Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Maka: vervelend dat Vera weer zo vaak kwam. En die liga tsjah, ik zit echt in dubio. vind het ook niet goed dat Soraya al zoveel krijgt, maar al die adviezen? :( een flesje is geen optie, die wil ze niet hebben helaas, anders had ik haar dan wel 90cc gegeven ofzo..
    ooh! vakantie geboekt! jemig! ik ben jaloers!! hahaha!

@Daffie: gelukkig dat Mirthe wel goed geslapen heeft. oh, je voelt je al beter! fijn! weet je wat het probleem is? (volgens mij is Soraya gewoon verwend! haha) diksap uit een flesje wil ze niet hebben. fles is kennelijk alleen voor melk haha, maar uit een bekertje drinkt ze natuurlijk niet zoveel als uit een fles. Zou ik haar fruit niet in 2en kunnen delen?
    hmm.. dan komt ze waarschijnlijk ook weer eerder voor haar fles.. hahaha! HELP!! :p

@Uk: succes met het brood! ben zeer benieuwd!

@Mieke: goed van de babyfoon! kan je eindelijk ook lekker slapen. manlief wou hem ook altijd aanhebben, maar ik deed hem altijd stiekem uit als hij sliep hihihi! en nu zeurt hij er niet eens meer om!

@Married: oeeh! Thije vannacht ook al wakker! gelukkig hielp het speentje!

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

whahahahaha, nu al een verwend kind:p Myrthe wilde ook een paar dagen niet anders als melk drinken uit het flesje, maar nu drinkt ze het weer achter elkaar leeg. Zou het gewoon af en toe toch even proberen. Ik vindt Myrthe ook al verwend hoor, wil geen thee, want mw. blieft diksap. Blijf het stiekem toch steeds proberen, omdat ik wil dat ze ook thee gaat drinken en niet alleen maar diksap.

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hmm.. je hebt gelijk. ik denk dat ik haar tegen 3 uur gewoon wat thee aanbied. wie weet wil ze dat wel drinken uit de fles. even kijken of dat werkt.

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Brood was een redelijk succes! Had ik niet verwacht, maar ik denk dat hij bijna een kwart boterham op heeft. Bij het eerste stukje ging hij zwaar kokhalzen, maar toen hij hem eenmaal weg had gingen zijn beentjes al spartelend de lucht in! Dat is voor mij een teken dat hij meer wil ;) Daarna gelijk zijn fles en ook de fles dronk hij nog helemaal leeg.

Miireii: Waarom drinkt Soraya geen melk, maar eet wel een liga? Ze weet al helemaal wat lekker is he? :D Maar ik snap alleen niet waarom ze nog 3 flessen krijgt als ze toch weer honger krijgt kan ze toch melk krijgen?
    Hahha, ik moet altijd zo lachen, want je noemt Myrthe altijd Mirthe. Ken jij een Mirthe met een i misschien? :D

Daffie: Ik vind trouwens de regen niet zo erg hoor! We hebben al zoveel mooi weer gehad. Als het morgen maar mooi is, want dan hebben we een bbq met veel mensen.
    Ja, Ferry is elke morgen om 06:15 uur (als het niet eerder is) wakker voor zijn eerste fles. ;) Ben allang blij dat hij 's nachts niet meer komt hoor! Zou wel lekker zijn als hij eens tot 08:00 uur slaapt ofzo ;) Alleen dan raakt het schema ook weer door de war, dus we houden het maar zo...

Mieke: Wat heerlijk dat je zo goed hebt geslapen! Wij hebben geen babyfoon, we wonen gelijkvloers. Lekker uitlaten 's nachts. Als hij gaat krijsen hoor je hem wel hoor 8)

Axioma: Altijd lekker als de boel weer is opgeruimd he? Alleen je ertoe zetten is altijd zo'n probleem ;) Heb net ook al afgewassen (nog van gisterenavond) en de wc schoongemaakt.

Married: Veel plezier vanavond! Ik herken het ook hoor! Heb een hekel aan verjaardagen. Maar vaak als ik er eenmaal ben dan valt het hartstikke mee ;) Maar ik snap dat je last hebt met autorijden in het donker, daar heb je al vaker iets over verteld. Ben je nachtblind of is het echt puur door het ongeluk?

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Uk: mooi dat brood een succes is bij Ferry! Ik denk niet dat het bij Soraya trouwens echt honger is.. want dan doet ze wel anders. melk wil ze niet hebben en als ze al wat drinkt, spuugt ze het na de tijd weer uit. van mij mag ze rustig de 4e fles hebben hoor! maar als ik hem er niet in krijg, gaat het een beetje moeilijk!

Hahahahaha, Mirthe! ja ik ken een Mirthe met een i! het was mij trouwens helemaal niet opgevallen dat ik het met een i schreef! Myrthe dus! :D hahahaa

6. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    trouwens, ze heeft gisteren ook 4 flessen gehad! na de groente heeft ze nog een klein flesje gedronken.. 90/3.. maar wel weer gespuugd na een klein uurtje.. en ze krijgt nog gewoon de hoeveelheid groentes die in een 4 maanden potje zitten, dus daar kan het ook niet aan liggen.

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

whahahaha, en ik maar steeds denken....ze heet Myrthe hoor!!!:p

Uk; fijn dat brood goed ging....is toch weer een hele nieuwe stap he!!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahahahaha, ZEG DAT DAN!! :p:D

9. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

:D:D:D:Dzal ik doen voortaan hahahaha. Dat het je zelf niet was opgevallen terwijl anderen steeds Myrthe schrijven:D:D:D:D
    Het maakt mij niet zoveel uit hoor, Ze luistert er ook naar hahahaha

10. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

hallo allemaal,

ga niet op iedereen reageren, jullie hebben zoveel gekletst.

even een verslagje van gisteren.
    het was zover, martijn kreeg de operatiebepalende echo.
    onze afspraak stond op kwart voor 11. martijn moest hiervoor nuchter zijn, dus onze wekker ging vanmorgen om half 7 zodat martijn om kwart voor 7 zijn fles kon krijgen, niks was minder waar, want hij werd vanmorgen om 5 uur wakker, helemaal overstuur, zo'n honger had hij, dus heeft ie om 5 uur voeding gehad, en om kwart voor 7 nog een beetje.

we zijn thuis om kwart voor 9 weg gegaan, dit omdat het julianaplein richting groningen afgesloten is, en we niet wisten hoe we omgeleid zouden worden. maar dit viel mee, en we waren om half 10 bij het ziekenhuis, even parkeren en naar binnen. we moesten martijn zijn bsn nummer nog laten inschrijven, moest eigenlijk de vorige keer al maar toen had ik martijn zijn ziekenfondspasje vergeten want die lag in mijn beurs, end ie was thuis. maar goed komen we daar, kan het alleen maar als hij ook een idee pas heeft, of bij ons op het paspoort staat, wij hebben geen paspoort en martijn (en jildou ) zelf geen id-pas, dus ze heeft ze een gaatje in het ponsplaatje gedruk, zodat het ons nu neit elke keer wordt gevraagd, zijn bsn nummer staat nu wel in het ziekenhuis systeem, maar niet op zijn nieuwe ponsplaatje.
    we hebben nog even door de winkelstraat gelopen en daarna een bakje koffie gedronken, en toen om half 11 richting de afdeling kindercardiologie. we mochten meteen doorlopen naar de "uitslaapkamer" waar we moesten wachten tot de echo kamer vrij was. martijn werd gewogen en gemeten (wat een verschil dat met het cb, hier was hij 400 gram lichter en 2,5 cm langer)
    daarna wachten, maar martijn kreeg hele erge honger, hij was helemaal overstuur, dus heeft de verpleegkundige aan de cardioloog gevraagd of martijn tijdens de echo ook gewoon zijn fles leeg kon drinken i.p.v een roesje. en dit was goed, dus martijn heeft heerlijk zijn flesje leeg gedronken tijdens de echo, en ze hebben goede beelden kunnen maken. wij hebben globaal gehoord wat er nu aan de hand is, en we hebben 3 foto's mee gekregen van het hart.
    toen martijn 2 weken oud was hebben ze een echo gemaakt en daarop was te zien welke afwijking hij heeft (tetralogie van fallot) en dat hij wel een goede ontwikkeling had van zijn longslagaderklep. nu hebben ze gezien dat de klep toch neit zo heel erg groot is, nu meot de kindercardioloog allemaal metingen doen om te kijken hoe root deze nu is, en of het zo kan blijven of dat hij toch eerst de kleine operatie krijgt (het plaatsten van een soort ballon/staafje) en daarna verder zien, de cardioloog ziet het liefst dat het zo kan en dat hij deze klep kan behouden, anders moet de klep ook vervangen worden, en ja deze groeit niet mee dus dat kan dan betekenen dat er na een aantal jaar weer een operatie komt, dus dat is even afwachten. er is nu afgesproken dat martijn in de vergadering wordt besproken, en dat dan de oparatie gepland wordt, en zoals het nu lijkt wordt dit na de vakantie, een datum hebben we niet, krijgen een brief thuis waarin een afspraak staat om de gehele oparatie door te spreken. zijn saturatie werd nog gemeten en deze zit nu op 89% dus langzaam aan wordt het steeds minder, want de laatste keer in drachten was het 91%. dat was nog niet heel lang geleden.
    na dit alles mochten we naar huis, als martijn wel een roesje had gehad, moesten we blijven tot dit uitgewerkt was, maar nu konden we lekker naar huis (eerst langs ikea geweest)

eenmaal thuis bijgekomen van dit alles en nu wachten op de brief.
    wil eigenlijks nog wel even de kinderarts in drachten bellen, omdat ik het wel fijn vind om martijn hier af en toe te laten onderzoeken.

nou ga er vandoor, moet nog veel doen in het huishouden.

knuff anita

iedereen bedankt voor het succes wensen.

11. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahaha tjah, komt denk ik toch omdat ik een Mirthe ken :p schrijf het automatisch! maar ik zal nu toch maar Myrthe schrijven :p hahahaha, wat stom van mij zeg, ik las er ook zo overheen altijd!

12. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Miireii, en heb je nog een beetje kunnen bijslapen?

@Angela, hihi nou ik vind het nogal moeilijk om stil te zitten en niets te doen... Oeh leuk verven :D wat voor kleur?? Hier is de muur ("mijn muur" veranderd namelijk om de paar maanden van kleur) nog steeds groen... geverfd toen ik 39 weken zwanger was... binnenkort wordt tie ws lavendelblauw :D

@Married, hihi ja moeilijk is dat dan he als je zo gewend bent dat zo doorslapen... hihi en nog geen 4 maanden geleden was dat elke nacht meerdere keren het geval!
    mmm succes met de verjaardag dan maar!!

@Maka, oei jij ook al zo'n onrustige nacht! Kun je overdag dan wel bijslapen of lukt dat niet? Veel plezier vanavond in Haarlem!
    Oh lekker zeg zo'n vakantie!!!!

@Mieke, oh fijn dat je vannacht zo goed hebt kunnen slapen. Ik heb ook geen babyfoon aan hoor, ik hoor Josanne wel... overigens slaapt ze in de kamer naast ons!
    Oh hihi nou ja als t maar lukt met knopen dan!

@Daffie, fijn dat je weer wat bent opgeknapt meid!!
    haha mn zolder poetsen is geen optie, daar kan ik alleen met een enge opklaptrap komen, en je kunt er ook niet staan.. en mn badkamer is 2 meter bij 1,20 dus veel te poetsen valt daar niet :D

@Uk, oh dus brood was wel lekker... hihi! Fijn dat hij zo duidelijk aangeeft dat hij meer lust! Oh ik vind huishoudelijk werk niet zo erg hoor, alleen aan strijken heb ik een hekel!

Zo hier heb ik weer lekker geschoven met de meubels in de woonkamer! En wat dingen weggegooid en opgeruimd.
    we hadden 2 kleine bijzettafeltjes als salontafel. Ze waren nogal gammel en met glazen plaat, dus doodeng met Josanne straks. Hihi ik heb ze nu alvast naar de schuur verbannen... misschien krijg ik manlief wel zo gek om straks naar de ikea te gaan (hij heeft vanmiddag vrij en is rond 2 uur thuis)... kan ik een nieuw tafeltje kopen....

oh en mn zus belde gisteren, ze had meegedaan met een prijsvraag van een tentenfabrikant, werd ze gebeld dat ze de hoofdprijs had gewonnen!! 1 week vakantie in Noorwegen!! Volgende week gaan ze al... hihi wij hebben normaal nooit zoveel geluk..

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hahhaaha :D

Miireii: oh ik had niet begrepen dat ze spuugt dan... Nou ja, dan werkt het zo toch prima? ;) Geen probleem van maken. Je zou anders het cb even kunnen bellen wat je haar eventueel in de plaats van liga kunt geven om de lekkere trek te stillen :D Ik heb geen idee hoe dat met Liga zit trouwens hoor...

Daffie: Ja, dat vind ik echt een flinke stap! Maar ja, hij is al 7 maanden natuurlijk. Het blijft niet dat kwetsbare kleine beebje die hij was. Ik doe het nog wel rustig aan hoor, maar in brood verslikt hij zich tenminste niet. De koekjes en rijstewafels laat ik nog even achterwege ;)
    Vanavond heb ik worteltjes op het menu. En jij?

Ik had trouwens vanmorgen de fruithap niet helemaal glad gepureerd, maar lekker wat stukjes erin gelaten. Ging prima en zo leert hij ook goed kauwen en het schijnt ook voor het spraakvermogen beter te zijn.

14. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Axioma: nou wat leuk joh voor je zus! Jeetje naar Noorwegen! Heerlijk zeg!
    Wat fijn dat jij van poetsen houdt. Zou hier ook veel schelen als ik die ambitie had ;) Ik vind het heerlijk als het opgeruimd is, maar om me ertoe te zetten is wel heel moeilijk hoor! En jij alweer zoveel gedaan vandaag!

Pfff soms word je gewoon gek van jezelf he? Volgens mij heb ik in de laatste berichtjes het woord heerlijk wel tig keer geschreven ;)

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @FamVeenstra, dus het blijft nu afwachten naar de metingen van de cardioloog? Spannend hoor. Fijn dat Martijn geen roesje hoefde!
    Wat raar van dat bsnnur op zn pasje, dat was hier in het ziekenhuis geen probleem, en toen hadden we ook josanne nog niet op t paspoort bijgeschreven.

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Uk; ik moet nog wat uit de vriezer halen, maar ik denk dat het courgette wordt...:)

Fam. Veenstra; waarschijnlijk dus toch een operatie voor Martijn? Wel weer spannend hoor en je hoopt toch dat je weet wat er nu uiteindelijk gaat gebeuren en nog weet je het niet. Hopelijk komt de brief snel.
    Gelukkig mocht hij een flesje hebben en hoefde hij geen roesje, konden jullie lekker naar huis.

Axioma; dus toch iets gevonden wat je kon doen hahaha.
    Leuk hoor zo'n prijs winnen, wij hebben ook nooit dat geluk :(

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    het regent, het regent, de pannetjes worden nat!

en mireille moet door de regen naar het winkelcentrum! :D

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

er kwamen 2 soldaatjes aan en die vielen op hun......:D

Ben je nat geworden Mireii:p:p

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hahahahahaha ik ben nog niet geweest, het komt hier echt met bakken uit de lucht. wacht wel tot het iets minder wordt, want het is ook zielig voor Soraya natuurlijk.

20. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Pfff, ik snap vandaag niks van Thije!
    Hij wil niet drinken, niet spelen, niet bij mij zitten/liggen en was maar aan het jengelen. Slapen wilde hij ook steeds maar een kwartier en dan was het brullen.
    Om 12 uur even heel hard laten brullen en toen viel ie ineens in slaap. Slaapt nu nog steeds.. raar toch?! Hij was echt helemaal uit zn hum, zn temp was 36,8, dus dat kan het niet zijn.

Hoop dat als ie straks wakker wordt, hij weer vrolijk is en weer goed wil drinken en spelen.

Heb nog wel een leuke foto gemaakt tussen het gejengel door :D

Deel Deze Pagina