Hoi meiden, even een kort berichtje. Tijd om goed bij te lezen wordt me helaas niet gegund tot nu toe. Vorige week zat ik met twee zieke kindjes en vanaf vrijdag ook nog met een zieke man. En nu is Daan weer gewoon naar het kdv, maar houdt die kleine dame me weer goed bezig door veel te clusteren: elke 2 uur komt ze weer om de borst. Gelukkig groeit ze er goed van, ze woog gisteren alweer 4.860 gram! Dat is ruim 300 gram per week erbij. Mama's melk blijft goed plakken aan mevrouw d'r billen Afgezien van erg weinig rust gaat het hier prima. Langzaamaan wordt alles weer normaal en ontstaat er een nieuw ritme met zijn viertjes. Waardoor grote broer Daan ook weer een beetje tot rust komt. Helaas moeten we wel voortdurend politieagentje spelen voor hem, want sinds Ilse's geboorte breekt hij af en toe de tent af en is hij eigenwijzer dan ooit. Zometeen even lekker naar buiten met de kleine dame, paar boodschapjes doen. Hopelijk heb ik snel meer tijd om bij te lezen hoe het met jullie gaat. Groetjes, Wendy
Goedemiddag! Vanochtend even met Thije langs de huisarts geweest omdat ie de laatste dagen erg veel huilt. Gelukkig is er niks ergs aan de hand, hij is alleen erg verkouden. Nu dus frequenter de zoutoplossing en het peertje gebruiken. Het viel de dokter wel op dat Thije erg gegroeid was en al best wat dingen deed die hij helemaal nog niet zou moeten kunnen (koppie omhoog houden, je volgen met zn ogen). En het is een driftkikkertje, maar dat wisten we al... Hopelijk komt de Pacco-inbakerdoek vandaag binnen, hoop echt dat dat gaat helpen. @ Eppie en Daffie, als jullie je kindjes overdag na het voeden te slapen leggen, is dat dan altijd boven in hun eigen wiegje? Ik wil Thije overdag eigenlijk in de kinderwagenbak laten slapen (die zet ik dan in de keuken) en 's nachts in zn wiegje. Ik doe de kap van de kinderwagen dan wel naar beneden. Kan dat wel, denken jullie? (in het kader van rust en regelmaat) of zal hij dan toch nog teveel prikkels krijgen? Hoelang huilen Myrthe en Yannique voordat ze in slaap vallen? Ik wil ook echt dat rust en regelmaat gaan toepassen, wat jullie hierboven schrijven van oververmoeid door teveel prikkels en daardoor niet willen slapen herken ik namelijk heel erg bij Thije. Ow en dan nog wat, als je je baby hebt ingebakerd, leg je er dan ook nog iets overheen? dekentje, lakentje? Of is de inbakerdoek alleen voldoende?
Hey lieve meiden weer een update Zoals jullie al hoorden van UK haalt ons zoontje sinds zondag zelf adem en dat gaat gelukkig heel erg goed hij heeft als laatst zondag om 8 uur s'avonds 1 zuurstof daling gehad en verder nog niet. En hij moest een minimale hoeveelheid halen met zijn voeding wat hij zelf moest drinken dat haalt hij ook al vanaf zondag dus ze hebben eindelijkkkkkk! die maag sonde die door zijn neus in zijn maag zat voor zijn voeding er vandaag ook uit gehaald. Wat is het toch fijn om Batuhan's gezicht zonder al die slangetjes en draden en pleisters etc te zien het enige wat hij nu nog heeft is, hij ligt vast aan de monitor voor zijn hartbewaking en zuurstof registratie. Ze hebben gisteren de coffeine gestopt die zijn hersentjes prikelde om hem goed door te laten ademen. ze hebben vandaag bloed geprikt om te kijken of die coffeine gehalte laag is in zijn bloed dus dat het zijn ademhaling niet meer beinvloed maar dat hij het helemaal zelf doet. En daaaaaaaar komt het grote nieuws ik hoor als het goed is vandaag hoe lang hij geen incidenten meer moet hebben dus bijvoorbeeld 48 uur of 72 uur zonder maar 1 zuurstof daling zodat hij naar HUIS kan Hij wordt zaterdag precies 4 weken. We hadden niet gedacht dat we hem zo '' snel'' weer naar huis zouden krijgen want afgelopen vrijdag zeiden ze nog dat ze daar niets over konden zeggen etc. Ik hoop dat alles goed blijft gaan want het is aan de ene kant toch wel eng als hij naar huis gaat stel dat er iets gebeurt.. en we hetr niet merken maar de neuroloog had beloofd dat ze hem niet naar huis stuurt voordat ze ''zeker'' weet dat het goed gaat met hem Ik hoop dat we snel weer helemaal gezond naar huis kunnen zodat ik weer lekker mee kan kletsen. Maatje hoe gaat het nu met Zoey? ik had je beloofd te bellen maar mijn telefoon is helemaal op hol geslagen ik heb nergens geen netwerk meer. Ik zal je proberen te bellen als ik thuis ben dikke knuf
Wow wat een mooie dag vandaag hè! Ik voel me een heel ander mens dan gisteren, vannacht lekker wat kunnen slapen. Voel je je toch een heel ander mens Vanmorgen weer babaymassage gehad, ze is daar nooit helemaal blij mee. Maar vandaag deden we ook het ruggetje masseren, nou dat vond ze dus heerlijk! ze lag helemaal te genieten, heerlijk Ze ligt nu te tukken, maar eigenlijk zou ze een flesje moeten. De laatste was om 9 uur. Maar ik vind het zo zonde om haar wakker te maken. Wat zouden jullie doen?
Married; wij leggen Myrthe gewoon op haar kamertje in de wieg boven, ook overdag. Dit associeert ze dan met haar slaapplekje. Natuurlijk ligt ze ook heel af en toe in de reiswieg, maar dat is dan meestal omdat we willen wandelen of boodschapjes moeten doen. Ik baker haar dan echter wel in.... Als ze boven ligt, heb je zelf ook een paar uur je handen vrij en is het rustiger voor haar. Ik doe alleen haar rompertje en sokjes aan in de paccodoek en dan doe ik er wel een lakentje met dekentje overheen. Myrthe huilt de ene keer helemaal niet en de andere keer 5-15 minuten voor ze gaat slapen. Ben nu een week bezig en merk dat ik er echt minder moeite mee heb om haar te laten huilen. Ik weet namelijk dat ze daarna lekker in slaap valt Vond het vorige week echt moeilijk hoor , maar ik hoor aan het soort huiltje dat het van de slaap is. liefs Daffie
Ik heb te snel gejuicht ik ging na het typen van het bericht naar hem toe ben nu ook in het zh hij heeft weer een zuurstofdaling gehad. Ik ben weggelopen omdat hij hij haalt normaal al oppervlakkig adem maar nu zag je op de monitor dat hij even stopt met ademen en dan snel weer begint te ademen net dat zijn zuurtsof gaat dalen. Ik weet het hij is ook in bad etc geweest vandaag ik moet niet al te veel verwachten. Maar het ging zo goed.
@Uk, wat een bikkel is Ferry! Maar 1 huiltje Ik vind het cb ook wel gaan, ik heb een aardige verpleegkundige en ze legt het allemaal goe duit. Alleen heb ik zelf een geheugen als een zeef, dus ik vergeet het gelijk ter plekke weer... @Wendy, poeh, druk hoor 2 kinderen en je man ziek. Is het alweer beter met je man? Lijkt me niet leuk dat je steeds politie moet zijn, hopelijk dat Daan gauw gewent is! Veel plezier vandaag. Lekker wandelen, gaan wij straks ook doen, tis zulk mooi weer. @Married, snelle jongen die Thije! Kan me voorstellen dat hij daarom ook zo huilerig is? Vervelend dat hij zo verkouden is, maar gelukkig is het niet erger dan dat. Ik laat Katie vaak overdag ook beneden in de wandelwagen slapen. Mijn plan was om haar na de voeding van 13 boven te leggen en dan mag ze daarna weer beneden. Komt er alleen bijna nooit van @tir, had net een heel juichend berichtje geschreven, maar lees nu dat het toch niet zo goe dgaat. Op zich zijn die kleine ademstopjes heel normaal bij een pasgeboren babytje hebben ze mij uitgelegd en zolang hij zichzelf hersteld is het niet zo heel erg en dat doet hij nu toch? Hoe groter en sterker hij word hoe beter het zal gaan. En idd je schrijft zelf al dat hij in bad is geweest, dat is zo vermoeiend voor die kleintjes! Ik hoop dat hij gauw met je mee mag naar huis. Maar eerst vand e monitor af en vertrouwen erin krijgen dat hij het goed doet! Katie begint wakker et worden, ga haar nu maar een flesje geven. Kunnen we daarna even naar de winkels, wil een slaapzakje voor haar halen
enna bedankt meid zulke steun berichtjes doen me echt goed. Idd hij herstelt het zelf weer. Ik ben bij hem weggegaan maar nu voel ik me zo schuldig dat ik weg ben gegaan omdat ik volgens mij heel erg egoistisch hoe yp je dat ben ik was erg teleurgesteld dat hij na zondag nu weer een zuurstof daling had ik ga maar weer naar hem toe en lekker goed knuffelen Ik ben niet boos op hem hoor alleen... wil zo graag dat het zo goed gaat dat we eindelijk naar huis kunnen. En ook naar buiten kunnen voor boodschapjes wandelingetjes ook lekker thuis kunnen knuffelen etc. Als hij maar heel gezond thuis komt dat is het belangrijkste
@ Daffie, thanx voor je antwoord! De pacco-doek is zojuist bezorgd, dus ik ga het vanavond gelijk proberen. (nu eerst snel wassen ) @ Tir, sterkte met Batuhan, hopelijk mag je mannetje snel mee naar huis! @ Enna, ja wie weet dat ie ook daarom zo druk is en huilt. Babymassage wil ik ook gaan doen. Is het een aanrader? Heb een nieuwe foto van Thije in mn album gezet!
Ga straks op iedereen reageren, maar eerst ff ego. Vanmorgen bij t consultatiebureau geweest, Josanne was in 1 week tijd weer 350 gram aangekomen! Vonden ze toch wel wat veel... Ze ligt boven het gemiddelde qua gewicht, lengte en hoofdomtrek! Ze weegt nu 4660 gram, en is 55 cm lang. Qua voedingen moet ik het gaan rekken tot 6 per dag. Ik geef nu 90cc water met 3 schepjes voeding, en ik mag nu 100cc geven met 3 schepjes voeding... ik betwijfel of ze het daar 4 uur op trekt!? Ahum dat wordt veel wandelen. Verder was haar ene heupje niet zo flexibel, en haar bilplooien zijn a symetrisch!? En aangezien ik ook heupproblemen heb gehad vroeger en een spreidbroek heb moeten dragen. Ben ik doorgestuurd naar de huisarts, en die moet me dan weer doorsturen naar t ziekenhuis voor een echo. Dus ik gelijk doorgelopen naar de huisarts, hadden de assistentes net pauze tot 1 uur, dus ik denk ach duurt maar 3 kwartier even boodschapje doen ff wandelen en dan ga ik weer ff langs. Kom ik om 1 uur terug, blijkt dat ze tot half 2 pauze hebben... zucht... dus maar naar huis gelopen en net weer terug gegaan. En ik kon vrijdag langskomen bij de huisarts. Zo en nu hebben we wel genoeg gewandeld voor vandaag
@ Axioma, 350 gram in 1 week wat veel? Wat is het maximum dan als ik vragen mag? Thije was bijna 500 gram gegroeid in 9 dagen, ben benieuwd wat ik vrijdag dan te horen krijg bij mn eerste officiele bezoek aan het CB. Ligt er waarschijnlijk aan hoeveel ie dan weer gegroeid is? Ben benieuwd of Josanne het trekt om minder voeding te krijgen... Met flesvoeding kun je 'makkelijk' minder geven, maar hoe zit zoiets met BV? A-symetrische bilplooien?! Nog nooit van gehoord, wat zou dat betekenen dan? Succes vrijdag bij de HA! Je hebt iig weer lekker gewandeld, hihi.. is het bij jou ook zulk mooi weer?
@Miireii, he wat naar zulk nieuws. Hopenlijk valt het allemaal uiteindelijk toch mee! @Mamasim, nou van harte welkom... gezellig toch een extra mama erbij! Wat een leuke naam trouwens! @Seyla, brrr wat een naar verhaal, van dat kindje wat nog gevochten heeft om te blijven leven Wij hebben ook geen testen laten doen behalve de 20 weken echo... we dachten er net zo over als jullie! @Iggy, Josanne ligt hier ook vaak op schoot te slapen hoor. Al wil ik wel gaan proberen dat ze meer in haar bedje gaat slapen! @Febr, goed om weer wat van je te horen! Gemberthee... ieuw.. dat lijkt me dus niet lekker. Grappig dat elk land zo zn eigen gewoontes heeft. @HummelkeSofie, ik heb de "grotere" maten kleding in van die plastic bakken zitten. qua maatverdeling klopt er inderdaad weinig van. Ik begin het nu door te krijgen en kan wel een beetje zien wat wel en niet past. @uk, ach wat zielig voor Ferry... lijkt me helemaal niets om te zien gebeuren... kan zelf niet zo goed tegen injecties ( al ben ik over t bloedprikkentrauma heen gekomen tijdens de zwangerschap ) lekker dat Ferry zo lang geslapen heeft! @Martientje, fijn dat Fuad goed reageerd op de nieuwe voeding! @Eppie, lekker dat je weer mag beginnen met sporten! hier moeten er helaas weer veel kilo's af, dus braaf alweer elke dag aan t wandelen.. hihi t verleidelijkste is om naar de stad te lopen en als ik dat doe ben ik al snel 1,5 a 2 uur onderweg Fijn dat het inbakeren helpt bij Yannique! @leintje, nou hopenlijk heeft de "tik" geholpen voor Mik... ben wel benieuwd! @Mieke, oh wat heerlijk dat Boaz naar je heeft gelachen Gisteren zat ik tegen Josanne aan te kletsen en toen lachte ze ook 2 keer achter elkaar... maar of het helemaal bewust was?! @Wendy, he wat vervelend... zieke kindjes en een zieke man. Zijn ze alweer helemaal opgeknapt? Kan me voorstellen dat t met 2 kids helemaal moeilijk is om een ritme te vinden! @Married, oh fijn dat er niets aan de hand is met Thije, behalve zn verkoudheid! Wat staat hij inderdaad wijskijkend op de foto! Ik heb geen idee wat t maximale is qua groei, ze vonden dit alleen wel veel. Borstvoeding mag je onbeperkt geven heb ik altijd gehoord, daar zit geen max aan! Ja ik moest ook wel lachen om die a symetrische plooien.. t kan betekenen dat de ene heupkom vlakker is dan de andere... en daar zou dan wel wat aan gedaan moeten worden. Ik heb zelf vroeger tzelfde gehad moest toen een half jaar een spreidbroek aan om de heupkom ronder te maken zeg maar. Hier schijnt t zonnetje heerlijk, vond het zelfs wat warm met mn winterjas aan. @Tirt, Zoals Enna al zei is het wel gewoon dat kindjes nog wat onregelmatig ademhalen, dat heeft Josanne hier ook. Maar ik hoop dat je snel positief nieuws krijg en dat Batuhan snel met jullie mee naar huis mag! @Enna, haha ja wat kan een beetje slaap verschil uitmaken he! Wat leuk dat Katie zo genoot van t masseren! Ahum inmiddels ligt Josanne nog steeds te slapen en is laatste voeding alweer bijna 5 uur geleden... zal wel toevalstreffer zijn!
Zo, hehe, eindelijk even mijn handen vrij om wat te schrijven... Bedankt allemaal voor het hartelijke welkom! Vind het wel een beetje vreemd om nu mee te gaan schrijven, voelt nog een beetje onwennig, beetje als indringer. Maar doet me goed om te lezen dat jullie het okee vinden. Ben gewoon een beetje onzeker. Zullen de hormonen wel zijn, want daar heb ik normaal toch niet zo heel veel last van Heb besloten dat ik vanaf vandaag streng voor mezelf moet gaan zijn. Het wordt tijd voor meer rust en regelmaat! Onze lieve Teun heeft namelijk een patroontje ontwikkeld waarbij meneer alleen nog maar wil inslapen bij papa of mama op de buik. Dat was in eerste instantie best gezellig, maar het inslapen gaat nu steeds langer duren en vaak als ik hem terug leg in zijn bedje (als hij slaapt), dan is ie binnen een paar minuten weer wakker. Nu dus na het voeden nog even knuffelen en dan meteen bedje in... Voor mij is dat volgens mij nog moeilijker dan voor hem Merk nu namelijk dat hij na zo'n 5 tot 10 minuten echt wel ophoudt met z'n gemekker, terwijl ik dan nog steeds onrustig ben en steeds even moet checken hoe hij erbij ligt. Beetje rust en regelmaat is voor mij dus blijkbaar ook wel erg belangrijk! Krijg als het goed is morgen ook de Pacco binnen, dus ben benieuwd wat dat doet. Las hier ook bij iemand die een soort van 10- minuten regel voor zichzelf had ingesteld. Dat vond ik een hele mooie en dat ideetje heb ik gepikt! Geeft me een stuk meer rust om even te douchen, wat te eten, een wasje op te hangen etc. Dank voor die tip Teun en ik hebben trouwens spruw en zijn vorige week dinsdag begonnen met medicatie en die gebruiken we nu nog steeds. We hebben Daktarin gekregen, dat wij allebei moeten smeren. Nu gaat het drinken alweer goed, dus Teun heeft er volgens mij nog weinig last van. Ik merk zelf ook wel dat d pijn in mijn tepels minder is geworden, maar nu zag ik net dat Teun nog steeds witte stipjes op zijn gehemelte heeft... Lijkt mij dat het nu toch wel erg lang duurt... Iemand ervaring met spruw/ Daktarin en hoe lang het duurt voor het helemaal weg is? Als ik wat vaker gepost heb, zal ik ook gaan reageren op de anderen. Moet er nu nog effe inkomen. Voor nu wil ik de ziekenhuiskindertjes en mama's wel heel veel sterkte wensen! Liefs, simone
@ mamasim, dus ook aan de rust en regelmaat, hihi... zo leren we toch van elkaar he! Ik ben er vandaag mee begonnen (althans, ik probeer het). Welkom trouwens Nog even een vraagje aan de BV-mama's, als jullie een gekolfd flesje geven, hoeveel cc geven jullie dan? (ik vraag dit vrijdag ook nog op het CB, maar was even benieuwd)
@ married: Ik ben afgelopen donderdag begonnen met kolven. Een flesje per dag. Vind manlief erg leuk! Heb op het CB gevraagd hoe het zit met hoeveelheid voeding. 100 tot 120 ml schijnt voldoende te zijn. Ik had mijn eerste flesje 100 ml gekolfd, maar Teun had het echt belachelijk snel op. Tja, gaat natuurlijk veel sneller dan bv. En daarna had ie ook nog zuigbehoefte, dus toch nog aan borst gelegd, maar daar was ie snel klaar mee. Had geen honger meer, maar wilde duidelijk gewoon nog even lekker sabbelen. Ze zeiden op het cb trouwens ook dat het kan zijn dat je de eerste keren maar heel weinig kolft, dat is gewoon een kwestie van oefenen. Groetjes, simone
Leuke site en mooie foto's. Super zeg dat je een fotoreportage kado krijgt. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zo'n plekje wat opspeelt had ik ook tot ongeveer een week geleden.Het ging ook nog een paar keer weer een klein beetje open. Maar nu (even afkloppen) gaat het goed. Kennelijk had het gewoon net wat meer tijd nodig. Na mijn 1e bevalling ben ik ook ingeknipt en had ik op vrijwel het zelfde plek precies hetzelfde. (het plekje zit aan het begin/eind, net hoe je het bekijkt, van de knip) Bekkenbodemspieren: Ik hoor trouwens dat veel van jullie te horen gekregen hebben van de vk dat je goed je bekkenbodemspier-oefingen (wat een woord) moet doen. Nou heeft mijn vk daar niets over gezegd en ik ben nu wel benieuwd welke oefeni ngen jullie moeten doen. Zelf tek ik ze samen en dan nog in stapjes net wat verder aantrekken en dan weer in stapjes ontspannen. Wat doen jullie nog meer? Tir: op zich gaat het dus al flink beter met Batuhan: gefeliciteerd! Ik snap het dat je hem zo snel mogelijk thuis wilt hebben en dat je dus baalde dat het weer even wat minder ging toen je langs kwam. Maar misschien heeft Batuhan gewoon nog net wat meer tijd nodig. Beter nog wat langer daar en dan écht gezond weer naar huis, dan vroeg nsaar huis en dan weer merken dat het nog niet goed gaat. Veel sterkte meid! Denk ook vooral goed aan jezelf; als je het even niet meer trekt of aankan, of teleurgesteld bent, dan mag dat! En dan is het helemaal niet gek of egoïstisch als je even weggaat. Hier zijn we vanochtend voor het eerst naar het downteam geweest. We hebben een gesprek gehad met de kinderarts, een fysio en een logopediste;allemaal leuke mensen gelukkig. Verder is er bloed geprikt (voor onderzoek naar evt schildklierafwijkingen; standaard onderzoek en er wordt niks ernstigs verwacht) en zijn er afspraken gemaakt met een oogarts, een oorarts en is er een aanvraag gedaan voor een hartecho (binnen twee weken weten we wanneer die plaatsvindt). Het ging allemaal heel goed. Bénine is goed gezond (op de hartruis na), héél sterk (ook tov leefijdsgenootjes) en we hoeven dus ook niet vaak voor controle langs te komen! We krijgen een eigen verpleegkundige als aanspreekpunt en zij komt binnenkort met ons kennismaken thuis. Ook de fysio en de logopediste komen in het vervolg bij ons thuis; best lekker geregeld! De fysio was trouwens het leukste onderdeel: het was erg grappig om te zien hoe je met een klein beetje hulp of anders vasthouden de spieren (bv van buik en nek) kan trainen. Heel informatief vond ik het. Ze was op zich ook goed gegroeid (volgt nu de onderste lijn van de gewone groeicurve), maar met haar 3710 gram houdt ze jullie beebs die soms wel 350 gram per week groeien écht niet bij. Groetjes, Seyla
@Mieke, wat fijn dat Boaz het zo goed heeft gedaan vannacht! En gaaf dat hij lacht . Naomi begon vanochtend te brabbelen . Echt alsof ze iets wilde vertellen. Zo mooi om te horen. Ze heeft een heel mooi zacht, hees stemmetje. Ik smelte helemaal. Vannacht ging helaas niet zo goed. Ik had besloten om te stoppen met de infacol, kijken of daar het spugen vandaan kwam. Nou, had ik beter niet kunnen doen. Ze had vreselijk buikkrampen . De hele nacht door. Ze heeft nauwelijks geslapen, alleen maar gehuild van de pijn . Ik voelde me zo schuldig. Heb haar gelijk weer de infacol gegeven en het lijkt meteen beter te gaan! Ze spuugt nu wel weer...Maarja, weet ik in ieder geval waar het vandaan komt! @Uk sterkte met de crematie! Wat gaaf dat het CB zo fan was van Ferry. Knap hoor, dat hij maar eventjes huilde! @Eppie thanks voor de tip, maar die Zwitsal gebruik ik al (ruikt heerlijk overigens). Denk echt dat het komt door het huilen als ze het koud heeft... @Tir ah nee toch! Jee wat ontzettend balen . Dikke knuffel! @Married wat een lekker kereltje is Thije toch ook! Over het kolven...ik kolf meestal zo'n 100/120 cc. Meestal drinkt ze daarvan 90/100 cc. @Soof heee daar ben je weer! Wilde je net gaan smsen om te vragen of alles nog goed was . Hihi jij weer met je moeilijk vragen....Ben allang blij dat ik uberhaupt alle kleertjes in de kast hebt gekrege, laat staan sorteren . Nee hoor, heb gewoon de kleine maatjes vooraan gelegd (ook degene die klein lijken) en de grotere achterin. Ik maak het niet moeilijker dan dat ik het al vind . Wat een heeerlijk weer he . Kan daar zo van genieten! Ben nogal winterdepressievig dus dit is echt heerlijk. Heb lekker gewandeld met Naomi en vriendlief, en daarna thuis alle ramen open gedaan en het hele huis schoongemaakt. Ik krijg altijd zo'n boost energie als de zon schijnt. Oh rijles ging trouwens goed vanochtend. Rij-instructeur gaat weer reserveren . Ben heel benieuwd. Fijne dag, en geniet van de zon!
De spruit is er uit lijst: December 2008: 09 december 2008: Uk80: Ferry (29wk4dg) 1670 gram - 39 cm 15 december 2008: Chantal1508: Amber (33wk) 1115 gram - 38 cm 24 december 2008: Enna: Katie (31wk4dg) 1614 gram - 40 cm Januari 2009: 01 januari 2009: Sonya one love: Royenna Vanity (35wk4dg) 2590 gram 12 januari 2009: HJ1977: Lex & Midas (33wk3dg) 2110 & 1120 gram 15 januari 2009?: Catwoman1985: Jayden Nelsino Don (34w) 2550 gr. 19 januari 2009: Nyncke: Kyana (36wk6dg) 20 januari 2009: Sjors75: Daan (36wk5dg) 3145 gram 22 januari 2009: Daantje78: Mirthe Sofie (38wk4dg) 3190 gram - 46 cm 26 januari 2009: Twinkeltje: Gillian (38wk5dg) 3620 gram 26 januari 2009: Seyla: Silke Bénine (37wk) 3100 gram - 48 cm 27 januari 2009: Iloiza: Dyon Julian (37wk6dg) 2750 gram 27 januari 2009: Miireii: Soraya (38wk5dg) 1880 gram - 44 cm 27 januari 2009: Martinenur: Fuad (38wk) 2990 gram - 49 cm 28 januari 2009: Leintje1: Mik Tijn (39wk2dg) 29 januari 2009: Scoobje: Kaylee (36wk) 1990 gram - 43 cm 30 januari 2009: Daffie76: Myrthe Esmee (39wk1dg) 3560 gram 31 januari 2009: Kimmie29: Jaylin Rosalina (37wk3dg) 2640 gram Februari 2009: 01 februari 2009: Marijke76: Renske (39wk) 02 februari 2009: Mobielfreak: Lisa (38wk5dg) 3060 gram - 49 cm 03 februari 2009: Amor: Armandez Rodriquez Diego (39wk3dg) 4000 gram - 50 cm 04 februari 2009: Anne: Thomas (37wk4dg) 2625 gram 04 februari 2009: jes1: Tristen (40wk) 3430 gram - 50 cm 05 februari 2009: Kim84: Isa Maud (40wk) 4265 gram - 52 cm 06 februari 2009: familieveenstra: Martijn (39wk5dg) 4120 gram 06 februari 2009: Vaamrile: Daan (39wk1dg) 3740 gram 08 februari 2009: Dinky: Lisanne (41wk3dg) 3900 gram - 52 cm 09 februari 2009: Angela21: Dani (38wk2dg) 4025 gram 09 februari 2009: Waxientje: Fianne (Kirsten Sofie Anne) (38w4dg) 3910 gram - 51 cm 10 februari 2009: Maka123: Vera Jasmijn (40wk5dg) 3720 gram 10 februari 2009: Caro73: Jort (39wk4dg) 3740 gram 10 februari 2009: Suske13: Silje (40wk2dg) 3400 gram 11 februari 2009: Dayenne: Naomi Daya Anna (41wk4dg) 2970 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mama van Stef (Twinkel): Tijs (40wk2dg) 3634 gram - 52 cm 11 februari 2009: Deesje80: Naomi Marcella (40w4dg) 3380 gram - 50 cm 11 februari 2009: Mieke8: Boaz Apollo (40wk) 3900 gram - 52 cm 13 februari 2009: Hummelke Sofie: Lili Rose (40wk2dg) 3140 gram - 48 cm 13 februari 2009: Kartouche: Nell, 4113 gram - 54 cm 14 februari 2009: Kelly1980: Isa (38w4dg) 3094 gram 14 februari 2009: Eppie25: Yannique (39wk2dg) 3340 gram 15 februari 2009: Angelicaatje: Jazzlyn Mikayla (41wk) 3810 gram - 52 cm 15 februari 2009: Noralien: Anne (40wk) xx gram - xx cm 15 februari 2009: mamasim: Teun (39w6d) 4000 gram - 52 cm 16 februari 2009: Mirella25: Daniel (40wkn2dg) 3775 gram - 49 cm 16 februari 2009: Noppie: Ebbie Gail (39wkn4dg) 2880 gram 17 februari 2009: Golfola: Julian (38wk6dg) 3740 gram 17 februari 2009: Maatje: Zoey (40wk) 3570 gram - 50 cm 18 februari 2009: Riannechilly: Fabiënne (40wk4dg) 3040 gram - 48 cm 18 februari 2009: Chez dre: Samuël (40wk1dg) 3400 gram - 51 cm 19 februari 2009: Febr21: Devi (39wk5dg) 3440 gram 19 februari 2009: Axioma: Josanne (41wk1dg) 4210 gram 19 februari 2009: Jantie: Mikki Fay (40w5d) 3620 gram 19 februari 2009: Bbelly: Robin (39wk4dg) 3640 gram - 50 cm 19 februari 2009: Daantje07: Melody (39wk) 20 februari 2009: Marriedgirl: Thije (39wk5dg) 3980 gram - 52 cm 21 februari 2009: Tirtilisko: Batuhan (41wk2dg) 3560 gram - 53 cm 22 februari 2009: Dinkie1982: Sanne (40wk) 3480 gram - 52 cm 24 februari 2009: Wenniepenny: Ilse (41wk1dg) 4215 gram - 53 cm 27 februari 2009: Lot22: Jesse Keano (40wk1dg) 3910 gram - 54 cm Maart 2009: 3 maart 2009: Loeka: Tess (40wk5dg) 2950 gram - 50 cm 4 maart 2009: Karina82: Jade (41wk4dg) 3860 gram - 49 cm 6 maart 2009: Iggylover: Levi (41wk1dg) 3150 gram - 50 cm 7 maart 2009: Patriessie: Keano (41wk6dg) 3924 gram - 50 cm Jongens vs meisjes: ♂ 27 baby-boys geboren ♀ 37 baby-girls geboren http://blogs.baby-wens.nl/februari2009/ Let op: wil je de lijst aanpassen klik dan op Quote, maar haal in het bericht dan wel de
Wel fijn om te lezen dat jullie er ook zo over dachten. Sommige mensen reageren bijna verwijtend als we vertellen dat we niet hebben getest. Ik snap best dat die mensen wél willen testen, en zelf ervoor zouden kiezen om een zwangerschap af te breken bij slecht nieuws, maar ik vind het gewoon niet terecht dat ze mij dan bijna kwalijk nemen dat ik daar niet voor kies. Sorry, moest het even kwijt