Daffie, volgens mij zag ik laatst van danoontje een eerste toetje oid. Ik geloof dat dat geschikt was vanaf 6 maanden.... Noppie, balen meid, het zit dan ook allemaal niet mee.... Ik ben vanorgen maar weer eens naar de tandarts geweest..... Weer last van dezelfde kies... Het gonsde gewoon in de tand vanmorgen. Hebben ze hem weer open gemaakt en helemmal schoon gemaakt. Hopen dat het nu wat langer goed blijft gaan... Verder alles klaar voor de doop morgen. Is toch wel een speciale dag! Levy is nu even met papa naar VVV, dus kan ik even de laatste dingetjes opruimen.
En toen had ik een heel verhaal getypt, en liep de computer vast :x Sorry ga niet alles weer terug lezen en reageren, had er al bijna een dagtaak aan Hier verder alles goed.. Djayson is nu bij mijn schoonouders, zodat manlief gewoon kan werken vandaag en morgen.. Toch vind ik het wel raar, ik zit thuis en me kind is ergens anders, maar ja het is even niet anders.. Djayson had gister avond even wat moeite met in slaap te komen, maar er zat ook wat dwars.. Toen het er eenmaal uit was ging hij lief slapen.. Wel in totaal 3x wakker vanacht maar speen erin en terug draaien.. Hij sliep wel lekker "uit" tot kwart over 8 ongeveer.. Volgens mij moet ik erg blij zijn met hem, dat hij al lekker doorslaapt.. Vanavond lekker op tijd naar bed, want dan is het eerder morgen en kan ik me ventje weer lekker ophalen Manlief moet morgen tot 15 uur werken..
Angela; hoop dat het morgen een mooie gelukkige dag zal worden. Veel plezier alvast... Danoontje lijkt me wel vol met suikers zitten of niet?
@ married, VAN HARTE GEFELICITEERD en een hele leuke high-tea toegewenst voor morgen!! @ maka, ik kan me voorstellen dat je van de nachtvoeding af wil maar ik zou inderdaad niet graag met een huilende vera zitten s'nachts. Hoor heel vaak van vrouwen die borstvoeding geven dat ze nog heel lang een nachtvoeding geven. Je kan het inderdaad proberen door een paar minuutjes sabbelen en anders gewoon voeden. Ik heb geluk dat Sanne van mij een echte duimelot is en dus s'nachts haar eigen duimpje pakt. En nu ook een knuffeldoekje erbij neemt. Bij mij begon ze zelfs van een uur of 9 s'avonds tot 7 uur s'ochtends te slapen maar afgelopen week werd het s'avonds eerder en dan redt ze het niet. Dus heb haar gisteren om half 11 nog een avondvoeding gegeven. Dit werd ook wel geadviseerd door het CB. Al met al ik probeer ik vooral mijn gevoel te volgen en mag ik zeker niet klagen met onze nachten!! @ zitten, ik vind het ook lastig hoor. Sanne wil op schoot gewoon echt niet liggen. Gewoon rechtop zitten of een beetje hangen maar liggen echt niet. En in de wipstoel ook het liefst zoveel mogelijk in de zitstand. Maar ik ga dat niet tegenhouden hoor, dan gaat ze echt huilen. Hier vandaag brocolli gemaakt, denk dat ik het iets te dik had gemaakt want ze keek echt vies en het doorslikken was een beetje moeilijk.... Daarna dus nog maar wat kookvocht erbij en toen ging het beter. Heb de andere porties ingevroren en morgen gaan we aan de sperziebonen! Fijne avond nog en misschien nog tot later
Waarom maakt iedereen zich zo druk om het zitten? Ze doen het toch wel als ze eraan toe zijn....Myrthe wil ook echt niet liggen op schoot, dus dat doen we dan ook niet.
Djayson wil al heel lang niet meer liggen op schoot, ja als hij echt moe is.. Tegenwoordig wil hij het liefst staan op schoot.. Trekt zich ook echt op tot staan.. En hij staat dan op zijn platte voetjes, en gaat dan door zijn knieen en dan omhoog, en dit echt bewust! Vind hij geweldig.. Moet ik hem tegen houden? Echt niet, dan word ie boos hahaha
@ daffie, ja dat bedoelde ik juist, ik zou niet weten hoe ik het tegen moet houden. Ze wil/doet dit en als je haar neerlegd gaat ze huilen. Is hetzelfde als met duimen bij ons. Dit doet ze heel bewust (en tegenwoordig echt bijna heel de dag, zelfs als ze tv kijkt of op schoot zit) en bij het cb zeiden ze dat het echt niet fijn is en je er later veel problemen mee kan krijgen... Tja, heel vervelend maar moet ik haar duimpje dan afpakken, zou niet weten hoe. Jammer maar helaas. Vindt het zelf trouwens wel heel schattig om te zien ... Zo, ik ga naar bed, ben moe en morgen weer een drukke dag voor de boeg. S'middags visite en s'avonds slapers die we maandagochtend wegbrengen voor hun vakantie (om half 7 s'ochtends voordat we naar werk gaan) dus kan wel wat slaap gebruiken.
Zitten, ik bedoelde dus dat Vera echt los zat op de grond. Het zitten (en staan nu ook) op schoot kun je idd echt niet tegenhouden. Maar ik merkte dat als ze zit, dat ze zichzelf vasthoudt of voor zich op de grond steunt. Dus ik dacht, es kijken of ze echt zelf blijft zitten en dat deed ze. Maar ik vroeg me af of ik dat wel moet doen. Ff Vera in bad stoppen, want ze wil niet slapen...
Mogge meiden, mag ik vandaag dan de zondag inluiden met het eerste bericht. Angela, een mooie dag vandaag. En bedankt voor de uitleg over de 6e ziekte. Die dagen koorts lijkt me niet echt lekker voor zo een kleintje, maar het lijkt wel mee te vallen zo te lezen. Married, voor vandaag ook veel plezier. Hmmm sushi, lekker. Kuona, tjee wat balen zeg dat je zo veel last nu hebt van je rug en arm etc. misschien maandag toch even naar een fysio toe en er naar laten kijken, zou er niet te lang mee door blijven tobben hoor. Uk, hihi lekker je zin doorgedreven en een naaimachine gekocht, wat heb je nu zitten naaien thuis? Maka, ik zou ook zeggen gewoon je eigen gevoel volgens. Misschien is het nu wel tijd voor Vera om op haar eigen kamertje te gaan slapen, wie weet wil dat nog helpen? Maar ja zoals ik al zei, je eigen gevoel doen hoor. Enne een ander vraagje, nu ze bijna 6 maanden is en je vast voedsel gaat geven, ga je dan ook afbouwen met de bv of blijf je dat er nog fulltime naast geven? Misschien is Vera gewoon toe aan kv of zo en haalt ze niet genoeg voldoening uit jouw mama melk. Tja probeer ook maar mee te denken hoor. Ik merk namelijk dat Boaz het langer uithoudt op een fles dan toen ik nog bv gaf. Mirella, och meis, voel je niet verplicht, af en toe een bericht hoe het met jullie gaat is prima. Zorg er eerst maar voor dat jezelf weer opknapt. En Daniel een helmpje, ze schijnen er zelf weinig last van te hebben en het is maar tijdelijk gelukkig. Anita, leuk he mee trouwjurk passen, vond ik ook leuk bij mijn zus en vriendin. Dus ze gaat op 09-09-09 trouwen, leuk. Zullen er wel velen zijn die dat dit jaar op die dag doen. Succes met opruimen, wel fijn dat jullie huisje dubbelglas en nieuwe kozijnen gaat krijgen. Fijne vakantie verder. Twinkel, gelukkig doet Tijs heerlijk thuis zijn slaapjes. Esther, blij dus dat het volgende week weer wat drukker wordt op je werk dus. Jammer dat je verloren had met loten, maar ach eerlijk is eerlijk dan he. Noppie, jammer van de sollicitaties zeg. Ach het is een moeilijke periode en ik denk dat bedrijven dan gewoon zoeken naar een persoon die dan het beste in het profiel past, anders moeten ze misschien daarna weer een procedure starten. En de keus is op het moment denk ik ook veel groter omdat er veel mensen zonder werk zitten. Hmm, niet zo goed geslaagd met winkelen en je dag niet zo. Jammer hoor. Oh die mannen ook!!!!! Miireii, hoop dat Noppie je heeft kunnen geruststellen met haar speurtocht naar Mr. Nosey, hihi. En dan je man weer vissen, grrrrr ze snappen het ook niet he. Zoals ik al eens eerder tegen je zei. Spreek ook eens lekker af met een vriendin zonder overleg en ga lekker wat doen. Jij hebt ook je qualitytime nodig als mama hoor. En inschrijven op een kdv kan natuurlijk nooit geen kwaad. Martine, balen toch he dat je maar voor zo kort een verklaring krijgt. Maar als alles nu uitgeprobeerd is en Fuad blijft het alleen echt goed te doen op deze voeding, krijg je hem dan wel voor langere tijd? Daffie, ik heb geen idee meer wat je schreef maar wilde je toch even noemen hier zodat het niet overkwam dat ik je vergeet Verder weet ik het even niet meer. Gelukkig viel het bijlezen wel mee.
Hoi meiden n.a.v. een topic bij baby & dreumes vroeg ik mij het volgende af: Kunnen jullie kindjes al goed zelf pakken? En dan bedoel ik als je het recht voor ze houd dat ze dan gelijk hun armpjes naar voren steken en makkelijk kunnen pakken. Of moeten ze zich nog erg concentreren om iets te pakken? Of pakken ze gewoon gelijk wat ze willen hebben? Ferry kan als hij ligt en als iets naast hem ligt, kan hij het heel makkelijk pakken. Maar als ik iets recht voor hem houd of hij ziet iets wat hij wil hebben dan strekt hij gelijk zijn arm er naar toe, maar het laatste stukje van je handje er tegen aan doen en dan dicht knijpen vindt hij nog wel moeilijk. Hij wil ook eigenlijk alleen maar de kleine dingetjes pakken, labeltjes, ketting, en mijn bril is reuze interessant.
Ah zie dat Maka me toch net voor is geweest, hihi tja dat krijg je als je een lang bericht moet typen Zo nu even over mezelf. Gister dus mijn vriendin onderweg bij Zoeterwoude opgepikt en door naar Roosendaal. Wat een pokke end zeg en ik vond Rosada toch een beetje tegenvallen, vind Bataviastad echt een stuk leuker. Maar goed, het was dus echt vies rotweer onderweg, alleen maar regen regen en regen. Maar na de lunch was het toch prachtig weer daar geworden, heerlijk hoor. Ben toch voor wat leuke dingen geslaag en niet veel geld uitgegeven. Voor mezelf een grijs coltruitje voor maar 5 euro en een Trainingsjackie van Reebok voor maar 15 euro. Dus heb weer gesmeten met geld voor mezelf, hahaha. Voor papa 2 boxers en een Levis broek (betaald hij zelf) en voor Boaz natuurlijk ook weer een hele garderobe, maar voor 50 euro echt ontzettend veel kunnen kopen. 6x t-shirt, 4x sokken, een broekje en een sweatvest. Dus de schade valt mee. Merk trouwens wel dat ik nu eerder aan mijn kind zijn garderobe denk dan aan mijn eigen garderobe, vind het zoveel leuker om voor hem te kijken. En daarbij mijn kast hangt vol. Het was verder een gezellig dagje, mijn vriendin is 15 weken zwanger en heb haar mijn angelsounds geleend, zodat ze haar 2 zoontjes van 4 en 6 kon laten luisteren naar het hartje van hun broertje of zusje, want ze had het hen nog niet verteld. Boaz heeft papa weer lekker bezig gehouden gister. Had hem echt uitgelegd hoe ik het altijd doe en dat Boaz dan echt wel een paar uurtjes slaapt. Maar kennelijk miste Boaz mama heel erg en hield zich niet aan zijn ritme. Ze hebben zich verder wel vermaakt. Papa zat een banaan te eten en heeft Boaz daar een stukje van laten proeven, vertelde hij door de telefoon. Vond ik eigenlijk wel heel erg jammer, ik had daar ook wel bij willen zijn en moest gelijk aan Noppie denken, hihi. Zo voelde dat dus voor haar vriend Verder zijn we gezwicht en hebben gister Boaz zijn eerst fruithapje gegeven, we konden toch niet langer wachten dan tot 11 aug. Ik had voor het gemakt wat potjes in huis gehaald, potje peer en een potje mango, en worteltjes en broccoli. Gister dus peer gegeven, nou het eerste hapje was even vreemd maar daarna werd hij toch wel wild enthousiast hoor, vond het heerlijk. Vandaad dus de andere helft. Om 20.30 nog een flesje en daarna naar bedje gebracht, hij was best moe met weinig slaap overdag. Hij viel als een blok in slaap, ach ja... mama was er weer he en papa heeft hem rond 00.30 denk ik nog een papfles gegeven, tot die tijd en na de papfles heeft hij doorgeslapen tot 8 uur. Toen hoorde ik hem even, maar hij lag met zijn ogen dicht te kreunen en lag helemaal met zijn hoofd tegen het hoofdeind, hihi. Heb hem naar beneden gelegd, weer toegedekt en nu ligt hij nog te slapen. Kon ik mooie even in bed op de laptop bijlezen en schrijven en papa is op de bank in slaap gevallen.... Vandaag een lekker dagje thuis.
Uk, Boaz strekt wel zijn armpje er naar toe en pakt het, maar gaat nog wel heel geleidelijk hoor. Hij grijpt het niet in een keer, moet echt nog even omschakelen en zijn vingertjes om het speeltje doen. Je ziet het handje dan echt even er naar toe gaan, dan pas er omheen grijpen.
Mieke: Dank je wel! Ik dacht alweer dat Ferry de enige was die dat nog niet kon Rosada ben ik nog nooit geweest, je hebt wel lekker inkopen gedaan lees ik! Ik vind het ook zo leuk om voor Ferry te shoppen! Heb trouwens een linkje met wel heel goedkope merkkleding. En op de prijzen die daar staan gaat nog eens 20 % vanaf ..:: de Skuorre... outlet kinderkleding ::.. heb er zoveel ingeslagen voor Ferry dat ik tot en met maat 80 genoeg kleding voor hem heb En wat jammer dat papa een likje banaan had laten proeven, maar ik zie dat jullie hem lekker samen een fruithap hebben gegeven. Leuk is het als ze zo enthousiast worden he? Ik heb vandaag geen fruit in huis. Nou ja, ik heb wel fruit. Pruimen, maar die zijn zuur *blegh* dus die geef ik niet, is een beetje zielig. Heb ook nog een knoertharde peer liggen Dus dan krijgt hij denk ik geen fruithapje vandaag
goede morgen! Hier een rommelige nacht achter de rug.. Tijsje vond ineens dat hij snacjhhts eten wilde. Dit toch proberen te voorkomen met hulp van een spepentje en zo, maar om 5.15 moesten we er toch echt aan geloven! Het was gisteravond laat , was naar de late film van Harry potter gegaan en was dus pas om 1.00 thuis.. dus een korte nacht... Ben een beetje moe! Wat betreft het grijpen: Tijs kan goed grijpen, pakt eigenlijk alels meteen in een vloeiende beweging. Maar daarintegen kan hij nog niet zitten. Ook niet even. hij vaklt echt meteen om naar de zijkant. Ook in de kinderstoel gaat dus nog niet, Hij valt er niet uit , want dat kan niet, maar hij hangt helemaal naar de zijkanten... We hebben een triptrap. Ik heb ook het idee dat Tijs even stil staat, misschien door zijn ziekzijn? Een paar weken geleden leek hij echt het rollen hebben ontdekt. Van buik naar rug en rug naar buik... Nu doet hij niks van dit alles... Ook het brabbelen is een stuk minder... Wel jammer vind ik.. Maar zla vanzelf wel weer komen
Zo ik ga proberen weer een beetje mee te tikken, kijken hoe mijn arm dat vind Morris heeft vannacht weer doorgeslapen. Klokslag (letterlijk, volgens mij werd hij wakker van de kerkklok) 7 uur werd hij wakker. Gevoed en nog even terug waar hij nog 2 uurtjes heeft gedoezeld/gespeeld. Gisteren kon ik mijn nieuwe fiets op gaan halen. Nu bleek echter dat het model dat ik wilde niet meer leverbaar was. Nu hadden ze een andere besteld maar die vond ik vooral qua kleur niet zo mooi. Nu stond er toevallig een andere fiets die ik en mijn vriend allebei heel tof vonden. Het is geen moederfiets maar heeft wel een groot stuur. Het is een transportfiets. Deze maar dan in het matzwart: http://www.fietsenwinkel.nl/images/products/detail/Crunch_D_wit.jpg Maar dan met handremmen. Ik ga nog een mandje/kistje maken voor voorop waar de boodschappen in kunnen. Gisteren alvast een stukje gefietst (zonder Morris natuurlijk ) maar ik moet wel nog fietsbillen kweken hoor, ik kreeg er een harde kont van @Maka: Kan Vera al zelf zitten? Morris kan wel een beetje rechtop tegen mij aanhangen maar hij heeft echt nog geen evenwicht. Als ik hem op mijn schoot een beetje los laat zitten kukelt hij om Op de grond heb ik dus nog nooit geprobeerd. Ze zeggen altijd dat je het niet moet forceren als ze het zelf nog niet kunnen. Op schoot houd je het niet tegen, maar op de grond zou ik nog een beetje mee uitkijken? Al zal af en toe heel even geen kwaad kunnen toch? @Mieke: Ik vond Rosada idd ook tegenvallen. Dan had je bijvoorbeeld een winkel van..eh...merk even vergeten. En dan hadden ze alleen maar herenkleding en dan ook alles in 1 maat... (Of is dat altijd in outletcentra?) Leuk hoor, Boaz aan het fruit. Ik ben de dagen ook aan het aftellen. (Nouja, niet letterlijk hoor ) En wat fijn dat hij zo goed slaapt op de kv. Kv schijnt idd wel een beter verzadigd gevoel te geven. Maar het lijkt me niet dat Maka's melk niet voldoende voedzaam is. Vera groeit er al bijna 6 maanden heel goed op. Als ik op andere fora wel eens lees over bv dan mogen we nog van geluk spreken met max. 1 nachtvoeding. Daar zijn er kindjes die ieder uur willen drinken. En 15 voedingen per dag krijgen terwijl ze al 10 maanden zijn. Maargoed, die worden ook bij elke zucht aangelegd. Ennuh...wat ik me nu iedere keer al afvraag. Wat voor geweldig relaxte bank hebben jullie wel niet dat jouw vriend daar altijd op in slaap valt?? Mijn vriend valt ook wel eens in slaap op de bank (word ik altijd erg pissig van, soms zet ik dan de wekker van mijn telefoon en leg ik die naast hem Met als wakkerwordttekst: J. naar bed!!, hahaha) Maar meestal wordt hij zelf wel wakker na een uur en komt dan alsnog naar bed (omdat dat lekkerder ligt waarschijnlijk). @Uk: Maak je niet druk hoor meid. Ik heb het net even voor je geprobeerd met Morris en hij ging eerst heel lang kijken en toen ineens kwam zijn arm in beweging (te snel) en hij botste dus tegen het speeltje aan. Zijn andere armpje deed nog niet mee (andere keren ook weer wel hoor). Daarna ging zijn handje er pas omheen. Meestal geef ik speeltjes nog echt in zijn hand.
Ik laat Djayson ook wel eens even zelf zitten op de grond hoor.. Oké geen tijden achter elkaar, maar hooguit 1 minuutje ofzo.. Langer lukt hem ook nog niet hahahah..
Maka: Over het zitten: Je kunt een Bumbostoeltje aanschaffen. Dit helpt ze met zitten. Hierdoor worden ze toch ondersteund. Het zitje heeft een hoge rug en is flexibel. Onze fysio is er een voorstander van om ze hiermee te leren zitten. (hoorde van een vriendinnetje van mij dat haar fysio het bij haar kindjes ook had aangeraden) Zodra haar hoofdje een beetje gaat hangen haal je haar er gewoon uit. En ze vinden het prachtig, want het is wel heel stoer als je zelf al kunt zitten MamavanStefenTijs: Ferry zit in maatje 74. Een heel enkel kledingstuk wat groot valt nog in 68, maar bij zijn bolle buikje zit het meestal te strak 8) Hier staan we nu ook even stil, maar Ferry is ook een week helemaal van slag geweest. Het enige wat hij heeft bijgeleerd is zijn voeten in zijn mond te stoppen. Links lukt hem, rechts is nog wat stijver Kuona: Dank je wel dat je het even hebt uit geprobeerd voor me 8) Maakte me ook niet echt zorgen, maar dat topic deed me weer twijfelen. Zolang Ferry nog lekker met jullie kindjes mee doet ben ik uiterst tevreden Zijn grove motoriek is beter dan zijn fijne motoriek. Dat heb ik al door. Is wel leuk om heel bewust naar de ontwikkeling van je kindje te kijken, tenminste ik vind het heel interessant. Wat een gave fiets zeg! Echt een stoer ding! Trouwens, heb jij een patroon van die draagdoeken of doe jij dat allemaal uit je hoofd? En hoe heb jij dat knuffelpopje gemaakt? Ja ja, ik heb grootse plannen
@Uk: Ik zal vanmiddag even kijken wat Djayson doet, hij is nu bij mijn schoonouders dus weet het niet.. Idd op de grond pakt hij alles, draait er ook zelf naar toe.. Zo even uit me hoofd pakt hij wel dingen als ik het hem voor hou maar wel houterig zeg maar.. @MamavanStefenTijs: Djayson zit net in maatje 68, maar ik denk dat hij daar zo uit is want hij groeit hard ineens (6 cm in 4 weken ) Maar Djayson was een ukkie, in het z'huis zeiden ze 48 cm, maar ik denk zelfs kleiner want maatje 44 zat nog ruim Vorige keer bij CB was hij qua lengte weinig gegroeid zeiden ze, maar toen konden ze hem voor het eerst pas echt goed meten.. Daarvoor meer wat gegokt ivm zijn heupjes.. (ik ben geboren met heupdysplasie, dus hij had ook een risicio) Ow ja zo een Bumbostoeltje Ik ga toch eens kijken, want volgens mij had mijn schoonzus er toen ook eentje voor me nichtje.. Maar die gebruikt ze nu niet meer Gister opzoek geweest naar een buggy, jeetje wat een keus en wat een prijzen.. Ons oog is gevallen op de titanium snooze.. Wij zijn beide niet zo groot dus kan makkelijk