@Seyla, durven mensen werkelijk zo te reageren naar jullie toe?! Schandalig! Mijn schoonzus en zwager hebben wel voor alles getest, zij zijn beiden boven de 40 en mn schoonzus kon geen gehandicapt kindje aan vanwege haar eigen gezondheid. En als de test postief was geweest hadden ze het kindje weg laten halen... ik vind dat erg moeilijk om te begrijpen...' Ik zou dat niet kunnen hoor..
Thanks Axioma! Ja tis toch te belachelijk voor woorden waar mensen zich mee bemoeien . Ik zou mijn kindje ook niet weg kunnen laten halen!
Bedankt voor je 'mede-boosheid'; lucht lekker op! Absoluut! Bénine gaat ook in de tummytub. Soms vind ze het fantastisch, maar soms is ze zo sjagie dat ze direct gaat brullen. Dan kan je net zo goed direct stoppen want ze zet zich dan zó af dat ze meer boven als onder water zit Sowieso badderen we niet heel vaak ivm een gevoelige huid (had haar zus ook). Badrituelen: Elf jaar geleden 'moest' je je baby nog elke dag in bad doen, maar daar zijn we toen snel mee gestopt. Ze kreeg er een veel te droge en geirriteerde huid van. Nu doen we met Bénine dus maar rustig aan. Hoe vaak badderen jullie de kids?
@badderen, echt in bad nou om de 2 a 3 dagen, voor de rest gewoon een washand-wasbeurtje en in t weekend met papa onder de douche
@Seyla haha hier precies hetzelfde. Als ze er geen zin in heeft dan gaat ze zich ook afzetten . Vind je het ook zo mooi om te zien dat ze zich (in een goede bui ) helemaal opkrult? Je kan de beentjes zo mooi zien in de tummytub. Ik doe haar om de 2/3 dagen in bad, en net als Axioma met de washand wassen. Binnenkort ga ik met haar onder de douche! Lijkt me heerlijk. Wel eng, ben bang dat ik haar laat vallen dan....
Ik doe het hetzelfde als Axioma. Elke 2 a 3 dagen in bad of onder de douche. Douchen doe ik alleen als manlief er ook is en andersom. Dan kan hij Ferry aangeven in een hydrofiel. Ik douche hem dus met hydrofiel zodat hij niet van mijn arm glibbert In het badje gebruiken wij Balneum extra vettend en dat werkt heerlijk!
nou, mijn zwager en zijn vriendin hebben de test gedaan, donderdag krijgen ze de uitslag.. hopelijk goed nieuws.. @badderen: hier ook om de 2á3 dagen. meestal gaat ze trouwens mee onder de douche. vind dit veel makkelijker! @dayenne: lekker ding hoor! @mieke: mooi is dat, dat lachen he! hier word ik ook vaak begroet met een grote warme lach! ze doet het zelfs onder het drinken. Soms laat ze de speen los, dan komt er weer lucht in en dat maakt een vreemd geluid, dan begint ze ook te lachen! @Uk: wat goed dat Ferry maar eventjes huilde! ik moet over 2 weken ook voor prikjes met Soraya naar het CB, maar ik ben er wel bang voor hoor! @tir: ooh wat balen meid! kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent. sterkte! @Seyla: fijn dat Bénine zo gezond is! @mamasim: welkom hier! leuk dat je mee komt kletsen! het was echt heerlijk weer vandaag zeg! hopelijk blijft dit nog even zo..
Hoi Seyla, Belachelijk dat mensen zo reageren...Ik kan daar ook slecht tegen! In mijn werk hoor ik ook vaak de opmerking; als mijn kindje niet 'goed' was geweest, dan...'. Nou, van binnen kook ik dan...maar ja, het is en blijft ieders eigen beslissing natuurlijk... Wij hebben daarom ook geen tests gedaan...ieder kindje was welkom. En..dat geldt ook voor ieder ander kindje dat wij hopeljik in de toekomst mogen krijgen. Van dichtbij heb ik het meegemaakt. Mijn zus was lichamelijke en verstandelijk gehandicapt na een hersenvliesontsteking toen zij 2 maanden was. Zij functioneerde ook op het niveau van 2 maanden. Gelukkig genoot zij van kleine dingen in het leven. En wij (mijn ouders en ik) hebben ook altijd van haar gehouden, genoten en haar zoveel mogelijk aandacht en liefde gegeven. Juist doordat ik zo betrokken bij haar was weet ik hoeveel je van deze 'speciale' mensen kunt houden en hoeveel liefde je terug krijgt. Ik weet zeker dat jullie Benine een fantastische toekomst kunnen bieden en van haar zullen houden...en...je zult ook zoveel van haar terug krijgen...Neemt niet weg dat je wel altijd zorgen voor haar zult hebben en dat dit voor jullie niet altijd even makkelijk zal zijn...hopelijk hebben jullie ook nog mensen om jullie heen die jullie hierbij (onder)steunen. Liefs, Leintje
Seyla & de rest: Ik moet eerlijk bekennen dat toen ik nog niet zwanger was dat ik ook zei dat ik geen Downkindje wilde We hebben het er natuurlijk ook over gehad. Maar toen ik eenmaal zwanger was, en dus voor de keuze van de combinatietest stond, waren we helemaal omgedraaid. Dan is het allemaal veel tastbaarder en sta je er ook met je gevoel in. Wij hebben dus de test ook niet gedaan. En toen Ferry zo vroeg geboren werd, heb je ook zoveel zorgen! En er zullen altijd zorgen blijven, want hij heeft wel erg veel meegemaakt en moeten ondergaan. Zo blijft die drain voor zijn leven zitten, die kan verstopt raken en dan kan Ferry ziek worden. Ferry heeft trouwens ook nog een gaatje tussen zijn hartkamers, maar dat was niets ernstigs, want we hoeven pas over een jaar terug te komen. Ik heb op het forum nog niet eens de helft verteld wat er allemaal gaande was, maar hij is echt doodziek geweest. Anyway, wat ik ermee wilde zeggen: Ik kan me geen leven zonder hem meer voorstellen! Ze zeggen ook vaak: "als het maar gezond is" Maar ja, wat nou als het niet gezond is? Nee, ik zeg altijd: "als het maar gelukkig is". Daar heb je veel meer aan
@Seyla en testen: Wij hebben zelf ook heel bewust gekozen voor een kindje. De keuze voor een kindje, betekende voor ons dus ook de keuze voor een kindje dat misschien wel extra zorg nodig zou hebben, op welke manier dan ook. Bij mijzelf en mijn vriend komt autisme voor in de familie, wat automatisch inhoudt dat wij een iets verhoogde kans hebben op een kindje met autisme (helemaal bij een jongetje). Dit is alleen niet te testen, dus gewoon afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld. Ook werken wij allebei in de gehandicaptenzorg, waardoor je je toch iets bewuster bent van hoe het ook kan lopen... Ik kan na mijn zwangerschap echt niet meer begrijpen dat mensen een kindje weg kunnen laten halen, omdat het niet helemaal perfect is. Al bij de 12 weken echo is het zo'n echt mensje! Ik was toen al helemaal verliefd op mijn beebje, ongeacht hoe hij eruit zou komen... Als ik Benine zie op de foto's, dan zie ik alleen maar een heel mooi meisje. ja, ze zal wat extra zorg en aandacht nodig hebben, maar dan zal ze zich ongetwijfeld ontwikkelen tot een prachtig mens met vele mogelijkheden! @Uk: mooi gezegd. Gezondheis is een groot goed, maar zonder geluk ben je nergens, toch? Zo nu effe eten!
mijn zwager en zijn vriendin gaan hun kindje ook niet weg laten halen hoor. wat de uitslag ook is. als de uitslag negatief is zeg maar, dan hebben ze in ieder geval de tijd om aan het idee te wennen. daarom hebben ze dat gedaan. ik zou het zelf ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen om een kindje weg te laten halen. gezond of niet, het is mijn kind, dus ik ga er ook voor zorgen! uk: ben het helemaal met je eens!
Tir: hopelijk blift hij het goed doen zodat je hem snel mee mag nemen naar huis. Maried: wat een mooi ventje is Thije Axioma: Fuad heeft het zelfde met zijn heupjes, ik moet alleen even tot de volgende keer afwachten. Anders ook een echo. Seyla: fijn dat Benine zo goed inde gaten gehouden word ook fijn dat alles goed lijkt te zijn. Ik heb ook geen test laten doen hoor. Had ik al verteld dat ik gisteren voor mijn schildklier op echo ben geweest, het bleek vocht te zijn, ze hebben gelijk met een spuit de vocht weg gehaald, de bobbel is nu weer weg, het kwam veel vaker voor zij de arts, en is eigenlijk altijd onschuldig, wel hebben ze het nog opgestuurd naar het lab om zeker te weten dat het niets ernstigs is. Groetjes Martine
Axioma: Ferry krijgt ook een echo van zijn heupjes, maar dit is omdat hij in stuit is geboren. Heb vandaag de verwijzing opgehaald bij de huisarts. Morgen maar even een afspraak maken voor de echo. Verder was alles wel symmetrisch bij Ferry. Mieke: Ik heb net de foto's besteld bij de Wij fotoservice! Het uploaden duurde wel lang, maar het is echt goedkoop! Ik ben 12,04 kwijt Net ook het kraamcadeautje voor mijn vriendin besteld, ben benieuwd wat ze ervan vindt Heb vanmiddag weer veel geld uitgegeven bij de Hema Kon weer van alles niet laten liggen Ben blij dat ik geen meid heb, want daarvoor lag nog veel meer Ferry is wel slaperig na zijn prikken, maar zijn temperatuur blijft goed: 37.1 Dus daar ben ik wel blij mee. Hij is helemaal niet huilerig ofzo, alleen wat meer moe Dan slaapt hij tenminste lekker
pffff Soraya wil niet slapen ben nu al anderhalf uur met haar bezig.. dit is de eerste keer dat ze zo overstuur huilt, en ik weet echt niet wat er aan de hand is.. ben ik ook nog alleen hier, manlief is trainen
Even snel jullie bijpraten: ben gisteravond opgenomen in het ziekenhuis en gecurretteerd. Er was een stukje placenta blijven zitten van 3 x 5 cm (bij de bevalling bleef hij vastzitten en is toen operatief verwijderd). Ik ging gisteren weer ontzettend vloeien echt alsof de kraan openstond ongeveer en daarom moest ik naar het ziekenhuis voor een echo en daar zagen ze het. Ben nu weer thuis, moe en zat van alles. Weer even rustig aan doen.