Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Axioma: ja, dat jij veel energie hebt doordat je geen suiker eet is wel duidelijk ja, tjongejonge zeg, wat doe jij toch veel meid. Enne, naar je werk gelopen? Maar je werkt toch niet meer? of gewoon even gezellig een praatje met oud-collegae?

@ Iggy: wat vervelend die stress even op je werk over dat kasverschil. Gelukkig lag het allemaal niet aan jou.

@ Uk: oeh, spannend of Ferry nu ook waterpokken gaat krijgen. Maar ja, ze krijgen het allemaal een keer I guess, dat houd je toch niet tegen.

@ Martientje: wat heerlijk dat Fuad toch zo goed groeit ondanks al die ellendige allergische reacties.

@ Married: moet hier ook hoognodig weer aan de slag met het printen van foto's. Ik doe het heel ouderwets: foto's printen en daadwerkelijk opplakken in een boek en dan erbij schrijven. Jij doet het vast en zeker digitaal ja. Ik vind het ook altijd lastig kiezen. En dan later weer jammer vinden dat je bepaalde foto;s niet hebt afgedrukt ;).

Ga nu echt Ebbie wakker maken, ligt alweer vanaf 12.30 te tukken. maar moeten straks naar CB, dus gauw nog even een flesje erin tiefen, hihihi hoe schrijf je dat eigenlijk, tiefen?

2. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    tyfen toch???

3. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Noppie, zoals jij het doet vind ik eigenlijk het allerleukste; dus foto's printen, plakken en erbij schrijven.
    Ik doe het idd digitaal, ben best een luie hond. Maar dan nog ben je best lang bezig, want het moet wel 100% naar mn zin en overal moet ik wat bijschrijven (typen dus) enzo.
    Doe Thije zn albums via de WIJ fotoservice, maar vind dat eigenlijk niet zo'n succes, want dat moet allemaal online. Ben nu ff met die van Oostenrijk bezig en die doe ik offline via de hema, wel wat duurder, maar gaat veel sneller en bezorgt mij minder irritatie, haha

Volgens mij gewoon tiefen, zo zou ik het schrijven iig. :D

Hij (= Thije) ligt trouwens al vanaf half 1 te tukken!!!!

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    #6524 Mieke8, 15 jul 2009
    Laatst bewerkt: 15 jul 2009
    Zeg maar gerust BN'erS hoor ;)

Lijkt me een prima cursus, ik heb zelf mijn diploma behaald op het Grafisch Lyceum... niet dat Indesign toen al bestond hoor.
    Het programma is op zich niet heel moeilijk en ik denk dat je het wel in die 8 avonden een heel stuk onder de knie hebt. Maar aanverwante programma's als Illustrator en Photoshop zijn ook nooit weg om zo'n cursus in te volgen, helemaal omdat je bepaalde documenten gemaakt in deze 2 programma's vaak gebruikt in de opmaak die je weer maakt in Indesign.
    Als je nog vragen hebt hoor ik het wel hoor, of wanneer je met de cursus bezig bent. Wanneer start de cursus?

Deze cursussen zijn wel duur he? Aanschaf software ook, ga je het voor op de pc doen?
    Ik werk met Mac.

5. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo, vanmorgen meteen vroeg naar de winkels geweest.
    Even bij de V&D 2 leuke slaapzakken gekocht, onderbroeken voor mij en 2 rompers en een pyjama voor Boaz. Toen nog 2 lekker (kleine) quiches en een salade van de V&D, lekker luxe en makkelijk voor vanavond hoor! En bij Etos nog van die handvatten gehaald voor de difraxflesjes, kijken of Boaz ook zelf gaat vasthouden.

Net 2,5 uur zitten zwoegen op een envelop voor krasloten, pffff best even ingewikkeld. Daardoor zit ik dus verdomd niet goed op mijn stoel en achter mijn mac en nu dus last van nek en schouders, bah!
    En daardoor nu dus vermoeid.

Tussendoor was buiten opgehangen en Boaz lag lekker te slapen.
    Morgen ook een druk dagje met werk, maar dan gaat Boaz weer naar het kdv van 9.30-15 uur, dus kan ik lekker productief thuis zijn.

Miireii, fijn dat jullie geslaagd zijn voor een andere auto!
    Enne, je hebt aan de ene kant wel gelijk denk ik vwb het draaien.
    Boaz doet ook wel moeilijk op het aankleedkussen. Hij tilt ook zijn kontje op en gooit zijn beentjes in de lucht of pakt zijn voetjes bij de sokjes. Dus idd onhandig aankleden en luier verschonen.

Noppie, hoe is het gegaan bij het cb? Goh wat heeft Ebbie lekker geslapen zeg, en jij ook weer even bij kunnen tanken.

Maka, nee de sportschool heet SpecialSports.
    He en Vera weer niet hoeven voeden vannacht, dat gaat goed zeg, zo wend ze er iig wel weer aan. Toppie.

Axioma, wow mooie ringsling zeg, leuk stofje en leuk zo de foto. Mooie keuken op de achtergrond. Goh en weer lekker de schilder uitgehangen vandaag. Flink stuk gewandeld. Grappig dat je het nog steeds 'je werk' noemt ;)

Martine, zo he Fuad gaat lekker :D

Iggy, tjee dat zou wel een enorm te kort zijn zeg, lekker suf dat ze dat niet even eerder tegen je hadden gezegd van die pinautomaat zeg.

Ik heb zin in zaterdag, lekker een dagje met een vriendin weg.
    We gaan naar Rosada in Roosendaal, lekker goedkoop shoppen.
    Heerlijk even een dagje voor mezelf en papa past op. Mij benieuwe hoe dat weer gaat, want hij doet het dan lekker zoals hij het wil doen en houdt zich natuurlijk absoluut niet aan hoe ik het altijd doe.

6. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Noppie, oh maar ik zit ook heus regelmatig ff online te neuzen dus ik zit ook wel eens stil ;)
    Nee ik werk inderdaad niet meer, maar vind het wel gezellig om af en toe ff te kletsen met mn oud collegae..
    en hoe was het op t cb?

@Married, wow dat jij dat kunt, ik heb van ons trouwen zo'n minialbum gemaakt voor mijn ouders en mn schoonmoeder... pff en dat vond ik al een gedoe... laat staan zo'n heel album!!

@Mieke, he vervelend dat je nu weer zo'n last van je nek en schouders hebt. Is het geen idee dat jij een goede ergonomische bureaustoel en bureau aanschaft?!? oh lekker quiche!! wij eten heel saai piepers met sla en een gehaktbal...
    Hihi ja ik hou wel van felle kleurtjes... hihi zeg maar keukentje hoor.. op die foto zie je geloof ik t grootste gedeelte ervan :D
    tja tis en blijft "m'n werk" ik heb het daar zo enorm naar mn zin gehad, en ik mis "mn jongens" (groep clienten waar ik mee werkte) nog best wel hoor!
    Alvast veel plezier zaterdag! en hopenlijk houdt papa jouw ritme dan een beetje aan...

@Iggy, lekker slim dat ze dat niet eerder zeggen... had je een hoop gestress bespaard!!
    raar dat ze die pin automaten dan niet laten maken zeg!

7. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Axioma, ik heb al een hele dure stoel (was iets van 800 euri of zo) en een goed bureau. Beeldscherm staat ook op de goede hoogte, nee daar ligt het echt niet aan hoor. Het ligt gewoon aan mezelf en de houding waarin ik ga zitten. 5 min. verkeerd zitten is al fataal, maar goed en kwaad is al geschiet. Zit nu weer even lekker op de bank achter mijn laptop, dan heb ik er geen last van.

Oke keukentje, ik vinnum toch mooi ;)

8. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mieke, oh tja dan heb je er toch wel veel aan gedaan! ik roep maar wat hoor maar als je eens hulp vroeg aan een fysio? misschien dat die je tips kan geven voor een betere houding? Of gewoon altijd op de bank werken ;)
    Haha nou dank je wel... ik heb altijd een grote leefkeuken gewild.... en wat krijg ik... een keuken van hooguit 3 meter lang en 2 meter breed.... :D

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Joh die keuken komt er ooit wel een keer ;)
    Alle soorten therapie al geprobeerd :)

10. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Meiden,

Mijn leven gaat waarschijnlijk een hele andere wending krijgen :$
    Mijn beste vriendin heeft voor mij gebeld met de noodopvang en daar het verhaal uitgelegd met de dingen die ik niet durfde te zeggen omdat er steeds wel iemand in de buurt was die met me mee zat te luisteren..
    Mijn naam staat op de lijst voor een Blijf-van-me-lijf-huis en kan nu elke dag bellen en dan alleen me naam doorgeven en dan kijken ze of er plek is ergens in Nederland.
    Ik ga mijn tassen dus inpakken, met spullen voor mij en de kinderen vanavond, en dan spreek ik met die vriendin van me uit Dordt af, daar mag ik heen totdat er plek is in de opvang..
    Ik kan dan overal in Nederland terecht komen, daar heb ik helaas geen keuze in..
    Maar vanuit daar kan ik dan mijn zaken gaan regelen..
    Heb me ex-s-souders inmiddels verteld dat ik naar Dordt ga zeer snel en vandaar uit opvang ga regelen ( heb gezegd dat ik dan zeg dat ik 2 weken mag blijven en dan weer weg moet, hun weten dus niet dat ik naar een blijf huis kan ;) ) en hun denken dat dat idd de manier is om aan een opvangadres te komen, hun zeggen ook, meid, ga nu eens aan jezelf denken, je hebt al veel te lang aan hem gedacht..

Plus ik voel me niet zo prettig meer in huis sinds me ex-s-vader me in vertrouwen vertelde ( wat zelfs zijn vrouw niet weten mag) dat hij dacht dat ik een hoop liefde en warmte tekort kom en dat hij mij dat wel wil geven als ik hem toe zou laten ???? :$ Ik heb daar een heel eng gevoel bij in ieder geval..

Als ik van deweek in Dordt zit zal ik nog wel internet hebben, heb geen idee hoe dat zit als ik dalijk in het blijf-huis zit? Waarschijnlijk zal ik hier ook verder gaan onder een andere naam ( voor het geval er 'bekenden' meelezen ;) )...

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
  12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Married: nee hoor, ik ben juist het luie hondje. Ik weet niet hoe dat moet digitaal, dus denk ik, weet je wat, ik doe het gewoon zoals ik het gewend ben. Dus eigenlijk ben ik geen hondje maar een gewoontediertje ;). Maar met HEMA kan het dus offline. Ga ik toch eens een keertje naar kijken...

@ Mieke: hmmmm, mjam, lekker die quiches en die salade zeg. Oei, zwoegen op enveloppen voor krasloten. Dat is ook weer een werkopdracht dus. Geinige dingen die jij doet hoor. Maar nu weer last van je schouders enzo, dat is niet goed. Op naar de sportschool dus :D

@ Axioma: nou, onze keuken is zo mogelijk nog kleiner, maar die heb je natuurlijk nog wel in beeld :p.

Alles ging goed op het CB. Ze lijkt een vrij snelle motorische ontwikkeling te hebben aldus de arts. Ze weegt nu 7030 gram en is 65 cm lang. Maka, mag dat erbij in de statistieken van 16 weken? Thanx!

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Noppie, Ebbie is vandaag toch geen 16 weken??

14. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Tjee Mobiel, dat is zeker even een andere wending.
    Enne je kunt een modje vragen om je naam te wijzigen hoor!!
    Sterkte en succes de komende tijd. Wat een creep die s-vader van je zeg, gat!

15. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Mobiel, wat "fijn" dat je nu toch naar een opvanghuis kunt gaan meis! En volgens mij ook goed op tijd, als ik die opmerking van je ex svader lees... brrr!
    In elk geval veel sterkte en succes de komende tijd!!!

@Mieke, tjonge wat vervelend dan dat niets wil helpen, zeker omdat je voor je werk constant op de laptop bent aangewezen...
    Leuke site :D:D

@Noppie, oh ik vond jullie keuken nog best ruim... maar dat heb ik ook niet echt goed opgeslagen hoor!
    dit zijn oude foto's... maar dis mijn hele keuken...
    http://lh5.ggpht.com/_QzCQwl1Kbwk/R4zGF9shF6I/AAAAAAAAAKo/f9axQdQoCxw/s400/296.JPG

vanuit de woonkamer gezien

http://lh3.ggpht.com/_QzCQwl1Kbwk/R4zGQdshF-I/AAAAAAAAALI/0fFfkMli2Dw/s400/300.JPG

Ebbie is een snelle meid dus :D

16. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Axioma, lijkt natuurlijk wat klein doordat het een dichte keuken is!
    Nu zie ik het groene kleurtje op de muur, leuk!
    Ik werkte steeds op laptop ivm zwangerschap etc. maar nu heb ik mezelf weer naar mijn werkkamer verbannen achter het grote scherm, kan niet eeuwig op laptop op de bank blijven werken, lui-werken noem ik dat, hihi.

17. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Noppie: veel plezier met tennis kijken dan vanavond, ben benieuwd hoe het gaat met de oppas, jammer van je pasta ik ben ook echt een kluns met koken hoor, of ik vergeet de zout of ik laat de boel aanbranden.

Draaien met verschonen: Heb Jasmin vanaf het begin af aan gelijk duidelijk gemaakt dat ze rustig moet liggen met verschonen (beetje streng zeggen liggen blijven) soms moest ik dan wel haar buik vast houden maar ze had het op een gegeven moment wel door en bleef wel liggen.
    Je hebt er echt kinderen bij die alle kanten op draaien.
    Wat ook helpt is iets in de handen geven zodat ze afgeleid zijn.

Mobiel: Jeetje kan me voor stellen dat je, je niet op je gemak voelt met zo’n s-vader,
    Gelukkig kan je snel bij hun weg, wat aardig van je vriendin dat ze dit voor je regelt en dat je bij haar mag blijven.
    sterkte de komende tijd.

Axioma: leuke keuken hoor.

De kids liggen alle 2 heerlijk te slapen en mijn man is weg naar vrienden, heerlijk even een avondje lekker alleen zijn.

18. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ maka, bedankt voor het bijwerken van de gegevens!! en toppie, vannacht weer niet gevoed!!!

@ mobiel, jeetje meid, wat een rotsituatie waar jij inzit zeg. Weet niet zo goed wat ik je kan zeggen om je op te vrolijken dus bij deze heeeeel veel sterkte de komende tijd. En wel fijn dat je eerst even bij een vriendin terecht kan.

Hier weer een superdag achter de rug, Sanne was naar kdv en heeft daar 2 flessen op van rond de 120 cc, een fruithap (vers fruit door hun gemaakt) en toen nog een fles van 150 cc. Nou zoveel heeft ze nog nooit op. Volgens de leidster moeten we gaan proberen haar meer te laten drinken zodat ze misschien ook om de 4 uur gaat drinken ipv om de 3 uur wat ze nu doet. Wil dat natuurlijk zelf ook wel maar tot nu toe komt mevrouwtje nog altijd om de 3 uur. Ben benieuwd. Alleen beetje jammer dat ze me dat niet zo tactisch verteld. Degene die dienst heeft als ik Sanne ophaal is niet zo tactisch. Eigenlijk komt het over alsof ik een slechte moeder heb want ze zei dat ze honger heeft en ik haar te weinig laat drinken.... En dat er een kindje is van 4 weken jonger en die drinkt al 180 cc en om de 4 uur. Wel op flesvoeding toen ik erna vroeg. Maar denk dat ze dat vergat ofzo. Uiteindelijk kwam het wel goed toen ze het uitlegde maar als je dan binnenkomt krijg je echt alles naar je hoofd, beetje jammer.

Nu lekker weekend voor mij, toppie!

@ koosnaampje, eigenlijk vanalles, noemen haar wijffie, meissie, schatje, lieffie enz. Had het van de week nog met mijn man over om haar wat vaker Sanne te noemen zodat ze misschien haar naam gaat herkennen.. haha

19. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Deesje: ik heb de crosstrainer nu al een aantal jaren en heb er al heel veel opgestaan! Heb mijn geld er dus wel uit nu!
    Haha:D wij hebben ook dat interview met de mama van Jan zitten kijken. Is wel heel erg hoor dat dat op deze manier allemaal moet hoor.

@Kuona: heerlijk dat je met je moeder naar de markt geweest bent en dat alles goed ging met papa en Morris thuis. Ik moet ook wel zin maken om te sporten, maar als ik het dan gedaan heb, heb ik ook weer veel meer energie. Morgenochtend gaan we weer babyzwemmen. Wat heb je een mooie banner trouwens.

@Noppie: jammer dat je toch wel weer spanning in je hoofd voelde na het werken. En logisch dat Ebbie ook weer even moet wennen aan een nieuwe gastouder, maar ze is wel lekker flexibel:p! Klinkt als een goed mailtje dat je naar je vriendin hebt gestuurd.
    Wij hebben ook zo'n oppas schriftje en dat werkt prima hoor.
    Lekker toch dat jullie zo lekker hebben uitgeslapen hebben. Mag toch ook eens?!
    Hoe ging het vandaag met de prikjes op het CB? En was ze goed gegroeid? Allemaal goed lees ik nu.
    Ik kan hier onderhand iedere dag nagels knippen. Die dingen voelen ook altijd zo scherp aan. Wij noemen ze dan ook altijd de scheermesjes.
    Lief dat je je vriend gaat aanmoedigen bij het tennissen.

@Mieke: wat fijn dat jij ook geslaagd bent voor je nieuwe buggy. Zilvergrijs is altijd mooi als kleur. Heb je de fuchsia kleur ook nog gezien? Hoop dat je er nu wel mee te vreden bent.
    Je moet er wel achter staan met een abo voor te sporten, want anders heeft het geen zin. Ik ben dus blij met mijn crosstrainer en daar kan ik dan op wanneer het mij goed uitkomt en hoef ik met niet aan bepaalde tijden te houden.
    Wat leuk dat Boaz al zo lekker een papje kan eten! Vandaag op het KDV had Yannique peer op.
    Lekker geshopt vandaag dus. En zaterdag kom je vlakbij mij shoppen zie ik.

@nanni: :DHaha heeft ie al lekker lang haar dus!
    Fijn dat Djayson zo lekker kan slapen.

@Maka: hoe is het nu met Vera?

@Daffie: schattig he, als ze zo schaterlachen?

@Uk: Ferry had het vanochtend alweer vroeg gezien in zijn bedje dan? Lekker he, dat je even bij kunt slapen als ze naar het KDV zijn?
    De laatste tijd heeft er al wel wat geheerst op het KDV: de zesde ziekte, Rode hond e.d., maar Yannique heeft tot nu toe nog niks opgelopen.

@familieveenstra: hoe was het met Martijn bij de dokter? Yannique kan altijd zo liggen te zweten tijdens het eten!

@Married: ik zeg het wel gewoon altijd tegen mijn schoonmoeder als ik het ergens niet mee eens ben, maar dat kan ik dan ook wel maken. Wat niet leuk dat Thije weer een paar keer is wakker geworden 's nachts.
    :DDan moet je Thije voor altijd BV blijven geven dan ivm je boobs!?

@Miireii: jij gaat ons hier even Marokaanse les geven? Steken we daar ook weer wat van op. Leuk dat jullie een nieuwe auto hebben gekocht! Wat voor een en wanneer krijg je die auto?
    Soraya even luisteren naar tante Eppie: ook jij moet netjes tot 7 á 8 uur slapen:)!
    :DJij moet dus al worstelend Soraya haar luier verschonen! (Ik lach nu, maar dat staat ons ook nog allemala te wachten)

@Axioma: ik kon je foto niet zien bij imageshack!
    ;)Nee tegen iemand van 75 kun je beter niet in gaan nee.
    :DJij mag hier ook best komen schilderen hoor. Heb al wel in de gate dat jij dat heel goed kan!

@Iggy: mooi dat het poepen van Levi nu zonder medicijnen gaat.

@Martientje: mooi dat alles goed was met Fuad op het CB.

@Mobiel: wat goed dat je vriendin voor jou gebeld heeft en dat ze nu alle dingen weten, ook de dingen die jij zelf niet kon zeggen. Dat zelfs je schoonouders zeggen dat je bij hun zoon weg moet. Maaruh die opmerking van je schoonvader is wel heel ranzig hoor! Heel veel sterkte en succes meid. Ook voor jou gaat alles op zijn pootjes terecht komen hoor.

@Dinkie: jij bent echt geen slechte moeder hoor en dat moet je ook zeker niet denken of je dat door andere mensen laten aanpraten. Je moet gewoon doen, dat jij denkt dat voor Sanne goed is. En kindjes hebben soms al eerder genoeg met BV! Dat is echt niet gek hoor. Jij bent een hele goede mama! Zo, ik heb gesproken:D;)!

Vandaah weer lekker gewerkt en Yannique is vandaag naar het KDV geweest. Het was weer goed gegaan en ze had vandaag ook weer veel geslapen. De ene dag slaapt ze veel en de andere dag bijna niet.

X Esther

20. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Pfffffffff tis echt drama hier :x Ferry wil niet slapen, hij schreeuwt het uit. Het is echt krijsen, gillen, schreeuwen! De buurman begint ook alweer te bonken ;) Is een schizofreen dus laat hem maar denken dat het in zijn hoofd zit...
    Ferry is helemaal uit zijn doen, het lijkt echt wel of het linkerboventandje eraan komt, maar omdat ik het niet zo goed kan zien weet ik het niet zeker. Het is nu al vanaf zaterdag drama in de middag/ avond... ;) Heb hem net een zetpilletje gegeven, als hij dan wel gaat slapen, weet ik zeker dat het pijn is en dus geen sprongetje o.i.d.
    Als het pijn is kan ik het ook makkelijker verdragen, omdat je weet dat hij er niets aan kan doen. Als het allemaal overdrijven is, voelt het toch heel anders. Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel....

Deel Deze Pagina