Mireii; wat fijn dat Soraya weer goed gegroeit is. Goed van je dat je hebt aangegeven geen liga te willen geven. Brood is veel beter. Ik heb trouwens gister in de supermarkt mini rijstwafeltjes van bambix gekocht en voor de fun even ééntje aan Myrthe gegeven. Ze zat er heerlijk op te sabbelen hihi. Zal even een foto laten zien... Je hebt ook van die toetjes van danoontje voor 4 maanden en ouder, maar denk dat daar best veel suiker inzit. Het is echter wel gemaakt van opvolgmelk en dat zal toch beter zijn of niet? Wil je niet laten twijfelen hoor, doe maar wat zij zeggen hahaha.
Nou, dat vroeg ik dus ook, maar ze zei dat het met yoghurt niet zoveel uitmaakt omdat het dan uitgezuurt is ofzo? dan is het niet erg om gewoon koemelk te geven. En in danoontje zit inderdaad heel veel suiker, dus dat wil ik niet geven. Gewoon een beetje yoghurt dus Ik kan ook wel eens kijken naar die rijstewafels, maar zoals het er nu uitziet heeft Soraya geen tussendoortjes nodig. Hooguit een beetje drinken. We zullen zien
@Maka, haha ja maar voor die bank ophalen moet je gewoon betalen en een afspraak maken hoor! He wat lekker en goed dat Vera je zo lekker heeft laten slapen!!! Fijn! @Martientje, nou zelf ook ff genieten dan maar van je rustdagje!! @Daffie, zozo Myrthe luisterd goed naar je zeg Leuke foto's!! Leuk tuniekje heb je zelf aan!! @Noppie, tja maar soms in negatief gedrag ook frustrerend kan me goed voorstellen dat je zelf dan ook weinig zin hebt om constuctief bezig te zijn... ook al is het goede voorbeeld geven beter! Ik zou dan ook lekker mn kont tegen de krib gooien In amersfoort staan de parkeergarage's redelijk goed aangegeven met grote blauwe borden!! @Miireii, nou ze is dus goed gegroeid! Ben benieuwd hoe Soraya brood zal gaan vinden, goed hoor dat je hebt gezegd dat je liever geen liga wilde geven! Hopenlijk helpt de Daktarin snel!
Buzzer: als je je inschrijft op Buzzer » Home dan word je vanzelf uitgenodigd om mee te doen om producten te testen. En nog echt leuke dingen ook. Je krijgt dan voor jezelf een groot product en proefproducten om uit te delen. Dan schrijf je online je rapport en als je een beetje serieus schrijft word je vaker uitgenodigd om te testen En nu is de buzzer dus dreumesmelk van Nestlé. Dat is kant en klare opvolgmelk. Maar ze hebben ook al eens een biertap gehad of haarlak of tampons, echt heel leuk dus! Miireii: Jeej! Soraya goed gegroeid dus! Maar onder de middellijn is ook niet erg hoor, zolang ze maar niet buiten de curve valt toch? Maandag moeten wij weer naar cb en ik ga even uitvogelen vanaf wanneer ze yoghurt mogen. Ik weet dat yoghurt niet erg is door de zuring, ik weet alleen niet vanaf wanneer. Pap geven wij hier bijna nooit... Maar als we straks de dreumesmelk krijgen kunnen we daar lekker pap van maken
Goedemiddag! Jeej vrienden van ons hebben een vers dochtertje. Gisteravond is ze bevallen nadat ze ingeleid is. Hun dochtertje heet Benthe. Ik hoop dat we snel mogen komen kijken Alhoewel, ook niet te snel want vriendlief is snotverkouden. Verder een redelijke nacht gehad. Vriend en ik moesten er helaas wel allebei een keer uit maar uiteindelijk werd Morris pas om half 9 wakker @Maka: Als ik beter had kunnen slapen met Morris naast me dan zou hij waarschijnlijk ook nog wel op onze kamer slapen. Ik vond het ook altijd fijn om hem naast me te zien liggen slapen of juist lekker wakker te zien. Tja...die babyfoon hebben we dus ook lang aangehad maar ik hoor hem toch wel, alleen iets minder eh...luid. En jij hebt dus ook nog niet dé manier gevonden om meubels te reinigen. Jammer... Hoe ga je dat stomen doen? Hebben jullie een stoomoven? Ik heb echt geen idee of je de groenten dan zacht genoeg krijgt. Meestal blijft het toch best knapperig dan? Fijn dat het gisteravond en vannacht zo goed ging. Ik heb dat ook wel eens, dan is Morris stil en ga ik even kijken of alles goed is en dan is hij nog wakker en zet hem dan natuurlijk op een blèren als ik weer weg ga. @Mieke: Dat is wel lang geleden dan, dat je bij het cb geweest bent. Wij moeten nu ook pas eind augustus pas. Waarschijnlijk vanwege vakanties ed. @Noppie: Wat fijn dat je complimenten kreeg over je werk. Poehee, als ik jouw werkproblemen lees ben ik altijd weer blij dat ik daar geen last van heb. Ik zou daar ook niet zo goed mee om kunnen gaan denk ik. Alles op jezelf betrekken is wel herkenbaar hier @Eppie: Nu begrijp ik wel dat je zo baalde dat die vriend er niet was. Ik dacht ook dat het een vriend van jullie was. Maar de vriend van je moeder zou idd op zo'n gelegenheid wel aanwezig moeten zijn. De vriend van mijn s.moeder (1,5 jaar relatie) komt ook nooit naar belangrijke dingen. Hij is nog nooit op een verjaardag van ons geweest (hij woont in Maastricht, maar komt om het weekend deze kant op) Of als mijn vriend een keer een belangrijk optreden met zijn band heeft is hij er ook nooit. Vind ik ook een beetje stom. @Married: Hihi ik had mijn vriend eerst laten beloven dat hij niet boos op me zou worden omdat ik zelf ook wel wist dat ik iets stoms had gedaan. Daarna vertelde ik pas dat ik zijn pasje kwijt was. Haha, zijn reactie viel me dus mee. @Nanni: Oei, wat erg van het kleintje van je vriendin! @Martientje: He, die arme Fuad! Wat balen dat het toch weer terug is. @Daffie: Leuke banner hoor! Hihihi leuke foto van Myrthe met dat brilletje. Morris heeft van zijn tante zo'n klein pilotenbrilletje gekregen. Hij is nog wel wat te groot, ik zal binnenkort eens een foto plaatsen. @Uk: Hihihi Ferry die zich in het boxkleed rolt! Moest ik erg om lachen. Wat is buzzeren? Ah, ik zie nu je uitleg. Wel grappig hoor! Je bent dus een soort testpanel. @Axi: Balen dat Josanne weer zo slecht dronk. Hopelijk doet ze het vandaag beter. En fijn dat ze de bank al opgehaald hebben. Hier blijven dat soort dingen eerst altijd een half jaar in de garage staan... @Miireii: Goed dat Soraya zo goed gegroeid is!
Meiden, ik word nu al tureluurs als ik er aan denk straks een heel schema te moeten maken voor de voeding. Wat wel kan wat niet. Wanneer etc. Dan zou ik dus misschien toch Boaz elke ochtend om een vaste tijd wakker moeten maken om dan te gaan beginnen en zo een beetje gedurende de dag een ritme/schema te creeëren. Pfffff morgen maar eens navragen bij het CB, misschien hebben ze daar ook een schema op papier of zo. Maka, jeej goed zeg. Zie je wel Vera kan het dus nog wel. Ik denk dat ze zelf misschien ook meer rust heeft op haar eigen kamertje. Uk, leuk buzzeren. Daffie, hahaha schitterende foto's hoor! Miireii, Soraya dus toch lekker aangekomen, jammer van de lengte. Heb je zelf geen cm liggen? Martine, nou je bent weer lekker in de weer geweest vannacht zeg. Arme Jasmin dat ze zo'n last had zeg. Noppie, reserveren was idd voor het restaurantje. Ik denk dat we toch maar even moeten bellen hoor, geen idee wanneer Febr. haar mail leest en gezien het bij de vorige meeting overal al vol zat... heb ik er een hard hoofd in. Kuona, hahaha ik probeer ook altijd wel eerst goed na te denken voordat ik iets tegen mijn vriend zeg. Meestal werkt het wel door er een een of andere draai aan te geven. Leuk zeg weer zo'n kleintje en wat een prachtige naam Benthe
Nou ik heb toch maar even de stoute schoenen aangetrokken en Corazon (A'foort) gebeld om te reserveren. Heb dus voor ± 10 dames gereserveerd met 10 baby's en misschien 2 dreumessen er bij. Voor de lunch en dat we er vanaf 11 uur zijn. Het is wel zo dat ze geen lift hebben, de kinderwagens moeten dus beneden blijven staan, daar hebben ze een aparte ruimte voor en het liefst wagens die makkelijk in te vouwen zijn. Maxicosi dus mee naar boven tillen, of je buggy, die is licht. Zo dat is ook weer gepiept. Zal het ook nog even in de club zetten.
@Uk, hihi heb me ook maar aangemeld voor dat Buzzeren... klinkt wel leuk! @kuona, ooh leuk verse baby Vergeleken met zulke kleintjes zijn onze kids alweer reuzen! zozo Morris wilde lekker uitslapen dus... hihi als papa en mama nou de volgende keer kunnen blijven liggen is het helemaal lekker! Ohw ik zou willen dat we een garage hadden... heb alleen zo'n klein houten schuurtje.. @Mieke, ik denk dat het wel los loopt hoor qua schema, nu lijkt het nog een hoop plannen, maar uiteindelijk krijg je vanzelf wel een ritme erin en wordt het normaal! Fijn dat je gereserveerd hebt! Bedankt!! Ik kom zowiezo met de ringsling of draagdoek... dus geen last van kinderwagen...
Axioma, misschien een goed idee voor de anderen ook met draagdoek/draagzak. De kleintjes kunnen daar toch in de box liggen (dacht ik)
Miireii, jeetje Soraya mag echt al veel eten! Leuk joh! Als ik naar degroeicurve van Soraya kijk, is 6950 prima doorgegroeid hoor! Niet alle kindjes zitten op de gemiddelde lijn he, 50% zit eronder Daffie, hahaha lachen!! Beachbabe Noppie, ik denk ook dat je goed bezig was hoor, door je te laten horen. Martine, maar ik ga Vera ook echt niet voeden 's nachts als ze alleen een beetje zit te kreunen hoor Kuona, leuk een nieuw beebje! Pap/rijstebloem, das toch tzelfde? Mieke, zal toch wel meevallen? Gewoon een bepaalde tijd aanhouden na de eerste en 3e voeding ofzo... Lijstje maken van wat wanneer mag. Op borstvoeding.com staan ook lijsten, die een wat voorzichtige introductie (voor allergie-gevoelige kindjes) nastreven. Goed dat je gereserveerd hebt! En goed om te weten dat de kinderwagens niet mee naar boven kunnen.
Poehee, hier heeft Morris volgens mij een regeldagje. Hij is behoorlijk chagie en normaal laat hij met gemak 4 uur tussen de voedingen maar net had hij toch echt na 3 uur al honger. Dat ben ik niet gewend dus ik snapte maar niet dat hij zo liep te mopperen Verder ligt hij al zo'n beetje heel de dag in bed. Niet dat hij de hele tijd slaapt want hij doet er wel wat lang over om in slaap te komen helaas. Mijn vriend is bezig om een volleybal/badminton/waslijn stellage te bouwen in de tuin. Wel grappig om hem zo te zien klussen. Nu komt zijn vaderdagcadeau (boor/schroefmachine) wel goed van pas. @Mieke: Ik moet zeggen dat ik ondertussen ook wel een beetje naar een vast ritme snak hoor. Ook vwb slaapjes enzo. Ik zat er toevallig vandaag aan te denken om hem maar gewoon om 7 uur of half 8 wakker te maken voor de eerste voeding. (Als hij dan dus niet al vanzelf wakker wordt) Goed om te weten dat we de kinderwagen niet naar boven kunnen krijgen. Ik ben sowieso wel benieuwd hoe het met Morris gaat. In de draagdoek gaat prima...maar dan moet ik wel in beweging zijn. Op schoot gaat ook prima...maar dan kan ik niet eten Maar er zijn dus ook boxen? Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden, hij is niet zo'n fan van de box hier thuis. Oei...zo klinkt hij wel een beetje verwend. Het is een lieverd hoor @Bijvoeding: Ik snapte nooit zo goed wat moeders bedoelden als hun kindje echt klaar was voor bijvoeding, maar ik snap nu wel wat ze bedoelen. Morris is echt heel erg geïnteresseerd in alles wat wij in ons mond stoppen. Hij maakt kauwbewegingen en hij lijkt minder tevreden tussen voedingen door. Het begint steeds moeilijker te worden om niet overstag te gaan Zeker niet door de verhalen hier van kindjes die wel al bijvoeding krijgen.
Kuona, een stoomoven? Nee joh, gewoon een simpel mandje dat je in de pan zet. Laagje water eronder en stomen maar .
Hier dus precies tzelfde, al een paar dagen... Ze slaapt alleen ook best veel, soms wel wat meer moeite om in slaap te komen. Hihi, idd, eten of drinken terwijl mevrouw op schoot zit is erg lastig geworden. Ook tijdens het voeden, mag ik niets meer drinken, want dan wordt t gewoon uit mijn handen geslagen of geschopt 8) Haha, ja herkenbaar. Maar ik hou nog ff vol hoor (hoop ik )
@ Daffie: lekker dat je bij je ouders kan mee-eten vandaag. Succes met werken vannacht. Hahaha, inderdaad een coole foto. @ Mireii: wat fijn dat Soraya toch gewoon goed gegroeid is. Gelukkig weet je nu ook waar de luieruitslag vandaan komt. @ kleertjes schoon krijgen na vaste voeding: na al die wortelhapjes zitten er een heleboel spuugdoekjes, kleertjes, slabbetjes en hydro-luiers onder het wortelsap. Heb het vanmorgen op een programma van 60 graden van een uur gewassen. And guess what: de vlekken er voor geen meter uit. Ik ben lui en heb nooit zin om alles meteen in de oxi-action te zetten. Hoe doen jullie dat nou als zijnde volleerde en energieke huisvrouw-moeders?! @ Kuona: wat leuk dat er weer een beebje bij is in jullie vriendenkring! @ Mieke: ja, tis nog een heel gedoe met dat bijvoeden ja. Is veel meer werk en plannen dan alleen de melk. Zo zat ik laatst zonder bananen . Vanmiddag alweer braaf courgette gekookt en gestaafmixerd net een rauw tomaat. Zitten nu weer braaf drie hapjes in de vriezer. Ongeveer 100 gram per hapje. Moet eigenlijk iets grotere potjes hebben, want er gaat niet veel meer in en ik heb er ook maar 4 . Goed idee om eventjes te bellen ja. Ah, je hebt al gebeld, heel goed. Ik weet alleen niet hoelang Ebbie het zal volhouden. Is natuurlijk midden in haar tweede slaapje-tijd. Maar hopelijk valt ze dan in de auto een half uurtje in slaap... Maar er is daar maar 1 box of niet? Ik denk dat ik nog een kleed meeneem. @ Maka: je hebt helemaal gelijk v.w.b. die 'gemiddelde lijn'. Meeste mensen weten niet dat tussen 1 standaarddeviatie onder en 1 standaarddeviatie boven het gemiddelde gewoon ook nog gemiddeld is. Heb een beetje last van buikpijn vandaag, zou er weer een buikgriepje rondwaren? Nog ff wat huishoudelijks: tegenswoordigs doen wij reuze georganiseerd week-boodschappen. Maar nu valt mij op dat er zoveel vocht in onze koelkast zit. Heel veel groente wordt daardoor te nat en dus niet lekker meer. Nou viel me net ook op dat de temperatuur veel te hoog was, 10 graden :x. Dus heb hem kouder gezet, dat helpt wel geloof ik. Het is een tafelmodel koelkast zonder vrieslades erin. Hoe zit dat nou met dat vocht denken jullie? Is dat doordat ik er teveel groente in doe, omdat ie niet koud genoeg is of iets anders. Tis al wel een heel oud beestje die koelkast .
Hé hé, eindelijk even tijd gevonden.. Soraya heeft net gewoon een voeding overgeslagen, nu krijgt ze haar laatste fles dus wat later. Wat is dat toch met die beebjes hier? @Maka: hihi, tjah, ik maak me gewoon gauw zorgen. Vooral omdat Soraya dus al heel vroeg op 3 flessen zat. Normaal hoeft dat pas als ze een maand of 7 zijn geloof ik. Ik was echt bang dat ze niet genoeg aan was gekomen. Gelukkig maar toch! En ze mag idd al heel veel haha, maar gelukkig alles zonder suiker @Kuona: oei een regeldagje! Ik kan me trouwens voorstellen dat je het moeilijk vind om het niet-bijvoeden vol te houden na al die verhalen van ons haha! Maar het gaat je wel lukken hoor! @Mieke: ik heb hier nog steeds geen vast schema hoor en het is ook helemaal niet nodig! Maak je daar maar geen zorgen om. Ik kijk gewoon wanneer ze wakker wordt en aan de hand daarvan kijk ik wanneer ze weer honger heeft. ik maak me er ook helemaal niet druk meer om. De kindjes geven zelf toch wel aan wanneer ze honger hebben? het enige waar ik rekening mee houd is warm eten tussen 5 en 6 en haar laatste fles tussen 7 en 8. Voor de rest kijk ik gewoon naar haar en uiteindelijk maken ze zelf wel een schema Vind het wel rustig hier vandaag.. of ligt dat aan mij? Ik heb weer worteltjes opstaan voor Soraya. Laatst wou ze er niets van weten, nu maar weer een keer proberen... Daarna een beetje yoghurt haha, vind het maar raar hoor Morgen ga ik met brood beginnen. Ik denk tegen 13 uur.. Zal mij benieuwen!
@Noppie: ik heb ook geen flauw idee hoe ik die vlekken eruit moet krijgen. Worteltjes zijn inderdaad erg hardnekkig. Las laatst in een topic dat ossengalzeep goed moest helpen! Nog niet geprobeerd. Ik geloof dat Uk dat ook ging gebruiken, misschien heeft zij tips?
Maka en Kuona; nog 2 weken wachten meiden..... jullie kunnen het Kan me best voorstellen dat het moeilijk is als je ons er wel allemaal over hoort hoor! Ik heb net weer een voorraadje groente gekookt voor een week (sperziebonen en worteltjes). half uurtje in de keuken en klaar hihi. Zal vanaf eind volgende week wel anders worden, want dan mag er aardappel en wat vlees/vis bij.... Ga me zo maar eens verdiepen in de hoeveelheden daarvan Mieke; Zou me niet teveel zorgen maken over een schema hoor, ze geven het zelf wel aan wanneer ze iets willen. 3 hoofdmaaltijden aanhouden en tussendoor gewoon kijken wanneer Boaz wat wilt. Noppie; ik heb heel snel silly billyz besteld. Dit zijn slabbetjes met een plastic achterkant en een soort fleece achtige stof aan de voorkant. Je kunt ze na gebruik afspoelen onder de kraan en laten drogen (zijn vrij snel weer droog en kunnen in de droger evt.). Hier trekt de groente of fruit er dus niet in. Ik vindt ze echt geweldig. je moet even googlen naar de goedkoopste prijs en je hebt verschillende maten. Ik heb sindsdien geen last meer van die ellendige vlekken en hou er niet van om mijn tijd te verspillen aan vlekken poetsen
Noppie, voor poep en andere vlekken gebruik ik biotex-spray. Poep spoel ik wel ff af, dan sprayen, beetje wrijven en dan op 60C. Gaat er prima uit. Maar met wortel heb ik geen ervaring, dus weet niet of t werkt... Iets anders huishoudelijks: mijn wasmachine maakt echt een gigantische t*-herrie met centrifugeren. Hij staat in de kelder en je hoort m op zolder dreunen. Gisteren vond ik t ook nogal stinken na een wasje, alsof er iets heel heet was geworden. Ik ben nogal van t overbeladen (foei), dus hij zal wel kapot zijn... Zou t nog nut hebben om een monteur te laten komen, of gewoon maar een nieuwe kopen? Hij is nu zo'n 6 jaar oud.
@Noppie, hier laat ik kleertjes waar toevallig een vlek op zit (tegenwoordig sla ik zo'n kleine handdoek helemaal om haar heen ) een dag weken in water met groene biotex... hier helpt het wel. soms wil inspuiten met Muscle (jaja die gele spuitfles voor in de keuken), direct op de vlek ook nog wel eens helpen. En mn oma zei altijd krijg je vlekken er echt niet uit, insmeren met groene zeep, en zeker 2 dagen in een afgesloten zak laten liggen en dan wassen.... maar die heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd...
Oja, nog ff een lieve foto van gisteren, Vera met haar 2 achternichtjes Picasa-webalbums - Lonneke - Nieuw