Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    Hier weer even kort, het gaat weer ietsjes beter met mijn arm maar nog niet helemaal. Het zit vast in mijn rug en dit straalt helemaal door naar mijn arm. Daarnaast (of daardoor) heb ik ook last van mijn pols. Maar ik ben dus niet de enige las ik al bij Sofie.

Morris was vandaag een beetje uit zijn doen (komt natuurlijk omdat ik gisteren vertelde dat het zo goed ging...) Hij ligt nu op zijn buik te slapen.
    Vannacht redelijk geslapen maar helaas wel al om 6.10 wakker. Ik hoop dat hij vannacht door slaapt tot 7.00. Daarna weer lekker zwemmen, ik denk de laatste keer voor de vakantie, maar ik weet het niet zeker.

Verder heb ik vandaag weer gefröbeld, ik heb een tutteldoekje (speendoekje) gemaakt. Hij is erg leuk gevonden, morgen eens proberen wat Morris er van vind.
    Verder heb ik een oplossing gevonden voor mijn te korte stof dus nu kan ik snel aan mijn Mei Tai projectje beginnen.

@Naaien: Ik vind het wel erg grappig dat jullie ook allemaal de naaikriebels krijgen. En terecht! Ik vind het zelf erg leuk om te doen. Al herken ik Uks verhaal over het taartenbakken wel. Best kans dat ik er over een paar weken geen snars meer aan vind. Zo heb ik ook ooit een sieraden periode gehad. Toen heb ik echt heel veel kettingen e.d. gemaakt (die ik vervolgens nooit draag).
    Ik weet even niet meer wie er nu ruzie had, maar ik heb ook echt moeten zoeken hoe het nou zat met die draad spannen. Gelukkig kon mijn moeder het uitleggen. Ik had wel een site gevonden waar heel veel handleidingen van naaimachines op stonden. Deze dus: Gebruiksaanwijzingen naaimachines van A t/m J, GRATIS een deel downloaden. Opbrengst voor de Parkinsonvereniging

@Mobiel: Wat erg zeg! Goed dat je daar weg kunt!!

@Voogden: Hier eigenlijk nog niet vastgelegd. Ik vertrouw eigenlijk al mijn naaste familie (ouders/broers/s.zus/s.ouders) wel met Morris, vandaar dat er geen haast achter zit. Ben idd ook wel benieuwd naar de kosten.

@Miireii: Gefeliciteerd met je baan!

@Martientje: Wat Noppie eigenlijk al zegt. Ik blijf het belachelijk vinden dat er zoveel geprovoceerd moet worden met Fuad.

@Maka: hihi ik ga niet afhaken hoor! En typen met links valt niet mee, dus ik ben even eigenwijs aan het zijn nu :D Leuk een badpakje voor Vera. Babymeisjes in badpakjes zijn echt superschattig!

@Mieke: Wat leuk dat je ooit de modevakschool gedaan hebt. Dan ben je wel helemaal ergens anders terecht gekomen he!

@Iggy: Ik blijf er iedere keer van staan te kijken hoe snel Levi overal mee is. Nu al een tandje?

@Married: Jij dus ook aan de moederfiets. Leuk hoor! En fijn dat het met deze vriendin wel gezellig was!

@Noppie: Gefeliciteerd met Ebbies 5 maanddag! Fijn dat je een beetje relaxt hebt kunnen werken!

@Daffie: Wat een vaag gedoe met je collega zeg. Dat had ze idd ook gelijk kunnen zeggen. Tja, waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan he ;)

@Axioma: Dat doet Morris idd ook, vliegen! En dan maar spartelen met zijn beentjes. hihi

Pfff toch weer te lang erachter gezeten he, haha eigenwijze ik.

2. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

geodenavond allemaal

wat meot ik doen met de fles vanavond, meot ik hem nog wakker maken voor een fles, of lekekr laten slapen.

vandaag overdag heeft hij niet echt veel geslapen, was zo warm.
    hij komt vandaag met zijn voeding in totaal op 680 cc voeding.
    7- 180
    11 - 100 (hij liet 80 cc staan, was alleen maar met de speen aant spelen.
    15 - 180
    19 - 210.

aan de ene kant denk ik laat maar slapen, anders meot ie weer slapend zijn papfles leeg drinken vanavond om 23 uur. en aan de andere kant denk ik maak wakker, dan weet ik zeker dat ie morgenvroeg tot 7 uur slaapt,
    wat zouden jullie doen?

ook martijn is met zijn tandjes bezig, hij is al weken aan het flieberen, en nu sinds gisteren z=kwam er een bultje in zicht, en vandaag schiet het bultje echt omhoog, duurt neit lang meer of het tandje komt erdoor. hij is ook elke keer met de flesspeen aan eht wrijven eroverheen.

ik ga even tv kijken.
    sorry dat ik niet reageer, maar voel me niet op en top fit, vanwege de ongesteldheid, wat nu al 2 weken aanhoud.

anita

3. mamma van stef

mamma van stef Bekend lid

27 jan 2008
    957
    0
    0
    Anita:
    Twee weken ongi, bah wat vervelend zeg!
    Tja... ik zou hem wel wakker maken, zekler omdat hij ookal 80 heeft laten staan.. maar goed mijn idee...

Kuona:
    Je bent dus erg creatief zie ik!
    Leuk zeg!
    Zelf ben ik niet zo crea. Ja digitaal fotobewerken dat is een grote hobby, maar naaien en zo is niet aan mij besteed!

Maddiegirl:
    Dank je voor je welkom!
    Alles goed met jou en je flinke kereltje?

Tijs is nu 69 cm en 8100 gram, vandaga geneten en gewogen.
    Tijs is 5 maanden en 6 dagen

4. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    sorry wil even mijn emainotificatie aanzetten, dus lees hier maar even overheen

5. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

leuk dat je weer mee komt kletsen.

liefs je buddy anita

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey Twinkel, leuk dat je er weer bent. En wat sneu voor Tijs dat hij waterpokken heeft in deze vorm. Naar gezicht hoor zo al die rode vlekjes. Wel goed nieuws dat hij morgen weer naar huis mag. Toch veel fijner om je kleintje weer dicht bij je in de buurt te hebben.

Miireii, ach ja joh, eerst maar even noge en gesprek afwachten he ;) moeder overste heeft gesproken hoor, hihi.
    Wanneer komen je s-ouders weer thuis? Volgens mij kun jij best lekker koken.

Martine, nou ik ben het met de andere eens hoor, het is toch niet normaal voor Fuad dat je zo vaak moet provoceren en die arme Fuad heeft er telkens zoveel last van, zielig hoor. En jij ook al allergisch voor vanalles, pffff moeilijk hoor.

Kuona, oh oh toch weer een lang bericht getypt, hihi. Wel gezellig hoor, maar vanavond even rust verder. HOe ga je het oplossen voor je Mei Tai? Ben wel benieuwd naar het speendoekje?!
    Lekker morgen weer zwemmen, jammer he dat het nu dan vakantie is. Ik wacht weer met smart op de eerste keer na de vakantie.
    Tja die modevakschool was puur een keuze omdat ik niets beters wist en ik graag tekende etc. Heb er een leuke schooltijd aan overgehouden, maar dus niets meegedaan, mijn hart lag daar toch niet echt. Niet dat ik niet van kleding hou hoor ;)

Anita, ik zou Martijn persoonlijk wel wakker maken voor een papfles, sowieso heeft hij niet veel op, dus grote kans dat hij eerder wakker wordt. Misschien kun je hem een schone luier geven voordat je de fles geeft, dan wordt hij wat wakkerder. Wie weet werkt dat.

Married, zo ze laten er geen gras over groeien zeg en nemen zeker wel maatregelen tegen de Mex.griep. Beter het zekere voor het onzekere, maar het komt zo idd wel heel dichtbij.

noppie, heerlijk zeg dat je vandaag relaxt gewerkt hebt. En fijn he vakantie.... en dus minder files.

Ik moet dit echt even kwijt!
    Ik ben zo ontzettend dol op mijn kleine apie, goh wat kun je toch veel van iemand houden zeg.

7. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mieke; dat heet nu onvoorwaardelijke liefde wat we voelen;)

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meisjes,

huize Drakenstein hier ;)
    Gisterenmiddag ben ik naar mijn moeder geweest en het was weer drama daar met Ferry. Toen we om 18 uur thuis kwamen heb ik hem een zetpil gegeven en een fles gemaakt. Daarna lekker in bed gestopt. Ik was voorbereid op een spektakel, maar dat bleef uit :)
    Vind het wel heel zielig dat hij er zo'n last van heeft hoor. En ze zijn volgens mij nog lang niet door (als ze er al echt komen). Ik vind het zo moeilijk om te zien! Maar de tekenen zijn er weer dus ik hoop dat het niet te lang op zich laat wachten.

@ naaien: Had gisteren de naaimachine weer even mee terug naar mijn moeder genomen zodat ze kon uitleggen hoe de spoel er op moest. Dus zij ging even wat naaien zodat ze kon zien of hij het deed. Wat denk je?! Komt er allemaal rook uit :$
    Dus nu moet ik zelf maar een naaimachine kopen... Heb op internet al een hele gave gezien! Merkloos, maar ach, hoef er geen bruidsjurk op te maken ;)
    Eigenlijk wil ik hem gewoon vandaag ergens in de winkel kopen, dus ik ga eerst even zoeken en als ze in de winkels hier in de buurt geen goedkope naaimachines hebben, neem ik die ene die ik online heb gezien.

Mieke: Ohhh wat zijn we gek op onze kindjes he?! Ongelooflijk! Kan soms van liefde tranen in mijn ogen krijgen. Ook als ik bijv. manlief met Ferry bezig zie. *smelterdesmeltsmiley*
    En dan te bedenken dat je misschien wel geen kindjes wilde toch?

MamavanStef(enTijs): Hoi hoi! Wat ziet dat er naar uit, die waterpokken :( Gelukkig mag hij vandaag naar huis! Hij is wel lekker gegroeid he? Ook al zo'n bink!

Anita: Ik zou Martijn wel wakker maken voor de papfles, maar de reden daarvoor is omdat ik zeker zou willen weten of het goed met hem gaat. Wat dat betreft ben ik zo overbezorgd. Heb gisterenavond ook weer veel bij Ferry gekeken of hij nog wel ademde enzo, omdat hij zo ontzettend zweette. Was even bang voor een verstopping van de drain, (slaat nergens op, maar dat is angst) dus heb terwijl hij lag te slapen zijn hoofdje nog opgemeten. ;) Maar goed, ik zou het dus wel doen totdat hij geopereerd is ;)
    Weet je al wanneer ze dat gaan doen?

Kuona: Dat was ik, van de naaimachine ;):D Inmiddels is dat ding afgefikt, dus nu ga ik er zelf 1 kopen. Die site had ik ook ontdekt, maar zelfs met gebruiksaanwijzing kwam ik er niet uit. Nou was het ook niet precies dezelfde naaimachine als de gebruiksaanwijzing. Maar ja, schiet nu toch al niet meer op.

Married: Ik weet eigenlijk helemaal niet wat voor werk je doet :) En nu met de Mex. griep? Zit ik hier op mijn stoel te raden wat voor werk je zou kunnen doen ;) :D

9. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    uk:
    Ik heb niet helemaal terug gelezen maar ik begrijp dat Ferry last heeft van zijn tandjes?
    Biojk stef toen hiep er iets heel goed. Het heet Viburcol dat is een homeopatisch middel tegen pijn, koorts en doorkomende tandjes.
    Je hebt ze in druppels en in zetpillen. Ik kan je dat echt aanraden!
    Helpem trouwens ook super als ze last hebben van hun prikjes (gelukkig hoeven ze die voorlopig niet)
    Je kunt het niet overal kopen maar hier in Veghel kan je het bij de DA krijgen.
    kijk maar eens:
    Producten > Viburcol H - -Heel Biologische Geneesmiddelen B.V.

Mieke:
    Kun je je inderdaad van te voren niet voorstellen he? Hoe grpoot die liefde is naar je kindje!
    Boaz is even oud als Tijs zie ik!
    Ook een knappert zeg

Zijn julie allemala al begonnen met bijvoeden of nog niet?
    Tijs heeft koemelkallergie en mag pas beginnen met 6 maanden.
    Is voor hem niet erg. Tijs is van nature een moeilijke eter. Heeft nu eindelijk ook Lisec tegen reflux. Spuugse al sinds hij was geboren, ook rook hij hele veel naar zuur en zag je hem meerdere malen per dag ineenkrimpen van zuur wat omhoog kwam...
    Maar hij groeit goed dus wilde ze me niet doorverwijzen..
    nu hij toch in het ziekenhuis lag, zagen ze daar dat het toch echt wel erg vervelend voor hem was...
    Sinds maandag heeft hij losec en sinds woensdag kan ik hem gewoon neerleggen om te spelen, zonder dat hij alles bij elkaar krijst!

ik ga ff Stef wat eten geven (zelf krijg ik niks weg, ben gewoon misselijk van de spanning, wil zooo graga mijn tijsje weeer thuis)
    En dan Stef even naar opa en oma brengen, die is vrij van school vandaag.
    Dan ga ik naar Tijs en hoop hem begin vand e middag mee naar huis te nemen!

10. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Twinkle: hey, dat middel heb ik nog niet in huis ;) Had al Chamodent en Dentinox gekocht, maar dat helpt allebei niet. Ik geef hem zo af en toe een zetpil paracetamol. Dat is het enige wat helpt...
    Ik denk dat zijn 3e tandje eraan komt. Van de 1e heeft hij ook zo'n pijn gehad!
    Veel succes vandaag en lekker genieten dat Tijs weer thuis is straks!

Anita: Ik heb toch eens rond gezocht over het zweten. Ik maak me toch zorgen erom. Het is niet echt normaal als een kindje niets doet en hij natuurlijk niet te warm is aangekleed gaat zweten. Bij Martijn is het te danken aan zijn hartkwaal. Dat lees ik overal.
    Misschien zweet Ferry nu wel zoveel (hij zweet nu ook zonder inspanning) omdat hij pijn heeft van zijn tandjes? Pffffff maak me weer lekker zorgen ;)

11. mamma van stef

27 jan 2008
    957
    0
    0
    zweten:
    dat is ook per kind verschillend. Zo zweet Stef heel veel en heel snel, ook als hij niks doet en niet warm is aangekleed. Heeft hij altijd gedaan...
    Hoeft niet een medische oorzaak te hebben...
    Kan natuurlijk wel hoor, maar hoeft echt niet!!!

Hier is het trouwens echt zweetweer, regent en onweert maar is stikbenauwd!
    Bij jullie niet?

Tijsje zal wel moeten wennen weer thuis!
    Al moe tik zeggen dat hij eht in het ziekenhuis goed heeft gedaan, de eerste dagen was hij zo ziek dat hij alleen maar kon jammeren en niet echt kon huilen, zelfs bij infuus prikken wat 4x is geprobeerd (en nog niet lukte) had hij geen kracht om te huilen... Maar toen hij wat opknapte was hij weer vrolijk als altijd... Ookal hadden de verpleegkundige rare shorten, mondkapjes en handschoenen aan ivbm besmettingsgevaar, hij lachte naar iedereen!
    Nog duidelijk niet eenkenning, en dat kwam nu heel mooi uit!

12. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Twinkle: wat leuk dat je weer mee komt schrijven! En wat zielig voor Tijs zeg. Kan me voorstellen dat je de hele tijd in spanning hebt gezeten. Maar hij is vandaag dus thuis?

@voor wie wil weten wat de kosten zijn: je moet het voogdijschap laten vastleggen in je testament. Mij koste het 500 euro, maar dat was dus voor 2 testamenten en een samenlevingscontract. Je kunt de notarissen onderling wel lekker uitspelen (gemeen he ;)), maar dan zie je dat het veeeeeeel goedkoper kan dan de prijs waarmee ze beginnen. Onderhandelen dus!!

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Goede Morgen!

Soraya snapt het begrip slapen gelukkig weer. gisteravond lag ze er om half 9 in en ze werd wakker om half 8 vanmorgen. Heerlijk toch!

@Mieke: haha, moeder overste8) Zal mijn gesprek afwachten straks hoor! :D enne, ik heb een preischotel gemaakt met kerrie. erg lekker. had er 2 gemaakt voor de zekerheid. komt alleen issam zijn oudste broer eten. Nu is dus die andere schotel over, iemand??? :D

@Twinkle: heey! leuk dat je er weer bent! Vervelend van de waterpokken bij Tijs zeg! Gelukkig mag hij naar huis. kan me voorstellen dat je niet kan eten van de spanning. vreselijk is dat!!

@Uk: volgens mij is naaien op een naaimachine gewoon niet voor je weggelegd :p eerst krijg jij het niet voor elkaar en bij je moeder vliegt ie in de fik, hahaha, ik zou niet meer durven, ook niet met een nieuwe, maarja, ben ook wel bijgelovig.... ;)

ik kon gisteravond helemaal niet meer online! wat een ramp! hahaha en er was helemaal niets op tv, ik wou ook niet gaan lezen, want mijn boek is bijna uit.. :( hahahaha! toch maar wel gedaan.

het begint hier een beetje te rommelen, dus ik ga vast even de was eraf halen... ben ik gisteravond helemaal vergeten. dus heb nog geluk dat het vannacht niet begon te regenen.....

fijne dag meiden!

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @voogd, tja daar hebben we eigenlijk nog niet echt over nagedacht...

@Married, wat leuk een mamafiets!! mooie kleurencombi ook!

@Miireii, en is het een ovenschotel geworden?

@Dinkie, welke film zijn jullie naar toe gegaan?

@Maka, haha dus dat vele haar zit wel bij jullie in de familie! Hihi hier werd de mobiel ook aardig vastgehouden, heb het ding maar weer naar zolder gedaan...

@Martientje, tjonge weer een provocatie, arme Fuad! Wanneer zijn ze nou eens tevreden met al dat gedoe! Tjonge en jij ook allergisch voor redelijk veel.. lastig hoor!

@Noppie, hihi ja die granitovloer is de orginele vloer, zat verstopt onder een lelijk stuk zeil... helaas zit er wel een grote barst in... maar blijf het toch mooier vinden! Hihi dat is de kleur groen van 2 verflagen geleden hoor!!
    Fijn dat alles lekker ontspannen ging vandaag op je werk!

@Deesje, is ook moeilijk om langzamerhand bv af te bouwen... blijft toch iets heel speciaals he!

@Married, hihi net als Uk ben ik wel heel benieuwd wat je voor werk doet? Als je zo'n uitgebreide briefing krijgt over de griep...

@MamavanStef, ach wat erg dat Tijs zo ziek is geweest! Tjonge heftig hoor.
    Ah dat koppie...
    Fijn dat hij nu toch medicatie tegen de reflux heeft gehad!
    En heerlijk dat hij weer naar huis mag!!

@Kuona, he weer zo'n last van je arm... balen zeg! Oh
    ga je je tutteldoekje wel ff showen?!
    Hopenlijk heeft Morris vannacht wel goed geslapen..?

@FamVeenstra, poeh 2 weken ongi, daar wordt je niet happy van...
    Hoe heeft Martijn vannacht het gedaan?

@Mieke, heerlijk he zoveel houden van je kindje!!

@Uk, nou ik hoop met jou dat ferry zn tandje snel doorkomt.. sneu zeg!
    Oei rokende naaimachine's zijn niet prettig! succes met zoeken!

brrr hier een onrustige nacht door alle muggen/onweer/ en een buurman die om 4 uur 's nachts zn caravan gaat inruimen voor de vakantie op nogal luidruchtige wijze.. zucht...
    Josanne slaapt overigens nog!?!?
    Tis heel raar de afgelopen 1,5 dag wil ze haar fles niet meer... zodra je de speen in haar mond stopt begint ze te krijsen!
    en 1,5 later wil ze soms ineens wel drinken maar laat ze 100cc staan. Snap er echt geen hout meer van!
    Fruithapje doet ze wel prima.
    Gisteren heeft ze om half 9 een 120cc op
    toen om half 2 160 cc
    met veel moeite om half 8 100cc
    en toen ze sliep heb ik haar nog 130 cc van een papfles laten drinken.
    Ben toch erg benieuwd hoe het vandaag gaat?!

Verder gisteren nieuwe gordijnen voor in de woonkamer gemaakt, was de 1e keer maar ze zijn redelijk gelukt! Nu hangen ze eigenlijk alleen voor de sier, want wij doen 's avonds eigenlijk nooit de gordijnen dicht.

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    weet er iemand wat je als thuiswerk zou kunnen doen??? wat goede inkomsten geeft!! wil in de toekomst toch kijken of er een mogelijkheid is om een baan aan huis te krijgen

16. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    @ kosten voogd, wij hebben Euro 500,- betaald maar was meteen een aanpassing van heel ons testament. Ook voor als we allemaal overlijden en zijn 2 jaar geleden getrouwd dus moest ook aangepast worden. Kan best ergens anders goedkoper maar wij waren al bekend bij deze notaris dus.

@ film, gisteren naar harry potter geweest. Was super maar snikheek in de bios.... pffff....

Nu even kolven, mijn meissie is nog bij opa en oma. Komen haar zo brengen.... Kom later vandaag nog even bijkletsen.

17. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Mobiel jeetje meid wat een verhaal wat vreselijk voor je pffff

18. vaamrile

vaamrile Fanatiek lid

30 mei 2008
    1.355
    0
    0
    @Axioma: Daan heeft de afgelopen dagen ook megaslecht gegegeten hoor. Maar gelukkig gaat het nu al weer wat beter.

@Dinkie: Harry Potter!!! super vind ik dat. Ik heb ook alle boeken gelezen en vind de films ook geweldig. Ik ben ook erg benieuwd naar deze nieuwe, maar mijn vriend vind het niks :(.
    Word dus wachten totdat ik hem op DVD kan zien.

19. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

Als je nou niet zo ver weg had gewoond, dan was ik samen met je gegaan. Helaas moet ook ik wachten tot hij op dvd komt, want manlief vind het ook helemaal niks......

20. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Mieke, wij hebben geen voogd vastgelegd voor de kinderen. Heb er eigenlijk ook nooit echt over nagedacht…..

Meeting op 29 juli???? Ga snel even lezen!!

Mama van Stef, jeetje wat ziet jullie mannetje er uit…….. Heel veel beterschap!!!!!

Mobiel, ik wil je heel veel sterkte wensen, hebniet het hele verhaal meegekregen, maar ik hoop dat je snel een stekkie voor jezelf vindt!!

Nou hier is het geweldig geweest……NOT. Dani heeft de zesde ziekte en heeft daar ontzettend veel last van gehad :( Het gaat eigenlijk vandaag pas weer wat beter en ik ben dan ook nergens aan toe gekomen….Het mannetje was echt zielig. Eerst het weekend flinke koorts (dik 39) en daarna begon de uitslag over zijn hele lijfje. Zo zielig om te zien… De uitslag is nu gelukkig bijna weg en je merkt ook meteen dat het mannetje zich beter voelt.
    Zondag wordt hij gedoopt en ik hoop dat dan alles is weggetrokken. Voor het kind natuurlijk, maar ook voor de foto’s en film. Zou zo zonde zijn als op alles van de doop hij staat hij vol uitslag zit……

Nou, ga nu echt weer proberen om het bij te houden ;)

Deel Deze Pagina