vroeg geboren, dus dan is iets later beginnen dan 6 maanden helemaal geen probleem lijkt me. Daffie, ja Rapley is kliederen met eten Haha, nee het idee achter Rapley is dat ze 'zelluf' leren eten ipv gevoerd worden met een lepel. Door vuistgrote stukken aan te bieden, gaan de beebjes zelf op onderzoek uit en ontdekken zo de structuren en smaken. Ook het bijten en kauwen wordt op die manier gestimuleerd. Maar uiteraard resulteert dat in het begin in een grote kliederboel . Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Introductie van vast voedsel na zes maanden Uk, in dit stuk staat trouwens ook dat prematuren dit ook prima kunnen, maar dat je pas moet beginnen als ze gecorrigeerd 6 maanden zijn... ff spammen met Vera's nieuwe pose:
Ik had gisteren mijn derde dagdienst achter elkaar en moest dus ook weer om 5:45 mijn bed uit. Was echt wel moe toen ik thuis kwam, dus toen heb ik eerst even mijn oogjes dicht gedaan en ben nadat ik een douche genomen had, Yannique gaan ophalen op het KDV. Wil ik gaan eten, loopt ded lasagne bijna vanzelf al de koelkast uit, dus toen maar lekker friet gegeten. Vanmorgen heb ik de stote schoenen aangetrokken en ben ik voor het eerst met Yannique gaan knuffelzemmen. Vind het meestal eng om dan de eerste keer te gaan, omdat ik dan niemand ken. Het was erg gezellig en zeer geslaagd. Yannique heeft er ook van genoten. Niet 1 keer gehuild ofzo. Ze was wel erg moe en dronk thuis half slapend haar flesje leeg en die ligt nu lekker te slapen. Volgende week gaan we weer hoor. Ben lekker vrij vandaag. Net even een wasje erin gedaan en gestofzuigd en voor de rest doe ik lekker niks vandaag. @Mieke: wat leuk dat het wenuurtje goed gegaan was. Fijn dat je moeder weer thuis is. @familieveenstra: ik zit met Yannique nog steeds op 5 flessen, dus kan ik je niet mee helpen. Fijn dat Jildou het zo naar haar zin had bij Pake en Beppe. Hoe was de echo? @Kuona: dat sommige mensen zelf de BV opdrinken. Ik vond het als ik het uit de diepvries haalde echt niet lekker hoor! Morris en je vriend lijken idd erg op elkaar. Morris hangt lekker op je rug zo! @Maka: wat heb je een mooie groeicurve gemaakt. Haha wat een grappige foto van Vera in haar nieuwe pose! @Noppie:die kleine Ebbie is bij de gastouder zo druk dat ze vergeet te moeten drinken thuis wil ze wel!! Ohhh ben jij zomaar eerder begonnen met een fruitje geven! En wat vond je vriend ervan? Niet zo leuk lees ik net. Nou jou ritje naar de sportschool was ook niet echt leuk dus! En huilend ervan terug komen is ook niet echt de bedoeling toch? @Martientje: dat jezelf nu ook de 6de ziekte hebt. Beterschap meid. Wat zielig dat Fuad weer zo'n last heeft van de eczeem door het wasmiddel dat ze op het KDV gebruiken. Snap dat je daar enorm van baalt. Ben je blij dat ie er vanaf is en dan krijgt het weer op een andere manier. Wel een mooie manneke hoor. @Daffie: met een dagdienst beginnen wij om 7 uur! Dus was idd erg toe aan een bak koffie toen. Jij hebt dus ook altijd zo'n trek als je ongi bent. Dat heb ik ook hoor. Heb ik net gegeten en dan wil ik alweer iets en dat is dan meestal ook niet het verantwoorde eten! Wat fijn als je moeder bij jullie wat wil gaan poetsen?! Dat scheelt jullie idd weer een hoop werk en dan heb je ook iemand vertrouwds over de vloer! Voel je je al weer wat beter vandaag? @Miireii: jeetje heeft Soraya alweer genoeg aan 3 flessen? Je moet je niet altijd iets aan trekken van andere mensen nee. Maar goed je man wist dat misschien niet? Haha eerst moet Soraya maar eens gaan zitten toch? @Axioma: wat goed dat je al 5 kilo bent afgevallen zeg! You go girl. @Married: niet echt tof dat je het niet meer naar je zin hebt op je werk. Voor jezelf de voors en tegens op een rijtje zetten en dan maar kijken wat je wil misschien? Ik vind het ook wel heerlijk om te werken hoor. Even niet mama zijn, maar gewoon Esther de collega en verpleegkundige. Fijn te horen dat alles goed is met je achterste. Sohee jij hebt weer lekker geshopt! Haha ik moet wel even lachen bij het idee hoe Thije daar in de Tummytub gepropt zit. @Dayenne: hee meid, heb je gemist hier hoor. En wat groeit Naomi goed en komen haar eerste tandjes al door? Gefeliciteerd met het behalen van je examen! @Enna: sorry meid, kan je nog niet echt helpen wat betreft wanneer precies eten aan bieden. @Suske: wat een mooie foto van jou toen je klein was en van jullie kabouter. Ze heeft wel wat van je weg hoor. Door hardend cement lopen! @Leintje: bedankt weer voor je uitleg over het etenspatroon van onze kleine beebjes. @Deesje: wat naar dat Naomi nu al waterpokken heeft! En heeft ze ook al 2 tandjes? Die zijn bij Yannique nog niet in zicht hoor. Goh en ze rolt ook al om. Gadver wat een naar bericht van je zwangerschaps yogalerares. @Vaam: knap dat jij de eerste stap richting je ex hebt gezet en dat jullie toch weer samen om de tafel gaan zitten. @Uk: gefeli met de 7 maanden van Ferry. Zo zal eens gaan kijken of mijn meisje alweer wakker is. Net sliep ze nog steeds! X Esther
Martine'; die ogen lijken sprekend hoor!!! Vindt haar echt veel op jou lijken Hoop dat de exzeem snel weggaat... Maka; hihi, kunnen ze het niet gewoon zelluf eten noemen hihi....begrijpt iedereen wat ermee bedoelt wordt!!
OOk nog even een vergelijking met Fuad, zijn mondje lijkt wel op die van mij maar zijn neus op die van zijn vader. en de kleur heeft hij wel van mij
Martine, ik vind jou als baby het meest op Jasmin lijken! Grappig dat je dat shirtje nog had! Eppie, gets! Lopende lasagna Klinkt erg leuk, knuffelzwemmen! Is dat gewoon tzelfde als babyzwemmen of iets speciaals?
Hoi meiden, ik ben er wel en heb nu eindelijk alles bijgelezen. Ben erg moe en druk met werk. En geen vut om te reageren Wilde het wel doen, misschien later, maar ja dan zijn er weer een hoop nieuwe berichten geschreven. Mag ik het gewoon even zo doen dan...8) Boaz is vanmorgen voor 3 uurtjes naar het kdv geweest, ging weer goed. Mama was vergeten een speentje in het flesje te stoppen dus bij het maken van het flesje was het een kliederboel geworden, dus hebben ze hem uit avant gegeven. Toen ik kwam was hij een beetje aan het piepen. Maar wel blij me te zien. Gek hoor om je kleintje daar te zien terwijl iemand anders hem vast houdt en de fles geeft. Dat is wel even wennen hoor. Heb hem ook weer op de wachtlijst laten zetten voor de hele dagen en hij heeft voorrang omdat hij al eens geplaatst is, dus dat is wel fijn te weten. Met mijn moeder gaat het goed hoor, dank voor het vragen Noppie. Ik zag leuke oude/nieuwe foto's voorbij komen, ga ik ook eens inscannen van mezelf. Heb bij de clubs een onderwerp geopend met de adviezen van Leintje. Wel verdeeld over 3 berichtjes, want je mag niet meer dan 1000 woorden plaatsen in 1 bericht. Verder had ik vast nog wel iets willen schrijven maar weet het helaas niet meer. Heb last van mijn nek en plekken tussen mijn schouderbladen (Married waar jij toen ook last had) en dat is heel vermoeiend. Komt omdat ik te gespannen zit. Nou ik weet het niet meer, zo maar even dan! sorry hoor.
Oja, ik weet het weer... Ik heb mijn Mei Tai binnen en is erg mooi geworden. Een meid hier op het forum maakt ze en ik heb er 25 euro (exc. 4,95 verzendkosten) voor betaald. Nu nog even uitzoeken hoe ik hem moet knopen. En thuisblijf mama, ik ben een thuiswerk mama, dus zie gelukkig wel veel van zijn ontwikkeling.
Zo, net bij het cb geweest om over de voeding te praten. Aangezien Ferry bijna geen groenten lust mogen we wat experimenteren met tomaat en paprika. Ook mogen we echt met brood beginnen. Daar verslikt hij zich niet in, zei ze. Verstandig om tot de uitgerekende datum te wachten met koekjes en andere kruimelige dingen. Met de groenten mogen we blijven zoeken en proberen. Het is echt nog bijvoeding dus hij hoeft er nog niets van binnen te krijgen. Ook al weet je het wel, het is toch fijn om te horen dat het ook echt zo is. Begon me al een beetje zorgen te maken. Ook vind ik dat zijn gewicht niet goed groeit, maar zij vond het fantastisch. Zal dan ook wel zo zijn Zijn lengte zit precies op de middellijn van de curve en zijn gewicht er net onder. Zijn hoofdomtrek zit er ook net onder, terwijl hij eerst aan de 'grote' kant was vergeleken met zijn lengte/ gewicht. Helemaal super dus!
@Uk: fijn dat je iets meer zekerheid hebt nu. kan me wel voorstellen dat je je een beetje zorgen maakte. vind Ferry pompoen ook niet lekker? Soraya is er echt gek op en het kan haar niet snel genoeg gaan! Meiden, ik zit een heel verslavend spelletje te doen..... Snel Typen - Spele.nl - De leukste spelletjes site van Nederland! kom niet verder dan level 8.. wie verslaat mij? hahaha!
Miireii, het spel werkt niet goed met vista... zit me rot te typen, maar hij ziet de letters niet :S Straks maar ff op xp proberen
@Maka: het knuffelzwemmen is dus met liedjes zingen enzo. Maar volgens mij is dat gewoon hetzelfde als babyzwemmen hoor. Zo worden de kleintjes voorbereid op het echt zwemmen. Knuffelzwemmen is voor kindjes van 0 t/m 4 jaar. Yannique was de jongste. @Mieke: dat was wel een goed idee van jou om de richtlijnen en adviezen van Leintje bij de clubs te plaatsen. Wel vervelend dat je last hebt van je nek en schouderbladen. Mooi dat je draagdoek binnen is. Wel ff een keertje een foto van maken he? @Uk: fijn dat ze op het CB bevestiging hebben gegeven van dat wat jij eigenlijk al wist. En hij is ook weer mooi gegroeid dan? @Miireii: haha grappig spelletje. Ik heb het 1 keer geprobeerd en kwam tot level 5. Zo dames, mijn titanium buggy breeze is binnen, dus ik ga zo de gebruiksaanwijzing eens even doorlezen. Heb zelf de wielen er al opgezet. Moet dus nog even bekijken hoe ik hem kan opvouwen en hoe ik hem in verschillende standen kan zetten. Had ook al uitgevonden hoe de adapters voor de MC erop moeten. X Esther
miireii: hmm vreemd, hier ook firefox Ach, ik zie wel een keertje... @ buggy's: Waarom kopen jullie allemaal buggy's? Voor op de fiets zeker? Anders heb je toch een wandelwagen? Of snap ik het niet?
Ik heb een buggy gekocht omdat die voor ons makkelijker mee te nemen gaat zijn op vakantie. Het onderstel van onze kinderwagen is ontzettend groot en neemt zoveel ruimte in dat we dan voor de rest maar weinig mee kunnen nemen. Deze is zo klein op te vouwen, dat we dus gewoon onze spullen mee kunnen nemen. Joepie, onze hond, gaat namelijk ook mee en dan hebben we nog minder plaats voor de spullen mee te nemen. Afgelopen mei op vakantie (en toen ging onze hond niet mee) zat de auto dus helemaal vol en toen was er achterin nog net een plekje vrij voor mij. X Esther
@ Eppie, de Breeze lijkt mij idd ook een mooie buggy. Wil hem nog wel even gaan bekijken in de winkel. Kan hij ook goed mee op een (moeder)fiets?
@Married: in het topic over de titanium buggy waar Mieke haar vragen had gesteld, wordt geantwoord dat hij mee kan op de fiets in de buggydrager van de Quinny zapp! X Esther
@miireii: level 9 en ik was nog in de war want ik bleek meerdere levens te hebben?? Dus ik stopte met typen omdat ik een woord niet haalde maar moest dus gewoon weer verder gaan, hihi. grappig spelletje, maar best lastig, want het gaat echt snel op het eind.