Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Jajajaja, Soraya kan onder de regenkap hihi....volgens mij heb je gewoon geen zin om nat te worden:p

Wij gaan zo lekker met de auto naar het winkelcentrum:D

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

hahahaha ik heb geen regenkap :p ja op de wandelwagen, maar daar is ze nog te klein voor!

pfff... ik wil ook een autooooo! hahahahaha!

3. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Married, wat een lieve foto! wel raar dat hij niet in zijn hummetje is. Soraya ook wel eens, dan laat ik haar gewoon met rust. hahaha!

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ow, ik geloof dat ik idd nog niet veel van groenten en fruit begrijp :D :p

Tja, dat doorslapen... ik snap er de ballen van. Volgens mij ligt het echt niet aan de BV hoor, want Vera heeft vanaf 4 tot 15 weken íedere nacht doorgeslapen. Campingbedje is t ook niet, want daar heeft ze een weekje in geslapen toen we in de kelder sliepen.
    Ik denk dat we maar eens moeten proberen om haar op dr eigen kamertje te leggen. Babyfoon uit doe ik nog niet hoor, maar dan zou ik haar bv wel eens kunnen laten huilen. Dat gaat nu niet, want dan wordt vriendlief ook wakker en die moet werken. Ik denk eerlijk gezegd niet dat t helpt, maar je kunt t altijd proberen.
    Tja, t zou natuurlijk best kunnen dat ze 's nachts verwerkt, omdat ze overdag zoveel leert. :(

Anita, fijn dat Martijn de echo gewoon met een flesje ipv roesje kon krijgen! Spannende tijd dus weer nu.

5. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Kan Soraya nog niet in de wandelwagen? Myrthe heb ik er nu wel al een week of 2 inzitten...gaat hartstikke goed (liggende stand dan he!)

Married; vervelend dat Thije niet in zijn hum is....wel weer een hele leuke foto trouwens:)

Myrthe heeft net 2,5 uur geslapen:) was echt vermoeid van gister. Nu ligt ze herlijk dromerig te kijken bij papa met haar duim in haar mond....maar we gaan nu toch echt even naar het winkelcentrum.
    Valt me wel tegen trouwens hoe snel het geld op is nu ik 1 dag minder ben gaan werken:(Moet alle kosten maar weer eens even op een rijtje zetten....

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Married, schattige foto!
    Hm, jij ook al een 'tussensprongetje'? :D Geen idee wat t anders moet zijn :D

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Daffie: ik heb hem ook op de liggende stand, maar ze gaat er echt scheef in liggen. de eerste 5 minuten ligt ze netjes, maar daarna kruipt ze naar de zijkant. lijkt me niet goed voor haar rugje toch? en bij de maxi-cosi heb ik geen regenkap haha, alleen dat zonnekapje, maar die houdt ook geen water tegen..

8. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Zo we zijn inmiddels alweer een paar dagen terug van een heerlijke vakantie. Zijn lekker 2 weken in de Belgische Ardennen geweest en hebben dus al het lekkere weer gehad van de vorige 2 weken. Lekker zeg. En het was daar prachtig, wel een beetje heuvelachtig natuurlijk dus om een stukje te wandelen was meteen erg sportief! Ben nu zelfs mijn laatste kilo afgevallen in de vakantie (terwijl ik meestal wel iets aankom van het lekkere eten enz) dus zit nu echt weer helemaal op mijn startgewicht van voor de zwangerschap.

Heb wel even een vraagje, we zijn dinsdag naar het consultatiebureau geweest en alles gaat helemaal prima. Sanne is nu 64 cm en 6015 gram. Was dus goed gegroeid en alle dingen die ze nakeken was goed. Alleen voor de vakantie en ook in de vakantie hebben we veel problemen gehad met een flesje te geven. Ik geef nog steeds borstvoeding en tot 4 weken geleden dronk ze altijd prima de gekolfde melk maar de week voor de vakantie ging het ineens mis. Ze wil die fles gewoon niet en als ze dan echt honger heeft neemt ze maar 40 of 50 cc en daarna krijst ze het uit. Wilde in de vakantie ook de fles blijven proberen maar lukte echt niet. Nu mag ik in overleg met het cb ook beginnen met groente en fruit. Om te zorgen dat Sanne op de 3 dagen dat ik werk iniedergeval iets binnenkrijgt. Ben dinsdag meteen begonnen en ga het wel gewoon iedere dag geven, dan went ze er tenminste aan. Maar dinsdag, woensdag en donderdag is ze iedere avond aan het huilen geweest en echt krijsen zal ik maar zeggen. Denk zelf dat het pijn in haar buik is van de groentehapjes. Ze heeft tenslotte alleen nog maar borstvoeding gehad en haar darmpjes zullen hier wel aan moeten wennen.

Hoe is het bij jullie gegaan toen die ukkies aan groente of fruit begonnen? Hadden ze daar last van?

Sanne vindt het wel lekker en het lukt ook aardig om wat binnen te krijgen, al probeert ze het meeste met haar tong er weer uit te duwen. Moeten ze echt leren, is helemaal nieuw. Zo grappig om te zien (en wat een geklieder....pfff).

Ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. Wij gaan zo nog even naar de winkel voor de boodschappen en dan nog 1 weekendje vrij en dan weer aan het werk! Wat zijn die 3 weken weer voorbij gevlogen zeg!!

Fijn weekend alvast voor iedereen.

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Dinkie: kan het geen sprongetje zijn? ze zit volgens mij wel in die fase nu, of heb ik dat mis?

Soraya had geen last van het groente en fruit. maar we zijn echt heel rustig begonnen. paar hapjes per dag. anders kunnen ze er echt last van krijgen ja. hoeveel geef je haar nu?

10. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ mireii, ik heb haar dinsdag en woensdag een half potje worteltjes gegeven (voor 4 maanden) en gisteren een stukje gepureerde peer, denk 1/3 peer ongeveer.

Het sprongetje zou kunnen, ze was vorige week 19 weken maar ze is verder juist supervrolijk en kletst/gilt/beweegt er flink op los, tis echt sinds dinsdag en alleen s'avonds dus dacht zelf dat het wel pijn in haar buik kan zijn. Had ik misschien nog minder moeten geven?

11. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Wij hebben vanmorgen weer lekker gezwommen. Morris vond het weer erg leuk. Zo grappig dat hij ook van die zwembewegingen maakt met zijn beentjes.
    Morris heeft vannacht geslapen van 22.30 tot 6.00! Daarna heeft hij wel veel liggen brabbelen e.d. tot 8.30. Ik denk dat hij tussendoor ook wel wat geslapen heeft maar niet veel.
    Vanavond geven mijn broer en zijn vriendin een housewarmingparty. Ik had half/half met mijn moeder afgesproken dat zij op zou passen maar blijkbaar niet duidelijk genoeg want ze kan helemaal niet. Mijn vader, s.vader en s.zusje kunnen ook allemaal niet en s.moeder is deze week al geweest dus die wil ik niet vragen. Nu blijft mijn vriend maar thuis met Morris, ook geen probleem.
    Hihi Morris ligt nu bij zijn papa zijn broek vol te poepen. Dan mag papa hem ook lekker verschonen :D

@Maka: Ja een dierentuin lijkt me wel leuk. Morris vindt onze hond ook reuzeinteressant.
    Grappig dat Vera haar duim in jouw mond doet. Morris begint nu tijdens de voeding ook steeds meer met zijn armpje te zwiepen. Het duimen heb ik gisteren ook even mogen proberen van hem :D
    Wow lekker hoor, zo'n vakantie in het vooruitzicht!

@Daffie: Dat is wel een drukke avond geweest voor Myrthe. Goed dat je even wat rustige dagen inlast!
    Jouw man wil wakker gemaakt worden om op te ruimen? Wow!

@Angela: Lekker hoor, een nieuwe fiets én een nieuwe laptop!

@Axioma: Jeetje wat slordig dat ze vergeten is om die ringsling op te sturen! Ze zal zelf ook wel weten hoe het is om op een pakketje te zitten wachten. Dat is toch niet iets wat je vergeet??
    Ik kreeg gisteren bericht dat mijn DIY ringslingpakket gisteren verzonden is, maar helaas zat het er vandaag ook niet bij :( Hopelijk morgen!
    Grappig die muur van jullie!

@Married: Oei, dat is dan wel even wennen he, zo midden in de nacht eruit. Gelukkig nam hij ook genoegen met je man ;) En 6.30 is ook vroeg voor Thijes doen geloof ik toch? Ik hoop dat hij vannacht weer normaal slaapt!
    Zo lees nu dat hij nog steeds van slag is. Maar wel een leuke foto!

@Mieke: Ja, met vakantie bedoel ik ook meer dat mijn vriend niet naar zijn kantoorbaan hoeft. Tussendoor werkt hij nog wel wat thuis hoor. Maar we hebben het nog niet zo megadruk dat we geen leuke dingen kunnen doen gelukkig!
    Ik ben benieuwd of de Mei Tai bevalt!
    Gelukkig passen je theezakjes nog in je oude bh's, haha.

@Uk: Fijn dat Ferry het brood lekker vond! Dat wordt vast een grote jongen later!

@Anita: Gelukkig hoefde Martijn geen roesje. Moest hij dan ook niet langer nuchter zijn?

12. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Dinkie: Ik vind een half potje best wel veel. Het zouden krampjes kunnen zijn. Misschien beginnen met een paar likjes? Het kan ook zomaar zijn dat ze wel uit een flesje drinkt als jij er niet bij bent hoor. Dat lees ik wel vaker.
    Fijn dat je het zo lekker hebt gehad in de Ardennen! Jullie hadden prachtig weer!

13. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Maka: Grappig dat jij duimt op Vera's duim :D Ferry kan niet van mijn gezicht afblijven. Zodra ik hem optil houdt hij mijn kin vast ;):D
    Ook mijn bril is reuzeinteressant! Soms kan hij hem makkelijk pakken, maar soms is hij te ongeduldig en ramt hij gewoon zijn hand/ arm heen en weer en zit die bril er vanzelf een keer tussen ;)

Kuona: Morris dus weer heerlijk gezwommen! Wij hebben nog steeds niet gezwommen met Ferry. Het komt er gewoon niet van...
    En wat heeft hij lekker geslapen!

Oh Ferry is wakker, ga even lekker met hem spelen :D

14. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    warempel! het klaart op!

Mireille is weg :D

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Dinkie, ojee wat vervelend dat Sanne de fles niet meer wil. Maar ik begrijp het niet helemaal... Want krijgt ze dan op de 3 dagen dat jij werkt alleen maar groente/fruit en nog die 40/50cc die ze wel drinkt...?
    Zou idd ook heel goed met het 19 weken/ 4,5mnd sprongetje te maken kunnen hebben. Vera wilde ook een tijdje de fles niet meer, maar dat kwam ook omdat ze m 2 weken niet gehad had. Ik heb gewoon een paar keer geoefend en toen ging het wel weer. Maar bij jullie ligt t toch wel anders, zo te lezen...

Kuona, oohhh wat goed van Morris! Ik ben jaloers!! Kan Morris niet ff met Vera praten hoe ze dat moet doen met dat doorslapen ;)? Volgens mij is ze echt vergeten dat doorslapen ook een optie is.

Uk, hihi ja dat klinkt wel bekend :D. Vera is vaak ook zo enthousiast aan het rondslaan. Best een kracht komt er uit die armpjes! En dan tussendoor lachen en huuu huuu roepen :D :D
    En ze trapt ook vaak met haar voetjes in de grond. Ze trekt haar knietjes op en ramt dan keihard met getrekte beentje de grond. Soms leg ik er maar een kussentje onder, want het ziet er niet zo prettig uit :S.

Succes Miireii!!

Hier gaat het vandaag overdag weer ontzettend goed. Makkelijk 4 uur tussen de voedingen en ze slaapt als een roosje.
    Grr, ik heb liever dat ze overdag wat moeilijker doet en dan 's nachts lekker slaapt. Maar ja, mevrouw doet uiteraard lekker waar ze zelf zin in heeft ;)

16. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    @ maka, voor onze vakantie is het gelukkig maar 2 weken niet goed gegaan en op de dagen dat ik werk krijgt ze natuurlijk s'ochtends nog een goede borstvoeding en overdag zou ze 3 flessen moeten waar ze normaal rond de 100 cc van dronk en nu nam ze de eerste fles nog wel redelijk zo rond de 70 cc en de andere 2 maar heel minimaal maar rond de 50 cc. dus op een hele dag mist ze dan maar 1 of 2 voedingen en die haalt ze s'avonds bij mij wel in want dan drinkt ze superveel. Maar om haar overdag geen honger te laten hebben want ze huilde erg veel willen we haar overdag al een fruithap of groentehap aanbieden en verder dus wel die flessen proberen. Dus geen hele dag alleen groente en fruit, dat zou te weinig zijn...

En zoals uk zei misschien gaat het volgende week weer beter als ik naar mijn werk ben en ze soort van wel moet bij mijn moeder of het kdv. Hoop het iniedergeval want is echt zielig als ze zo huilt omdat ze honger heeft maar gewoon die fles niet wil (terwijl ze heus wel proeft dat daar die melk inzit). Volgens de lactatiekundige zijn sommige baby's zo gek op de borst dat ze overdag gewoon niet drinken en dat de rest van de dag inhalen. Ook zelfs zonder te huilen..... bizar eigenlijk!

17. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou vanmiddag de Mei Tai geprobeerd en het is eigenlijk best makkelijk en het zit echt goed. Heb geen last van mijn rug gehad, beetje getrek aan mijn nek/schouderspier, maar verder ging het prima.
    Ben alleen altijd wel bang dat Boaz het te warm krijgt zo dicht tegen mij aan. Hij heeft het altijd al zo snel warm namelijk. Ik had overigens veel bekijks zeg, hihi allemaal mensen die even omkeken en vriendelijk even een lachje toewierpen. Heb dus wel in sneltreinvaart gedaan wat ik wilde doen, want was toch bang dat hij het misschien vervelend vond of nog erg moest wennen. Daarna was hij lekker rozig, is in slaap gevallen in de maxicosi en daarna nog even een uurtje in bed geslapen.

Dinkie, oh klinkt heerlijk jullie vakantie, jullie hadden het idd goed getroffen met het weer. Wat vervelend dat Sanne de fles niet meer pakt. Zou heel goed een sprongetje kunnen zijn. Volgens mij deed Vera dat ook eventjes.

Haha Daffie, doe mij zo'n vent die je wakker mag maken om op te ruimen en dat uit eigen initiatief ;)

Kuona, leuk dat Morris echt mee doet met zijn beentjes tijdens het zwemmen, Boaz heeft dat nog niet door hoor, hij doet aan lui-zwemmen. Zoiets dacht ik wel al hoor, dat je vriend vrij had van zijn kantoorbaan maar thuis nog wel wat zou doorwerken aan zijn animaties. Maar dan is hij toch lekker 3 weken in en om het huis ;)
    Jeej Morris weer lekker doorgeslapen.

Maka, hihi <spreekt Vera even toe> Vera, doe mama eens een plezier en slaap eens door! Braaf doen overdag en 's avonds en 's nachts er een feestje van maken he. 8)

Wij aten gister meloen en toen hebben we Boaz een piep klein stukje gegeven, hihihi nou je had zijn gezicht moeten zien echt hilarisch en dan alleen maar met die mond open blijven zitten in de hoop dat het vanzelf weer weg zou gaan of zo.

Anita, toch opereren, ik hoop dat ze niet zijn klepje hoeven te vervangen, want dan moet hij dus meerdere keren weer geopereerd worden.

Axioma, lekker geschoven met de meubels, ook een leuke bezigheid.
    Helaas haalt dat hier niet veel uit, hou daar ook wel van op z'n tijd.

Married, apart dat Thije zo'n raar dagje heeft, gaat het inmiddels al iets beter... leuke foto hoor, lief zo met die leeuw!

Pfff wij hebben een druk weekend. Kijk er wel tegenop eigenlijk.
    Morgenochtend boodschappen doen. Daarna naar verjaardag van dochtertje van mijn vriendin, die wordt 7. Daarna komt de neef van vriendlief met zijn vrouw en 3 kids eten. Zondagochtend bij mijn ouders langs en in de middag nog een verjaardag. Blegh!
    Hahaha zit er hier een naast me in de Bloom kinderstoel toch te persen... en met resultaat... wat een stankie.

18. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Barendrecht
    Ik las trouwens ergens over een lijstje met groeigegevens? Iemand had iets moois gefabriceerd?

Wie en waar kan ik dit vinden, ben wel nieuwsgierig!!

Hoor 't wel.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Dinkie, bij Maka in haar onderschrift!

20. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Meiden,

We hebben vanmiddag in de prenatal een vasthouding gekocht van difrax die op de flessen past en nu kan Myrthe hem zelluf vasthouden. Net even geprobeerd met een flesje en ze heeft hem helemaal zelf leeggedronken, snapte ook meteen hoe die fles naar haar mond moest enzo....wat een toppertje he hhihi. Heb een foto gemaakt, dus die ga ik er zo even opzetten:):)

Deel Deze Pagina