Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mireii: er komen niet echt rare dingen boven hoor, als je googled op Mr Nosey. Wij betalen aan Humanitas 62 euro per maand voor 1 kind. Zij regelen dan voor ons het contract, gaan vanaf volgend jaar de betalingen ook regelen, gaat nu nog rechtstreeks, checken de gastouder op een aantal voorwaarden (zoals bewijs van goed gedrag, veiligheid in het huis e.d.), regelen een andere gastouder als die van ons op vakantie is, hebben ons al een paar keer gebeld hoe het gaat en of we tevreden zijn. De tarieven van Mr Nosey zien er wel redelijk uit denk ik. Lees even goed hun voorwaarden door!

2. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mireii: wij moesten 1-malig 150 euro voor de bemiddeling betalen. Pas toen we officieel iemand hadden gingen de kosten van 62 euro per maand in. Wij betalen onze vaste gastouder 4 euro per uur. Dat tarief stelt ze zelf vast. De inval-gastouder vraagt 5,50 per uur, maar heeft een HBO-opleiding.

3. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Mireii: heb nog ff zitten lezen op Mr Nosey. Ziet er toch wel echt uit als een betrouwbare club hoor. Het zal staan of vallen met of er een leuke gastouder in jullie buurt te vinden is die zich bij hen heeft aangesloten. Het is mij alleen niet in 1-oogopslag duidelijk wanneer je begint met betalen.

4. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; dus voor de gastouderopvang betaal je 62 euro per maand en daarbovenop nog die 4 euro per uur?? Is nog best duur of niet....wij zitten namelijk ook aan gastouderopvang te denken. Is het ook weer aftrekbaar van de belasting?

liefs Daffie

5. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Daffie: ik meen dat je tot een maximum van 5 euro per uur (was eerst 6,10 ofzo) afhankelijk van je inkomen vergoed krijgt. Die 62 euro betalen we dan zelf geloof ik. Maar is misschien ook wel weer aftrekbaar, dat weet ik niet helemaal precies nog. Als je die 62 euro per maand deelt door het aantal uren opvang valt het wel mee volgens mij. Ik vind het zelf erg prettig dat er een bureau tussen ons en de gastouder inzit eerlijk gezegd. Dat er toch het een en ander aan controles is.

6. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

@uk80:
    wat zijn we dan overbezorgde moeders he ?
    we maken hem nu wel wakker voor de fles, gisteren was hij goed wakker om te drinken, hebben hem wakker in bed gelegd en is heerlijk verder gaan slapen. Tot vanmorgen half 7. snap jou ook heel goed.
    Ik had ook al op internet gezocht over het zweten, en indd dat het met het hart te maken heeft, maar de kindercardioloog in groningen zegt dat het niet zo is, dus weet het ook niet.

@Mieke8:
    Heb hem indd wakker gemaakt, en ga het nu elke dag doen,
    Elke voeding krijgt hij 180 dus hij krijgt over 24 uur niet te veel voeding binnen, en zolang hij het nodig heeft doen we het gewoon.
    Tis ook een zware jongen, heeft het nodig.

@twinkle:
    merk je al dat het medicijn lisec helpt tegen de reflux.
    Ze verdachten martijn er ook van, maar gebruik nu nutrilon AR voeding en 2 schepjes nutriton (johannesbroodpitmeel) en hij spuugt nu niet meer, heb hem gisteren een fles zonder de 2 schepjes gegeven en spuugde meteen weer.
    Fijn dat je hem gewoon lekker neer kan leggen om te spelen, zonder teveel tegen stribbelingen en gespuug.
    Fijn dat tijs weer lekker thuis is bij jullie.

@angela21:
    oh de zesde ziekte, bahh.
    Wil jullie een fijne doopdienst wensen.

*** voogd:
    hier ook niet vastgelegd, ook niet echt over nagedacht.
    Zullen we toch een keer bekijken.

*** iedereen:
    JA MARTIJN KRIJGT NU ELKE AVOND NOG EEN LAATSTE FLES, ZO SLAAPT IE LEKKER DOOR TOT DE VOLGENDE MORGEN 7 UUR.

***update hier:
    vanmorgenvroeg om kwart over 8 vertrokken om te tanken, daarna jildou weg gebracht naar mijn schoonmoeder, toend oor naar mijn vriendin, ben namelijk (samen emt martijn) mat haar naar franeker geweest voor haar trouwjurk op te halen, na 3 kwartier rijden waren we er, iets voor 10 uur. en toen kon ze hem voor de laatste keer passen. hij zit perfect, alleen wordt er nog 1 puntje op de i gezet, met betrekking tot de borsten, hier meot ie iets ingenomen worden, zodat hij helemaal perfect zit.
    wat was ze mooi in die jurk, nu wachten tot 9 september.
    om 11 uur weer in de auto richting huis, even lanbgs de mac (fout) en daarna naar haar huis, jildou ging bij oms op bed, dus kon ristig aan doen. ben om boodschap gegaan, toen jildou gehaald, daar martijn weer een fles, en toen door naar mijn ouders, even op ziekebezoek. toen eindelijk naar huis. was ook echt kapot.

mijn mannetje heeft nu 4 weeken vakantie, worden 4 drukke weken, maandag krijgen we dubbel glas boven en achter boven nieuwe kozijnen, dus we meoten druk boven alles afwerken en opruimen, en enz.......
    we gaan niet op vakantie, maar wel dagjes weg.

volgend weekend ga ik de andere wandelwagen ophalen, deze hebben we via marktplaats gekocht, ben gister nog bij de babyplanet geweest, en voor een wandelwagen, met inzet naar mij toe betaal je 430 euro. vind ik veel te duur.
    als ik hem heb zal en zeker een foto plaatsen, het is een ice bleu mutsy driewieler geworden.

iedereen een fijne avond.

7. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Anita: wat leuk dat je meeging de trouwjurk van je vriendin ophalen. Hopelijk kunnen jullie ook nog van de vakantie genieten, gezien al die grote klussen die gepland staan!

8. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi meisjes!

Heb dus gelijk een naaimachine gekocht. Echt een cheap-ass-naaimachine, maar als ik er lang genoeg veel mee doe dan kan ik altijd nog voor een DUURzame kijken ;)
    Heb er al wat mee genaaid, en ik snap het ook gewoon! Nu het allemaal nog onder de knie krijgen (recht naaien enzo) Ach ja, oefening baart kunst.

Twinkle; Ahhh Tijs weer lekker thuis! En wat lekker dat hij zo goed en veel slaapt. Ferry slaapt normaal ook veel, maar nu heeft hij last van zijn tandjes (denk ik) dus dan slaapt hij bijna niet.
    Ferry heeft lichte reflux en de A.R. voeding helpt er gelukkig goed bij. Af en toe een mondje nog, maar dat is natuurlijk geen probleem.

Anita: Lekker wakker gemaakt dus ;) Is toch geen probleem? Dan weet je of alles nog goed zit, kun je daarna rustig gaan slapen.

Miireii: Ik hoop dat je iemand kunt vinden die kan oppassen. Maar maak geen overhaaste beslissingen hoor, want het gaat toch om je prachtige meisje! Het moet goed klikken en je moet haar met een veilig gevoel kunnen achterlaten.
    By the way, ik zag vandaag hier een jongere look-a-like van jou fietsen :$:D:D

Married; Weer een jongetje geboren! Leuk hoor, gefeliciteerd!
    Vreemd dat jouw werk zo bang is voor de Mex.griep. :( wat voor brancheorganisatie is dat eigenlijk? Of wil je dat hier niet zeggen? Snap ik ook wel hoor ;) Mijn werk doet totaal niet moeilijk over de Mex.griep. Hoor er nooit wat over.

Axioma; Jeetje! Gordijnen maken is nu niet de makkelijkste klus! Wat ben jij toch crea zeg!
    Vreemd dat Josanne niet wil drinken... misschien heeft ze ook wel last van tandjes? Ferry deed bij de eerste tandjes ook erg moeilijk met drinken. Is ook logisch, want ze hebben dan natuurlijk pijn...
    Dat ze het op het kleed wel deed is misschien te verklaren omdat dat nieuw is. Dan is dat blijkbaar interessanter. Dat merk ik hier heel erg. Zodra er iets nieuws is of hij kan iets nieuws, dan moet dat constant gebeuren :D

9. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden

Noppie: zou inderdaad een klacht in moeten dienen, maar dat kost me dan ook weer zo veel werk en heb ik allemaal helemaal geen zin in, zag laatst trouwens op tv dat ze expres zo omgaan met mensen omdat veel mensen er niet zo achter aan zitten en de verzekeraar dan niet hoeft uit betalen.

Mama van Stef: och wat sneu voor Thijs, hopelijk knapt hij snel weer een beetje op.
    Welke voeding gebruiken jullie nu voor Thijs, moet je ook zo vaak een provocatie test doen? Wij hebben de Neocate voeding voor Fuad dit is het aller hypoallergeenste wat er is (72 voor 2 dagen) hier doet Fuad het super op geen eczeem en darm klachten meer, alleen krijgen we steeds maar een verklaring voor een maand, de kinderarts wil eerst uitgesloten hebben dat hij voor alle Andre voeding allergisch is.

Kuano: ben ook wel benieuwd naar je speen doek.

UK: wat sneu voor Ferry, hoop voor je dat de tandjes snel door komen,
    Rook uit de naaimachine het wil niet echt opschieten met dat naaien van jou he.

Iggy: gastouder? Misschien

Maka: die Vera is ook een wildebras zeg. Dacht dat jongens altijd alles vernielen.

Mieke: hoera voor boaz houden zo dus.

Axioma: mijn dochter wilde de fles ook alleen maar als ze plat lag (gingen we een keer ergens wat drinken moest ze de fles heb ik haar maar op het verschoonmatje op tafel gelegd de mensen keken wel een beetje raar.)

Miiriie: zo te lezen is MR nosey een bemiddelingsbureau, deze bureau’s moeten wel voldoen aan bepaalde voor waarden, de gastouder is eigenlijk gewoon een oppas, maar omdat je oppas niet vergoed krijgt van het reik en gastouder opvang wel kiezen veel mensen voor een bemiddeling burau, je kunt altijd vragen welke mensen ze in hun bestand hebben neem aan dat je deze mensen eerst mag ontmoeten.

Daffie: Je kan dan kinderopvang toeslag krijgen, dit kun bekijken bij toeslagen.nl

Mijn ouders kwamen vandaag om 10:00 om op te passen ik was zelf al om 8:00 de deur uit, ik had hem weer in bed gelegd na de fles van 7:00 uur en mijn man had hem even snel en broekje aangedaan. Meestal doet mijn moeder Fuad in bad als ze komt.
    Kom ik thuis om 18:00 heeft hij nog zijn pyjama aan, had mijn moeder niet eens door die dacht dat ik vanmorgen al heel actief de kids in bad had gedaan en aangekleed, ze vond het wel een leuk truitje (hi hi) en het broekje paste er inderdaad goed bij (had mijn man toch goed uitgezocht)
    Had overigens wel een schriftje neer gelegd maar had niets over zijn badje opgeschreven.

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Martientje; dus Fuad had een pyjamadagje hihi....grappig hoor dat ke moeder het niet doorhad....:D

Noppie; ga me er toch maar eens verder in verdiepen. Als een groot deel vergoedt wordt, is het hier ook wel een optie. Maar wil inderdaad wel een bemiddelingsburo ertussen hebben. Weet je tenminste zeker dat er controle is.

Uk; lekker aan het naaien meis?? (klinkt bijzonder als ik het zo schrijf:p)

Fam veenstra; fijn dat jullie een wagen op marktplaats hebben gevonden. Zou ook niet zoveel geld neerleggen hoor...

Ben weer eens aan het strijken;)

11. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    Pffff, net eindelijk die DVD "het wonder van een nieuw leven' bekeken. Tijdens de zwangerschap durfde ik dat echt niet aan. Was steeds bang dat het nog mis zou gaan enzo. Pfff, zit hier weer met tranen in de ogen.

12. noppie

noppie Fanatiek lid

7 mrt 2008
    2.026
    0
    0
    utrecht
    @ Uk: hahaha, wat goed, je hebt um dus al! Ik heb Ebbie's wiegbekleding en hemel ook zelf genaaid. Met een coachende s-moeder op de achtergrond. Dat recht naaien is mij niet gelukt. Maar het valt gelukkig niet zo heel erg op.

@ Martientje: hihihi, geinig dat Fuad dus zo een pyama-dagje kreeg. Nou ja, geeft niks toch? Ik doe Ebbie ook om de dag in bad of onder de douche en niet elke dag. Schijnt beter te zijn voor de tere huidjes.

@ Daffie: kom je hier ook even wat strijken, want dat doe ik vrijwel nooit, dus er ligt nog genoeg :p.

13. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Noppie; ben klaar en komt ech niet!!!! bij jou strijken hoor hahahaha.....:D:D:p:p

14. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    heey meiden,

het is al enige tijd geleden dat ik hier ben geweest, lukt me ook niet meer om bij te lezen,heb het de laatste tijd erg druk
    loop nog steeds met daniel bij de fysio voor zijn hoofdje, ben afgelopen woensdag bij de kinderarts geweest en het word toch een helmpje, deze krijgt hij over een maand
    verder heeft hij ook nog koemelkallergie maar dat gaat nu allemaal super met de nieuwe voeding.
    zelf zit ik ook nog niet lekker in me vel , heb een zwaar vitamine b12 tekort, en moet nu 5 weken lang een spuit in me bil halen

sorry dames dat ik al die tijd niks van me heb laten horen maar heb er echt geen kans voor

groetjes mirella en daniel

15. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    #6655 mirella25, 18 jul 2009
    Laatst bewerkt: 18 jul 2009
    lachebekkie

16. mirella25

mirella25 Actief lid

15 okt 2007
    403
    0
    0
    filiaalmanagster
    's hertogenbosch
    toch nog een poging

17. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, Kuona komt denk ik niet in de buurt van Venlo (zoals Mieke idd ook al zei). En daarbij heb ik dan natuurlijk al 2 kids in de auto zitten en wordt het dan lastig om er nog een mc tussen te proppen……

Anita, leuk een trouwjurk ophalen!!! Blijft toch altijd iets moois he!

Hier de uitleg volgens Wikepedia van de zesde ziekte:
    De Zesde ziekte, ook wel driedaagse koorts genoemd, is een kinderziekte waarvan de symptomen minder onschuldig zijn dan de vijfde ziekte, maar toch nog vrij ongevaarlijk.
    De Latijnse benaming is exanthema subitum of roseola infantum. De ziekte wordt veroorzaakt door het humaan herpesvirus type 6, een virus dat verwant is aan de verwekker van de koortslip en van genitale herpes. In tegenstelling tot deze andere virussen geeft de verwekker van zesde ziekte geen terugkerende problematiek. De incubatietijd is 10 tot 15 dagen.
    Verschijnselen

De ziekteverschijnselen bestaan uit een vrij plots optredende, enige (meestal 3 tot 5) dagen durende hoge koorts, (39 tot 40,5 °C), meestal zonder duidelijke lokaliserende symptomen zoals oorpijn of een zere keel. De koorts zakt dan vrij abrupt waarna het kind een uitslag ontwikkelt. Soms gaat de uitslag gepaard met keelontsteking, oorontsteking en/of vergroting van de lymfeklieren in hals en nek. Het kind hoeft geen erg zieke indruk te maken en een koortswerend middel zoals paracetamol is meestal reeds voldoende. De ziekte gaat binnen enkele dagen vanzelf over.
    Naam

De ziekte dankt haar naam aan de volgorde waarin men vroeger de vlekjesziekten beschreef: 1. mazelen, 2. rodehond, 3. roodvonk, 4. ziekte van Filatov-Dukes (dit bleek later een variant van rode hond te zijn), 5. erythema infectiosum (vijfde ziekte) en 6. exanthema subitum (zesde ziekte).

18. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Goedemorgen!

Wat een k-weer! Maar dat is altijd op 18 juli, want vandaag ben ik jarig en heb vroeger zelden mn kinderfeestje in de tuin kunnen houden.

Straks even taart halen (niet dat ik veel visite krijg, maar lekker voor onszelf, haha) en hopelijk naar de kapper.
    Morgen vier ik mn verjaardag met een high tea.

Fijne dag allemaal!

19. Angela21

Angela21 Fanatiek lid

13 nov 2007
    1.201
    0
    0
    Venlo
    Married, Gefeliciteerd met je verjaardag!!!!
    En veel plezier morgen met je high tea!

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Married, gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag!

Zo ik ben weg naar Rosada tot later.

Deel Deze Pagina