Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede Morgen meiden!

@Eppie: jeeeeeej! je praatje heeft geholpen! Soraya sliep tot half 8 vanmorgen :D Bedankt hoor! hihihi!

Dat moest ik als eerste ff kwijt. Gister hebben we de auto opgehaald. Wat een fijne auto! hahaha, ik kon in het begin helemaal niet rijden, want ik heb nooit in een auto met stuurbekrachtiging gereden, uiteraard alleen met rijlessen, maar das alweer ff geleden. Dus ik moest gigantisch wennen, maar nu gaat het goed. Ben er zo blij mee! En we kunnen nu eindelijk Soraya fatsoenlijk in de auto zetten. Eerst hadden we een 3-deurs, nu 5, dus dat gaat lekker makkelijk.

Ik heb het huis alweer schoon, hihi, ben actief vandaag. Moet ik goed gebruik van maken want het kan morgen zo weer anders zijn. Moet alleen nog ff stofzuigen en de was doen. Dan ben ik alweer klaar.

Soraya heeft voor het eerst in haar leven luier-uitslag :$ Wist niet wat ik zag vanmorgen! Gelijk maar even met sudocreme in de weer geweest. Hoop dat het helpt....

@Haartjes knippen: Ik knip het ook nog niet, al hangt het wel in haar ogen als ik het niet naar achteren kam haha. In haar nek is het kort, maar achter haar oor hangen 2 lange plukken. Ziet er heel vreemd uit, maar ik wacht nog wel even met knippen. Vind het zo zonde!

@Crea-bea's: jeetje meiden, hou eens op met die leuke dingen! Ik kan dat helemaal niet en ik vind het zo leuk! Ik heb geen naaimachine en al zou ik er wel 1 hebben dan weet ik niet eens hoe dat ding aan moet hahahahaa!

@Nageltjes knippen: hier ook wel 2x per week hoor, wat groeien die dingen hard zeg! En ik moet ze ook nog knippen wanneer Soraya slaapt, anders krijg ik het niet voorelkaar.

@Martientje: Fuad weer lekker gegroeid!
    En ik geef Soraya ook wat in haar handen tijdens verschonen, maar ze draait met knuffel en al op haar buik. Kan haar niets schelen dat ze er bovenop ligt hoor, als ze maar op haar buik kan draaien hahah! Ik heb regelmatig dat ze met haar blote billen op de buik ligt, kan ik haar weer terug draaien hihi!

@Uk: aaaah arme Ferry en Mama! Heeft hij wel lekker geslapen dan? of werd hij vannacht nog weer wakker? En wat een stomme buurman zeg... beetje jammer.

@Foto's inplakken: och jeetje, ik heb overal en nergens foto's liggen. echt vreselijk. Wordt de hoogste tijd dat ik een album ga kopen want dit schiet niet op zo.

@Schriftje: tsjah, heb er wel over zitten denken om dat straks ook te gaan doen, maaaaarrr..... Schoonmoeder kan niet zo goed nederlands, dus dan heeft dat weinig zin aangezien mijn Marokkaans niet goed is hahaha! Marokkaans is ook nog eens een spreektaal dus als ik al zou beginnen met schrijven dan moet ik eerst arabisch leren :p nee, laat maar zitten. Ik zeg wel tegen manlief dat hij even moet uitleggen wat de tijden enzo zijn :p

Anita: gefeliciteerd met je schoonzusje! Ik hoop dat Martijn die fles van 23 uur niet meer nodig heeft straks.

@Maka: hihi lekkere beschrijving van de poepluiers hoor! :p

@Mobiel: oooh eindelijk kan je daar weg! wat goed! maar wat een belachelijk gore opmerking van je ex-schoonvader zeg! zou me er ook niet prettig bij voelen!

@Noppie: Ebbie ook weer goed gegroeid! En een snelle motorische ontwikkeling. dat is ook goed zeg!

@Axioma: kun je hier ook niet ff komen schilderen? Staan nog een aantal muurtjes en deurtjes te wachten op een nieuw kleurtje :p

Sorry voor degene die ik ben vergeten.....

Ik ben trouwens aangenomen bij een supermarkt hier in de buurt hahaha! Ik dacht gewoon ff kijken wat er gebeurt. Maandag gesprek gehad en dinsdag werd ik al gebeld dat ze mij wouden hebben! Naja oke :p Vrijdag moet ik weer even langskomen en dan hoor ik ook wanneer ik moet beginnen. Maaar nu komt het. Mijn schoonouders zijn op vakantie en ik heb dus helemaal geen oppas voor Soraya.
    Zij komen pas rond 15 augustus terug dus nu weet ik niet wat ik moet doen! :$ Mijn ouders werken, schoonzusje is ook op vakantie, mijn eigen zusje werkt, zwagers werken.. pfff... Iemand een idee?

2. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Helemaal vergeten te vertellen, maar we hebben gister mijn verjaardagscadeau uitgezocht en gekocht! Een moederfiets dus. Het is de Sparta Amazone Trendy geworden, heb er ook ff op gefietst, hihi... wel wennen hoor! Hij is nu besteld in mijn maat en kleur, dus binnenkort ben ik een hippe fietsende moeder :D

Mijn vakantie-fotoalbum heb ik gister toen ik thuiskwam nog afgemaakt, yes! Die is nu dus besteld!

Zoals beloofd nog mijn reacties! :D

@ Mieke, oke dan, dan denk ik dat het die cursus gaat worden! De cursus start eind september.
    Degene die de comunicatie doet in het bedrijf van mijn man gaat deze cursus volgen en ik ga dan gelijk met haar mee, zodat ik een soort backup ben en ook opdrachten voor de zaak kan doen.
    De software wordt aangeschaft door de zaak van mijn man, ook gelijk voor op mijn laptop. Een Mac is niet perse nodig toch? Heb in mijn vorige baan (op een reclamebureau) met een Mac gewerkt en moest daar echt heel erg aan wennen.
    Photoshop zou ik idd op zich ook graag nog eens een cursus in doen, maar die cursussen zijn vaak gelijk erg uitgebreid heb ik het idee.

@ Mobiel, ik hoop dat het zonnetje weer gaat schijnen voor je. Ontzettend veel sterkte gewenst en ik hoop dat we toch snel wat van je horen. Hang in there girl!!!
    Dat verhaal van je ex-s-pa vind ik overigens zeer creepy!

@ Noppie, haha, dan zijn we allebei lui op onze eigen manier :D
    Via de Hema is het echt heel erg makkelijk, je downloadt dan fotoalbum-software en daar kun je je albums in maken. Heel gebruiksvriendelijk.
    Fijn dat het goed was op het CB, Ebbie is weer lekker gegroeid zeg! Enne, 16 weken?! Ebbie is toch al een week of 21?

@ draaien met verschonen, Thije gooit steeds zn buikje en kontje de lucht in en wil zn beentjes pakken, dat wordt ook een lekkere boel dus.

@ Dinkie, wat vervelend zeg zo'n leidster! Ik zou daar ook geen lekker gevoel bij hebben.

@ Uk, hoe is het nu met Ferry?
    Haha, jij ook al aan de naaimachine! Nou mij niet gezien hoor, ben daar veel te klunzig en lui voor :).. ow jij toch een beetje lees ik nu :isstiekemblijdatzenietdeenigeklunsissmiley:

@ Kuona, pas maar op met RSI!
    Leuk een tankini! Enne geen bril, ik wel, draag al jaaaaaren lenzen, heb echt -7, ben een halve blinde dus ;) :D Maar wel vervelend dat je nu niet weet waar die hoofdpijn vandaan komt.
    Ik ga de Revu zeker even bekijken in de winkel :D

@ Axioma, vliegtuigje spelen is leuk! Mijn man doet dat weleens met Thije, hihi

@ deesje, haha, ik ook totaal niet crea hoor! Ben wel jaloers op al de handige creameiden hier!

@ familieveenstra, volgens mij zijn alle kerels hier stevig :D. In Maka haar grafiek kun je het mooi zien. Thije woog bij 19 wk 8490 gr. en 68,5 cm.
    En jij dus ook al niet zo'n naaimachinetypje :D
    Sterkte vandaag bij de verjaardag van je 'lieve' schoonzusje.;)
    Fijn dat de nacht nu beter ging! Dat geeft de burger moed.

@ Iggy, wat schattig dat Roy Levi Bolle noemt! Laat hem de andere februariboys dan maar niet ontmoeten ;) :D
    Raar hoor van dat kasverschil, dat hadden ze je wel even eerder kunnen vertellen zeg!
    Bevalt het werken je wel weer een beetje?

@ Maka, 3 luiers, my god! Haha, ach dan is ze het maar weer kwijt toch? :p
    Ik knip ook maar 1x per week zijn nagels, maar dan krast ie zichzelf weer en denk ik owjaaa, tis weer tijd! Teennagels heb ik overigens nog nooit gedaan.
    Ik was zelf toen ik 5 mnd was ook nog lang niet zo zwaar als Thije nu (gek he :p). Wel leuk he om in je eigen groeiboekje te kijken, ik had met 5 mnd en 1 dg mijn eerste tandje.. Dat zou voor Thije dus aanstaande dinsdag zijn, maar dat zie ik niet gebeuren.

@ Martientje, succes vandaag bij de bioresunantie.
    Wat een gedoe met dat geld voor die voeding!

@ Miireii, wat fijn dat Soraya goed heeft geslapen!
    Goed dat jullie de nieuwe auto hebben, ff wennen he, hihi
    Succes met de luieruitslag! Toch tandjes?
    Gefeli met je nwe baan! Maar wel lastig dat je geen oppas hebt dan, kun je niet gewoon afspreken dat je pas half augustus begint?

3. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Goedemorgen! Heb er al weer een 'gezellige' ochtend op zitten ;) Je moet hem echt bezig houden. Maar ik kan hem niet de hele tijd tillen, hij is veel te zwaar! Hij heeft vannacht wel gewoon lekker doorgeslapen, gelukkig. Hij ligt nu even een knippertje te doen, daarna is het alweer flesjestijd. Tussen de middag slaapt hij meestal wel goed, dus daar kijk ik al naar uit :) Ik ga zo ook gewoon even lekker de deur uit. ;)

Miireii: Ik kan ook niets hoor! Weet niet eens hoe dat ding in elkaar moet. Maar ik heb mijn zinnen erop gezet, dus zodra het ding in elkaar staat (even vragen aan manlief of hij het snapt), ga ik toch iets proberen te maken...
    Wat hebben jullie voor auto gekocht? Leuk hoor, kun je lekker in de rondte scheuren :)

Martientje: Ja het zou kunnen dat het met zijn ontlasting te maken heeft, maar hij had eergisteren wel goed gepoept. Moeilijk is het allemaal he?

Married: Hier geen groeispurtje hoor, die heeft hij net achter de rug ;) Is wel grappig dat als ze de lengte in gaan dat ze dan zoveel slapen he? Is hier ook altijd duidelijk te merken.
    Laat die 'vriendin' maar lullen hoor! Klinkt niet echt als een vriendin. ;)

Kuona: Ik heb ook van die rsi-momenten. Dan moet je het echt even rustiger aan doen. En vooral niet teveel klikken ;)

Maka: Ik geloof wel dat je geen koorts krijgt van tandjes, maar een beetje verhoging kan best. Is ook logisch, want ze zijn dan zo druk bezig met zorgen dat de pijn weggaat (bijten, huilen, etc) dat ze het vanzelf warmer krijgen. En het is toch wel heel toevallig dat bijna iedere beeb diarree krijgt als hij tandjes krijgt? Ferry had trouwens geen diaree, maar poepte wel vaak en dat is voor zijn doen natuurlijk diarree :D;)

Axioma: Wij wonen hier al bijna 7 jaar, maar nog steeds staan de kozijnen van de deuren in de grondverf :) Was ik maar zoals jij! Vol energie, even dit doen, even dat doen. Zou het heel graag willen.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Married: daar heb ik dus ook aan zitten denken, maar ze hebben echt gelijk iemand nodig. als ik dat ga zeggen ben ik bang dat ze alsnog voor iemand anders kiezen begrijp je?

@Uk: we hebben een Opel Astra van 99 gekocht... weliswaar geen nieuwe, maar voor ons wel :D hahahha!

5. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    @ Uk, is dat echt zo ja, dat ze als ze veel slapen de lengte in gaan? Zou best kunnen idd, zal Thije weer eens meten vanavond, haha... ik heb een meetlint op mn nachtkastje liggen, de schoonmaakster zal wel denken :D
    Leuk he zo'n zwaar kind, je krijgt er echt een lamme arm van he!
    Fijn dat ie vannacht wel lekker doorsliep!

@ Miireii, ik weet niet hoeveel dagen je gaat werken? Maar misschien kan je man een paar dagen vrij nemen om bij Soraya te blijven?

6. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Miireii: had je er stiekem nog een stukje aangeplakt aan je bericht?? of had ik het totaal over het hoofd gezien?
    Ik zou dan zorgen dat je pas gaat werken als je schoonouders er weer zijn. Heb je geen vriendinnen of leuke buren? Zo nee, dan zou ik zorgen dat ik per 15 augustus zou werken.
    Oja, luieruitslag heeft Ferry ook net voor het eerst gehad. Ik deed het zo: dun laagje smeren. Bij de volgende het laagje eraf halen en goed schoonmaken. Even zonder luier spelen. Dan weer een dun laagje erop enz. Binnen 5 dagen was het weg ;)

Married: Hahaha, ik heb altijd van die bevliegingen. Dan wil ik persé zoiets doen. In dit geval naaien, maar heb ook al een taartenbakbevlieging gehad ;) Voor honderden euro's (misschien wel duizend) spullen aangeschaft. Paar taarten gemaakt, en toen was ik er achter dat het toch wel erg veel werk was ;)
    Zal met dit naaigebeuren ook wel zo zijn. Maar heb er vaak aan gedacht dat ik het ook wil proberen, dus daar gaan we dan. :)
    Maar goed, krijg nog steeds die *^$$^naaimachine niet in elkaar gezet, dus misschien wordt het wel een korte bevlieging....
    En jeej, een moederfiets! Leuk hoor! Ik vond je trouwens toch al een hippe mama ;)

7. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ deesje, ja Sanne is gisteren gewoon in slaap gevallen, uiteindelijk was het om 22 uur helemaal stil (ze had om 20 uur gedronken en daarna nog even gekroeld dus denk bijna een uur gemopperd in bed met periodes echt krijsen) en vanochtend pas om 7 uur wakker. De nachten worden juist steeds langer alleen sinds een week echt huilen om in slaap te komen. Misschien nog door het sprongetje...
    Bij jou dus vannacht huilen door een dichte neus, ahhh wel sneu voor Naomi, heb zelf echt een hekel aan een dichte neus! Bah

@ martientje, klinkt ook niet fijn nee jou verhaal over die leidster. Maar ja, kan ook een bepaald type zijn. Heb ik tenminste wel, het klikt gewoon niet helemaal en dan zal het ook echt niet meer goedkomen. Gelukkig zijn er 3 leidsters en zijn de andere 2 wel heel erg leuk.

@ married, volgens mij schreef jij het over de mama-fiets. Van harte. Ik heb er voor de vakantie ook een gekocht en gisteren voor het eerst mee gefietst. Hij is echt super. Ik heb er 1 van Montano ofzo, het merk van Leontien van Moorsel. Hij is echt leuk. En binnenkort het stoeltje eraan en dan wachten tot die kleine mee kan op de fiets.

Het is hier heerlijk weer. Heb net al een was gedaan en de droger leeggeruimd en een uurtje op de wii-fit! Wow.... Ook al met die kleine meid wezen douchen en nu ligt ze wakker te worden dus ga haar zo maar ophalen.

Fijne dag iedereen en tot laterrr

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Miireii: Nou die auto is voor ons ook nieuw hoor! ;) Leuk joh, zijn toch leuke auto's?!

Married: whahahaha meetlint op je nachtkastje *roltoverdegrondvanhetlachensmiley* Ze zal wel denken ja: hoe lang is ie vanavond? :D:D:D
    Zware kinderen pffff Ferry is natuurlijk net zo oud als Thije in principe dus hij werkt ook nog niet echt mee. Als ik mijn nichtje vast hou dan werkt ze al echt mee. Die voelt veel lichter terwijl ze net 100 gram zwaarder is ofzo.

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Uk: hihi nee hoor! Dat stuk stond er gelijk al :p Maar dat is het nou juist. als ik ga zeggen dat ik pas vanaf 15 Augustus beschikbaar ben, ben ik bang dat ze alsnog voor iemand anders kiezen. Heb nog niets getekend haha vandaar! Maar misschien wil de vriendin van mijn zwager wel oppassen. Maar goed, die is wel zwanger en heeft al een zoontje.... ik weet het niet zo goed. ga maar eens even vragen dan..

10. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    Hoi dames,

*ikschaammedoodmaarhebnuevenpijnaanmnarm-smiley* Sorry dat ik even niet reageer (jaja, wel meelees!! ;)), maar ik heb vanrmogen al uren achter de pc gezeten (non stop) om te werken en mn arm doet wel zeer nu! Toch eens op letten..

Heb een vraagje: hebben jullie nog steeds een donkerbruin randje om jullie tepels?? Het viel me gisteren ineens op dat ze bij mij hardstikke donker zijn (die lijntjes), maar kon me niet meer herinneren of dit vanaf de geboorte zo gebleven was of dat het er wéér opnieuw is ofzo??? HELP!!!!!

xx So

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Goeiemorgen meiden,

even bijlezen en reageren;) Ben vdnaag gelukkig lekker vrij, maar ben zo moe als een hond:(

Noppie; wij moeten ook 2 x per week nagektjes knippen hoor....groeien echt megahard!!

Mieke; hier doet papa het ook zoals hij het wil, maar dat moet ook kunnen vindt ik....zolang de beebjes er niet door van slag raken, is het prima naar mijn mening. Mijn man belt me geregeld wel op mijn werk op..."ze slaapt nog steeds"zal ik haar wakker gaan maken?? hahaha.

Mobiel; jemig meid.... wat een ellende toch en die opmerking van je ex s-vader zou mij ook op mijn zenuwen werken.....Heel, heel veel sterkte komende tijd en we hopen af en toe iets van je te lezen (ook al is het via een andere naam) Houdt anders je buddy een beetje op de hoogte als het kan;)

Myrthe blijft wel vrij goed liggen op de commode, maar gooit wel de hele tijd haar beentjes in de lucht hahaha. Ze kan zich nog niet draaien van rug naar buik, dus daar heb ik geen last van..

Uk; moet echt even lachen om je opmerking om je schizofrene buurman hahaha....Enne; ik krijg het nooit op mijn heupen van mensen die zelf dingen maken hoor hahaha. Vindt het knap dat ze het kunnen, maar ik denk altijd ïn de winkel kunnen ze het ook:)....Ik kan helemaal niet naaien:D

Kuona; succes met je pols/arm....hoop niet dat het RSI is voor je, want daar kan je goed last van hebben.... Leuk hoor dat je vriend in een artikel staat!!

Nanni; dan groeit ie lekker snel...

Dinkie; je kan de buggy eigenlijk pas gebruiken als ze goed kunnen zitten, maar sommige buggy's kunnen helemaal plat en zijn dus eerder te gebruiken.

fam veenstra; lekker druk dus afgelopen dagen.....Myrthe kan zich ook goed vermaken in de wagen. Zolang ze maar wat te zien heeft en we af en toe stukje rijden, vermaakt ze zich wel;)
    Hoop dat de aanpak van de papfles gaat werken, want is echt heerlijk als ze zolang doorslapen hoor!!

Schriftje; kende het wel van het KDV, maar is inderdaad ook wel leuk om te doen als ze naar mijn moeder gaat. Ga vanmiddag even een schriftje kopen en er meteen inschrijven,....

Married; dat zijn geen vriendinnen denk ik dan maar. De goeie eruit filteren en de slechte....heb je toch niets aan;) Makkelijk gezegd, maar het is wel zo.

Mireii; lekker he, een 5-deurs auto....en nu hoef je niet meer in de stromende rgen naar het winkelcentrum:D
    Das handig, een been krijgen en dan geen oppas hebben...is er niet een goede vriendin die kan oppassen?

Nou, ben weer een klein beetje bij geloof ik.
    Straks komt er een vriendin op visite en gaan we lekker de tuin in.
    Had eigenlijk het weekend vrij, maar ga nu zaterdagmorgen extra werken omdat het zo druk is. Hoop dat het zaterdagmiddag nog lekker weer is of zondag, want dan kunnen we lekker met zijn 3-tjes wat gaan doen. Ik zou wel weer eens naar het strand willen ofzo....

Was echt boos, want ik had een collega gevraagd of ze een nacht van mij wilde overnemen volgend week woensdag. Kreeg ik eergister een briefje met daarop dat ze best meer nachten wilde doen, maar dat iedereen alle diensten moet blijven draaien en er dus een goede reden moest zijn dat ik hem wilde ruilen en of ik dat dan wel eerst even met mijn leidinggevende wilde overleggen. Dus ik denken "prima, overleg ik het even, want Stephan heeft ook nachtdienst en dat is dus niet handig"Leidinggevende vond het prima en heeft de ruiling goedgekeurd. Kom ik gisteren en zegt die collega "je hebt het al veranderd, maar ik kan helemaal niet...je had het eerst nog even met mij moeten overleggen":(:(:x:x:x Dan schrijf je toch niet zo'n briefje!!!! Was helemaal overrompeld en heb gezegd dat als ze niet kan, dat het niet kan maar dat het niet duidelijk was.... Ga haar er echt nog op aanspreken, want vindt het echt belachelijk dat ze mij erop gaat attenderen dat ik nachten moet draaien en dat moet overleggen....ben potjandorie bijna 33...dwaas kind.... Weet meteen dat ik in het vervolg niet bij haar moet zijn. Nu moet ik Myrthe dus weer laten logeren volgende week.
    Hoop echt heel erg dat ik zeer binnenkort wat hoor van de recovery en anders ga ik wat anders zoeken, ben er helemaal klaar mee met zulke collega's. Zeg dan gewoon dat je nog even moet kijken of je kan en als je niet kan dan kan je niet, maar ga niet belerend doen en zeggen dat ik maar even moet overleggen met mijn leidinggevende. Die zegt het zelf wel als ze vindt dat ik te weinig nachten draai!!
    GGRRRRRRRRRRRRRR

Sorry meiden, moest er even uit....

Ga nu mijn meisje pakken, want die ligt te kraaien in haar bedje:D

12. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Martine, jemig idd wat een geregel voor die verzekering!
    Dat zou wel mooi zijn als jij ook mbv bioresonantie van je suiker-probleem af kunt komen.

Deesje, je hebt t hardstikke goed gedaan met de BV, ook nog icm werken, petje af hoor!

Oei ik groei / tandjes, er staat idd dat diarree en koorts niet bij tandjes krijgen hoort (want dan zijn ze ziek). Maar verhoging en zure/spuitluiers kan dan natuurlijk wel bij tandjes krijgen horen, beetje onduidelijk neergezet eigenlijk...
    Maar Uk, volgens mij krijg je toch alleen verhoging/koorts als je afweersysteem daadwerkelijk aan de gang is, niet omdat je druk bezig bent...?

Anita, ah nu heeft Martijn dus wel weer goed doorgeslapen. Tja, dan zou ik dat nog wel ff volhouden met de papfles om 23u. En dan over een weekje weer kijken of ie t zonder die voeding om 23u weer kan? Een goede nachtrust is toch wel erg belangrijk!

Married, hm lekker achterbaks gedrag weer van die vriendin. Niet zo aardig :(
    Gelukkig heeft Thije weer aardig geslapen!
    Vera slaapt overdag altijd best goed vind ik, tenminste als ze in haar eigen bedje ligt!
    Hahaha, een meetlint op je nachtkastje :D

Miireii, oei luieruitslag...tandjes?!!! :D
    Gefeli met je nieuwe baan! Kun je niet per half augustus beginnen dan? Zonder oppas is t natuurlijk niet zo handig ;) O, lees net dat je dat eigenlijk niet wil.

Uk, hihi voor honderden euro's taartenbakspullen gekocht??? Wat zouden dat voor taarten moeten worden dan? :D

Sofie, nee ik heb geen donkerbruin randje om mijn tepels... OJEE, je bent toch niet...!!! :D

Daffie, beetje raar idd van die collega!
    Ik heb t geloof ik al vaker gevraagd, maar volgens mij hoef je nog helemaal geen nachtdiensten te draaien, tot een half jaar na de geboorte...?

Gisteren heeft Vera steeds krap 3,5 uur tussen voedingen gehad. Ze kwam wel uit op 6 voedingen, op zich wel normaal voor haar. Maar vannacht om iets na 3u werd ze weer wakker :(. Pink in haar mondje, werkte op zich wel. Maar ze viel maar niet echt goed in slaap. Op een gegeven moment keek ik weer op de klok en was t half 6 :(. Voor mijn gevoel ben ik die hele tijd bezig geweest met laten sabbelen, ff slapen, weer wakker etc. Uiteindelijk om 6u maar weer gevoed.
    Ik wil haar eigenlijk tussen 0-6u niet voeden, maar ja, als ze dan toch niet echt gaat slapen, weet ik niet wat verstandig is. De afgelopen nachten was ze na een dik kwartiertje weer goed ingeslapen, maar vannacht had ze dus kennelijk wel echt honger...?
    Na de voeding wel nog tot 9u verder kunnen slapen.

13. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @koosnaampjes: boeffie :D

@Maka: dan is Daan een uitzondering, want die draaide eerst van zijn buik naar zijn rug (volgens mij omdat hij op zijn buik liggen niet zo heel leuk vind ;)).
    En inderdaad, Daan was bij mijn ouders :D en niet op het KDV. Zou ik zelf ook niet prettig vinden.
    Dat haar, dat haar, hihi. Echt super, vooral die staartjes :D.

@martientje: hier ook de maandagnacht en dinsdagnacht geen oog dichtgedaan. Daan kwam zowat om het uur L. Afgelopen nacht heeft hij gelukkig weer goed doorgeslapen en vanmorgen had hij ook geen koorst meer :D. En Fuad??? Ook weer beter?

@Kuona: ik heb met mijn ex gesproken, maar hij wil mijn voorstel even goed doornemen en komt er maandag dan op terug. Hij gaf al wel een paar dingetjes aan, maar dat was niks bijzonders. Hopelijk komt hij niet aan met al te grote wijzigingen, dan komen we er vast wel uit.
    Mooie foto van jullie tweetjes! Leuke doek ook, waar heb je die vandaan?

@Mieke: nee, Daan was niet naar het KDV. Hij was bij mijn moeder. Daar heb ik hem tussendoor zelf het flesje gegeven e.d.
    En Boaz al aan de pap uit een bord? Daan krijgt het nog uit de fles, maar wil het binnenkort ook proberen op een bord. Hoeveel scheppen en hoeveel melk doe je erin?

@Noppie: Wat vreemd dat die vriendin ineens contact zoekt. Tja, ik ga daar dan gelijk weer iets achterzoeken, terwijl dat misschien helemaal niet nodig is. Maar wie weet is het zo af en toe wel gezellig. Heb je al gereageerd op haar?

@familieveenstra: wat erg van je vader zeg. Hoe is het nu met hem?
    Mijn koosnaampje voor Daan staat hierboven al (volgens mij hebben veel mensen dezelfde namen, hihi)

@married: en…..poepexplosie gehad??
    Hihi, aha, ik lees dat hij er inderdaad is gekomen :D.

@Dinkie: fijn dat Sanne zo goed gegeten heeft. En nu dus aan de mixer om alles zelf te maken ;).

@mobiel: wat een zware kl*te situatie zit je in zeg. En dat allemaal omdat D. zijn pik vermoedelijk achterna loopt. Tja, ik ken het helaas. Maar ik was niet financieel afhankelijk en jij verdorie wel. Meid, ik vind het echt verschrikkelijk voor je, maar heb echt geen idee hoe je dit zult moeten oppakken. Sowieso moet D. allimentatie gaan betalen voor de kids, dat lijkt me duidelijk. Dan kun je misschien wel ergens terecht…met het geld wat je daarvan krijgt?
    Ik hoop dat er voor jou ergens de zon gaat schijnen en dat er wat wetjes en regeltjes omgebogen kunnen worden, want het is inderdaad te triest voor woorden dat er eerst iets moet gebeuren voordat je geholpen word!

@Nanni: leuk dat je met ons komt meekletsen! En auw…van de trap gevallen. Daar zul je nog wel even last van hebben.
    Maar des te meer tijd voor dit forum he ;).

Nou, bijgelezen tot pagina 648, nog wel een aantal te gaan, maar ga even lunchen.

En de 29ste…jullie bedoelen 29 juli? Is er dan een meeting ofzo i.v.m. febr?

14. hummelke sofie

hummelke sofie Actief lid

30 nov 2007
    417
    0
    0
    Professeur / Animatrice de langue
    Péronnes, België
    @Maka: ... Daarom stelde ik de vraag ook... :$ Denk t niet, maar vond ze wel verdacht hoor.. Misschien zijn er wel andere dames die dit hebben en blijkt t normaal te zijn???? :(

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Daffie, tjonge jonge wat een gedoe zeg! stom idd want het kwam echt zo over alsof ze kon toch? Nou ja, weet je ook weer waar je aan toe bent bij haar.
    Volgens mij wordt het dit weekend niet echt lekker weer, iig geen strand weer.

Miireii, of fijn he een 5-deurs. Heb ik ook en dat vind ik wel zo prettig (jaja).
    Tja aan de ene kant een beetje dom (hihi) dat je bent gaan vragen of ze iemand nodig hebben, aangezien je wel al wist dat je niet echt een oppas hebt. Maar ik kan me je actie wel voorstellen hoor, je wilt ook wat doen en niet blijven wachten tot je van je andere werk iets hoort.

Martine, om moe van te worden he, je moet echt overal achteraan zitten voor die verzekering, balen hoor.

Married, mooie fiets hoor, in welke kleur heb je hem genomen?
    Ik wil ook wel een nieuwe fiets, we worden wel een beetje door elkaar aangestoken hihi. Maar ja mijn fiets is nog wel goed en heb er het geld niet voor. Vind ze best duur.

Uk, hahaha taartenbakken en zoveel spullen gekocht. Misschien weer eens een taartje bakken dus? Is het nog gelukt met de naaimachine.
    Ik heb modevakschool gedaan, dus ik heb wel leren naaien, is dan wel bijna 20 jaar geleden, maar toch. Weet alleen wel van mezelf, als het niet lukt, dan leg ik het opzij en raak ik het niet meer aan.

Ik heb houten letters besteld en leuke stofjes. Ga de naam van mijn nichtje 'Esmee' maken en voor haar verjaardag geven. De letters Boaz had ik al gekregen als kraamcadeau, dus daar heb ik ook stofjes voor besteld.

Anita, weet niet of ik het al een keer geschreven had hoor. Maar is het niet een idee om Martijn onder een laketje te leggen en deze dan aan beide zijkanten in te stoppen met een opgerold handdoekje.
    Volgens mij moet het dan wel strak blijven zitten. Het is zo sneu als hij zo zweet.

Nageltjes knippen: hier mininmaal 1x per week. Gister weer en ik stond er bij te zweten, maar heb niet in zijn vingertjes geknipt HOERA!

Ben al best actief geweest eigenlijk. Vanmorgen eerst Boaz naar het kdv gebracht, blijft hij tot 15 uur. Daarna de grote boodschappen. Bij de voordeur geveegd. Het vuil verzameld. Ga zo naar de stort toe. Alle flesjes weer afgewassen en opgeborgen. Zo nog even een wasje opvouwen. En ik zit nog te wachten op antwoord op de kraslotenenvelop!

16. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Nou tis hier weer 'gezellig' hoor ;)
    Weet nou niet zo goed of het echt pijn is, of uitproberen? Of dat hij een gigasprong maakt?
    Normaal slaapt hij ALTIJD tussen 11 en 14 uur. Dat heeft hij nog nooit overgeslagen... Beetje vreemd...

Maka: Oh, bedoelde je dat? :D Ik merk aan Ferry dat als hij heel hard heeft gehuild enzo dat hij altijd een beetje verhoging heeft. Nu moet ik zeggen dat zijn temp meestal wel aan de hogere kant is hoor. Dat hoort gewoon bij hem.
    Tja, die taartenbakspullen ;) Bakvormen (moest natuurlijk heel veel soorten hebben), spateltjes, spuitzakken, tipjes voor op de spuitzak, malletjes, zeef, en dan vooral de luxe uitstekers, kleurstoffen, en dan natuurlijk nog de ingrediënten.
    Maar goed, heb eergisteren besloten dat ik ook wel iets wilde naaien en ben al 60 euro lichter ;) En dan ben ik nog niet eens begonnen, want ik doe iets fout met de naaimachine...
    Lijkt me idd dat ze wel honger had? Misschien zit ze ook in een groeispurt? Dan drinkt Ferry ook meer...

Daffie: Pfff wat een irritante collega zeg! En idd wat Maka zegt, tot een half jaar na de bevalling hoef je geen nachtdiensten te draaien.
    Tja, ik heb altijd van alles in mijn hoofd, maar het komt er nooit zo uit ;) Manlief zei al: "hoe lang gaat deze bevlieging duren?" hahaha

Sofie: :$ zou jij de eerste zijn?? :D:D:D

@ schriftje: Wij gebruiken het schriftje van het kdv ook thuis. Heb opa er al in laten schrijven en van de week ga ik mijn zus vragen. Vind ik gewoon leuk om er af en toe een ander in te laten schrijven. Heeft ie later nog wat leuks om te lezen. Wij hebben natuurlijk ook nog een schriftje van het ziekenhuis en het is wel erg leuk om dat terug te lezen ;)

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mieke: toevallig heb ik de taartenbakspullen vorige week verkocht op mp. Het stond maar in de weg en het was ook veel te veel werk ;) Collega's vonden het wel erg leuk hoor, heb voor meerdere verjaardagen van collega's een taart gebakken. Eentje waar ik wel trots op was was een roze kussen met een tiara (die ik van icing heb gespoten) erop voor een meisje van 6. Ze vond hem prachtig! :D

18. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Uk: jeetje, hoe is het nog met Ferry gegaan gisterenavond? Ow toch lekker in slaap gevallen lees ik! Gelukkig maar. En dan nog een buurman die schizo is!
    Haha:D ik zie je al klunsen met die spoel op de naaimachine, maaruh dat zou ook echt iets voor mij zijn. Een naaimachine is niet voor mij uitgevonden:p.
    Ow maar die wigwam is ook wel erg leuk en die eigen gemaakte slinger ook. Jij moet dus ook niet van die leuke sites hier gaan neerzetten he;);)?!

@Kuona: niet echt tof dat je last hebt van je rechterarm/pols. Ben je daarvoor al naar de dokter geweest?
    En goed geslaagd voor een tankini lees ik!
    Beetje erg balen dat de stof voor je nieuwe Mei tai niet lang genoeg was.
    Ow en staat je vriend in de Revu. Natuurlijk ben je daar trots op:D!

@Axioma: dat op de buik liggen te balanceren klinkt me bekend in de oren;)! Yannique wil nou ook regelmatig haar voetje in haar mond stoppen, maar daar is ze nog niet lenig genoeg voor haha:). Ze lag laatst ook aan haar babygym te sabbelen. Jeetje wat een raar kind heb ik;)!

@Mieke: wij hebben Yannique ook al in de buggy gehad en daar lijkt ze dan ook nog heel klein in idd. En Boaz is natuurlijk al een stukje groter dan Yannique. Ik heb wel de adapters voor de MC erbij gekocht. Leek me toch nog wel makkelijk, ook als we in september op vakantie gaan.

@Nanni: haha er wordt hier veel gekletst he? Je hebt er bijna een dagtaak aan om alles bij te houden hier:):D!
    En Djayson heeft echt een groeispurt gehad de afgelopen weken dan. Ik moet Yannique eigenlijk ook eens even opmeten, want ze hoeven pas 12 augustus naar het CB.

@Dinkie: ik gebruik de buggy nu nog niet hoor. Die is voor als we straks op vakantie gaan.
    Het is misschien maar net hoe die leidster het zegt. Maar probeer er niet te zwaar aan te tillen hoor. Je doet het hartstikke goed. Een vriendin van mij is leidster op de groep waar Yannique zit en kreeg gisteren overdag een sms met een foto van mijn meisje van haar. Dat is ook echt een hele lieve meid. De andere ook hoor, maar je hebt toch een beetje je voorkeuren!
    Misschien moet Sanne even de dag verwerken en ligt ze daarom zo te krijsen voordat ze gaat slapen?

@Deesje: ach die Naomi, helemaal brak gisteren. en heeft ze nog goed geslapen na de papfles? Heb je al een beetje gepoetst vandaag? Dat ga ik morgen doen, want dan heb ik weer een late dienst en Yannique is dan 's ochtends naar het KDV.
    Knap van je dat je de beslissing hebt genomen om te stoppen met BV.

@familieveenstra: jullie kunnen zondag dus lekker uitslapen omdat de kids gaan logeren. Dat hebben wij volgende week zondag, want wij gaan zaterdagavond naar de film en dan gaat ze voor het eerst bij mijn schoonouders logeren. Volgens mij sta ik daar dan alweer op tijd op de stoep om ze op te halen hoor.
    Owkee dus een combinatie van warmte bultjes, eczeem en een schimmel. nu maar hopen dat de zalf gaat helpen. En lekker naar de kinderboerderij geweest.
    Martijn heeft weer lekker doorgeslapen vannacht.

@Maka: ow moest Vera zo poepen. Misschien is het in combinatie met die koorst.

@Miireii: fijn dat mijn praatje geholpen heeft!

Nou ben ik vanmorgen weer gaan zwemmen met mijn meisje, maar ze is vandaag weer niet zo van het slapen. Ze ia alweer wakker dus ik laat het hier even bij.

X Esther

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vaam, het gesprek is dus redelijk goed gegaan. Nu afwachten of hij akkoord gaat met jouw voorwaarden. Duimen draaien hoor!
    Pap: Boaz krijgt 2-3 x per week 's avonds een heel klein bordje pap hoor. Ik doe dan 60cc/2 schepjes melk en dan 2 eetlepels rijstebloempap er door. Het moet wel een beetje compact zijn. Het is meer alvast als oefening voor het eten straks, want dat gaan we introduceren met 6 maanden.

Heb toevallig vandaag bij de supermarkt een paar hele kleine potjes gekocht voor het proberen. Wil ook zelf gaan maken hoor, mijn vriend snapte het hele gebeuren rond ijsblokjesvakjes niet om daar iets in te doen om in te vriezen, vond hij zo'n onhandig gedoe en onzin. Ja zeg ik, ik ga niet elke dag met die keukenmachine aan de gang en steeds schoonmaken.... dan doe je die toch in de vaatwasser... alsof die iedere dag staat te draaien :x mannen.
    Gisteravond ook weer. Hij geeft nu steeds de laatste fles, meestal tussen 00-01 uur, is die eikel weer op de bank in slaap gevallen, dus ik hoorde Boaz om 1.15. Zo krijg ik nog niet voldoende slaap.
    Oke het kan gebeuren, dat weet ik wel. En daarbij had hij hem ook even wakker kunnen maken, want wanneer je languit op de bank tv gaat kijken kun je de klok er op gelijk zetten dat hij in slaap valt.

Maka, hmmm toch best moeilijk af en toe he. Dan wil je eigenlijk wel voeden omdat Vera daar rustig van wordt en weer lekker gaat slapen, maar aan de andere kant moet ze ook wel weer leren dat ze het niet nodig heeft 's nachts. Kun je niet een klein flesje water neerzetten en dat proberen te geven, dan lest haar dorst misschien toch een beetje. En zo oefen je ook wat vaker met een flesje voor de toekomst.

Sofie, nee ik heb niet van die bruine randjes. Jullie hadden wel afgesproken dat als het mocht gebeuren dan mag het komen toch?
    Wie weet... ;)

Zo nu echt even naar de stort hoor!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Oja, toch nog even iets...
    Wij willen vriendlief zijn zusje en haar vriend vragen of ze voogd willen zijn voor Boaz, daar waren we het eigenlijk al heel snel over eens.
    (moet mijn zus maar niet weten denk ik??)
    Maar nu opperde vriendlief gister dat hij toch ook wel graag zou willen dat zijn beste vriend, bij bepaalde beslissingen zijn mening wordt gevraagd. Dit omdat hij mijn vriend het beste kent en weet hoe hij over dingen denkt... Nu was ik het daar eingelijk absoluut niet mee eens. Ik vind dat je het over moet laten aan de voogden en wanneer je ook nog eens meerdere mensen er bij gaat betrekken dan kun je het wel eens niet eens zijn met beslissingen die later genomen moet worden als wij er niet meer zijn. Ja zegd hij, dan kies jij toch ook een vriendin... ja maar lieverd, die kent jouw zus en zwager niet en jouw beste vriend niet, hoe kun je dan op 1 lijn zitten qua beslissing. Hmmm, daar had ik wel een punt vond hij, dus nu denkt hij er wel over na, gelukkig maar.
    Hoe denken jullie er over, kiezen jullie een voogd oid voor jullie beebje voor als er misschien wat met je gebeurd?

Deel Deze Pagina