Axioma, Boaz komt ook best veel aan hoor in een week en ligt ook boven het gemiddelde in groei, maar wel in verhouding en dat vonden ze helemaal niet erg. Ook omdat mijn vriend 1.96 is en ik 1.73, dus dan heb je meestal ook een boven gemiddelde baby, zeggen ze! Bilplooi a-symetrisch? hmmm kan dat ook nog? Nu maar hopen dat de echo goed is en ze niet zo'n spreidbroekje aan hoeft. Married, was is Thije een mooi ventje zeg! zo'n uitgesproken gezichtje. Wel balen dat jullie zo'n nare nacht hebben gehad zeg, ik hoop dat komende nacht beter zal gaan met hem en jullie wat meer uurtjes slaap kunnen pakken, want dat gaat er natuurlijk wel inhakken zo. Ik kolf een flesje vol en zie wel hoeveel Boaz daarvan opdrinkt, soms het hele flesje en soms heeft hij aan 120 cc voldoende. Dayenne, wat leuk dat Naomi aan het brabbelen was, hihi. Boaz heeft vandaag nog een paar zo heerlijk gelachen. Ach arme Naomi, jammer dat je dus toch weer door moet gaan met de infacol. Ik ben er nu mee gestopt en weer overgestapt op de cinababy. Ik heb ook het idee dat Boaz meer spuugde, maar goed vanmiddag kwam er ook wat uit, en dat al een tijdje na de voeding. Wat een super geinige foto van Naomi in de tummy! Grote maatjes kleding: ik heb de kleding vanaf maar 68 wat ik heb in een aparte mand gedaan, anders lag de kast wel erg vol. Badritueel: hier om de dag in badje met babyolie en anders even wassen met washandje. Miireii, dus ze hebben nu toch de test gedaan, ze krijgen wel heel vlot de uitslag zeg, ik moest er langer op wachten Goed dat ze de test dan doen om zich er op voor te kunnen bereiden mocht de uitslag niet zo goed zijn. Martine, gelukkig was het vocht, wel in de gaten houden zoals Leintje zegt. Uk, gelukkig reageert Ferry goed op de prikjes en heeft hij geen koorts. Beetje slaperig zijn is niet zo erg. Tja jullie hebben ook al een hele ervaring achter de rug met Ferry, gelukkig gaat het nu helemaal top met hem en heeft hij al heel veel in zijn prille leventje overwonnen zeg, een sterk ventje hoor! Ik zei ook al tegen mijn vriend dat ik benieuwd ben of ik een kadootje van mijn zoon krijg voor mijn verjaardag. Ben benieuwd of mijn vriend dus nog iets gaat regelen, want voor mijn verjaardag had hij ook nog niets gekocht. Wazientje, bah wat naar zeg dat je een curretage hebt moeten ondergaan. Was je weer wat herstellende dan nu dit weer. Gelukkig dat je lichaam het zo aangeeft, want als het langer had blijven zitten was je toch verder van huis geweest. Sterkte. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook wel bang voor ben hoor omdat hij er in delen uit is getrokken. Vloeien: ik vloei geen bloed meer, maar wel gelig vocht. Ben ik eigenlijk ook niet helemaal gerust onder. Noppie, wat leuk om het vanuit het psychologisch aspect (zeg ik dat goed zo?) te lezen hoe dat in elkaar steekt vwb het lachen bij de baby's. Caro, goed dat je Jort nu ook laat wennen aan het inslapen in zijn eigen bedje, anders heb je straks misschien een probleem. Je weet het maar nooit hoe hij dat dan zou oppikken. Sonya, wat is Royenna een mooi meisje zeg! En heerlijk dat je even jezelf hebt kunnen verwennen. Ik heb ook het idee dat wanneer ik weg ben en mijn schoonouders passen even op dat Boaz me gewoon mist en daardoor onrustig is. Vandaag echt een super dag gehad met Boaz, alleen net was de voeding echt een gevecht. Weet niet wat er aan de hand was. Ik weet dat ik een mega goede melkproductie heb en dat er daardoor meestal veel melk uitkomt wanneer hij net begint met zuigen, hierdoor verslikt hij zich vaak omdat hij oa. heel gulzig drinkt maar ook omdat er zoveel tegelijk in zijn mondje komt. Hierdoor raakte hij wat overstuur en ging heel wilt tekeer waardoor hij zichzelf behoorlijk in de weg zat met zijn armpjes etc. Nu ligt hij lekker te slapen.
@mieke, gelig vocht bij t vloeien is normaal, de vk vertelde hier dat dat t laatste stadium van t vloeien is, geen bloed meer verliezen, alleen wondvocht misschien reageerden ze op t cb feller op t aankomen van josanne omdat zij flesvoeding krijgt. Boaz krijgt bv dan zijn ze naar mijn idee milder qua aankomen in gewicht!
Axioma, dat is zo, kindjes met FV kunnen later dan ook meer aanleg krijgen heb ik gehoord. Oh fijn dat het nog wondvocht is, nou ja fijn... liever niets meer
mieke: ik heb het met bv ook bij royenna. omdat ik zoveel melkproduktie heb hebben ze mij aangeraden om even de ergste druk er van af te masseren of kolven.. zo komt de melk er dan wat rustiger uit. zo moet hij ook wat meer moeite doen en is hij wellicht beter verzadigd. hier werkt het wel
Ja, een paar van deze reacties gehad. Niet dat ze het keihard zo vertelden, maar de boodschap kwam wel héél duidelijk over. Gelukkig zijn het mensen die ik toch niet (veel) vaker ga zien. Badderen: Hier ongeveer 1 tot 2x per week en voor de rest mini-wasjes. Was van plan om het douchen uit te proberen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik was ook nog wel wat bang voor glibberen onder de douche. Maar jou tip Uk, van die hydrofiel luier klinkt goed! Morgen misschien toch maar proberen. Qua voeding en alles houden we inmiddels erg van rust en regelmaat, maar het badderen gebeurd nog onregelmatig: soms 's ochtends soms 's avonds. Misschien ook een echt inpassen in een weekritme? Miireii: Ik hoop voor je dat de uitslag van de test goed is. Wanneer krijgen ze de uitslag? Leintje: Bedankt voor je lieve en begrijpende woorden! Gelukkig hebben we inderdaad vooral mensen om ons heen die ons goed kunnen steunen en die positief reageren. Daar ben ik ook erg blij mee. Nu gaat alles nog prima, maar er komen vast nog wel moeilijke tijden en dan is steun onmisbaar verwacht ik. Maar daar ga ik me nu nog niet teveel op richten; we zien wel hoe de toekomst wordt en ook met een gezond kind weet je niet wat de toekomst in petto heeft. De liefde voor je zus spat wel van het scherm af: vond ik prachtig om te lezen. Mag ik vragen: je spreekt in de verleden tijd; is je zus aan de gevolgen van de hersenvliesontsteking overleden? Ik schoot hier helemaal vol van ... wat eerlijk en ook prachtig gezegd! Zo herkenbaar. Dat gelukkig worden staat hier ook voorop! Simone: Dat vind ik ook: het is echt al een echt mensje zo vroeg in de zwangerschap. En niet alleen een bundeltje cellen wat mensen nog wel eens zeggen. Ik was ook nóg meer verliefd na de allereerste echo. Het is zo'n wonder zo'n kleintje. Dank je voor je complimentje trouwens wij vinden Bénine ook prachtig. En tot nu toe is iedereen die haar ziet het roerend met ons eens En heel veel mensen zien de down niet eens. Martiene: fijn dat je schildklier ok is. En goed dat ze voor de zekerheid het toch nog gaan controleren. Uk: wat voor kraamkadootje heb je gekocht? Ben niet nieuwsgierig hoor Kado-idee voor je man: Leuk idee zo'n slipcursus. Misschien leuk om een handafdrukken-'tekening' met/van/door Ferry te maken en als uitnodiging voor de slipcursus er bij te geven? Lijkt me ook leuk zo'n slipcursus, mar het mag helaas niet met onze eigen auto omdat het een leaseauto is Waxientje: dus toch! Het klonk me al niet zo goed toen je je vorige berichtje schreef. Neem je tijd en doe even goed rustig aan, een curettage is niet niks! Sterkte ermee; ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt! Deesje: Met 5 week vloeide ik ook nog wat slijm met bloed. En nu is alles ok. Mieke: Lief dat je het zo eerlijk zegt. Maakt me ook niet uit dat mensen er voor kiezen om geen gehandicapt kindje te willen ook al is het niet mijn keuze. Ik zou zelf nu ook nog best een derde kindje willen en dan zou ik ook graag een kindje zonder down willen omdat het me anders, vooral voor mijn oudste dochter als ze ouder wordt, toch wel zwaar lijkt. Maar een kindje zo laat in de zwangerschap nog weg laten halen, of het risico van een miskraam door de onderzoeken lopen, dát kan ik niet. Het blijft dus bij twee hier denk ik. Hartruis en spierslapte komen inderdaad vaak voor bij Down. Gelukkig heeft ze dus tot nu toe geen spierslapte of andere klachten behalve dan de ruis. Sonya: hier ook ongeveer van 19 tot 21 huiltijd de afgelopen dagen. Mooie spam! Prachtige baby! Alvast een fijne nacht allemaal! Groetjes, Seyla
Wat een heerlijk weer was het vandaag, zeg! Ben er lekker op uit geweest met Dyon! Had daardoor weer lekker veel bij te lezen... @ Axioma: Dankjewel voor de link! Ik heb even gekeken en zo'n hangmat lijkt mij ook wel wat voor Dyon! @ Mieke: Ik heb een groeiboekje gekregen van het CB. Daarin zit een groeicurve die ik zelf voor Dyon bij kan houden. Heb jij niet zoiets gekregen? Anders zijn er vast wel op internet groeicurves te downloaden of online bij te houden. Misschien ff googlen? (Oh, dat heb je al gedaan lees ik nu ). En bedankt voor je tip over de fotoservice van WIJ! Dat is zéker goedkoop! En de foto's zijn ook goed van kwaliteit? Dan denk ik dat ik de foto's voor Dyons album daar ook maar ga bestellen. Ik herken Dyon en mij precies in je verhaal over het voeden. Ik heb ook veel productie, Dyon drinkt ook heel gulzig en verslikt zich ook regelmatig. Daarin lijken ze dus óók op elkaar. @ Maka: Wat een lieve fotoserie van Vera! Dat is zéker een lach! @ Leintje: Jij werkt op het CB? Dan vraag ik het even aan jou: Toen ik maandag op het inloopspreekuur was, heeft de assistente Dyon alleen gewogen en niet gemeten. Ze zei dat ze de lengte alleen meten als je op afspraak komt. Is dat normaal? Ik was namelijk ook wel heel benieuwd naar Dyons lengte, aangezien het gewicht in verhouding met de lengte word bekeken en niet met de leeftijd... maar ik heb hem later thuis zelf moeten meten. Word er bij jullie wél gemeten op het inloopspreekuur? @ Eppie: Een speciale bijeenkomst over kolven? Lijkt me zeker zinvol! Ik denk dat je er wel veel aan zult hebben! @ Dinkie: Ik heb ook iets verschil in de grootte van mijn borsten, maar ik herken niet jouw 'geval' van dat die grotere borst groter/voller blijft na het voeden dan de andere. Ik zou ook niet weten of je beter wel of niet extra kan aanleggen, want het lijkt mij ook dat je dan misschien zit met éxtra productie voor de grotere borst... misschien maar even vragen bij het CB? @ Mamasim: Welkom bij de februarimama's! Natuurlijk mag je gezellig meekletsen! Nog gefeliciteerd met de geboorte van Teun! @ Febr21: Helpt de gemberpoeder al een beetje? Ik heb ook gehoord dat honing echt uit den boze is! Toch raar, hoe ze er aan de andere kant van de wereld toch heel anders over kunnen denken... @ Sofie: Hihi , kledingkast sorteren? Dat heb ik ook gedaan, maar dan 'gewoon' door de kleine maatjes vooraan te hangen en de grotere achteraan. Ik was nog van plan om een soort ring om de stang heen te doen (wat ze in sommige kledingwinkels ook hebben), die de verschillende maten van elkaar scheidt, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen (en ik vraag me af óf het er uberhaupt nog van komt ). Maar stickertjes plakken met de periode dat ze het aan kunnen lijkt me niet handig. Het ene kindje groeit harder dan het andere, dus kun je niet echt zeggen welke maat ze zullen dragen met 2 maand, 6 maand etc. @ Uk: Jeetje, wat heftig van de vader van je vriendin. 58 is nog veel te jong, helaas is leeftijd geen garantie voor het leven. Sterkte voor je vriendin! En gefeliciteerd met het dochtertje van je andere vriendin! Dat is wél erg leuk nieuws! Mijn buurjongen gaat ook naar een osteopaat. Ik weet niet precies wat die doet, maar volgens mijn buurvrouw heeft mijn buurjongen er veel baat bij. (Dat moet ook wel, want ze rijden er helemaal voor naar Zeeland, vanuit Drente )! Een cadeautje van Ferry voor zijn papa zal inderdaad leuk zijn! Misschien een gipsafdrukje van zijn handje of voetje? @ Deesje: Wat fijn dat Naomi het zo goed doet en zo goed is gegroeid! @ Tir: Ach meis, wat een tegenslag ineens. Veel sterkte, ik hoop dat Batuhan snel met jullie mee mag naar huis! @ Married: Wat een knapperd is Thije! En inderdaad een wijs koppie! Als ik Dyon een afgekolfde melk in een flesje geef, dan geef ik hem 125 ml/cc (precies een klein Avent-flesje vol). Meestal drinkt hij dat wel leeg, maar soms heeft hij wat minder zin en laat hij een klein bodempje in het flesje over. @ Seyla: Wat fijn om te horen dat Bénine het zo goed doet en dat ze goed gezond is! Ik vind het echt beláchelijk dat sommige mensen het jullie kwalijk kunnen nemen dat jullie niet hebben laten testen op Down! Dat is toch júllie keuze?! En jullie zijn tóch wel blij met Bénine, en zo hoort het ook vind ik! Ik snap ook wel dat er mensen zijn die het wél laten testen, maar niemand heeft het recht om het jullie kwalijk te nemen dat jullie níet hebben getest. @ Dayenne: Aaaaaaw, wat 'n lief koppie heeft Naomi! @ Miireii: Spannend voor je zwager en schoonzus! Ik hoop op goed nieuws! @ Martientje: Fijn dat die bult nu weg is en dat het onschuldig was! Toch goed dat ze t voor de zekerheid opsturen. @ Waxientje: Jeetje, hebben ze je placenta operatief moeten verwijderen en is er ook nog een stukje achtergebleven... Fijn dat je nu wel weet waar het vloeien ineens vandaan kwam. Gelukkig is nu ook het laatste stukje placenta weg. Doe rustig aan, meid! @ Bbelly: Rust maar goed uit, meid! Meepraten hier komt vanzelf weer, neem eerst de tijd voor jezelf die je nodig hebt! @ Sonya: Mooi kindje is Royenna! Mooie ogen, zeg! @ 5-weken-sprongetje: Dyon heeft hem nét gehad (ik had 'Oei, ik groei' nét op tijd gekocht om er nog wat aan te hebben tijdens Dyons eerste sprongetje ). Hij heeft zondag voor het eerst écht naar me gelachen en hij doet dat nu veel vaker. Ook heeft hij vorige week donderdag zijn eerste traantje gehuild. Dyon heeft dit sprongetje gemaakt rond zijn 7e week, maar dat schijnt goed te kunnen aangezien hij twee weken te vroeg is geboren. Dan komt het sprongetje ook vaak twee weken later, wanneer zijn hersentjes ontwikkeld zijn als een kindje van 5 weken, wat geboren is met een zwsduur van 40 weken. Dyon loopt dus hartstikke mooi op schema! @ Combinatietest/vruchtwaterpunctie: Wij hebben bewust geen combinatietest laten doen. Mijn vk had me er informatie over gegeven, en ik heb dat met mijn vriend besproken (ik vertelde hem dat ze dan kijken hoeveel kans je hebt op een kindje met Down, en dat je verdere onderzoeken kan laten doen als je er een grote kans op hebt en dat je dan evt kan besluiten om de zwangerschap af te breken als je kindje indd Down blijkt te hebben). Echt, bij ieder woord van dat laatste begon mijn vriend verdrietiger te kijken. We waren het er dus meteen over eens dat we die combinatietest niet wilden doen! Sowieso had ik geen vruchtwaterpunctie willen laten doen, aangezien er een (kleine) kans bestaat op een miskraam. Ik ken een verhaal van een stel dat een vergrote kans had op een kindje met Down, en zij hadden de punctie laten doen. De vrouw had een miskraam gekregen na de punctie, en later bleek uit de uitslag van de punctie dat het kindje geen Down had... Maar het kindje was er al niet meer... Ik weet niet wat ik hierop moet zeggen, ik zit hier ook met tranen in mijn ogen. Echt verschrikkelijk... @ Badderen: Dyon gaat ook elke 2 à 3 dagen in bad of mee onder de douche. Voor de rest ook wassen met het washandje. Uk, dit heb je gewéldig gezegd! Zo, ik ben weer bij (wel uren mee bezig geweest, maar ok ). Dyon had vandaag een blauw geblokt blousje aan. Jorik heeft een blouse die er veel op lijkt, en die had 'm vandaag ook maar aangetrokken. Ik heb ze samen nog even op de foto gezet, echt zo lief! Dyon lacht op de foto ook naar zijn papa! Ik zal m morgen wel ff in m'n album zetten, ik ga nu Dyon wakker maken voor z'n laatste voeding en daarna lekker slapen!
Ik lees dat veel mama's hun baby inbakeren. Ik heb het in het ziekenhuis geleerd met een hydrofielluier. Het hielp wel. Maar nu is Jort veel sterker en wringt zich zo uit de luier. Soms wordt ik ook wel een beetje gek van de onrust. Vooral overdag. Ik kwam helemaal niet meer toe aan iets en er lagen allemaal halfafgemaakte klusjes in huis. Nu heb ik een draagdoek en als het heel erg wordt stop ik hem in de doek. Hij slaapt er heerlijk bij en ik kan de veel klusjes gewoon blijven doen. Mieke, ik weet niet wanneer je jarig was, maar nog gefeliciteerd! Ik realiseer me dat ik komende zondag jarig ben. Het lijkt met de drukte zo langs me heen te gaan. Maatje, ik lees in berichtjes van anderen dat Zoey ziek is. Ik weet (nog) niet wat, maar in elk geval heel veel beterschap en sterkte. Enna, hoe gaat het nu met Katie? Ik ben begonnen met een aantal reacties, maar Jort meldde zich weer. Daarna druk geweest met allerlei andere klusjes. Hierdoor had ik nog een half berichtje staan. Hopelijk kan ik morgen de andere 27 pagina's nog bijlezen. Jort is nu overigens wel in diepe diepe slaap.
Seyla, Ja, mijn zus is anderhalf jaar geleden overleden. Zij is 33 jaar geworden. Op een gegeven moment wilde haar lijf niet meer. Zij werd ziek, kreeg longontsteking en problemen in de hersenen na een flinke epilepsie aanval. De jaren daarvoor ging ze al steeds meer achteruit en kon ze steeds minder genieten. Uiteindelijk is het voor haar beter zo en kunnen wij er best goed mee omgaan. Natuurlijk missen wij haar, maar weten dat zij anders geen leven meer had gehad. Wat betreft inloopspreekuur; Bij ons wordt bij babytjes dan ook alleen gewogen. Het gewicht is het belangrijkste dat iets zegt over de groei. De lengte is nog niet erg nauwkeurig (benen kun je nog niet strekken) en zegt niet zo veel. Als je dat bij ieder regulier consult meet is dat meer dan voldoende. Tot 14 maanden kijken we niet naar de verhouding tussen lengte en gewicht, maar wordt het apart bekeken. Belangrijk is dat er wat gewicht betreft de eerste tijd ongeveer 150-200 gram per week bijkomt en dat de lengte een stijgende lijn laat zien (ieder kind heeft zijn eigen lijntje). Wat betreft de schedelomtrek; Deze is wel van belang, maar heeft ook geen zin om vaker te meten. Tenzij we afwijkingen gaan zien in deze groei. Groetjes, Leintje
Klopt ja, dat zei de vk hier ook! Al heb ik zelf ook bv gekregen en heb toch 140 kilo gewogen... dus tja...
Goedemorgen meiden! Het wordt zo te zien weer een prachtige dag, dat wordt er weer op uit met de kleintjes! @Leintje, jeetje, heftig hoor van je zus ... en idd makkelijk dat we hier iemand hebben die op het CB werkt, hihi. Nou moet ik zeggen dat die bij ons ook echt non-hip zijn, helaas (ps, wat grappig is, wij forumden ook al bij babyboom! Maar op deze is iedereen toch wat meer actief!). @Caro, ik had gisteren ook zo'n dag met Naomi. Ze was alleen maar wakker, kon dus ook nix afmaken! Zo'n draagdoek is toch misschien wel een uitkomst dan .. Zondag jarig, leuk! Al gaat het nu idd wel langs je heen, het is zo druk met zo'n kleintje! @kleding sorteren: ehm, nog niet aan begonnen. De grote maatjes liggen nog wel opzij, maar er ligt ook nog wel veel door elkaar. Heb echt wel leuke dingen liggen, maar de meesten zijn toch wel te groot ... jullie moeten ook es kijken op www.jlkidsoutlet.nl, hebben ze ook wel leuke kleertjes (van Design Heroes en Dutch Bakery Design). @Tir, jeetje, wat een tegenslag ... veel sterkte, ik hoop echt dat jullie je mannetje snel mee naar huis mogen nemen. @Married, wat een schatje, Thije! @Dayenne, Naomi ook al zo lief! Ze kijkt lekker op de foto, heerlijk! @Bbelly, rust maar gewoon uit hoor meid. We lezen je vanzelf wel weer hier, vergeten doen we je iig niet! @Seyla, wat fijn dat het zo goed gaat met Bénine! @Mieke, fijn dat je een superdag gisteren had! Op dat gevecht na, hihi. Heeft ie nog lekker geslapen vannacht? Hier na een echt wakker-dagje van Naomi een lekkere nacht gehad. Ze sliep om 9 uur echt pas goed (had rond half 7 zo'n enorme poepluier, moest haar maar meteen badderen, hihi). Heb haar om half 1 wakker gemaakt voor de laatste voeding en toen sliep ze weer tot half 5. Dat vind ik nog wel es moeilijk hoor, maken jullie jullie kleintjes nou wakker of niet? Ik stond zo in twijfel! Ze lag zo lekker te slapen! Maar als ik ze nou niet wek, dan heb ik weer kans dat ze twee x komt 's nachts. Tis een beetje lastig! Nu ligt ze ook weer heerlijk te slapen. Vanmiddag maar es lekker naar buiten met haar, heerlijk! Geen visite vandaag, ook wel es lekker. Oh, heb nog een fotootje van haar in mijn album gezet!
Wat schattig! Zoooooooo lief zeg! Oh, hij staat er nu pas in, lukte niet, moest eerst weer verkleinen
Hoi dames! Sorry dat ik niet veel reageer, ik lees wel elke dag actief mee hoor! En uit jullie verhalen haal ik al veel antwoorden op mijn vragen: heerlijk zo'n vraagbakforum, waar je elkaar kunt helpen en bijstaan! Merci meiden.. @Dayenne: lief van je hoor! Hier alles goed, maar ons Bolletje zit in dr sprongetje, dus ik lees alleen mee Dikke knuff aan jou! ps: wat een lekker ding! haha @Uk: cadeautje: ik ga hier voor een "livre de souvenirs", oftewel een souvernir-boekje van baby's eerste jaar. En daar maak ik dan zelf al een begin in met wat foto's, want hier ist ook bijna zover (verjaardag Fabrice )! Tis maar een klein iets, maar ik vind het zo leuk iets persoonlijks te geven van de kleine voor papa.. Of iets kleins van de HEMA met persoonlijke print en tekst erop! Die kleine dingetjes zo persoonlijk vindt ie vast helemaal LIEF! @Badderen: hiero toch wel dagelijks in bad, maar dat is omdat ons meisje dat zo heerlijk vindt! Dan is ze helemaal happy En vriendlief is ook zo'n schoonmaakfreak, dus die kijkt me helemaal raar aan als ze niet in bad is geweest! Hij gaat 2 keer per dag! Ik mag tegenwoordig blij zijn als het 1 keer per 2 dagen lukt voor mezelf Ik heb trouwens klompjes gekregen voor de kleine Haha omdat ze ook half nederlands is! Int oranje en met de tekst LIEF! erop, wel schattig hoor! @Iloiza: ik heb t uiteindelijk aangepakt zoals in de kledingwinkels: geen ring eromheen, maar wel een klein gekleurd stickertje op t hangertje, zodat we meteen zien welke maat het is. Manneke vond het maar wát handig! Maar ja, dat zijn mannen hè Gisteren vreselijk nieuws gehad: t nichtje van Fabrice heeft gisteren een dodelijk auto-ongeluk gehad op 3 km afstand van ons huis.. Ze was pas 23.. Uit de bocht gevlogen tegen een vrachtwagen.. Vreselijk.. Heb er de hele dag van gehuild. Ze kan niet eens worden opgebaard, zo erg was het. Maandag crematie. Weet nog niet hoe ik het ga doen met de kleine, ben bang niet te kunnen gaan.. Maar nu eerst maar het belangrijkste: er zijn voor Fab en zn familie.. Zo, ik ga maar eens een poging doen tot boodschappen doen, dat probeer ik al 3 dagen, maar ons Bolletje in dr Sprongetje maakt het vrijwel onmogelijk... knuff Sofie
Combinatietest, hebben wij ook niet gedaan. Vooraf aan de zwangerschap wilde mijn vriend het wel laten onderzoeken, dan wisten we waar we aan toe waren en zouden we ons iig kunnen voorbereiden. Toen we de test konden laten doen, hebben we gekozen om t niet te doen, omdat het alleen een kans aangeeft. Een punctie wilde ik sowieso niet, omdat ik in de zwangerschap al zo ver was gekomen (de eerste weken waren een hel) en ik t niet t risico op een miskraam wilde lopen. Seyla, wat verschrikkelijk, dat verhaal dat het kindje nog zo lang heeft gevochten voor zijn leven. Ik krijg het er helemaal koud van. Sowieso vind ik het een bizar idee dat je in Nederland in principe een zwangerschap nog kan laten afbreken tot 24 weken... (tot de grens dat t levensvatbaar is). Toen voelde ik Vera al weken trappelen... Leintje, wat heftig van je zus. Begrijp ik het goed dat zij met 2 maanden een hersenvliesontsteking had en haar hersenen daarna niet meer verder zijn ontwikkeld? Mijn vriend vertelde net dat het zoontje van zijn neef is opgenomen met hersenvliesontsteking. Hij is nu 3 maanden (en 2 mnd te vroeg geboren)... Badderen, normaal gesproken om de dag in badje of mee onder de douche. Ik vind t trouwens helemaal niet zo glibberig hoor! Nu ze warmte-uitslag heeft heb ik ergens gelezen dat je veel moet badderen, dus nu neem ik haar iedere dag mee onder de douche of in bad. De uitlsag is nu ook al een stuk minder. En eerlijk gezegd vind ik badderen geweldig, ik wil t wel 2x per dag doen...! Maar dat is ook weer niet goed voor t huidje. Al heeft ze nu helemaal niet meer zo'n droog huidje. Brabbelen, dat lijkt Vera af en toe ook wel te doen. Nog geen dada of gaga, maar meer verschillende toontjes maken. Ie ie ah ahhhh...oeee! Zo lief. Laatst leek t alsof ze 'poep' zei, haha! En lachen met geluid, dat vind ik t allermooiste. Kkkkkrrrrrrriieeee en dan een big smile erbij (smelt smelt smelt)! Kledingkast, ik wilde dat idd ook doen met die ringen! Maar veel kleertjes zijn bv ook 50/56 of 62/68. En sommige 62 zijn net zo groot als 68... Nu heb ik t gesorteerd op jurkjes, truitjes en pakjes en een beetje op kleur . De bovenste stang hangen alle maatjes 50 en 56, de onderste stang alvast de 62 en 68!