Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Morning!

Boaz had vanmorgen 37 dus dat is mooi! Hij was ook weer volop aan het lachen gelukkig.
    De nacht zijn we heel goed doorgekomen. Vriendlief heeft hem nog om 1 uur een papfles gegeven en daarna hoorde ik hem rond 5 uur een beetje kreunen. Had de babyfoon toch maar aangelaten voor het geval het niet helemaal lekker liep met hem vannacht, zou sneu zijn als ik hem niet zou horen en hij is ziekjes toch? Dus heb even het speentje er in gedaan en hij heeft heerlijk verder geslapen tot half 9 vanmorgen. Gaat steeds beter. Heerlijk.

Febr. leuk hoor! enne idd wel fijn zo'n bezoekje aan het cb, toch wel goed om nog even wat advies mee te krijgen.

Married, tsss wat een stomme vriendin zeg, dat doe je niet. Of dat doe je dan wanneer er geen anderen meer bij zijn. Pffff... kan me voorstellen dat je het even helemaal gehad had zeg.
    Gezellig als je er ook weer bij bent in Amersfoort.

Uk, hahaha grappig lijkt me dat wanneer Ferry met zijn voetje in zijn mondje kan. Lekker lenig die kleintjes.
    Leuk als je ook komt naar Amersfoort.

Daffie, goh je treft het steeds niet he als we afspreken. Jammer hoor. Misschien kun je ruilen... of is dat makkerlijker gezegd dan gedaan??
    Jammer dat er nog steeds niets bekend is over die baan zeg, duurt wel lang zo he.
    Nog steeds kraamvisite, hihi dat blijft ook maar doorgaan zeg, wel leuke kadootjes dus weer.

Axi, ik zou gewoon een nieuw tafeltje halen enne jij bent niet erg hoor, je man is toch de boosdoener in deze, jij bent het slachtoffer, hahaha.

Vaam, achgossie Daan ook al ziekjes, en nog hogere koorts dan Boaz had. Hopelijk zakt het snel weer. Is zo sneu he.
    Morgen heb je het gesprek met je ex toch... sterkte en succes.

2. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    goeiemorgen!
    Ik kon vanmorgen nog lekker even uitslapen, Rob heeft Katie de fles gegeven voor hij wegging. Katie is 's nachts steeds veel wakker sinds ze verkouden is. Ze moet zo hoesten dat ze zichzelf wakker hoest en dan zit al dat slijm in de weg. Zo sneu.

de 29e kan ik niet, jammer, maar dan zijn we nog lekker aan het zeilen met mijn schoonouders! We zouden eerst maar een weekend gaan, maar nu hebben ze ineens geregeld dat we 8 dagen meegaan. Aan de ene kant wel leuk, aan de andere kant ook wel erg lang hoor. Het is de eerste keer dat we meegaan zeilen, heb geen idee of ik het leuk vind of hoe Katie het gaat vinden.

@Feb21: Als jullie varen/zeilen heeft Devi dan een zwemvestje aan? En heeft ze weleens last van zeeziek zijn? Ik vind het best spannend om 8 dagen met een baby te gaan zeilen.

@Mieke: fijn dat Boaz weer beter is!

@Vaam: ach arme Daan, das een flinke koorts zeg. Hoe is het met jullie huisje? Is jullie bed al binnen en is alles ingericht nu?

@Daffie: jammer dat je nog niks weet van die baan. Als het nu niks wordt ga je dan iets anders zoeken? Ben je weer helemaal opgeknapt trouwens?

@Sofie: hahaha, dat ahd ik ook. Zo trots dat Katie kan omrollen en nu mag ze er wel mee stoppen of leren terug te rollen :)

@Axioma: Jemig, das ook lomp zeg van je man! Ik zou echt heel boos zijn geworden. En idd zou ik ook een nieuw tafeltje gaan halen. Misschien als je even belt met Ikea en uitlegt dat het tafeltje beschadigt is dat je dan het gewoon om kan ruilen? Meestal doen ze niet zo moeilijk daar.

Wij zijn ook bij Ikea geweest, weer wat leuke prullaria gekocht. Heb nog getwijfeld om ook die goedkope kinderstoel mee te nemen, maar toch maar niet gedaan.
    Katie kan trouwens nog niet zo heel lang zitten in dta ding. Na 5 minuten hangt ze helemaal scheef. Ze is echt nog maar een klein ding hoor.

@Married: bah, zo'n vriendin vraagt alleen veel energie en je krijgt er niks voor terug. Zo'n vriendin heb ik ook, ze is een schat, maar alleen maar bezig met zichzelf. Dat vraagt echt enorm veel energie, ben altijd bekaf als ik bij haar geweest ben.

@Uk: Katie ziet haar voetjes soms voorbij komen en dna zie je haar denken "was dat nou?" Maar meer doet ze er nog niet mee. Ze is ook zo stijf! De fysio vindt haar nog steeds erg gespannen. De enige manier om haar te ontspannen is door haar te laten rollen/schommelen van de ene kant naar de andere. Een beetje stoeien zeg maar.
    Wat leuk dat Ferry brood lust! Geef je hem dan een korst of echt stukjes brood?

3. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; is inderdaad niet zo makkelijk om te ruilen...het ruilen op zich wel, maar dan weer oppas vinden. Het is nu tot en met augustus goed geregeld;)
    Maar ga nog wel even kijken als ik op mijn werk ben;)

Enna; als het nu niets wordt, ga ik inderdaad wel kijken naar iets anders. Zal niet op hele korte termijn zijn, want ik wil wel iets wat ik ook echt leuk vindt;) En Katie nog verkouden, arm meiske... Wel lekker dat jij nog even kon slapen vanmorgen.

Er zijn wel veel zieke kindjes hoor...vindt het toch altijd een beetje zielig voor die kleintjes. Dat weer werkt ook niet echt mee....eerst stikheet en dan weer 10-15 graden koeler.....en nu weer warmer....

Ga lekker wandelen naar mijn ouders, tot later!

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Enna: Wij hebben allemaal oefeningetjes voor de stijvigheid van Ferry. Idd dat heen en weer rollen. En klein houden. En als hij op schoot zit (dus met zijn rug tegen jouw buik) (hij is vooral rechts stijf) dan pakken we zijn handje en als hij rustig is trekken we zijn handje naar onze mond en geven we er een kusje op. (zodat hij zijn armpje helemaal strekt) Dan het andere handje en steeds wisselen. (snap je het nog?) Maar als hij zijn armpje terugtrekt mogen we het niet doen. Hij moet het zelf toestaan en we mogen niets forceren. We oefenen heel veel met hem en ik merk gewoon dat hij soepeler wordt. Ook met zijn voetjes dus. HIj hield al 2 weken zijn knietjes steeds vast, maar nu lukken zijn voeten ook! Dat vind ik echt heel erg knap!
    We geven geen korstje nog aan Ferry ivm verslikken, maar echt de boterham in kleine stukjes. En dan met appelstroop of boter. Hij eet een kwart boterham op!

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Suske, wat een leuke filmpjes! Een echte waterrat dus, die Silje!

Kuona, mooie fiets hoor!

Anita, ai slaapt Martijn ook opeens niet meer door? Balen. Hier dus ook zo.
    Onze wandelwageninzet kan ook naar jezelf toe staan. Maar das geen goedkope (Maxi cosi Mura), dus verder geen tips...

Noppie, 3x 's nachts eruit is ook niet standaard hoor! Had ik toevallig van de week, maar ik geloof dat we toen iets van regeldagen hadden of herstel van een griepje. Normaal is t 1x pedr nacht. Maar goed dat wil ik ook niet als standaard!!

Noppie, thanx voor de tips! Maar ik zie nu wel steeds andere tips van verschillende deskundigen en lees daarnaast ook dat t bij ieder beebje weer wat anders werkt.
    Wel troosten na 5 minuten of juist niet... Als t nodig is een uur laten huilen... of juist niet... :(
    Ik dacht eerst dat ik t 'laten huilen' verkeerd toepaste, maar ik merk nu eigenlijk dat ik t prima doe. De adviezen van de verschillende deskundigen zijn richtlijnen. Zelf ben je de enige en beste deskundige voor je eigen kindje.

Ik laat Vera iedere avond huilen. Ze heeft dat gewoon nodig om in slaap te vallen. Dus wat dat betreft ben ik helemaal voor het laten huilen. Maar dat is een jengelhuiltje en duurt bijna nooit langer dan 5-10 minuten.
    Maar als ze overstuur is, laat ik haar niet doorhuilen. Dan weet ik dat ze niet vanzelf stopt en zo een uur door kan gaan. Kennelijk is ze dan niet moe genoeg ofzo. Ik ga ook niet iedere 5 minuten naar haar toe, want daar wordt ze niet rustiger van.
    's Avonds laat ik haar daarom altijd even huilen, maar als het niet lukt, ze aanhoudt of overstuur wordt, haal ik haar eruit. Want anders kan ze een uur doorhuilen. Dan heb ik liever dat ze moe maar vrolijk beneden is en bij de volgende poging wel met maar een beetje jengelen in slaap valt.
    Soms is het wel eens nodig hoor om haar langer te laten huilen. Dan blijft ze doorjengelen, ook als ze op schoot zit. Dan laat ik haar in bed wat langer doorjengelen. Want dan is eruit halen ook geen optie. Maar dat is toch meer uitzondering dan regel.

Noppie, je hoeft jezelf helemaal niet te verantwoorden hoor. Jullie hebben gewoon een methode gevonden die het beste voor Ebbie werkt. Nou prima toch. Jij weet hoe lang zij moet huilen, en dat het zo (bijna?) altijd werkt.
    Soms moet je gewoon streng zijn, dat doe ik ook. Omdat je weet dat t zo het beste is. En dan kun je het beste consequent blijven en merken dat je het soms toch mis hebt... :D

Married/Noppie, ik vind knuffels wassen eigenlijk niet zo overdreven. Want Vera stopt alles in haar mond en gaat er uitgebreid op lopen sabbelen en zuigen. Vind ik toch anders dan wanneer ze ze alleen maar langs dr wangetje wrijft.
    Maar soms gooit ze dr rammelaar op de grond en dan wrijf ik m een beetje schoon en geef m weer terug. Anders kan ik bezig blijven... Dus heel erg consequent ben ik er ook niet in hoor. En ze moet natuurlijk ook wel wát weerstand opbouwen he :D :D
    Waszak, kun je geloof ik ook bij de Hunkemoller halen. Maar ik doe ze ook gewoon zonder waszak. Ze heeft toch genoeg knuffels!

Daffie, getverdemme alwééér een sprongetje??? Ik geloof dat deze periode van sprongetje aan elkaar hangt! En zitten we een keer 2 weken zonder sprongetje krijgen we alweer een regeldag of tandje of verkoudheidje :( *zucht* :D :D

Mieke, vervelend die chronische klachten. En dat niets echt helpt.
    Oh, leuk dat horloge! Pff, druk weekend gehad dus! Maar wel gezellig :D
    Boaz ziekjes? Ach zielig. Ah, ik zie dat de koorts/verhoging alweer gezakt is. Gelukkig!

Martine, sterkte met Fuad. Is ie alweer wat opgeknapt?

Jeetje, ik lees dat er wel erg veel beebjes de laatste dagen 's nachts bezig zijn geweest en/of t gewoon wat moeilijk hebben. Hier gaat het nu weer beter eigenlijk. Was weer een of andere fase dus kennelijk :(

Maatje, gefeliciteerd met Justin. Was t een leuk feeste geworden?!
    Oei, Zoey ook al waterpokken. Heerst dat ofzo? (Bij Deesje en Twinkle toch ook al...)

Enna, jeuj Katie weer goed gegroeid.
    Spannend, 8 dagen zeilen met Katie! MOet je idd bij Febr zijn voor tips :D
    Leuke nieuwe banner trouwens!

Axioma, nou die man van jou had dus een lekker lomp dagje! Mooi is dat, de nieuwe tafel en t nieuwe verfwerk beschadigen :(
    Hihi, lekker de rest van de avond opgehoepeld!!! :D
    Kun je niet gewoon terug gaan naar de Ikea en zeggen dat t tafeltje beschadigd was? Meestal zijn ze heel makkelijk daar met terugbrengen hoor. Ik heb een paar jaar geleden een paar keer lampen teruggebracht die na een paar maanden opeens kapot waren!

Kinderstoel, hebben wij nog niet. Maar ik wil m binnenkort aanschaffen zodat ze er in kan als we beginnen met vast voedsel, over een maandje dus.
    Wat ik me wel afvroeg - vraagje aan de BV mama's - Vera verslikt zich best vaak met drinken. Bijna elke voeding wel een keer ('s nachts/in bed (met liggend voeden dus) niet trouwens). Ik heb t idee dat ze dan heel erg haastig is ofzo. Hebben jullie dit ook? Want als ze zich met vast voedsel ook zo vaak gaat verslikken is Rapley toch niet zo geschikt voor haar misschien...

Sofie, hihi die bierman van jou!

Uk, wat goed dat Ferry zijn teen al in zijn mond krijgt. Vera is ook al een tijdje helemaal into haar voetjes, maar ze krijgt ze nog niet naar haar mond :D
    Ik heb trouwens niet het idee dat dat komt omdat ze stijf is...?

Buikrollen, Vera is er heel veel mee bezig, maar ze rolt maar niet door. Ze heeft nog maar een tikje nodig, maar ze houdt zich heel erg tegen, alsof ze t eng vindt om haar evenwicht te verliezen ofzo. Als ik haar doorrol, duwt ze zichzelf heel hard terug. Nou ja, we wachten maar af!!

Married, idd lekker aso van die vriendin. Kan me wel voorstellen dat je je een beetje irriteert dan, maar dan hoef je toch niet te zeggen dat het je leven verpest. haha, lekker jaloers??

Febr, hihi drukdruk zo te lezen :D Leuk, lunchafspraakje! Zal strax ff kijken of ik kan.

Zo ook met de nieuwe CB gegevens van Dinkie en Enna voor de groeicurven... Eerst ff bijlezen, bijschrijven en dan snel douchen voor Vera weer wakker wordt.

6. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik ga eerst ff douchen hoor
    Verhaal van dit weekend volgt daarna ;) :D

7. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Maka: Hoe voed je Vera? Nog steeds dat ze overdwars ligt of anders? Als dat zo is kan het komen doordat ze nu nodig heeft om rechter op gevoed te worden. Dit vertelde onze fysio, dat ze steeds groter worden en dus (net als wij) rechter op gevoed 'moeten' worden, omdat ze zich anders verslikken. Als jij liggend een slok drinken neemt, heb je ook grote kans dat je je verslikt ;) Dus misschien een andere houding proberen?

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Vaam, ach beterschap voor Daan hoor!

@Married, Josanne heeft dat ook een 2 a 3 weken gedaan, maar slaapt nu weer netjes door :D Dus er is hoop!
    Wat jammer dat die verjaardag zo verpest werd door die vriendin zeg! Logisch dat er wat meer over baby's gekletst wordt, maar als het onderwerp veranderd klets dan ook gezellig mee. Erg vermoeiend zulke mensen!

@Febr21, ik dub nog even over t uitje... jullie horen t nog wel.

@Daffie, he balen dat je nog steeds geen zekerheid hebt over die andere baan... schiet niet op he!

@Mieke, fijn dat Boaz weer opgeknapt is!! En toch goed geslapen... fijn hoor!

@Enna, ach Katie ook al ziek, hopenlijk knapt ze snel weer op. Zozo 8 dagen zeilen!! Tja als je het nooit gedaan hebt is het moeilijk in te schatten... maar als het helemaal niet bevalt kun je toch ook eerder naar huis gaan lijkt me.

@Maka, douche ze! Ben benieuwd hoe t met Vera is gegaan!

Bedankt voor de tips over t ruilen bij ikea, had alleen geen zin om weer naar utrecht te rijden... hihi in dat opzicht lui dus.
    Heb nu een soort kant achtig zeil gekocht wat ik op t bovenblad ga plakken... goedkope oplossing dus.
    Hihi en toen ik toch bij de praxis was, meteen verf mee genomen voor mn keukentje :D
    Tja als ik eenmaal begin...
    De 1e laag zit erop, heel donkergroen/blauw!

9. febr21

febr21 Actief lid

25 jul 2008
    246
    0
    0
    waar de wind waait...
    daffie, ja als dat zou lukken...... gezellig!

enna, nee Devi heeft nu nog geen zwemvestje aan. zulke kleine maatjes waren daar niet te koop. staat op de lijst voor nederland.
    Je kunt onze situatie niet echt vergelijken met een zeilvakantie. we wonen op een vrij grote boot (18 meter) die aan alle veiligheidseisen voldoet. Stevig en stabiel dus. daarnaast is er in de kuip meer dan voldoende ruimte voor Devi en nu ze nog niet veel beweegt is het nu nog erg overzichtelijk. grote afstanden hebben we nu nog niet echt gevaren.
    maar zodra ze meer gaat bewegen zal ze inderdaad een zwemvestje aankrijgen, m.n. alss we met de bijboot naar de kant gaan (eigenlijk zou ze daar nu al wel een zwemvest voor nodig hebben, vind ik)
    Nee, Devi is nooit zeeziek geweest. sterker nog, voor haar was de overgang terug naar de boot helemaal geen probleem. eerder voor mij (fysiek gezien) Devi vond alles leuk en kleintjes passen zich erg gemakkelijk aan.. belangrijker voor hen is of de ouders ontspannen zijn.

In turkije hebben we gecharterd en ooit gevaren met een familie met 2 kids, 1 van 1,5 jr (zwemvestje en duidelijke regels waar ze mocht zijn tijdens het varen) en 1 van 4 maanden (geen zwemvestje maar in maxicosi tijdens zeilen). super week gehad, zowel voor de kinderen als voor de ouders. natuurlijk zijn er altijd wel spannende momenten maar als de ouders relaxed zijn en alles 'gewoon' vinden, zijn kids niet snel van slag is onze ervaring....

ehhh, voor een zeilvakantie voor jullie?
    zou in ieder geval een buikdrager meenemen zodat je wat mobieler bent met in en uitstappen van de boot. en daarnaast een maxicosi waar je de kleine in kunt fixeren tijdens het zeilen. deze zijn lekker stabiel, ook tijdens het overstag gaan. en ja, zwemvestje? als je kunt lenen zou ik het doen....jammer alleen dat het van die mega dingen zijn
    wij zijn zelf noog op zoek naar een redeljk hanteerbare

10. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Nou ik ben er gisteren niet meer aan toe gekomen om aan mijn draagdoek te werken. Mijn moeder belde of ik mee ging naar mijn oma. Ik heb niet zoveel met mijn oma (beetje een apart type) maar het was al heel lang geleden dat ik er was geweest dus ben toch maar meegegaan. Morris heeft zich voorbeeldig gedragen en de hele tijd gelachen. Ook al was het er bloedheet en ging het de hele middag over mensen die dood zijn gegaan, die dood gaan of ziek zijn.

Nu wilde ik daarnet aan de doek beginnen maar de naaimachine werkt niet mee... Gelukkig kwam mijn moeder toch nog even langs om wat af te geven, kan ze me gelijk even helpen.

Oja, vannacht weer lekker door mogen slapen. Hij werd om half 3 wakker maar ik had met mijn vriend afgesproken dat hij eerst zou proberen of hij hem weer in slaap kon krijgen en gelukkig lukte dat heel snel. Uiteindelijk werd hij om 6 uur wakker maar de laatste voeding was dan ook om 22 uur geweest. Netjes dus. Daarna heeft hij nog heerlijk tot 10 uur geslapen!

@Noppie: He bah, jouw katten piesen dus ook in huis. Deden ze dit al of doen ze dat pas sinds Ebbie er is? Hier heb ik het idee dat het toegenomen is sinds een paar maanden... Van de week in de wasmand met gevouwen was :( Kon ik weer opnieuw beginnen, gelukkig viel de schade uiteindelijk mee.

@Mieke: Agos, Boaz ziekjes. Beterschap voor hem!
    Ik heb me vorig jaar ook aangemeld voor die hyves maar heb er nooit echt iets mee gedaan. Wordt dat nog actief gebruikt?
    Ah ik lees nu dat Boaz weer beter is, gelukkig maar! Begrijpelijk dat je vannacht de babyfoon wel aan had gelaten hoor, zou ik ook gedaan hebben.

@Enna: Wat een leuke foto van Katie in de kinderstoel! Ze wordt idd al erg groot.
    Wat leuk 8 dagen zeilen. Ik kan me voorstellen dat je dat wel spannend vind met Katie. Febr. kan je vast wel wat tips geven ;)

@Axi: Wat stom van die mensen na jullie bij de kassa. En gelukkig was je man 's avonds opgehoepeld :D En nu weer aan het verven in de keuken. Ik vind het verven meestal wel te doen, zeker muren, maar ik heb zo'n hekel aan afplakken.

@Omrollen: Wel typisch dat bijna alle beebjes eerst van rug naar buik draaien. Mijn moeder en schoonmoeder zeiden allebei: Huh, eerst van rug naar buik? Van buik naar rug is toch makkelijker? Blijkbaar konden wij het dus eerst andersom? Zou dat komen doordat wij vroeger op ons buik sliepen en onze beebjes op hun rug?

@Sofie: hihi die Fabrice, eigen schuld dikke bult idd! Wat een schattig meiske heb je zeg!

@Febr/Meeting: Het lijkt me wel leuk, maar het is best ver rijden. Ik had het in de club ook al gezet, maar als iemand wil carpoolen vanuit Brabant? Dat is wel zo gezellig natuurlijk ;)

@Vaam: Agossie, Daan ook al ziek. Sneu hoor, al die zieke kleintjes

@Married: Wat irritant die vriendin van jou zeg. En onbeschoft om zich zo uit te laten over kinderen waar jullie (En Thije, ook al zal hij het nog niet zo begrijpen) bij zijn.
    Wat fijn dat het zo goed ging met je man en Thije! Sneu dat hij zich zo schuldig voelde! Ik heb dat ook een keer gehad, dat ik Morris hielp om te draaien en dat het ineens TOENK ging...Oeps! Ik schrok er harder van dan Morris trouwens.
    En de babyfoon uit is een aanrader hoor. Hier vooral omdat Morris ook wel eens een tijdje wakker is maar niet huilt of moppert ofzo maar gewoon geluidjes aan het maken is. Dat hoef ik niet allemaal heel hard te horen ;) Ik hoor het alsnog wel, maar kan er makkelijker doorheen slapen.

@Maka: Het gaat dus weer wat beter met het slapen van Vera? Hier ook gelukkig. En hier diezelfde reactie op het eventuele aankomende sprongetje. Nu al?? Bah!
    Oja, Morris verslikt zich eigenlijk bijna nooit. Toevallig gisteren een keer, maar hij drinkt dan gewoon door en dan is het snel weer over. Ik denk overigens niet dat dat iets uit hoeft te maken voor het Rapley'en. Misschien heb je wel een flinke tsr en komt die te hard haar mondje/keeltje in?

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Goed, t verhaal van dit weekend.
    Ik ben niet helemaal standvastig gebleven, zeg ik er maar vast bij ;)

Zaterdag ben ik naar mijn ouders gegaan, omdat vriendlief een vrijgezellenfeest had en niet thuis sliep. En ik bleef dus ook bij mijn ouders slapen.
    Eerst nog ff met mijn moeder de stad in geweest, nog een leuk slaapzakje voor Vera gekocht.

Die avond was het compleet drama, Vera wilde absoluut niet slapen. Ze was natuurlijk niet thuis, dat maakte t al moeilijk. Maar ja, ze moet ook ergens anders kunnen slapen, anders groei ik strax helemaal aan haar vast en dat wil ik natuurlijk ook niet. Dus ik nam me voor om het laten huilen die avond alvast te beginnen.
    Toen ze moe werd, heb ik haar in bed gelegd en ben dus iedere 5 minuten naar haar toe gegaan, maar ze bleef maar huilen. Ik ben een uur bezig geweest en toen huilde ze nog. Na een uur heb ik haar dus eruit gehaald. En vervolgens heb ik t nog 3x geprobeerd.
    Uiteindelijk is ze wel in slaap gevallen toen we met haar zijn gaan wandelen (ik moest een stuk met de wagen rennen en toen was ze stil). haha.
    Dit was echt niet normaal, zo'n avonden hebben we eigenlijk bijna nooit. Maar ja, kennelijk was ze echt helemaal overstuur. Persoonlijk denk ik doordat ik haar dus zo lang in haar bedje heb laten huilen...
    Na het slaapje in de wagen werd ze weer wakker na een half uur ofzo! Toen was t wel tijd voor haar laatste voeding, dus die heb ik gegeven. Toen wilde ze weer niet slapen!
    Dus wéér laten huilen. Weer een uur bezig geweest. Ze viel na een half uurtje ofzo wel steeds in slaap van vermoeidheid, maar omdat er nog een 'snik' zat ofzo, werd ze daar steeds wakker van. Echt heel sneu.

Maar goed. Die nacht werd ze om 3u wakker. Op zich niet heel erg slecht, want om 1015u had ze de laatste voeding gehad. Dus ik wilde haar laten huilen. Maar na een minuut was ze al helemaal overstuur. Dus ik heb haar proberen te troosten door zachtjes te praten en te aaien. Maar dat werkte (uiteraard) niet. Op mijn vinger laten sabbelen wel. Maar ik was vastbesloten haar NIET te gaan voeden!!!
    Dus ben ik in mijn bed gaan liggen, haar bedje ernaast, arm door de spijlen en heb haar net zo lang op mijn vinger laten sabbelen tot ze in slaap viel. Omdat ze dus geen speentje neemt.
    Uiteindelijk viel ze weer in slaap. Maar even later werd ze weer wakker en begon weer te huilen. Weer vinger er in.
    Ik ben denk ik zo 2 uur bezig geweest. Toen sliep ze door tot 730u. Toen heb ik haar gevoed en hebben we nog doorgeslapen tot 10u.

Het was dus gelukt om haar niet te voeden 's nachts, maar vraag niet hoe!!

Gisteravond ging weer prima. Om 7u ging ik weer naar huis, Vera heeft de hele rit in de auto geslapen. Daarna thuis eerst nog ff in de box gespeeld, toen gevoed en naar bed. Even 5 minuutjes jengelen en ze was stil. Om 0u nog een voeding gegeven, daar heb ik haar wakker voor gemaakt.
    Om 4u werd ze weer wakker en begon te huilen. Dus weer laten sabbelen en een kwartier later sliep ze. Ik verwachtte haar natuurlijk weer snel, maar ze heeft vervolgens tot 615u doorgeslapen! Toen wilde ze niet op mijn vinger zuigen, dus heb ik haar gevoed. Vervolgens weer lekker tot 10u doorgeslapen.

Ik heb dus min of meer besloten dat 's nachts laten huilen momenteel nog ff geen optie is. Ik wil Vera ook naar haar eigen kamertje hebben, maar tegelijkertijd ook stoppen met nachtvoedingen is een beetje teveel van het goede. Haar laten huilen zolang ze nog niet op haar eigen kamertje ligt is echt geen optie.
    Dus ik ga eerst zorgen dat ze eraan went om geen nachtvoeding meer te krijgen en vervolgens, over een weekje ofzo, gaat ze naar haar eigen kamertje. Dan ga ik natuurlijk niet 2 uur naast haar bedje zitten met mijn vinger in haar mond, dus misschien gaan we dan wel laten huilen...
    Maar eerst ff dit een weekje aankijken en de nachtvoedingen afleren.

12. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Suske, Ja, hier ook de mambo. Fietst idd heerlijk. Wij hebben toen ook niet meteen het stoeltje voor achter er bij gekocht, maar hadden daar nu spijt van. De bekleding hebben we er dus nu los bij moeten kopen omdat die niet meer bij de nieuwere modellen zit.

Axioma, ook een mooie kleur, lavendelblauw. Ik zou dat dus niet durven, iedere keer van die opvallende kleurtjes op de muur……..

Maatje, nog gefeliciteerd met Justin.

Nou er wilt er eentje dat ik mee ga spelen, dus de rest lees ik vanavond wel mee!!!

13. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Maka: Zo jij hebt wel een zware nacht achter de rug bij je ouders. Ik moest stiekem wel erg lachen om jou, rennend achter de kinderwagen :D
    Wel balen dat ze geen speentje pakt, dat zou dus al veel schelen. Ik hoop dat dit voor jullie gaat werken. En ik zou idd ook niet alles tegelijk aanpakken.

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk, ik voed Vera nu overdag halfzittend. Wel madonna-houding, maar zij zit dan met haar kontje op de bank op een dun kussentje. Ze zit dan zeg maar een beetje halfschuin. Ik vind t zelf zo fijner en voor Vera idd natuurlijker aanvoelen. Maar ik zou niet weten hoe ik haar nog rechterop kan voeden.
    In bed dus liggend, maar dan verslikt ze zich juist minder. Volgens mij komt dat ook, omdat ze dan meestal half slaapt. Overdag is ze vaak erg druk met drinken. Tegelijk aan t rondkijken, met haar armpjes bezig, lachen etc.
    Kuona, ze verslikt zich idd wel eens tijdens de tsr, maar ook gewoon tijdens t drinken.

De voedingen overdag lijken overigens nu niet te lijden, nu ik haar die nachtvoeding niet meer geef. Zaterdag had ze er 5 en zondag 6 (5 en voor de laatste heb ik haar nog wakker gemaakt). Daarnaast heeft ze nu ook al een paar keer gehad dat ze de tweede borst ook eigenlijk niet meer hoeft. Of t weer uitspuugt.
    Dus t klopt wel wat ik dacht, dat ze die nachtvoeding niet nodig heeft.
    Ze zit nu wel veel meer bij iedereen in de nek of t gezicht te lebberen. Wel een grappig gezicht. Maar dat doet ze ook direct na de voeding (ik krijg meteen een zuigzoen als bedankje :)), dus betekent niet dat ze honger heeft...

Kuona, denk idd dat onze beebjes eerder rug-buikdraaien, omdat ze meer op hun rug liggen.

Gisteren trouwens ook nog nog naar de kermis geweest met mijn moeder en zusje. En Vera heeft touwtje getrokken! Ze heeft een mooie ;) trommel gewonnen :D :D

Nu ff naar de supermarkt, want de kasten zijn weer leeg ;)

15. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden

Heb me ziek gemeld vandaag en heb heerlijk tot 14:00 in bed gelegen.
    Ben weer helemaal bij getankt.

Maatje: nog gefeliciteerd met Justin, arme Zoey nu al de water pokken.

UK: wat jammer dat Ferry zo onrustig was met de bbq, balen dat de nieuwe voeding weer probleem geeft.

Kuano: goed dat Morris nu ook snapt hoe hij terug rolt.
    Zou best ook een sprongetje kunnen zijn inderdaad.

Noppie: bloed is verder goed, maar ik had helemaal een suikervrij dieet, laatste week nam ik af en toe iets met suiker er in, daar door krijg ik dan gelijk de hardkloppingen, en als ik over vermoeid ben dan word dit alleen maar erger, maar gelukkig gaat het nu weer goed na een dagje in bed te hebben gelegen.

Mieke: fijn dat nu alles goed is gegaan met de bevalling van je vriendin.

Enna: leuke foto van Katie in de kinderstoel.

Axioma: die man van jou is wel lekker bezig dus, ik heb eens een lamp die ik zelf had laten vallen geruild bij Ikea heb gewoon gezegd dat ik hem zo uit de verpakking had gehaald .

Feb: Ben benieuwd of Devi wat rustiger word nu je het nieuwe schema toepast.

29 juli lijkt me leuk, zal nog even overleggen met mijn man, denk dat ik dan met de auto kom, moet mijn 2 kindjes wel mee nemen maar zo te zien gaat Jasmin zich wel vermaken.

Maried: hier precies het zelfde probleem met slapen de laatste week ben er vannacht 10 keer uit geweest (denk dat het ook komt omdat hij wat ziekjes is)

Nou ja wat een rare vriendin, let maar op als ze zelf kinderen heeft dan praat ze ook nergens anders meer over.

Maka: jeetje wat een gedoe s’nachts ik zal haar denk ik ook gewoon nog iets geven,

Geweldig touwtje trekken.

Fuad lijkt ook weer wat opgeknapt hij blijft alleen wel erg hoesten en roggelen. De koorts is gelukkig weer weg.

Ga zo even Jasmin weer van de crèche halen

16. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    Sorry meiden, bijna geen tijd gehad om mee te lezen.

Zie wel tussen neus en lippen door dat er veel zieken zijn onder de kleintjes.

@Mieke: ja, morgenavond ga ik hem mijn voorstel doen. Hopelijk gaat hij akkoord en kunnen we richting toekomst gaan kijken. Ik lees dat Boaz weer is opgeknapt. Zielig is dat he :(. Daan had toen straks zelfs nog hogere koorts....39.5

Volgende keer reageer ik op iedereen...beloofd!

Maar moet nu mijn zieke lieverdje gaan ophalen.

Liefs Vaam
    @Enna: In het huisje daar woon ik nu heerlijk in. Het zijn echt nog maar hele kleine dingetjes die gedaan moeten worden. En het bed....komt pas midden augustus helaas. Dus daar moeten we nog even op wachten. Maar we hebben nu 2 matrassen op de grond en dat slaapt ook wel ok.

17. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    oh, nog even hihi. Maka, hele lieve foto van jullie tweetjes!

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    He meiden,

Hoe gaat het met jullie en jullie kleintjes? Ik ben jullie niet vergeten hoor, maar heb het de afgelope week zo druk gehad, dat het me vanaf donderdag al niet meer gelukt is om een beetje bij te blijven. Ga even een poging doen om wat bij te lezen.
    Ik zit nu op mijn werk, helemaal alleen. Ik heb maar 3 patiënten liggen en die zijn morgen alledrie pas aan de beurt voor hun behandeling. Heb ze al voorbereid, dus straks nog even koffie brengen en dat was het dan weer. Hoezo makkelijk geld verdienen:)!

@Mieke::Dimpulsieve koper! Ik ben erg blij met de Titanium buggy (ik heb een lekkere foute kleur: een fuchsia roze). Alleen is onze maxi cosi al 8 jaar oud en ook nog breder aan het voeteneind, dus past ie niet helemaal goed op de buggy (naar mijn zin dan he8)). Wel fijn dat je de zapp voor een goede prijs hebt kunnen werkopen.
    Hier begint de zomervakantie pas over 2 weken en dan stopt het babyzwemmen ook volgens mij, dus kan ik nog 2 keertjes gaan.
    Fijn dat he goed gaat met Boaz in de Mei Tai.
    Wat leuk dat je vriendin weer een zoontje heeft.
    Boaz ook wat ziekjes.

@Patriessie: fijn dat met Keano alles goed was op het CB.:D En jij maar denken dat je de kleertjes te warm had gewassen. Heb nu voor Yannique ook al kleertjes maat 68 gekocht, want ze red het niet meer qua lengte van armen en benen.

@Kuona: Yannique lacht soms ook met geluid, maar daar heeft ze ook niet altijd zin in hoor. Leuk dat jullie nu vakantie hebben.
    Leuk dat Morris al zwembewegingen maakt. Yannique nog niet hoor.

@Maka: lekker makkelijk dat jij op Vera haar duimpje kan sabberen terwijl zij aan het drinken is!
    Lekker dat julliwe naar Menorca gaan in september.

@Angela: een nieuwe laptop en een nieuwe fiets! Sohee!
    Gaaf een bruine muur.

@Daffie: arme Myrthe dat ze zo'n last heeft gehad van die prikkels tijdens de verjaardag van je schoonmoeder.
    Haha, kijk Myrthe lekker zelf de fles vasthouden.

@Uk::Deen spartellende Ferry na het eten van een boterham.
    Wat zielig dat Ferry zo uit zijn doen was. Weer meer lastr van zijn ontlasting en ook nog eens tandjes die door komen.

@familieveenstra: wel fijn dat Martijn uiteindelijk geen roesje gehad heeft. Hopelijk krijg je snel bericht over wanneer de ok is.
    Thanx voor de update van Twinkle.

@Axioma: jeetje zeg, jij bent ten minste nog een beetje productief op een dag. Wat leuk dat je zus die prijs gewonnen heeft.
    Ow af en toe kunnen we die mannen van ons echt achter het behang plakken he. Salontafel even laten vallen, beschadigd en dan moet jij er maar even een kleedje overheen hangen.

@Married: wat een schattige foto van Thije.
    Ik heb eigenlijk nog geen enkele knuffel gewassen.
    Moet ik Thije even toespreken haha. Je moet je nu wel aan je mama's schema gaan houden hoor!
    Wat goed dat ie ook rolt. Nu moet ie alleen nog even aan papa en mama laten zien. En nog eens met zijn stoel de net geverfde muur beschadigen.
    Wat stom van die vrienden van jullie om zo'n tirade anti- kind te houden waar jullie bij waren. Dat doe je toch niet. Wil ze zelf wel eens zien als ze straks zelf kinderen hebben.

@Miireii: Yannique is nu ook nog at te klein om zo in de breeze te liggen hoor.

@Dinkie: fijn dat jullie zo'n geslaagde vakantie hebben gehad. Yannique heeft geen last gehad van haar groente of fruithapje. Bij ons is het ook nog steeds kliederen hoor.

@Noppie: fijn he werken zonder hoofdpijn. Haha wie zich brand moet op de blaren zitten en dat was jou vriend die Ebbie gewoon meegenomen had naar de bouwmarkt.
    Soms vind ik het ook nog meoilijk hoor qua slapen betreft. Yannique gaat echt in haar ogen wrijven als ze moe is en gapen en dan leg ik ze op bed, maar dan ligt ze (ent als dit weekend) soms echt kei lang nog wakker. Haal ik ze dan wel of niet uit bed? Soms laat ik ze ook gewoon liggen en dan vind ik mezelf soms zo slecht. Maar ja, als ze echt moe is valt ze vanzelf wel weer in slaap. Vandaag was ze echt slaap aan het inhalen van afgelopen weekend.
    Gadver dat jullie kat in de woonkamer plast.

@Suske: niet zo mooi dat je last hebt van je rug.

@Martientje: wat vervelend dat Fuad een beetje ziek is.

@Maatje: nog gefeliciteerd met Justin zijn verjaardag. En Zoey heeft de waterpokken. Beterschap.

@Enna: waarom moet Katie van de fysio nu al leren kruipen dan? Dat komt vanzelf toch wel. Eerst idd maar ens rollen. En wat is ze toch weer goed gegroeid. En lekker zitten kan ze ook al, te zien op de foto.

@Sofie: haha heel herkenbaar hoor. Yannique kan heel geïnteresseerd naar haar voetjes zitten kijken.

@Febr: 29 juli neem ik aan? Lijkt me erg gezellig, maar dan heb ik nachtdienst, dus ik moet afhaken helaas.

@Vaam: Daan ook al ziekjes! Beterschap.

Nou ik laat het hier bij. Ben echt weer aardig bijgelezen nu.

X Esther

19. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @maka: Leuke foto van jullie saampjes. Grappig hoor, touwtje trekken! Dat vond ik vroeger altijd supertof. Toen had ik natuurlijk nog niet door wat een troep je dan krijgt ;)

@Martientje: Wat fijn dat je vandaag bij hebt kunnen tanken. En Fuad ook weer aan de beterende hand, gelukkig maar. Gaat het 's nachts nu ook weer beter na het aanpassen van de voedingen? Je ging het aantal voedingen aanpassen toch, of had ik dat verkeerd begrepen?

@Vaam: Veel succes/sterkte morgen!! Ik hoop echt voor jou (en Daan!) dat jullie er samen uit kunnen komen. En 39,5 graden koorts, jeetje dat is wel hoog! Gaat het alweer beter met hem nu?

@Eppie: Dat is wel heel rustig dan op je werk. Maar vaak gaat de tijd dan wel langzaam, of valt dat wel mee? Jammer dat je niet kan de 29ste, dan hadden we kunnen carpoolen ;)

Ik heb vandaag mijn draagdoek afgemaakt, was echt een eitje. Ik heb zelfs nog stof over om er nog een te maken. Morgen ga ik naar de markt, misschien ga ik nog een Mei Tai maken. Ik moet toch bezig blijven he :p Oja en lekker naar de kapper. Eigenlijk zou ik wel iets anders willen, maar ik weet niet wat :( Iemand ideeën?

Nog een fotootje van de doek (Morris kijkt een beetje bedenkelijk maar dat komt vooral door de zon die in onze ogen scheen):

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, Vera heeft in het begin toch wel een speentje gepakt?
    Misschien (doe je het al) toch doorzetten en de speen als ze echt moe is geven en net zolang vasthouden tot ze begint te zuigen. Volgens mij heeft mijn schoonzusje het ook zo voor elkaar gekregen bij Boaz en hij pakt hem nog steeds, maar alleen als hij moe is hoor, verder eigenlijk niet. Enne heel goed idee om eerst de nachtvoeding af te bouwen en haar daarna pas op haar kamertje te laten slapen. Anders moet je haar ook nog eens ophalen voor de nachtvoeding. Heb ik overigens wel heel lang nog gedaan hoor, vond het in principe geen probleem, tot dat hij dus 2x wilde, toen vond ik het welletjes. Misschien helpt het ook om de laatste voeding wat te rekken tot een later tijdstip. Ik ben benieuwd hoe je het probeert/geprobeerd hebt met de speen dat ze hem toch niet meer wilt. Wel balen van die nacht bij je ouders. Denk toch ook wel weer het feit van een andere omgeving, 1 ding tegelijk dan maar. Wat een lieve foto van jullie saampjes zeg. Zo zie ik toch wel jou terug in haar hoor. En ze blijft die bos met donker haar maar houden he. Is het dunner geworden in de tussentijd of helemaal niet.

Esther, druk druk dus, ik miste je al. Was namelijk zo benieuwd hoe de titanium je bevalt. Leuk in het roze. Ik weet nog niet welke kleur ik ga nemen, misschien morgen en anders donderdag even naar Haarlem toe, daar heb jij hem ook vandaan toch. Scheelt toch 10 euro dan bij andere winkels en het is voor mij 15 min. rijden. Ik denk de zwarte of de zilvergrijze, vriendlief houdt niet zo van groen, ik wel, is mijn favo kleur. Vanmiddag is de zapp opgehaald en ze hebben ook het boodschappenmandje overgenomen voor 15 euro, hihihi.
    Herinneren jullie je nog dat ik die er alsnog gratis bij gekregen heb, slecht ben ik toch. Maar uiteindelijk heb ik maar 10 euro verlies geleden en deze mensen zijn er super blij mee. Dus ach.
    Zo jij hebt vandaag even lekker makkelijk je geld verdient :p

Vaam, och jee wat een hoge koorts heeft arme Daan zeg. Hoe is hij er zelf onder? Slaapt hij veel... ophalen... had je hem wel naar het kdv gebracht dan? Mocht dat wel? Succes morgen. Ik zou proberen om je niet te laten opnaaien, om het zo maar even te zeggen, mocht het weer een beetje uit de hand lopen.

Martine, fijn dat Fuad ook weer opknapt. Hoe gaat het met zijn eczeem en op het kdv? Passen ze zich nu een beetje aan of heb je nu zelf spullen meegegeven? En lekker bijgetankt dus, heerlijk toch zo een dagje, moet een keertje kunnen hoor. Ze hebben ook niks aan je op je werk wanneer je alles slapbakken doet toch?
    Leuk als je komt de 29e. Dit is even een tussendoor meeting eigenlijk omdat Febr. in het land is en het leuk vindt om wat af te spreken.

Kuona, even een vraagteken hoor. Maar is de ringsling die je hebt besteld een doe-het-zelf-pakketje dan? Is het nog gelukt?

Daffie, ik gaf het weer ook al de schuld dat Boaz niet lekker was.
    Het is ook het ene uiterste in het andere he. Typisch Nederland weer. Vandaag gelukkig wel weer heerlijk weer, lekker even buiten gezeten. Kan het wel begrijpen hoor dat het ruilen niet zo 1-2-3 even kan. Komt dit jaar vast nog wel een meeting. En wie weet is deze locatie wel een super leuke om de volgende meeting ook te doen aangezien ze echt een ruimte speciaal voor baby's/kinderen hebben.

Enna, wat super leuk dat jullie straks 8 dagen mee kunnen zeilen.
    Wij hebben vorig jaar voor het eerst gezeild in Griekenland. Eerst een weekje les gehad en daarna zelfstandig een weekje zeilen, er is dan wel een leadingboat zeg maar. En er zijn meerdere boten die dan meezeilen. Was super leuk. Ook waren er een paar stellen met kids en met een baby van een paar maanden, het kan dus prima.

Axioma, nog meer aan het schilderen geslagen, hihi. En is het leuk geworden. Dat doe je gewoon op eigen initiatief en dan komt je man thuis en is het in eens allemaal een andere kleur in huis. Vindt hij dat niet erg, hihi.

Nou Boaz drinkt nog niet optimaal vandaag. Heeft wel genoten van een bordje pap, hihi begint hij echt helemaal lekker te vinden. Dat mondje gaat al open voordat er een lepeltje onderweg is.
    Morgen mag hij een ochtend naar het kdv.

Deel Deze Pagina