Ja, dat klopt..bij 2 maanden en daarna heeft zij zich minimaal verder ontwikkeld...Maar..maak je niet meteen te veel zorgen. Er zijn meerdere soorten hersenvliesontsteking (viraal/bacterieel) en we hebben het over 32 jaar geleden. Toen wisten ze niet eens wat het was en hebben ze het niet behandeld. Dat is heel wat anders dan de tijd nu. Het komt zo heftig nog wel eens voor, maar ze zijn er veel eerder bij met een adequate behandeling. Liefs, Leintje
@ Tir: wat fijn dat Batuhan zo goed vooruit gaat! Ow, zie net dat hij daarna weer ff terugviel. Komt vast goed meid! @ mamasim: die spruw kan weken duren hoor. Ik ben hier ook aan het smeren en moest minimaal 2 weken van de lactatiedeskundige behandelen... Zet um op! @ Dayenne: wat is Naomi toch schattig in die tummytub! @ badje: hier ook om de dag. @ Waxientje: tjee, wat rot dat je nou alsnog gecuretteerd moest worden. Ik hoop dat je nu gauw echt goed zal herstellen! @ Mieke: fijn dat je zo;n goede dag gister had met Boazje! @ Caro: wij passen hier ook de draagzak toe als het niet lukt met slapen bij Ebbie. @ Mireii: schattig jouw beebje! @ Deesje: heb gister Ebbie ook smiddags na ruim 4 uur slapen wakker gemaakt om te voeden. Dat werkte voor geen meter: ze dronk heel weinig en sliep daarna gewoon weer verder. Zo;n beetje verspilde moeite zullen we maar zeggen. Tjeeeee, wat heeft Naomi veel haar. Ebbie is echt kaal aan het worden vrees ik. Ze verliest haar nesthaartjes. @ Hummelke: lees met kippenvel je bericht over het nichtje van Fabrice. Wat afschuwelijk. Veel sterkte voor jullie! Heb knetterende koppijn sinds gisteravond. Waarschijnlijk de vermoeidheid. Ga weer voeden nu. Vanmiddag om 13.00 hebben we afspraak voor gastouder-contract opstellen. Hopelijk is Ebbie dan rustig.
Merci dames, ben er nog helemaal ondersteboven van.. Die weg waar t gebeurd is, neem ik namelijk ook regelmatig.. Nu maak ik liever een omweg.. @Noppie: hoofdpijn.. Dat ken ik hier; pure vermoeidheid ja.. Sta er sommige dagen mee op, of het komt overdag opzetten en blijft lekker hangen.. Vreselijk hè! Maar vanochtend bleef menneke wat langer thuis en heb ik kunnen douchen; hoofdpijn weg! Wat heerlijk.. We moeten dus echt wel aan onszelf denken af en toe, al is dat wel moeilijk met een Kabouter (ik quote Suske ) in huis!
Had ik gisterenavond al een heel berichtje getypt, loopt mijn laptop vast ! Toen was ik het beu en ben ik er maar mee gestopt. Vandaag nieuwe ronden, nieuwe kansen. Heb wel even een vraagje: hoe doen jullie dat met gaan winkelen? En dan bedoel ik meer in de zin van: wachten jullie totdat je kindje gegeten heeft (dus wakker is) of halen jullie ze ook wel uit bed? Ik heb Yannique dus gisteren uit bed gehaald, want moest even naar de AH en even langs mijn schoonouders. Heb haar bij mijn schoonouders gevoed en daarna zijn we weer naar huis gegaan. Toen ik thuis kwam sliep ze en hebik ze uit de kinderwagen gehaald, om ze op bed te leggen. Maar toen sliep mevrouwtje niet meer. Dus vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen! @Uk: hoor goede dingen over de osteopaat, dus hoop dat Ferry er ook baat bij heeft. Blij dat jj geen suffe mensen hebt op het CB! Stoere kerel hoor, die Ferry, dat ie maar 1 huiltje gaf bij de prikjes. @Daffie: en hoe was het met Myrthe bij de huisarts? @Leintje: hoop dat het helpt bij Mik! @Mieke: dat duurt nog wel lang dan tot juli, voor er plek is op het KDV? @Married: ik leg Yannique tegenwoordig altijd boven in bed om te slapen. Hier beneden krijgt ze toch te veel prikkels en kan ze zich daardoor niet overgeven aan haar slaap. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt hoor. Meestal huilt ze maar heel even en dan is het goed. Vaak ligt ze dan ook gewoon nog even wat rond te kijken. Ik leg wel gewoon het dekentje over Yannique heen, maar ik heb dan ook geen officiële inbakerdoek he? Anders even in de gebruiksaanwijzing lezen, want ze adviseren. En heeft de Paccodoek geholpen? Ik hoop het voor je! Wat kan Thije lekker wijs kijken! @Tir: ik hoop echt dat Batuhan snel opknapt! Sterkte meid. @Axioma: Soms moet je je niet te veel aan trekken van het CB hoor. Dan groeien ze weer te snel en dan weer te weinig. Ik heb ergens gelezen dat het kan zijn dat ze in een week 400 gram aankomen en dan een paar weekjes bijna niets! Maar weet niet zeker of het klopt hoor. Duurt wel lang dan trouwens, dat je vrijdag pas naar de HA kan. Wandelen naar de stad en dan de stad leeg kopen zeker? Ik heb gisterenavond alweer 5 minuutjes op de crosstrainer gestaan. Echt heerlijk. En dan doe ik ook nog mijn schuine buikspieroefeningen. Zit ik straks weer strak in het vel (NOT) ! Ik probeer ook iedere dag wel even te wandelen hoor. Zeker nu het zo'n mooi weer is. @mamasim: ik vond het in het begin ook moeilijk om Yannique te laten huilen, maar merk wel dat dat steeds makkelijker gaat. Ik merk ook wel aan het soort huiltje of het om iets belangrijks is. Duurt wel lang dan voordat de spruw over is. Misschien nog een keertje naar de huisarts gaan? @Seyla: dat is ook de oefening die ik altijd doe voor mijn bekkenbodemspieren. Dat Down team zit wel goed in elkaar dan? En fijn dat ze straks ook bij je thuis gaan komen. Hoef je tenminste niet zo lang met Bénine in het ziekenhuis te wachten. Yannique gaat om de dag in bad (soms om de 2 dagen). @Dayenne: ik hoop voor je dat je snel op rijexamen mag. Naomi blijft een lekker ding hoor . @Martine: mooi dat de arts meteen dat vocht heeft weggehaald. @Waxientje: wat goed dat je actie hebt ondernomen. Hopelijk knap je snel op. @Deesje: soms verlies ik nog een heel klein beetje bloed, maar verder vloei ik helemaal niet meer. Ik maak Yannique niet wakker voor haar voeding, ik zie wel wanneer dat ze komt! @Noppie: het doet met goed te horen dat je nu zelf ook wat meer rust hebt als je Ebbie even laat huilen. @Caro: mooi dat Jort goed groeit. Niet je eigen verjaardag vergeten he? @Bbelly: neem je tijd hoor. Hier is het soms ook moeilijk om een dagindeling te maken, maar dat gaat wel steeds beter. @Miireii: Aaaaaaaaw wat een cutie is Soraya! @Sofie: gecondoleerd met het nichtje van Fabrice. Nou hier blijft het even bij, want mijn meisje ligt te huilen. Tot straks X Esther
Sofie, wat vreselijk zeg! krijg er kippenvel van wow, wat een verdriet voor jullie familie, heel veel sterkte. Leuk die klompjes. Wij zijn niet zo weg van LIEF, maar had wel sokjes gekregen met aan de onderkant LIEF er op, die had ik gister aan gedaan. Nou papa heeft ze zodra hij thuis kwam meteen uitgedaan, hihihi. Iloiza, ik moet toegeven dat ik nog helemaal niet in het groeiboekje van het CB heb gekeken, ga ik vandaag doen want vind het wel leuk om die curve zelf bij te houden. Hihi grappig dat Dyon en Jorik dezelfde overhemd aan hadden gister. Ik heb ook zo'n setje voor Boaz, overhemdje met spencer, draagt papa ook. Gister vroeg papa al wanneer hij dat aan kon, hahaha. Leintje, wat erg om je zus te moeten missen zeg! Gelukkig hebben jullie wel heel lang van elkaar kunnen genieten. Ons achternichtje (nu 7 mnd) had een hersenvliesontsteking met 3 weken, pffff dat is ook wel erg jong om zo ziek te zijn, gelukkig is ze er weer gezond uitgekomen. Kledingkast: ik moet ook hoognodig sorteren, vooral wat te klein is en dat is al zoveel. We hebben gewoon teveel gekregen in 56 en dat heeft hij zo kort aan kunnen hebben, zonde hoor. Heb wel net de sokjes in een mandje gedaan, ook heel veel sokjes gekregen. En 3 zwembroekjes (Hema) hihi dus ik moet binnenkort veel gaan zwemmen. Miireii, ach wat een schatje is Soraya toch. deesje, Boaz heeft gister van 8 tot half 1 geslapen (nacht) toen heeft papa een flesje afgekolfde melk gegeven, maar kennelijk was het niet genoeg, dus nog wat bijgevoed. Toen kwam hij om 3 uur en om half 5, vanaf half 5 werd hij jengelig en had hij krampjes. Heeft papa hem bij zich genomen in bed en de rest van de nacht heeft hij tussen ons in gelegen. Vind hem zo schattig in zijn slaap. En wat een moppie is Naomi. Caro, ik had totaal geen zin in mijn verjaardag, tenminste om het te vieren. Al genoeg bezoek gehad de laatste tijd. Maar miste het toch wel een beetje. Maar de tijd gaat zo snel dat je gewoon vergeet dat het al weer bijna zover is. (ik was de 14e jarig)
Esther, ik laat Boaz slapen tot hij wakker wordt, voed hem en ga dan op stap. Ik maak hem er niet voor wakker, tenzij we een afspraak hebben die gehaald moet worden. Noppie/Caro, welke draagdoek hebben jullie. Ik wil er ook eentje aanschaffen maar raak een beetje de weg kwijt in de keuze die er is. In eerste instantie zou ik graag een Baby Bjorn willen maar daar hoor ik ook weer verschillende verhalen over? CB: hier een super leuke jonge vrouwelijke kinderars en een leuk wijkverpleegkundige die hip is. Daar ben ik wel blij mee. Alleen de vrouw die weegt en meet en de administratie doet is wat stroef. Nou Boaz slaapt, dus ga van de gelegenheid gebruik maken om te douchen want we willen straks even naar de winkels. Vandaag een rustige dag qua werk volgens mij Esther, maakt me niet zo uit dat pas eind juli/aug. plek is op het KDV, Boaz is toch nog wel klein en heb oppas in de buurt indien nodig.
Ben er ook nog niet uit hoe ik dat moet doen als ik weg wil...wachten tot hij gevoed is...of hem wakker maken. Ik ben er wel uit dat ik terug moet komen voeden en dan weer de regelmaat oppakken...kom ik terug terwijl hij eigenlijk al had moeten slapen...dan kan ik het vergeten.. Ben wel benieuwd hoe jullie dat doen.... Daarnaast hebben we Mik vannacht wakker gemaakt om 00u voor een voeding en hij kwam pas weer om 05.30u....fijn dus! Hoe doen jullie dat met voeden, wakker maken en vooral doorslapen? Groetjes, Leintje
@ allemaal: bedankt voor jullie lieve reacties! Het was idd enorm schrikken, nu maar weer snel vergeten... @ Marriedgirl: normaal gesproken kan dat ook niet hoor! Maar bij mij is hij operatief verwijderd omdat hij niet uit zichzelf loskwam en toen hebben ze dus blijkbaar toch iets laten zitten! @ Mieke: nou je niet bang laten maken voor mijn verhaal hoor! Het schijnt ook dat dit bijna niet voorkomt. Heb ik weer....denk ik dan...) : @ 5 weken sprongetje: volgens mij is Fianne daar ook mee bezig. Ze is al een week 's avonds erg onrustig, maar 's nachts is ze wel makkelijker dan voorheen! @ ritme: we proberen momenteel iets nieuws uit: we voeden alleen nog maar boven. Overdag in het daglicht in de schommelstoel op haar kamer. Schema: pamper verschonen, voeden, boeren, kwartiertje in de box (die staat wel beneden), knuffelen en in de wieg. evt. 5 min laten huilen als het niet al te erg wordt. Slapen in het daglicht, gordijnen gewoon open. 's Nachts: voeden op de slaapkamer op bed, zo donker mogelijk (schemer), schema: pamper verschonen, voeden, boeren en lekker knuffelen op de buik, in de wieg. Slapen in het donker, ook geen lampje aan. Zo hopen we dat ze verschil gaat merken tussen dag en nacht. Als we haar 's avonds in het badje doen slaapt ze daarna als een roos. doen we meestal na de voeding van rond 8 uur (we voeden op verzoek en er komt al vanzelf steeds meer een ritme in). Dan slaapt ze vaak van 9 tot iets van 2 uur in de nacht! Ik maak haar ook niet meer wakker om 11 uur. Heb daar erg over getwijfeld, maar nu leert ze wel een lange ruk maken en over een tijdje gaan we wel proberen die wat later te krijgen en wie weet gebeurt dat ook vanzelf. Badje doen we wel om de dag...maar op dit moment gaat het op de niet badderdag ook redelijk goed 's avonds na 9 uur. Haar onrustige periode is ongeveer van 5 tot 9 uur in de avond. @ Kleding: sinds gisteren trek ik Fianne maatje 62 aan en niet meer maatje 50/56. Werd echt aan de krappe kant. Ze zit er nu eigenlijk een beetje tussen in want 62 is nog wat te ruim, maar ik vind het veel lekkerder zitten nu bij haar. Vooral omdat ze ook last heeft van darmkrampjes en van sommige van de kleine broekjes vond ik het stiek om de taille zo strak gaan zitten. @ Foto's beebjes: wat een schatjes allemaal! Het zijn ook echt allemaal leuke kindjes om te zien die we hebben. Zou dat aan de maand februari liggen?
moet je via www.imageshack.us een foto uploaden en dan in je bericht plakken (er staat wel link voor forum)
Hallo iedereen! Ik heb de afgelopen dagen een beetje meegelezen met jullie, niet alles wat wat ik aan de voorkant las kwam er aan de achterkant weer bij Het lijkt me leuk om ook mee te schrijven met jullie. Ik ben wel benieuwd of ik het bij kan houden hoor! Ik ben dus Anouk en ben 7 februari bevallen van mijn zoontje Morris met 40 weken en 2 dagen. Het gaat redelijk goed met ons, maar omdat Morris zo onrustig is ben ik afgelopen maandag met hem bij de osteopaat geweest en die heeft geconstateerd dat hij een blokkade in zijn nek heeft waardoor hij dus overstrekt en daardoor dus ook erg onrustig is. Overdag heeft hij veel moeite met slapen maar dat hebben er meer geloof ik toch? Sinds een week baker ik hem in met de paccodoek en dat helpt een beetje. Gelukkig slaapt hij 's nachts tussen de voedingen wel goed. (geen hele nacht hoor!) Verder is het echt een schatje en sinds een paar dagen lacht hij ook af en toe. Wat een mooi gezicht is dat zeg! Ik ga proberen vanaf nu ook op jullie te reageren!
Ik heb even een paar vraagjes. Katie lijkt de laatste tijd er steeds langer over te doen om in slaap te vallen. Ze is heel onrustig en soms ben ik wel 2 uur met haar aan het wiegen voordat ze slaapt. Haar laten huilen probeer ik, maar ze maakt zichzelf zo overstuur dat ze echt ligt te snikken en zelfs buiten adem raakt! Ik heb de puckababy geprobeerd en dat werkte niet. Inwikkelen met een hydrofiel lukt ook niet want ze wurmt zichzelf los. Zou ik toch het inbakeren proberen? En kan dta ook als ze zo'n darmkrampjes heeft? Eigenlijk vind ik het zielig om haar in te bakeren omdta ze zo graag op haar knuistjes sabbelt. Maar hoe kan ik anders dit inslapen veranderen? Op haar kamertje heb ik een nachtlampje. Het si dus altijd een beetje licht. Maar anders is het snachts aardedonker omdat wij een rolluik hebben. Dat lampje wel of niet aan? Zou Katie niet bang zijn als het zo donker is? Of kan dat nog niet? Katie is nu 12 weken oud, gecorrigeerd zo'n 3 weken. Moet ik met alles daar rekening meehouden? Dus ook de sprongetjes? Ik lees veel over rust en regelmaat. Kan iemand mij uitleggen wat dat precies inhoudt? Je leest het al, momenteel voel ik me zooooooo onzeker. Heb echt geen idee meer of wat ik doe goed is en ben soms zelfs bang dat ik haar enorm tekort doe en dat ze daar later heeeel veeel last van krijgt. (ontzettende niet reeele gedachtes, maar kom er maar van af) pfff ik had me vantevoren het moederschap veel makkelijker voorgesteld. maar nu gaat het om mijn kind, das toch wel wat anders ....