Februari 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Uk80, 17 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    je moet niet denken dat ie een bak vol vla krijgt ofzo hoor.... en ja die drie vraagtekens doe ik vrijwel altijd ook op hyves!!!

en het poepen gaat echt nu 3x per dag zo soepel als maar kan dus ik vind dat het een goede beslissing is geweest er vroeger mee te beginnen!!! En dat zei de huisarts ook als het gevoel er goed bij is en levi het er goed op doet mag iedereen van mij commentaar geven!!! :)

2. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Nou Myrthe heeft echt goed gegeten vandaag...

Vanmorgen 200 gram!! fruit (= 1 grote perzik en een halve banaan) en bij de groente had ik een stuk aardappel erdoorheen geprakt (ze begint altijd te huilen als de groente op is (120 gram)). Ze zat heerlijk te smikkelen en ook de hele kleine stukjes gingen er goed in. Ze maakte zelfs een kauwbeweging. Verder natuurlijk gewoon haar flesjes melk, die ze heerlijk vindt. Myrthe is dus toe aan het 6 maanden eten qua hoeveelheden dan. Ik geef haar nog geen granenpap en opvolgmelk. Daar wil ik eind volgende week mee beginnen als ze echt 6 maanden is.
    En zolang ze zonder andere tussendoortjes als fruit en heel dun diksap kan, houden we dat lekker zo!!:)

Fietsenwinkels hebben de fiets van mijn keus niet (was toch een andere Married). Ik had de sparta amazone dynamic gezien in de champagne/light olive kleur. Nergens hebben ze hem, alleen een actiemodel in het lichtblauw die ik niet mooi genoeg vindt....
    Ze verkopen hem wel via internet en nog goedkoper ook. Zouden jullie een fiets via interner kopen. Kunnen hem gewoon ophalen bij de winkel (fietswinkel.nl), maar is wel helemaal in heerhugowaard en als er iets mis is,moeten we natuurlikj ook daarheen....
    Zit met een dilemma....de goedkopere babyblauwe of die van mijn keus bij een internetwinkel:(:(

3. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    ok wat grappig mireii ben nu als ik zelf hapjes aan maken ben echt 10 x aan controleren op stukjes omdat ik dan denk dat ie erin stikt hihihi

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hihi iggy, dat van het fruit weten we wel hoor, dat is ook helemaal niet erg. Maar ik verbaas mij net als uk over de vla! ik snap dat hij geen bak vol krijgt, maar 1 hapje is eigenlijk al teveel.

de koemelk is nu nog slecht voor zijn niertjes en het zit vol met suikers....

5. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    daffie heerhugowaard is niet echt om de hoek meid... hoe ga je hem meenemen dan??? of ga je fietsend naar huis hihihi :)
    tja ik weet natuurlijk niet hoe graag jij hem wilt hebben???

6. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Zo ziet ie eruit....
    en inderdaad het zit niet naast de deur, maar wil hem zooo graag hebben hahaha en heb voor de prijs die ze in de winkel vragen bij de webwinkel incl. zitjes en windscherm en buggydrager in dezelfde kleurstelling.

We kunnen hem laten bezorgen of ophalen met de twinny load.

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    oooeh! nog een alleen-lezer :D

we zien je wel MSB :D :p

8. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    mooie fiets meid!!! hoeveel kost bezorgen???

9. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    @Daffie: hij is wel heeeeel erg mooi hoor, maar ik weet neit of ik een fiets van een webwinkel zou kopen...... wat als er iets mis is?

10. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

Mireii; wat ben jij errug!! Niemand durft straks nog bij ons te lezen door jou whahahahaha. Lees lekker mee hoor meiden.....Mireii is gewoon een beetje melig:D:D

11. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

bezorgkosten ongeveer 25 euro en als er iets mis mee is moet je of naar heerhugowaard (in de garantie) en anders gewoon naar de plaatselijke winkel.

12. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    dan zou ik hem laten bezorgen denk dat je aan zelf ophalen meer geld kwijt bent met zo'n twinny load ding als je die moet huren

13. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

HAHAHAHAHAHA!

sorry, ik ben idd melig, en jullie mogen gewoon mee-lezen hoor ;) Ik zal mijn mond houden ;) :D

14. deesje80

deesje80 Bekend lid

13 feb 2008
    876
    0
    0
    @Daffie, mooie fiets!! Ik weet ook niet vwb kopen via internet, vind ik toch altijd nogal spannend met van die grote dingen, hihi.
    En jeej, wat goed van Myrthe!!!! Applausje!!

@Iggy, ik vind vanillevla ook nogal snel hoor! Sowieso vind ik je ook snel met alles (Levi is nog maar vier maandjes!), maar dat is ieder voor zich. En als hij het er goed op doet en tevreden is, prima! Maar ik zou de vanille vla toch nog maar even laten doen ivm de suikers enzo ...!!

@meelezers, toch handig dat je dat zo kan zien he, hihi.

@mamafiets: ik heb de batavus mambo (witte versie). Ik weet niet meer wie het was, maar die had een matzwarte besteld (fotootje ook erbij gezet). Die vind ik ook echt megagaaf!

@leeftijd ouders: mijn vader en moeder zijn 55, mijn s-vader 62 en s-moeder 58. Heb nog een zus van bijna 32. Mijn mannetje is 30 trouwens.

Kennen jullie Baby Tv? Vindt Naomi helemaal het einde, hihi!

15. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij hebben ook baby tv daar is levi helemaal dol op

16. daffie76

daffie76 Fanatiek lid

twinny load hebben we zelf Iggy, dus die hoeven we niet te huren hoor en evt. kan mijn man de fiets ophalen als hij uit zijn werk komt. Hij werkt al in Amsterdam en moet dan nog een stukje verder rijden. Hoeven we niet extra helemaal daarheen.

17. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

@ Daffie; goed van Myrthe dat ze al meer wil! Hier ook een klein veelvraatje, vers fruit vindt ze het einde en dat pureer ik niet meer helemaal glas. Verse groenten vindt ze wat minder dan potjesvoedsel. Laatste week krijgt ze af en toe ook een stukje brood, een stukje broodkorst of zacht brood. En dan maakt ze ook van die kauwbewegingen.

Ik ben van de week gebeld door Nutricia of ik een pak opvolgmelk Nutrilon 2 wilde proberen. Altijd goed, dacht ik! Ik dacht dat het van die kleine probeerzakjes zouden zijn, maar het was een 'echte' verpakking van 900 gram. Zijn jullie ook gebeld? Ik ga het wel proberen, heb nu Friso, en als dit goed gaat, blijf ik op Nutrilon. Nog 1,5 week, dan mag ze ook over!

18. Kuona

Kuona Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.258
    6
    38
    @Iggy, ik ben het wel een beetje eens met de anderen. Maar dat moet je idd gewoon zelf weten. En ik denk dat ze het niet vervelend bedoelde dus volgens mij hoef je niet gelijk in de verdediging te schieten ;)
    Misschien moet je die links van Married een keer doorlezen zodat je de gedachte erachter ook een beetje begrijpt. :)
    En het tandvlees en de kaken van baby's zijn sterk genoeg om te kauwen. Sommige kindjes krijgen pas met een jaar hun eerste tandjes, en die kunnen toch ook al kauwen ;)

@Daffie: Ik heb ook een beetje getwijfeld tussen internetwinkel of gewone fietsenwinkel, maar dat was vanwege het prijsverschil. Mijn fiets hadden ze dus wel in de gewone winkel maar was op internet goedkoper. Uiteindelijk ben ik dus voor de fietsenwinkel gegaan zodat ik er altijd mee terug kan als er iets mee is. Maar als ze de fiest die ik graag wilde alleen op internet gehad zouden hebben zou ik misschien wel op internet besteld hebben.

@Babytv: Ik ben eerlijk gezegd niet zo van de tv voor Morris. Natuurlijk krijgt hij wel eens wat mee maar ik probeer het wel te beperken en ik ga hem niet speciaal voor de tv zetten. Hij vindt het overigens wel superinteressant hoor!

@Miireii: Hahaha moet wel om je lachen hoor! Ik zie vaak een mamamorris. Die valt natuurlijk op omdat ze zo'n geweldige naam in haar nickname heeft staan ;)

@Married: Hahaha ja ik ben gewoon zo ongeduldig. Ik moet me echt inhouden om hem niet te helpen. Ik denk dat we morgen eens banaan gaan proberen. Dan houd ik hem gewoon op schoot en kan ik helpen de banaan vast te houden. Ik denk dat ik anders idd gewoon eens een keer een prakje geef zodat hij weet dat er ook andere dingen zijn dan melk :p

Gisteren hebben trouwens mijn s.vader en zijn vrouw voor het eerst opgepast. Ik weet niet precies waarom maar het was voor het eerst dat ik een beetje een naar gevoel over hield nadat ze weg waren. Morris was vrij snel wakker geworden en ze hebben er behoorlijk mee gesjouwd. Ze hadden nog geprobeerd om hem op bed te leggen maar toen ging hij huilen en hadden ze hem er weer uitgehaald. Uiteindelijk hadden ze hem na 2 uur wakker te zijn geweest pas in slaap gekregen. Volgens de vrouw van s.vader was hij helemaal kapot.
    En dan nog iets, misschien vinden jullie mij wel een zeur hoor. Ik drink zelf eigenlijk nooit alcohol (nu sowieso niet vanwege de bv) en mijn vriend alleen bij gelegenheden. Mijn s.vader en vrouw zijn nogal van de wijn. Wij hebben dat nooit in huis. Nu hadden ze gisteren dus zelf een fles wijn meegenomen. (ik vond de bijna lege fles in de koelkast, ik weet niet of hij vol was natuurlijk) Ik voelde me op één of andere manier niet prettig bij het idee dat ze allebei een halve fles wijn hadden genuttigd tijdens het oppassen. Ben ik nou een ouwe zeur? Ik twijfel :D

19. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier is JimJam favoriet!! Kennen jullie dat? Wij hebben UPC digi-tv...

20. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    nee ik val dat rapley gebeuren niet af hoor zeker niet alleen ben ik meer verbaasd over dat het kan!!!

Deel Deze Pagina