Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kuona, ziet er leuk uit de ringsling, kijk die kleur vind ik nou leuk!

2. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Mieke: Tnx! Ik vind het ook een mooie kleur. Het was idd een doe het zelfpakket. Er zat dus 2,5 meter stof bij (gewoon van een rol net als op de markt), garen in de juiste kleur en ringen. Dat allemaal voor 24 euro. En ik heb nog stof over dus ik zou er zelfs nog één kunnen maken. Dat ga ik misschien nog wel doen en dan met een stukje sierstof aan de onderkant van de 'staart'.
    Leuk dat Boaz zo geniet van de pap! Ik begin nu toch ook wel steeds meer uit te kijken naar het 6maanden moment. Gisteren had ik het er nog even over met mijn moeder maar er komt toch wel wat astma en allergieën voor in mijn familie dus we wachten echt tot die 6 maanden.

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    De lunch met de yogadames was erg gezellig. Hun beebjes waren ook weer veranderd zeg, wat gaat dat toch snel!
    Had verwacht dat Thije lekker wakker zou blijven, maar meneer vond het uiteraard niet nodig om zich aan mijn schema te houden, dus viel ie om kwart voor 2 op mn schoot in slaap. 3 kwartier geslapen en thuis gevoed. Ik hoopte dat ie daarna de slaap door zou pakken in zn bedje, maar zo werkte het helaas niet, hij was klaarwakker. Pas om kwart voor 5 heeft ie de rest van zn middagslaapje gedaan, tot 6 uur.
    Heb hem net weer naar zn bedje gebracht, eerst in bad, gevoed en om iets over half 9 lag ie erin en slaapt nu.

@ Daffie, jammer dat je nog geen duidelijkheid vwb die andere baan.
    Veel plezier met je verlate kraamvisite!

@ Mieke, fijn dat het weer beter gaat met Boazje!
    Handelaartje ;).. je gratis mandje verkopen, hihi

@ enna, wat leuk dat je gaat zeilen, veel plezier alvast!
    Ow, jij dus ook zo vriendin! Idd heel vermoeiend!

@ Maka, jeetje, wat ben je er weer druk mee zeg! Stap voor stap de veranderingen doorvoeren lijkt me een hele goeie.
    Thije verslikt ook regelmatig, het lijkt dan meer of ie vergeet te ademen?! (klinkt enger dan het is hoor, alleen mijn moeder schrikt altijd heel erg). Ik krijg ook wel wat meer twijfels bij Rapley, tis best een gedoe en geeft een enorme zooi :). Denk dat ik het gewoon allemaal maar wat combineer.
    Gave foto van jullie samen zeg! Lachen hoor op de kermis :D

@ Axioma, thanx voor de hoop! :D
    Hoop dat je ook komt de 29e!

@ Kuona, jee lekker door kunnen slapen dus! Vannacht gaat de babyfoon hier ook uit.. zal mij benieuwen.
    Coole foto, jij bent wel creatief en handig he! (ik = kluns!)

@ martientje, hmm, jij er dus ook steeds weer uit 's nachts, best weer wennen he!
    Fijn dat je bijgetankt bent!

@ Vaam, voor ik het vergeet, heel veel sterkte en succes morgen bij het gesprek met je ex!!!!
    Jemig 39,5, arme Daan! Hoe is het nu met hem?

@ Eppie, goed dat je weer helemaal bij bent hoor, ik miste je al!
    Denk dat wij ook voor de titanium buggy gaan! Ga nog even kijken welke kleur het gaat worden, geen roze gok ik, haha

Thije heeft gister en vandaag nog niet gepoept, ik zal dus straks of morgenochtend wel weer een explosie om mn oren krijgen, aangezien ie echt nooit poept bij mn schoonmoeder!

4. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Hummel: hihihi, mooi verhaal over je man.

@ feb: ah, jullie zijn ook even aan het zoeken met Devi en het voeden. 120-150 cc is nog niet heel veel tegelijk nee. Lastig lijkt me. Leuke tent heb je uitgezocht!

@ Vaam: ow, wat zielig, beterschap voor Daan ook.

@ Married: jammer zeg dat die vriendin nou zo reageerde. Is inderdaad nog een ver van haar bedshow zo te horen. Fijn dat Thije en je man het zo goed hadden samen. Ebbie heeft ook al een paar x haar koppetje gestoten met draaien. Dan ligt ze op haar buik en wil naar haar rug draaien. Heel zielig, even hard brullen, maar ook snel weer te troosten gelukkig. Jaaaaaa, ga mee koffie drinken!

@ Mieke: fijn dat Boazje weer beter is.

@ Enna: op wat voor n boot ga je zeilen? Zal even wennen voor je zijn schat ik zo in.. Wat is de oorzaak van die spanning bij Katie eigenlijk? Of weet je dat nog niet?

@ Uk: mooi dat het oefenen met Ferry zo goed helpt voor zijn lenigheid.

@ Maka: had ik ook rond 6 weken. Al die adviezen van iedereen, werd er helemaal gek van. Deed ik sochtends dit en smiddags dat. Gewoon een eigen 'Vera-protocolletje' maken. Maar ik was weer eens op dreef en wilde je de info niet onthouden, that's all. Soms schiet ik weleens een beetje door :).
    Ebbie verslikt zich ook weleens een beetje in haar melk, de kleine schrokop. En dan heb ik nog wel die kleine '2'-spenen. Moet binnenkort eens grotere gaan halen.

@ Axioma: kom hier ook maar een middagje verven, hihihihi!

@ Kuona: ah, dat was een opwekkend middagje bij je oma... Tsja, dat krijg je toch vaak met die oudjes he, dat over dat soort onderwerpen gaat. Ah, jij dus ook piesende katten. Wat een drama is dat toch he? Heb vorige week weer serieus erover gedacht om een ander huisje voor ze te zoeken. Zoveel dingen doe ik NIET in huis vanwege de katten (geen gordijnen achter, geen nieuwe bank, planten wegdoen etc.). Maar ja, ik houd wel veel van ze en wie wil er nou piesende katten van ons overnemen?

Mijn moeder heeft vandaag de hele dag op Ebbie gepast. Het ging heel goed, ze waren alletwee heel vrolijk toen ik thuiskwam, dus dat was een goed teken!
    Heb vandaag erg hard, maar ook wat onrustig gewerkt vandaag. Heel snel dingetjes op de mail gezet, wat dan resulteert in 15 mailtjes aan 1 persoon ipv alles opsparen en dan rustig in 1 mailtje zetten ;), ik blijf zo impulsief altijd he. Verder voelde ik me weer pissig omdat er weer iets was met een moeizaam besluitvormingsgedoe. En ook wat onzeker: mijn nieuwe collega (die eerst mijn vervanger was) zei dat ze deze week op woensdag en vrijdag komt werken. Woensdag is mijn vrije dag en dan denk ik meteen 'wil ze zeker liever niet met mij werken'. Betrek altijd alles veel te snel op mezelf, lekker handig.
    Kreeg vandaag een mail van een vriendin van wie ik anderhalf jaar geleden noodgedwongen flink afstand van heb genomen. Ze claimde me heel erg, is sociaal zeer onhandig en verder ook nog eens op een irritante manier heel berekenend. Nu zoekt ze weer contact. Heb ook wel met haar te doen en we hebben ook wel gelachen samen. Op zich zou ze wel een plekje in mijn leven kunnen krijgen, maar dan wel onder bepaalde voorwaarden (niet te vaak, niet te lang en niet claimen), maar dat is natuurlijk eigenlijk heel gek. Een vriendschap op die voorwaarden. Ze weet niet van Ebbie's bestaan af en dat voelt ook heel gek. Wat vinden jullie?

5. Hallo dames,
    Ik ontving een berichtje van febr21 over een babylunch in Amersfoort. Ze vroeg of het me leuk leek om erbij te zijn.
    Het lijkt me hartstikke leuk, maar ik ben al zo'n lange tijd niet meer actief hier.
    Hopelijk vinden jullie het niet erg dat ik ondanks mijn afwezigheid hier aanschuif bij deze lunch.

Hier gaat alles goed. Jort gaat supergoed. Het is een erg vrolijk ventje en het is fantastisch om alle mijlpaaltjes mee te maken. Gisteren het eerste fruithapje en hij vond het superlekker.
    Zelf ben ik ook weer een stuk fitter. Ben zelfs weer begonnen met hardlopen!

Hopelijk gaat het met iedereen hier goed.

Lfs,
    Caro

6. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

geen puf om uitgebreid te reageren op iedereen, maar toch even wat vertellen.

lees meer over een speen die de kindjes niet willen pakken, martijn spuugde de laatste tijd ook altijd de speen weer uit(eigenlijks altijd al) gisteren was het tijd om weer een nieuwe te kopen, en heb toen 1 gekocht vanaf 6 maanden (wel bibi, een andere wil ie niet hebben) en dit gaat perfect, hij houd hem helemaal goed zelf vast, echt super.

verder belde mijn moeder vanmiddag dat mijn vader weer in het ziekenhuis was.
    vorig jaar heeft hij een ongeluk gehad in omgeving appelscha (hij reed 80 en er komt zo iemand vanaf een parkeerhaventje de weg oprijden, zo frontaal bij mijn vader in de voorbumper, die man had niemand aan zien komen. bij dit ongeval heeft mijn vader een in eerste instantie gezegt te hebben, een gekneusde rib. na maanden tobben, en vele bezoekjes aan dokter, werd ie weer doorgestuurd naar het ziekenhuis voor weer foto's nu na enkele malen was er te zien dat zijn rib was gebroken toen des tijds.
    er werd verteld, dat ie er maar mee moest leren leven. nu vandaag op het werk (hij is heftruckchauffeur) is er iemand met de vork van de heftruk tegen mijn vader zijn ribbenkast gereden, hoe en wat weet ik niet, hij kon het zo ook niet uitleggen, moest het tekenen. dus hij is vanaf vanmiddag 1 uur al in het ziekenhuis, half 6 was ie thuis, en half 7 belde die mij zelf op dat hij nu aan de andere kant ook een rib stuk heeft, de nu moet hij het heel rustig aan doen. zijn vakantie is nu in gegaan.

hij heeft echt een pech, is neit te geloven, hij was gewoon in tranen toen ie mij belde, deed me zo veel.
    maar goed, nu moeten we hem maar een beetje verzorgen.

even iets heel anders:
    hebben jullie ook koosnaampjes voor jullie kindjes.
    mijn man noemt martijn kleine kabouter (geen idee waar het weg komt) en voor mij is ie een echt draakje.

hij is zo lacherig op het moment, zooooo leuk en lief om te zien.
    ben nu druk op zoek naar een wandelwagen met het zitje richting mij, heb al 1 op het oog, maar wil mijn eigen eerst verkopen, weet iemand nog iemand die een kinder/wandelwagen nodig heeft.

nou ga vroeg op bed, want heb hier ook een meneertje dat steeds snachts wakker is. en daar wordt een mama ook erg moe van.
    heb toch geen televisie beeld, dus kan niet veel.

iedereen een fijne avond en zal morgen reageren.

en wel even de naampjes (als die er zijn) doorgeven:

lijst koosnaampjes:

familieveenstra - draakje

knuff anita

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vaam, ach zielig voor Daan dat ie zo'n hoge koorts heeft! Hopelijk gaat t al wat beter met m. Ik vroeg me net als Mieke af of ie dan wel naar t kdv mag? Of was hij bij je ouders?

Eppie, das wel relaxed, maar 3 patienten die pas morgen hun behandeling krijgen!

Kuona, ziet er wel relaxed uit hoor die draagdoek! En 24 euro is niet duur!
    Maar wanneer gebruik jij hem nu? Want ik kies eigenlijk toch altijd voor mijn wagen en niet voor de draagzak.
    Naar de supermarkt bv, vind ik de wagen veel handiger. Ik kan de boodschappen beter kwijt en als ik door mijn knieen moet (bv om iets uit t laagste schap te pakken) kom ik bijna niet meer omhoog als ik Vera draag ;)
    Ook als ik ga winkelen, kies ik toch voor de wagen. Want stel dat ik een shirtje ofzo snel wil passen...
    En bij een wandeling vind ik t altijd lastig om Vera met haar gezicht uit de zon te houden.

Mieke, tja met die speen heb ik zoveel geprobeerd. Vasthouden, steeds weer terugstoppen, ze vind m best ok hoor. Maar ze spuugt m heel snel weer uit. Of ze gaat ermee spelen. Steeds uit haar mond trekken en weer terugstoppen, maar dan scheef en dan lekker erop kauwen en knabbelen. Vervolgens raakt ze m kwijt en is t brullen. Mijn vinger probeert ze soms ook eruit en erin te trekken, ze wil m besturen zeg maar. Maar die kan ik dan zelf nog bijsturen en raakt ze niet kwijt. Snappie.
    Maar ik heb nu al zo vaak met die speen bij haar staan hannessen en t lukt gewoon niet! Ze ziet m nu sowieso meer als speelgoed, dan als troost. Dus ze wordt er eerder actiever (en huileriger) van dan rustiger!

Dat haar van haar valt niet uit hoor! Haha, het is alleen wat lichter bruin geworden (sommige boze tongen beweren dat ze zien dat ze blond wordt, maar ik zie t niet :p). En op de achterkant zit een wat dunner/kaler plekje van het liggen.

Hihi, dat je t booschappenmandje van de Zapp verkocht hebt voor 15 euro! Een echte handelaar ben je!!

Married, goh dat Thije zomaar bij je op schoot in slaap valt! Niet zo handig dat hij zich niet aan jouw schema houdt! Maar beter slapen dan huilen :D
    Verslikken, ja ik ben er nu wel redelijk aan gewend, maar toch vind ik t nog wel een beetje eng steeds. Soms kijkt ze me dan echt met van die grote ogen aan opeens. Dan slaat mn hart echt een keertje over. Maar ff hoesten en ze drinkt gewoon weer verder!

Noppie, hihi 15 mailtjes aan één persoon! Nou ja, wel lekker gedoseerd he :p
    Je zou misschien eens met die vriendin kunnen afspreken en kijken hoe ze nu tegen alles aankijkt. Idd wel erg raar dat ze niet van Ebbie's bestaan afweet!
    Ik heb ook wel weer contact met enkele vriendinnen van vroeger, met wie t destijds gewoon niet meer ging. Maar dat contact is meestal toch heel anders dan t geweest was. Gewoon veel voorzichtiger.

Goh, Vera ligt alweer te slapen. Hoeisutmogelik? Ze heeft vandaag al van 630-10, van 11-1330 en van 1530-1830 geslapen... Om 2030u op bed gelegd en ze slaapt alweer. Ik ben bijna bang dat er iets mis is.
    Ze heeft ook nog maar 2x gepoept vandaag. Misschien dat ze dan eindelijk in een wat normaler ritme begint te komen? (En dan begint t volgende sprongetje volgende week natuurlijk!!!)

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Anita, wat sneu zeg voor je vader met zijn ribben! En dat ie er gewoon van moet huilen. Zou ik ook niet zo goed tegen kunnen. Ik heb mijn vader eigenlijk nog nooit zien huilen... Ik word er eigenlijk heel droevig van als ik eraan denk :(

Koosnaampje, ik heb er eigenlijk heel veel, maar we gebruiken toch voornamelijk Veertje :D

Hi Caro! Goed te horen dat Jort t prima doet. Natuurlijk mag je ook naar de meeting komen!

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #6449 Mieke8, 13 jul 2009
    Laatst bewerkt: 13 jul 2009
    Oh Anita, wat schrikken voor je vader en voor jullie. Dat kan behoorlijk pijnlijk zijn als je ribben gekneusd of gebroken zijn. Heb het zelf gelukkig niet ervaren maar als je het hoort, bah.
    Maarre zijn vakantie is ingegaan... hij kan in deze situatie toch niet werken, dan zit hij in de ziektewet en hoeft hij toch geen vakantiedagen op te nemen... tenminste dat lijkt mij. Sterkte hoor.

Koosnaampje: wij noemen Boaz, Boazie of apie of dikkie dik, hihi.

Voeden 6 maanden: wat ik nu eigenlijk al een tijdje wilde vragen maar steeds vergeet, is het nu wachten met bijvoeden tot 6 maanden of tot na de 6 maanden. Ze hebben het toch over de eerste 6 maanden?

Kuona, goh als je er nog eentje uit die lap stof kunt maken dan is het niet duur zo. Zijn het speciale ringen, of zouden het ook gordijnringen kunnen zijn, weet je wel ;) want dan kun je het nog goedkoper maken. Oja nog over je kapsel, moeilijk hoor, misschien een bob waarbij de achterkant wat meer opgeknipt is?? of een rechte pony ipv schuin? Tja noem maar iets hoor.
    Leuk je nieuwe banner.

Caro, leuk je weer even te zien hier. Wat is Jort een leuk ventje aan het worden zeg (avatar). Enne ik had tegen Febr. gezegd dat je het misschien wel leuk zou vinden, ook aangezien het in A'foort is.
    Fijn dat alles goed gaat. Hoe is het in jullie nieuwe huis, helemaal klaar, en al weer aan het werk?

Maka, misschien ligt het idd aan de speen van Vera. Ik heb nu die van Avent, gewoon de kersvormige en die pakt Boaz prima, maar een van Bibi ook.

Married, oh oh een poepexplosie in aantocht, hihihi wees voorbereid! Vast morgenochtend wanneer je naar je werk moet :p
    Leuk een lunch met meiden van Yoga. Hier wordt ook nog steeds wel eens afgesproken met de meiden van gym. Laatste keer kon ik niet, maar hopelijk volgende maand wel. Grappig toch wel, doordat je samen 1 ding gemeen hebt klikt het en spreek je weer af.

Noppie, oh oh 15 mailtjes hihi idd beter alles in 1 mail. Enne ohhhhh daar gaat Noppie weer. Waarschijnlijk gaat ze juist op die 2 dagen werken omdat jij er dan niet bent en ze het op je werk misschien fijn vinden dat er wel iemand is waar ze op terug kunnen vallen, gekkie! Denk toch niet meteen het ergste.
    En die vriendin, tja moeilijk. Helemaal nu ze weer contact zoekt voel je je natuurlijk helemaal lullig wanneer je niet reageert. Maar ik denk dat de vriendschap sowieso wat oppervlakkiger zal zijn dan dat ie daarvoor was. Maar ook raar dat ze niet van Ebbie's bestaan af weet he.

Verslikken: Boaz verslikte zich ook geregeld hoor aan de borst. Soms doordat er gewoon veel spanning op zat en er dus veel tegelijk uit kwam, maar ook denk ik wel eens door de houding.
    Nu met een flesje verslikt hij zich ook wel eens hoor. Ik denk gewoon omdat hij of te hard zuigt en het niet goed in een keer kan wegslikken. Ach wij verslikken ons toch ook wel eens.

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

koosnaampjes:
    Boef (ik) en draak (man) gebruiken wij het meest.
    Maar ook Bollie bol, schijtje, poepie, schatjepatatje :D

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maka, ik heb een speendoekje aan de speen zitten zodat Boaz een beetje met het doekje kan kroelen.
    Goh ik zou het anders ook niet weten zeg. Maar welke speen heb je?

Oh en weer sprongetjes in het vooruitzicht... bij welke week?
    Moet ook weer eens in Oei ik Groei duiken, doe ik eigenlijk bijna niet meer.

12. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

met vakantie bedoel ik meer dat ie nu niet meer hoeft te werken eerst,
    wel ziektewet ja.

hij noemt het vrij zijn, al vakantie

13. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ maka, allereerst bedankt voor het opnemen van Sanne haar gegevens in de groeicurve. Zie haar alleen nog niet bij de lengte staan?? Wil je dat misschien ook nog doen??? Alvast heeeel erg bedankt.
    Over het voeden, ik geef ook nog steeds borstvoeding en Sanne verslikt zich ook wel eens. Ik voed eigenlijk altijd in de standaard houding dus half liggend op schoot. Soms wel wat rechter dan in het begin maar Sanne ligt ook echt niet stil. Haar armen vliegen door de lucht en haar benen schoppen tegen mij of tegen de bank aan. Als ze zich wel eens verslikt moet ze wat meer boeren dan anders maar verder heeft ze er weinig last van. Met de ochtendvoeding op bed heeft ze er inderdaad minder last van omdat ze dan veel rustiger drinkt. Maar zou ook niet weten hoe je een kindje zittend kan voeden hoor, dan moet je er voor gaan hangen met je borsten ofzo???

Wel knap dat je haar s'nachts niet meer voed. Tis een begin en misschien slaapt ze dan binnenkort wel helemaal door. Hier is Sanne nog wel eens wakker s'nachts dan brabbelt ze wat en valt ze gelukkig zelf weer in slaap. In het begin dacht ik dat ze wakker was en honger had maar na een keertje te laten brabbelen blijkt ze dan dus geen honger te hebben dus hier al een hele tijd geen nachtvoedingen meer!! Beter hoor.

En meiden, vandaag weer de eerste dag gewerkt na de vakantie en Sanne heeft heel goed gedronken uit de fles en mijn moeder had een half potje fruit en een heel potje groente gegeven. Ze vond het heerlijk!! En geloof dat de krampjes alweer over zijn van de eerste groente/fruithapjes. Toppie!!!
    Nu volgende week zelf groente en fruit maken, had afgelopen weekend eerst wat potjes gekocht om te proberen zodat ik zeker wist dat het niet lag aan te zuur of te onrijp fruit ofzo.

Ga nu zo richting mijn bedje, morgen weer een nieuwe werkdag!

Weltrusten

14. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Speentje, ik heb vanalles geprobeerd, die Nuby 'tepel-speen' vond ze eerst heel fijn. Maar ze heeft maar een hele korte periode de speen gehad hoor, ik denk van weer 4-8 ofzo? Toen ontdekte ze haar duim en hoefde ze de speen niet meer... Ik denk dat het nu ook te lang geleden is om m haar weer aan te kunnen wennen?
    Ik zag dat Anita nog een tip had, een 6 maanden speen. Dat zou ik ook nog kunnen proberen.

Dinkie, super dat Sanne goed heeft gedronken en gegeten.
    Haha, het voeden klinkt erg bekend met rondvliegende armen en benen :D

Bij je vorige post zag ik alleen de gewichten staan van Sanne, of heb ik iets over t hoofd gezien? Misschien kun je de lengtes nog ff doorgeven anders, dan zet ik ze er natuurlijk ook bij!

Mieke, we gaan bijvoeden als ze precies 6 maanden zijn!! Kanniewachten :D
    Hihi, Vera vindt de vitaminedruppeltjes nu zelfs leuk. Ze begint al te lachen als ik t flesje pak en de druppels tel. Dan pakt ze de lepel en brengt m naar dr mond.

Vera ligt nog steeds te slapen. Maar ze moet zo toch echt nog ff drinken hoor, ik sta op knappen :D, zo kan ik de nacht niet in.

15. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen meiden!

Ik heb er weer een achternichtje bij :D
    En ze heet Lonneke! (leuke naam he? Maka)
    Heb al cadeautje en kaart in huis, dus die kunnen gelijk op de bus vandaag.

Lekkere nacht gehad allemaal?

16. enna

enna Actief lid

9 apr 2008
    280
    0
    0
    verzorgende
    Tilburg
    Goeiemorgen!
    @Uk: gefeliciteerd met je achternichtje!

Katie is nu naar het kdv, ze heeft best goed geslapen. Alleen is ze steeds al rond 4 uur wakker. Ik heb haar maar verschoont, neusspray gegeven en toen weer teruggelegd. Ze is nog om 5 uur en om half 6 wakker geweest en toen geslapen tot iets voor 7.
    Volgens mijn moeder gaat ze te vroeg naar bed en zou ze later op de avond nog een fles moeten hebben. Maar ze is tegen 20 uur al zo moe, dan gaat ze naar bed en wordt ze niet meer wakker. Om 19.30 krijgt ze de 4e fles, dus nog een voeding geven lijkt me ook niet de oplossing. Dan krijgt ze veels te veel.
    Heb al geprobeerd met een papfles en nu gisteravond geen papfles maar 210/7 gegeven. Misschien een papfles met 210/7 proberen ;) Zou het toch wel fijn vinden als ze gewoon doorsliep tot 6 uur.

Zometeen naar het UWV, ben benieuwd.
    Groetjes, Lisanne

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Morning,

Pff, Thije maakt er dus echt een gewoonte van om 's nachts wakker te worden :x half 2 en kwart over 5 was het vannacht. Speentje hielp prima, maar ik ben het gewoon niet gewend om eruit te moeten! Hoop echt dat deze fase snel overgaat, want helemaal nu ik vandaag moet werken vind ik het niet zo'n groot succes.

En idd vanochtend een uitgebreide poepluier, dat was te verwachten, want poepen bij oma doet ie niet, haha.. Tijdens het verschonen kwam er nog een hele lading, dus verschoningskussen etc zaten ook helemaal onder. Poep rook anders en was bijna water?!

@ caro, leuk toch juist dat je meegaat! Moest idd ook al aan je denken omdat je in A'foort woont :D Fijn dat alles goed gaat met Jort, aan je avatar te zien is het echt een scheetje!

@ Noppie, poeh lastig zo'n vriendin. Lijkt me idd heel erg raar dat ze niet van Ebbie af weet. Denk je dat je het 'aankunt' om weer met haar om te gaan of ben je bang dat je weer wordt teleurgesteld? Zo ja, dan kun je je energie wellicht wel beter gebruiken?

@ anita, wat erg vor je vader!

@ koosnaampjes, tja, wat niet kun je beter vragen, haha.. een selectie: koekie, thijtje, dikzakkie, dikkertje dap, aapje, draakje, bolleke en ga zo maar door... ;) (@ Uk, schatjepatatje is hier ook bekend! :D)

@ Maka, hoe is de nacht gegaan?
    Wat sliep Vera veel overdag gister!
    En alweer een sprongetje in aantocht, ik word er echt moe van zeg, het hele eerste jaar hangt van sprongen aan elkaar ;)

@ BV houding, eigenlijk van alles hier. Madonna, rugby en nog allerlei verzonnen houdingen. Ben zelfs een keer boven hem gaan hangen:) omdat dat de enige manier was waarop meneer wilde drinken.
    Maar meestal zit ik en zit/ligt hij op mn schoot.

@ Dinkie, fijn dat Sanne goed gedronken heeft uit de fles!

@ Uk, gefeliciteerd met je achternichtje! Idd leuke naam :)

@ enna, lastig is dat he met die slaapjes. Ik dacht het voor mekaar te hebben, maar zit er nu dus ook mee te stuntelen. Weet niet goed of Thije nu steeds wakker wordt 's nachts omdat het gewoon bij zijn leeftijd/fase hoort of omdat het komt dat ie overdag anders/langer achter elkaar slaapt.
    Ik vind het niet klinken dat Katie te vroeg gaat slapen 's avonds hoor. Thije gaat ook rond 8 uur/half 9, maar die maak ik nog wel 'wakker' voor een laatste voeding (BV) rond 22.30 uur.
    Succes bij het UWV!

Nou, ik ga snel weer wat doen! Ik spiek later wel weer eventjes :D

18. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Hi meiden,

Heb al langere tijd niet gereageerd, maar wil even ego posten :eek:
    Sorry dat ik even ego doe :(

Met mij gaat het niet denderend, ik zit vastgeroest in een huis waar ik niet zo snel uit kom ben ik bang.. De spanning is te snijden in huis, en Tim lijdt er in zoverre onder, dat als hij wakker wordt 's avonds ik hem niet meer rustig krijg omdat ik zelf die rust gewoonweg niet in me lijf heb :(
    Heb geinformeerd in hoeverre de vrouwenopvang mij konden helpen, maar kreeg 0 op het rekest, zolang ik niet mishandeld wordt is er geen plek in de vrouwenopvang :( Ik ben slechts één van de vele vrouwen in Nederland waarvan de relatie voorbij is en het niet meer gezellig in huis is.. Dat ik nergens heen kan is geen interesse voor, laat het maar uit de hand lopen is het advies wat je meekrijgt :$:( Ik dacht op dat moment echt bij mezelf: Ik vind het nu niet meer raar al die berichten in het nieuws van uitgemoorde gezinnen door ex-partners :$ Het moet dus eerst uit de hand lopen willen ze je helpen in Nederland, tenzij het dan dus al te laat is :( Ik zal dus gewoon op de reguliere manier op huizen moeten blijven reageren met hier in de omgeving wachttijden van 72 maanden en in Veenendaal omgeving met een wachttijd van 8 jaar :$ Nare bijkomstigheid: eind deze maand houd mijn ww-uitkering op met bestaan, en zolang ik met D en de ex-s-ouders in 1 huis woon heb ik geen recht op bijstand en word dus totaal afhankelijk van hun :x Dus de optie tijdelijk bij een vriendin gaan zitten gaat op geen enkele manier op, kan moeilijk verwachten dat ze iemand met 2 kinderen en geen geld opvangen voor langere tijd...
    Kortom ik zit wat dat betreft helemaal in zak en as en heb echt geen flauw idee meer wat ik nog kan doen..:(

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Enna, mijn vriend maakt Boaz rond 00 - 00.30 nog wakker voor de papfles. Hierdoor slaapt hij langer door. Soms ligt hij wel wat te kreunen, maar in principe is hij niet hongerig. En als hij 's ochtends wakker wordt en ik stop de speen er nog even in, dan is hij zelfs nog niet hongerig. Hij is niet overstuur dat hij een fles wil. Kan hem soms ook nog wel in bad doen en aankleden. Misschien toch eens proberen om dan over de dag de fles iets terug te brengen in hoeveelheid en dan 's avonds laat een klein toetje te geven.

Uk, gefeliciteerd met je achternichtje, leuk hoor weer zo'n ukje er bij.

Married, oh die Thije maakt er duidelijk echt een 'poep'potje van zeg.
    Luier vol en dan evengoed nog meer poepen. Je hebt er dan gelijk wel een werk aan zo 's ochtends bah bah.
    Werk ze vandaag.

Mobiel, wat onzettend verdrietig dat dit nou zo moet lopen allemaal voor jou en de kids. Spreekt hij nog steeds af met die andere vrouw? Wellicht heb je recht op urgentie, misschien kun je dat eens informeren. Of je inschrijven voor een woninkje bij een makelaar. Zo is Dayenne ook aan haar woniing gekomen. Maar ja als je geen inkomen hebt straks zal dat misschien ook wel moeizaam gaan.
    Heel veel sterkte meid, ik heb echt met je te doen.

BV zittend: misschien is het een idee om je beebje zo vast te houden als wanneer je de fles geeft, borst ietsjes omhoog duwen en kijken of dat dan misschien lukt. Dan zitten ze toch iets rechterop lijkt mij?? Geen idee of dit werkt hoor, of jijzelf op een verhooginkje (kussen) en de baby dan net daarnaast?

Maka, tja jammer hoor dat Vera de speen niet meer pakt. Maar ja aan de ene kant ze moet natuurlijk niks ;) misschien werkt idd die 6+ speen?

Dinkie, wat gaat zo'n vakantie dan ook weer snel voorbij he. Werk ze.

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Mieke:
    Hij spreekt inderdaad nog steeds af met haar en beweert nog steeds dat er niets is tussen hun.. Ze hebben beiden hun hyves afgeschermd voor mij en zij heeft mij in een mail hele tegenstrijdige dingen geschreven.. De nicht van D. kan wel op de profielen en die las bepaalde dingen en zei direct tegen mij: "Ik mag dat wijf nu al niet en wat ik lees hebben ze inderdaad wat :eek: Hij is een eikel dat ie jou laat gaan, maaruh we houden wel contact hoor want je ben mijn dinnetje ;)"
    Een urgentie krijg ik niet, want een verbroken relatie is geen reden voor urgentie :(
    En particulier huren is al helemaal geen optie omdat je dan meestal 3 keer de huur plus borg moet ophoesten en dat heb ik gewoonweg niet...

Deel Deze Pagina