Maka: Ik zou proberen om haar eerst 5 minuutjes te laten huilen. Dan ga je er heen en geef je een aai over haal bolletje en zeg "Nee, we gaan nu slapen" op je liefst Dan ga je weg en gaat ze óf nog harder huilen of een beetje om zich heen kijken. Na 5 minuten huilen ga je er weer heen en doe je weer hetzelfde. Bij de derde keer zou ik niets meer zeggen en alleen een aai over haar bolletje. Je kunt dit natuurlijk met zo veel minuten doen als je zelf wilt. Misschien vind je 5 minuten te lang. Dan doe je het gewoon wat minder. Oja, let even op of ze niet toevallig heeft gepoept,(of iets anders aan de hand is) want dat hadden wij laatst. En ik maar zeggen: "nee schat, we gaan nu slapen". Verwacht niet dat het gelijk helpt. Meestal (van wat ik lees en hoor) is het na 3 dagen gelukt. Succes! Noppie: Als Maka je pb nog niet heeft gelezen blijft hij in de wachtrij staan
@ Mieke, helemaal vergeten.. maar hoe is het met je rug?? Zoals je het beschrijft is het idd die spier die het bij mij ook was, doet verrekte zeer he! Bij mij heeft de fysio wel echt geholpen. @ Suske, ai ook al last van je rug! Pas ermee op he! Anders ook ff naar de fysio! Fijn dat het de goede kant op gaat met Silje's nachten. @ huilen, overdag laat ik hem weleens gaan als het duidelijk vechten tegen de slaap is, maar als hij 's nachts wakker wordt is het meestal een droom oid. En dan ga ik (of man) er wel gelijk naartoe, dan kan ik beter heel snel een speen erin doen en hem over zn bolletje aaien, dan hem zichzelf helemaal overstuur te laten maken, want dan zijn we veel verder van huis. Ff nog wat anders; wassen jullie alle knuffels die jullie kopen en cadeau krijgen?
Goeiemorgen, laten huilen; zoals jullie weten hebben we dat heel in het begin wel gedaan om haar te laten wennen aan het wakker inslapen. Myrthe heeft nu een periode dat ze 's avonds wat moeilijker in slaap valt en haar speentje er steeds uittrekt, dus gaan we als ze huilt na een minuut of 2/3 naar haar toe en zeggen inderdaad ook heel lief "nee, het is nu slaaptijd", aai over de bol en weer weggaan. Soms moeten we dat 3 x doen achter elkaar, maar ze wordt er wel wat rustiger van. Van de week ben ik ook gewoon op het kamertje gebleven omdat ze elke keer als ik wegging begon te schreeuwen. Ik heb haar wel laten liggen, maar ben alleen maar aanwezig geweest en zag haar oogjes steeds verder dichtzakken. Maka; denk dus niet dat je op deze leeftijd moet laten huilen zonder er naar toe te gaan, omdat ze inderdaad al een soort verlatingsangst kunnen krijgen. Probeer het een paar minuten vol te houden en als je dan naar haar toegaat, niet meteen oppakken, maar een speentje geven, even lief praten en een aai over de bol. Misschien een paar keer herhalen, dan weet ze dat je echt wel komt, maar dat het toch slaaptijd is. Succes alvast! Suske; vervelend van je rug, weet er alles van. Doe maar rustig aan hoor, met de vakantie voor de deur. Ja, grappig he, die hand.....hahaha de eftelinghand!!! Misschien kunnen ze hem namaken... Kan soms zo moe worden van die kerel van me. Hij zegt altijd van alles te gaan doen, maar ondertussen gebeurt er geen mallemoer. En dan is ie nog heel verbaasd als ik er wat van zeg ook. Ik wil de financieen bekijken, omdat ik natuurlijk minder ben gaan werken en ik een goed overzicht wil hebben. Vraag ik of hij gewoon elke maand zijn rijkosten in wil dienen (gaat niet automatisch) ipv 3 maandelijks, zodat hij elke maand ongeveer een gelijk salaris krijgt (dat kan nu zo 200/300 euro verschillen) en het makkelijker rekenen is. Zit ie toch een partij moeilijk te doen daarover. Dus ben ik kwaad gaan douchen en uit frustratie is hij maar op gaan ruimen.... Nu hebben we al een uur nauwelijks wat gezegd....zal hij zo wel komen met sorry en ik weet dat je gelijk hebt....wordt er soms zooooo moe van Ga nu even de financieen bekijken...
martijn krijgt zoiezo de grote openhartoperatie en misschien van te voren de kleine nog, dus 2 operaties. anita
@Married, leuke foto van Thije, is hij inmiddels alweer in normale doen? Groots gelijk dat je die verjaardag hebt afgezegd hoor! @Dinkie, klinkt goed jullie vakantie!! qua groente en fruit, zijn wij heel rustig begonnen, de 1e keer maar 2 hapjes ofzo, en dan langzaam opbouwen. @Kuona, zo wat fijn dat Morris heeft doorgeslapen! Wat schattig dat Morris ook echt zwembewegingen maakt ja heel netjes vind ik het inderdaad niet van het "vergeten op te sturen". Ik mag toch hopen dat het zometeen met de postbode meekomt! Heb jij je DIY pakketje al binnen? @Mieke, fijn dat je het prettig vond met de meitai! Ja bekijks heb je dan wel he, als ik Josanne in de draagdoek heb krijg je helaas ook erg veel bekijks... @Daffie, ah wat schattig... myrthe houdt zelf haar fles vast hihi leuke foto's hoor! En is je man al bijgedraait, moeilijk hoor! en is het maar zo'n klein iets! @Angela, oh bruin kan juist heel veel warmte geven!! hihi ik ben wel aangestoken door je idee, heb gisteravond en vanmorgen onze muur lavendelblauw gemaakt He bah, 8 km door de regen fietsen... maar gelukkig dat het een fijne fiets is! @Noppie, joehoe weer geen hoofdpijn! Gaat de goede kant op! Oei das niet zo strakke actie nee.... hihi tja het is voor hen wel wennen he zo'n kleintje. Mn man heeft daar ook moeite mee, als hij aan het computeren is en Josanne huilt, denk maar niet dat hij zn laptop wegzet en haar troost... veel te belangrijk die comp. @Maka, tja das wel heel moeilijk! Hoe is het afgelopen nacht gegaan? @Suske, fijn dat Silje toch weer een beetje heeft doorgeslapen! Oei nou hopenlijk ben je snel van je rugpijn af! en alvast een heel fijne vakantie!! Gisteren uiteindelijk niet naar de ikea, manlief was erg laat thuis en had beloofd zn tweelingbroer op te halen... dus helaas. hihi gisteravond kreeg ik het op mn heupen, had nog een rest witte muurverf staan. daar heb ik een rest lavendelblauwe muurverf doorheen gemengd... en ben de muur in de woonkamer gaan verven. hihi mn man was wel verbaasd. maar goed het is gelukt, vanmorgen t laatste stukje gedaan. Dit is de 7e keer sinds we 3 jaar geleden in t huis kwamen waarschijnlijk gaan we vanmiddag even naar de Ikea...
Meiden, thanx voor de tips! Ik ga t proberen, maar ik heb er gewoon zo'n hard hoofd in. Ik weet het, slecht uitgangspunt, maar ik weet gewoon hoe Vera reageert op laten huilen of erbij blijven en troosten. Als zij eenmaal huilt en het houdt niet binnen een paar minuten op, dan is de kans heel erg klein dat het na een kwartier of langer wel stopt. Ze wordt dan ook niet meer rustig als ik de tweede of volgende keer na 5 minuten terugkom (of erbij blijf). Maar goed, dat ga ik nu even overboord gooien, want ik vind het niet doorslapen gewoon te erg worden. Ik weet voor 99% zeker dat ze het wel kan (dus geen honger heeft). En ik ga me er steeds meer aan irriteren en dat is niet goed voor ons allebei. Uk, maar hoe lang moet ik dan doorgaan met om de 5 minuten teruggaan? Ik kan je nu al vertellen dat Vera na de eerste keer misschien nog even rustig wordt, maar na de tweede keer niet meer. Gewoon doorgaan tot ze uiteindelijk slaapt, ook al duurt dat een uur...? Married, precies wat jij zegt... Alleen werkt de speen bij Vera dus niet. Dus op een gegeven moment is ze altijd overstuur. Alleen op mijn vinger laten zuigen werkt soms, maar dat is ook geen oplossing. Maar goed, vannacht ga ik om de 5 minuten even over haar bolletje aaien en laat haar wat langer huilen... Zal ik morgen wel helemaal kapot zijn, maar wie weet is het een oplossing en heb ik t iig geprobeerd. Ik heb t er met vriendlief over gehad en hij vindt t ook goed als we t een weekje proberen. Knuffels, was ik allemaal als het kan. Meestal ook als ze ze op de grond heeft gegooid weer. Maar sommige knuffels (trek-beestjes, met muziekdoosje) die kun je niet wassen, dus tja, dan niet. Anita, ah ja was mij ook niet helemaal duidelijk wat nu precies zou gaan gebeuren met Martijn. Maar dus iig een grote open hart ok. Idd erg heftig voor Martijn, maar ook zeker voor jullie. Lijkt me ontzettend moeilijk om daar naartoe te leven. Sterkte hoor.
Axioma, hihi grappig, die verfdrang van jou! Ik heb dat ook wel met klusjes, dat ik opeens out of the blue eraan begin. Maar meestal wel klusjes die nodig zijn
@Anita: Heftig hoor, een openhartoperatie! @Suske: Ik heb ook snel last van mijn rug als Morris weer eens aan het spoken is 's nachts. Op één of andere manier ga ik dan ook wat gespannen in bed liggen omdat ik dan verwacht dat hij ieder moment weer wakker gaat worden. @Axioma: Ik hoop dat mijn pakketje vandaag binnenkomt! Vind je het zelf niet heel vervelend dan, zoals je man omgaat met Josanne? Ik zou daar dus echt niet tegen kunnen. Ook al werkt hij en ben ik thuis, toch vind ik niet dat hij dan maar niks aan de verzorging hoeft te doen. Natuurlijk moet ik hem ook wel eens aansporen... maar zoals jij het zegt: de laptop is belangrijker... dan zou hij echt even de wind van voren krijgen van mij! @Maka: Ik herken je frustratie wel. Hier is dat met perioden. Op het moment zit ik gelukkig in een niet gefrustreerde periode en ga ik er maar gewoon uit, voed hem en ga weer liggen. Maar ik heb dus ook periodes gehad dat ik lag te vloeken in bed en daar werden we niet blijer van. Hier werkt het laten huilen ook niet hoor. Het is precies zoals jij zegt: Je kent je kind ondertussen heel goed, en als Morris 's nachts echt gaat huilen dan kun je alles doen maar mooi dat hij niet in slaap valt. Ik heb het zelf niet gelezen (het is altijd uitgeleend in de bieb) maar waar ik veel goede dingen over lees is het boek: Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley. Misschien iets voor jou? @Knuffels: Ahum....ik heb daar eigenlijk nooit over nagedacht om die uit te wassen Nu voel ik me echt een slechte moeder. Ik heb laatst trouwens wel een knuffel snel weggelegd omdat daar allemaal draadjes van de 'vacht' uitkwamen. Supergevaarlijk toch? Wij gaan vanmiddag nog maar eens langs een andere fietsenwinkel om te kijken hoe een moederfiets nu precies fietst enzo.
@Maka, ooh maar dat verven was ook echt nodig hoor hihi! En succes met t proberen dan in elk geval! @Kuona, nou hier helaas weer geen pakketje, zal wel maandag worden OH maar denk maar niet dat ik t over mn kant laat gaan hoor. Ja als hij 's avonds moe uit zn werk komt, tuurlijk dan doe ik t gewoon. maar als ik een keer bezig bent en hij blijft gewoon zitten dan krijgt hij ook wel de wind van voren... och en af en toe een beetje boos worden helpt ook goed Veel plezier met fietsen kijken!
Susan, vast een heerlijke vakantie! (voor ik het vergeet). Balen van je rug. Ik ken dat hoor, het huis toch een beetje aan kant willen achterlaten. Als je terug komt van vakantie en het is een bende dan moet je dat ook nog eens doen. Goede reden dus om het te doen omdat je (schoon)zus de konijntjes komt verzorgen. Maka, ik denk ook dat je het idd zeker een weekje moet gaan proberen, Vera moet er natuurlijk ook aan wennen dat je het nu zo gaat 'spelen' en het feit dat ze nu op haar kamertje gaat slapen, ook dat is ze nog niet gewend. En Boaz laat ik eigenlijk ook niet meer echt huilen. Toen hij kleiner was deden we dat wel, puur omdat ze het moeten leren, maar ik geloof dat ze dat nu wel geleerd hebben. Hij heeft zeker geleerd dat het bedje is om in te slapen en doet dat meestal ook zeker heel goed en lief. Als hij dan huilt zit er of een boer dwars of hij heeft gepoept. Dus dan is er meestal echt wel iets. Ook nu hij de speen neemt ga ik naar hem toe om hem er weer even in te doen, merk dat het hem rustig maakt en zijn knuffeldoekje vind hij ook erg fijn, hij legd hem zelf over zijn gezicht dus dan doe ik dat ook weer. Vind ie echt heerlijk. Succes. Noppie, haha die vriend van jou... zou zo de mijne kunnen zijn hoor. Oh hij slaapt toch wel even in de auto of waar dan ook. Vanmorgen ook weer zoiets. We hadden afgesproken om vroeg boodschappen te gaan doen, hij wilde naar de kapper dus zou Boaz bij hem blijven en kon ik even makkelijk boodschappen doen en dan zouden we ongeveer gelijk weer klaar zijn. Maar goed, ik ging Boaz om 8 uur een fles geven en had vriend al wakker gemaakt. Maar die valt dan rustig weer in slaap, dus na de fles weer wakker gemaakt. Maar zolang meneer er niet meteen uitstapt gaat ie weer snurken. Ik douchen, Boaz in de box spelen... na het douchen toch even met wat meer verheven stem hem weer wakker gemaakt en hem aan onze afspraak herinnerd. Komt hij er eindelijk al mopperend uit dat ik mijn stem verhef, ja duh anders dringt het niet tot hem door. Maar de reden waarom we dus dit zo hadden afgesproken was, dat Boaz na de boodschappen kon gaan slapen omdat we daarna weer op verjaardagsvisite moeten. Maar nu is dat dus helemaal in de war geraakt. Vindt hij dus wel moeten kunnen en ach dat ritme dat kan toch wel even een keer niet zo, dat maakt toch niet uit. Nee voor jou niet maar voor Boaz wel. Grrrrrr. Fijn dat je weer geen hoofdpijn had. Married, bij mij zijn deze klachten gronisch. Heb er al ruim 15 jaar last van. 's Zomers meestal minder dan 's winters. Heb al alle soorten theratpieen en massages gehad. Er is een MRI gemaakt, röntgen etc. Maar daar kwam niets uit. De neuroloog zijn conclusie was, dat ik 20 uur per dag gespannen zit, maakt niet uit in welke houding en 4 uur ontspannen ben, dat is meestal in mijn diepste slaap. Heb er mee leren leven, ook met de pijn en vermoeidheid die het met zich meebrengt, maar het is niet anders. Anita, pfoeh heftig hoor allemaal hoor voor zowel jullie als voor die kleine Martijn. Axioma, oja wat leuk dat je zus die vakantie gewonnen heeft. Ik win eigenlijk ook nooit wat. We doen braaf mee met de staatsloterij, de lotto en de postcode lotterij, maar helaas, het blijft altijd bij hele kleine bedragen. Heb nu wel weer een kaartje naar Libelle gestuurd voor een weekje rijden in een fiat 500, wie weet... En is je pakketje al binnen? Dus ook weer op de verf-toer geweest, haha. En die man van jou, zo'n actie zou ook wel iets voor die van mij zijn hoor, m.n. wanneer hij WOW aan het spelen is op de computer. Ach lees net dat er geen pakketje is gekomen. Maar misschien komt er later vandaag nog een busje van de TNT? Kuona, jij je pakje ondertussen binnen. Wat ik wel fijn aan de Mei Tai vind is dat je kindje er nog heel lang in kan. Maar eens kijken of ik dat dan ook daadwerkelijk zal doen, maar handig is ie wel. Misschien kun je je 'oude' fiets (of had je er geen?) eens meenemen naar de fietsenwinkel en kijken hoe een zitje op het stuur past en of je zelf dan nog voldoende ruimte hebt. Mijn zus en ik hebben dezelfde fiets, al een paar jaar oud. Maar haar dochtertje past dus makkelijk voorop, mijn zus is niet echt de slankste en heeft zelf ook nog voldoende ruimte. (aldus mijn moeder), dus dan zal het bij mij ook wel goed gaan, maar dat van het moederstuur hou ik nog wel in mijn achterhoofd. Daffie, oh mannen, hier ook veel beloven en niet doen hoor! Vaak denkt hij ook nog eens, wanneer ik iets vraag, dat ik het dan ook meteen gedaan wil hebben. Stiekem is dat ook wel zo natuurlijk, omdat ik weet dat het er anders niet van komt. Maar ik zeg er altijd met nadruk bij, straks is goed hoor! Die bekerhouder is die van Difrax zelf, jij gebruikt toch ook difrax flessen? Wil het ook gaan proberen. Stukje meloen. We zijn nog niet begonnen hoor met bijvoeden, daar wachten we nog mee. Maar we vonden het wel leuk om het even te proberen, je wordt toch nieuwsgierig van al die verhalen hier dat ze het zo lekker vinden en zo leuk is om te geven. Vannacht weer heerlijk geslapen hoor. Heb hem niet gehoord. Waarschijnlijk heeft hij wel liggen kreunen, maar dat hoor ik dan niet. Ben blij met deze actie zo. Zo went Boaz er ook aan dat ik niet kom 's nachts, tenzij er echt iets is. Nou vriendlief ligt op de bank een tukje te snurken, ga hem zo maar wakker maken en dan Boaz ook maar weer uit zijn bedje vissen. Arm kind ligt door vanmorgen nog maar net een uurtje te slapen. Maar we moeten echt naar die verjaardag anders zijn we vanmiddag weer niet op tijd terug voor de visitite die blijft bbq-en. Fijne dag all.
was ik weer eventjes. indd is het allemaal erg heftig en kom bij iedereen heel sterk en positief over, maar heb ook heel vaak mijn min momenten, gisteren ook weer, dan is er zo'n moment waarop je stilstaat bij wat nog komen gaat, en ik was alleen thuis, kids lagen op bed, en ben dan een emotionele eter, heb een hele zak paprikachips gegeten, oh bar slecht, maar goed. luchte ook helemaal neit op, zo'n spijt na mijn vreetbui. maar goed, ik hoop dat voor iedereen duidelijk is wat martijn zoiezo de grote openhartoperatie meot ondergaan, maar dat de kindercardioloog nu eerst metingen moet doen om de longslagaderklep te kunnen behouden, hij gaat er vanuit dat het kan, maar meot het toch berekenen, dus dat wachten we af. las dat iemand ook gestressd word van er snachts uit te moeten gaan, martijn sliep ook wel eens door, en de laatste weken tot 2 weken terug ging het ook erg goed. nu wordt hij snachts wel weer wakker, laatst eens om 2 uur, had ie gepoept, verschoond en weer neergelegd, toen heeft ie weer lekker geslapen, maar werd om 5 uur wakker helemaal overstuur, dus fles gegeven. nu is het elke mrogen weer rond de klok van 4 uur dat ie wakker wordt, vanmorgen ook weer, hij kan wel doorslapen, want echt honger heeft ie neit altijd, en net zoals kuona zegt dat je gespannen op bed ligt, nou hie ook een gespannen mama op bed. maar goed vanmorgen om 4 uur , hij had gepoept, dus verschoond en weer in bed gelegd, was zo in de ogen aan het wrijven, maar slapen ho maar, ben er 4 keer achter elkaar uit geweest om de speen erin te doen en een aai over de bol te geven, niks van dit alles hielp. ben maar beneden een fles klaar gaan maken, fles leeg gedronken en toen weer op bed. om half 8 mannetje met de dochter die wakker was naar beneden gestuurd en hij heeft martijn om kwart over 8 de fles gegeven, om 9 uur was ik eruit, en om kwart voor 10 martijn weer op bed gelegd, er om kwart voor 11 weer uit voor fruit. daarna naar het tuinscentrum en eenmaal thuis heeft ie om half 1 de fles gehad, na de fles op bed. nu weet ie niet goed wat ik doen moet, ik weet dat ie door kan slapen, en hij wordt toch echt wel eens wakker met honger om 5 uur, missschien moet ik hem rond de klok van 9 uur savonds tocn nog iets voeding geven, zal het vanavond even aankijken hoelaat ie de laatste fles krijgt, zoals het nu lijkt krijgt hij deze om half 9, dan heeft ie nog 4 flessen gehad vandaag, hoop dan toch dat ie door wil slapen tot mrogenvroeg 7 uur. er zijn meer die toch nutrix gebruiken door de fles heen, ik ook en martijn krijgt als laatste fles een fles van 210/7 en 2 maatschepjes nutrix, en dit gaat door de S speen, dacht misschien een L speen halen en nog wat meer nutrix erdoorheen te doen, zodat het nog ietsjes meer vult> laat jullie morgen weten hoe eht gegaan is. zal even op zoek naar een wandelwagen die met de zitting naar mij toe zit, want martijn wordt steeds een beetje bluawer, en in onze buggy zit ie van ons af, dus wil een andere, neit te duur, want heb deze wagen ook nieuw gekocht. maar dan verkoop ik doe weer op internet iemand een idee od soort wagen? niet te duur en zitting naar mij toe? anita
eindelijk is mn filmpje goedgekeurd! http://www.filmpjes.nl/v/3Fh__AxDs25 http://www.filmpjes.nl/v/d5kmsAmFKCh
ben mijn banner kwijt, en het lukt me niet om een nieuwe te maken waarin ik de beide geboortedatums van de kis erin kan zetten, wie o wie heeft een tip
hoi las op de hyves van twinkle dat haar zoontje in het ziekenhuis ligt met erg last van de waterpokken, hoe en wat weet ik nog niet, ondanks dat ze neit meer mee schrijft, lees ze wel mee, en wou het even aan jullie meedelen. anita
@Axioma: Ah goed dat je dat niet altijd pikt! Ik ontzie mijn vriend ook wel hoor, 's ochtends als hij eindelijk een keer uit kan slapen of idd als hij net uit zijn werk komt. Jammer dat je pakje er nog steeds niet is! Mijn pakje is vandaag aangekomen. De stof heb ik gewassen en zit nu in de droger. Ik denk dat ik er morgen eens voor ga zitten. @Mieke: Wat naar dat je zoveel last van je rug hebt en dat het ook nog eens chronisch is! Ik moet er niet aan denken. Mijn moeder heeft een erg slechte rug dus die ligt om de zoveel tijd een week op bed omdat haar rug dan helemaal scheef getrokken is. Ik had geen fiets meer dus ik stond nu voor de keuze, een gewone of een moederfiets. Ik ben uiteindelijk voor de moederfiets gegaan. De Montego Liberty: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/groot/libertyN3_Geel-Grijs.jpg Aankomende week komt hij binnen en kan ik hem op gaan halen. Ik kreeg er ook een pakket bij met een windscherm, fietstas en fietsstoeltjeskussentjes (dus niet de stoeltjes zelf) Dat is wel leuk dus. Ik had trouwens verwacht dat mijn vriend die grote sturen van die moederfietsen belachelijk zou vinden maar hij vond ze wel stoer, haha. @Suske: Grappige filmpjes! Morris doet precies zo met zijn beentjes als ik hem op zijn buik laat zwemmen. Op zijn rug is hij een beetje lui @Anita: Vervelend dat Martijn ook zo spookt 's nachts! Met buggy's, banners en kv kan ik je helaas niet helpen
Hoi meiden Ik heb een paar drukke dagen achter de rug een bruiloft gehad gisteren was erg leuk wel jammer van het weer, sliep om 02:00 uur ben nu wel erg moe. Mieke: gelukkig is het wen dagje goed gegaan. Misschien reageert Boaz toch wel op iets wat jij at en wat hij via de BV binnen kreeg. Goed zeg dat je de hele nacht hebt kunnen slapen UK: ik hoop voor je dat ferry de groentje wat beter gaat eten, gewoon blijven proberen dus. Buggy: veel handiger in te klappen en mee te nemen ook in de auto. Broodje: kinderen die op de crèche mee gaan eten met een broodje die hebben dit schema: 7:00 fles 8:30/ 9:00 fruit en diksap Slapen Als ze wakker zijn broodje en daarna de fles 12:00 of eerder Even spelen 14:00 Liga en sap Slapen 16:00 16:30 groente 19:00 papfles Dus nog 3 flessen per dag. Kuano: dan is Morris ook al flink gegroeid. Maka: lekker vakantie!!!!! Anita: even afwachten dus nog, spannend. Dus wel een open hard operatie. Wat sneu voor twinkel Daffie: wat een handig ding van difrax knap dat ze het gelijk snapt. Mannen kunnen soms zo moeilijk doen over iets simpels Noppie: fijn dat je geen last meer van hoofdpijn hebt. Suske: balen van je rug, een fijne vakantie al vast. Leuk filmpje. Fuad heeft de laatste dagen echt behoefte aan meer voeding, komt ook ’s nachts weer. Hij krijgt 4 keer 240/8 Nu werd mij geadviseerd hem geen rijstebloem te geven. Vind het wel sneu want hij is echt toe aan ander voedsel. Eigenlijk mag je de 1000 cc niet overschrijden maar omdat Neocate speciale voeding is mag ik hem wel meer geven. Ben vandaag begonnen met 5 keer 210/7 hoop echt dat hij dan vannacht weer door slaapt. Fijne avond iedereen. Morgen heb ik weer een druk dagje dan is mijn vader jarig, ben zo moe en heb echt de komende week geen dagje rust alles staat al weer vol gepland met werk en ziekenhuis, bureau bezoekjes.
@ Married: ja, ik realiseer met dat het met BV sowieso lastiger zal zijn dan met KV hoor. Die ervaring heb ik zelf ook. Ging veel makkelijker toen ik met BV gestopt was inderdaad. Maar het lijkt me wel vermoeiend als je nu nog steed 3x per nacht moet voeden. @ Maka: ja, er staan onwijs veel tips in mijn babybijbel. Overigens: ik ga zelf ALTIJD kijken als ze huilt hoor. Want ik wil wel weten wat er aan de hand is. In mijn geval als ze huilt ligt ze of op haar buik of ze heeft zich blootgewoeld en heeft het koud ofzo, en vanmorgen lag ze dus helaas weer met haar hoofdje onder de deken... Ik leg haar dan altijd weer goed, zonder verder contact te maken. Dat is wel moeilijk, maar het komt niet vaak voor dat ze echt gaat doorhuilen. Maar 2x gehad ofzo en dan is het pittig: oordoppen in en gevoel uit. Het huilen duurt hier nooit langer dan 20 minuten. En zoals gezegd, is maar een paar keer voorgekomen . @ Suske: oei, het is je in je rug geschoten, dat is heeeeel naar. Ik hoop dat het gauw weer over is, vooral voor je vakantie. Sterkte meid! @ Daffie: he, wat vervelend dat gedoe met je man over die financieen. Hebben jullie het al bijgelegd? @ Axioma: hihihi, over nesteldrang gesproken, 7x je muur verven in zo;n korte tijd! Ongelofelijk! @ Mieke: ja, jouw vriend kan er ook echt wat van he, qua ritmes met Boaz enzo. Nou ja, ze leren het vanzelf wel een keer! Hoe is de bbq? Hier regent het een beetje. @ Martientje: vervelend dat je zo moe bent en dat je zo;n drukke agenda hebt. Doe rustig aan, stap voor stap, niet aan alles tegelijk denken... Hier ook erg vermoeid vandaag. Ebbie kwam om 06.00 vanmorgen en kreeg om 06.10 een flesje. Toen nog met z;n allen even geslapen. Sochtends kwam een tante en een nichtje van mijn vriend met haar 2 kinderen nog op kraamvisite. Was wel leuk. Daarna even een kadootje voor een zwangere vriendin gekocht. Toen Ebbie smiddags flink vermaakt. Ook nog grote boodschappen gedaan. Ben nu echt op. Ga zo ff de belangrijkste punten uit mijn babybijbel opzoeken voor Maka. Enne: ik laat Ebbie niet zomaar huilen snachts hoor jongens, maar ik voed haar niet meer snachts. Ik krijg het gevoel dat jullie misschien denken dat ik haar 'gewoon' laat huilen. Dat is niet zo. Ik ga altijd checken of ze veilig is. Maar als ze niet ziek is ofzo krijgt ze snachts in principe geen voedingen meer van ons. We nemen haar ook niet mee in bed. Ik ga haar ook niet eindeloos troosten, daar gaat ze juist nog harder van huilen.... Maar ik zorg altijd dat ze veilig is.
Belangrijkste tips mbt Slaaptraining uit het boek "Jouw baby van week tot week": Voorwaarden: zeker weten dat je baby gezond is (dus geen koorts/tandjes e.d., want dan moet je alle regels laten vallen), zorg dat je baby goed gegeten heeft, zorg dat hij veilig is, zorg dat hij een schone luier heeft. Kies een moment waarop je je het kan veroorloven in een periode dat jij en je partner er tegen opgewassen zijn, het duurt 3-4 dagen voordat je resultaat hebt. Als je beebje gewend is aan meerdere voedingen per nacht, pak dan niet alle voedingsmomenten tegelijk, maar 1 voor 1 aan (dus afbouwen). Even naar binnen gaan als de baby huilt? dit wordt door veel deskundigen aangeraden: elke 5 minuten even naar binnen gaan. Dat klinkt kindvriendelijker dan dat het is. Zodra de baby je ziet verwacht hij dat je hem in zijn armen neemt. Als je dit niet doet raakt hij helemaal overstuur. Als je wil weten of alles okay is kan je beter door een kier van de deur gluren. (Maka, mijn Ebbie huilt vaak met ogen dicht en dan weet ik dat ze bijna gaat slapen, is voor mij een belangrijk teken). Overdag laat ik Ebbie meestal een kwartier huilen en ga dan weer kijken. Als haar ogen open zijn neem ik haar weer mee, dan is ze kennelijk toch niet moe. De 5 minuten check is voor ons veel te snel. En terwijl de baby huilt? Je hoort je baby afwisselend woedend krijsen en meelijwekkend snikken. Je voelt je een harteloze ouder, maar je weet dat je kindje geen honger, geen pijn, geen vieze luier of andere lichamelijke ongemakken heeft. Na 25 minuten toch gaan oppakken? Dan leer je je baby dat hij 25 minuten moet doorhuilen en dat mama dan toch echt komt. Beter van niet. Als de baby ziek is: laat je alle regels varen en voed je hem en troost je waar nodig. Wel probeer je aan de normale bedtijd vast te houden. Als baby weer beter is, schakel je weer terug naar het oude patroon. Dames: dit is echt een korte samenvatting van hetgeen er vanaf een week of 20 in dit boek beschreven staat. Ik kan moeilijk het hele boek gaan overtypen. Nogmaals: bij beebjes onder de 5 maanden vinden de auteurs dat ze nog wel een nachtvoeding moeten krijgen. Ze raden je van harte aan om tussen 5 maanden en 1 jaar oud de baby te leren op eigen kracht weer in slaap te vallen. Hoe eerder in deze periode je er mee begint, hoe makkelijker het is. Hoe ouder het beebje, hoe meer hij aan bepaalde gewoontes went. Natuurlijk niet erg als je er geen last van hebt, maar uiteindelijk zal je het ooit een keer moeten aanpakken. Ik ben zelf erg blij dat we een aantal keer streng voor Ebbie zijn geweest, want het gaat gewoon super nu. Kan iedereen dit boek van harte aanbevelen. Het is echt een geweldige middenweg tussen de keiharde aanpak van Ria Blom van de rust en de regelmaat en de zeer softe aanpak van de stroming die meent dat je een hechtingsstoornis creeert als je een beebje leert zichzelf in slaap te vallen. Maar het boek gaat maar tot week 24 en daar zijn we al bijna...
Ik weet gewoon niet hoe ik het moet samenvatten zonder dat het te keihard op jullie overkomt. Je moet eigenlijk gewoon het hele boek gelezen hebben om de nuancering goed te kunnen pakken. Maar geloof me nou: tis echt een fantastisch goed boek! Heb nou toch het gevoel dat ik mezelf een beetje moet verantwoorden waarom wij deze strengere aanpak kiezen. Maar dat deden we in het begin nog niet hoor. Dit boek begint met de rustige stapjes slaaptraining vanaf week 6 worden er langzaam maar zeker tips gegeven hoe je je beebje op eigen kracht kan leren in slaap te vallen. Maar vanaf week 20 worden ze dus wat strenger in hun aanpak.