Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Axioma, jee ook al zo'n naar verhaal van je broer. Strengen in je baarmoeder? Wat voor strengen zijn dat dan? Verklevingen ofzo? Nog nooit zoiets gehoord...

Hey Lief09, leuk te horen dat t goed gaat met Isa! Ze is idd wel een flinkerd, maar ze is ook lang, 70cm!! En bovendien was ze al groot bij de geboorte.
    Zeggen ze ook vaak tegen mij, dat Vera een stevige tante is, en dat vind ik ook niet zo heel leuk. Ik en mijn vriend waren beiden als baby redelijk klein, zijn zus was wel groter (geloof ik).
    Ik vind t aan de ene kant wel fijn dat ze gewoon goed groeit (op mijn BV :D), maar ik hoop niet dat ze een grote/dikke peuter/kind wordt. Maar dat hoeft helemaal niet, zegt men... Het babyvet gaat er wel af als ze strax gaan kruipen en lopen.
    Ik zal je gegevens (en die van Soraya en Boaz) zo ff updaten.

Married, oja ik vreet ook echt alles wat los en vast zit. En ik pas nog steeds in mijn broeken :D. Maar ik heb geen last van trillen ofzo.
    Volgens mij drinkt Vera de laatste tijd ook wat meer (qua voedingen, maar ook qua hoeveelheid), dus dat moet ik allemaal weer bij-eten. Erg vervelend ;).
    Maar ik eet die extra's vooral in de vorm van 'slecht' eten...koekjes. Aan de ene kant wel fijn dat ik lekker kan smikkelen, zonder echt dikker te worden, maar aan de andere kant ben ik ook wel een beetje bang dat Vera dan ook al dat slechts naar binnen krijgt. Hm...

Ik moet trouwens wel zeggen, nu ik hoor dat jullie ook aan 'in slaap voeden' doen, dat ik t een stuk minder erg vind. Ik lees de laatste tijd ook steeds meer over de keerzijde van laten huilen.

Mirreii, idd grappig dat alle meelezers zich nu gaan onthullen!

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Lief, wat een schattig meisje is Isa! Ze ziet er helemaal niet té mollig uit hoor!

3. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Kuona: die 2 weken eerder beginnen met bijvoeding is niet erg hoor. Snap best dat je daar mee wil beginnen.

@familieveenstra: de operatie gaat nu dus echt dichtbij komen he? Eng he? Aan alle ingrepen zitten risico's en complicaties verbonden. En je moet maar denken dat jullie met zeer kundige chirurgen te maken krijgen. Fijn dat Martijn zich verder wel goed ontwikkeld!
    Wat goed dat ie al zonder bakerzak slaapt.

@Married: ah joh, je hebt eerst alle caloriën weg gespind en daarna weer lekker bij gegeten. Zo blijf je een beetje in balans he:D:p!
    Wij beginnen de dag ook niet altijd op dezelfde tijd hoor. Door de week moet Yannique vroeg uit bed als ze naar het KDV moet en verder laten we ze ook lekker liggen als we vrij zijn of ik een avonddienst heb. Vanochtend was het 8 uur.
    Jeetje balen dat je niet te vreden bent over je nieuwe kapsel. En nou heeft zij het ook nog eens scheef geknipt:x!
    Haha slaaptiet! Ik zou het toch afbouwen denk ik! Anders hangt Thije nog aan je slaaptiet als ie 18 is :):D. Nee even zonder gekheid, maakt het ook wel makkelijker als ie daar niet meer aan gewend is toch? Yannique heeft er ook een tijdje over gedaan hoor, voor ze vanzelf in slaap viel, maar nu is dat geen probleem meer hoor.

@Axioma: wordt helemaal vrolijk van jou getypte goedemorgen! Met mijn meisje gaat het goed hoor. Weet niet waarom ze gespuugt had en ze verhoging had. Nog geen tantjes te bekken hoor.
    Haha:D leuk dat je schoonmoeder naar Harry Potter is geweest. Wij gaan zaterdagavond. Heb net al kaartjes besteld en goede zitplaatsen uitgezocht! Heb er al zin in!
    Beterschap met je broer. Hoe is het nu met je moeder?
    Jeetje, je schoonmoeder een tweeling op haar 43ste. En dan na de bevalling in coma raken. Jammer dat ze de eerste maanden van haar kindjes niet mee heeft kunnen maken.

@Daffie: geen ervaring met curves!

@leeftijd ouders: mijn moeder is nu 59 en als mijn vader nog geleefd had, was hij dit jaar 69 geworden. Mijn schoonmoeder wordt dinsdag 60 en mijn schoonvader 65.

@Mieke: veel succes met Boaz op het CB vandaag. Zo lees net dat Boaz zo goed gegroeid is. En lekker shoppen vandaag! Maar wel na het werken he:D;)?
    Benthe was ook nog 1 van mijn favoriete namen, maar niet van mijn man:(!

@Maka: soms denk ik ook dat Yannique slaapt en dan hoor ik haar ineens lekker kletsen in bed! wel goed dat je lekker geslapen hebt.

@Bbelly: goed weer wat van je te horen en ook dat het goed gaat met jullie. Ow wat hebben jullie toch getobt met die spruw dan. En dat het zelfs in zijn darmpjes zat. Jullie moeten idd ook even bijtanken.

@Lief09: :D:)welkomn terug stiekeme meelezer;)! Jeetje dan is Isa idd een mini reusje! Maar goed te horen dat alles goed gaat. Ook alweer plannen voor een 2de! wat een mooi meisje heb je toch!

@Miireii: was Soraya niet haar doen gisterenavond?!
    Ja ja oefenen willen die mannen wel he!

@Mink: tuurlijk mag je hier gewoon lekker mee kletsen. Fijn dat Zoë het zo goed doet!

Zo ben weer bijgelezen.
    Vanmorgen ben ik weer met mijn meisje gaan zwemmen. Ow wat vond ze het weer leuk. Ze wordt steeds relaxter in het zwembad. Op het einde was ze zelfs lekker aan het spartelen en spetteren in het water. Het was nu alweer de laatste keer en na de vakantie gaan we weer verder. Wat was Yannique toch weer moe zeg. Eigenlijk was het nu naderhand nog met zijn allen koffie drinken, maar ik ben naar huis gegaan, heb Yannique de fles gegeven en haar daarna op bed gelegd (was om 11 uur) en ben net gaan kijken, maar ze slaapt nog steeds. Nadat ik haar op bed had gelegd heb ik zelf ook nog even een half uurtje op de crosstrainer gestaan.

Ow mannen toch af en toe he: heeft hij dinsdag op zijn vrije dag de was gedaan en wilde ik gaan wassen en was het wasmiddel op. Had het toch echt op het boodschappenlijstje van vorige week geschreven. Dus als Yannique straks wakker is en het is droog, dan gaan we maar weer even op en neer naar de AH! :x GRRrrrr dat ie dan zegt dat het wasmiddel op is. Nee gewoon de lege bak weer in de kast zetten. Daar schieten we toch niks mee op.

Ben al heerlijk weekend aan het houden. Morgen naar Nijmegen om mijn moeder in te halen na het lopen van de 4 daagse en zaterdagavond gaat Yannique voor het eerst logeren en gaan wij met zijn tweeën een avondje uit. Eerst eten en dan naar de film. Kunnen we zondag zo maar uitslapen (ben benieuwd of ik niet al om 8 uur bij mijn schoonouders sta:D;)!).

X Esther

4. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Hoi meiden:

Eppie: bij ons bellen we ouders op als de koorst hoger is dan 38,5. of het kind moet al 38 hebben en zich echt beroerd voelen.
    Leuk dat je baas het wel goed vond gaan.

Anita: dus de operatie komt nu dichter bij spannend hoor.
    Bakerzak dit mag toch maar tot 6 maand? Als ze kunnen rollen mag het toch niet meer?

Noppie ik deed Jasmin haar handje vaak onder de bandje van het wippertje zodat ze niet alles er onder kon smeren, alleen even tijdens het hapje hoor, zo moet natuurlijk wel de handjes kunnen gebruiken.

Bij Ikea verkopen ze die slabjasjes ook die Mieke beschrijft.

Maried: geen idee wat beter is, ze zeggen wel altijd dat je een kind beter wakker in bed kunt leggen maar geen idee of dit bij iedereen werkt.

Axioma: en hoe vond je smoeder de film, sneu voor je broertje.

Mijn ouders zijn 63 en 61 ze hebben 8 jaar op kinderen moeten wachten daarom zijn ze al iets ouder.

BBelly: gelukkig ben je er nu achter wat het probleem was, mij is verteld dat spruw al een teken van een allergie kan zijn, hoeft niet hoor.

Lief: leuk weer iets van je te horen, heb je haar dan bloot gewogen? Bij ons klopt het wel ongeveer met de thuis weeg schaal.
    Zijn dat theelepeltjes op lepels rijstebloem, ik heb altijd begrepen dat je maar door 1 voeding rijstebloem mag doen omdat kindjes anders te zwaar worden. Maar ik kan het mis hebben hoor. Schattige foto.

Mieke: dus ook hormoonzalf, werk wel goed maar als je stop komt de eczeem ook weer in mindere mate terug.
    Als je nou wil weten of Boaz ergens allergisch voor is kun je eenmalig eens naar een bioresunantie therapeut gaan zij kunnen zo zeggen of hij allergisch is, de meeste verzekeringen vergoeden het. Hoef je ook niet alles uit te vogelen.

Miiriie: wat goed dat soraya het broodje al eet.

Mink: gezellig dat je ook weer mee komt kletsen, nog gefeliciteerd met Zoe.

5. mink

mink Fanatiek lid

22 nov 2007
    1.996
    0
    0
    Married girl; hahah dat klopt mijn banner klopt niet helemaal. Maar was zo blij dat het eindelijk gelukt was, met een foto, dat ik het maar zo heb gelaten hahahaha

Lief; je hebt een prachtig mooi meisje hoor:) Vorige maand was Zoe nog 63,5 cm en 6390 gram. Ik moet 4 augustus weer naar bureau.
    Zoe is wel lang, dunnig hihihiih

Martientje; thanks voor de felicitatie, die is bij deze wederzijds hahaha

fam veenstra; sterkte alvast voor de operatie, een spannende tijd voor jullie

eten; tja lekker eten is altijd goed, maar ik geef fv dus geen last van hihi knap dames dat jullie nog steeds bv geven. Helaas nam het bij mij na een maand al af en toen ben ik gestopt. Ik kolfde 1,5 uur en had maar 20 cc :$ FV wil heel goed zo. Bij een eventuele 2e dan wil ik graag weer bv proberen.

Noppie; eten hier is een smeerboel hahaha ik hou haar handjes vast, maar vandaag geprobeerd met een grote theedoek en dan blijven haar handjes eronder. Dit werkte een stuk beter

bbelly; wat naar zeg dat het zolang heeft geduurd voordat ze wisten dat het spruw was. Fijn dat het nu beter gaat:)

eppie; wat heerlijk zeg, zwemmen met de kleine. morgen naar nijmegen voor de 4 daagse. Lijkt me een heel gezellig sfeertje. Ik neem aan dat je moeder meeloopt? knap hoor...

In slaap voeden; Zoe valt zelf in slaap, maar om eerlijk te zijn, laat ik haar niet lang huilen. Vind ik heel vervelend:). Meestal valt ze zelf rustig inslaap

Schema;fles van 200 cc en 6 schepjes
    8.15 fles
    9.00-10.30 slapen, afhankelijk hoe lang ze slaapt
    11.00 fruithap
    12.30 fles
    13.00 - 14.30 slapen, afhankelijk hoe lang ze slaapt
    15,00 sap
    16.30 fles
    17.30 slapen, meestal een half uurtje
    19.30 laatste fles met pap
    20.00 uur naar bed

Mireii; gaan jullie voor een tweede? leuk zeg! wij willen wachten totdat ze een jaar is. Maar ben niet aan de pil of zo. Wel beschermd, maar zonder chemische stofjes hahaha

Ik ga straks nog werken, even op huisbezoek, dus ben er vanavond denk ik nog wel even

gr Linda

6. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    #6946 Deurtje, 23 jul 2009
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
    @ Kuona/Maka, heb weer wat meer over Rapley gelezen en begin toch wel meer en meer overtuigd te raken dat het een logisch vervolg op borstvoeding is.

Maar.. heb zelf een beetje het idee dat het de bedoeling is om dan BV te blijven geven, ook na de 6 mnd, omdat de combi met Rapley dan beter is. Hoe staan jullie daar tegenover?

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Mink: ahaha 'gaan' is een groot woord. We gebruiken niets en ik ga ook echt mijn ei enzo niet berekenen. Ben toch super onregelmatig ongi dus dat heeft helemaal geen zin. We zien gewoon wat er gebeurt, maar het kan zijn dat ik gauw zwanger ben, of misschien helemaal niet. Wie weet ;)

8. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@ Mireii; dan wordt het nog spannend wie er eerder zwanger is.... Jij of ik!! hahahahaha

@ Martientje; ik heb haar niet bloot gewogen, maar neem aan dat haar kleertjes geen 500 gram wegen. En het zijn eetlepels, s`ochtends krijgt ze echt een bordje pap en s`avonds is het een fles. Geen idee of dit een dikmaker is, dacht dat voornamelijk was om de voeding in te dikken zodat de beebs kunnen wennen aan meer structuur in hun voeding en dat ze wat verzadigder zijn.

@ Eppie; leuk he zwemmen met de kleine! Ik doe (nog) niet aan babyzwemmen, maar vorige week zijn we met z`n drietjes naar ht zwembad geweest. Isa zat heerlijk in een zwemband met zitje en ook spetteren in het water!
    Mannen en de was; ik heb de luxe dat vriendlief de was doet. Ik moet alleen alles opvouwen enzo, soms helpt hij daaraan ook nog mee. De rest van het huishouden doe ik wel. Maja, kan ook niet anders, hij is kok, werkt van 11.00 uur tot 22.00 uur, ook in het weekend. Dus dan kan ik niet van hem verlangen dat hij ook nog alles lekker sopt enzo! (Soms wel hoor, hij woont niet in een hotel!! hahahaha...)

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Lief: ahaha ik denk jij hoor ;) Ik ga dr echt niet bewust mee bezig. (maar nu ik er zo over nadenk en er hier over zit te praten, begin het me behoorlijk te kriebelen :p )

@Man&huishouden: mijn man doet echt niets hahaha! Maar ik heb hem in ieder geval zover dat hij zijn eigen spullen opruimt. scheelt me sowieso weer tijd overdag. Zal mij benieuwen hoe het gaat als ik straks weer moet werken haha!

10. Eppie25

Eppie25 Fanatiek lid

28 apr 2008
    1.039
    0
    0
    Brabant!
    @Martine: vandaag was er nog een 2de gesprek met de sollicitant, omdat dat gisteren niet duidelijk haar motivatie naar voren kwam en omdat ik vandaag vrij was kon ik niet bij dat gesprek aanwezig zijn. Heb dus net mijn baas nog gebeld om te vragen hoe het gesprek was geweest en toen zei hij nog dat ie het gisteren goed vond gaan en dat ie me zeker nog wel een keer zou vragen voor een volgend gesprek. Nou dat vond ik wel heel positief en fijn om te horen. De onzekerheid komt dan bij mij toch weer boven hoor.

@mink: ja mijn moeder loopt mee en heb ze net gesproken en was ook vandaag weer goed gefinisht. Die vriend van ons heeft vandaag met moeite de 50 km uitgelopen, maar staat morgenvroeg toch weer aan de start.

@Lief: haha gaan we hier een weddenschap plaatsen wie er het eerste zwanger is;):D! Mijn man doet ook alles hoor in het huishouden (samen met mij dan), maar soms is en blijft het een echt vent:):p!

Zo daarnet dus even boodschappen gedaan en het eerste wasje is alweer aan het draaien. Ook nog maar even de was opgevouwen en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag.
    Was na het boodschappen doen nog even bij mijn schoonouders langs geweest voor een bakje koffie en Yannique allemaal maar huilen. En bij thuiskomst was het weer gapen, dus heb haar maar weer op bed gelegd. En ze slaapt alweer. Toch heel vermoeiend hoor, zwemmen.

Daarstraks had ik een beetje meloen gepureerd en aan haar gegeven, maar ze is er nog niet helemaal kapot van. Heb dus nog over en dat kan ze dan morgen opeten.

X Esther

11. Dinkie1982

Dinkie1982 Bekend lid

5 feb 2008
    529
    0
    0
    Sluiter zakelijke verzekeringen
    Barendrecht
    Hoi meiden,

Zo mijn werkweekje zit er weer op en door een etentje dinsdagavond heb ik niet meer bijgelezen c.q. gereageerd.
    Net alles bijgelezen vanaf maandag maar wat een boel zeg!!

Hebben weer een nieuwe februarimama erbij, leuk dat je mee komt kletsen Mink. En een welkom terug voor lief! En ik zag een berichtje van bbelly, dat is ook al een tijdje terug.
    Leuk dat iedereen toch wel weer eens komt kijken op het forum.

Verder heb ik geen tijd om op iedereen te reageren, sorry.

Zag wel dat er gesproken werd over leeftijd opa's en oma's. Mij moeder is 49 en mijn vader 50. Mijn s.vader is 72 en s.moeder is er helaas niet meer. Ook bij mij komt mijn man uit een gezin van 5 en hij is de jongste dus daardoor is er zowat een generatie verschil tussen mijn ouders en zijn ouders. Wij zijn 27 en 31.

Married, ik heb ook soms onwijs honger. Thuis gaat het nog wel maar op werk zit ik om half 9 al aan een ontbijtkoek, dan is mijn ontbijt al verteerd geloof ik. En dan uurtje later fruit en dan nog een cup-o-soup in de morgen anders red ik het niet tot mijn brood tussen de middag. Eet ook nog altijd een boterham meer. s'avonds eet ik wel normaal en in de avond valt de extra honger wel mee. Maar ja, is ook wel logisch, je lichaam werkt nog steeds om die borstvoeding aan te maken dus dan vraagt het ook extra eten.

Married, dat rapley, hoe ben je daarop gekomen eigenlijk, heb je dat bij iemand gezien of over gehoord? Ik hoorde er van de week pas voor het eerst over eigenlijk. Is dat dan zoveel beter dan dat je ze eerst puree geeft en steeds ietsje dikkere hapjes?

Zo mijn kleine meisje zal zo wel wakker worden dus ga nog even snel een boodschappenbriefje maken voor morgen (man doet altijd op vrijdag de boodschappen), dan straks voeden en daarna lekker lasagna maken... hmmm ... nu al zin in!!

Tot vanavond, dan kom ik meteen even bijlezen voordat 't weer zoveel is.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    Zo zag het rooster net en deze mama is 5 dagen lekker vrij!!!:D

@ Noppie aha die tips voor de vlekken ben ik blij mee, zet alles tegenwoordig meteen in een sopje, was op 90 graden, zet het te week in de biotex maar helemaal niets.... zucht!!! ik gooi alles zo weg waar een hardnekkige vlek in zit wil echt levi niet met een vlek in zijn kleding laten rond lopen

@ mieke de rechter foto in je banner vind ik zo lief:)

@ mieke en married hahaha wat toevallig dat jullie dezelfde meisjesnamen hadden!!!

@ kuona mijn echte schoonmoeder is 48 en mijn andere schoonmoeder is 54 en mijn moeder is 51

@ weet iemand hoe het inmiddels met mobiel en karina gaan????

@ lief welkom terug en wat een giga mooie leuke foto van jullie meisje

13. Zomerbloem

14. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    @Maka, t zijn strengen van spier... die kunnen spontaan door je baarmoeder heen groeien.

@Eppie, lief dat je t vraagt, met mn moeder gaat t redelijk, de uitslag van de hersenscan en hersenvocht is eindelijk binnen. De Besnier Buch zit niet in haar hersenen, t is een andere ziekte (weet niet precies hoe je t schrijft) maar die veroorzaakt dus evenwichtsstoornissen.... en daar is niets aan te doen en ook niet te voorspellen wanneer en hoe vaak ze zo'n aanval krijgt...

maar nu ff heel ander nieuws... hihi ik vanmiddag naar mn broer... ging al best goed met hem. Komt mn schoonzusje ook met mn nichtje en mn broer krijgt een envelop en leest hardop voor : voor de papa van 3 kindjes (huh ze hebben er maar 2)
    Ja we krijgen een kleine!!! Had ik echt nooit meer verwacht, maar ze zijn 21 februari 2010 uitgerekend, ze had net vanmorgen de 1e echo gehad... ik vond het zo geweldig!!! ben helemaal blij!!

15. Zomerbloem

Gefeliciteerd Axioma!! Weer tante!!! En dan zal er jaar en een paar dagen tussen Josanne en haar nichtje of neefje zitten!

Ik ga naar huis, lekker naar m`n poppetje en m`n ouders! Vanavond later op de avond meld ik me weer!

16. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #6956 Arevinol, 23 jul 2009
    Laatst bewerkt: 23 jul 2009
    Groeicurven zijn weer geupdate!

Married, ik blijf denk ik nog wel BV geven. Maar ja, je kan ieder moment beslissen om te stoppen, hoeft niet perse met voorbedachten rade! Dat bijvoedingsforum had ik idd gisteren ook al zitten bekijken ;)
    Wat ik momenteel ook vind meewegen is dat de Mexicaanse griep in t najaar deze kant op schijnt te komen. Stel dat ik t krijg, dan is Vera misschien wat extra beschermd... Misschien een wat overdreven gedachte, maar het voelt wel goed.

Spannend dat er al een aantal snel hopen op een tweede. Ik ben benieuwd wie de eerste zal zijn!!

Axioma, o wat leuk! Weer een nieuw beebje!

Dinkie, Rapley zal echt niet veel beter zijn hoor dan prakjes. Maar het klinkt wel heel natuurlijk en leuk!!

Ik was vanmiddag ff boodschappen doen bij een grote super de boer hier in de buurt. Ik dacht dat ze daar vast winkelwagentjes zouden hebben met zo'n plastic kinderzitje. Was niet zo, maar ze hadden wel een speciale wagen, waar je je eigen Maxi Cosi op kan zetten en vastbinden. Mooi dacht ik! Moest alleen 2 euro in, en ik had alleen 50c en mijn bankpasje bij me... Maar goed om te weten dus voor de volgende keer. Zouden ze eigenlijk bij iedere supermarkt één van moeten hebben!

Hihi, ik ga Vera maar eens halen, ze ligt te Aiaiaiiaiiaaai-en.

17. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Onze dondersteen heeft zich vandaag een paar keer van zn buik naar zn rug gerold!!! Eerst dus rug > buik en dan na een tijdje gaat ie weer terug, niet dezelfde kant op, maar hij rolt als het ware door (hij maakt eerst een soort van vliegtuig manoeuvre). Bij mn moeder had ie het vandaag gedaan en toen ik thuis kwam deed ie het nog 2 keer. Goed he, ben helemaal trots! glunder, glunder...

Ook leek het alsof hij achteruit tijgerde, hij zette zich af met zn armpjes en ging steeds verder naar achter, wel een lollig gezicht. Zal verder wel niet bewust zijn hoor, maar toch.

@ Lief09, yep had dat topic idd ook al gezien. Ach ja, ieder zn mening hoor, ik zou me er niet te druk om maken.
    Coole foto van je dochter! Vind haar echt niet heel dik eruit zien hoor!

@ Maka, vind je dat vervelend ja, dat mensen zeggen dat Vera een stevige tante is? Dat hoor ik ook vaak over Thije (maar dan geen tante natuurlijk :D), maar ik ben er juist trots op dat ie zo goed groeit op mijn melk. En ik weet echt zeker dat als ze eenmaal kruipen/lopen dat dat babyvet er snel afgaat.
    Ik snap je denkwijze qua BV/Mex Griep wel. Ik stop idd nu ook nog niet, maar til het sowieso over de vakantie (sept) heen en daarna zie ik wel verder.
    Haha, jij eet dus ook zo erg, ligt dus niet aan mij :D
    Ik heb Thije net weer in slaap gevoed :), maar nu kwam het qua voedingen echt zo uit. (sprak zij vergoelijkend)

@ Eppie, veel plezier in Nijmegen morgen! Hoop dat jullie het droog houden! Vind het heel stoer van je mams dat ze hem helemaal uitloopt, petje af!
    Veel plezier alvast met jullie avondje uit!

@ Dinkie, ik had al wel eerder van Rapley gehoord, oa over gelezen op borstvoeding.com en elders hier op het forum.
    Het is vooral als je volledig borstvoeding (op verzoek) geeft een redelijk logisch vervolg. Ik word er iig steeds enthousiaster over, al zie ik ook wel nadelen hoor (zooi, duurt lang voor ze echt eten etc)

@ Iggy, lekker een paar dagen vrij dus, geniet ervan!

@ Axioma, wat ontzettend leuk voor je broer en schoonzus zeg!!! Gefeliciteerd!!! 1 dag na Thije zn 1e verjaardag uitgerekend :D
    Fijn dat het redelijk gaat met je moeder, al hadden we natuurlijk liever gehoord dat het echt goed ging.

18. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Hey meiden,

Zo het nachtje werken is weer achter de rug. Heb geslapen tot 14:30 en ben toen snel mijn meisje gaan ophalen bij mijn ouders. Ze had het weer super gedaan. Heeft afgelopen nacht heerlijk geslapen en ook overdag ongeveer hetzelfde ritme als thuis:)
    Nu ligt ze weer lekker in haar eigen bedje, waar ze ook hoort;)

Mijn man is net weer naar zijn werk gegaan en moet nog 2 nachten nu. Dus heb het hele bed voor mezelf komende nachten.

Ik zag oude bekenden lansgkomen...welkom back....gezellig dat jullie weer af en toe mee komen kletsen.
    Beebjes horen babyvet te hebben hoor meiden.....:D Daar zijn het beebjes voor. Als ze maar goed groeien! Ook al liggen ze nu boven de gemiddelde lijn, later kunnen ze eronder zitten net als andersom ook mogelijk is. Hoe ze nu zijn, zegt helemaal niets over de toekomst.

Ik had vannacht een patient die een bloeding had gehad na de bevalling. Eerst op de IC gelegen, naar de gewone afdeling gegaan omdat het weer goed ging en gisterenavond toch weer bij ons gekomen op de MC omdat ze toch weer bloedde. Had in 2 dagen nog maar weinig meegekregen van haar pasgeboren ventje. Vanmorgen heeft ze even lekker uitgehuild (scheelde veel dat ik ook de ervaring had van je kindje de eerste dagen moeten missen, alhoewel ik gelukkig wel goedd bij kennis was). Ik wilde eerst de dagdienst vragen om de kraam te bellen dat ze even met haar zoontje langs zouden komen, maar heb toch nog maar even zelf gebeld en ze zouden het ventje zo snel mogelijk even bij haar komen brengen. Ze was me helemaal dankbaar dat ik dat geregeld had....:):) Dat is toch het eerste wat je wilt...je kindje bij je....

19. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

heb geen energie en zin om te reageren op iedereen, heb een paar dingen onthouden.

leeftijd ons en onze ouders:
    ikzelf ben 24, mijn man is 27
    mijn vader is 50 en moeder 49
    mijn s.vader is 51 en s.moeder is 50.

dasty van de wibra:
    dis is echt superspul, het werkt op alle soorten vlekken, even erop spuiten, in laten trekken, en dan uitspoelen of in de wasmachine doen.

omrollen:
    martijn heeft het vandaag al weer een aantal keer gedaan, wel steeds van rug naar buik, via links en rechts. en 1 keer van buik naar rug, maar dat ging per ongeluk.

vandaag voor het eerst tandjes gepoetst.

zijn er al mama's die hun kindje al in de 2de autostoel hebben.
    hier zit martijn nog in de maxi cosi hoor, jildou was 6,5 maand toen die in de autostoel ging.
    ??????

vandaag telefoon gehad van het umcg.
    21 augustus hebben we de operatiebesprekende afspraak van martijn. hij is neit de eerste op de lijst, het kan nu tot max 2 maanden duren, dus voor ons nog hooguit 2 maanden wachten tot de operatie.
    spannend dus.

iedereen een fijne avond, kom morgen weer reageren.

voor de nieuwe en oudere forumleden een hartelijk welkom en veel kletsplezier.

knuff en liefs.

anita

20. martientje

martientje Actief lid

8 mrt 2009
    298
    0
    0
    Krijg net een online nieuwsbrief van mijn werk, hebben ze een heel plan opgesteld voor als de Mexicaanse griep uit breekt: als ik alles zo lees word ik nu al bang, als we ons ziek voelen moeten we ons zo wie zo ziek melden en naar de HA gaan, verder praten ze al over mogelijk sluiten van locaties (wel in het extreemste geval) word toch wel een beetje angstig als ik dat allemaal zo lees, waarschijnlijk is de organisatie verplicht om ons hierover in te lichten en doen ze het uit voor zorg maar toch.

Lief: denk wel dat het met de kleertjes te maken kan hebben dat ze zo zwaar is.
    anders moet je het toch eens na vragen want volgens mij maakt rijstebloem wel dik.
    Moet morgen naar de diëtist als ik er aan denk vraag ik haar wel even, ben ook wel nieuwsgierig.

Miiriie: je man is zeker altijd verzorgd door zijn mama,
    Mijn man doet eigenlijk best veel mag ook wel want ik werk en hij niet.
    Hij stofzuigt (moet het wel altijd vragen, maar goed)
    Vaatwasser uit ruimen, koken, strijken doet hij ook wel eens.
    Boodschappen die doe ik liever zelf hij neemt altijd onzinnige en dure dingen me.
    Baal er soms wel van dat ik alles moet vragen, mannen schijnen het werk gewoon niet te zien.

Eppie: volgende keer hoef je dus niet meer onzeker te zijn.

Lief: Ik voel me niet schuldig dat ik werk vooral mijn oudste heeft het prima naar haar zin de 2 dagen dat ze naar de crèche gaat ze leert er heel veel dingen die ze thuis bij mij niet kan leren. (zoals met vriendinnetjes samen spelen)

Axioma: leuk nieuws van je broer.

Maka: zie dat je het ook al over de Mexicaanse griep hebt.

Deel Deze Pagina