Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja als hij glashard blijft ontkennen weet je wel hoe laat het is natuurlijk. Wat een eikel zeg. Snap die mannen soms niet hoor.
    Hebben ze een gezin en dan in eens moeten ze hun lul achterna of zo??

Maar je hebt wel 2 kids die op straat komen te staan, maakt dat dan ook niet uit?

2. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Nee, zolang hij me de deur niet uitzet zit ik volgens de opvang etc veilig hier, zodra hij me eruit gooit moet ik naar politiebureau om aangifte te doen zeiden ze... En dan kan kunnen ze me wel plaatsen in een opvang ??

3. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Hallo februari mama's,

Na wat wikken en wegen toch maar besloten om mee te gaan typen hier.. (als jullie dat goed vinden)
    Ik lees al een aardige tijd mee, en vind jullie verhalen over jullie kleintjes dan ook erg leuk en interessant.
    Zelf heb ik een zoontje die is geboren op 30 januari. Ik was uitgerekend op 17 februari dus ook eigenlijk een februari mama.

Ik zal even kort vertellen wie ik ben.

Ik ben Kim, ben 24 jaar oud, getrouwd (volgende week een jaar) en moeder van ons eerste kindje Djayson.
    Ik ben ivm ernstige bekkenklachten ingeleid met 36,6, maar uiteindelijk is hij 5 dagen later pas geboren doordat de inleiding niet opschoot.. Wel is 30 januari een mooie dag voor ons, want dat is de sterfdag van mijn mans opa en mijn man was het lievelingetje van hem..

Djayson doet het goed, is een mooie kereltje (maar dat zegt elke mama van zijn kindje :D)
    Hij weegt nu rond de 7 kg, en is ongeveer 64 cm..
    Hij krijgt al opvolgmelk omdat hij zijn flessen niet meer wilde, en hij anders te weinig binnen kreeg.. Terwijl hij eerst echt een vreetzak was..
    Fruit eten vind hij heerlijk, groente nog niet, ja 5 hapjes en dan is het weer klaar :D Maar ach dat komt wel..
    Hij heeft sinds vorige week 2 tandjes onder :D
    Over het slapen mag ik niet klagen, hij slaapt hij ff door, en met 3,5 maand al gestopt met de late voeding omdat meneer juist daardoor niet meer doorsliep..
    Nu slaapt hij ongeveer klokje rond, en gister zelfs een uitschieter van 14 uur :D
    Soms word hij nog wel wakker voor zijn speen, of omdat hij op zijn rug ligt.. Djayson is een echte buikslaper..
    Hij kan zich omrollen van buik naar rug en van rug naar buik, maar in zijn slaapzak lukt dat nog niet van rug naar buik ;)

Verder heb ik twee honden, een mechelse en een duitse herder, en die zijn beide gek op Djayson gelukkig :D

Op dit moment zit ik "ziek" thuis..
    Ben 4 weken geleden van de trap gevallen, nou ja laatste trede gemist, en heb daarbij mijn linker enkel banden ingescheurd en me rechter verrekt.. Zit nu in het gips omdat ik niet tegen de tape kon..
    Gelukkig mag dit gips nat worden en kan ik gewoon douchen en zwemmen :D

Nou dit was het even in het "kort"...
    Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel ;)

Groetjes

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

@mieke 8:
    lees dat boaz rond 12 uur savonds nog een fles krijgt (papfles) , hoeveel flessen krijgt hij nu, wij hadden het zover dat martijn doorsliep van half 8 savonds tot 7 uur smorgens, maar nu is ie elke ochtend rond 4 uur wakker.

@mobiel:
    wat een rot situatie nu, kun je ook echt niet een urgentieverklaring krijgen. En anders misschien een vakantiehuisje op een camping, hoor je wel vaker, misschien niet echt ideaal, maar is iets.
    Lees al dat je de urgentie niet krijgt vanwege de gebroken relatie,
    Dus om het kort te zeggen moet D je het huis uit zetten, zodat jij een woning krijgt.
    Hoe is D met de kinderen?

@maka:
    jammer dat ze de speen niet wil, misschien indd mijn tip proberen van de 6 maanden speen, de eerste keer vinden ze het vreemd, maar hier is het de ideale oplossing.
    Hij houd de speen nu zelf vast.

vanmorgen was martijn weer om 4 uur hongerig, dus ga hem nu zeker savonds om 10-11 uur nog wat flesvoeding aanbieden, hopen dat dit helpt.

zal vanmiddag even naar mijn vader toe, jildou heeft een mooie tekening gemaakt. als beterschap.

vandaag verder een rustig dagje.

tot gauw weer

anita

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

welkom nanni1996 (kim)
    leuk dat je mee komt kletsen

6. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    @ Familieveenstra: Tja daar komt het in weze wel op neer ja.. Maar dat doet hij niet omdat hij weet dat ik dan wel eens zover kan gaan dat hij de kinderen niet meer te zien krijgt ( in mijn ogen ben je namelijk geen kinderen waard als je ze op straat zet met hun moeder ! )
    Hoe D. is met de kinderen? Heel erg wisselend, ene keer is hij lekker aan t dollen met T. en volgende moment moet T. 'opdonderen' bij hem :s

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

Even snel alles gelezen, maar geen tijd om te reageren helaas....moet vanmiddag werken en moet nu nog even wat in huis doen en douchen.

Kim; welkom en klets gezellig mee. Myrthe is precies net zo oud als Djayson.

Mobiel; zat toevallig de afgelopen dagen aan je te denken, maar wat zit jij in een rotsituatie zeg....hoop voor je dat er snel een huisje vrijkomt ergen....wens je heel veel sterkte in ieder geval.

Ga gauw douchen, voordat Myrthe weer wakker wordt....sprongetjes:x:xwordt er helemaal moe van...ze is na een kwartier wakker zijn alweer hangerig en kruipt helemaal in me (das dan wel weer lekker, hou van knuffelen hihi). Ben benieuwd hoe het vanavond gaat, want dan ben ik er natuurlijk niet en moet ze het met papa doen, maar de afgelopen dagen ben ik de enige die haar rustig krijg.... Misscien bij gebrek aan mama, doet ze het ook met papa hihi....

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Uk, gefeliciteerd met je achternichtje! Idd, wát een mooie naam :D :D

Enna, Katie heeft t toch altijd goed gedaan op die hoeveelheid en tijden? Tis gewoon een fase, opeens hebben heel veel beebjes dat hier, lees ik zo! Vera had t vorige week een paar dagen.

Married, oeps Thije ook al dus... Had ie geen koorts ivm die dunne poep?
    Hihi, ik ben ook wel eens boven Vera gaan hangen voor de BV, terwijl ze in bed lag. Ik hoopte dat ze zo dan in slaap viel en ik haar daarna niet meer hoefde te verplaatsen!! :D

Mobiel, jeetje wat een situatie. Zorgen dat t uit de hand loopt, nou ja!
    Kun je trouwens niet iets van alimentatie eisen? Jullie zijn geloof ik niet getrouwd, maar het zijn natuurlijk wel zijn kinderen...? Hij heeft ze wel erkend en t gezag?
    En kan D. je ook niet helpen met die borg als je particulier zou gaan huren? Jullie relatie mag dan wel over zijn, maar ik neem aan dat hij ook wil dat jij en zijn kinderen een goed onderkomen hebben?

Nanni, welkom hier! Nou, je hele verhaal is meteen bekend, handig!
    Getsie, enkelbanden gescheurd en in het gips, dat is wel heel vervelend, zeker met het warme weer! Wanneer mag t gips eraf? Nog nooit van gehoord trouwens, gips waar je mee kan zwemmen?!

Ik heb Vera gisteravond om 2330u weer ff wakker gemaakt voor een laatste voeding, want de 4e had ze om 1830u gehad :(
    Toen werd ze wel weer klaarwakker (en dr papa ging t nog ff erger maken door te gaan spelen), maar ze sliep weer goed in. Ik hoorde haar om 3u, maar toen ging ze volgens mij zelf op haar vingertjes sabbelen :). Om 5u begon ze te huilen en heb ik haar weer in slaap gekregen met op mijn vinger sabbelen :D. Was wel weer ff volhouden, maar na 15-20 minuten sliep ze weer. Tot 740! Toen heb ik haar weer gevoed.

Meiden waarvan de beebjes opeens weer 's nachts komen, ik denk echt dat t een fase is! Er zijn er nu opeens zoveel die dat doen!
    Vera had dat dus vorige week ook een paar dagen heel erg. Zij is natuurlijk al wekenlang weer 1x per nacht wakker, maar vorige week was het ook een paar dagen extreem feest met 2-4x per nacht. Dat is nu weer over hoor. Dus ik zou niet meteen schema's om gaan gooien en dingen uitproberen. Kijk het eerst ff een weekje aan!

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede Morgen meiden!
    Ben ik ook weer ff..

Pff.. Ik ben weer ongi geworden. aan de ene kant eindelijk, maar aan de andere kant, och och och wat een pijn. Lijkt wel of ik moet bevallen! Maar goed, hopen dat het morgen wat minder is.

Eigenlijk heb ik weinig te vertellen. Niet veel gedaan dit weekend. Met Soraya gaat alles goed. Alleen de groente is echt een drama. Ze wou niets meer hebben. Nu heb ik gister een beetje rijst gekookt en pompoen. Dat heb ik gemixd en toen ging het wel goed! :D gelukkig maar...(en dat terwijl er totaal geen smaak aan zat.....)

@Kim: welkom hier! och jeetje, voet in het gips. ik heb ook nog nooit gehoord van gips waarmee je kan zwemmen?

@Mobiel: och meid, wat een ontzettend nare situatie, ik hoop echt dat je snel een huisje kan vinden want dit is geen doen zo!

@Uk: gefeliciteerd met je Achternichtje!

Wat zijn er toch veel beebjes die 's nachts wakker worden! Soraya wordt wel weer vroeger wakker. vanmorgen was het half 6, terwijl ze vorige week de hele week tot 8 uur sliep. naja, het valt natuurlijk nog mee.

@Married: oei, poepexplosie. wat grappig dat hij niet poept bij je schoonmoeder. Soraya poept bij iedereen hahaahha! Maar ik moet zeggen dat ze ook weer meer poepluiers op een dag heeft. Sommige ook dun, maar ze heeft geen koorts.

@Familieveenstra: hé wat vervelend voor je vader zeg...

Oke, Soraya heeft geen zin meer haha, ga dr maar oppakken.

Tot later meiden!

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Koosnaampjes: hier worden voornamelijk marokkaanse naampjes gebruikt, hihi, zal ff wat noemen:

- Habiba (schatje)
    - Zina (Schoonheid)
    - Benti (Meisje)
    Mijn zwager noemt haar altijd Moemoe haha, geen idee waarom!

Ik zeg ook wel eens draakje, want dat is ze ook!

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou meiden,

heb mijn moeder maar even laten komen.....en die is nu gaan wandelen met Myrthe. Ze wilde alleen maar vastgehouden worden en zelfs dan begon ze te huilen. Ik moet nog zoveel doen en vanmiddag werken, dat ik haar even een poosje heb uitgeleend. Lang leve de moeders die dichtbij wonen ;)

Ga nu dus even opruimen, waar ik nog geen tijd voor heb gehad.

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Uuf, Myrthe dus echt goed last van het sprongetje...

het verbaasd me dat Soraya er nog geen last van heeft. Die is er normaal ook erg gevoelig voor......

Werk ze vanmiddag!

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Vera voelt zich niet zo lekker, geloof ik.
    Ze wilde net, 4,5 uur na de voeding niet echt drinken. Was heel erg onrustig en liet steeds los. Daarna een beetje huilen, toen ik haar ronddroeg was t goed.
    Ben maar met haar gaan douchen. Daarna ff getempt, want ze werd alweer moe en had dus nog bijna niets gegeten. Ze had 38,0.
    Ze zit wel de hele tijd in haar mondje te roeren en te bijten, maar dat is op zich niet abnormaal. Ik zie linksonder wel wat wits, maar dat heeft ze geloof ik ook al langer...
    Ze sliep meteen weer in en ligt nu dus weer lekker te slapen.

Kwam er net ook nog achter dat ik gisteravond de poes in de schuur had opgesloten. Er lagen allemaal planken en spullen op de grond, die bovenop een plank horen te liggen en ze zat onder de vieze spinnenwebben. Ze rende meteen naar haar voerbakje en ik mocht haar niet echt aanraken, alsof ze pijn heeft. Arm beest.

Dus ik zit hier met een zielig kind en een zielige poes :(

14. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mireii; normaal valt het bij Myrthe ook wel mee, maar het is nu echt hangen, jengelen, continu een pruillip en brullen. Zou willen dat ik in dat koppie kon kruipen en kon zien wat er is...:( Vindt het zo zielig.

Maar heb ondertussen lekker haar kamertje gepoetst, boven gezogen en beneden opgeruimd. Ben nu mijn maaltijdslade aan het eten en hoef dan alleen nog maar mijn brood voor vanavond klaar te maken. Heerlijk dat mijn mams even wilde gaan wandelen....ben benieuwd hoe laat ze terugkomen hihi.
    Toen mijn moeder binnenkwam daarstraks, heb ik even een lekker potje staan janken...moest er blijkbaar even uit.

Mijn leidinggevende vroeg trouwens vorige week of ik niet een rustmomentje voor mezelf kon inbouwen voor ik ging werken 's middags....:( (dat nadat ik had gezegd dat het best pittig is om late dienst te draaien na een vroeg dienst van mijn man en dat ik wrs nu pas alles aan het verwerken ben mbt de behandelingen die we hebben gekregen om Myrthe te mogen krijgen). Weet niet waar zij de tijd vroeger vandaan heeft gehaald, maar er is nog een kind en een huishouden....Als mij man thuis komt 's middags, vindt ie het ook niet leuk om een grote chaos te komen. Dan moet ie ook meteen weer voor Myrthe zorgen...dat mens snapt het echt niet:( Ben al blij als ik mezelf gedoucht heb, Myrthe goed verzorgt achterlaat en mijn eten bij me heb hahaha...

Maka; Vera dus ook niet zo lekker....zielig is dat he!! Myrthe die zit ook echt continu met haar duim of vinger door haar mond te roeren en heel vaak steekt ze haar vuistje erin en knauwt er heel hard op...zo hard dat je het zelfs hoort...Ik zie ook echt geen tandjes nog, maar er zal wel iets zijn denk ik dan....

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Misschien dat er toch iets aan zit te komen dan bij Myrthe en Vera!

Ik herken het van beiden wel, Soraya had ook een paar dagen dat ze slecht dronk en aan het jammeren was.. alleen had ze geen verhoging. Dat roeren in de mond ken ik ook wel, maar meestal pakt ze toch mijn vinger. Mijn man dacht dat hij in haar bovenkaakje wat voelde, maar ik kan niets vinden. hij is er toch echt van overtuigd..

@Daffie: wat een leidinggevende zeg... idd als ze het niet weten, moeten ze er ook niet over beginnen!

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Het gekke en gelukkige is dat Myrthe wel heel goed drinkt....

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    en Myrthe heeft ook geen verhoging toch?

*oooh ik schrijf Myrthe, wat goed van mij! :D*

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nee, ze heeft geen verhoging, maar heeft wel megagrote snottebellen

Ben trots op je Mireii hihi

19. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Wat een leuk welkom :D

Het zwemgips is echt ideaal, enige "nadeel" is dat het een half uur ongeveer moet drogen aan de lucht, maar ach..
    Het is een kous, en dan gelijk kunststof gips, dus geen watten waardoor je er dus mee onder water kan.. Mag er ook gewoon op lopen zolang het gaat natuurlijk..

Ow de sprongetjes :D, erg fijn..
    Djayson heeft de 19 weken sprong erop zitten sinds 2 weken, en kreeg daarna gelijk zijn 2 tandjes :(
    Gelukkig heeft hij van de sprongetjes maar een dag of 2-3 echt last, verder alleen wat humeurig en hongerig :p

Zo net ff inkopen gedaan bij de Makro, luiers waren in de aanbieding, scheelt toch mooi ff..

Djayson ligt nu lekker op bed..
    Vanavond naar de kapper bij me schoonouders, Djayson ook :D

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Kim, welkom hier en leuk dat je mee komt schrijven hier.
    We hebben het hier echt heel erg gezellig! Vervelend dat je van de trap bent gevallen, ik hoop jij alleen en niet dat je Djayson ook vast had.
    Ik ben een paar weken geleden ook van de trap gevallen maar wel samen met Boaz. Gelukkig alleen mijn voet/enkel verstuikt, moest er niet aan denken om in het gips te zitten hoor.

Och, Vera nu ook al koorts, wat is dat toch met die kleintjes hier, zoveel niet helemaal lekker of fit. Boaz sliep van de week ook zoveel omdat hij niet lekker was en was ook wat hangerig. Maar toch bleef hij wel lekker lachen, de gekkerd. Nachtje dus weer redelijk gegaan.

Boaz heeft ook altijd zijn handje/vingertjes in zijn mondje of als hij mijn vinger vast heeft wil hij die natuurlijk ook heel graag in zijn mondje steken. Ik voel zelf nog niets, maar het kan natuurlijk zijn dat daar toch iets aan het broeden is.

Miireii, misschien heeft je man dat hele kleine bobbeltje boven in het midden gevoeld, ik dacht eerst dat dat ook een tandje was, maar dat is dus niet zo.
    Wat een narigheid toch die ongi, hopelijk ben je er snel van af, bah!

Boaz drinkt ook zijn flesjes niet helemaal leeg sinds een paar dagen en hij is ook heel lang aan het teuten er mee. Gek wordt ik er af en toe van.

Daffie, wat een lieve mama heb je toch... zou mijn moeder ook zo komen doen hoor! Mijn huisje is vanmorgen weer helemaal schoon en fris gemaakt door mijn 2 hulpjes, zo fijn.
    En tja jammer dat niet iedereen begrip kan opbrengen voor je situtatie thuis he. Ze moesten eens weten, soms is het voor hen erg moeilijk om een situatie in te beelden denk ik.

Nou Boaz was weer braaf geweest op het kdv, maar ook hier zijn fles niet leeggedronken. Ze zijn nu al dol op hem en vinden het echt jammer dat hij met een paar weken al weer weggaat.

Anita, Boaz krijgt ongeveer 5 voedingen van 200 cc, dus dan kom ik precies aan een liter wat dus max. mag. Soms zitten we er een beetje overheen en soms er onder.

Deel Deze Pagina