Whahaha daffie, geweldige foto's!!! Ik ben echt de slechtste vriendin ever.. heb afgezegd voor de verjaardag van vanavond. Thije heeft van 12- half 2 geslapen en daarna goed gedronken. Toen een hele tijd wakker en best lief, alleen toen er vanmiddag even een vriendin was moest ie ineens heel hard huilen, zo zielig. Ik moest daarna nog naar de winkel, en in de MC was ie weer heel lief en stil. Thuisgekomen was ie in slaap gevallen in de MC, maar bij het jasje uittrekken werd ie wakker en heb ik hem gelijk verschoond en gevoed (ging weer goed!) en nu ligt ie in zijn bedje, maar ik hoor hem nog wel een beetje. We zullen wel zien.. edit: hmm... hij is toch wakker en ligt breeduit te lachen dan maar naar beneden! @ Maka, fijn dat Vera het overdag zo goed doet, maar idd 's nachts zou handiger zijn Een tussensprongetje ja, het zou goed kunnen! Tis echt een hele vage dag, Thije is/was echt zichzelf niet! Menorca, lekker zeg! @ Mieke, leuk dat je zoveel bekijks had. Heb je een foto van jezelf en Boaz in de doek? @ deesje, wat vervelend dat ze de fles ineens niet meer wil zeg! @ anita, jeetje spannend allemaal zeg! Wel fijn dat Martijn geen roesje hoefde! @ Uk, nja nachtblind weet ik niet echt, maar helemaal goed zie ik niet. En ik vind het gewoon eng. Wat goed van die boterham zeg! Kan me goed voorstellen dat je het nog best een beetje eng vindt. Ben het voor de rest vergeten, heb normaal 2 schermen openstaan, maar ben dat nu vergeten.. heb net als Thije mn dag niet denk ik.
He Daffie, das een goed idee zo'n houdertje. Boaz is ook altijd bezig met zijn handjes rond de fles, maar vaak door het gewicht van de volle fles lukt het nog niet, wel als hij bijna leeg is. Leuke klieder foto's weer, hihi. Leuk ook die bandana op haar hoofdje. Esther, hoe bevalt de Titanium Breeze of heb je de Snooze?? Married, oja vergeten een foto te maken, dat wilde ik wel doen. Nou volgende keer dan of hem er gewoon even in hijsen, hihi. Rare dag hoor heeft Thije... ohhhh afgezegd.. hihi nou ja ach joh.
@ maka, wat een mooie groeicurven heb je gemaakt!! Mag ik er ook bij? Hierbij de gegevens van Sanne: geboorte 3480 4 weken oud : 4240 8 weken oud : 4815 13 weken oud : 5340 19 weken oud : 6015 Alvast bedankt. @ daffie, wat een geweldige foto's! Heerlijk moppie is Myrthe zeg en zo'n bandana heb ik ook, alleen nog niet gebruikt. Weet ook niet of ze die zou laten zitten eigenlijk. In de vakantie heeft ze altijd in de wagen gelegen met het parasolletje erbij of overal in de schaduw dus ben het helemaal vergeten. Staat wel onwijs gaaf zeg. p.s. net hier de fruithap laten geven door papa en daarna een fles gekolfde melk en mevrouwtje heeft gewoon 70 cc na haar fruit op en maar met een klein beetje gemekker dus dat geeft hoop voor volgende week!!
Mieke, de muur is bruin geworden, ziet heel mooi uit (vind ik zelf dan 8)) Daffie, fijn dat je je weer beter voelt! En, heeft je man goed opgeruimd??? Wat een geweldige foto's van Myrthe! Anita, fijn dat de echo op zich goed is gegaan. Wel minder dat het toch een operatie moet gaan worden. Ik duim voor je dat het de "kleine" operatie wordt!! Axioma. de muur is bruin geworden. Dat is voor het eerst in de 9 jaar dat we samenwonen dat we iets anders op de muur hebben dan een cremekleur....... Ben er wel erg blij mee. We zijn het er al over eens dat we dit ook op onze slaapkamer gaan doen. En npg naar de IKEA geweest?? Married, leuke foto! Dinkie, Dani heeft gelukkig geen last gehad van zijn buik na de eerst fruit en groentehapjes..... Is wel zielig Vanmiddag de nieuwe fiets opgehaald!! Wel balen, ik kon dus door de stromende regen naar huis...... dik 8 kilometer....... Maar hij is heel mooi en het fietst weer heerlijk. Ik had er meteen een nieuw stoeltje bijgekocht voor achterop voor Levy (ik had nog het oude stoeltje van mijn zus, nu heb ik voor voor en achter hetzelfde bobike stoeltje) en hij was ook helemaal gelukkig... Waar je een kind van 3 al niet gelukkig mee kunt maken
Ja, zeker ben ik ook heel blij. Ben dan toch altijd wel weer trots op zo'n aanschaf!! En het is ook wel een hele mooie fiets!
@ Kuona: hoe kan je nou zien wie er aan het meelezen zijn?! @ Angela: yeah, je tand beter + je nieuwe laptop actief, yes! @ Uk: tjeee, Ferry al brood, hoe is toch mogelijk! @ Married: he balen dat Thije zo slecht sliep. Succes zo meteen met rijden in het centrum van Utrecht. Als je verdwaald dan kom je maar logeren bij Noppie, je weet de weg! Hmm, een hoop gejengel van Thije? Tsja, hij is misschien zelf ook wel moe na die nacht...? Foei MG, toch niet gegaan! @ Maka: oei, jij ook van die gebroken nacht nog steeds. Ben benieuwd hoe lang je dit gaat volhouden meid. Ow leuk, vakantie geboekt, yoehoe! Ow, ik lees nu net dat je overweegt om Vera op haar eigen kamertje te leggen. Moeilijk moment is dat he? Bij ons ging dat per ongeluk al veel te snel. Ik legde Ebbie dan overdag al in haar eigen kamertje, zodat ze daar al goed kon wennen en dan snachts nog bij ons in haar wieg. Maar toen 1x ging ze haar lange slaap al in op haar eigen kamertje, terwijl we dachten dat ze nog een keer voor een voeding zou komen. Toen stonden we er echt een beetje beteuterd bij, zo van, 'als we haar bij ons leggen is het echt voor ons zelf dat we haar wakker maken, maar niet voor haar'. Was ik echt verdrietig om, maar toen toch Ebbie maar laten slapen. En sindsdien hebben we allemaal betere nachtrust moet ik zeggen. Tsja, dat is de eerste stap al naar zelfstandigheid . Ik denk dat het uiteindelijk wel goed zou zijn als je het op een gegeven moment aan gaat durven. Volgens mijn babybijbel zit je al bijna op het aantal weken dat het onverstandig wordt om haar snachts nog te voeden. Ik PB je zo nog ff een stukje uit mijn boek hierover. @ Mieke: ah, jij bent begint toch echt wat strenger te worden voor Boaz snachts. Helemaal mijn idee, inmiddels dan! Ebbie slaapt op zich wel 12 uur door, maar soms nog te vroeg. Vanaaf bijvoorbeeld om 18.10 laatse fles en om 18.30 naar bed. Maar gister was het wat vroeger en dan komt ze dus ook echt om 06.15 al.... Maar ja, op zich mogen we niet klagen natuurlijk! Ah, onderaan kunnen we de meelezers zien, hihihi, grappig wel. @ Daffie: fijn dat je je weer beter voelt. Hahaha, gave foto's van Myrthe zeg. @ Anita: goh, jullie hebben de onderzoeken dus achter de rug. Nu de brief afwachten, ik hoop dat het nu niet al te lang meer duurt zeg. Je schrijft er niet echt bij hoe je je er bij voelt. Maar misschien druk je je gevoel wel een beetje weg nu. Begrijpelijk. @ Axioma: hier ook een glazen salon-tafel. Die moet er ook echt uit... Ow geweldig dat je zus die reis heeft gewonnen zeg. @ Dinkie: oei, jouw beebje geen zin in de fles. Lastig hoor! Zo, vandaag weer een werkdagje achter de rug, ging wel redelijk, alleen op t laatst een beetje stressig. Maaaaarrr ladies, geeeeeen hoofdpijn vandaag. Over dat gedoe met die gastouders: tsja, we zouden misschien liever voor die andere gastouder kiezen qua gevoel, maar zij doet het gewoon toch nog maar net en voor hetzelfde geld bevalt het haar niet en stopt ze er weer mee. Ze heeft haar andere baan namelijk ook nog aangehouden. We kunnen het ons nou eenmaal niet veroorloven om straks niemand te hebben. We zien wel even. Mijn vriend was niet helemaal snugger bezig geweest vandaag tijdens zijn papadag. Had ie Ebbie anderhalf uur nadat ze uit bed was gehaald meegesleept naar een grote bouwmarkt ( vind ie zelf geweeeeldig). Vervolgens bel ik hem om 15.30 toen ik naar huis reed en roept ie: help help Noppie, je moet nu thuis zijn want Ebbie huilt al de hele dag. Ja, vind je het gek, ze had na die anderhalf uur op zijn gewoon naar bed gemoeten. Hij moet er echt nog aan wennen dat ie dingen moet opgeven voor haar. Hij vindt het heel moeilijk om een dag 'niks' te doen.... Maar ja, dan had hij beter kunnen gaan direct nadat ze wakker was geworden...
Noppie, gelukkig geen hoofdpijn vandaag!!! Fijn meid! Goeie actie van je vriend... Mannen hebben daar op de een of andere manier toch wat meer moeite mee denk ik
Nou heb ik net een onwijs lange PB aan Maka gestuurd, maar nou zie ik hem niet in verzonden berichten staan... Is ie dan mislukt?
Volgens mij moet Maka hem eerst lezen voor je dat ziet staan Noppie. Ik ga lekker naar bed nu, neusdruppels in, paracetamolletje en slapen maar....
Morning! Hier een goede nacht gehad, al werd Thije om 04.50 uur even huilend wakker, denk een droom. Zn oogjes waren nog half dicht dus een speentje hielp goed. @ Angela, leuk dat je je nieuwe fiets hebt! @ Noppie, bij BV ligt dat volgens mij toch anders dan bij KV. Bij BV kun je nog wel nachtvoedingen hebben als je kind ouder dan een jr is. Als je dan nog BV geeft natuurlijk Zie oa het borstvoedingsgedeelte op deze site, borstvoeding.com en het borstvoedingsforum. Fijne dag dames!
Haha Noppie, nee hoor ik word niet pissig! Ik vind t wel lief, dat je met me meedenkt! Maar ik koester die momenten niet hoor. 's Nachts wil ik erg graag wat anders doen dan voeden en ik wil ook liever niet dat Vera bij me in bed in slaap valt. In het begin sliep ze al snel door, dus ik koppel de nachtelijke voedingen daarom ook niet aan 'terug naar het begin'. Ik hou haar idd wel een beetje klein af en toe, maar niet op dit gebied. Ik moet me 's nachts meer inhouden dat ik me niet enorm ga zitten te irriteren... t Is meer dat ik haar voed, omdat ze anders mijn vriend ook wakker maakt, die toch weer iedere ochtend naar zijn werk moet. Zelf zou ik haar het liefst eens een paar keer laten doorhuilen, kijken wat er gebeurt. Dus dat ben ik komende nacht ook van plan. Mijn vriend heeft een vrijgezellenfeest en slaapt niet thuis. Ik vond zelf al dat het tijd wordt om haar naar haar eigen kamertje te doen 's nachts. Omdat ze vanaf 6 maanden verlatingsangst kunnen krijgen (geloof ik?), lijkt het me handig dat voor te zijn. Maar ja, stel dat ze ook met laten huilen niet doorslaapt. Dan moet ik dus steeds mijn bed uit en de gang over. Dat is nog veel zwaarder, dan haar ff snel uit t bedje naast ons bed te halen... Verder ben ik ook een beetje bang dat ze binnen niet al te lange tijd op haar buik belandt en ik haar ga laten huilen terwijl ze zich niet kan terugdraaien... Nou ja, dilemma dilemma. Vannacht dus maar eens uitproberen met (wat langer) laten huilen. Staat er in jouw babybijbel ook nog iets bij hoe je dat moet aanpakken? Mag je wel troosten (zonder oppakken), of liever helemaal alleen laten huilen...?
@Maka: Ja Vera en Morris zouden eens moeten babbelen. Maar volgens mij kunnen ze dan beter naar bv Thije luisteren want ik zat om 4 uur ook weer te voeden hoor Terwijl hij juist heel laat (0.30) zijn laatste voeding had gehad... En daarna wilde hij ook nog eens slecht slapen... En overdag goed slapen is ook wel wat waard vind ik hoor! Morris slaapt overdag niet altijd even goed en dat vind ik nóg vermoeiender dan 1 of 2 keer er uit 's nachts. @Mieke: Ja voordeel van de Mai Tei is wel dat er luchtgaten inzitten aan de zijkant. Je moet hem er natuurlijk wel op kleden, dus niet dat je hem ook nog een jas ofzo aangeeft. Dit was pas de eerste keer dat Morris meedeed met zijn beentjes hoor. Tot nu toe was hij ook altijd meer van het luizwemmen. Hahaha Boaz met zijn meloen! Ik begin het toch wel steeds moeilijker te vinden om het vol te houden tot 6 maanden. Zeker nu ik me er toch wat in moet gaan verdiepen. @Daffie: hahaha wat een kliederboel. Maar wel een mooie meid heb je daar zeg! @Angela: Leuk een bruine muur. Dat wilde ik eigenlijk ook maar onze vloer is al vrij donker dus dan wordt het alleen maar donkerder. @Noppie: Helemaal onderin nog onder het 'snel reageren' schermpje staat een balk met iets van: "gebruikers die nu meelezen in dit topic". Daar staat dan je eigen naam en evt. namen van andere gebruikers. Ik kan me wel voorstellen dat je voor zekerheid gaat. Ik ben ook gastouder geweest maar ik ben gestopt vlak voor Morris geboren werd. De gastouder na mij is na 5 weken al gestopt bij dat gezin. Nu waren dat wel érg vervelende kinderen maargoed. Dat was niet helemaal slim van je vriend ja. Mijn vriend vergeet dat ook vaak hoor, maar hij heeft nog geen hele dagen op hoeven passen. Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar dat stukje uit je babybijbel, aangezien ik vannacht ook weer om 4 uur zat te voeden. Al moet ik zeggen dat ik er meestal niet zo'n problemen mee heb hoor.
Goeiemorgen! Hier gelukkig alweer twee nachten normaal kunnen slapen. Onze kruimel heeft het een weekje moeilijk gehad 's nachts. Sliep opeens niet meer door, maar werd iedere nacht een paar keer wakker. Beetje hetzelfde verhaal als bij Vera van Maka. Leek wel steeds erger te worden eigenlijk. Uiteindelijk merkten we dat ze een beetje ziekjes was en pijn leek te hebben. Hebben ook nog ff aan tandjes gedacht, maar zie nog steeds niets verschijnen dus dat was t ook niet. Gister sliep ze gelukkig weer van 22u tot 5.30 en vannacht van 22u tot 7.30 en na flink gedronken te hebben is ze om 8u weer gaan slapen en meestal slaapt ze dan weer tot ong 10.30u. Dus het gaat weer de goeie kant op! (geeft hoop, of niet Maka!? ) Heb zelf enrom veel last van mijn rug gekregen. Heb ik nog nooit gehad dus schrok wel ff. De spieren naast mn ruggewervel lijken helemaal verkrampt. Ik denk dat het komt door de slechte nachtrust en het gedoedel met onze nachtbraker de hele tijd. Hoop dat het snel weer over gaat want maandag gaan we op vakantie. Kon gister helemaal niets meer. Niet eens mn zokken aantrekken of schoenen strikken, maar gelukkig gaat het al n beetje beter en kan ik weer typen! @Angela Ah! Je hebt je nieuwe fiets én je laptop? Fijn hoor. Jij hebt toch ook de Mambo? Fietst prima hè? En achter het bobike stoeltje? Dat hebben wij voor voorop wel gekocht, maar voor achterop nog niets. Ik vond dat ze bij die zaak wel een hele leuke blauwe stoel hadden voor achterop met een veringssysteem erin. Was 1 of ander nieuw model. Maar aangezien dat allemaal nog even duurt daar nog maar ff mee gewacht. En eigenlijk is het misschien wel mooier als ze idd alletwee van bobike zijn... Schattig dat Levy er zo blij mee was! @Anita Nou, de echo zit er dus op. Nu afwachten tot de brief komt. Spannend hoor! Klinkt iig wel spannend, zo met die hertklep enzo. Wel een btje eng dat die saturatie alweer minder is, maar gelukkig is die dan ook weer niet heel extreem gedaald. Hopelijk kunnen jullie gewoon snel terecht voor de operatie! @Married Leuke foto van Thije! Gelukkig had hij daar tussen het jengelen door nog even tijd voor. @Dinkie Klinkt als een leuke vakantie en ook nog die laatste kilo kwijt! Goed man! Hier nog geen groentehapjes en gelukkig drinkt Silje nog netjes iedere avond de laatste voeding afgekolfd uit dr flesje dus daar kan ik je geen tips of adviesen in geven. Succes! @Maka Haha, jij begonnen met duimen dus! Silje steekt sinds kort telkens haar handjes in mn mond (niet tijdens t voeden trouwens), maar vaak mist ze eerst n paar keer en met die scherpe nageltjes (knippen is zo'n geklungel dus dat doen we niet zo vaak) krabt ze dan wel een mn gezicht open. Lekker ding hè! Hmmmm! Naar Menorca! Owja, ik heb geen babybijbel oid, dus ik weet niet of het bij andere kabouters ook werkt, maar als Silje 's nachts huilt dan gaat meestal eerst 1 van ons het speentje proberen, helpt dat niet dan gaat 1 van ons naast haar bedje zitten om haar handje vast te houden of over haar hoofdje te aaien, daar wordt ze dan bijna altijd rustig van. Op een gegeven moment merk je dat ze helemaal ontspant en dan gaan we zelf ook weer lekker in bed liggen. Als ook dat zelfs niet helpt (kan soms echt wel 10-15 min duren waarin ik dan 1 of 2 keer terug loop om naast dr te gaan zitten) neem ik Silje lekker bij ons in bed om haar te voeden. Ik denk soms dat ze het heel af en toe 's nachts nodig heeft om even 1 van de mama's naast zich te voelen aan haar bedje. We pakken haar er dan niet uit, maar ze weet wel dat er iemand is. Of ze dan n nachtmerrie heeft gehad ofzo? Maar gelukkig hebben we dat niet zo vaak hoor. 1 keer per week ofzo denk ik. Maar hier werkt dat dus prima. Silje laten huilen werkt hier niet. Ik zelf vind dat eigenlijk ook heel sneu. Ze heeft ons dan even nodig denk ik. Maarja misschien zit dat ook wel bij mij tussen de oren... Maar dan voel ik me dr beter bij zullen we maar zeggen! @Uk Ferry al aan de boterhammen! Gelukkig vond hij het lekker. @Kuona Hier doen we ook vaak, wie de beeb het laatst vast had mag ook de luier verschonen. Moet altijd heel gard lachen als Silje dan met zo'n heel tevreden hoofdje bij mn vrouw op schoot zit en dan keiharde knetters laat schieten. Dan zie ik mn vrouw echt zo dr gezicht vetrekken van; Neeeee hè!! @Mieke Hahaaaaa! Die meloen die niet uit Boaz z'n mond wilde vetrekken! Als je dr over nadenkt is t ook maar gek hè? Stel je voor dat je nog noooit iets echt hebt gegeten qua vast voedsel, kan ik me nu helemaal geen voorstelling meer van maken. @Daffie Wat geinig, die vasthouder. Had er nog nooit van gehoord. En die bandana is wel heeeel lief ja! Beetje eng wel, die hand. Zoals in de efteling, waar die hand uit de grond komt in dat kerkhof. Maar dan in het licht en met erwtjes.... @Noppie Die vriend van jou! Ebbie meenemen naar de bouwmarkt! Kon zo mn vrouw zijn. Die gaat ook gewoon vanaales doen met Silje. "Ze kan toch in de auto slapen?" zegt ze dan altijd... Zucht! Maar ergens vind ik dat dan ook altijd wel weer leuk, omdat Silje dan waarschijnlijk leert dat ze bij mij echt n beetje ritme voorgeschoteld krijgt en dat het met 'mam' altijd een verrassing is wat er gaat gebeuren. Maar Silje gaat er meestal niet heel erg van huilen. Dat is natuurlijk wel een verschilletje. Ebbie heeft dat kennelijk wat meer nodig dus tja, dan moet je vriend daar idd maar rekening mee houden. En weer geen hoofdpijn? Top! Zo! Bij! Ik ga douchen en als mn rug t ook ziet zitten n beetje opruimen. We willen t huis enigzins gepimpt achterlaten tijdens de vakantie. Schoonzus komt voor de nijno's zorgen en dan komt ze ook binnen en anders schrikt ze zo van de bende!! Fijne dag allemaal! Grtz, Susan