Wat ik nou nog steeds niet snap: volgens mij heeft Maka nu wel mijn PB-tje gelezen, maar alsnog staat ie niet in mijn 'verzonden' map. Ik snap er echt geen bal meer van hoor.
@ Axioma, jij bent echt een bezig bijtje he, nu weer aan het verven, hihi... Ik ben wat dat betreft maar een luie donder! @ Maka, heel veel succes vannacht. Ben heel erg benieuwd of de nieuwe tactiek gaat werken! Op dr eigen kamertje zal ook best al wat schelen,. Ik vond het ook echt anders toen Thije naar zn eigen kamer ging (met 3 mnd). Maar het gaf me een boel rust, we konden 's avonds makkelijker nog ff tv kijken in bed enzo, ook best lekker. @ Kuona, dat is echt gevaarlijk van die knuffel ja! Leuk dat je geslaagd bent voor je moederfiets! Ik krijg er eentje van mijn man voor mn verjaardag (ben volgende week jarig), die gaan we van de week uitzoeken. @ knuffels, ik was ze dus wel zo veel mogelijk, maar vind het soms best overdreven lijken eigenlijk. Was daarom even benieuwd hoe jullie dat deden. @ Mieke, mannen! :x Wat vervelend dat je rugklachten chronisch zijn zeg! Kan me voorstellen dat het heel vermoeiend is. Kun je daar geen therapie voor krijgen ofzo? Iets om je houding te verbeteren waardoor er minder spanning op je rug komt? Mensendieck oid? Fijn dat je weer heelijk geslapen hebt. Wij hebben de babyfoon nog wel altijd aan, op stand 2 (van de 5) en de lampjes van mij afgekeerd. Maar als ie huilt hoor ik het in stereo, want hij slaapt op de kamer naast ons. @ Anita, de groetjes aan Twinkle, wat heftig dat haar zoontje (Tijs denk ik? Of Stef?) in het ziekenhuis ligt. Kan me goed voorstellen dat je het heel erg moeilijk met jullie hele situatie hebt, tis ook niet niks! Enne, paprikachips mag af en toe best! Nu je het zegt.. er ligt hier ook nog een zak Onze wandelwagen (Bugaboo) kan zowel met de zitting naar je toe als van je af. Maar dat is wel een prijzige wagen, wellicht kun je hem tweedehands wat goedkoper krijgen? Met je banner kan ik je niet helpen, sorry. @ martientje, succes met alle drukte! @ Noppie, ik bedoelde het ook niet aanvallend hoor. Ik denk dat Maka ook veel liever niet 's nachts voedt, maar ik bedoelde te zeggen dat het bij BV (helaas) vaker voor komt dat je nog tijden 's nachts moet voeden. Weet ook wel dat je haar niet zomaar laat huilen hoor! Ik wil idd bij voorkeur ook niet voeden 's nachts (tenzij ik zeker weet dat ie echt echt honger heeft). Ben veels te bang dat ie dan denkt dat het restaurant 's nachts ook open is en zo is het niet in huize married
@ Noppie, nee joh gekkie, tis juist fijn dat je dit plaatst. Ik vind het wel leerzaam. Enne, ik ben ook echt wel eens streng voor Thije hoor, maar dat is voornamelijk overdag. Als ik vind dat hij moet slapen haal ik hem niet uit zn bedje, tenzij ik zie dat ie echt wakker is. Al ben ik daar ook weleens de mist mee ingegaan. Dan leek ie heel wakker, maar ging ie na 20 min alweer jammeren en bleek ie dus helemaal nog niet uitgeslapen. Dan is het lastig om hem weer terug naar bed te krijgen.
@ Married: heb nog geen knuffels gewassen, maar wel knisperboekjes in de wasmand zitten, want die zaten helemaal onder de ranzige kattenharen, geeeeeeetver. Knuffels neemt ze nu ook in haar mond dus die moeten er ook aan gaan geloven ben ik bang. Maar gaan ze er dan niet helemaal aan vraag ik me af? Hoe was jij die knuffels dan?
Ik doe ze in een waszak en was ze op 30 graden. Is tot nu toe altijd nog goed gegaan, maar ik hou altijd wel mn hart vast Thije doet idd ook echt alles in zijn mond, alles is zeiknat van zijn kwijl.
Ik ga overdag ook regelmatig nog de mist in ja. Het is op dit moment vooral lastig vanwege zo'n overgangsfase: ene keer nog wel een namiddag slaapje, andere keer echt niet meer. Eind van de dag is hier wel echt een beetje zo;n 'piemelmoment' zoals ik dan haar huiluurtje noem. "Ebbie loopt onwijs te piemelen', zeg ik dan .
@ Married: even een duffe vraag, maar waar haalt een mens nou zo;n waszak vandaan? En waar is dat dan eigenlijk voor?
Hier is het overdag ineens ook heel erg veranderd. Sliep Thije voorheen een paar keer een uur, nu maakt ie ineens langere blokken, langer wakker en langer slapen. 's Ochtends een uur of 2 en 's middags een uur of 2 (of meer). Ik ben dat niet gewend, en denk dus bij een huiltje na een uur dat ie dan klaar is met slapen, maar niets is de laatste dagen minder waar... Zoals vandaag ging het echt perfect. Wakker om 07.20. Weer naar bed om 09.30 - 11.30. En 's middags geslapen van 15.00 -18.00. Dan kom je 's avonds ook goed uit voor badje enzo. Om 20.30 lag ie weer helemaal fris op zn bedje! Als ie van dit 'schema' nou eens een dagelijkse gang van zaken zou maken! Ik heb die waszak - een soort netje - volgens mij gewoon van de Blokker, ik gebruik hem normaal gesproken voor mijn panty's en BH's.
Hey meiden, Tuurlijk is het allang weer bijgelegd hier....duurt nooit lang hoor, maar wordt er soms zo moe van hahaha. Financieen bijna weer op orde, was hard nodig! Myrthe begnt weer in een sprongetje te komen als ik het allemaal zo lees in het oei ik groei boek die ik er toch maar weer even bij heb gepakt. Ze is erg hangerig, wil vooral op schoor zitten en dan echt in je kruipen. Daarbij huilt ze langer als ze moet gaan slapen en kan ze echt sjacherijnig zijn....er staat ook dat ze meer gaan duimen en die duim gaat bijna niet meer uit haar mond. Er staat dat het vanaf 22-27 weken kan duren en ze is nu 23 weken, dus ben benieuwd hahaha.
Hihi Noppie, zo'n waszakje (netje) kun je ook kopen waar ze lingerie verkopen Enne, ik vind je helemaal niet streng overkomen hoor, ieder zijn/haar eigen methode hoor! En volgens mij doen jullie het hartstikke goed. Vriendlief hier moet niets van boeken weten! vind hij onzin. Piemelmoment Kuona, wat een super mooie fiets... ikke jaloers, ikke moet het doen met mijn oude fiets ikke wil ook zo'n mooie fiest Enne het zijn niet echt rugklachten, maar het zit echt in mijn nek, aanhechtingsspieren van schedel naar schouderbladen. Dus zeg maar net onder het holletje onder je grote spier boven op je schouder, die je wel eens masseert zeg maar... snappie het nog hihi. Leuk dat je je doek binnen hebt. Married, ik heb veel al geprobeerd, mensendieck ook, maar alles helpt wel, maar alleen op korte termijn en het is juist nodig voor lange termijn...maw het moet wegblijven, maar dat doet het helaas niet. Susan, geweldig hoe Silje zo spartelt en zwembewegingen maakt met haar beentjes. Dit is zeker je vrouw 8) Pff ben bek af en zoals ik al had gedacht heeft Boaz over de hele dag nadat hij vanmorgen uit zijn bedje ging voor eerste fles, maar 2 uurtjes geslapen en een tukje in de auto, grrrrr. HIj licht nu echt voor pampus, viel als een blok zonder mokken in slaap, arm kind. Verjaardag vanmiddag was gezellig. Ik had voor de papa des huizes een huisstijl (briefpapier etc.) ontworpen en verzorgd voor zijn nieuwe bedrijfje. Ik wilde niets voor het ontwerpen hebben, vriendendienstje. Drukwerk moest hij gewoon betalen. Heb ik super mooi horloge gekregen van DKNY. Wat niet gehoeven had. Daarna weer naar huis, tuin voorbereiden op de visite. Neef van vriendlief + vrouw + 3 dochters. De jongste is 3 dagen jonger dan Boaz, das wel leuk. Maar druk hoor pfff, die andere 2 meiden zijn 3 en 8. En schoonzusje kwam ook nog langs met dochter van 2. Dolle boel dus in de tuin. We hebben echt lekker zonnig weer gehad. Zo, ga nu naar bedje, me voorbereiden op morgen, weer 2 visites, blegh!
Noppie: ik sta ook achter deze aanpak hoor, al is het soms wel moeilijk vol te houden, bij Fuad is het eigenlijk nooit nodig die slaapt altijd zelf in. Maar met Jasmin heb ik het op een gegevenmoment echt moeten gebruiken, na 1 week sliep ze zelf in, het werkt echt. Merk op mijn werk ook kindjes die gewend zijn er uit gehaald te worden zijn veel moeilijker dan kindjes die gewend zijn zelf in slaap te vallen, En het lijkt misschien nu zielig, kan jullie wel verzekeren dat je er in de toekomst alleen maar profijt van hebt. Vriendin van me zei ook altijd dat haar kleine inmiddels 3 niet kon slapen resultaat kind zit tot 23:00 bij mama beneden op schoot tot ze in slaapt valt, nou dat vind ik pas zielig. Heb Fuad overigens de afgelopen nachten wel gevoed, maar hij weeg ook bijna 8,5 kilo en moet dan van de Neocate 5 keer 210/7 hebben, dit had ik eerst niet door hij kreeg dus te weinig daarom kwam hij ’s nachts. Maried: Lijkt me ook dat het met BV anders is dan met KV en niet ieder kind is er precies met 5 maand aan toe, je zult vanzelf een moment krijgen dat hij wel zonder de nacht voeding kan. Daffie: succes met Myrthe en haar sprongetje Mieke: was het bij jullie zulk mooi weer dan? Viel hier (in Winschoten was ik) wel tegen. Lekker dat je in de tuin kon zitten met die drukte. Fuad is vannacht weer 3 keer wakker geweest terwijl hij gisteren wel genoeg voeding had gehad. Hij was echt aan het krijsen, heb hem niet gevoed anders krijgt hij wel erg veel extra cc binnen. Na een tijdje op schoot zitten viel hij dan wel weer in slaap. Wat blijkt vanmorgen hij is gewoon ziek. Hij had diaree en spuugde en hij had wat verhoging, dit verklaart zijn onrust. Ben zelf nog moeër als gisteren en heb gigantische hoofd pijn, even zien hoe het gaat vandaag en anders ga ik me denk ik ziek melden morgen.
Martine, ach gut is Fuad ziek. Vandaar dus de onrust, arm kleintje en arme jij helemaal op en moe! Hopelijk kan je man vandaag een beetje de last uit je handen nemen en dat jij nog even in je bedje kunt gaan liggen. Sterkte. Het was hier idd heerlijk weer. We waren eerst in Huizen en daar was het ook erg warm in de tuin en zonnig. Wij hebben ook altijd Boaz in het begin laten huilen, toen hij heel klein was niet langer dan 10 min. en het zo even opgebouwd. Nu doen we dat niet meer. Nu heb ik het idee dat wanneer hij huilt er ook iets is, omdat hij prima zelf in slaap kan komen en ook altijd snel in slaap valt. Ben blij dat we dit zo hebben aangepakt in het begin. Hier weer een goede nacht. Vriendlief heeft de laatste papfles gegeven rond 00 uur en meneertje slaapt nu nog. Ben net maar even wezen kijken, want vond het wel verdacht stil nog. Zelf heb ik jammer genoeg weer wat minder geslapen, veel wakker geweest en wakker geworden door iets wat omviel beneden door de katjes. Boaz was wel wat onrustig gisteravond, hij viel als een blok in slaap, maar tot aan zijn papfles is hij 3 x wakker geweest, toch de drukte denk ik. Straks naar mijn ouders, eens kijken hoe het met mijn moeder gaat en er komt visite, mijn oom, tante, neef en nicht. En dan vanmiddag weer op visite. Weet niet of ik daar nu heen ga met Boaz, gister was al zo'n drukke dag.
Hallo allemaal Hier ben ik weer eens. Heb het de laatste tijd erg druk met de kids en werken. Lees wel globaal mee maar heb geen tijd om te reageren. Hier gaat alles zijn gangentje. Justin is vandaag jarig. Vanmiddag komt de visite. Druk druk druk. hihi. Sinds vanmorgen heeft Zoey ook de waterpokken gekregen. Heeft ze van Justin gekregen die had ze 3 weken geleden. De laatste 2 nachten en dagen is ze erg aan het miepen. Denk dat het door de pokken komt. Ze zit al aardig onder voor de 1e dag. Arme meid. Zelf op haar vagina. Hoop eigenlijk wel dat het goed doorzet wat dan scheinen ze het niet meer terug te krijgen. Verder gaat het goed met Zoey ze draait nu de heletijd van buik naar rug en andersom. Sinds deze week zit mevrouwtje savonds met het eten in de kinderstoel aan tafel. Geweldig ze heeft de grootste pret. Goed ga hier de voorbereidingen treffen voor het feestje. Allemaal een fijne dag.
Maatje, gefeliciteerd met Justin! En sterkte met de waterpokken! Hoe ziet dat er precies uit? Dat zijn toch echt vlekjes? Mieke, fijn dat jullie een goede nacht hebben gehad. Lastig dat Boaz van slag was door gister, maar kan het me goed voorstellen. Sterkte met alle visites. Martientje, beterschap! Vanmiddag verjaardag van een vriendin, deze keer zal ik niet afzeggen ... Begint eind vd middag en is met eten erbij. Manlief blijft thuis bij Thije (met vrienden die de Tour komen kijken, hmm...)
@Noppie Ik vind eigenlijk dat het helemaal niet zo hard overkomt wat jullie doen. Volgens mij doet iedereen in principe ongeveer hetzelfde. Kijken wat het kindje nodig heeft en daar naar handelen. Toch? @Married En? Heeft Thije zich vanmorgen ook n btje aan hetzelfde schema als gister gehouden? Silje heeft nu ook overdag iets langere slaapperiodes (2a3 uur ipv 1 uurtje). Is idd veel fijner hè!? @Daffie Gelukkig is het allemaal alweer bijgelegd. Succes met Myrthe dr sprongetje! @Mieke Jees wat een drukte hebben jullie gehad! Gelukkig dat het mooi weer was dan. Hiero was het niks en vandaag ook alweer regen. Dat is idd mn vrouw op de filmpjes. Houdt ze helemaal niet van, maar met Silje drbij let ze nergens meer op dus kan ik rustig filmen. Heb dr wel netjes gevraagd of ik t op t forum mocht zetten. Keek ze wel wat bedenkelijk bij. @Martientje Hopelijk voel je je snel weer wat beter! Gewoon lekker ff thuisblijven en uitzieken hoor! En Fuad ook al niet lekker in orde? Arm mannetje. @Maatje Van harte met Justin zn verjaardag! En Zoey nu al waterpokken? Dan hoop ik idd dat het goed doorzet als dat zou kunnen betekenen dat ze het niet nog een keer krijgt want dat zou wel heel sneu zijn. Nog 1 dagje en dan gaan we op pad met de camper. Bijna alles is al ingeruimd dus het vakantiegevoel is er al helemaal! Hebben er erg veel zin in. Misschien omdat we eigenlijk dit jaar niet van plan waren te gaan ivm Silje, maar door de daagjes weg in eigen land hebben we gemerkt dat het reizen met haar in de camper best ok gaat zolang we maar regelmatig stoppen. Dus we stoppen eerst 1 nacht in Duitsland en daarna gaan we naar Denemarken. Twee weekjes genieten en dan nog 1 weekje thuis en dan is mn verlof voorbij. Dan ben ik een half jaar thuis geweest. Wat is dat omgevlogen! Ah! Ik kan gaan douchen. Nog ff snel een allerlaatste filmpje drop en dan kan de dag beginnen. Lekker soppen in de regen! filmpjes.nl - asdf -
Married Het begint met roode bultjes daarna witte blaasjes als die geknapt zijn dan een korsje daarna gaan ze weg.
Maatje; gefeliciteerd met Justin zijn verjaardag Veel plezier vanmiddag. En Zoey waterpokken...agossie....hoor het veel op het moment dat die kleintjes de waterpoken hebben. Mieke; weer zo'n drukke dag meid....ik merk het ook altijd aan Myrthe als we veel weg zijn geweest, is ze toch niet helemaal in haar hum. Geloof dat je het gisteren vroeg, maar die vasthoudingen zijn inderdaad van difrax. Gewoon bij de prenatal gekocht. Heb ook meteen 2 tuitbekers gekocht voor over een poosje...geen flauw idee eigenlijk wanneer ze daar mee beginnen. Suske; alvast heel veel plezier met de camper Married; kan thije meteen wennen aan sport kijken op zondag hahahaha...gaat vast helemaal goed komen. Al die mannen met zo'n klein kereltje...vinden ze prachtig!! Martientje; Fuad ziek...wat sneu voor hem en jij daardoor ook niet lekker. Ik heb me van de week ook ziek gemeld op mijn werk en voel me er weer stukken beter onder inmiddels. Soms is het gewoon goed om even bij te tanken... Hier is het heel grauw en regent het de hele tijd...ben de regen nu wel weer zat hoor. Heb net in de huiskamer een fitnessdvd staan nadoen hahaha. Was behoorlijk pittig, maar na de douche voelt het wel prettig moet ik zeggen. Wij krijgen vanmiddag ook weer beozke, verlaat kraamvisite... Meisje begint te kletsen, is dus wakker.....tot laterz.
Hoi meiden, Gisteren heeft Ferry weer een broodje gegeten en hij vindt het echt heel lekker! En het is zooo stoer hoe hij erop zit te kauwen 8) Daarna gingen we naar mijn zus en zwager, want we hadden bbq. Het was echt Drama (met hoofdletter D) met Ferry! Huilen, zeuren, schreeuwen, krijsen de hele mikmak Hij heeft sinds we op Nutrilon 2 zitten weer last met zijn ontlasting, en ik heb het idee dat misschien zijn boventandjes er aan komen. Het is heel moeilijk te zien, maar het zou kunnen. Het was zooo zielig! Ik stond bijna op het punt om naar huis te gaan, maar toen heb ik hem een paracetamol gegeven en manlief gaf de fles. Al slapend kon hij hem in bedje leggen. Een kwartiertje later ben ik gaan kijken en was hij weer klaar wakker! Hij is uiteindelijk pas om 21:15 uur in slaap gevallen (gelukkig wel zonder huilen!) en hij was al wakker vanaf 14:00 uur Toen ik om 23:00 uur ging kijken lag hij met zijn voeten in zijn mond te spelen Dus heb ik onze spullen gepakt en zijn we maar naar huis gegaan. Thuis nog een klein flesje gegeven en toen gaan slapen... En vanmorgen gewoon weer op dezelfde tijd wakker he? Maatje: ach gosj, Zoey ook de waterpokken. Heeft ze er erg last van? Suske: Veel plezier op vakantie! Als ik even wat meer tijd heb ga ik je filmpjes bekijken Martientje: Arme Fuad, nu nog ziek ook! Ja hij zal wel iets verminderde weerstand hebben met dat gekloot met die voedingen of niet? Married: Veel plezier op de verjaardag! Noppie: Ik had helemaal niet het idee dat jullie Ebbie lieten huilen hoor! Zo zie je maar weer dat je niet voor een ander moet denken (is goede les voor mezelf ) En ik vind het boek wel interessant klinken! Ik ga alleen geen boeken meer kopen, ik denk dat wij het wel goed doen Wij doen het trouwens precies zoals in jouw boek. Ik ga altijd kijken (hij heeft toch glas in zijn deur) en als hij in een onnatuurlijke houding ligt verplaats ik hem. Ik hoor ook aan zijn huiltje wat voor huiltje het is. Nu met die tandenzooi en buikpijn ga ik hem gelijk troosten. Dat is ook zielig, als je dat niet doet. Kortom: ik ben het met je boek eens! Over de knuffels wassen. Dat doen wij al vanaf het aller begin. Toen elke 2-3 dagen (omdat Ferry in het ziekenhuis lag) en nu alleen als hij er al een paar dagen mee speelt en als het op de grond heeft gelegen (hondenharen etc). Dan gooi ik het gewoon in de wasmachine op 30 graden met de andere was mee. Niet in een waszak ofzo, gewoon hup er in. Er is nog niets lelijk geworden of stuk gegaan! Ik gooi trouwens alles wat geen muziekdoosje of plastic heeft in de was. Maka: Hoe is het gegaan vannacht?
Ben idd ook erg benieuwd naar Maka! Ow gister lag Thije trouwens ineens op zn buik! Had ie dus zelf gedaan, jee! Maarre, echt omrollen kunnen we het nog niet noemen, zn armpje lag namelijk klem onder zn lichaam en zn hoofdje kreeg ie daardoor niet omhoog, hihi.. maar het begin is er!